Wednesday 13 January 2016

DR MAZA MUFTI PERLIS PUJI NAJIB LAWAT HADI AWANG DI IJN.




Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainal Abidin hari ini memuji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang melawat Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Institut Jantung Negara (IJN) semalam.

Asri yang lebih dikenali sebagai Dr Maza berkata di laman Facebook beliau, amalan yang baik harus dipuji namun tidak kepada perkara yang bertentangan.

"Apa pun masalah yang ada, menziarahi orang sakit dan berhubungan baik sesama Muslim dan insan adalah terpuji.

"Kita memuji perkara yang baik dan kita menyatakan perbezaan kepada sebaliknya. Urusan yang lain itu terserah kepada Allah.

"Dia lebih tahu hakikat hambaNya. Kita memohon hidayah untuk diri kita dan untuk semua," tulisnya.

Beliau tidak menyebut sebarang nama pada posting tersebut, tetapi memuat naik gambar Najib yang mengunjungi presiden parti Islam itu di IJN.

Posting itu menerima 1,000 'Likes' dalam masa sejam selepas dimuat naik pagi ini dan pelbagai reaksi di ruangan komen.

Salah seorang komentar Khairulnizam Abd Wahab menulis:"Jangan lupa kesalahan mereka buat dengan gambar macam ini akan lupa segalanya.. salah tetap salah.."

Riswan Farid menulis:"Ayat yang begitu mendalam maksud dari Dr Maza."

Manakala Riki Malek pula menulis: "Yang penting ikhlas kerana Allah. Alhamdulillah."

63 comments:

  1. PARTI "PERIUK" GILA TALAK, TUDUH PAS SEMAKIN "EGO"!!!

    Nampak gayanya, dendam kesumat dikalangan puak - puak parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu masih belum dapat dipadam walaupun mereka dah tandatangani perjanjian baru dengan DAPigs.

    Masih ada lagi dikalangan puak - puak parti "Periuk" tu yang seolah - olah "Gila Talak" dan membuat tuduhan liar terhadap bekas parti yang mereka sertai dan didokongi selama hari ini.

    Dan kali ini, tuduhan mereka lebih ekstrem apabila mendakwa PAS menjadi semakin 'Ego' setelah Allahyarham Nik Aziz meninggal dunia dan Si Ketua Penipu tu disumbat masuk ke penjara.
    “Lebih-lebih selepas Tuan Guru Nik Abdul Aziz meninggal dunia dan Anwar Ibrahim di penjara maka tiadalah pimpinan yang dihormati dan disegani.
    “Masing-masing menunjukkan ego masing-masing. Perangai ini mesti dibuang jauh-jauh oleh pimpinan Pakatan Harapan yang ada sekarang. Jangan ulangi kesilapan lama,” katanya dalam satu kenyataan.
    Kenyataan itu dibuat apabila wujud dakwaan yang tersebar dikalangan rakyat kononnya Pakatan Haprak yang baru dibentuk Sabtu lalu hanya mampu bertahan buat sementara waktu sahaja.

    Selain itu, wakil dari parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu juga turut membuat dakwaan kononnya PAS telah termakan 'Gula - Gula' UMNO sehingga menyebabkan Pakatan sebelum ini berpecah.
    “Kita melihat pemimpin Pakatan harapan uga sudah matang dan berpengalaman untuk mendepani sepak terajah musuh politik mereka yang siang malam mencari jalan untuk memecahbelahkan Pakatan Rakyat dahulu.
    “Mereka memainkan isu agama dan perkauman sehingga ada bekas parti komponen Pakatan Rakyat yang termakan gula-gula Umno/BN ini. Saya yakin semua serangan dan fitnah mampu ditangani oleh pimpinan yang berpengalaman ini. ini,” katanya.
    Demikian betapa busuknya sifat dengki dan iri hati yang dimiliki oleh puak - puak Pakatan Haprak tu terhadap PAS. Sampai ke hari ini, dendam kesumat mereka masih belum reda. Tapi apa boleh buat. Orang yang tak reti buat kerja ni memang pandai "Melalak" je kerjanya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP PARTI HARAM KEPADA UMAT ISLAM", MENUNGGU KEPUTUSAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN

      Jabatan Mufti Pahang Darul Makmur di dalam khutbah Eidul Adhanya pada 24 September 2015 lepas secara terang-terangan dan tanpa berselindung menyatakan bahawa DAP MENENTANG ISLAM.

      Antara lain, teks khutbah tulisan jawi berkenaan menyebut;
      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan GHB. Malahan ada dikalangan umat Islam yang menyertai parti DAP YANG TERANG-TERANG MENENTANG ISLAM."

      Apakah menjadi satu kesalahan kepada saya dan umat Islam lain yang bertaraf awam memohon supaya kerajaan melalui JAKIM, Majlis Fatwa Kebangsaan atau Majlis Raja-raja mengambil suatu ketetapan yang konkrit terhadap DAP agar umat Islam tidak terus diporak perandakan oleh golongan ultra kiasu yang sememangnya licik dan keji demi mencapai matlamat perjuangan mereka?

      Apakah dengan fatwa-fatwa dari Guru-guru Pondok Kelantan, ulama' PAS dan Jabatan Mufti Pahang tidak cukup kuat untuk kerajaan mengharamkan DAP sebagai sebuah parti politik yang mengancam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan, "Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan?"

      Saya percaya jika kita meneliti undang-undang tubuh DAP, ia bukan sahaja bertentangan dengan Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan bahkan ianya juga bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

      Bertindak pantas dan tepat menjamin survival umat Islam selagi kita diberi amanah kekuasaan oleh ALLAH SWT.

      Delete
    2. Terus Hina Dan Pertikai Islam… Apa Sebenarnya DAP Mahu?

      Bukan sekali atau dua kali malah sudah berkali-kali perbuatan umat Islam dipersoalkan dan dihina oleh puak cauvinis DAP.

      Tak reda lagi dengan isu Eric Paulsen yang membuat dakwaan kononnya khutbah Jumaat yang disampaikan Khatib dikatakan menanam sifat extrimis dan teks dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) juga perlu disiasat. Timbul lagi satu provokasi hampir serupa dari pihak yang sama menghina Islam.



      Kali ini dakwaan Ketua Wanita DAP, Chong Eng. Sama ada beliau cuba meraih populariti segera ataupun tidak, itu perkara kedua. Tetapi tindakan mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) amat mengganggu emosi umat Islam terutamanya ketika ini.

      Khutbah tersebut didakwa kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Amat pelik sekali, semenjak bila pemimpin DAP begitu prihatin dengan khutbah-khutbah Jumaat? Apa yang mereka mahukan?

      Atau sebenarnya pemimpin DAP risau melihatkan umat Islam boleh bersatu tanpa mengira fahaman politik dan duduk di bawah satu bumbung mendengar teks ucapan Khutbah yang sama.

