KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 11 January 2016

KENA TEMBAK DENGAN PENGAWAL PERIBADI SEORANG DATUK KERANA MENYERANG DENGAN PARANG.



Seorang lelaki cedera setelah ditembak pengawal peribadi seorang Datuk di Jalan Empat, Jalan Chan Sow Lin, dekat sini dalam kejadian kira-kira 9.30 pagi hari ini.

Utusan Online melaporkan penjenayah tersebut bersama seorang lagi rakannya difahamkan telah menyerang Datuk tersebut menggunakan parang.

Datuk tersebut dikatakan sedang menikmati bersarapan di sebuah gerai di tepi jalan terbabit.

Menurut saksi kejadian, rakan kepada Datuk terbabit telah ditetak di bahagian bahu manakala seorang pekerja di gerai berkenaan yang berusia 17 tahun dipercayai terkena serpihan peluru.


“Dua penjenayah yang menaiki motosikal tiba-tiba menyerang dua individu yang sedang makan di gerai terbabit namun pegawai peribadi mangsa itu bertindak menembak penjenayah berkenaan.



“Salah seorang penjenayah itu terkena tembakan dan seorang lagi berjaya melarikan diri,” jelasnya.

Memetik laporan NST pula, pemilik warung tersebut, Wong Chun Hui, 50, turut berada di tempat kejadian ketika insiden berlaku.

"Lelaki itu cuba menetak Datuk terbabit tapi terkena rakan Datuk tersebut".

"Sebanyak tujuh ke lapan das tembakan dilepaskan".

47 comments:

  1. Pada PAS elok bubar jer ....tiada pendirian.
    .lalang...ego bebal yg sangat tebal....suka u turn...bubar PAS Malaysia selamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anon 21:12 cuba cita sikit knp awak ni marah atau benci sgt kat 'Pas' mesti ada cerita di sebalik kebencian anda utk di konsi bersama kami.

      Delete
    3. Anon 21:12 adalah talibarut DAP yg anti Islam, aeperti mana PAN Imayam hamba abdi DAP


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    4. DAP PARTI HARAM KEPADA UMAT ISLAM", MENUNGGU KEPUTUSAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN

      Jabatan Mufti Pahang Darul Makmur di dalam khutbah Eidul Adhanya pada 24 September 2015 lepas secara terang-terangan dan tanpa berselindung menyatakan bahawa DAP MENENTANG ISLAM.

      Antara lain, teks khutbah tulisan jawi berkenaan menyebut;
      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan GHB. Malahan ada dikalangan umat Islam yang menyertai parti DAP YANG TERANG-TERANG MENENTANG ISLAM."

      Apakah menjadi satu kesalahan kepada saya dan umat Islam lain yang bertaraf awam memohon supaya kerajaan melalui JAKIM, Majlis Fatwa Kebangsaan atau Majlis Raja-raja mengambil suatu ketetapan yang konkrit terhadap DAP agar umat Islam tidak terus diporak perandakan oleh golongan ultra kiasu yang sememangnya licik dan keji demi mencapai matlamat perjuangan mereka?

      Apakah dengan fatwa-fatwa dari Guru-guru Pondok Kelantan, ulama' PAS dan Jabatan Mufti Pahang tidak cukup kuat untuk kerajaan mengharamkan DAP sebagai sebuah parti politik yang mengancam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan, "Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan?"

      Saya percaya jika kita meneliti undang-undang tubuh DAP, ia bukan sahaja bertentangan dengan Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan bahkan ianya juga bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

      Bertindak pantas dan tepat menjamin survival umat Islam selagi kita diberi amanah kekuasaan oleh ALLAH SWT.

      Delete
    5. Terus Hina Dan Pertikai Islam… Apa Sebenarnya DAP Mahu?

      Bukan sekali atau dua kali malah sudah berkali-kali perbuatan umat Islam dipersoalkan dan dihina oleh puak cauvinis DAP.

