Tuesday 5 January 2016

APAKAH SELAMA INI PKR MELAYANI PAS DENGAN ADIL??????


“Saya akan umumkan...,” itu jawapan ringkas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, ketika ditanya pemberita sama ada Parti Amanah Negara (Amanah), akan diberi ruang dalam pembahagian pelantikan kerusi ahli majlis, di peringkat pihak berkuasa tempatan (PBT).

Azmin sebelum itu berkata, adalah adil pihaknya memberi ruang kepada Amanah untuk bersama-sama menyumbang khidmat di peringkat PBT.

Beliau berkata, perbincangan juga berjalan dengan baik dan lancar di peringkat parti serta Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri sebelum ini.

“Tak habis-habis lagi ke isu ahli majlis ni...tiada masalah yang timbul, ketika mesyuarat baru-baru ini, cuma kita tetapkan tidak ada penangguhan, pada 16 Januari kita akan umumkan ahli majlis baru,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika sidang media selepas Majlis Perasmian Bas Smart Selangor dan Aplikasi i-Kajang, di Kompleks Hentian Kajang, Jalan Reko, hari ini.

Ketika ditanya reaksi berhubung kenyataan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Iskandar Abd Samad yang menyatakan Pas tidak mahu memberi laluan kepada Amanah untuk kerusi ahli majlis PBT, Mohamed Azmin menjawab itu hanya andaian pihak media.

“Tidak ada masalah, saya cukup gembira kerana proses perbincangan sebelum ini berjalan baik dan lancar. Sudah pastinya kita mengalu-alukan kehadiran sahabat baru kita Amanah dalam gerakan reformasi ini,” katanya.... SINAR HARIAN.


KOMEN OMAK KAU:-


Setuju kenyataan Azmin ... ooppss ... Dato' Seri Hj Mohamad Azmin Ali bahawa kerajaan Selangor perlu adil dalam agihan jawatan dalam negeri Selangor termasuk jawatan Ahli Majlis PBT .. adakah adil PKR ada 13 ADUN diberikan jawatan MB dan 4 Exco ... DAP 15 ADUN diberikan jawatan Speaker dan 3 Exco .. PAS 15 ADUN hanya dapat 3 Exco dan 1 Timbalan Speaker .. ADILKAH ITU???? ... Ahli Majlis PBT pula PKR parti yang paling kurang kerusi DUN memperolehi paling banyak jawatan Ahli Majlis PBT Selangor .... dari 288 Ahli Majlis PKR rembat 120, DAP di kurniakan 98 sementara PAS sekadar dapat 70 ... ADILKAH ITU???? ... Malulah bila nak berbicara mengenai keadilan, ketelusan dan kebenaran .... BETUL-BETUL MALU LAH

22 comments:

  1. PAN - PENGKHIANAT AMANAH NEGARA!!!

    Presiden PAS, Hadi Awang tu didakwa telah memberikan gambaran dan jawapan yang cukup jelas apabila menyebut "tiada tahalluf siyasi dengan orang - orang yang khianat".

    Demikian merupakan diantara kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat yang turut disiarkan melalui laman portal rasmi Haprakdaily tu hari ini.

    Antara lain, kenyataan itu juga turut membangkitkan mengenai sumpah Bai'ah yang dilakukan oleh pemimpin - pemimpin yang telah diamanahkan oleh PAS sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu.
    "Lagipun kandungan lafaz baiah yg telah diikrarkan secara sukarela oleh pemimpin-pemimpin yang khianat yang telah diamanahkan mewakili PAS dalam pilihan raya adalah jelas menyebut mereka "dilaknat oleh Allah dan sekalian makhluk yang melaknat".
    Mereka boleh menjadi calon PAS kerana adanya watikah pencalonan yang dikeluarkan oleh PAS. Bukannya pihak lain.
    Mereka menunjukkan sifat yang sangat keji dengan mengambil mudah ke atas ikrar baiah mereka yang merupakan perjanjian besar mereka dengan Allah SWT dalam memperjuangkan Islam yang sudah diletakkan syarat selagi tidak melanggar syariat."
    Kenyataan itu juga turut menjelaskan bahawa tiada hujah yang nyata tentang mana - mana pelanggaran syariat yang menyokong pelanggaran Bai'ah seperti yang didakwa oleh mereka yang mengkhianati parti itu.

    Bahkan, PAS juga juga dikatakan turut mendakwa bahawa tindakan pemimpin yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu adalah disebabkan rasa kecewa mereka terhadap parti.
    "Ini adalah alasan semata-mata kerana kumpulan mereka kecewa tidak sampai fantasi mereka untuk menguasai PAS melalui muktamar dan keputusan pemilihan di peringkat akar umbi.
    Masalahnya yang bersetuju dengan Presiden PAS sebanyak 80 peratus, mereka cuma 20 peratus. Mereka tidak menghormati keputusan demokratik di dalam mesyuarat dan muktamar. Ini bercanggah dengan syariat."
    Malah kenyataan itu juga turut mendakwa mereka yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu hanya sekadar mengambil mudah dan memperlekehkan soal hukum - hukum agama.