      Desakan kepada pihak JAIS dan Masjid untuk membuat permohonan maaf bukan maksud sebenar yang mereka mahukan. Realiti sebenarnya mereka cuba menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah dan bangkit mempersoalkan mereka dengan cara kekerasan.

      Ibarat membaling batu menyorok tangan dan berharap sebilangan umat Islam mencipta perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku seperti berhimpun di hadapan pejabat mereka, mengugut mereka secara individual dan paling diharapkan mereka adalah berlaku kejadian yang boleh mendatangkan kecederaan agar ianya nanti dapat dimanipulasikan.

      Matlamatnya adalah sama iaitu untuk melihat umat Islam pecah belah kerana sudah pasti bakal ada pihak berkepentingan dari Islam sendiri di sini akan cuba mempertahankan tindakan biadap DAP atas nama Pakatan.

      Akhirnya Islam akan terus terpecah kepada beberapa kelompok yang berlainan ideologi politik.

      Melihatkan kepada gerakan kurang ajar yang dilaksanakan mereka, sudah pasti ia adalah satu perkara yang perlu diambil serius. Ini adalah salah satu bentuk ancaman kepada umat Islam di Malaysia.

      Delete
    3. DAP Perlu Buktikan Ia Tidak Bersalah



      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP ditawarkan RM1.2 bilion untuk memenangi PRU13, bina kem tentera Israel sebagai ganjaran, dakwa Pengarah Penyelidikan PAS,” lapor The Rakyat Post semalam (BACA DI SINI). Dakwaan itu memulakan rempuhan kritikan terhadap Dr Mohd Zuhdi Marzuki, sedangkan beliau bukanlah orang yang membuat dakwaan itu.

      Inilah masalahnya apabila kebanyakan orang sekadar baca tajuk dan tak baca pun beritanya, berita diputarbelit dan apa yang dilaporkan sebenarnya tak pernah diutarakan.

      Saya cukup faham keadaan yang dialami Dr Zuhdi kerana saya juga mengalami perkara sama dan walaupun selepas tujuh setengah tahun, saya masih dituduh mengatakan sesuatu yang tidak pernah saya kata. Kemudian, apabila saya terangkan yang saya tak kata bahawa Rosmah Mansor berada di tempat Altantuya Shaariibuu dibunuh, dia orang tuduh saya buat u-turn dan tarik balik kata-kata saya, walhal saya tak pernah cakap begitu pun.

      Anda boleh baca kenyataan penuh Dr Zuhdi (di bawah) yang diterbitkan Harakah dua hari lalu.

      Sebenarnya, Dr Zuhdi kata bahawa kenyataan Chong Zhemin dari DAP Perak tentang pengharaman kemasukan atlet lelaki/wanita Israel ke Malaysia tak seserius kenyataan Mohamed Razali Abd Rahman, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lepas.

      Dr Zuhdi kemudian hanya menyebut apa yang didakwa Mohamed Razali. Dr Zuhdi kemudian menambah bahawa jika tuduhan Mohamed Razali itu benar, maka ia lebih serius daripada kenyataan Chong Zhemin. Kata Dr Zuhdi lagi, walaupun dah empat tahun, DAP tak pernah menafikan dakwaan Mohamed Razali.

      Dr Zuhdi menambah bahawa jika tuduhan itu palsu, DAP sepatutnya ambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali (kerana ia tuduhan yang sangat serius, seperti yang boleh anda baca di bawah). Kegagalan menafikan dakwaan ini membangkitkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      Delete
    4. Itulah yang sebenarnya berlaku. Jadi, betulkah Dr Zuhdi buat tuduhan itu, seperti yang dilaporkan? Nampak sangat bahawa ini satu lagi serangan terhadap PAS dan bertujuan membuatkan orang PAS nampak macam badut bodoh.

      Satu-satunya jalan keluar untuk DAP adalah dakwa Mohamed Razali, malah mereka sepatutnya melakukannya empat tahun lalu. Lagipun, bukankah mereka mendesak perkara sama dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (iaitu kalau memang betul PM tak curi RM42 bilion wang 1MDB, maka samanlah orang yang menuduhnya mencuri)?

      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP mengatakan perkara yang sama tentang Najib, iaitu jika Najib tak bersalah, maka samanlah orang yang menuduh itu. Kalau dia tak saman, maka kita mesti anggap dia bersalah. Kalau ‘standard pembuktian’ yang dikenakan terhadap Najib dikenakan juga terhadap DAP, maka itu bermakna DAP juga bersalah.

      Najib diminta membuktikan dia tak bersalah, dan sehingga dan melainkan dia berbuat begitu, itu bermakna dia bersalah. Jadi, DAP juga mesti membuktikan mereka tak bersalah, dan sehingga dan melainkan mereka berbuat begitu, itu juga bermakna mereka bersalah.

      Penulis asal Raja Petra Kamarudin

      Penafian: Artikel ini adalah pendapat peribadi penulis dan ia tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana.

      Delete
    5. Jaga2 debgan kata2 provokasi dari Talibarut DAP yakni Pan Imayam kat bawah ni. Banyak kali diperhatikan yg PAN Imayam akan melontarkan ayat2 provokasi, memaki hamum admin, memaki hamun orang2 alim, para mufti, majlis ugama dll

      Kalau sekerat perkataan mengkritik DAP, talibarut2 DAP yakni PAN Imayam akan tangkas bangun dan memaki hamun, menfitnah dll.

      Delete
    6. bila si bodoh berpeluang menulis di laptop maka otaknya hilang tiba2....kihkih..macai2 PAS mula meroyan....bila Mat Sabu dalam PAS sibuk nak tendang keluar bila keluar sibuk kutuk pula....inilah bila otak jauh dari kepala....

      Delete
    7. Political LANGUAGE is designed to make LIES to sound TRUTHFUL and CHARACTER ASSISANATION respectable !

      Delete
    8. Amanah Dedahkan DAP Anti-Melayu Dan Anti-Islam


      Agak mengejutkan apabila parti seangkatan sendiri yang mendedahkan bahawa koncu-koncu mereka sebenarnya hati busuk! Amanah Johor dianggap seperti memakan tuan sendiri apabila mereka mendedahkan DAP sukar untuk memperoleh kepercayaan orang Melayu kerana mereka dianggap sebagai anti-Islam dan anti-Melayu.

      Wakil Amanah Johor, Zulkefly Ahmad berkata DAP bakal tumbang dan tidak mungkin akan menang kerusi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN). Tiada siapa bakal sokong DAP kerana kononnya orang Melayu percaya dakwaan parti tersebut adalah anti-Islam dan anti-Melayu.