      Tak reda lagi dengan isu Eric Paulsen yang membuat dakwaan kononnya khutbah Jumaat yang disampaikan Khatib dikatakan menanam sifat extrimis dan teks dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) juga perlu disiasat. Timbul lagi satu provokasi hampir serupa dari pihak yang sama menghina Islam.



      Kali ini dakwaan Ketua Wanita DAP, Chong Eng. Sama ada beliau cuba meraih populariti segera ataupun tidak, itu perkara kedua. Tetapi tindakan mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) amat mengganggu emosi umat Islam terutamanya ketika ini.

      Khutbah tersebut didakwa kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Amat pelik sekali, semenjak bila pemimpin DAP begitu prihatin dengan khutbah-khutbah Jumaat? Apa yang mereka mahukan?

      Atau sebenarnya pemimpin DAP risau melihatkan umat Islam boleh bersatu tanpa mengira fahaman politik dan duduk di bawah satu bumbung mendengar teks ucapan Khutbah yang sama.

      Desakan kepada pihak JAIS dan Masjid untuk membuat permohonan maaf bukan maksud sebenar yang mereka mahukan. Realiti sebenarnya mereka cuba menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah dan bangkit mempersoalkan mereka dengan cara kekerasan.

      Ibarat membaling batu menyorok tangan dan berharap sebilangan umat Islam mencipta perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku seperti berhimpun di hadapan pejabat mereka, mengugut mereka secara individual dan paling diharapkan mereka adalah berlaku kejadian yang boleh mendatangkan kecederaan agar ianya nanti dapat dimanipulasikan.

      Matlamatnya adalah sama iaitu untuk melihat umat Islam pecah belah kerana sudah pasti bakal ada pihak berkepentingan dari Islam sendiri di sini akan cuba mempertahankan tindakan biadap DAP atas nama Pakatan.

      Akhirnya Islam akan terus terpecah kepada beberapa kelompok yang berlainan ideologi politik.

      Melihatkan kepada gerakan kurang ajar yang dilaksanakan mereka, sudah pasti ia adalah satu perkara yang perlu diambil serius. Ini adalah salah satu bentuk ancaman kepada umat Islam di Malaysia.

      Maka umat Islam hari ini perlu bersedia dari segi mental dan fizikal kerana ancaman penghinaan daripada mereka seolah-olah cuba mengajak kita melakukan sesuatu yang di luar jangkaan.

      Umat Islam tidak perlu rasa bersalah apabila kita menghukum gerakan yang dilakukan oleh pemimpin DAP Cauvinis, sememangnya mereka seperti mencurah minyak ke dalam api.

      Kejadian buruk sememangnya sesuatu yang tidak ingin kita saksikan berlaku. Namun sekiranya penghinaan yang dilakukan oleh pemimpin DAP ini secara berterusan, sudah pastinya akan wujud ketidakpuasan hati di kalangan orang yang dihina.

      Setiap kali kenyataan yang menghina sesiapa sahaja, tindakbalas daripada pihak yang dihina mesti ada. Sejauh mana tindakan diambil, ianya bergantung kepada sejauh mana penghinaan itu dirasai.

      Setiap kita ada tanggungjawab menjaga sensitiviti dan kebanyakan rakyat Malaysia faham akan landasan menghormati sempadan agama. Namun ahli politik hari ini tidak mempedulikan perkara ini kerana sasaran mereka hanya mahu mencari kemenangan dalam Pilihanraya.

      Sekiranya harga yang terlalu mahal mungkin diperlukan untuk mengajar mereka yang sengaja mahukan tindakan extreme,

      Delete
    6. Kejadah apa pas nak bubar? Pas ni ibarat org berniaga,mendapat sambutan mengalakan dari org ramai. Jadi munasabahkan bisnes cukup baik mengaut keuntungan tak terhingga tiba ada org gila cadangkan agar bisnesnya ditutup, apakah tokey kedai yg bijak bistari berilmu tu perlu layan kehendak org gila meroyan gila talak???? Sepatutnya pan lah yg segera dibubarkan kerana menghabihkan beras saja kata org kg mat sabu sbb bisnesnya tak laku dan hya hantu jembalang serta mat rempit saja yg sudi berurusan dgn nya. Mat sabu pan sebijik mcm kedai yg kena sumpah ketulahan dibenci org, cuma anjing kurap saja yg byk tidur bergelimpangan di kaki lima kedainya. Keadaan yg kotor lagi menjijikkan.

      Delete
    7. Barisan Nasional dalam apa juga pemilihan dan juga perebutan jawatan diperingkat tertinggi menerima keputusan dan melantik sesiapa yang dipilih melalui sistem demokrasi yang diamalkan secara telus. Teluskah DAP dalam CEC?

      Jangan kerana kebencian yang meluap-luap kepada orang Melayu, semua yang dilakukan walaupun pada hakikatnya benar semuanya ditidakan kebenarannya. ‘DAP agaknya tidak pernah melakukan sikap perkauman sehingga lenyapnya 26 buah kampung di Pualu Pinang yang mana rata rata adalah orang Melayu, Kenapa ianya tidak dilakukan terhadap perkampungan haram orang Cina dan peniaga Cina yang melanggar undang undang .

      Terus terang dinyatakan bahawa DAP hanya tidak perkauman diatas kertas dan ucapan sahaja, akan tetapi DAP adalah sebuah parti yang mengamal sikap rasis yang amat kejam dan tindakan mereka tidak pernah dibuat oleh mana mana pemimpin Barisan Nasional.

      Sakit hati dan terasa tercabar bila melihat PAS-UMNO yang semakin menjadi akrab sejak mutakhir ini, Tiada cara lain DAP ialah dengan menabur fitnah dimana mengatakan PAS telah menerima sebahagian dari wang dari UMNO , ditambah dengan serangan fitnah mereka terhadap 1MDB yang mana syarikat ini dimanopoli oleh orang Melayu di kawasan strategik yang kini mereka tidak dapat menguasainya.

      Anti-Islam dan anti-Melayu, adalah sikap yang memberi kesan terhadap orang Melayu dimana telah menunjukkan sikap yang sebenarnya terhadap Agama Islam dan Melayu. Mana tidaknya kumpulan sokongan yang bergerak diatas platform NGO iaitu G25 telah menyuarakan satu cadangan yang tidak masuk akal dimana halal haram dalam agama Islam telah diperkotakkatikkan.

      Diwaktu ini dimanakah Amanah yang dikatakan berjuang untuk Islam dalam politik? Amanah hanya mampu melihat tanpa sepatah kata berhubung dengan isu halal haram Agama Islam diperjudikan oleh G25. Kenapakah Amanah tidak pernah bersuara?

      DAP sekarang dikatakan memfokuskan untuk mengangkat isu sebenar yang membelenggu rakyat dalam beberapa siri program yang dibuat seperti melepaskan batuk ditangga sahaja. Impian Malaysia diwujudkan adalah untuk memancing dan memperngaruhi mana mana kampung untuk mereka lihat kebaikan “membela rakyat” yang dilakukan.

      Delete
    8. Jika dikatakan DAP bukan sebuah parti yang perkauman , kita boleh melihat bagaimana pembohongan dan penipuan berlaku dalam dalam CEC yang mana melihat individu yang kalah boleh menolak kemenangan jika ianya dimenangi oleh kaum lain.

      Ini amat jelas bahawa DAP adalah sebuah parti yang amat perkauman jika dibandingkan dengan prinsip yang diamalkan oleh Barisan Nasional.

      Semua ini adalah sekadar untuk memancing undi, dan sebagaimana biasa DAP akan terus menuntut bayaran pembalasan dari segala usaha yang mereka lakukan terhadao program Impian Malaysia jika sekiranya mereka menang dikawasan itu.

