Friday 8 January 2016

NEELOFA UCAP TAHNIAH DAN SYABAS KEPADA CIMB ATAS MUTU PERKHIDMATAN YANG MENGECEWAKAN.



Kebiasaannya jarang sekali kita perlu berhadapan dengan masalah-masalah yang melibatkan bank. Sekiranya timbul masalah sekalipun, perkara itu biasanya dapat diselesaikan dengan sekelip mata.

Tapi tidak dalam kes yang baru sahaja terjadi kepada pelakon dan juga ahli perniagaan, Neelofa.

Menerusi Facebooknya, Neelofa memuat naik satu status yang dimulakan denga ayat "Tahniah! Syabas CIMB!".

Di dalam posting tersebut, difahamkan Neelofa menghadapi masalah untuk men'clear'kan transaksinya.

Menurut Neelofa, kerana masalah yang timbul dia terpaksa menunggu sehingga 4 jam di sebuah kedai sehinggalah masalah itu selesai.

Neelofa turut menambah biarpun dia telah membuat 6 panggilan, masalahnya tidak dapat diselesaikan.

Selain itu Neelofa juga turut meluahkan rasa kesalnya dengan apa yang berlaku biarpun sudah bertahun-tahun dia menggunakan khidmat CIMB.

"Saya sangat kecewa dengan servis kamu dan perkara ini menyebabkan saya berfikir dua kali untuk menggunakan khidmat kamu @cimbmalaysia.

"Kamu sepatutnya memudahkan perjalanan saya tapi sebaliknya kamu membuatkan saya menghadapi masalah-masalah yang tidak perlu", tulis Neelofa.

28 comments:

  1. http://www.ismaweb.net/2015/12/persoalan-atlet-israel-ungkap-hubungan-baik-dap-rejim-zionis/

    Persoalan atlet Israel ungkap hubungan baik DAP, rejim Zionis

    BANGI, Selasa – Kenyataan Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin, berhubung sekatan dikenakan Malaysia ke atas atlet Israel, mengungkap semula persoalan mengenai hubungan akrab parti cauvinis dan rasis itu dengan rejim Zionis.

    Walaupun, Zhemin menyesali dan menarik balik kenyataannya, namun ia tidak merungkai persoalan apakah hubungan antara DAP dan rejim Tel Aviv itu?, kata Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

    Namun, Dr Mohd Zuhdi menyifatkan kenyataan Zhemin itu tidak begitu serius berbanding dakwaan dibuat oleh bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng iaitu Mohamed Razali Abd Rahman, yang tersebar dalam media sejak empat tahun lalu.

    “Dakwaan Mohamed Razali mengenai hubungan baik DAP dan Israel itu lebih serius, malah apa yang didedahkan itu lebih mengancam keselamatan negara serta sensitiviti umat Islam,” katanya dalam kenyataan hari ini.

    Dr Mohd Zuhdi berkata, Mohamed Razali mendedahkan tiga dakwaan serius yang sehingga kini tidak pernah dinafikan oleh DAP.

    Tiga perkara itu ialah:

    1. Pakar perisikan Israel terlibat melatih G17 atau kumpulan seramai 17 pakar strategi DAP diketuai Tony Phua, yang mana Mohamed Razali mengakui beliau adalah bekas anggota kumpulan itu;

    2. Sejak menjawat jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerap ke Singapura bertemu wakil kedutaan Israel dan Mohamed Razali antara yang mengambil maklum urusan pertemuan itu; dan

    3. DAP ditawarkan dana PRU-13 sebanyak AS$300 juta oleh Israel, dan Mohamed Razali juga mendakwa sebuah pangkalan tentera Israel baru akan dibina di Port Dickson sebagai balasan jika DAP berjaya menawan Putrajaya.

    Sehubungan itu, Dr Mohd Zuhdi berkata, DAP perlu mendakwa Mohamed Razali di mahkamah jika mahu membersihkan semua tuduhan itu.