      Walhal sememangnya parti itu mengamalkan imej anti-Isam dan anti-Melayu memandangkan kerap dilihat menindas golongan terbabit. Jadi memang benar dakwaan Umno selama ini, Amanah juga seperti mengiyakan dakwaan tersebut.

      Oleh kerana itu, Amanah Johor langsung tidak yakin dengan penempatan calon DAP di kawasan DUN di negeri itu. Mana tidaknya, siapa mahu pemimpim dorang ant-Islam dan anti-Melayu? Sedangkan majoriti kaum di kawasan tersebut adalah orang Islam.

      Lain la kalau di Pulau Pinang, memang ramai pun orang Cina geng DAPigs kat sana. Sebab itu la DAP berani sangat tindas orang melayu di kawasan tu… Mungkin berangan nak jadikan Pulau Pinang sebagai kepulauan Cina sahaja.

      “Undi Melayu adalah undi penentu Pakatan Harapan di Johor. Kami tidak bimbang terhadap sokongan daripada rakan-rakan Tionghua, tetapi kami amat bimbang terhadap sokongan pengundi Melayu di Johor,

      “Sehubungan itu juga, Johor (Amanah) mencadangkan… Jika ia dilihat cukup praktikal, DAP tidak perlu bertanding di kerusi calon-calon Melayu kecuali di kawasan Parlimen di negeri Johor dan jika perlu; letakkan calon-calon DUN daripada PKR atau Amanah,

      “Isu-isu yang saya nyatakan sebelum ini, termasuk tuduhan anti-Melayu dan anti-Islam terhadap DAP dan gambaran pilihan raya umum ke-14 sebagai perjuangan antara hidup Melayu dan kuasa baru iaitu DAP … Ini adalah perspektif yang kita perlu ambil berat.

      “Jadi, apa yang kami cadangkan adalah agar rakan-rakan kami daripada semua pihak menjaga sensitiviti orang Melayu, terutama seperti isu-isu yang mengaitkan Israel baru-baru ini,” katanya.

      Nampak tak permainan kotor mereka?? Berpura-pura baik tidak mahu mainkan sensitiviti perkauman sebelum bertanding. Konon nak ambil hati, tapi lepas je sudah menang kerusi mula lah tanduk setan mereka keluar.

      Macam ni ke perangai pemimpin yang korang nak untuk memerintah?? Luaran je nampak suci tapi dalaman busuk macam tahi! Dalam masa yang sama mereka buat baik sebab nak tutup kesalahan DAP yang nak kena suap dengan Israel sebanyak RM1.2 bilion dahulu. Ingat lagi tak… Beriya-iya DAP nafikan. - TiraGomez/UtaraNews.com

      Delete
    9. Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

      Malangnya Talibarut DAP melalui parti PAN hanya mampu mencemuh orang2 ditindas INI. Mat Sabu dan Mujahid mana peduli walaupun mereka Anak jati Penang. Mungkin yg suci hanya DAP bagi mata PAN Imayam durjana ini

      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    10. Kesalahan kaum Melayu Dan India di Penang adalah mereka tidak mampu membeli Rumah yg mahal. Kerana itu mereka di pandang hina oleh DAP Dan Talibarut mereka PAN


      DAP Halau & Pecah Undi Melayu di Pulau Pinang ?


      CETAK E-MEL Butiran Diterbitkan: 25 Disember 2015 Ditulis oleh IZWAN ABDUL HALIM & WAN NORDIN WAN YAACOB
      BALIK PULAU :

      Tindakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan DAP meluluskan banyak pembangunan perumahan mewah terutama di kawasan perkampungan warisan dilihat sebagai memaksa komuniti Melayu Islam berhijrah dan usaha memecah undi di satu-satu kawasan.

      Setiausaha PAS Negeri Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim berkata, pembangunan sedemikian seolah-olah menghalau komuniti sedia ada secara terhormat dengan membina rumah ‘mampu gigit jari’ bernilai tinggi yang bermula dari harga RM400,000 hingga melebihi RM1 juta.

      “Ada semacam satu agenda, bahawa pembangunan yang sangat pesat ini, semacam satu teknik pengusiran kepada masyarakat Melayu Islam yang masih ada saki baki. Kalau tengok, kepada perumahan-perumahan baru, yang besar ni, agak sukarlah bagi orang Melayu nak beli.

      “Kalau perkara ini tidak dibendung, usaha perencanaan yang dibuat ini akan menghakis orang Islam dan Kampung Melayu daripada pulau, hanya seakan menyambung tindakan (Kerajaan BN dahulu) oleh kerajaan (DAP) sekarang.

      “Jadi pembangunan perlu mengambil kira komuniti. Apa makna pembangunan ataupun perumahan yang boleh buat? Tapi komuniti tak boleh terima. Komuniti hanya menjadi hanya jadi penonton, jadi mangsa kepada pembangunan ini,” ujarnya ketika ditemui di Maahad Tahfiz Al-Ansar, di sini 23 Disember baru-baru ini.

      Nasib sama terangnya, berlaku juga kepada para penjaja yang majoritinya Melayu Islam yang dikenakan tindakan-tindakan roboh dari pihak penguatkuasa Majlis Perpandaran, sedangkan tidak berlaku kepada kawasan penjaja majoriti bukan Melayu.

      Malangnya menurut beliau, apabila perkara tersebut diutarakan, pihak DAP pantas menuduh hal tersebut sebagai rasis, walhal tindakan pentadbiran DAP itu sebenarnya lebih dilihat bermotif perkauman.

      Sedangkan jelas Iszuree, usaha PAS itu adalah untuk memberi keadilan, keharmonian dan hak rakyat sebagaimana menjadi intipati utama perjuangan Pakatan Rakyat di mana dipersetujui dalam manifesto pada PRU13 lalu untuk mewujudkan garis sempadan Perkampungan Melayu Warisan.

      Bagaimanapun ujarnya, perkara itu langsung tidak pernah dibincangkan, sebaliknya pemerintah lebih menitikberatkan pemeliharaan warisan kolonial seperti yang terdapat banyak di Georgetown.

      “Mereka cuba menarik sokongan ketika PRU13 itu dengan agenda membantu warisan perkampungan Melayu. Tetapi setelah menang dengan kuasa yang ada, tidak disentuh pun. Kita mula nampak suara pemerintahan DAP tidak jauh beza dengan kerajaan yang sebelum ini dari segi pembangunan. Khususnya melibatkan tanah-tanah perkampungan Melayu.

      “Jadi, apa matlamat membuat pembangunan rumah-rumah mewah begitu? Seolah-olah macam nak menghalau komuniti yang sedia ada secara berhormat. Bila tidak mampu, pergi dari pulau ke sebelah seberang. Penghijrahan berlaku. Macam ada agenda, pembangunan ini supaya undi orang Melayu di situ pun berpecah. Ini agenda-agenda yang kita nampak,” tuturnya meluah kebimbangan.

      Sepatutnya terang Iszuree, kerajaan mengambil tanggungjawab memelihara komuniti kerana ia juga merupakan aset yang turut menyumbang misalnya kepada pelancongan negeri.

      Terangnya, pelancong bukan sahaja datang untuk melihat pantai dan seumpamanya, tetapi juga komuniti masyarakat, budaya, makanan dan warisan asli turut menjadi daya tarikan.

      Beliau turut tidak menolak Kerajaan DAP cuba menjadikan Pulau Pinang sebagai pulau komersil sepertimana Singapura dan Hong Kong serta penempatan orang-orang kaya sahaja.

      Delete
    11. PAN: Aku tetap salute PAS

      13 Jan 2015 - Nada kekecewaan aktivis PAN dari PASMA itu turut diluahkan Sophian.

      “Hari-hari sembang dengan kepelbagaian teori rancangan dan gerak kerja untuk memajukan wadah yang inklusif. Teori tak sama dengan praktikal. Yang pergi interview orang lain, yang diberi jawatan orang lain … hebatnya praktikal perlantikan dibandingkan dengan teori perbincangan. Bahasa pun dah jadi rojak, sebab depa dok buat kerja haprak,” katanya.

      Sophian yang juga bekas ahli PAS akhirnya mengakui bahawa parti lamanya itu lebih baik daripada PAN.

      “Aku tetap salute parti PAS tak suka golongan tertentu disingkirkan melalui saluran yang sebenar.. Muktamar

      “Jangan jadi seperti wadah baru di Pulau Pinang … memilih kroni menjawat jawatan dengan membelakangi keputusan mesyuarat …

      Delete
  2. Jgn fikir dgn menziarahi hj hadi...rakyat akan terus melupakan kejahatan yang dia lakukan selama ini...no no no

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tak lupa cuma talibarut DAP melalui PAN Putumayam akan spin macam helicopter putus kipas

      Delete
    2. Yang ni aku setuju dgn dr maza.anonymous oii bab ziarah ni jgn campur dgn hal politik.sekurang kurangnya najib tau dan amal juga haknya terhadap org lain terutama hak sesama islam.

      Delete
    3. Yaaa betol. Kalau Mat Sabu pengsan penat Berselfie amoy, wajar aku bawa dia ke hospital. Tak kisahlah dia Head of Parti Amanah Negara Troll Amoy Tercinta

      Delete
    4. Sori silap, Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta.

      Hatta dia seoranag Ayato-DAP Rohu-DAP Matmeini dari parti PAN Imayam kita kena tolong waktu dia susah. Walaupun dalam hati rasa nak PANampar saja.

      Delete
    5. apa agaknya kejayaan PAS ye hingga penyokong2nya begitu taksub....bagi Kedah sepenggal saje, bagi Terengganu sepenggal juga, bagi Kelantan tak maju2, asyik2 salahkan Persekutuan, seolah2 dibawah kupiah dan serban tu kosong aje, tak ada daya fikir untuk merancang membangunkan dana....kesian TGNA dan Husam, kelihatannya hanya yg berdua ni sibuk berusaha...yg lain sibuk menyikat janggut...

      Delete
    6. Si penyamun dan si pemaki hamun..

      Delete
    7. Kini DAP telah dikuasai golongan Kristian Evangelikal yg tidak akn sekali-kali berkompromi dgn Islam.

      Mereka tuntut kebebasan beragama tetapi menentang kebebasan PAS melaksana hudud. Sbb itu PAN mesti tunduk kpd Kristian dlm DAP & tunggu kebenaran Kristian dlm DAP utk melaksanakan hudud.

      Delete
  3. GUAN ENG MASIH KECUT BUAH KERANDUTNYA!!!

    Dah masuk minggu yang ke berapa pun, kita dah lupa. Tapi apa yang pasti, Si Tokong DAPigs tu masih lagi tidak mengambil tindakan sepertimana yang diperkatakan sebelum ini.

    Walaubagaimana pun, Si Tokong DAPigs tu tidak menafikan yang dia mengenali Mohamed Razali Abdul Rahman. Sebaliknya, menafikan dakwaan yang dibuat bahawa Mohmed Razali adalah bekas pegawai khasnya.
    “Saya ingin mengatakan bahawa ini adalah fitnah jahat oleh parti PAS yang mereka petik bahawa Razali adalah bekas pegawai saya.
    “Beliau (Razali) tidak pernah menjadi pegawai (saya), diambil bekerja dalam apa-apa jawatan,”katannya kepada pemberita semalam.
    IRONIKnya, Si Tokong DAPigs tu mengambil masa lebih kurang 10 hari untuk menjawab pendedahan yang dibuat oleh Pengarah Pusat Penyelidikan PAS yang merumuskan pendedahan yang pernah diutarakan oleh Mohamed Razali.

    29 Disember tahun lalu Dr Mohd Zuhdi merumuskan tiga isu penting Mohamed Razali seperti berikut :
    1. Pakar perisikan Israel terlibat untuk melatih G17 atau kumpulan seramai 17 orang pakar strategi DAP yang diketuai oleh Tony Phua, yang mana saudara Mohamed Razali mengakui beliau adalah bekas anggota kumpulan itu.
    2. Sejak menjawat jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerap ke Singapura bertemu dengan wakil kedutaan Israel, dan saudara Mohamed Razali antara yang mengambil maklum urusan pertemuan tersebut.
    3. DAP didakwa ditawarkan dana PRU ke 13 sebanyak USD 300 juta oleh Israel, dan seterusnya Mohamed Razali mendakwa sebuah pengkalan tentera Israel baru akan diwujudkan di Port Dickson sebagai balasan jika DAP berjaya menguasai Putrajaya. - seterusnya...
    Selain menafikan jawatan Mohamed Razali secara spesifik, jawapan Lim seterusnya hanya bercorak umum dan mempunyai kecenderungan untuk mengalih isu dengan menyerang pihak lain.

    Apa yang jelas, tindakan Si Tokong DAPigs tu membuktikan bahawa dia hanya sekadar pandai memberikan alasan bertaraf Longkang tetapi TAKUT nak ambik tindakan yang sewajarnya. Sampai hari ini, Si Tokong DAPigs tu TAKUT nak saman Razali!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEHILANGAN YAB DS AZMIN CETUS TANDA TANYA!!!


      Pelikkan. Semenjak dua menjak ni kelibat MB Azmin tu jarang kelihatan walaupun ianya melibatkan acara - acara besar puak - puak Pakatan Rakyat Tiruan (Pakatan Haprak) tu. Ke mana dia menghilangkan diri?

      Bahkan ketidak-hadiran MB Azmin tu dalam acara menanda-tangani perjanjian dikalangan Pakatan Haprak tu baru - baru ini juga telah mencetuskan pelbagai persoalan dikalangan rakyat.

      Secara logiknya, selaku seorang Timbalan Presiden sebuah parti dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, sudah pasti kehadiran dia merupakan satu 'Kemestian' yang perlu diutamakan.

      Takkan la dia terlalu sibuk sampai tak tidur malam membuatkan dia boleh melepaskan diri dari menghadiri satu upacara yang cukup besar bagi pembentukan Pakatan Haprak yang baru tu.

      Rata - rata persepsi yang diberikan, ketidak-hadiran Si Azmin tu merujuk kepada suara-suara grassroot Keadilan yg menolak PANdusta, menolak DAP racist itu dan tidak mahu mengiktiraf Pakatan Haprak tu. Pakatan Haprak adalah Pakatan Rakyat Tiruan yg dibawa oleh Abuya Sifoo Stalin Bukit.

      Umum mengetahui pendirian MB Azmin berserta majoriti penyokong Keadilan terhadap penubuhan Pakatan Haprak tu sendiri. Dia dan grassroot dilihat lebih memihak kepada PAS yang dikatakan lebih amanah dari gang mat sabu tu yg kononnya amanah macam Nasrullah Syiah.

      Malah desakan untuk mengiktiraf Pakatan Haprak dari kalangan puak - puak DAPigs dan parti "Periuk" tu sebelum ini pun tidak dipeduli dan hanya di-Tong-Sampah-kan oleh Azmin dan penyokong Grassroot Keadilan

      Walhal dia sendiri pun sedar bahawa kebarangkalian PAS untuk menyertai Pakatan yang turut dianggotai oleh DAPigs dan parti "Periuk" Si Mat Sabu tu adalah satu perkara yang mustahil.

      Maka persoalannya, adakah Si Azmin tu bergerak dengan desakan grassroot Keadilan dan 'Memboikot Dalam Diam' perjanjian yang dibuat oleh Pakatan Haprak tu baru - baru ini? Pujian bagi Azmin MB kerana dia masih lagi dengan pendirian akar umbi Keadilan yang bersahabat dengan PAS?

      PAN Imayam, mampuih la hangpa. PAN tercekik kuih Tart berlemoih. kah kah kah

      Delete
  4. Omakkau xlawat hadi ker.
    Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  5. Hado die lawat,anwar dlm penjara nape die xlawat...hadi kat turki dulu pun die lawat..hahahaha.lawat ada makna tu. Hahahha.igt lawat suke2 ke.hahhaha

    ReplyDelete
  6. Apasalahnya lawat penasihat 25%....

    ReplyDelete
  7. Bila baca blog Omakkau...rasa macam baca tulisan Awang Selamat di Utusan Meloya !
    Blogger CARI MAKAN ni !

    ReplyDelete
    Replies

    1. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  8. Perhatikan diatas INI bagaimana HUDUH perangai balaci2 PAN memaki sesama Islam demi junjungan mereka DAP Laknatullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesiapa yg membuka Peking DAP yg anti Islam akan dimaki oleh budak2 PAN.

      Melayu Islam dihina, DAP anti islam dijulang. Itulah hakikat PAn Imayam

      Delete
  9. Org ego bodo tebal bebal jer nak pada PAS....Bubar jer PAS....abis citer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertaubatlah kamu wahai Talibarut DAP

      Delete
  10. Pembongkaran Isma mengenai DAP adalah parti anti Islam tidak dapat dijawab oleh DAP Dan Talibarut mereka PAN Imayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contohnya nyata Talibarut DAP, walaupun DAP anti Islam


      KHALID PULAK CUBA NAK JADI "HERO" DAPigs!!!

      Alamak ai!!! Ada hati jugak Si Khalid Samad ni nak jadi 'Hero Tamil' dengan mempersoalkan motif pemimpin PAS membangkitkan isu mengenai Dana Israel yang melibatkan puak - puak DAPigs tu.

      Kalau dah namanya Barua tu, maka Barua jugak la. Memang perkara tu tak dapat diubah, Mungin sebab itu la Si Khalid Samad ni bertindak mempertikaikan isu yang dibangkitkan oleh PAS.

      Kata Si Khalid Samad, isu mengenai Dana Israel yang dibangkitkan sebelum ini tidak pernah dibincangkan sewaktu PAS masih bersama - sama dengan DAPigs dalam Pakatan Haramjadah tu.

      Si Khalid Samad tu turut mendakwa, isu Dana Israel itu juga tidak pernah dijadikan sebagai alasan utama untuk PAS memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan puak - puak DAPigs.
      “Jadi samada ianya bukti yang baru diterima, walaupun sudah empat tahun ia mula diketengahkan, atau ianya hanya usaha terdesak menambahkan alasan untuk Pas menolak DAP.

      “Seruan Melayu Islam bersatu menghadapi ancaman Israel dan agennya mungkin dianggap seruan yang boleh menyatupadukan undi orang Melayu,” katanya kepada The Rakyat Post.
      Persoalannya, kenapa pulak perkara tu perlu dibangkitkan dalam mesyuarat atau pun Muktamar sedangkan ianya sudah lama dipersoalkan dikalangan puak - puak PAS tu sendiri?

      Adakah ianya menjadi satu Dosa Besar sekiranya PAS sekarang mahu mencari kebenaran dalam isu berhubung Dana Israel yang berjumlah RM 1.2 billion itu yang didakwa telah ditawarkan kepada DAPigs?

      Soalnya sekarang ni bukan pasal sentimen anti Zionist bagi merapatkan hubungan Melayu Islam. Tetapi soal nak mencari kebenaran disebalik dakwaan yang dibangkitkan oleh Bekas Pegawai Si Tokong DAPigs tu.

      Tapi, mungkin perkara itu dianggap tak penting bagi orang macam Si Khalid Samad ni. Bagi dia, parti DAPigs tu 'Suci' dan tidak boleh lansung dipertikaikan. Maka sebab itu dia meroyan.

      Walaubagaimana pun, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini mengamalkan dasar Assobiyah. yang melindungi salah laku sesama mereka dengan hanya mendiamkan diri!!!

      Delete
    2. Khalid Samad walaupun tahu DAP tu anti Islam, masih mahu menegakkan benang basah demi DAP tercinta



      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  11. Dimanakah PAN Imayam bila ISMA gigih mempertahankan aqidah umat Islam. Hanya Islam membawa berkat dunia dan akhirat. Bukannya DAP kesayangan PAN Imayam tu.