      Kita telah melihat bagaimana “imbuhan yang dituntut” oleh DAP di Pulau Pinang iaitu sebahagian besar telah kehilangan segalanya. Sumbangan RM100 kepada warga tua, Tahfiz dan berbagai lagi telah menjurus kepada “pembayaran balas budi” yang sebelum ini dilakukan oleh DAP.E

      Rakyat tidak boleh dibiarkan terus hanyut dengan permainan dan propaganda DAP yang terus mengusung agenda perkauman sempit.Sikap perkauman dan kepura puraa DAP ini semestinya disedari oleh semua pihak termasuk orang Melayu khasnya.

      “Kita Letakkan Melayu dibawah tapak kaki kita” ungkapan ini pernah dikeluarkan oleh pemimpin mereka- Apakah ini sedang menunjukkan bahawa ini adalah perbuatan tidak menindas? Berpijaklah dibumi yang nyata, politik hanya bersifat sementara, manakala kehancuran satu satu bangsa itu tidak dapat mengembalikan apa yang akan hilang nanti.

      Oleh yang demikian kita tidak boleh terus menerus mengikut rentak tari yang dimainkan DAP. DAP dan Amanah tidak akan berhenti dari kerangka perkauman dan akan terus menerus melakukan propaganda memburukkan UMNO dan Barisan Nasional.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. GUAN ENG MASIH KECUT BUAH KERNADUTNYA!!!

    Dah masuk minggu yang ke berapa pun, kita dah lupa. Tapi apa yang pasti, Si Tokong DAPigs tu masih lagi tidak mengambil tindakan sepertimana yang diperkatakan sebelum ini.

    Walaubagaimana pun, Si Tokong DAPigs tu tidak menafikan yang dia mengenali Mohamed Razali Abdul Rahman. Sebaliknya, menafikan dakwaan yang dibuat bahawa Mohmed Razali adalah bekas pegawai khasnya.
    “Saya ingin mengatakan bahawa ini adalah fitnah jahat oleh parti PAS yang mereka petik bahawa Razali adalah bekas pegawai saya.
    “Beliau (Razali) tidak pernah menjadi pegawai (saya), diambil bekerja dalam apa-apa jawatan,”katannya kepada pemberita semalam.
    IRONIKnya, Si Tokong DAPigs tu mengambil masa lebih kurang 10 hari untuk menjawab pendedahan yang dibuat oleh Pengarah Pusat Penyelidikan PAS yang merumuskan pendedahan yang pernah diutarakan oleh Mohamed Razali.

    29 Disember tahun lalu Dr Mohd Zuhdi merumuskan tiga isu penting Mohamed Razali seperti berikut :
    1. Pakar perisikan Israel terlibat untuk melatih G17 atau kumpulan seramai 17 orang pakar strategi DAP yang diketuai oleh Tony Phua, yang mana saudara Mohamed Razali mengakui beliau adalah bekas anggota kumpulan itu.
    2. Sejak menjawat jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerap ke Singapura bertemu dengan wakil kedutaan Israel, dan saudara Mohamed Razali antara yang mengambil maklum urusan pertemuan tersebut.
    3. DAP didakwa ditawarkan dana PRU ke 13 sebanyak USD 300 juta oleh Israel, dan seterusnya Mohamed Razali mendakwa sebuah pengkalan tentera Israel baru akan diwujudkan di Port Dickson sebagai balasan jika DAP berjaya menguasai Putrajaya. - seterusnya...
    Selain menafikan jawatan Mohamed Razali secara spesifik, jawapan Lim seterusnya hanya bercorak umum dan mempunyai kecenderungan untuk mengalih isu dengan menyerang pihak lain.

    Apa yang jelas, tindakan Si Tokong DAPigs tu membuktikan bahawa dia hanya sekadar pandai memberikan alasan bertaraf Longkang tetapi TAKUT nak ambik tindakan yang sewajarnya. Sampai hari ini, Si Tokong DAPigs tu TAKUT nak saman Razali!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Perlu Buktikan Ia Tidak Bersalah



      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP ditawarkan RM1.2 bilion untuk memenangi PRU13, bina kem tentera Israel sebagai ganjaran, dakwa Pengarah Penyelidikan PAS,” lapor The Rakyat Post semalam (BACA DI SINI). Dakwaan itu memulakan rempuhan kritikan terhadap Dr Mohd Zuhdi Marzuki, sedangkan beliau bukanlah orang yang membuat dakwaan itu.

