Friday 15 January 2016

BLOGGER TUKAR TIUB DIJATUHKAN HUKUMAN 9 BULAN PENJARA OLEH MAHKAMAH TINGGI KERANA HASUT ORANG RAMAI TURUN BERDEMONSTRASI.


Mahkamah Tinggi di sini, hari ini menjatuhkan hukuman penjara sembilan bulan ke atas blogger Tukar Tiub atau nama sebenarnya, Hishamuddin Rais kerana menghasut orang ramai berdemonstrasi di jalan raya membantah keputusan pilihan raya pada tahun 2013.

Hakim, Datuk Nordin Hassan yang membenarkan pendakwa raya merayu membantah keputusan Mahkamah Sesyen tahun lalu yang mengenakan denda RM5,000, membuat keputusan bahawa hukuman itu tidak cukup berat.

“Perbuatan tertuduh yang membuat ucapan meminta orang ramai pada hari itu menukar kerajaan adalah satu kesalahan yang berat,” katanya.

Bagaimanapun, Hakim Nordin membenarkan permohonan peguam bela Hishamuddin, Syahredzan Johan untuk menangguhkan hukuman sementara menunggu rayuan kes di Mahkamah Rayuan.

Hishamuddin yang juga kolumnis dibebaskan dengan jaminan sebanyak RM6,000.

Tahun lalu, Mahkamah Sesyen mendenda Hishamuddin sebanyak RM5,000 selepas didapati bersalah menghasut menggulingkan kerajaan dalam ucapannya pada satu forum di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor KLSCAH).

89 comments:

  1. Respek tukartiub blogger yg berani
    .omakkau berani ke???menjilat berani la omakkau. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PAN Imayam, hari Jumaat pun mencarut.

      Dimata PAN Imayam yg suci hanya DAP Laknatullah, Dan kaum Melayu Islam Ahlul Sunnah sehina2 manusia dimata mereka

      Pada 7 Jan lalu, IDE mengeluarkan kajian yang menunjukkan ketakutan bercampur kemarahan orang Melayu terhadap DAP adalah tinggi di negeri itu, dan sentimen sama juga dipercayai berlaku di seluruh negara.

      “Kemarahan dan kebencian ini kami kesan di kalangan Melayu luar bandar terutamanya, termasuk di kalangan ahli dan penyokong PAS.

      “Hanya di kawasan yang dimenangi DAP saja menunjukkan peratusan kecil kemarahan itu,” kata Redzuan kepada The Malaysian Insider.

      Redzuan berkata demikian berdasarkan kajian dijalankan IDE pada 13 – 15 November tahun lalu.

      Dalam kajian melibatkan 1,716 responden di seluruh kawasan Dewan Undangan Negeri dan Parlimen di Selangor itu, IDE mendapati sentimen anti DAP sangat tinggi di kalangan Melayu, khasnya luar bandar.

      Bagi soalan “DAP adalah parti perkauman yang hanya memperjuangkan kepentingan orang Cina”, 72% responden Melayu mengatakan “Ya”, 12% berkata “Tidak” dan 16% lagi “Tidak pasti”.

      Bagi soalan “DAP adalah parti yang anti Melayu dan anti Islam”, 64% pengundi Melayu di Selangor berkata “Ya”, 18% berkata “Tidak” dan 19% lagi “Tidak pasti”.

      Delete
    2. Terus Hina Dan Pertikai Islam… Apa Sebenarnya DAP Mahu?

      Bukan sekali atau dua kali malah sudah berkali-kali perbuatan umat Islam dipersoalkan dan dihina oleh puak cauvinis DAP.

      Tak reda lagi dengan isu Eric Paulsen yang membuat dakwaan kononnya khutbah Jumaat yang disampaikan Khatib dikatakan menanam sifat extrimis dan teks dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) juga perlu disiasat. Timbul lagi satu provokasi hampir serupa dari pihak yang sama menghina Islam.



      Kali ini dakwaan Ketua Wanita DAP, Chong Eng. Sama ada beliau cuba meraih populariti segera ataupun tidak, itu perkara kedua. Tetapi tindakan mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) amat mengganggu emosi umat Islam terutamanya ketika ini.

      Khutbah tersebut didakwa kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Amat pelik sekali, semenjak bila pemimpin DAP begitu prihatin dengan khutbah-khutbah Jumaat? Apa yang mereka mahukan?

      Atau sebenarnya pemimpin DAP risau melihatkan umat Islam boleh bersatu tanpa mengira fahaman politik dan duduk di bawah satu bumbung mendengar teks ucapan Khutbah yang sama.

      Desakan kepada pihak JAIS dan Masjid untuk membuat permohonan maaf bukan maksud sebenar yang mereka mahukan. Realiti sebenarnya mereka cuba menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah dan bangkit mempersoalkan mereka dengan cara kekerasan.

      Ibarat membaling batu menyorok tangan dan berharap sebilangan umat Islam mencipta perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku seperti berhimpun di hadapan pejabat mereka, mengugut mereka secara individual dan paling diharapkan mereka adalah berlaku kejadian yang boleh mendatangkan kecederaan agar ianya nanti dapat dimanipulasikan.

      Matlamatnya adalah sama iaitu untuk melihat umat Islam pecah belah kerana sudah pasti bakal ada pihak berkepentingan dari Islam sendiri di sini akan cuba mempertahankan tindakan biadap DAP atas nama Pakatan.

      Akhirnya Islam akan terus terpecah kepada beberapa kelompok yang berlainan ideologi politik.

      Melihatkan kepada gerakan kurang ajar yang dilaksanakan mereka, sudah pasti ia adalah satu perkara yang perlu diambil serius. Ini adalah salah satu bentuk ancaman kepada umat Islam di Malaysia

      Delete
    3. DAP Perlu Buktikan Ia Tidak Bersalah



      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP ditawarkan RM1.2 bilion untuk memenangi PRU13, bina kem tentera Israel sebagai ganjaran, dakwa Pengarah Penyelidikan PAS,” lapor The Rakyat Post semalam (BACA DI SINI). Dakwaan itu memulakan rempuhan kritikan terhadap Dr Mohd Zuhdi Marzuki, sedangkan beliau bukanlah orang yang membuat dakwaan itu.

      Inilah masalahnya apabila kebanyakan orang sekadar baca tajuk dan tak baca pun beritanya, berita diputarbelit dan apa yang dilaporkan sebenarnya tak pernah diutarakan.

      Saya cukup faham keadaan yang dialami Dr Zuhdi kerana saya juga mengalami perkara sama dan walaupun selepas tujuh setengah tahun, saya masih dituduh mengatakan sesuatu yang tidak pernah saya kata. Kemudian, apabila saya terangkan yang saya tak kata bahawa Rosmah Mansor berada di tempat Altantuya Shaariibuu dibunuh, dia orang tuduh saya buat u-turn dan tarik balik kata-kata saya, walhal saya tak pernah cakap begitu pun.

      Anda boleh baca kenyataan penuh Dr Zuhdi (di bawah) yang diterbitkan Harakah dua hari lalu.

      Sebenarnya, Dr Zuhdi kata bahawa kenyataan Chong Zhemin dari DAP Perak tentang pengharaman kemasukan atlet lelaki/wanita Israel ke Malaysia tak seserius kenyataan Mohamed Razali Abd Rahman, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lepas.

      Dr Zuhdi kemudian hanya menyebut apa yang didakwa Mohamed Razali. Dr Zuhdi kemudian menambah bahawa jika tuduhan Mohamed Razali itu benar, maka ia lebih serius daripada kenyataan Chong Zhemin. Kata Dr Zuhdi lagi, walaupun dah empat tahun, DAP tak pernah menafikan dakwaan Mohamed Razali.

      Dr Zuhdi menambah bahawa jika tuduhan itu palsu, DAP sepatutnya ambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali (kerana ia tuduhan yang sangat serius, seperti yang boleh anda baca di bawah). Kegagalan menafikan dakwaan ini membangkitkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel

      Delete
    4. Itulah yang sebenarnya berlaku. Jadi, betulkah Dr Zuhdi buat tuduhan itu, seperti yang dilaporkan? Nampak sangat bahawa ini satu lagi serangan terhadap PAS dan bertujuan membuatkan orang PAS nampak macam badut bodoh.

      Satu-satunya jalan keluar untuk DAP adalah dakwa Mohamed Razali, malah mereka sepatutnya melakukannya empat tahun lalu. Lagipun, bukankah mereka mendesak perkara sama dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (iaitu kalau memang betul PM tak curi RM42 bilion wang 1MDB, maka samanlah orang yang menuduhnya mencuri)?

      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP mengatakan perkara yang sama tentang Najib, iaitu jika Najib tak bersalah, maka samanlah orang yang menuduh itu. Kalau dia tak saman, maka kita mesti anggap dia bersalah. Kalau ‘standard pembuktian’ yang dikenakan terhadap Najib dikenakan juga terhadap DAP, maka itu bermakna DAP juga bersalah.

      Najib diminta membuktikan dia tak bersalah, dan sehingga dan melainkan dia berbuat begitu, itu bermakna dia bersalah. Jadi, DAP juga mesti membuktikan mereka tak bersalah, dan sehingga dan melainkan mereka berbuat begitu, itu juga bermakna mereka bersalah.

      Penulis asal Raja Petra Kamarudin

      Penafian: Artikel ini adalah pendapat peribadi penulis dan ia tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana.

      Delete
    5. DAP Mahu Saman JAIP, Khatib Khutbah Aidiladha


      Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya aidil adha yang menyelar sikap orang Islam berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang kelas anti-Islam.