    Sekurang PAN Imayam sudah benci Melayu Islam kerana DAP tercinta


    Kerajaan kena kuat kuasa undang-undang cegah dakyah evangelis



    BANGI, Rabu – Aktivis Gabungan Peguam-Peguam Isma (I-Peguam) gesa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Jabatan Agama Islam negeri supaya memantau aktiviti yang menjurus kepada dakyah Kristianisasi.

    Aktivis I-Peguam, Akmal Ghani dan Danial Ariff Shaari dalam satu artikel berkata undang-undang dan Enakmen negeri yang sedia ada perlu dikuatkuasakan demi memelihara kepentingan agama Islam sebagai Agama Persekutuan.

    “Memelihara akidah umat Islam tidak kurang penting daripada menjaga keamanan negara dari ancaman ekstrimis ISIS atau bahaya pengedaran dadah kepada masa depan negara,” kata mereka.

    Walaupun, semua agama dibenar dipraktikkan secara aman, gerakan Kristianisasi itu jelas sekali bercanggah dengan apa yang telah termaktub di dalam Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan dan enakmen negeri.

    Mengulas kejadian di mana dua individu evangelis berdakwah mengenai Kristian kepada seorang remaja Melayu baru-baru ini, mereka berkata, perbuatan itu dibimbangi akan menggugat pegangan dan akidah umat Islam apabila cubaan demi cubaan dilakukan terhadap orang Melayu.

    Tegas dengan perkara itu mereka berkata, Perkara 11(4) di dalam Perlembagaan Persekutuan negara telah melarang sebarang aktiviti penyebaran agama bukan Islam terhadap orang Islam seiring dengan Perlembagaan yang mengangkat agama Islam sebagai Agama Persekutuan.

    “Walaupun, agama lain bebas dianuti dan dipraktikkan, ini tidak bermakna penyebaran agama lain selain Islam terhadap orang bukan Islam tidak dibenarkan sama sekali.

    “Apa yang ingin ditegaskan di sini adalah larangan menyebarkan agama bukan Islam terhadap orang Islam,” kata mereka dalam laman web isma.org.my.

    Mereka memberi contoh di Selangor, Seksyen 4 Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Dalam Kalangan Orang Islam) Selangor 1988 menetapkan kesalahan bagi seseorang yang memujuk, mempengaruhi, atau menghasut orang berugama Islam supaya mengubah keimanan;

    “Seksyen 6 telah menjadi kesalahan jika mendekati orang Islam untuk mendedahkannya kepada apa-apa ucapan atau pertunjukan sesuatu mengenai ugama bukan Islam;

    “Seksyen 8 juga menetapkan kesalahan bagi membahagikan di tempat awam terbitan mengenai ugama bukan Islam kepada orang berugama Islam;

    “Seksyen 9 (1) juga melarang orang bukan Islam daripada menggunakan dalam penulisan atau ucapan, mana-mana daripada 25 perkataan yang terkandung dalam Bahagian 1 Jadual berkaitan agama bukan Islam,” kata mereka.

    ReplyDelete
  12. hangpa komen apa ni.semua copy paste.ada otak gunalah. keluarkan hujah yg berlainan dan betul. ni dah macam 3suku aku tengok. tak mampu nak fikir la tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah yg tu pun tak boleh Nak jawab. Aku akan kitar semua sampai PAN Imayam jawab hujah hujah tu

      Delete
    2. Ni dia hujah superstar yg PAN Imayam sampai la ni tak boleh jawab. Nak senang hidup kalau melaun PAN Imayam datang. Tengok HP. Bacakan hujah2 nj. Alangkan Mat Sabu tak beh jawab. Melaun lagi la




      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    3. LimnKit Siang pun tak boleh jawab hujah2 superstar diatas INI walaupun diulang beratus kali

      Delete
    4. hujah bodoh.orang pon bodoh.so x menghairankan.

      Delete
  13. Apa jasa PAS untuk bangsa dan agama isle...berikan 5 perkara yg PAS dan buat....jawaoan eennadey elek poodah cittt....puiiii....bubar kan saja PAS...klu org lain suh tobat kepala bana....doa 1 sradium macam gampang...kafir mengkafir..sembrlihan org lain haram...laki bini anak beranak cerai berai hasil kerja org PAS dah tobat ka belum suka u turn...ini la perangai PAS salah beso mcm gajah depan mata x nnpk kat seberang laut nnpk....bubar PAS Malaysia selamat...pundek PAS

    ReplyDelete
  14. Salam mana 2.6 bilion ? ,

    Melalui jalan di Malaysia seorang pasti kagum dengan kekerapan dan keindahan sekolah-sekolahnya, smk yang baru macam universiti.

    Tetapi kenapa produk pendidikan Malaysia hancus? penguasaan english lemah, tak mampu berdikari kebanyakan berharap dapat bekerja dalam kerajaan, gred 17 pun tak apa janji kerajaan.

    setelah diselidiki, antara sebabnya, 1. murid kita terlampau terbeban baru sekolah rendah sudah dikehendaki belajar sains, sejarah, kh dll, di Singapura peringkat awal persekolahan murid hanya belajar english dan bahasa ibunda manakala di jepun murid hanya belajar matematik dan bahasa jepun. Dengan kelemahan tenaga pengajar akademik teruk dan masa untuk english dan matematik terhad. mampukah murid-murid Malaysia menguasai dua ilmu ini. umum maklum (kecuali bodo) matematik ialah permaisuri sains manakala english ialah kunci ilmu kerana semua buku rujukan adalah dalam english. untuk mencapai negara maju Malaysia perlukan lebih ramai engineers dan scientists bukan pekerja gomen, tukang ajar dan nurse. sekolah tempat bina modal insan bukan lubuk pekerjaan kepada bodo dan looser.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  15. SEGELINTIR AKHLAK PENULISAN PENYOKONG PAS SUDAH DIPENUHI CACI NISTA UMPAMA WAJAH SYAITAN DALAM TUBUH MANUSIA
    Beratib isle isle tp mulut longkang atau itu memang warisan didikan dari ibubapa mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tetapi kesemua PAN Imayam adalah talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral
      September 28, 2015 Berita Utama #2, Kata Pedang, Utama 0

      KHUTBAH AIDILADHA PAHANG 2015
      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  16. Teringat satu kisah sejarah.Khalifah Ummayyah Sulaiman bin Abdul Malik menyedari legasi keturunannya yg buruk dlm pemerintahan,untuk kembalikn kpd landasan Islam dn utk tebus dosa2nya telah mewariskn jwtn khalifah kpd sepupunya Umar bin Abdul Aziz...harap2 begitulah kehendak Allah memperkenan mustaadaafin yng merintih berdoa...hnya Islam penyelamat..Allahuakbar

    ReplyDelete
  17. Anon 18.54
    elok sssgt lah tu menyedari keturunan dan legasi PAS yg sungguh buruk perangai mereka selama kini...jadi utk tebus dosa2 PAS elok BUBAR kan saja PAS tu...