      Inilah masalahnya apabila kebanyakan orang sekadar baca tajuk dan tak baca pun beritanya, berita diputarbelit dan apa yang dilaporkan sebenarnya tak pernah diutarakan.

      Saya cukup faham keadaan yang dialami Dr Zuhdi kerana saya juga mengalami perkara sama dan walaupun selepas tujuh setengah tahun, saya masih dituduh mengatakan sesuatu yang tidak pernah saya kata. Kemudian, apabila saya terangkan yang saya tak kata bahawa Rosmah Mansor berada di tempat Altantuya Shaariibuu dibunuh, dia orang tuduh saya buat u-turn dan tarik balik kata-kata saya, walhal saya tak pernah cakap begitu pun.

      Anda boleh baca kenyataan penuh Dr Zuhdi (di bawah) yang diterbitkan Harakah dua hari lalu.

      Sebenarnya, Dr Zuhdi kata bahawa kenyataan Chong Zhemin dari DAP Perak tentang pengharaman kemasukan atlet lelaki/wanita Israel ke Malaysia tak seserius kenyataan Mohamed Razali Abd Rahman, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lepas.

      Dr Zuhdi kemudian hanya menyebut apa yang didakwa Mohamed Razali. Dr Zuhdi kemudian menambah bahawa jika tuduhan Mohamed Razali itu benar, maka ia lebih serius daripada kenyataan Chong Zhemin. Kata Dr Zuhdi lagi, walaupun dah empat tahun, DAP tak pernah menafikan dakwaan Mohamed Razali.

      Dr Zuhdi menambah bahawa jika tuduhan itu palsu, DAP sepatutnya ambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali (kerana ia tuduhan yang sangat serius, seperti yang boleh anda baca di bawah). Kegagalan menafikan dakwaan ini membangkitkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      Delete
    2. Itulah yang sebenarnya berlaku. Jadi, betulkah Dr Zuhdi buat tuduhan itu, seperti yang dilaporkan? Nampak sangat bahawa ini satu lagi serangan terhadap PAS dan bertujuan membuatkan orang PAS nampak macam badut bodoh.

      Satu-satunya jalan keluar untuk DAP adalah dakwa Mohamed Razali, malah mereka sepatutnya melakukannya empat tahun lalu. Lagipun, bukankah mereka mendesak perkara sama dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (iaitu kalau memang betul PM tak curi RM42 bilion wang 1MDB, maka samanlah orang yang menuduhnya mencuri)?

      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP mengatakan perkara yang sama tentang Najib, iaitu jika Najib tak bersalah, maka samanlah orang yang menuduh itu. Kalau dia tak saman, maka kita mesti anggap dia bersalah. Kalau ‘standard pembuktian’ yang dikenakan terhadap Najib dikenakan juga terhadap DAP, maka itu bermakna DAP juga bersalah.

      Najib diminta membuktikan dia tak bersalah, dan sehingga dan melainkan dia berbuat begitu, itu bermakna dia bersalah. Jadi, DAP juga mesti membuktikan mereka tak bersalah, dan sehingga dan melainkan mereka berbuat begitu, itu juga bermakna mereka bersalah.

      Penulis asal Raja Petra Kamarudin

      Penafian: Artikel ini adalah pendapat peribadi penulis dan ia tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana.

      Delete
    3. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    4. PAN Putumayam Balaci DAP

      Kumpulan 18 (G-18) yang dikepalai oleh Mat Sabu gagal untuk merampas takhta pentadbiran PAS dari Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang.

      Lantaran dari itu G-18 yang nyata dan jelas ditaja oleh DAP berusaha menubuhkan sebuah parti baharu sebagai platform bagi memenuhi nafsu serakah mereka.