      Teks khutbah Aidiladha itu menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti Umno, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka…”



      Menggunakan orang Melayu dan Islam sebagai alat, DAP Pahang memberi masa selama lima hari bermula hari ini untuk JAIP memohon maaf secara terbuka serta menarik balik teks khutbah tersebut atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

      “DAP Pahang akan hantar surat pada Jabatan Agama Islam Pahang atau bahagian mufti yang menuntut mereka menarik balik ucapan berbaur fitnah serta memohon maaf secara terbuka melalui media elektronik dalam masa lima hari dari hari ini.

      Delete
    6. Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

      Malangnya Talibarut DAP melalui parti PAN hanya mampu mencemuh orang2 ditindas INI. Mat Sabu dan Mujahid mana peduli walaupun mereka Anak jati Penang. Mungkin yg suci hanya DAP bagi mata PAN Imayam durjana ini

      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    7. Mu pandai tulis je, mu sendiri tak berani.. Barua, tunggu dedak je kerja nya..

      Delete
    8. Mu pandai tulis je, mu sendiri tak berani.. Barua, tunggu dedak je kerja nya..

      Delete
    9. Asyik copy paste cerita sama je ingat org baca ke? Lagi menyomak ado laie....

      Delete
  2. Ko yg brckp tu berani ker? Komen pon x brain pkai nama betol. Msing2 ada kelebihan Dan kekurangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik cauvinis, gelojoh DAP sentiasa bakar sensitiviti Islam



      UMNO pula telah lama membuat kerosakan di dalam negara

      BANGI, Selasa – Gaya politik parti rasis dan cauvinis DAP yang sentiasa membakar sensitiviti majoriti rakyat negara ini yang beragama Islam tidak menyumbang apa-apa dalam membina hubungan antara kaum yang lebih baik.

      Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim, berkata politik gelojoh DAP telah melebarkan jurang polarisasi kaum apabila semua yang berkaitan parti itu dilihat mewakili cita-cita politik kaum Cina.

      DAP, katanya, menjadi punca prasangka kepada kaum lain yang sepatutnya boleh hidup dengan aman dan saling menghormati.

      “Mereka mahu memaksa fahaman sosialis dan liberal mereka kepada umat Islam yang majoriti dalam negara ini dikala PAS yang memperjuangkan Islam pun tahu menghormati hak bukan Islam dengan mengecualikan sepenuhnya bukan Islam daripada tertakluk kepada kanun jenayah syariah yang sedang diperjuangkan di Kelantan.

      “Desakan DAP sebagai parti paling berkuasa dalam pakatan harapan akhirnya menundukkan semua parti komponennya PKR dan PAN agar menolak dari menyokong perjuangan undang-undang syariah,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

      Pada masa sama, katanya, pakatan harapan tidak berani mencabar perjuangan ‘Malaysian Malaysia’ DAP yang bercirikan rebel serta menyanggah terhadap kedudukan perkara yang sensitif dalam Islam, institusi raja Melayu dan kepentingan bangsa Melayu.

      Ahmad Amzad juga berkata, UMNO yang telah terlalu lama membuat kerosakan dalam negara mula ditinggalkan oleh bangsa Melayu yang kini menggabungkan diri di dalam PAS.

      “Dijangkakan peralihan yang lebih besar akan berlaku dengan tunduknya UMNO kepada agenda Amerika melalui TPPA yang akan memangsakan rakyat dan negara lebih jauh lagi,” katanya.

      Beliau berkata, PAS tidak boleh menggabungkan diri dengan UMNO atau Barisan Nasional (BN) yang terpalit dosa penyelewengan, kezaliman dan khianat yang banyak kerana dasar Islam PAS tidak membenarkan pendekatan yang bagai memberi nafas baru kepada UMNO untuk terus kekal dengan kejahatannya.

      Namun, katanya, walaupun kekal sebagai lawan politik kepada UMNO dan BN, PAS menolak permusuhan yang bagai hilang akal hingga sanggup merisikokan kedudukan Islam dan kepentingan bangsa Melayu dengan memberi ruang kepada pihak lain untuk menangguk di air yang keruh.

      Delete
  3. Eloklah berehat sekejab di r&r sungai buloh sbb nak cerahkan mindanya yg tengah beserabut dgn fahaman sosialis dan prejudi keterlaluan terhadap islam terutama dlm komen & penulisannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. GUAN ENG TAK JUMPA LAGI KE BUAH KERANDUT DIA!!!

      Dah memang takde 'Buah Kerandut' dah Si Tokong DAPigs ni. Jadi, tak payan la susah - susah dia nak tercari - cari pulak. Benda bukannya baru, tapi dah lama dah orang bangkitkan.

      Kenapa baru sekarang Si Tokong DAPigs tu nak ambik tindakan sedangkan pendedahan bekas pembantu khas dia tu dah dibuat lebih kurang 5 tahun yang lalu? Kenapa selama ini dia diam?

      Hanya semata - mata perkara tu dibangkitkan semula oleh salah seorang pemimpin PAS yang kini menjadi musuh Nombor Satu kepada DAPigs, baru Si Tokong DAPigs tu nak saman?

      Itu membuktikan bahawa Si Tokong DAPigs tu ada niat buruk dan cuba nak menyembunyikan sesuatu dari rakyat. Jika tidak, kenapa selama ini dia hanya mendiamkan diri?

      Sekarang, dah banyak minggu dah Si Tokong DAPigs tu ulang benda yang sama. Sebelum ni dia kata nak saman, tapi kenapa masih tak saman - saman? Takkan dia masih tercari - cari 'Buah Kerandut' dia kot.

      Dalam pada masa yang sama, Si Tokong DAPigs tu juga turut dilihat cuba nak mencari alasan dengan memburuk - burukkan orang lain semata - mata nak tutup kemaluan dia sendiri.

      Kes orang bersalam pun dia nak jadikan isu sedangkan isu Dana Israel tu jauh berbeza dengan apa yang cuba nak dibangkitkan. Nampak sangat la yang Si Tokong DAPigs tu dah terdesak.

      Alasan yang sama jugak pernah digunakan oleh Macai Si Nurul Izzah tu bila dia bergambar dan bermesra dengan anak Ketua Pencerobohan Lahad Datu tu tersebar didalam laman media sosial sebelum ini.

      Kesimpulannya, kalau Si Tokong DAPigs tu takde Buah Kerandut nak ambik tindakan saman, jangan la dia nak tutup kemaluan dengan memburukkan orang lain pulak. Penyudahnya nanti, diri dia sendiri jugak yang malu!!! Dah la muka pun macam Komunis!!!
      SHAH ALAM, 9 Januari - “Saya akan keluarkan saman fitnah.” Itu kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang menegaskan saman fitnah akan dikeluarkan berhubung dakwaan Pas bahawa parti itu menerima dana RM1.2 bilion daripada Israel.

      Delete
    2. Janganlah sebukkan buah kerandut orang. Cer raba kerandut bapak ko ade ke tidak sebab ko pun berasal dari kerandutnya dan tanya macamana ko bolih jadi macai copypaste.

      Delete
    3. macai memang kerja copy paste ja. lepas tu tunggu dedak. sambil bunyi ukk ukk ukk.

      Delete
    4. Biasalah Anon 15:05, PAN kan talibarut DAP!!!!!!!!

      Ada kau pertahankan Khutbah AidilAdha di Pahang apabila diugut oleh DAP?????????

      Bukti online betapa PAN adalah talibarut DAP Racist

      Delete
    5. Anon 15.35...ko ingat kerjaan hari ni kerajaan puntung kayu ke membiarkan kalau ye Dap tu menghina melanggar undang negara ni. DAYUS sangat lah kerajaan kalau tak ambil tindakkan terhadap perbuatan2 yang Dap lakukan kalau mengikut komen2 copypaste yang menjela2 panjangnya. Kalau ye berpandukan pada komen2 ko Dap patut diharamkan. Tapi semakin kuat dikutuk semakin bertambah kerusi Dap dapat.. Cuba ubah cara yang lain pulak. Janganlah makan dedak buta je.

      Delete
    6. Wahai Anon 16:12 talibarut DAP

      INI hujah2 yg DAP anti Islam. Tolong jawab satu per satu


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  4. DAPigs SENDIRI TAK SUKA AHLI MELAYU!!!

    Harap Muka Cantik, tapi Layak Jadi BARUA je!!!
    Heh! Siapa kata parti DAPigs tu bukan parti Chauvanist, nampak sangat la diorang ni ada masalah mental sebab tidak mengikuti perkembangan dalam dunia Politik parti Kiasu itu sendiri.

    Jika sebelum ini DAPigs mengaku kata parti mereka terdiri daripada berbilang kaum dari segi kepimpinan, tetapi itu semua hanya sekadar 'Wayang' mereka semata - mata. Semua orang pun tau.

    Hakikatnya, DAPigs tu dikuasai oleh satu bangsa yang sarat dengan agenda subversif yang sengaja tidak didedahkan kepada umum. Depan lain, belakang lain. Itu sifat sebenar DAPigs.

    Tapi ramai yang terkeliru dengan parti Ultra Chauvanist ini bila mereka menampilkan calon Melayu bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang lalu. Cuba tengok apa jadi kepada mereka sekarang?

    Dimana kedudukan Si Ahli Parlimen Raub dalam kepimpinan DAPigs? Dia hanya sekadar bertanding atas tiket DAPigs, tetapi kewujudan dia tidak pernah lansung diiktiraf oleh parti itu sendiri.

    Bahkan, Si Ahli Parlimen Raub itu juga turut dilihat seolah - olah menjadi "Kera Sumbang" apabila dia bergaul dengan kepimpinan DAPigs diperingkat Parlimen. Takde orang peduli pun ke dia.

    Bagaimana pula dengan nasib Si ADUN DAPigs di Mentakab? Adakah dia diiktiraf oleh puak - puak DAPigs tu selepas menang dalam Pilihan Raya Umum yang lalu? Jawapannya TIDAK.


    Ingat tak apa yang berlaku pada dia baru - baru ini sewaktu pemilihan parti itu berlansung diperingkat Negeri? Bukan ke Si ADUN DAPigs Mentakab tu telah diugut dengan Bangkai Ayam Mati?

    (Baca Kat Sini: Surat Ugutan Desak ADUN DAPigs Jangan Bertanding)

    Itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni memang Anti-Melayu, Anti-Islam dan Anti-Bumiputera. Diorang bukan boleh terima sekiranya ada orang Melayu yang menyertai parti itu dan diberi kedudukan tinggi.

    Perkara itu juga turut diakui oleh pemimpin DAPigs yang menyifatkan wujud sifat benci dikalangan pemimpin serta ahli parti itu sendiri terhadap keahlian dikalangan orang Melayu dan Bumiputera.
    "Ada ramai pemimpin DAP yang mahu DAP menambahkan keahlian daripada kaum Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.
    "Tetapi dalam masa sama, ada juga ahli dan pemimpin DAP sendiri tidak begitu senang dengan cadangan DAP hendak mencapai 50 peratus ahlinya daripada orang Melayu dan Bumiputera dari Sabah dan Sarawak," katanya pada Forum bertajuk 'Mampukah Parti Pembangkang Memenangi Undi Melayu Pada PRU14' di sini, malam semalam.
    Apa yang pasti, DAPigs tidak pernah sekali pun mengiktiraf kewujudan orang Melayu. Bagi mereka, orang Melayu ni hanya setaraf Kuli je. Kalau nak jadi pemimpin, boleh blah!!! Kalau setakat jadi Barua dan Macai diorang, boleh la!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contohnya nyata Talibarut DAP, walaupun DAP anti Islam


      KHALID PULAK CUBA NAK JADI "HERO" DAPigs!!!

      Alamak ai!!! Ada hati jugak Si Khalid Samad ni nak jadi 'Hero Tamil' dengan mempersoalkan motif pemimpin PAS membangkitkan isu mengenai Dana Israel yang melibatkan puak - puak DAPigs tu.

      Kalau dah namanya Barua tu, maka Barua jugak la. Memang perkara tu tak dapat diubah, Mungin sebab itu la Si Khalid Samad ni bertindak mempertikaikan isu yang dibangkitkan oleh PAS.

      Kata Si Khalid Samad, isu mengenai Dana Israel yang dibangkitkan sebelum ini tidak pernah dibincangkan sewaktu PAS masih bersama - sama dengan DAPigs dalam Pakatan Haramjadah tu.

      Si Khalid Samad tu turut mendakwa, isu Dana Israel itu juga tidak pernah dijadikan sebagai alasan utama untuk PAS memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan puak - puak DAPigs.
      “Jadi samada ianya bukti yang baru diterima, walaupun sudah empat tahun ia mula diketengahkan, atau ianya hanya usaha terdesak menambahkan alasan untuk Pas menolak DAP.

      “Seruan Melayu Islam bersatu menghadapi ancaman Israel dan agennya mungkin dianggap seruan yang boleh menyatupadukan undi orang Melayu,” katanya kepada The Rakyat Post.
      Persoalannya, kenapa pulak perkara tu perlu dibangkitkan dalam mesyuarat atau pun Muktamar sedangkan ianya sudah lama dipersoalkan dikalangan puak - puak PAS tu sendiri?

      Adakah ianya menjadi satu Dosa Besar sekiranya PAS sekarang mahu mencari kebenaran dalam isu berhubung Dana Israel yang berjumlah RM 1.2 billion itu yang didakwa telah ditawarkan kepada DAPigs?

      Soalnya sekarang ni bukan pasal sentimen anti Zionist bagi merapatkan hubungan Melayu Islam. Tetapi soal nak mencari kebenaran disebalik dakwaan yang dibangkitkan oleh Bekas Pegawai Si Tokong DAPigs tu.

      Tapi, mungkin perkara itu dianggap tak penting bagi orang macam Si Khalid Samad ni. Bagi dia, parti DAPigs tu 'Suci' dan tidak boleh lansung dipertikaikan. Maka sebab itu dia meroyan.

      Walaubagaimana pun, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini mengamalkan dasar Assobiyah. yang melindungi salah laku sesama mereka dengan hanya mendiamkan diri!!!

      Delete
  5. Bangang nya...macai umno ni, tau copy paste aja, otak letak kat kepala lutut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeahhhhhhhh PAN Imayam suka label melabel macam Black Label WHhiskey kesukaan Abuya Sifoo Stalin Bukit Penang.

      Sapa buka kejahatan DAP akan dilabel sebagai ameno.

      Itulah PAN Imayam. Yg suci hanya DAP. Melayu Islam amat hina di mata mereka

      Delete
    2. Pada 7 Jan lalu, IDE mengeluarkan kajian yang menunjukkan ketakutan bercampur kemarahan orang Melayu terhadap DAP adalah tinggi di negeri itu, dan sentimen sama juga dipercayai berlaku di seluruh negara.

      Ini adalah kerana dasar DAP yg anti Islam dan PAN Imayam yg kasih kepada golongan anti Islam

      Delete
    3. Dukacita kerana ramai yg tak tau baca jarum halus DAP yg dipasang utk menghapuskan ethnik politik Melayu. DAP pada dasarnya telah berjaya memecah belahkan PAS kpd 2 golongan. Sayang hingga kini kumpulan yg dipupuk oleh DAP masih terbuai oleh senyuman DAP yg dlm diam bersorak membawa kemusnahan karea politik sendiri.
      Bangunlah sdr msabu dan rakan2_ kalian telah diperbodohkan dan kalian adalah mangsa pertama penghapusan tenaga politik Melayu oleh DAP. Hairan, kenapa masih tidak nampak permainan brrbentuk umpan umpama kaum mereka berniaga dan mendirikan empayer yg tak terkejar oleh umat Melayu. Kalian golongan terpelajar, bijak dan profesional tapi tersasar malah tertipu jua.

      Delete
    4. Pemimpin PAS x kena tipu ke? Hudud sampai kemana hancus...janji nak letak jawatan tapi xde plak...cakap ustaz tapi janji x tepati ciri2 sapa tu ikut hadis? berat66 puok2 mu

      Delete
  6. Abang Mark Sabu Mark Selfie jangan lupa Bro Hisyam Tau!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nasrullah Syiah Lubnan yg Mark Sabu Mark Selfie julang menjulang tu lupa- lupa kan lah. Kral Marx tu pun lupa2 kanlah. kawan hang bro Hisyam tu tengah susah


    Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

    https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

    Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

    nterview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

    http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

    " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

    Jesse Labu Keadilan N9ERS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maki orang Islam boleh!!!!!!!!!!! Pada masa yg sama menjulang Syiah dan bersetuju dgn Karl Marx Komunis.

      Delete
  7. Jangan buat macam tu Dr Boo, Nanti kami talibarut DAP yakni PAN Imayam sedihhhhhh. President kami tak da hati nak selfie dgn Amoy. Takkan nak selfie dgn Bangla kottttt. Tulang Biskot, Malagasywaves bolei la sebab dia bukan centre sangat ponnnnnnnnnn


    https://aidcnews.wordpress.com/2016/01/12/tunggu-saat-kejatuhan-dinasti-lim-dr-boo-bentuk-pakatan-selatan/


    Tunggu Saat Kejatuhan Dinasti Lim, Dr Boo Bentuk Pakatan Selatan


    AIDCNews – 12/1/16 –Menunggu saat kejatuhan Dinasti Lim dalam menguasai DAP, bekas Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau dilihat mula membentuk ‘Pakatan Selatan’

    ‘Pakatan Selatan’ merupakan golongan aktivis DAP yang disingkir dalam pemilihan DAP negeri kerana tidak sehaluan dengan penguasaan bapa dan anak ‘Dinasti Lim’ menguasai parti itu.

    Dr Boo yang juga ADUN Skudai menyeru semula bekas Timbalannya, Norman Fernandez menyertai semula DAP selepas aktivis DAP Johor itu keluar parti pada tahun lepas.

    “Saya harap pemimpin-pemimpin yang telah meninggalkan DAP akan kembali semula. DAP bukan dimiliki oleh Norman ataupun bapa saya, “kata Dr Boo dalam satu majlis makan malan kutipan dana di Johor Baru.

    Kata-kata ‘DAP milik bapa saya’ dianggap satu sindiran kepada kata-kata yang pernah diucapkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng kepada Persatuan Penduduk Chew Jetty, Pulau Pinang.

    Selanjutnya sila baca ‘Ini Bukan Tanah Bapa Kamu’ Maki Lim Guan Eng Kepada Penduduk Chew Jetty

    dr boo

    Dalam majlis anjuran Dr Boo itu, ia turut disertai Ahli Parlimen DAP Kota Melaka Sim Tong Him.

    Sim merupakan pemain utama politik DAP Melaka yang juga tidak sehaluan dengan Dinasti Lim.

    DAP Melaka kembali bergolak pada tahun lalu apabila kem Dinasti Lim merampas kuasa Pengerusi DAP Negeri yang sebelum ini dipimpin oleh Goh Leong San.

    Calon pro Dinasti Lim, Tey Kok Kiew telah merampas kuasa Pengerusi DAP Melaka yang disandang oleh Goh dengan sokongan padu daripada Sim.

    Kemenangan Tey menyebabkan orang-orang Goh iaitu Lim Jack Wong digugurkan daripada jawatan Timbalan Pengerusi, Chin Choong Seong digugurkan jawatan Bendahari dan Yeo Shen Li digugurkan jawatan Setiausaha.

    Krisis kepimpinan DAP Melaka sudah bermula pada 2013 apabila timbul perselisihan faham dalam memilih calon parti itu untuk kerusi Dewan Undangan Negeri Kota Laksamana yang dikosongkan Betty Chew, isteri Lim Guan Eng.

    Pimpinan DAP pusat cenderung memilih Lai Keun Ban, calon yang dilihat penyokong setia Lim, hingga menimbulkan rasa kurang senang antaranya anggota Parlimen Kota Melaka, Sim yang mengambil keputusan bertanding sebagai calon bebas di Kota Laksamana.