    ReplyDelete
  2. PAN Imayam tak berminat menolong nelayan melayu di Penang kerana redha terhadap DAP dan bencikan melayu ah-lul Sunnah Wal Jamaah

    http://www.ismaweb.net/2015/12/lkim-pertahan-1700-nelayan-di-balik-pulau-tolak-cadangan-dap-untuk-tambakan-laut/

    LKIM pertahan 1,700 nelayan di Balik Pulau, tolak cadangan DAP untuk tambakan laut

    GEORGETOWN, Sabtu – Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) hari ini memberi jaminan akan mempertahankan kawasan nelayan di Permatang Damar Laut, Sungai Batu dan Teluk Kumbar daripada sebarang aktiviti tambakan laut.

    Pengerusinya, Datuk Irmohizam Ibrahim, berkata pihaknya menolak sekeras-kerasnya semua cadangan projek penambakan laut oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang di kawasan itu yang disifatkan tidak memberi manfaat kepada nelayan di situ.

    Beliau berkata, cadangan kawasan tambakan laut itu meliputi kawasan seluas 809.73 hektar dan pembinaan tiga buah pulau buatan yang dipercayai akan merosakkan ekosistem sekali gus menjejaskan sumber pendapatan 1,700 nelayan dari kawasan Teluk Kumbar, Gertak Sanggul, Sungai Batu dan Permatang Damar Laut.

    “Rasionalnya (projek tambakan laut) saya lihat banyak menjurus kepada pengkorporatan dan pengkomersilan, tapi rasional untuk menjaga kebajikan golongan bawahan ini saya tidak nampak.

    “Ini saya lihat penting kerana sebagai pengerusi LKIM saya ingin memastikan sumber ikan sentiasa ada terutama sekali ikan segar. Yang paling penting kita nak kurangkan kebergantungan kepada import ikan kerana Balik Pulau ini antara tempat sumber ikan yang paling banyak khususnya di Pulau Pinang mahupun di kawasan Selat Melaka.

    “Jadi, janganlah musnahkan segala bentuk sumber ekonomi yang ada termasuk juga kehidupan nelayan yang telah menjadi warisan di kawasan ini sejak berkurun lamanya,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan nelayan-nelayan, di Dewan Nelayan Unit Sungai Batu, Teluk Kumbar dekat sini.

    Hadir sama Ahli Parlimen Balik Pulau yang juga Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya.

    Katanya, kerajaan negeri seharusnya memikirkan nasib golongan rakyat bawahan yang berpendapatan rendah dan bukan hanya memikirkan kepentingan ekonomi pelabur luar yang belum tentu dapat memberikan faedah kepada kerajaan negeri.

    Ditanya jika Kerajaan Pusat meluluskan projek tambakan laut yang dicadangkan oleh kerajaan negeri itu, Irmohizam berkata:

    “Kami tetap menolak projek ini dan pPada hemat saya yang paling penting sekali ialah suara rakyat di kawasan ini, sudah tentunya saya menyokong pandangan itu”.

    Sementara itu, Dr Hilmi berkata alasan kerajaan negeri mahu meneruskan projek tambakan laut itu hanya kerana mahu membina pengangkutan awam di kawasan itu adalah tidak boleh diterima dan tidak munasabah.

    “Kos pembinaan pengangkutan itu memang tidak akan mampu dibuat oleh mana-mana kerajaan negeri, termasuk Pulau Pinang. Apabila siap dibina, nak selenggara pula memerlukan kos yang tinggi.

    “Memang di mana-mana di dunia pun pengangkutan awam tak boleh dibuat secara ini, memerlukan dana yang lain. Bukan dapatkan dana tempatan nak bina pengangkutan awam ini memang satu perkara yang tak logik, tak masuk akal,” katanya. – Bernama

    ReplyDelete
  3. Bertahun-tahun pakai xde masalah. Kene ujian sikit sekali je ada masalah itu pun nak riuh. Reflect kepada diri dan omakkau dan copy paste warrior juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/12/isu-seminar-kristianisasi-kenyataan-pemimpin-muda-melayu-dap-setengah-masak/

      Isu seminar Kristianisasi: Kenyataan pemimpin muda Melayu DAP setengah masak

      1. Dyana Sofya dikatakan telah mengeluarkan kenyataan bahawa seminar “Ancaman Gerakan Pemurtadan Kristianisasi” yang dikatakan dianjurkan di UiTM pada 12 Disember 2015 kononnya “menunjukkan UiTM membenarkan aktiviti provokasi keagamaan dan ingin menimbulkan kebencian di kalangan rakyat Malaysia.”