      Maka, lahirlah Parti Amanah Negara (PAN) yang asalnya merupakan Parti Pekerja Malaysia yang menyerah diri kepada Mat Sabu. Tercapai juga impian Mat Sabu untuk menjadi pemimpin parti.

      DAP amat gembira dengan kelahiran PAN. Matlamat mereka untuk memecah belahkan Melayu-Islam telah memasuki fasa baharu apabila PAS tidak mahu mengikut telunjuk DAP. Mestilah diingat yang DAP adalah parti anti Islam.

      PAN secara jelas menolak agenda penubuhan Negara Islam dan mengangkat Hudud sebagai asas perundangan Negara.

      DAP menjadi kiblat mereka kerana segala kehendak DAP wajib diikuti. DAP 'berjaya' menggunakan PAN untuk memecah belahkan Melayu-Islam.

      Dengan lahirnya Pakatan Harapan (PH) yang dianggotai oleh PAN, PKR dan DAP, hala tuju mereka semakin hilang arah.

      PAN dan PH merupakan perkahwinan mutaah yang direstui oleh DAP melalui Lim Kit Siang

      Delete
  3. Wahai saudara2 seugamaku. Sedarlah kita Parti PAN yg diketuai oleh Mat Sabu berkiblatkan DAP yg anti Islam.

    Dengan INI maka sebernanya mereka yg turut serta dgn parti PAN pimpinan Mat Sabu antara sedar Atau tidak adalah talibarut DAP yg nyata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok ko yang kata Pan tu talibarut Dap ke?

      Delete
    2. Mak tiri nenek pak mertua kau yg hantar mesej cakap kau ni tali beruk Dap.

      Delete
    3. Hujah dan alasan orang bodoh...ko.yang gelarkan tak ngaku pulak....cuba libatkan orang lain...7 keturunan lah bodoh ko ni.

      Delete
    4. Bukti menunjukkan dimata PAN Imayam, yg suci hanya DAP. Yg hina dimata PAN Imayam adalah orang islam berketurunan Melayu


      KHALID PULAK CUBA NAK JADI "HERO" DAPigs!!!

      Alamak ai!!! Ada hati jugak Si Khalid Samad ni nak jadi 'Hero Tamil' dengan mempersoalkan motif pemimpin PAS membangkitkan isu mengenai Dana Israel yang melibatkan puak - puak DAPigs tu.

      Kalau dah namanya Barua tu, maka Barua jugak la. Memang perkara tu tak dapat diubah, Mungin sebab itu la Si Khalid Samad ni bertindak mempertikaikan isu yang dibangkitkan oleh PAS.

      Kata Si Khalid Samad, isu mengenai Dana Israel yang dibangkitkan sebelum ini tidak pernah dibincangkan sewaktu PAS masih bersama - sama dengan DAPigs dalam Pakatan Haramjadah tu.

      Si Khalid Samad tu turut mendakwa, isu Dana Israel itu juga tidak pernah dijadikan sebagai alasan utama untuk PAS memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan puak - puak DAPigs.
      “Jadi samada ianya bukti yang baru diterima, walaupun sudah empat tahun ia mula diketengahkan, atau ianya hanya usaha terdesak menambahkan alasan untuk Pas menolak DAP.

      “Seruan Melayu Islam bersatu menghadapi ancaman Israel dan agennya mungkin dianggap seruan yang boleh menyatupadukan undi orang Melayu,” katanya kepada The Rakyat Post.
      Persoalannya, kenapa pulak perkara tu perlu dibangkitkan dalam mesyuarat atau pun Muktamar sedangkan ianya sudah lama dipersoalkan dikalangan puak - puak PAS tu sendiri?

      Adakah ianya menjadi satu Dosa Besar sekiranya PAS sekarang mahu mencari kebenaran dalam isu berhubung Dana Israel yang berjumlah RM 1.2 billion itu yang didakwa telah ditawarkan kepada DAPigs?