    Beliau dalam masa yang sama mempertahankan kerusi Parlimen Kota Melaka atas tiket DAP.

    Sim akhirnya tunduk atas desakan Lim untuk menarik diri sebagai calon Bebas, namun menarik perhatian Goh pada masa itu yang dikatakan menyokong Sim dan turut kurang senang dengan pencalonan Lai, yang akhirnya memenangi kerusi itu.

    Desas-desus itu terbukti benar apabila Goh kini mengisytihar perang terhadap Lai dan Khoo Poay Tiong dari Ayer Keroh yang juga penyokong setia Lim.

    Isu yang menjadi pencetus perbalahan itu ialah pujian Goh kepada Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron yang mendapat kritikan hebat Khoo dan lai, serta turut menimbulkan perasaan kurang senang Lim.

    Ekoran itu Goh meletak jawatan sebagai Ketua Pembangkang di DUN Melaka atas alasan “terlalu banyak campur tangan DAP pusat”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://aidcnews.wordpress.com/2015/10/16/kenapa-dr-boo-gelar-dinasti-lim-seperti-soviet-madhouse/

      AIDCNews – 16/10/15 – Bekas Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor, Dr Boo Cheng Hau melabel kepimpinan DAP sekarang-Dinasti Lim-sebagai ‘Soviet madhouse'(rumah gila Soviet).

      Dinasti Lim merujuk kepada kepimpinan DAP yang diterajui Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng serta konco-konco penyokong utama dinasti tersebut.

      Dr Boo yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Skudai berkata demikian ketika menolak permintaan Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong supaya mempertimbangkan semula peletakkan jawatannya sebagai Ketua Pembangkang DUN Johor.

      Liew juga merupakan salah seorang konco kepercayaan Dinasti Lim yang dipindahkan bertanding dari Parlimen Bukit Bendera Pulau Pinang bertanding di Parlimen Kluang, Johor pada Pilihan Raya Umum ke-13, pada 5 Mei 2013

      Kira-kira lapan bulan selepas PRU 13, nama Liew mula dicanang sebagai calon pilihan untuk menggantikan Dr Boo sebagai pengerusi DAP Johor yang baharu.

      “Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng telah mencaturkan segala-galanya untuk membolehkan Liew Chin Tong menjadi pengerusi DAP Johor yang baharu,” kata Pengerusi DAP Cawangan Taman Nesa, P. Kogilavani.

      Pada 12 Januari 2014, semasa pemilihan jawatankuasa DAP negeri Johor, Dr Boo dan Liew berjaya memenangi 15 Ahli Jawatankuasa DAP negeri daripada 22 calon yang bertanding.

      Dr Boo mendapat tempat ke-10, manakala Liew mendapat tempat ke-14, namun nama Liew dipilih menjadi Pengerusi DAP Johor yang baharu.

      Pada pemilihan jawatankuasa DAP negeri yang diadakan pada 11 Oktober 2015, sekali lagi Dr Boo menawarkan diri bertanding, namun kali ini beliau telah disingkirkan dan dikeluarkan daripada 15 Ahli Jawatankuasa Negeri itu.

      Dr Boo menggunakan label ‘Soviet madhouse’ kepada kepimpinan Dinasti Lim dengan merujuk kepada kepimpinan yang tidak mampu bertolak ansur dengan pihak yang mempunyai pandangan berbeza dan berkata beliau kesal kerana telah membuka pintu Johor kepada jawatankuasa DAP pusat untuk bertanding pada PRU13.

      “Saya akui bahawa saya tidak pandai menutup skandal dalaman. Hingga saya terpaksa membayar harga yang tinggi kerana tidak bekerjasama menutup skandal dalaman itu, saya tidak boleh lagi berdiam diri,” kata Dr Boo dalam laman Facebook beliau.

      ‘Soviet madhouse’merujuk kepada pemimpin blok komunis Rusia bersama konco-konconya membuat keputusan gila, rakus dan tidak berperikemanusiaan untuk memastikan kemenangan tercapai walau dengan apa cara sekalipun.

      Ia bermula dengan Vladimir I. Lenin, seorang ketua pemberontak Rusia yang berjaya menubuhkan Kesatuan Republik Sosialis Soviet (Kesatuan Soviet) pada 1922, di mana beliau sebagai ketua komunis telah menjadi pemerintah pertama republik itu.

      Lenin adalah seorang berhaluan politik Marxis, menggabungkan gagasan politiknya dengan pemikiran Marxis yang dikenal sebagai Marxisme–Leninisme.

      Beliau merupakan pemimpin faksi Bolshevik dari Parti Buruh Sosial Demokrat Rusia, memainkan utama dalam melancarkan Revolusi Oktober 1917 yang berjaya menggulingkan Pemerintahan Sementara Rusia dan mendirikan Republik Sosialis Soviet, negara sosialis pertama di dunia.

      Kerajaan baharu pimpinannya telah mengharamkan semua organisasi politik dan melancarkan pemerintahan satu parti-one-party rule-iaitu kerajaan pusat mengawal semua aspek pentadbiran- politik, ekonomi, sosial, dan budaya rakyat.

      Ketika berkuasa, beliau dilabel sebagai seorang diktator kerana telah melanggar banyak hak asasi manusia dan memainkan peranan besar dalam gerakan komunis internasional serta menjadi salah seorang tokoh paling berpengaruh di dunia pada abad ke-20.

      Selepas kematian Lenin pada 1924, beliau digantikan oleh Joseph V. Stalin.

      Penggantinya, Stalin jauh lebih kejam daripada Lenin kerana beliau sanggup membunuh berjuta-juta rakyatnya sendiri yang tidak mahu mengikut kehendaknya.

      Stalin juga turut membunuh para pembangkang di republik itu untuk memastikan survival politik terus berkuasa dan kekal.


      Dr Boo Sifatkan Kepimpinan DAP Sebagai ‘Rumah Gila Soviet’

      Delete
    2. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu.

      Harap Mat Sabu boleh bertaubat dan baca komen Dr Boo yg Kepimpinan DAP adalah "Rumah Gila Soviet"

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
  8. menghasut adalah kerja iblis laknatullah..padan muka iblis tua kutuk laknatullah ni ni kena penjara..khaaak tuiii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang patut pun dia kena penjara....tak mcm Anon 15.29 yang suka jilat sampai habis. ...

      Delete
  9. Salam mana 2.6? ,

    Adakah perkhidmatan awam tempat memudahkan urusan rakyat atau tempat pool looser yang tidak mampu berdikari?

    Tiap-tiap tahun mereka kerja komplein demand bonus, rumah murah,naik gaji, degree free dan tanpa skor SPM dan macam-macam imbuhan.

    Tapi bila tuan-tuan berurusan dengan kaunter kerajaan mengambil masa berejam-rejam atau berbulan-bulan, contoh, kad nikah, apa busy sangat ke sampai ambil masa 3 bulan! baru nak siap? Telefon ke pejabat kerajaan tak pernah angkat? Banyak kakitangan tapi lembab nak cepat kena pakai myeg? Banyak kaunter tapi buka dua saje.

    Sudahlah tu kuat menengking, kerja lembab macam siput babi sepatutnya dengan gaji dan imbuhan begitu kita mendapat khidmat first class setandng apa yang mereka dapat.

    Bayangkan berapa duit rakyat rugi? 1. Beri biasiswa atau hutang pendidikan kepada beban negara. 2. kursus berELAUN selepas graduate kerana mereka tidak laku, 3. terpaksa wujud jawatan yang tidak perlu-perlu dalam kerajaan untuk bail out beban negara ini.

    jadi anda bayangkan berapa punya rugi?

    jadi jangan sia-siakan undi anda, gunakan sebaik-baiknya untuk masa hadapan Malaysia yang lebih gemilang bersama PR!

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A < degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Kedepan, Hisyam kena masa jail la bodooooo idiot. Respek la sikit. Komen ikut tajuk. Jangan jadi PAN yg hanya tau jadi talibarut DAP sahaja

      Delete
    2. pas talibarut umno.lagi hina.heee

      Delete
    3. Janganlah jadi Talibarut DAP yg sah sah anti Islam dengan memaki hamun apa jua tempat yg ramai melayu

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral
      September 28, 2015 Berita Utama #2, Kata Pedang, Utama 0

      KHUTBAH AIDILADHA PAHANG 2015
      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      Delete
  10. Hidup lagi macai copy paste ni ingat dh mampos....kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah PAN Imayam, memaki hamun orang Islam untuk mencari berkat DAP



      APABILA pusat gajet teknologi Bumiputera – Mara Digital – semakin mendapat sambutan serta rancangan Majlis Amanah Rakyat (Mara) untuk membuka lebih banyak pusat sedemikian, maka semakin galak pula puak-puak cauvinis dan ultra kiasu berusaha memburuk-burukkan pusat berkenaan.

      Sebenarnya, mereka semakin terasa ancaman. Perniagaan yang selama ini mereka monopoli kini sudah mula terbuka luas untuk disertai oleh kaum lain.

      Sepatutnya, mereka menyedari kenapa Mara tiba-tiba membuka ruang membantu Bumiputera, khususnya peniaga Melayu menceburi perniagaan itu, jika tidak berpunca daripada mereka sendiri yang kuat menipu dalam urusan jual beli yang bukan saja membabitkan telefon bimbit atau komputer, malah terhadap barangan lain juga.

      Orang Melayu sebenarnya sudah lama menyedari golongan peniaga ini sememangnya kuat menipu dalam urusan perniagaan, tetapi terpaksa juga membeli daripada mereka kerana tiada pilihan. Maka, dengan penuh harapan orang Melayu berharap peniaga ini akan bersikap jujur dan beretika dalam perniagaan.

      Tetapi, kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Demikianlah akibatnya apabila ada sesetengah peniaga ini yang terus menerus menipu pengguna. Selama mana pengguna yang majoritinya terdiri daripada orang Melayu boleh bersabar?

      Akibatnya, tercetus insiden di Plaza Low Yat – pusat barangan digital terbesar di negara ini. Terbaru, tercetus pula insiden di Kompleks Kota Raya. Semua ini, gara-gara peniaga gejet teknologi, terutama telefon bimbit mahu mengaut untung mudah hingga sanggup menipu.

      Penipuan mereka terbongkar. Malah, dalam tempoh seminggu kaunter Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dibuka di Plaza Low Yat, Kota Raya dan Kompleks Pertama, 46 aduan berhubung penipuan pembelian gajet telekomunikasi diterima.

      Maka, atas inisiatif Mara, sebuah pusat gajet telekomunikasi khusus untuk Melayu dan Bumiputera dibuka dengan harapan tidak berlaku sebarang penipuan.

      Sambutan yang diterima sejak dibuka 8 Disember lalu amat menggalakkan. Kunjungan orang ramai ke Plaza Low Yat dan Kota Raya semakin berkurangan dan tidak mustahil akan ada sesetengah peniaga di situ akan gulung tikar.

      Disebabkan sambutan hebat terhadap Mara Digital maka ada pihak-pihak tertentu, terutama mereka yang sebelum ini memonopoli perniagaan itu, mula menabur fitnah dan memperlekehkannya

      Delete
    2. Melayu lagi kuat menipu . Tunggu lah nnt.

      Delete
  11. Hidup mudin rais sosialis Karl max!! Inilah pejuang islam. Sebenarnya!

    Hidup jenglot mudin rais mat ganja kota London!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala otak ko

      Delete
    2. Kepala cedek ko berjambul.kahkahkahkah

      Delete
    3. DAPigs SENDIRI TAK SUKA AHLI MELAYU!!!

      Harap Muka Cantik, tapi Layak Jadi BARUA je!!!
      Heh! Siapa kata parti DAPigs tu bukan parti Chauvanist, nampak sangat la diorang ni ada masalah mental sebab tidak mengikuti perkembangan dalam dunia Politik parti Kiasu itu sendiri.

      Jika sebelum ini DAPigs mengaku kata parti mereka terdiri daripada berbilang kaum dari segi kepimpinan, tetapi itu semua hanya sekadar 'Wayang' mereka semata - mata. Semua orang pun tau.

      Hakikatnya, DAPigs tu dikuasai oleh satu bangsa yang sarat dengan agenda subversif yang sengaja tidak didedahkan kepada umum. Depan lain, belakang lain. Itu sifat sebenar DAPigs.

      Tapi ramai yang terkeliru dengan parti Ultra Chauvanist ini bila mereka menampilkan calon Melayu bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang lalu. Cuba tengok apa jadi kepada mereka sekarang?

      Dimana kedudukan Si Ahli Parlimen Raub dalam kepimpinan DAPigs? Dia hanya sekadar bertanding atas tiket DAPigs, tetapi kewujudan dia tidak pernah lansung diiktiraf oleh parti itu sendiri.

      Bahkan, Si Ahli Parlimen Raub itu juga turut dilihat seolah - olah menjadi "Kera Sumbang" apabila dia bergaul dengan kepimpinan DAPigs diperingkat Parlimen. Takde orang peduli pun ke dia.

      Bagaimana pula dengan nasib Si ADUN DAPigs di Mentakab? Adakah dia diiktiraf oleh puak - puak DAPigs tu selepas menang dalam Pilihan Raya Umum yang lalu? Jawapannya TIDAK.


      Ingat tak apa yang berlaku pada dia baru - baru ini sewaktu pemilihan parti itu berlansung diperingkat Negeri? Bukan ke Si ADUN DAPigs Mentakab tu telah diugut dengan Bangkai Ayam Mati?

      (Baca Kat Sini: Surat Ugutan Desak ADUN DAPigs Jangan Bertanding)

      Itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni memang Anti-Melayu, Anti-Islam dan Anti-Bumiputera. Diorang bukan boleh terima sekiranya ada orang Melayu yang menyertai parti itu dan diberi kedudukan tinggi.

      Perkara itu juga turut diakui oleh pemimpin DAPigs yang menyifatkan wujud sifat benci dikalangan pemimpin serta ahli parti itu sendiri terhadap keahlian dikalangan orang Melayu dan Bumiputera.
      "Ada ramai pemimpin DAP yang mahu DAP menambahkan keahlian daripada kaum Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.
      "Tetapi dalam masa sama, ada juga ahli dan pemimpin DAP sendiri tidak begitu senang dengan cadangan DAP hendak mencapai 50 peratus ahlinya daripada orang Melayu dan Bumiputera dari Sabah dan Sarawak," katanya pada Forum bertajuk 'Mampukah Parti Pembangkang Memenangi Undi Melayu Pada PRU14' di sini, malam semalam.
      Apa yang pasti, DAPigs tidak pernah sekali pun mengiktiraf kewujudan orang Melayu. Bagi mereka, orang Melayu ni hanya setaraf Kuli je. Kalau nak jadi pemimpin, boleh blah!!! Kalau setakat jadi Barua dan Macai diorang, boleh la!!!

      Delete
  12. Pemalas betul macai ug.kopipes aje keje nye.patutla najib kate diorang bangang. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uiiii racistnya. DAP ludah pun kao hirop. Biasa la PAN Imayam sapa lawan DAP dicop ameno.

      Delete
  13. Anom 17.30 dan 19.43 tu bukan melayu sebenarnya.Sengaja masuk blog omakkau dengan tujuan jadi batu api.Kalau melayu takkan la sampai begitu sekali minum kencing DAP ni.Melayu bangang tahap tertinggi saja yang sokong DAP ni mcm tulang babi,gb,asd dan seangkatan dgn nya.Masuk akal ke bagi yang waras bersungguh-sungguh berjuang menentang bangsanya sendiri semata-mata nak mengangkat dan mendaulatkan kaum harbi.Pejuang kategori mana kah hendak diletakkan kumpulan ini?. Bahasa yang lebeh mudah sudah tentu dikata kan sebagai tali barut bukan.Kalau bahasa yang kasar....fikir2 kan lah

    ReplyDelete
  14. seorg pejuang memang sedia dipenjara demi membela rakyat dn kebenaran

    hnya penjilat dn pejuang dunia saja yg menawar diri jd tn penasihat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya talibaruy akan dzilat MA flair DAP yg racist

      Delete
    2. Flashback Fitnah Terhadap TSKI


      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
  15. Presiden PAS, Haji Hadi Awang terus bertindak membingungkan rakan-rakan dalam PR berhubung kemelut Menteri Besar Selangor apabila menyatakan mahu Khalid Ibrahim terus dikekallan di jawatan itu sebagai jalan keluar terbaik bagi isu yang sudah lama berlarutan ini.

    Flashback Haji Hadi 2015

    Kenyataan yang dilafazkanya kepada pemimpin muda PR yang mengunjunginya itu turut menyebut Haji Hadi bersedia untuk memantau tugas Khalid selepas ini.

    Ketua AMK PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad yang hadir dalam pertemuan dengan Haji Hadi bersama Ketua DAPSY, Teo Kok Seong dan Ketua Pemuda PAS, Suhaizan Kayat, jelas resah dengan pendirian terbaru Presiden PAS itu kerana ia sekali lagi bertentangan dengan pendirian rasmi PR berhubung isu Menteri Besar Selangor ini.

    Pendirian rasmi PR ialah bersetuju Khalid digantikan dan Dr Wan Azizah Wan Ismail yang dicalonkan secara rasmi pula sudah pun membuktikan sokongan majoriti 30 Adun yang dimilikinya.

    Sebenarnya, pendirian terbaru Haji Haji ini bukan saja bertentangan dengan PR, tetapi juga jelas tunggang-terbalik dengan pendirian PAS sendiri sebelum ini.

    Pendirian mahu Khalid kekal ini adalah pendirian awal Haji Haji yang dinyatakannya sebelum Hari Raya lalu, tetapi apabila Khalid kemudiannya dipecat daripada PKR, PAS setuju menolak Khalid serta mencalonkan Dr Wan Azizah dan Azmin Ali sebagai penggantinya.

    Perkara itu diputuskan dalam mesyuarat PAS pada 17 Ogos lalu.

    ReplyDelete
  16. Flashback Haji Hadi 2014


    Soalan (S): Adakah Tok Guru dan PAS sendiri kekal dengan keputusan untuk mempertahankan Khalid Ibrahim?

    Jawapan (J): InsyaAllah, itu sikap saya dan saya harap seluruh pimpinan PAS akan bersama dengan keputusan bersama ini. Walau pun di sana ada pandangan berbeza dan hujah berbeza dan saya dengar semua hujah-hujah ini, saya kumpul dan dapati semua hujah-hujah ini. Akhirnya, saya berpendapat majoriti akar umbi PAS bersetuju dengan Tan Sri Khalid Ibrahim ini dikekalkan jawatan Menteri Besar. (Ini) di atas konsep Amanah, beliau menunaikan amanah (tangggungjawab) ini.

    (S): Tidakkah Tok Guru, ini melebarkan perpecahan dalam pakatan pembangkang?

    (J): Itu perkara akan datang dan kita (PAS) boleh bincang dan boleh berunding. PAS akan terus bersama dengan Pakatan Rakyat. Perdapat berbeza itu biasa sejak dari dahulu lagi.

    (S): Ini dilihat sebagai jalan akhir untuk Datuk Seri Anwar ke Putrajaya?

    (J): Perjuangan kita (PAS) bukan perjuangan untuk peribadi. Iaitu perjuangan untuk menyelamatkan negara dan ini bukan untuk saya (Abdul Hadi), bukan untuk Anwar Ibrahim dan bukan untuk sesiapa, tapi untuk rakyat semua.

    (S): Mungkin akan ada (usul) undi tidak percaya di Dewan Undangan Negeri (Dun) Selangor terhadap Tan Sri Khalid?

    (J): Benda (perkara) yang akan datang saya tidak boleh jawab, nanti berlaku dulu.

    (S): Kecelaruan yang berlaku sekarang ini telah membabit Datuk Seri Wan Azizah sebagai Menteri Besar. Adakah kerana PAS melihat isu wanita itu menjadi masalah?

    (J): Berbeza pendapat itu bukan hanya berlaku di kalangan kita (Pakatan Rakyat) tapi dalam Barisan Nasional (BN) pun berlaku? Menteri Besar Terengganu tidak selesai sampai ke hari ini. Yang (berlaku) di Terengganu, yang Johor, yang Pahang. Saya tahu semua dan Umno-BN juga ada masalah.

    (S): Adakah PAS tidak menyokong Langkah Kajang?

    (J): Langkah Kajang itu benda (perkara) yang lepas dan kita (PAS) sedang bekerja dan kita (telah) menang dalam Pilihan Raya Kecil di Dun Kajang itu.

    (S): Datuk Seri, adakah kerana isunya calon (Menteri Besar) itu wanita?

    (J): Isunya adalah isu 'Amanah', menunaikan amanah memimpin dan kita (PAS) dapati Tan Sri Khalid tidak khianat. Ini tidak sampai ke peringkat khianat terhadap amanah ini. Dengan sebab itu salah kita turunkan beliau dengan sebab tidak ada kesalahan yang mencalarkan perkara amanah. Itu (alasan) yang lebih besarnya.

    (S): Jadi pendirian pemimpin PAS di Selangor adalah sekata dengan Tok Guru?

    (J): Saya ambil (pendapat) Pesuruhjaya PAS Selangor, wakil kita (PAS).

    (S): Tok Guru, adakah PAS akan mengajak MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim untuk melompat parti (PKR) kepada PAS. Berikutan dalam PKR sendiri telah ada calon lain selain Tan Sri Khalid?

    (J): Itu bukan cara kita (PAS). Sejak awal lagi kerusi kita 15 (Dun), kerusi lebih dari PKR tapi kita (PAS) beri kepada PKR kerusi (MB) Selangor itu. Kita beri kepada dia (PKR) dan kita beri kepada Tan Sri Khalid atas asas dia masih lagi ahli PKR.

    (S): Dalam isu mempertahankan Tan Sri Khalid ini kenapa tidak bertindak untuk melantik wakil PAS sendiri menjadi Menteri Besar Selangor?

    (J): Macam saya sebut tadi kita (PAS) beri kepada PKR tadi kerana kita sudah ada (kerajaan) Kelantan. Itu menunjukkan semangat kerjasama kita dalam Pakatan Rakyat.

    (S): Datuk Seri, setakat ini ada hasrat untuk mengajak Tan Sri Khalid menyertai PAS?

    (J): Sehingga ini tidak berhasrat dan terpulang kepada peribadi beliau (Khalid) sendiri.

    # Dia jawab kah soalan wartawan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
  17. PAS tidak menamakan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar Selangor yang baharu kerana Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang itu tidak berkebolehan.

    Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata Wan Azizah ditolak bukan disebabkan gender tetapi syarat melantik pemimpin mestilah seorang yang mempunyai kebolehan.

    "Dia nak lantik pemimpin ini banyak syarat-syarat dia. Antaranya pemimpin itu sendiri mesti ada kebolehan, kelayakannya untuk jadi pemimpin.

    "Kalau daripada awal lagi dia tidak ada kebolehan untuk jawab soalan di Parlimen, untuk soal di Parlimen, soal dalam Dewan Negeri, nak berdialog dengan lawan dalam Dewan Negeri pun tak boleh, macam mana nak jadi pemimpin? Ini tak boleh.

    "Jadi syarat-syarat ni dah tidak lepas, bila tidak lepas syarat ni maka tak boleh jadi pemimpin, bukan dengan sebab perempuan dengan sebab lelaki.

    "Jadi, yang sebenarnya, sebab kita tolak calon di Selangor tu kerana tak layak daripada awal-awal lagi, bukan dengan sebab dia perempuan, bukan dengan sebab itu," katanya ketika soal jawab dalam sesi dialog dan penerangan isu semasa di Rusila, Marang pada Jumaat.

    Dalam sesi dialog itu juga Abdul Hadi turut menjelaskan PAS menghantar tiga nama calon menteri besar Selangor yang baharu kerana pihak istana mahu lebih dari dua nama.

    "Nak suruh Sultan pilih, hantar satu nama, nak pilih macam mana? Kemudian kita terima surat daripada istana.

    "Istana tulis surat kepada saya, semua parti hendaklah menghantar lebih daripada dua nama. Sultan suruh hantar lebih daripada dua nama, bila suruh hantar lebih daripada dua nama, lebih daripada dua nama ni berapa? Tiga, empat, lima, enam, tujuh, lapan, sembilan, sepuluh, boleh hantar berapa banyak," katanya lapor Astro Awani

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
    2. Sebab tu ahli Parlimen PAS ponteng dewan parlimen hahaha sebab mereka layak kah kah kah...pulang paku dulang serpih lawak LOL

      Delete
  18. presiden PAS mengaku pernah merancang kerjasama dengan Umno bagi menubuhkan kerajaan perpaduan di Selangor.

    Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat pengakuan tersebut ketika ditanya secara beramai-ramai.

    Kalau presiden kata tidak, sila nafi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
  19. Terengganu, Perak dan terakhir Kedah diserahkan kepada UMNO di bawah pemerintahan Haji Hadi Awang.

    Di Kedah, Haji HAdi telah mendapat amaran seawal dua tahun sebelum PRU 13. Namun, Presiden PAS kekal dgn keputusan beliau mengekalkan arwah Ust Azizan sebagai calon MB.

    Akhirnya, kerajaan PAS jatuh terguling di Kedah.

    Jelas, amaran kerajaan akan jatuh ni tidak ada kesan dgn Haji Hadi Awang.

    Dia tak kesah kalau kerajaan2 di bawah pemerintahan PAS jatuh ke BN.

    Nasib baik Selangor tak jatuh ke tangan BN walau pun Haji Hadi bertungkus lumus berusaha supaya PR Selangor hancur.

    Tak taulah apa sebenarnya matlamat PAS ni?

    Hendak berjuang Islam ataupun menjadi alat memenangkan Barisan Nasional.

    Rekod Haji Hadi Awang menyerah 3 negeri pada BN dan Selangor nyaris-nyaris menjadi negeri keempat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
  20. Ust khalil ( anak T'guru Hj Hadi )cerita berkaitan isu MB selangor.

    Ust Khalil kata yg TG Haji Hadi cukup marah dlm isu MB Selangor nie. Sehingga ada kumpulan datang dari KL utk memujuk TG Haji Hadi utk tarik balik kenyataan.

    Apabila sampai sahaja dan duduk, tak sempat bersuara terus TG Haji Hadi bertegas berkata "ini soal amanah, biarlah amanah ini dilakukan selagi mana tiada salah silap".

    Ust Khalil juga cerita yg sehari selepas keputusan Majlis Syura Ulama keluar.

    TG Haji Hadi bermimpi berada di tengah laut dan ternampak ombak yg sangat besar sedang merempuh. Habis semua ranap dan musnah kecuali satu tembok kecil yg masih kukuh. TG Haji Hadi kata kpd ust Khalil "tembok itulah keputusan majlis syura ulama"

    Allahuakbar!!

    Tapisan sedang berlaku, samada kita antara yg hanyut dipukul ombak ataupun kita antara yg selamat disebalik tembok kecil yg kukuh itu. Wallahu a'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
    2. Anonymous15 January 2016 at 21:36

      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
    3. Anonymous15 January 2016 at 21:36

      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
  21. Terbuktilah TSKI dijatuhkan oleh DAP kerana DAP Racist Dan anti Islam


    http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous15 January 2016 at 21:36

      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
    2. Anonymous15 January 2016 at 21:36

      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
  22. Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mengesahkan PAS mendapat 67 kerusi dan Parti Amanah Negara (PAN) mendapat 10 kerusi Ahli Majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri itu.

    Ini menunjukkan pengurangan 5 kerusi Ahli Majlis yang diperuntukkan kepada PAS, sedangkan sebelum ini parti Islam itu diwar-warkan mendapat 72 kerusi.

    PAN pula mengalami penambahan dua kerusi sedangkan sebelum ini parti itu hanya diwar-warkan mendapat 8 kerusi sahaja.

    “Pecahan PKR sebanyak 101, 96 untuk DAP dan Pas kekal 67 manakala Amanah pula 10 kerusi selebihnya lima NGO serta sembilan wakil istana itu sudah muktamad dan kesemua ahli majlis berkenaan akan angkat sumpah minggu depan.

    #Kenapa Pas senyap sunyi jer? Hilang 5 kerusi buat pekak badak. Sehari dua lepas nampak garang tapi bila MB Selangor buat keputusan, diam menikus jer.

    Dah lah kerusi Dun hilang dari 15 tinggal 13, kerusi parlimen dari 21 tinggal 13, kini kerusi PBT dari 72 tinggal 67 saja.

    Bukan makin bertambah, sebaliknya makin kurang, kurang dan terus kurang.

    Walau bagaimana pun ini semua sudah ditakdirkan Allah kepada Pas.

    ReplyDelete
  23. Rakyat Selangor khususnya, sedang menunggu bilakah Presiden Pas, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang akan membuat ‘u-turn’ menarik balik sokongan beliau kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang dipaksa meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor oleh PKR.

    Sikap Haji Hadi itu ternyata mencetuskan kemarahan penyokong Anwar dalam PKR. Mereka menyifatkan Pas khianat kepada semangat setiakawan dalam PR yang dibentuk bersama DAP, parti rasis yang terlalu curiga kepada orang Melayu di negara ini.

    Kerenah dan sikap berpura-pura pemimpin Pas ini bukan perkara baru, malah sudah lama berlaku. Mereka hanya ingin menunjukkan kepada orang Melayu kononnya Pas masih bertaring dalam PR walaupun pada hakikatnya parti itu hanya menikus apabila berdepan dengan PKR dan DAP.

    Oleh sebab itu, jika Pas masih mempunyai harga diri dan berprinsip, maka parti itu sepatutnya menunjukkan kepada rakyat bahawa mereka adalah ‘anak jantan’ dengan segera keluar daripada PR.

    Dalam isu Khalid, jalan keluar untuk Pas sudah terbuka bagi mereka meninggalkan PR, itu pun jika pemimpin Pas mempunyai keberanian untuk berbuat demikian.

    PAS juga tidak perlu untuk terus terhegeh-hegeh mengemis belas ehsan daripada PKR memandangkan kedudukan wakil rakyat mereka di dalam DUN Selangor.

    Malah Pas juga berhak dan mempunyai ruang untuk menagih jawatan Menteri Besar Selangor jika diambil kira jumlah bilangan kerusi DUN yang dimenangi oleh mereka.

    #Anak jantan ka Pas ni?

    ReplyDelete
  24. Yang sakit dan baru hendak pulih daripada serangan sakit jantung ialah Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang.

    Beberapa hari lalu beliau menjalani rawatan di Turki dan rawatan lanjutan di Institut Jantung Negara (IJN).

    Ramai pemimpin yang menziarahinya termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Umumnya mereka mahu bertanya khabar dan mendoakan beliau cepat sembuh.

    Bagaimanapun lain pula kisahnya dengan kes Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

    Untuk mengetahui khabarnya, Haji Hadi yang “baru hendak pulih” pula perlu pergi menziarahi beliau di kediamannya.

    Apakah Khalid juga sakit hingga Haji Hadi perlu “mengabaikan” kesihatannya sendiri dan hampir larut malam perlu bertandang ke rumah Khalid hanya mahu bertanya khabar?

    ReplyDelete
  25. Ketua Penerangan Wanita PKR, Azura Aziz berkata, Hadi Awang telah mengkhianati dan mendurhakai kepercayaan Pakatan Rakyat kerana keputusan flip-flopnya dalam isu Menteri Besar Selangor. Menurutnya lagi, Presiden PAS itu benar-benar mengecewakan PKR apabila turut menghasut ahli-ahli parti dan memperkecil-kecilkan usaha PKR untuk menggulingkan Khalid Ibrahim.

    Kepercayaan telah dikhianati, kata Azura. Seorang pemimpin menurutnya, perlu patuh kepada kata-katanya sendiri agar orang di bawah lebih menghormatinya. Namun Hadi Awang gagal berbuat demikian.

    PKR jelas terkejut dengan tindakan last minute PAS membuat U-Turn dan kemudian cuba menghalalkan tindakannya dengan memberikan pelbagai alasan.

    ReplyDelete
  26. Hari ini dengan rasminya sekaligus mengesahkan spekulasi yang mengatakan PAS tidak berani menentang ketetapan kompenan PR terutamanya Anwar, terhadap pencalonan Menteri Besar Selangor adalah tidak benar. Sungguh memang PAS berani menentang PKR dan DAP.

    Dilaporkan PAS telah menghantar tiga calon mereka sebagai Menteri Besar Selangor, ketiga tiga calon berkenan berjawatan EXCO PAS sekaligus menafikan Wan Azizah sebagai calon Menteri Besar.

    Dengan ini, bukan hanya Anwar yang menerima malu tapi juga segelintir pemimpin PAS. Sebelum ini Husam Musa, lantang memperlekeh kerjasama antara UMNO dan PAS, seolah olah pemimpin PAS tidak ada pendirian dalam menentukan hala tuju PAS itu sendiri. Maksud saya, pemimpin ulama PAS mempunyai pendirian yang tersendiri demi masa politik mereka .

    ReplyDelete
  27. Kita patutnya sokong pas sebab pas sokong UMNO. Apa yang UMNO buat Selama Ni tu Kita anggaplah sebagai satu kesalahan politik. Redha saja lah walaupun ianya melibatkan rasuah yang berbilion. Jgn kaitkan rasuah BN dgn Ugama.

    Manakala di pihak PKR Dan Amanah yang bekerjasama dgn dap pula Kita kaitkan dgn islam Dan Melayu. Benda2 tentang Islam Dan melayu Ni sensitive. Kita dapat Pegang Melayu yang mudah emotional.

    Jadi soalan Nya:
    Pas......Kanu ini bagaimana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous15 January 2016 at 21:36

      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
  28. 1. Tuan Guru Mursyidul Am sokong DS Anwar dalam isu 16 September tetapi Haji Hadi tidak setuju, berlaku perbalahan antara Tuan Guru Mursyidul Am dengan Haji Hadi, mengapa Haji Hadi tidak wala' kepada Tuan Guru Mursyidul Am?. Surat terbuka Tuan Guru Mursyidul Am kepada Harakah yang menyokong 16 September tidak disiarkan oleh Harakah, arahan daripada Siapa?. Haji Hadi atau Mustafa Ali?.

    2. Haji Hadi hendak PAS Perak bentuk kerajaan dengan umno di Perak selepas PRU-12 tahun 2008.

    3. Haji Hadi adakan rundingan dengan Pak Lah untuk bentuk kerajaan UG.

    4. Isu PM, dalam mesyuarat PR PAS setuju DS Anwar jadi PM tetapi dalam mesyuarat PAS Pusat Mac 2013 tolak DS Anwar jadi PM dan hantar wakil memujuk Kuli untuk jadi PM.

    5. Bertembung di dun Kota Damansara, tiga dun di Terengganu dan dua dun lagi PRU-13 (dalam mesyuarat PR telah dipersetujui PKR bertanding, tetapi hari penamaan calon Haji Hadi bagi watikah khas kepada calon PAS).

    6. Haji Hadi gagal selesaikan masalah PAS Kedah sehingga PAS tumbang di Kedah dalam PRU-13 walau pun telah ada usul daripada dewan ulamak PAS Kedah supaya tukar MB sebelum PRU-13.

    7. Isu MB Selangor dalam mesyuarat 17 Ogos sudah setuju Wan Azizah dan Azmin sebagai calon MB dan telah bersetuju tidak menuntut MB Selangor, tetapi selepas itu Haji Hadi hendak PAS jadi MB Selangor. Apa yang Haji Hadi hendak di Selangor?. (Haji Hadi hantar tiga nama yang tiga2 itu adun PAS, tetapi penggulungan muktamar 2014 cakap PAS tak kemaruk nak jadi MB Selangor, cakap lain dan tindakan lain).

    8. Dalam mesyuarat PR, PAS hendak kekal dalam PR dan dalam muktamar PAS juga telah dipersetujui perkukuhkan PR, tetapi dalam mesyuarat JK PAS Pusat 25 Ogos Haji Hadi hendak bersama umno (rujuk mesyuarat 25 Ogos14).

    9. Mesyuarat Majlis Syuro Ulamak selepas 25 Ogos tidak cukup korum dan notis jemputan mesyuarat juga tidak cukup 14 hari, Haji Hadi bercakap mengenai perlembagaan PAS tetapi Haji Hadi sendiri pijak Perlembagaan PAS.

    10. Haji Hadi tak bersetuju dengan cadangan supaya Y.B. Dr Syed Azman dipilih sebagai MB Terengganu ketika krisis MB di Terengganu (seolah-olah Haji Hadi mahu umno/BN kekal memerintah Terengganu).

    11. Pilihanraya semula di Perak selepas rampasan kuasa oleh umno/BN tidak dipersetujui oleh Haji Hadi dengan alasan takut DAP akan jadi MB (nampak sangat fikrah Haji Hadi dah sama dengan fikrah umno).

    ReplyDelete
  29. 12. Malam PRK Parlimen Bukit Gantang 2009 dalam mesyuarat Lajnah politik PAS Pusat di Markaz Tarbiyah PAS Perak Air Kuning,Taiping Haji Hadi membangkitkan bahawa Najib Tun Razak ada hubunginya membincangkan kerajaan perpaduan, tetapi Almarhum Tuan Guru Harun Taib telah membantah usul tersebut dan mohon presiden fokus kepada PRK Bukit Gantang.
    13. Berita Awani 13.2.2015 perbualan melalui telefon dengan Nasharudin Mat Isa, Nasharudin mengesahkan telah ada perbincangan mengenai kerajaan perpaduan dengan umno oleh Majlis Syuro PAS Pusat sejak 2008 lagi, tetapi tanpa pengetahuan Tuan Guru Nik Aziz.

    14. Sebelum PRU-13 telah dibuat perjanjian bertulis ditandatangani oleh Haji Hadi selaku presiden PAS dan Ustaz Azizan Razak, Ustaz Azizan tidak akan dicalunkan bertanding PRU-13, tetapi Haji Hadi langgar perjanjian yang dia sendiri ada tandatangan.

    15. Haji Hadi sokong persempadanan kawasan pilihanraya yang akan memberikan kemenangan kepada umno/BN, DAP dan PKR bantah persempadanan kawasan pilihanraya.

    16. Pendaftaran PR gagal kerana Haji Hadi seolah-olah tidak mahu PR didaftarkan.

    17. Haji Hadi arahkan Mat Yaakub angkat sumpah jadi MB Kelantan walau pun Tuan Guru Nik Aziz belum buat apa2 keputusan (angkat sumpah pun secara tergesa-gesa).

