KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 17 January 2016

SUASANA DAN SAMBUTAN PELANCARAN NGO GENERASI PERJUANGKAN NASIB PENEROKA FELDA GANTI ANAK PERINGKAT KEBANGSAAN DI KERDAU PAHANG.


Beginilah suasana dan sambutan diberikan oleh para peneroka Felda semasa pelancaran NGO GENERASI ganti ANAK peringkat Kebangsaan semalam 16hb Januari 2016 di Kompleks Al Makmur, Simpang 4, Kerdau, Pahang.

Memandangkan ANAK kini sudah dihijack oleh PAN maka satu wadah baru perlu ditubuhkan bagi menggantikan peranan ANAK yang kini lebih bersifat memperjuangkan demi imej dan batuan politik PAN.

Pelancaran dan penubuhan GENERASI mendapat sambutan dan penerimaan hebat kalangan warga Felda.

44 comments:

  1. Peneroka tau ANAK Derhaka pada bapak dia.. selamat tinggal Mazlan Aliman

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan Anak Tapi PANAK bawah PAN.

      PAN pula adalah talibarut DAP yg racist Dan anti Islam.

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    3. Ha ha ha .. tulis sampai berbuih2 mulut nak baca. Meh nak habaq, semua kat bawah ini salah DAP.

      1. 1MDB hutang 50 Billion ( 50,000 JUTA Ringgit )
      2. Cedok duit KWAP (Pesara Tentera) KWSP ( Aku & Hang )
      3. Jual balik kat Tabung Haji 2000 kali ganda
      4. Jual harta Negara kat CHINA KOMUNIS ( TRX )
      5. Poya2 dengan duit ANAK YATIM
      6. GST
      7. Ringgit menjunam ke RM4.5 dan tak lama RM5
      8. Kos Sara hidup tinggi, gaji ciput banding Bangla/Nepal
      9. Rumah & Kereta bayaq sampai nak mampuih
      10. Pelajar U Melayu berlapar hingga makan maggi aje.

      Delete
    4. Qu cincau adalah talibarut DAP

      Delete
    5. Kalu najib yg menyeleweng dan salah guna kuasa, apa terlajak cerdik kejadah apa pan menderhaka mengkhianati pas yg berpuluh tahun menentang umno bn dari dulu hga skg. Contoh apalah cerdiknya pan yg nak tangkap singa tetapi tak henti2 bersama babi mengejar kambing

      Delete
    6. Hahaha...dap di ibarat mewakili cina oleh setengah pihak melayu beragama islam kononnya tetapi dlm dap berbilang bangsa ahlinya walaupun cina lebih byk tetapi hina dap tidakkah menghina semua bangsa!! Tidakkah org itu bodoh lg tak berakal!! Babi?? Siapa sembah babi?? Tidakkah org itu akal tahap lembu tahu makan kerja sj tahunya tetapi berfikiran sempit manusia dikatakan babi!! Siapa sembah kepala babi???

      Delete
  2. Ha ha ha ... lawak pagi ahad aku. Woit Bila mangsa banjir boleh pindah dari kehmah ke rumah yang selesa. Bau macam orang umno aje ramai2 tu. Sudah lah omak kau nak Bangsatkan orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP adalah anti Islam, PAN pula talibarut mereka.

      Tolak DAP dan PAN kerana tanah2 rancangan Felda akan dirampas bila Racist Penang memerintah

      Buktinya boleh dilibat apa yg terjadi di Penang


      26 Kampung Melayu Penang Hilang Dari Google DAP

      Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

      Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

      Sekarang PAN Imayam Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara. Lebih teruk PAN Imayam menganggap Abuya Sifoo Bukit Penang Lebih suci dari Sheikhul Azhar.

      Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

      Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

      Luahan rasa rakyat,
      Aku Anak Penang

      Delete
    2. Saya cadangkan awak bawak semua bukti2 ini ke PADANG KOTA LAMA .. kat situ ada pentas untuk suarakan masalah dan mencari penyelesaian. Bawak UDA, PERDA, 2 Malaon yang yang somglap tanah demi komision kat Balik Pulau dan Ketua Pembangkang BN sekali.

      P/S: Aku pun anak Penang jugak. Mau kelentong padah2 laa.