      Soalnya sekarang ni bukan pasal sentimen anti Zionist bagi merapatkan hubungan Melayu Islam. Tetapi soal nak mencari kebenaran disebalik dakwaan yang dibangkitkan oleh Bekas Pegawai Si Tokong DAPigs tu.

      Tapi, mungkin perkara itu dianggap tak penting bagi orang macam Si Khalid Samad ni. Bagi dia, parti DAPigs tu 'Suci' dan tidak boleh lansung dipertikaikan. Maka sebab itu dia meroyan.

      Walaubagaimana pun, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini mengamalkan dasar Assobiyah. yang melindungi salah laku sesama mereka dengan hanya mendiamkan diri!!!

      Delete
    5. Nasib Palestine disebabkan oleh Zionist Israel.

      Nasib Melayu Penang kelam kerana Zionist DAP

      Israel batalkan manfaat insurans kesihatan rakyat Palestin



      RAMALLAH, Isnin – Pihak berkuasa Israel membatalkan manfaat insurans kesihatan kebangsaan rakyat Palestin yang telah berjuang mempertahankan Al Haram Al Sharif, kawasan yang menempatkan Masjid Al Aqsa dari serbuan Yahudi.

      Tentera Israel telah menafikan hak tersebut ke atas berpuluh-puluh penduduk Palestin di Baitulmuqaddis sebagai hukuman kepada rakyat Palestin.

      Khamis lalu, isteri seorang Murabit (pejuang) Palestin mendapati bahawa insurans kesihatannya telah dibatalkan sebelum menjalani pembedahan.

      Keluarga itu terpaksa membayar kos pembedahan yang mahal itu menggunakan duit mereka sendiri.

      Fakhri Abu Diyab, yang mengetuai jawatankuasa tempatan dalam mempertahankan Jerusalem daripada diduduki, menyifatkan hukuman itu sebagai bersifat perkauman.

      Meskipun Rejim Israel tidak menggunakan keganasan untuk berhadapan dengan serbuan tersebut, mereka pada hakikatnya menggunakan langkah keji lain sebagai hukuman kepada rakyat Palestin.

      Menurut status quo lima dekad yang lalu, Yahudi dibenarkan untuk melawat tempat suci itu tetapi tidak dibenarkan untuk bersembahyang di sana.

      Murabiteen dan Murabitat, masing-masing telah memainkan peranan penting bagi menghalang penganut agama Yahudi daripada menceroboh Al Haram Al Sharif.- Agensi

      Delete
    6. Rocket adalah lambang racist yg melampu.


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    7. Mamak mengaku melayu kahkahkah

      Delete
  4. Kan bagus kalau penyangak, penyamun harta negara, kaki songlap duit rakyat kena tembak mcm keling ni....kahkahkah

    ReplyDelete
  5. Sorang aje agen umno komen copy paste...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila buka cerita kejahatan DAP, maka talibarut mereka yakni PAN Imayam akan melompat. Dasar Talibarut DAP.


      Yg suci dimata PAN Imayam adalah DAP. Orang Melayu Islam adalah sehina-hina manusia di mata PAN Imayam yg dipimpin oleh
      AyatoL-Lim Mat Selfie

      Delete
  6. Ish.. memang tak patut orang tu kena tembak. Ketua Polis Negara mesti kena bertindak. Adalah menjadi kesalahan penjenayah dibunuh.

    ReplyDelete
  7. tudia nampak sangat takut pada Dap , apa yg saya tahu Dap cuma tanding 50 lebih kerusi parlimen sahaja mana ada logik Dap akan control Malaysia . Memang otak selut tak pakai otak utk berfikir cuma tengok yg serong. sedarlah sikit hoi .Hari2 bersembunyi dibelakang islam .