      2. Memandangkan saya tidak hadir sendiri dalam seminar itu, tidaklah dapat saya memberikan sebarang pandangan atau komen berkenaan kandungan seminar itu. Tetapi berasaskan dan terhad kepada tajuk seminar itu — Ancaman Gerakan Pemurtadan Kristianisasi — secara peribadi saya tidak fikir terdapatnya apa-apa kesalahan bagi mana-mana pihak sekalipun untuk menganjurkan seminar yang sedemikian itu, selagi mana apa yang dibincangkan adalah dalam lingkungan lunas undang-undang.

      3. Gerakan memurtadkan atau cubaan memurtadkan orang Islam adalah merupakan suatu jenayah di sisi enakmen-enakmen di pelbagai negeri di negara ini, dan bahkan diperuntukkan pula di bawah Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi negara. Sekiranya dibaca, Perkara 11(4) memperuntukkan bahawa “Undang-Undang Negeri … boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.”

      4. Justeru seminar yang bersifat akademik di sebuah institusi pendidikan tinggi bagi membongkar perbuatan jenayah menyebarkan agama bukan Islam kepada orang Islam tidak wajar dicemuh atau diburuk-burukkan sebagai kononnya “anti-Kristian” atau “provokasi keagamaan”, seperti yang didakwa oleh Dyana Sofya, sebaliknya mestilah dilihat dari aspek dan kacamata yang positif sebagai semata-mata suatu pengulang-tegasan terhadap peruntukan perundangan sedia ada serta prinsip asas keperlembagaan seperti yang telah dipersetujui oleh bapa-bapa kemerdekaan kita dahulu.

      5. Hal ini berbeza sekiranya seminar itu misalnya adalah mengenai “Seminar Ancaman Islamisasi” — maka bukan sahaja dianya akan menjadi anti-Perlembagaan (Perkara 3 yang menjunjung Islam sebagai agama bagi Persekutuan), bahkan juga akan menjadi suatu perbuatan jenayah provokasi agama di bawah seksyen 3(1)(f) Akta Hasutan. Hal ini demikian kerana bukan sahaja tidak ada sebarang peruntukan perundangan yang melarang penyebaran agama Islam di Malaysia, sebaliknya Mahkamah Rayuan bahkan telah memutuskan bahawa wujudnya tanggungjawab positif terhadap pemerintah di negara ini bagi mendakwahkan, mempertahankan serta memperteguhkan (‘to promote, defend and protect’) kedudukan agama Islam di negara ini. (Lihat keputusan Mahkamah Rayuan dalam Menteri Dalam Negeri & Ors v Titular Roman Catholic Arcbishop of Kuala Lumpur [2013] 8 CLJ 890).

      6. Kedudukan yang seperti ini bukanlah suatu kejanggalan, bahkan tidak wajar ditanggap sebagai kononnya dua patokan (double standard), sebaliknya mestilah dilihat dan difahami berasaskan kepada sejarah dan asas-asas keperlembagaan negara ini, yakni prinsip timbal balik atau quid pro quo yang telah dipersetujui oleh para perangka Perlembagaan Persekutuan — di mana sebagai balasan kepada membentuk persekutuan dan membenarkan kewarganegaraan kepada warga bukan Melayu, maka Islam telah dipersetujui untuk diletakkan di atas dan tidak seganding dengan mana-mana agama lain. Inilah prinsip yang dipanggil kontrak sosial yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan.

      Aidil Khalid
      Anggota I-Peguam

      Delete
    2. Ye ke karangan ko ni?