      Delete
    3. Atas tu bukti lah bengong.. SEKARANG kau nafikanlah atau mengaku je lah..

      Delete
    4. Atas tu bukti lah bengong.. SEKARANG kau nafikanlah atau mengaku je lah..

      Delete
    5. Adusss .. kan aku dah tulis terang2 BUKTI yang hang dok cerita.. pi cari kebenaran laaa, pasai apa hang dok tempek kat sini. Awat kat sini ada Lim Guan Eng ka.

      Pasai apa pulak aku kena mengaku semua itu betul. Tau baca BM kaa. Pi KOMTAR laaa BODOH !!!

      Delete
    6. Sorry Tipah. Mereka tak mahu pindah walaupun rumah dah tersedia. Mereka lebih rela tinggal dlm khemah. Boleh dpt simpati & bantuan.

      Delete
    7. Beginilah juga cerita yg kita dgr mengenai mangsa banjir di Kelantan.. harap2 bukan fitnah..

      Delete
    8. Bukti malah saksi iaitu bekas org kuat DAP si razali tu ..bukan LGE kenal ke..? Ke buat2 x kenal..kalau dah mulaningat dan kenal cepat2lah LGE saman si razali utk menafikan segala tuduhan dan bukti..

      Delete
  3. Woit omak kau ... bila nak tukar logo ko kat page tu. Ko patut letak logo parti umno ngan pas .. buka DAP ngan PKR sekali. Kah kah kah nampak macam ko nie makhluk dua alam. Lani dah Pakatan Harapan buka Pakatan Rakyat. Ada blog tapi tak cerdik ... boleh ku kata BODOH tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila geng perompak kerusi pas nak serah balik. tapi pas jgn beharap sgt sbb sejuta dlm satu ja yg nak serah balik barang yg dirompak...

      Delete
    2. PANdir lebih...sendiri logo ciplak...lagi mau tanya worang

      Delete
    3. UMNO .. United Malay National Organization .. lagi PAK PANDIR kah kah kah ... PAS .. Parti Islam Malaysia.. Errr bukan PIS ker .. kah kah kah Cucoq laaa bai.

      Ko pi cermin diri dulu sat .. kot kot ada tanduk ker apa.

      Delete
  4. Ayoyo ........ karapuley ....... ini macam kalu ANAK sudah jadi Aney !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu Anak Jadi anney, PAN.Jadi Appa, Awan pula.Jadi Amma

      Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah

      Delete
  5. Itu. Baju woren hormat sama.LBGT tapi tak.hormat pada Melayu Islam. IniIni adalah mereka.talibarut DAP yg anti Islam ITU


    AMANAH Patut Terima Ahli Kumpulan Gangster, Perompak & Perogol


    Pada Forum Islam Dalam Perlembagaan Demokrasi Dr Zulkifly Ahmad telah membuat satu kenyataan yang sangat celaru. Katanya parti Amanah Negara (PAN) bersedia menerima kewujudan dan mendekati golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

    ReplyDelete
  6. Walaun hoi..jgn.lupa dan bongkak,akai mau ingat asal usul perjuangan pas..Boleh dok senang sikit..kami lah pejuang konon..Jgn.dok lebel org.laa..RM!RM!RM!...itu la Pas laani...Bravo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PANdir lebih...sendiri asal mau jadi PANjilat...lagi mau soal worang punya prinsip

      Delete
    2. Kalau perogol kita kena label perogol bukan tukang kasut.. Faham ke tak ni?

      Delete
  7. Bro pan jgn mare ...... kita label sembrono sbb mmg tertera jelas siap ada bar kod lg yg PAN tu mmg barua Dap ! Kalau tak caya pegi rujuk blog ibn hasyim bawah tajuk seminar islam liberal anjuran Dap ...... masih panas2 lg bro ...... jom pegi nengok semua macha !

    ReplyDelete
  8. Bro pan jgn mare ...... kita tak label sembrono tapi mmg tertera jelas siap ada bar kod lg yg PAN tu mmg barua Dap ! Kalau tak caya pegi rujuk blog ibn hasyim bawah tajuk seminar islam liberal anjuran Dap ...... masih panas2 lg bro ...... jom pegi nengok semua macha !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ni dia x paham yg PAN sdg perjuang Islam liberal termasuk jenis 'Islam' yg boleh tolak hudud..