    ReplyDelete
  8. Salam 1rasuah ,

    Cina datang sehelai sepinggang jadi kaya, india datang sehelai sepinggang jadi doktor kaya, singh datang sehelai sepinggang jadi lawyer kaya, Pakistan datang sehelai sepinggang jadi tokey kedai kaya, Indonesia datang sehelai sepinggang jadi kontraktor kaya, Kemboja datang sehelai sepinggang jadi peniaga kaya. Rumah tepi loji taik naik pegi atas bukit kerana rajin.

    Melayu pun kaya, kaya komplen, nak masuk u pakai kuota 3A, nak masuk kerja pakai cable sanak saudara, nak kaya cepat ali baba, usaha malas semua nak short cut, last-last rumah atas bukit turun tepi loji taik kerana rajin komplen.


    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. Heee

    ReplyDelete
    Replies



    1. Ooi cuba baca sikit akhbar perdana... Melayu sekarang ada yg dapat 18A dlm SPM la... lebih bijak dp org cina lagi.
      Yang minta masuk pasukan polis biasa pun ada yang berijazah PHD....kalau ko nak tau....Jangan lah berasa hina sangat jadi Melayu.



      Delete
  9. Amanah sokong dap tu berita tak betul. Tapi Kalau pas sokong BN, Mca Dan mic Memang betul, memang pas parti tak de Maruah. Good nitez

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanah tu pengkhianat.... hukumannya dipancung saja sampai mati, seperti Bernard Ben tu,

      Delete
  10. Umno parti untuk babi

    ReplyDelete
  11. sudahla Parti Karl mark...
    meloya aku ngan hampa...
    nie cukup rngan aku ckp...
    kena jaga lidah...
    kalau aku Isis , mmg aku tangkap setiap hampa...

    #pergilahdengandamaiPAN
    #CIMB_08050002702205


    ReplyDelete
  12. tolong komen artikel di atas sahajalah jangan melalut benda lain.

    ReplyDelete
  13. Haa la orang awam mana boleh tembak orang sesuka hati...polis aja yg boleh tembak menembak ni...
    Penjenayah tu tak boleh di
    cederakan...nanti kena akta apa nama...

    ReplyDelete
  14. Hahaha...penyangak penyamun perompak ratusan jota bilion bilion di negara ni rakyat cium tangan lagi...
    Hidup hamngok hidup melayu...

    ReplyDelete
  15. aku blum penah terbaca lagi dap atau pan rasuah bunuh org curi belliuon2 dan curi balak

    maka aku akn terus sokong dap dn pan dn PH

    lagipun dlm dap ramai juga melayu islam yg hebat2... dap bukan agama.

    pas pun bukan agama.. so tk salah hentam pas mana tk betul

    umnu pun bkn agama maka wajib tolak sbb dh byk sgt jenayah yg akn meruntuhkan negara

    tahniah pan dn dap.... anda sgt berwibawa yg sgt menakutkn puak assobiyah yg menyeleweng iaitu assobiyah pas dn assobiyah umnu

    pas nk perkuda bukan islam utk lwn dap. rupanya kafir makan babi pun blh wakil pas.

    ada guna juga babi pd pas ye.

    terbukti pas parti munafik dan menghalal cara utk berkuasa

    hidup assobiyah pas

    ReplyDelete
  16. betul, dlm dap ada juga melayu islam yg hebat2 bukan mcm pan yg dikepalai oleh kepala taik yg bodoh perut buncit kuat mkn, muka hitam kering takde seri..kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. menghina fizikal adalah haram

      harap parti islam sgt umnu dn pasug ajar pengikutnya hukum asas agama

      Delete
  17. Umnonok celaka haramjadah...

    ReplyDelete
  18. semua yang komen di atas.

    ada baca tajuk topik dulu? tajuk lain ko orang menyalak tak tentu fasal apahal? Tak bersekolah?

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  19. Replies
    1. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karna berkat bantuan Angka togel 4D 1180 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete
  20. Aku jamin...kalau pakatan mmerintah...PAS akn jd parti terorrist....msti kne bubar....slow PAS ni...xpndai bace politik....diorg ni ingt akn dtg hidayah dr tuhan dlm benak msg2 kot....

    ReplyDelete