      Delete
  4. Semuga kesusahan yg taklah seberapa di dunia ini akan menginsafkan dan jadi ikhtibar bahawa kesusahan di akhirat lebih perit yg tak tertahan oleh sesiapa. Maka persiapkanlah bekalan utk perjalanan dan menetap di tempat yg berkekalan.

    ReplyDelete
  5. Mat Sabu dan Mujahid walaupun kelahiran Penang, tak peduli masalah rakyat marhaen Penang demi DAP tercinta


    http://www.ismaweb.net/2015/12/dap-mahu-halau-masyarakat-melayu-dari-pulau-pinang-pas/

    DAP mahu halau masyarakat Melayu dari Pulau Pinang: PAS
    KUALA LUMPUR, Sabtu – Tindakan parti cauvinis dan rasis, DAP meluluskan banyak pembangunan perumahan mewah terutama di kawasan perkampungan warisan adalah untuk mengusir masyarakat Melayu dari Pulau Pinang.

    Mengulas perkara itu, Setiausaha PAS Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim berkata tindakan kerajaan DAP itu seolah-olah mahu menghalau komuniti sedia ada secara terhormat dengan membina rumah ‘mampu gigit jari’ bernilai tinggi yang bermula dari harga RM400,000 hingga melebihi RM1 juta.

    “Ada semacam satu agenda, bahawa pembangunan yang sangat pesat ini, semacam satu teknik pengusiran kepada masyarakat Melayu Islam yang masih ada saki baki.

    “Kalau tengok, kepada perumahan-perumahan baru, yang besar ni, agak sukarlah bagi orang Melayu nak beli.

    “Jika ia tidak dibendung, usaha perencanaan yang dibuat ini akan menghakis orang Islam dan Kampung Melayu daripada pulau, hanya seakan menyambung tindakan (Kerajaan BN dahulu) oleh kerajaan (DAP) sekarang,” katanya dalam satu kenyataan dalam web rasmi parti itu.

    Melahirkan kebimbangannya beliau mempersoalkan tindakan kerajaan negeri membangunkan perumahan mewah di negeri itu.

    “Apa matlamat membuat pembangunan rumah-rumah mewah begitu? Seolah-olah macam nak menghalau komuniti yang sedia ada secara berhormat.

    “Bila tidak mampu, pergi dari pulau ke sebelah seberang. Penghijrahan berlaku. Macam ada agenda, pembangunan ini supaya undi orang Melayu di situ pun berpecah. Ini agenda-agenda yang kita nampak,” katanya.

    Jelas beliau, perkara yang sama juga berlaku kepada para penjaja yang majoritinya Melayu Islam apabila dikenakan tindakan-tindakan roboh dari pihak penguatkuasa Majlis Perpandaran.

    “Hairannya, ia tidak berlaku kepada kawasan penjaja majoriti bukan Melayu.

    “Apabila perkara tersebut diutarakan, pihak DAP pantas menuduh hal tersebut sebagai rasis, walhal tindakan pentadbiran DAP itu sebenarnya lebih dilihat bermotif perkauman,” katanya lagi.

    Minggu lalu dilaporkan sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

    Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

    ReplyDelete
  6. http://www.ismaweb.net/2015/10/dap-tak-peduli-pkr-mahu-ketepi-azmin-ali/

    DAP tak peduli PKR, mahu ketepi Azmin Ali

    BANGI, Sabtu – Kenyataan Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua bahawa parti itu mungkin bertanding di lapan kerusi Pas di Selangor membayangkan bahawa mereka tidak lagi kisah dengan PKR dan akan menyingkirkan Mohamed Azmin Ali sebagai Menteri Besar, jika mereka menang.

    Timbalan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Melayu dan Islam sederhana, Haji Aminuddin Yahaya, berkata keyakinan tinggi DAP untuk menakluki Selangor pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah tidak relevan lagi kepada DAP.

    “Ketiadaan Anwar meletakkan pimpinan DAP begitu selesa untuk bergerak. Kesempatan ini diambil penuh oleh DAP untuk mengawal pakatan harapan. Pimpinan pakatan harapan yang dibiayai DAP tidak mungkin berani bersuara menentang parti itu,” katanya kepada Ismaweb, hari ini.

    Haji Aminuddin berkata, tindakan DAP untuk merebut kerusi di Selangor bakal menguji kesediaan orang Melayu untuk meletakkan orang bukan Islam sebagai pemimpin mereka sekali gus memberi peluang kepada parti itu mengaut khazanah negeri.

    “Jika ia berlaku di peringkat negeri maka ini bermakna orang Melayu juga bersedia untuk negara ini diperintah oleh bukan Melayu dan Islam,” katanya.

    Katanya, keadaan itu juga memberi gambaran bahawa kelemahan Pas di Selangor selama ini dalam meyakinkan orang Melayu serta penolakan terus orang Cina terhadap parti itut.

    “DAP melihat dengan adanya Parti Amanah Negara (PAN), Pas tidak lagi relevan dan DAP yang menguasai pakatan harapan akan memastikan Pas terus lenyap dari bumi Selangor.

    “Anggota PAN yang ada di mana-mana akan berperanan mengkucar-kacirkan Pas dan juga PKR. Pas harus tidak lagi bermimpi untuk berada dalam Dewan Undangan Negeri,” katanya.

    Haji Aminuddin berkata, lawatan DAP ke negara-negara Islam dan pertemuan dengan pemimpin Islam sekadar menunjukkan mereka sudah menguasai agamawan.

    “Konsep liberalisme yang diselidung di bawah istilah rahmatan lil alamin mula diimani oleh generasi muda Melayu.

    “Pimpinan DAP sering mengatakan bahawa mereka tidak menolak Islam, tetapi Islam yang hendak dilaksanakan itu mesti mengikut kehendak mereka.

    ReplyDelete
  7. Dekat CIMB tu kan banyak perkerjanya ialah MELAYU KAYU UMNO.....so paham2 je lah....samalah macam Melayu UMNO ..duit nak dapat dengan cara mudah tapi kerja Dan service malas nak buat...tau nak rembat duit orang Dan negara je macam PM dengan 1MDB LA jugakkan betul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12;01/Dah nama.PAN Imayam.mesi mahu maki melayu. Yg suci adalah DAP racist bagi PAN Imayam

      Delete
    2. Bro...pengurusan cimb majoriti cina bro..
      dorang dlm proses melingkopkan cimb..mcm terjadi pd perwaja
      Yg naik nanti public bank, hong leong bank, ocbc dan yg seangkatan

      Delete
  8. ceritar berkenaan CIMB.

    Binatang2 yang tak bersekolah di atas pulak buat komen tentang politik. Nak kata bodoh kayu bongok bingai pun tak lut!

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reform jangan tak Reform

    ReplyDelete
  9. DAP Racist yg Dicintai oleh PAN Imayam Memaki Hamun Khutbah. Marilah ikita umat Islam menolak DAP yg anti islam bersama2 dengan Talibarut mereka dari parti PAN pimpinan Mat Sabu

    DAPigs MEROYAN, KHUTBAH SERU UMAT ISLAM BERSATU!!!

    Asal dengar je seruan yang menyeru supaya supaya seluruh Umat Islam bersatu, mula la puak - puak DAPigs ni jadi Gila Meroyan tak tentu arah. Macam Setan panas punggung pulak dah gayanya.

    Tapi yang lebih memalukan ialah apabila yang meroyan tu sendiri mendabik dada mendakwa dia seorang Muslim. Pun dia masih tak faham lagi intipati khutbah yang disampaikan?

    Kalau tengok gaya, macam bijak sangat. Tapi, kenapa bila orang nyatakan Kebenaran bahawa umat Islam di Malaysia ni berpecah akibat ketaksuban terhadap parti Politik dia nak meroyan pulak?

    Antara intipati khutbah yang disampaikan baru - baru ini menyentuh mengenai perpecahan yang berlaku dikalangan umat Islam di Malaysia ni adalah disebabkan ketaksuban terhadap parti Politik.
    "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."
    Kalau kita tengok dari satu sudut yang dinyatakan, memang betul pun apa yang disampaikan dalam khutbah tersebut. Perkara tu memang sudah dibuktikan secara terang - terangan.

    Jadi, kenapa pulak Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan seorang Muslim tu nak menidakkan Kebenaran yang disampaikan melalui khutbah tersebut? Kenapa dia sorang je yang meroyan?

    Kan nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu memang pantang mendengar seruan yang menyeru ke arah Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Maka sebab itu lah dia bantah.

    Mungkin Pengerusi DAPigs Pahang tu lebih suka melihat umat Islam di Malaysia ni berpecah-belah supaya senang untuk mereka terus mengelirukan rakyat dengan agenda subversif mereka. Makak sebab itulah dia pun hilang akal terhadap khutbah tersebut!!!

    ReplyDelete
  10. Pas tidak boleh bersendiri, sebaliknya perlu bergabung bersama Pakatan Harapan dalam menghadapi PRU14, itu kata Nik Omar Nik Abdul Aziz anak kepada bekas Mursyidul Am PAS, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagaimana dipetik daripada laporan portal media Sinarharian online hari ini.

    Beliau yang sebelum ini dikaitkan dengan Parti Amanah Negara (Amanah) berkata, sejarah membuktikan PAS tidak mampu memperoleh keputusan baik ketika bersendirian dalam menghadapi pilihan raya.

    Beliau yakin sudut politik lebih terjamin untuk peralihan kerajaan baru dalam PRU14, jelasnya PAS pun tahu, kalau (bertanding) sendiri menerima risiko kalah dalam banyak kerusi.

    Nik Omar dalam masa yang sama turut menyarankan agar PAS menerima kehadiran Amanah kerana asas perjuangan parti itu sama iaitu menegakkan Islam dan menegaskan Amanah dilahirkan daripada rahim yang sama.

    Ini membawa maksud dari sudut asas dasar, PAS dan Amanah membawa dasar Islam yang tiada perbezaan, sama-sama nak perjuangkan Islam, cuma yang berbeza pendekatan dan ia tidak membabitkan akidah katanya.

    “Sejak dari dulu lagi perkara ini sepatutnya diselesaikan dalam perbincangan dalaman, macam mana pun Amanah ini anak kepada ibu, anak dalam rahim yang sama (dengan Pas), kepimpinan yang ada sekarang asalnya puluhan tahun dalam Pas,”katanya.

    Ditanya adakah Pas kini sudah berubah tidak sepertimana zaman Allahyarham ayahdanya, Nik Omar berkata, dasar Pas tidak berubah, sebaliknya pendekatan yang dibawa pimpinanya berbeza.

    Beliau memberi contoh bagaimana Allahyarham Nik Aziz mengendalikan isu hudud dengan baik walaupun menerima tentangan lantang daripada pimpinan DAP.

    “Politik Pas kini nampak DAP musuh utama, adapun Amanah melihat DAP rakan kongsi yang penting untuk pilihan raya, saya nampak, cara yang dibawa Pakatan Harapan ataupun Amanah ini lebih dekat dengan pendekatan tok guru.

    “Kalau DAP tidak setuju hudud, bila mereka tentang, adakah lepas tok guru meninggal dunia? Tidak, masa tok guru ada lagi, mereka tentang tetapi tidak berlaku perpecahan, walaupun (bekas pengerusi DAP) Karpal Singh lawan tetapi tok guru pergi ziarah,“katanya.

    Nik Omar bagaimanapun berkata, walaupun berbeza pandangan, namun beliau menegaskan menghormati apa juga keputusan yang dibuat oleh pemimpin parti termasuk Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Dalam perkembangan ini penganalisis politik Prof Dr. Azmi Hassan di dalam kolumnya di Malaysia Dateline hari ini juga turut membuat congakan politik bahawa PAS tidak boleh bersendirian sama ada memilih untuk bersama Pakatan Harapan atau bersama Umno dalam menghadapi PRU14 untuk terus kekal berkuasa di Kelantan.

    Menurut beliau, Jika PAS tidak mahu bekerjasama dengan Amanah maka senario politik Kelantan akan menjadi genting bagi PAS kerana secara dasarnya penyokong Amanah besar kemungkinan juga terdiri dari mereka yang bersimpati dengan PAS.

    Perpecahan undi pasti akan berlaku jika pertembungan PRU14 melibatkan dua parti ini. Sebab itu juga kepimpinan Amanah dari awal lagi menyatakan PAS perlu bekerjasama dengan mereka demi untuk elak dari Umno meraih manfaat politik di Kelantan.

    Tetapi amat sukar bagi PAS untuk bersama-sama dengan Amanah hanya demi untuk menolak Umno kerana Amanah yang dianggap sebagai serpihan dari PAS dikatakan telah merosakkan kekuatan dan kestabilan politik PAS.

    Hakikatnya adalah PAS walaupun sinonim dengan politik Kelantan, tidak boleh bersendirian untuk menghadapi Amanah dan Umno.

    Bukan sesuatu yang mustahil jika PRU14 akan datang menyaksikan tiada satu parti pun di Kelantan mampu menubuhkan kerajaan negeri jika dicongak statistik keputusan PRU13 dan senario terkini dimana telah ujud parti serpihan PAS iaitu Amanah.

    Strategi terbaik PAS untuk mengekalkan kerajaan negeri dibawah pemerintahan parti mereka ialah untuk bekerjasama sama ada dengan Amanah atau Umno.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Gambaq bapak hang tak kena pijak, cuba kena pijak tengok. hang biaq saja ka ????? Jangan jadi dayus lah

      Delete
  11. Dengan menggunakan tajuk : PAS BERSETUJU BERMUZAKARAH DENGAN UMNO DALAM ISU PERPADUAN NASIONAL (7 JANUARI 2001), jelas bertujuan untuk mengadjustifikasikan kerjabuat PAS sekarang ini yang terhegeh-hegeh mahu bekerjasama dengan Umno.

    PAS dibawah pimpinan Hj Hadi nampak begitu terdesak untuk menyakinkan penyokong akar umbinya sendiri yang masih kuat menentang kerjasama PAS-Umno dengan terkapai-kapai mencari alasan apa saja untuk memperdayakan mereka.

    Namun, jika sekadar membaca tajuk sahaja, tentunya akan ramai yang akan terpedaya dan akan mengatakan, apa yang Hj Hadi buat untuk membawa PAS bersama dengan UMNO adalah kesinambungan usaha yang pernah dibuat oleh almarhum Ust Fadzil Nor (UFN) Perlu ditegaskan di sini bahawa Muzakarah PAS dengan Umno tidak pernah berlaku kerana ketegasan UFN dengan isu-isu yang dikemukakannya.

    Umno tidak sanggup untuk meneruskan muzakarah tersebut kerana tidak mampu untuk membuktikan keikhlasannya apabila UFN mengemukakan isu-isu kepincangan sistem kehakiman, pencabulan demokrasi, kemelesetan ekonomi dan peningkatan peranan Islam sebagai agenda muzakarah.

    Umno gagal dalam usahanya tersebut di waktu era kepimpinan UFN dan sewaktu adanya hayat almarhum TGNA. Tetapi setelah ketiadaan mereka, Umno berjaya memerangkap PAS dengan gula-gula kerjasama 'Hudud' yang dijanjikan jalan mudah bagi laluan pembentangan di parlimen.

    PAS telah membeli 'kerjasama isu Hudud' dengan mempertaruhkan tahaluf siyasi Pakatan Rakyat semata-mata kerana percaya kepada keikhlasan palsu Umno.

    Sehingga kini Majlis Syura Ulamak PAS hanya menyatakan secara kabur mengenai persetujuannya untuk meneruskan agenda kerjasama dengan Umno dalam perkara kebaikan dan ketaqwaan demi untuk memperkukuhkan Islam dan perjuangannya.

    PAS dilihat tidak menunjukan ketegasannya untuk mengelak dan mencegah Umno dari melakukan kezaliman, penindasan dan amalan rasuah.

    # Mana suara PAS dalam isu skandal 'derma' RM2.6 bilion yang masuk ke akaun bank peribadi Najib?

    #Mana suara PAS dalam isu skandal syarikat sarat hutang 1MDB?

    #Mana suara PAS mengenai Tol?

    # Mana suara Pas mengenai kenaikan harga barang, GST?

    Tetapi suara PAS lebih vokal dan galak ke arah kerjasama antara kedua-dua parti orang Melayu itu bukan rahsia lagi.

    PAS tidak menolak Rang Undang-Undang Perbekalan 2016 pada persidangan Dewan Rakyat pada 16 November lepas.

    Hj Hadi dalam beberapa kenyataannya dilihat lebih berpihak kepada Umno seperti tidak membidas rombakan Kabinet pada Julai lepas dan turut menyokong Najib supaya tidak tunduk kepada tekanan untuk meletakkan jawatan sebagai perdana menteri.

    Sebagai balasannya, Najib memuji tindakan PAS lalu berkata, tindakan PAS itu berpegang kepada prinsip Islam yang mengharamkan tindakan menjatuhkan sesebuah kerajaan dengan cara yang tidak diizinkan Islam.

    Musuh bila dia sokong Pas, mesti atas sebab dia nampak Pas bodoh......


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sangka dap pun nampak pas ni bodoh..

      Delete
    2. Kenapa resah teramat sangat melihat Pas dan Umno bersalaman? Kalau mrrasakan Pas bodoh dan tak tau berpolitik, bukankan baik Pas tiada dlm Pakatan? Bukankah Pakatan sudah memiliki gabungan mereka yg semuanya cerdik dan bijak pandai, apa perlunya lagi meratib tentang Pas? Nak kata kesal Pas keluar Pakatan, bunyinya mcm tidak. Tapi apa masalahnya?
      Pas hanya parti kerdil berbanding Pakatan. Lalu, apa lagi berjuanglah melawan BN dgn kudrat pakar2 yg bijaksana dlm Pakatan. Itu lawannya yg sebenar, bukan Pas.

      Delete
    3. "Kenapa resah teramat sangat melihat Pas dan Umno bersalaman"


      Cuba cek DNA diaorang tengok Melayu ke DAP ke ?


      Delete
  12. Ada kawan cuba menghasut, kenapa peguam DSAI semua bukan Melayu, u tak rase something wrong ke?

    Jawapannya senang, law ialah suatu ilmu yang memerlukan kepandaian yang sebenar. Bukan kepandaian pakai graf atau pakai kuota.

    Mereka yang ramai sekarang dalam IPT Malaysia ialah kerana kuota sedikit sangat kerana kePANdaian. Buktinya, tengok bila mereka grad nanti. Mampukah mereka buka firm atau bekerja dengan firm? Jadi lawyer pun lawyer photostate untuk beli rumah graduate law lain dilambakkan di sekolah sekadar asal ada degree.

    Kes DSAI berprofil tinggi jadi perlu kepada lawyer yang benar benar pandai. Bukan lawyer kuota! Bukan tak ada nak tolong tapi tak layak.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies


    1. Kau boleh beri apa2 alasan sekalipun, yng penting kami lebih sedar dp kamu berkaitan dg Alam Melayu dan Islam.


      Delete
  13. jadi kita kena terus sokong penyamun juga ker???

    ReplyDelete
  14. Khairul zahari.

    Tolaklah BeEnd, DAP dan PAN Imayam

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. bank adik najib. bank sial pukimak. adik-beradik haram jadah dan sial! keturunan razak bangsat! bank penipu keturunan razak cibai binatang! ptuih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karna berkat bantuan Angka togel 4D 1180 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...