    ReplyDelete
  18. Adi bawang dgn pakjib tu ada pgrm nak bubar dewan rakyat ataupun nak serah jawatan pm dgn adi bawang, di sarawak calon pas x nampak muka pun kempen di setiap kampung krn duit x ada n tambahan pulak x ada org nak undi parti angkut sampah

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. Hudud: Hadi dakwa tidak undi Pas `penjenayah'

    KUALA TERENGGANU 15 Okt 2003. - Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata mereka yang tidak mengundi PAS selepas parti itu melaksanakan Enakmen Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) di Terengganu adalah `penjenayah' yang takut dihukum.

    Menurutnya beliau yakin Pas akan mendapat lebih banyak sokongan setelah kerajaan negeri mewartakan undang-undang itu pada 27 Oktober ini.

    ``(Mereka) yang tidak undi kita hanyalah penjenayah, sebab takut kena hukum. Saya tidak kisah kalau Pas kalah dalam pilihan raya jika melaksanakan Hudud dan Qisas kerana yang penting kita menunaikan tanggungjawab untuk memperoleh keredaan Allah,'' katanya selepas mesyuarat mingguan exco di sini hari ini.

    Hadi, yang juga Presiden Pas, berkata kerajaan Terengganu tidak memerlukan kerjasama polis untuk melaksanakan undang-undang itu kerana ia akan ditentukan oleh kadi.

    # Nampaknya semua rakyat Trengganu yang menyebabkan Pas tumbang pada 2004 adalah penjenayah kepada Pas

    asal tak sokong Pas jer mesti ada "amanat bengong" daripada presiden atau timbalan presiden Pas.

    "amanat bengong" ni dikeluarkan sejurus sebelum Pas tumbang. D
    ah rasa nak kalah mulalah keluar macam-macam amanat bengong.

    ReplyDelete
  21. Hudud: Pas tidak gopoh gapah

    KUALA TERENGGANU 27 Nov. - Kerajaan Pas Terengganu tidak akan tergopoh gapah melaksanakan hukum hudud walaupun undang-undang itu telah diwarta berkuatkuasa 27 Oktober lalu.

    Menteri Besar, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, bagaimanapun pihaknya bertekad melaksanakannya.

    Menurut beliau, ini akan dilakukan setelah melalui beberapa proses pendekatan termasuk bermuzakarah dengan Kerajaan Pusat. ``Kita tidak akan tergopoh gapah. Maknanya kita ingin berbincang secara ilmu dan bermuzakarah dengan (Kerajaan Pusat). Itu cara terbaik dalam semangat negara demokrasi,'' katanya .

    Beliau berkata, pihaknya telah mengutus surat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk mengadakan perbincangan. ``Kita ingin buat kunjungan hormat dan berbincang (urusan pentadbiran). Terpulanglah kepada Perdana Menteri,'' katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

    #Tadi kata kalu tak undi Pas jadi Penjenayah. Dah ada hudud kata tak nak buat dengan segera...

    nak tunggu kalah dulu baru nak kuatkuasakan hudud...

    ReplyDelete
  22. Bimbang punca Pas buang bendera UMNO, BN

    PULAU PINANG 17 Nov. - Pas bimbang kedatangan Perdana Menteri ke Terengganu semalam boleh memberi moral besar kepada kekuatan UMNO sekali gus mendorongnya `mengarahkan' pihak berkuasa tempatan membuang kira-kira 3,000 helai bendera UMNO dan Barisan Nasional (BN) yang dipasang di sekitar bandar negeri itu.

    Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, beliau tidak pelik sekiranya campur tangan Pas itu benar-benar berlaku kerana pihak berkuasa tempatan adalah di bawah bidang kuasa kerajaan negeri.

    # Perangai Haji Hadi masa jadi MB Trengganu sebijik serupa perangai Umno. Sebab tulah sekarang ni terdedah kebenarannya bila dia dah offer diri jadi penasehat Umno

    ReplyDelete
  23. Bubar kan PAS....dengan ada PAS isle mundur ... budaya mrmbaca buku hilang... budaya ceramah menjadi jadi.... budaya u turn jadi ikutan... budaya jumud ekonomi bertambah .... Bubar PAS insyallah Malaysia maju dan makmur...

    ReplyDelete
  24. Soal: Mengapa Pas membuat keputusan bertanding di 60 kerusi Parlimen sahaja?

    HADI:
    Buat masa ini kita memutuskan untuk bertanding di lebih 60 kerusi Parlimen dan lebih 200 Dewan Undangan Negeri (DUN). Saya tidak boleh beri angka secara spesifik kerana mungkin ada tambahan di saat akhir.

    Adakah hanya dengan bertanding di 60 kerusi Parlimen meyakinkan Pas untuk membentuk kerajaan yang bakal melaksanakan ‘negara kebajikan’?

    Pertamanya, kita tumpukan kepada negeri-negeri yang Pas pimpin dan pernah pimpin iaitu di Kelantan dan Terengganu.

    Kita sudah laksanakan program negeri kebajikan biarpun sebahagian besarnya daripada usaha tersebut mendapat ‘kepungan’ Kerajaan Pusat.

    Kenapa Pas tidak bertanding di lebih banyak kerusi Parlimen?

    Ini kerana kita mahu kerjasama. Kita mahu perubahan yang dilakukan secara bersama bukan perubahan yang disebabkan oleh tekanan di pihak Pas sahaja. Bahkan bagi perubahan ke arah Islam pun, kita mahu ia berlaku secara demokratik, supaya rakyat faham Islam dahulu.

    Datuk Seri yakin Pas akan menang di 60 kerusi itu?

    Kalau dapat 40 kerusi pun cukup. Macam Husam (Musa) kata, kalau boleh kita menang 40 kerusi. Jadi sekarang ini kita berusaha untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 40 kerusi.

    Yang lain-lain, rakan-rakan kita dari parti lain juga akan mengusahakannya. Kalau PKR dapat 40 atau lebih daripada itu, sudah tentu kita boleh buat perubahan.

    Bagaimana jangkaan persaingan pada pilihan raya kali ini?

    Persaingan berlaku kerana amalan-amalan tidak demokratik. Ia juga disebabkan oleh undang-undang pilihan raya disempitkan.

    Bagaimana Datuk Seri melihat peluang Barisan Alternatif di Kelantan dan Terengganu?

    Kalau Tuhan izinkan, kita akan menang di Kelantan dan Terengganu tetapi kita kena kerja lebih untuk melawan BN. Orang Islam mesti yakin tidak ada kerajaan yang kekal, perubahan mesti berlaku.