      Delete
  9. Salam mana 2.6b ? ,

    Ramai keparat yang masih enggan mengundi selain umno kerana mereka takut dengan propaganda melayu akan jadi hamba. Walhal Melayu jadi hamba bukan kerana umno tidak memerintah tetapi kerana sikap mereka yang malas berusaha, tunggu hendak disuap dan nak short cut.

    Otak mereka tak pandai dan mereka sendiri PENGECUT untuk bersaing justeru amat mengharapkan kuota dan cable.

    Mereka lebih suka mengeluh, menyalahkan orang dan berdengki kenapa mereka miskin di bumi sendiri sedangkan mat indon baru datang boleh jadi kontraktor kaya. Teruskan lah mencipta alasan wahai bangsat dan biar umno menjual harta kekayaan mu.

    Tolak UMNOBN undi PR kembalikan keadilan sosial agar semua berfungsi mengikut tahap kepandaian masing-masing.heee

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan kuli am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaulah org paling bising bila kerajaan nak tarik subsidi, nak kena suap segenap sudut, semua nak subsidi.
      Kalau kerajaan beri subsidi pd petani dan nelayan kau kata nak kena suap. Yg kau tu semua nak suruh kerajaan beri subsidi drp tadika sampai ke tol, petrol, upt dll.
      Pegi mampuslah KEDEPAN. Idea komunis.

      Delete
    2. Kalau en kedepan beridea komunis, hang pulak ideologi kapitalis...lagi jahanam, asyik pikiaq nak untung saja....aku sebagai seorang islam lagi suka sosialis dari kapitalis jika itu hanya pilihan yang ada. Islam? usah berbicara tentang Islam jika menghisap vape dicanang haram seluruh alam, namun...2.6b, miss tourism, bauksit, balak dan bermacam lagi...hahahaha mana tok lebai alim ulama....awat diam. Awat? Rasullullah ajaq suruh tegoq kena tengok bulu dulu ka? Hampa pusing la puas puas...satu saja nak habaq...aku dengan hang dan semua tak kira alim ka, penyamun ka akan kena naik court nanti. Masa tu jawap la pasai pa. Jangan salah jawap sudah...tak boleh jamin oo. Kalau ada penjamin pon belom tentu boleh lepas. Sendiri mau ingat aa.
      Mati itu benar, seksa kubur itu benar dan azab api neraka itupun BENAR.

      Delete
  10. hahaha....hadi kata:

    "takkan nak salam dengan umno pun tak boleh?"...

    Salam saja tak cukup hadi ooiii....kena cium dan jilat sekali, baru kompom...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam dah cukup.. X payah sampai berwefie dgn amoi..

      Delete
    2. Salam dah cukup.. X payah sampai berwefie dgn amoi. termasuk angkut amoi atas motor masa demo..kahkahkah

      Delete
  11. Tukar je nama tu Generasi Sotong. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Generasi Sotong lebih afdhal daripada Generasi ke 2 (generasi yg diwar2kan oleh PAN) tapi tolak hudud..

      Delete
    2. New comer an anonymous ni...bila register, macam mana boleh terlepas nama ni. Terima kasih kerana membantu, nanti boleh hubungi untuk bayaran elaun.

      Sekian terima kasih.

      Abang Chik Abang Besar

      Delete
  12. Bodoh punya rakyat. Bodoh punya parti pembangkang. Semua cerita masing2 hebat. Dasar LEMBU. Selayaknya kamu diperhambakan!Jangan mimpi kamu menang melawan UMNO. UMNO dan BN akan terus berkuasa. Hidup UMNO

    ReplyDelete
  13. Tahniah GENERASI.Beristiqamah hingga kemenangan.

    ReplyDelete
  14. merapu abis Pas bila ahli2 nay masuk Amanah Saba ye kena ajak org Bunyan isi borang PAS KAHKAHKAH

    ReplyDelete
  15. dh masuk ijn sudah la dok surau je adiwangcai nnti masuk inJin pulak nk ceramah lgi Nana pun hebat tu lag AMANAH aku umur 60 pun masuk Amanah x main la kalau x amanah hahhaha

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete