KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 24 January 2016

KENAPA PRESIDEN PAN MAT SABU DI JAMUAN MAKAN MALAM ANJURAN DAP SEKINCHAN TIDAK JAMAH PUN JUADAH DI HIDANGKAN??????


Malam tadi Presiden PAN Rahmatan Lil ' Alamin telah mencemar diri hadir di jamuan makan malam anjuran DAP Sekinchan malam tadi.

Mengikut maklumat kehadiran malam tadi boleh tahan juga sambutan .. yang rasa sugul sikit apabila pemberi maklumat memberitahu Mat Sabu langsung tidak jamah juadah yang dihidangkan malam tadi .... alasannya tidaklah diketahui ... mungkin beliau sangsi dan was-was akan taraf halalnya kot sebab yang hadir jamuan malam tadi hampir 100 peratus masyarakat Tionghua.

96 comments:

  1. Kang kalo makan nt walaonpascaisikulutut meroyan pulak.xmkn pun omakkau ug dah meroyan.kalau mkn lg la omakkau kata pan dh kene mkn nasi kangkang dap.kahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Dah nama pun omak kau!! Asal musuhnya pasti dikutuk dihina dicecar dibahas tak kira betul ke salah ke janji hatinya puas kalau tidak susah nak tidur mlm.

      Delete
    3. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

      Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

      Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
      SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

      Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

      "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

      Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

      Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

      "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

      Delete
    4. Laaaaaa....awat tak makan???? Cakap sanggup mentekadarah babi semeja dengan Lim Guang Eng.....oink,oink,oink.....

      Delete
    5. Tak ada selera sbb malu himpunan bantah tppa pan gagal sama sekali memalukan tak ada sambutan. Manakala anjuran pas pula penuh melaut lautan hijauù

      Delete
    6. 5000 orang jer....melaut pe benda nya

      Delete
    7. 5000 kiraan tuan...kiraan PAS 500,000 faham...wala jgn tak wala

      Delete
    8. PANdir pandai mengira ke

      Delete
    9. Tak kira berapa hadir tapi itu tanggung jawab kita untuk membuat bantahan supaya generasi akan datang tidak meludah kubur kita.....solute untuk yg hadir...#Bantah TPPA...

      Delete
    10. Parti rahmatan lil dap

      Delete
  2. Mat sabooo n pan de kude dap selamanya.dap bkn kira apa lg hitam hati org islam sbb mknan haram lg depa suka.lg senang nak dijadikan kuda.tak payah bg bak ku t sedap sedappun tabur dedak saja byk sudah dtg

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN adalah talibarut DAP


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  3. Pasal nasi pun Ommakkau boleh jadikan modal untuk api2 ceritakan perkauman. Istighfar la banyak2 Ommakkau. Nasib kita esok lusa ditangan Allah bukan ditangan Nafsu dan dendam kesumat. Jadilah mukmin yang mencari redha Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG SAH DAPigs NI TAK SEDAR DIRI!!!

      Heh! Nampak gayanya dendam kesumat puak - puak Chauvanist Ultra Kiasu Kafir Harbi DAPigs ni terhadap PAS masih lagi tak padam - padam. Bahkan ianya terus membara dalam hati mereka.

      Habis semua benda yang dibuat oleh puak - puak PAS tu hanya menimbul kebencian dari kalangan puak - puak DAPigs tu. Walaupun apa yang diperkatakan itu adalah satu Kebenaran.

      Tapi, itu pun puak - puak DAPigs tu nafikan dengan alasan - alasan Longkang bagi mencetus persepsi perkauman dikalangan rakyat. Realitinya, diorang yang lebih Rasis dari orang lain.

      Misal contohnya dalam isu yang dibangkitkan oleh Hadi Awang baru - baru ni berhubung isu TPPA yang menyebut, DAPigs menyokong cadangan TPPA itu secara diam - diam kerana menguntungkan mereka.

      Kata Hadi Awang, puak - puak Chauvanist Ultra Kiasu tu hanya bermain 'Wayang' depan orang ramai sedangkan hakikatnya perjanjian TPPA tu memenuhi agenda sulit subversif mereka.

      Tambah Presiden PAS tu lagi, pandangan itu diberikan berdasarkan kepada hakikat bahawa ekonomi di Malaysia ini secara majoritinya dikuasai oleh kaum Cina, bangsa Majoriti dalam DAPigs.

      Jadi, adakah fakta itu salah? Wajarkan DAPigs anggap ianya sebagai satu tindakan Rasis sekiranya kita menceritakan tentang kebenaran? Takkan se-JUMUD itu pemikiran puak - puak DAPigs ni?

      Kita tengok apa yang berlaku di Pahang ni pun cukup la. Takde sorang pun pemimpin dikalangan puak - puak DAPigs tu yang bersuara mengenai isu perlombongan Bauksit di Kuantan.

      Sebaliknya, mereka yang dulu pernah Menyalak dan Melolong nak bakar kilang Lynas tu pun dah hilang entah ke mana. Mana perginya Wong Tak, calon DAPigs di Bentong tu dulu?

      Kenapa sekarang dia hanya berdiam diri? Adakah sebelum ini Si Wong Tak tu hanya menyalak macam Anjing Lapar hanya semata - mata kerana dia nak menjadi calon dalam Pilihan Raya je?

      Terbukti, pemimpin DAPigs macam Si Wong Tak tu hanya sekadar MENIPU rakyat dengan menjaja diri dia sebagai "Hero" yang memperjuangkan isu rakyat. Walhal, dia hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je!!!

      Delete
    2. Anon 24Jan. Kamu nak cuba lindungi siapa? Mata kamu buta ke? Cuba lihat muka Mat Sabu dalam gambar tu? Dia berselera ke? Dalam politik upacara jamuan makan adalah antara program penting mengeratkan persahabatan, dalam kes ini persahabatan karib antara Dap dengan parti kamu Pan. Soalnya kenapa Mat Sabu yang begitu teruja bila bersama di pentas Dap tiba2 sunggul di meja makan? Bukankah dia pernah berkata rela makan babi bersama Lim Guan Eng? Kenapa tak makan sama???

      Delete
    3. Anon 24Jan. Kamu nak cuba lindungi siapa? Mata kamu buta ke? Cuba lihat muka Mat Sabu dalam gambar tu? Dia berselera ke? Dalam politik upacara jamuan makan adalah antara program penting mengeratkan persahabatan, dalam kes ini persahabatan karib antara Dap dengan parti kamu Pan. Soalnya kenapa Mat Sabu yang begitu teruja bila bersama di pentas Dap tiba2 sunggul di meja makan? Bukankah dia pernah berkata rela makan babi bersama Lim Guan Eng? Kenapa tak makan sama???

      Delete
  4. Muslim Liberal, Ke Mana ‘Kiblatmu’ ?
    JANUARY 24, 2016
    AIDCNEWS
    LEAVE A COMMENT
    Dr Khalif Muammar – Ramai tokoh-tokoh liberal dari serata dunia telah diundang ke Malaysia, dengan menggunakan dana daripada institusi-institusi Barat, dan mereka ini kemudiannya dijulang sebagai reformis dan pejuang kebebasan oleh segolongan orang Islam yang keliru.

    Realitinya seseorang akan dapat mencipta nama besar di media Barat apabila ia menulis perkara yang melawan arus perdana di kalangan umat Islam, keberaniannya mempersoalkan dan mengkritik autoriti agama dan kesepakatan para ulama’ (Ijma’) akan melayakkannya dipanggil sebagai ‘moderate’, ‘progresif’, pembaharu dan ‘Martin Luther of Islam’.

    Kerana itu, mereka ini tidak akan segan-segan menghalalkan yang haram, melakukan ijtihad meskipun tidak memiliki kelayakan untuk berijtihad, seperti menghalalkan gay dan lesbian, membenarkan orang Islam meminum arak, berkhalwat, murtad atas alasan kebebasan individu.

    Bagi mereka Islam akan dilihat kolot dan jumud jika Islam tidak menerima konsep kebebasan dan hak asasi manusia yang lahir dari rahim peradaban Barat yang sekular dan liberal ini.