    Selain itu, kenyataan yang dibuat oleh Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat itu juga turut menggesa agar semua pihak termasuk dari kalangan rakyat agar tidak percaya kepada golongan Pengkhianat.
    "Jika mereka "dilaknat oleh Allah SWT dan semua makhluk yang melaknat", di mana wajarnya PAS bertahaluf siyasi pula dengan mereka ini?" soal kenyataan tersebut.
    Kesimpulannya, tak salah la kalau kita labelkan puak - puak yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu sebagai Pengkhianat Amanah Negara ye tak. Sedangkan perjanjian yang diorang buat sendiri pun boleh dikhianati, inikan pulak terhadap Negara. Lagi mudah la jawabnya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap DAP boleh bagi Quota mereka kepada PAN. Ini disebabkan PAN adalah hamba abdi belaan DAP.

      Ramai anak orang di war-warkan menjadi ahli PAN Imayam kata PAN Imayam termasuk Anak TGNA kata mereka (Walaupun itu cerita TEMBERANG kah kah Kah)

      Tak lama lagi anak Hulk Hogan, Michael Jackson, Pele, Maradona semua masuk PAN tau !!!! Kah kah kah baik punya KOMPANG

      Tiada Hubungan Dg PAN, Kuota PBT Patut Diambil Dari DAP. -PAS S'gor
      pbt-iskandarPAS Selangor tidak akan memberi laluan kepada Parti Amanah Negara (PAN) untuk mendapatkan kuota ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) di dalam kerajaan negeri.
      Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad berkata, kemarahan akan timbul di kalangan ahli PAS di peringkat akar umbi sekiranya parti memberikan laluan.
      “Baru-baru ini di dalam pemilihan nazir masjid, calon-calon PAS yang berkebolehan tidak dipilih oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), walhal calon-calon Umno dan PAN telah terpilih.
      “Jika PAS diminta memberi laluan pula untuk ahli majlis, ahli-ahli Pas di Selangor akan bertambah marah lagi,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.
      Katanya, kuota seharusnya diminta daripada DAP dan bukan PAS yang tidak ada hubungan politik dengan PAN.
      “Pas tak ada hubungan dengan PAN dan kuota sepatutnya diambil dari DAP yang ada hubungan baik dengan PAN.
      “Saya bimbang dengan perkembangan ini kerana ia akan memberi kesan kepada hubungan baik sedia ada di antara ketiga-tiga parti di dalam kerajaan,” katanya.
      Sementara itu, Setiausaha PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman berkata, PAS akan kekalkan bilangan kuota sedia ada dan tidak akan memberikannya kepada Amanah.
      Katanya, terpulang pada PKR dan DAP untuk menyerahkan kuota masing-masing kepada parti baru berkenaan.
      “PAN bukan sebahagian daripada kerajaan negeri dan mereka tidak mewakili suara rakyat,” katanya.

      Delete
    2. Hahaha...apa guna ahli byk party kuat kalau kemampuan terhad.dlm jawatan biar adil dgn kemampuan menjlnkan tugas,tiada guna mana2 party dpt byk jawatan kalau tak mampu jlnkan tugas, jadi jgn kira kuantiti tetapi kualiti .

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Saya mewakili akar umbi PAN, menyeru YB Azmin menyerahkan kerusi EXCO Selangor kepada Brader Saari Sungip dan Hasnul.

    Kami dah berkorban banyak sangat dahhhhh! Jasa kami perlu dikenang

    AbuYes AbuNo
    Ahli PAN Hulu Bernam (Daftar Online pakai IC kawan)
    Progreesive, Inclusive dan Professional

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat jadi jaga bilik fail pun wokey.

      Banyak anak orang ternama Nak masuk PAN Imayam termasuk anak Abraham Lincoln.

      Delete
    2. Dapat Selfie D Amoy macam Mr President PAN pun wokey. Boleh Bertegang Urat!!!!!!!!!!!!!!!! kah kah kah

      Delete
    3. amboi Anonymous5 January 2016 at 10:53 omakkau komen sendiri nampak hehehe

      Delete
    4. omak kau ni xmalu.dah masuk pas tu buangla identity pakatan dalam blog ni.boooooooooo xmalu.omak kau xmalu..boooo

      Delete
  3. PAN IMAYAM NAK SABOTAGE PKR DGN BERTANDING DI GOMBAK

    http://www.agendadaily.com/Komentar-Blogger/amanah-bertanding-kerusi-parlimen-gombak.html