    18. Sahabat dari Kedah bekas adun bagi tahu teman Almarhom Ustaz Yahya Othman (ketika hidup) bertanya kepada sahabat teman tu "apa dah jadi kepada Haji Hadi dan Mustafa Ali", arwah dah meninggal dunia agak lama juga, maknanya dah lama Haji Hadi dan Mustafa Ali meragam.

    19. Haji Hadi dijanjikan (rasuah) oleh umno akan tambahkan kerusi parlimen di kawasan PAS boleh menang di negeri Kelantan dan Terengganu, sebab itu Haji Hadi sokong persempadanan kawasan pilihanraya, tetapi Haji Hadi tak nampak bahawa dalam masa sama umno akan tambahkan kerusi parlimen di negeri2 yang umno/BN boleh menang dengan tambahan kerusi berkali ganda dari apa yang dijanjikan kepada Haji hadi dengan itu umno/BN akan kekal berkuasa hingga kiamat.

    20. PRU-13 DUN Damak,Pahang Haji Hadi secara terbuka sokong calon bebas Cikgu Kah Boon Heng sedangkan PR meletakkan calon PKR Jamaluddin Abdul Rahim.

    21. Dalam mesyuarat setuju bantu PKR di Permatang Pauh, luar mesyuarat setuju PAS kawasan Permatang Pauh boikot PRK. Mengapa tiada tindakan kepada PAS kawasan Permatang Pauh yang tidak wala'?.

    ReplyDelete
  30. Presiden Gerakan Memartabatkan Umat (JATI) Datuk Dr Hasan Ali meminta Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tampil memberi penjelasan segera kepada umat Islam dan menarik balik amanatnya - yang dibuatnya dalam satu ceramah di Banggol Peradong, Terengganu pada 1981- serta bertaubat.

    Hasan, yang pernah menjadi exco agama kerajaan negeri Selangor, berkata penjelasan itu penting agar tiada lagi perbuatan yang menyalahi akidah berlaku di kalangan penyokong parti kerana ia dilihat lebih memudaratkan daripada kebaikan.

    ReplyDelete
  31. KOTA BHARU 20 Mac 2009 - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) menganggap dirinya umpama nakhoda kapal dalam parti itu.

    Justeru, beliau mengingatkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang agar berbincang dengannya terlebih dahulu sebelum membuat keputusan mengenai pembentukan kerajaan perpaduan dengan Barisan Nasional (BN).

    Menteri Besar Kelantan itu berkata, beliau tidak mahu terlalu ramai nakhoda dalam satu kapal yang mengeluarkan arahan berbeza sehingga boleh menimbulkan kekeliruan dalam kalangan ahli dan menjejaskan kredibiliti parti.

    "Saya Mursyidul Am. Saya umpama nakhoda. Kalau tukang sauh nak jumpa, saya tak boleh tolak, kena jumpa. Kalau tukang layar nak jumpa tak boleh tolak, kalau Haji Hadi nak jumpa pun saya tak boleh tolak," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pameran Hartanah Malaysia (Mapex) peringkat negeri di sini hari ini.

    Beliau ditanya sama ada sedia berjumpa dengan Abdul Hadi atau pemimpin tertinggi lain parti itu berhubung cadangan membentuk kerajaan perpaduan pembangkang dan BN.

    Nik Aziz mengulangi pendiriannya menolak cadangan itu atas alasan ia sudah diputuskan pada Muktamar Agung Pas di Ipoh, tahun lalu.

    Beratus kali Haji Hadi nafi nak bawa Pas bergabung dengan Umno. Rupanya sejak tahun 2009 - 15 tahun dulu lagi dia dah tergila-gilakan Umno. Klu tidak, tentu al marhum Tok uru Nik Aziz keluar kenyataan di atas.

    ReplyDelete
  32. IPOH 14 Ogos 2009 - Dewan Ulama Pas Kelantan dan Melaka secara bersama meminta Dewan Pas Pusat supaya mendesak kepimpinan Pas Pusat mengadakan taklimat khas kepada ahli dan penyokong parti itu di semua peringkat dengan kadar segera berhubung muqabalah antara Pas dan UMNO.

    Usul itu dibuat bagi menginsafi pengalaman pahit dan sejarah hitam yang pernah Pas lalui ketika penyertaannya dalam Barisan Nasional (BN) dahulu.

    # Lagi bukti Haji Hadi jatuh cinta kepada Umno sehingga Pas kelantan dan Melaka mengemukakan usul mendesak Pas menjelaskan isu tersebut.

    Ini bukan tahun 2016..usul mendesak ini dibuat tahun 2009...15 tahun dahulu beb..!!!

    ReplyDelete
  33. Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat arahkan menantunya, Ir. Abdul Ariffahmi Ab. Rahman letak jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

    Tindakan diambil selepas Pas Pusat diketuai Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menasihatkan Nik Aziz supaya mengarahkan Ariffahmi meletak jawatan bagi menjaga nama baik parti.

    #Haji Hadi boleh pula nasehatkan Nik Aziz supaya menarahkan menantu Nik Aziz letakjawatan.

    Bila pulak giliran Haji Hadi arahkan menantunya Din Ayam letak jawatan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu bila ayam tak lgi berkokok.

      Delete
  34. HAHAHA...NI DIA NASEHAT NAJIB KEPADA HAJI HADI - TAHUN 2011 DULU

    KUALA TERENGGANU 30 April 2011 - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pemimpin Pas perlu menerima kenyataan bahawa mereka mesti keluar daripada pakatan pembangkang jika benar-benar berjuang untuk kepentingan agama Islam.

    Menurut Perdana Menteri, Pas tidak akan memperoleh apa yang dicita-citakan selama ini dan kerjasama dengan parti pembangkang lain hanya memberi keuntungan kepada DAP.

    ''Tak kisahlah sama ada Pas mahu bersendirian atau bergabung dengan UMNO, yang penting mereka tidak boleh bergabung dengan DAP kerana usaha Pas dalam memperjuangkan Islam akan terhalang," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Perumahan Pangsapuri Rakyat di Pulau Duyung di sini hari ini.

    # Siapa yang nasehat siapa ni? Haji Hadi nasehat Najib ka atau Najib yang nasehatkan Haji Hadi?

    kahkahkahkah....karton punya penasehat...sendiri pun terpaksa makan nasehat orang...nak jadi penasehat kunun...kahkahkahak...!!!


    ReplyDelete
  35. KAHKAHKAHKAH...DAH SAMAN KA BELUM?

    Label ‘parti ajaran sesat’: MB Terengganu sedia disaman Pas


    HULU TERENGGANU 12 Feb. – Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said enggan tunduk kepada desakan Pas yang memberi tempoh tiga hari agar beliau menarik balik kenyataannya mendakwa parti itu sebagai ‘parti ajaran sesat’.

    Malah, Ahmad bersedia disaman oleh Pas berhubung dakwaan itu sambil menyerahkan kepada parti berkenaan untuk memilih sama ada kes itu dibawa ke mahkamah sivil atau mahkamah syariah.

    Beliau tidak sesekali gentar dengan desakan parti tersebut kerana yakin dakwaan terhadap Pas itu mempunyai kebenaran berdasarkan banyak bukti kukuh.

    “Ikut pandai dia lah (terserah pada Pas), saya tunggu (bila Pas akan saman). Saya tak akan tarik balik.

    “Terserah pada dia sama ada nak bawa kes ini ke mahkamah sivil atau mahkamah syariah. Nak saman, saman lah. Tapi dia kata kita (BN dan UMNO) macam-macam tak apa. Dia kata kita kafir tak apa,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan di daerah ini hari ini.

    Ahmad diminta mengulas mengenai pendiriannya berhubung desakan Pas agar beliau menarik balik kenyataannya selepas melabelkan Pas ‘parti ajaran sesat’.

    Minggu lalu, Pas memberi tempoh tiga hari kepada Ahmad agar menarik balik kenyataannya bahawa parti itu merupakan ‘parti ajaran sesat’.

    Amaran itu dinyatakan Anggota Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Abu Bakar Chik bahawa sekiranya dalam tempoh berkenaan Ahmad tidak menarik balik kenyataannya, parti itu akan mengambil tindakan terhadapnya.

    # Mamat ni dah pencen pun sekarang ni...tak ada dengar pulak dia naik turun mahkamah pasal kena saman oleh Pas...!!!

    ReplyDelete
  36. macai PAN tat imayam...lu org isap la kote presiden imayam korg tu...puiii. wa komen kat blog greenboc haram xsiar...goyang ka pa...puiii...open la mcm omakko ni klau ade kerandut...

    ReplyDelete
  37. Kesian mat sosialis ni ari tu lari keserata dunia takut kena tangkap.Bertahun-tahun bergelandangan dikota London akhirnya merayu nak balik.Bila diberi peluang balik dengan otak yang sememangnya dah sewel balik keperangai lama pulak dah dan last-last kena tangkap.Memang betul2 tak berguna la mamat ni dah la sosialis ni tambah pulak dengan lgbt la liberal la macam2 tapi yang herannya ada jugak melayu yang sokong dia.Pejuang lah konon..rosak sungguh puak2 ni.

    ReplyDelete


  38. Taniah kpd TGHH kerana berjaya mengekang kemaraan DAP ke Putrajaya. Inlah satu2 hadiah TGHH kepada seluruh rakyat Malaysia khususnya kepada Bumiputra. Sememangnya DAP adalah jauh lebih bahaya dp UMNO.
    Dan TGHH memilih pendekatan kurang bahaya dp yang lebih bahaya. Salah satu dasar memilih keutamaan dlm Islam ialah, jika ada dua pilihan maka Islam memilih pendekatan yg kurang madhurat.


    ReplyDelete
  39. Adakah ini bermakna berakhirnya saki baki kominis melayu di malaya?

    ReplyDelete
  40. Orang yang copy paste di atas adalah Jeff Ulu Bernam + Jess Labu49ers + Omak. Orang yang sama. Jangan tertipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karna berkat bantuan Angka togel 4D 1180 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...