    Perubahan (liberalisasi dan sekularisasi) ini penting bagi mereka agar umat Islam tidak ketinggalan zaman.

    Jadi, bukannya al-Qur’an dan al-Sunnah yang mereka jadikan panduan dan ikutan tetapi prinsip-prinsip yang digariskan oleh para pemikir sekular dan liberal.

    Kita hidup di zaman munculnya segolongan orang Islam yang berlumba-lumba masuk ke lubang biawak, akibat kekeliruan yang mereka deritai, sehingga sanggup melakukan pembaharuan (perubahan) terhadap Shari’ah Islam untuk mendapat pujian dan sanjungan oleh media liberal dan sekular.

    ReplyDelete
  5. Lobai siku lutut nengok video wrestling takde ke omak

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs PARTI RASIS YANG "MELACURKAN" BUDAK MELAYU!!!

      Kesimpulannya mudah. Perkara itu memang tak dapat nak dinafikan oleh puak - puak DAPigs tu walaupun dikalangan pemimpin parti mereka sendiri. Bagi la alasan macam mana sekali pun.

      Hakikatnya, DAPigs tu sebuah parti Chauvanist yang suka mempergunakan orang lain demi memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Terutama dikalangan orang Melayu sendiri.

      Kalau kita tengok sekarang pun, apa peranan yang diberikan oleh kepimpinan DAPigs kepada wakil rakyat berbangsa Melayu dikalangan mereka sendiri? Apa yang DAPigs dah buat?

      Di Pahang, ada dua orang wakil rakyat Melayu dari kalangan puak - puak DAPigs ni. Apa yang dua orang wakil rakyat DAPigs tu dapat? Dimana kedudukan mereka dalam parti tu?

      Yang sorang jadi Ahli Parlimen. IRONIKnya, bila ada program DAPigs dikawasan Parlimen dia sendiri, batang hidung Ahli Parlimen tu pun tak pernah nampak. Nak tengok bayang pun susah.

      Betul dia Ahli Parlimen DAPigs berbangsa Melayu. Tapi apa yang dia buat untuk orang Melayu dikawasan Parlimen dia? Apa yang dia perjuangkan untuk mereka? Satu Habuk pun tarak.

      Yang sorang lagi tu dapat jadi ADUN. Tapi, perangai Haramjadahnya lebih kurang sama je. Ada jawatan dalam parti pun sebab sebelum ni dia main buah ugut untuk dapatkan jawatan.

      Mungkin separuh orang tak tau. Tapi itulah hakikatnya. Bila dia pegang jawatan sebagai Pengerusi Negeri, ramai dikalangan pemimpin DAPigs tu sendiri yang tak suka. Berbulu je diorang dibuatnya.

      Sampai tahap, bila nak bertanding semula, Si ADUN DAPigs tu diugut oleh kepimpinan DAPigs dikawasan DUN dia sendiri. Itu kedudukan orang Melayu dalam DAPigs sebenarnya.

      Walaupun Si ADUN Melayu DAPigs tu sebelum ini lantang mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), tapi itu pun belum cukup.

      Setakat jadi Barua nak menghina agama dan bangsa sendiri, apa gunanya? Adakah itu tujuan puak - puak DAPigs tu mengangkat pemimpin - pemimpin dikalangan orang Melayu ni?

      Maka, tak payah la puak - puak DAPigs tu nak bangga sangat dengan ahli - ahli Melayu mereka. Pokok pangkalnya, ahli Melayu dalam DAPigs tu bukan sahaja mengadaikan maruah bangsa. Tapi setakat jadi Barua DAPigs!!! Itu je yang layak buat orang Melayu dalam DAPig

      Delete
  6. Pan parti paria Dap ni tengah buat takiyah kut sebab depan kamera. Setelah tiada kamera abis dibelahak semua tu. Kah...kah...lakunan parti rahmatan li al dedaki.
    Kalau tengok depan kedai tu tetampang besar iklan ' tiger beer good for your ' dan ' bah kut teh Sekincan' jadi ayatola kena berlakon jaga emes (image) takut jadi viral.