    ReplyDelete
  25. # Kerjasama di antara Pas dan Keadilan nampak elok jika dilihat secara luaran, sedangkan di sebaliknya masih ada perselisihan terutama dalam soal meletakkan calon. Bagaimana status kerjasama Barisan Alternatif sekarang ini?

    Undang-undang di negara kita tidak boleh mengizinkan Barisan Alternatif tubuh satu pakatan di atas nama parti politik. Undang-undang pertubuhan di negara kita masih tidak mencukupi.

    # Adakah tidak timbul langsung perebutan kerusi atau soal pertindihan calon di kerusi yang sama?

    Tidak timbul soal perebutan kerusi. Paling penting ialah untuk menentukan calon yang boleh menjamin kemenangan, tidak kira sama ada dia calon Pas atau Keadilan (Parti Keadilan Rakyat).

    Lebih penting kita utamakan kemenangan daripada menentukan pembahagian siapa yang bertanding.

    Kenapa Pas masih enggan bekerjasama dengan DAP?

    Halangannya ialah media. Media membawa arus yang kuat memisahkan parti-parti politik dengan menonjolkan isu agama dan perkauman sehingga berlakunya pertembungan dalam politik.

    Bagaimana Pas dapat menunjukkan sikap terbuka sedangkan untuk bekerjasama dengan DAP pun tidak boleh?

    Kita memang terbuka dan ini terbukti menerusi pemerintahan di Kelantan di mana Pas diterima oleh masyarakat bukan Islam kerana layanan yang adil kepada semua kaum dalam semua aspek termasuk kebebasan beragama dan mengamalkan budaya masing-masing.

    Bukankah kerenggangan hubungan itu disebabkan oleh misi perjuangan antara Pas dan DAP yang berbeza?

    Soal perjuangan berbeza tidak menjadi masalah. Dunia pun boleh menubuhkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang dianggotai oleh pelbagai ideologi. Itu peringkat antarabangsa. Di peringkat nasional juga tidak akan ada masalah.

    Bagaimana pula jika Barisan Alternatif berpeluang memerintah? Adakah masih enggan bekerjasama dengan DAP?

    Jika berpeluang memerintah akan berlaku senario politik yang berbeza. Ketika itu kita mungkin bekerjasama dengan DAP.


    Adakah ini penggal pilihan raya yang terakhir untuk Datuk Seri bertanding?

    Kita melihat kepada keadaan. Tetapi saya yakin saya mendapat sokongan bukan sahaja di kalangan orang Pas malah orang UMNO, pengundi atas pagar dan pengundi bukan Melayu.

    Pilihan raya 2004 saya kalah dengan 120 undi, undi rosak 800, undi pos lebih kurang 300. Ia menunjukkan saya masih mendapat kepercayaan di kalangan penduduk Marang biarpun berlaku perubahan pada jumlah undi.

    Adakah Datuk Seri yakin akan menang pada pilihan raya kali ini?

    Saya tidak akan menang dan kalah. Saya menerima pencalonan daripada kawasan, negeri dan pusat.

    Kebanyakan soalan yang ditanya tidak mendapat jawapan yang sepatutnya. Tanya lain, jawab lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakan daripada perkara yan dinafikan oleh Haji hadi pada tahun 2003 itulah yang dilakukan pada tahun 2015.

      Tidak boleh dipercayai

      Delete
    2. Elok sgt org mcm kau join org otak tak betul mcm pengerusi kau. Dulu dia kata kalau dia keluar jamaah Pas jgn ikut dia sbb dia dah tak betul. Kau pun dua kali ganda otak tak betul mcm dia.

      Org tak betul tu maksudnya tak siuman.
      Tak siuman tu maknanya gila.

      Delete
  26. Yg komen panjang2 banyak otg PAS kaki ceramah....tapi pemalas membaca buku....pasal tu komen.copy paste jer.....Kesimpulan Bubar PAS jalan terbaik utk krgemilangan islam di Malaysia. .

    ReplyDelete
  27. Disebalik kemarahan PAS terhadap Amanah sehingga mengisytiharkannya sebagai 'musuh baru' parti Islam itu, kedua-duanya bakal 'disatukan' dalam demontrasi bantah Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA).

    Amanah melalui Timbalan Presidennya Salahuddin Ayub semalam, mengeluarkan arahan agar ahli parti itu di semua peringkat dikerahkan ke demonstrasi yang akan diadakan 23 Januari ini di Dataran Merdeka di ibu negara.

    "Amanah akan mengerahkan ahlinya untuk menyertai demonstrasi TPPA pada 23 Januari ini. Kita menyokong penuh usaha ini," katanya ketika ditemui di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam selepas mahkamah memutuskan menolak permohonan semakan kehakiman terhadap TPPA.

    Sementara itu PAS juga telah mengeluarkan arahan rasmi kepada negeri dan kawasan masing-masing agar mengerahkan ahli mereka turun ke himpunan itu nanti.

    Amanah dan PAS sejak awal berkongsi pendirian sama menolak TPPA yang didakwa bakal memudaratkan ekonomi negara dan memberi kesan langsung kepada rakyat negara ini.

    Malah kedua-dua mereka telah beberapa kali menyertai perbincangan bersama NGO Bantah TPPA dengan kerjasama beberapa lagi NGO lain bagi menjayakan Demontrasi Rakyat Bantah TPPA itu.

    'Pertemuan' dalam isu TPPA ini bagaimanapun dilihat terkeluar daripada kerangka 'perbalahan' kedua-dua parti yang semakin keras ketika ini.

    Buktinya kelmarin, PAS melalui satu pekeliling mengarahkan semua ahlinya agar tidak terlibat dengan sebarang aktiviti anjuran Amanah dan DAP yang dianggap sebagai musuh utama mereka.

    Pekeliling tersebut yang ditandatangani Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyudin Hassan dikeluarkan berdasarkan keputusan mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat, 8 Januari lalu.

    Memberi reaksi kepada perkara itu, Anggota Jawatankuasa Nasional Amanah, berkata mereka tidak menganggap PAS sebagai musuh, tetapi kawan yang ada kalanya bersifat 'selalu sangat mengidap sakit kepaladimasukki air'.

    ReplyDelete
  28. Org bangang2 PAS jer komen panjang2.....copy paste plaktuu....puiiiii...

    ReplyDelete
  29. hadi sgt bahaya... membawa fikrah syiah dn khawarij walaupun luarnya islam

    kini pragmatik ajaran micheavelli pun diamalkn ikut mana untung

    disamping menerapkn fahaman assobiyah sempit melayu

    yg islam hnya pada mulut..nama parti... pakaian dan logo telur penyu kecut

    jika hadi pasug memerintah negara akan huru hara

    tinggalkn fahaman jumud sempit pasug

    ReplyDelete
  30. Hadi Awang adalah Imam-i 'Asr kami. Jangan kutuk dia.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...