    Ceramah Perdana Parti Amanah Negara (PAN) di Dewan Orang Ramai AU2 Taman Keramat yang turut di hadiri Pemimpin Ulung DAP yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah YB Lim Kit Siang, Penasihat Umum PAN Ustaz Ahmad Awang, Timbalan Presiden PAN Sdr Salahuddin Ayub, Ketua Penerangan PKR Syed Ibrahim Syed Noh, Pengerusi PAN Kelantan Dato' Wan Rahim Wan Abdullah, Timbalan Pengerusi PAN Selangor yang juga ADUN Hulu Kelang YB Hj Shaari Sungip telah membuat pengumuman yang mengejutkan bahawa PAN akan bertanding di parlimen Gombak yang kini disandang Timbalan Presiden PKR yang juga Dato' Menteri Besar Selangor YAB Azmin Ali.
    Agak pelik bin hairan kerana sejak penubuhan Pakatan Harapan terdiri dari PKR,DAP dan PAN yang dibuat secara gelojoh dan terburu-buru pada 22hb September lalu tidak lagi membincangkan pembahagian kerusi yang ditandingi pada PRU ke-14 namun mengapa Timbalan Pengerusi PAN Selangor tanpa segan sili dan malu tebal muka boleh tergamak dan sanggup mengisytiharkan bahawa pada PRU ke-14 nanti PAN akan bertanding di Parlimen Gombak kawasan parlimen Azmin Ali.

    Pengumuman dibuat didepan Lim Kit Siang, Ustaz Ahmad Awang, Salahuddin Ayob dan beberapa pemimpin tinggi PKR. Apa motif sebenarnya pengumuman diumumkan dikawasan parlimen Gombak sendiri malam tadi.

    ReplyDelete
  4. Kalau aku pati Baru kalau nak memegang jawatan hendak lah melepas pati dengan memubar kan dun. Berlawan ni tak, ambil kesempatan ajer.lawanlah cara Jantan.

    ReplyDelete
  5. hahaha....

    Omak ni tengah datang bulan kot...

    Mana ada Pas ada 15 Adun dalam kerajaan Azmin...!!!

    15 Adun tu mimpi lama la Omak...masa abang kalit kau jadi MB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak cerita tu perlantikan awal semasa MB Khalid lagi lah tu. Pembahagian dah nampak senget. Yang ganti Khalid pun dari PKR juga. Anda tak berapa nak faham apa yg Omak cakap kot. Sekarang semua org dah faham Pas dah kurang kerusi kerana wujudnya Pan.

      Delete
  6. Tak sangka org pas pun dambakan jawatan hingga hak org lain pun nak disapu sekali. Apa salah kongsi dgn parti amanah. Ish ish ish

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lampu suluh menghala ke PAN. Siapa yang pelahap jawatan?
      Tak dapat jawatan dlm PAS, cabut lari tubuh parti baru dan sendiri lantik jadi pemimpin.
      Bergabung dgn Pakatan kemudian nak pula jawatan dlm negeri Selangor.
      Siapa dambakan jawatan? Kau org dah kelabu mata kena auta dek PAN.

      Delete
    2. klu mcm tu apa salahnya kongsi dgn umno sekali...

      Delete
  7. Pemimpin pas dah menjadi ahli yg tamak haloba sehingga berebut kuasa n x ingat dgn masalah rakyat ataupun ahli ahli mereka yg hidup dlm khemah sehingga ke hari ini selepas pasca banjir tahun lalu n sbb itulah pas x akan di terima oleh penduduk bumi kenyalang masa ini krn pas dh bersekongkol dgn amno seperti adi bawang lidah biawak

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tahu nak belagak pandai. tuan empunya khemah dah jelaskan lgkah ini bg memudahkan mereka..

      Delete
  8. YG PALING ADIL JGN BAGI PAS APA2 PUN..

    PAS PENGKHIANAT PR.

    AMANAH TETAP MENENTANG UMNU... BKN PENGKHIANAT RAKYAT

    ORG YG NILAI ADIL DGN BILANGAN YG SAMA ADALAH DUNGU. ADILKAH LELAKI BLH KAWIN 4.. POMPUAN TK BOLEH...ITULAH KEADILAN

    MELETAK SESUATU SESUAI PD TEMPATNYA

    KLU GITU ADILKAH PAS DI TGANU DN KELANTAN MELAYAN PKR DAN DAP

    OMAK PI BELAJAR LAGI LA

    ReplyDelete
    Replies



    1. PAN YANG MENJADI PENGKHIANAT ORG MELAYU DENGAN DG MENJADI

      BARUA KPD DAP, SEEBUAH PARTI YANG MEMUSUHI KAUM ASAL DI

      NEGARA INI IAITU BUMIPUTERA.



      Delete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Nak tanya yang budak komentator nama Jeff Ulu Bernam/Ulu Yam tu cakap PAN Imayam PAN Imayam tun amenda?

    Pantat mak kau merenyam ke ape Jeff. Orang bagi tau u ni bapok tua suka kasi bontot hitam u free kat dreba dreba lori betul ke fitnah ni....

    Saje tanye...jangan marah ye....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...