    ReplyDelete
  7. Tak selfie d Amoy terus tak lalu makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. TIAN CHUAK TERKENCING, MAT SABU KECUT BUAH KERANDUT!!!

      Hahaha!!! Memang tak tau malu sungguh Si Tian Chuak ni. Ada hati dia nak tunjuk Hero. Tapi akhirnya, dia sendiri yang dimalukan secara terang - terangan. Depan orang ramai pulak tu.

      Nampak sangat la yang penyokong - penyokong PAS pun kenal siapa Si Tian Chuak tu. Diorang pun tau yang Si Tian Chuak tu tak ubah macam 'Sesumpah Jadian' yang suka bermuka - muka.

      Kalau selama hari ini, kita pun tau yang Si Tian Chuak tu diantara pemimpin PKR yang paling Pro menyokong parti 'Periuk' pimpinan Si Mat Sabu tu. Kelibat dia ada dimana - mana.

      Bahkan kita boleh nampak kehadiran Si Tian Chuak tu dalam mana - mana majlis yang dianjurkan oleh parti 'Periuk' pimpinan Si Mat Sabu tu. Jadi, tak pelik la bila dia kena 'Boo' depan orang ramai.

      Dengar katanya, sewaktu Si Tian Chuak tu menyampaikan ucapan dia dalam perhimpunan yang diadakan semalam, penyokong - penyokong PAS dah memalukan Si Tian Chuak tu secara terbuka.

      Mungkin Si Tian Chuak tu ingat, dengan cara dia tampil ke atas pentas dan menyampaikan ucapan tu dapat menjadikan dia 'Hero'. Tapi malangnya, lain pulak nasib yang menimpa diri dia.
      Lebih memalukan Ahli Parlimen PKR Batu itu apabila ramai peserta majoriti besarnya penyokong PAS melaungkan “Tolak Amanah” yang merujuk kepada PAN ketika Tian Chua dengan angkuh menjerit “Tolak TPPA”. - lapor MyNewsHub
      Tambah memalukan ialah apabila Si Mat Sabu tu yang dilaporkan turut berada dipinggir perhimpunan tersebut 'Kecut Buah Kerandut' nak tampil ke depan. Pandai pulak dia TAKUT ye.

      Itu membuktikan bahawa kesan terhadap 'Pengkhianatan' yang telah dilakukan sebelum ini jauh lebih tebal jika nak dibandingkan dengan isu TPPA tu sendiri. Apa yang pasti, diorang ni hanya sekadar mementingkan Politik Peribadi diorang sendiri!!!

      Delete
    2. Yang posting ni benci sangat dgn DAP tp berani kutuk dlm ni jer hari2 dok copy paste...tp bila ajak berjihad rasanya muka ni yg dulu lari belakang tembok....semangat konon...pi laa kutuk depan DAP...baru macho ada telur setakat dok kutuk dlm ni apa dapek? xde sapo nak baca ehh...kecuali laa yg post ni omakkau hahahaa

      Delete
    3. Sah ahli parti rahmatan lick dap...jgn disentuh abg besar...xbley...islam kene kutuk xpa

      Delete
  8. Salam sehati serasuah,

    Mahasiswa sebenar, perhatikan kawan anda yang asyik layan blog, game, download movie, bercinta, buat klip 3gp, sibuk dengan hal bukan akademik 24/7, hanya study dekat-dekat mahu exam, mereka boleh dapat kertas (degree) tapi mustahil dapat kemahiran.

    Cubalah lihat graduan sekarang ini hanya boleh berbangga sekadar ada degree (kertas) tapi tiada kemahiran dalam bidang yang dipelajari.

    Buktinya berapa ramai graduan jurutera cuba bekerja dalam bidang kejuruteraan akhirnya surrender, kerana tidak pandai (walaupun tidak mengaku) dan akhirnya masuk kerja gomen bukan dalam bidang mereka, begitu juga bidang law, arkitek, akauntan dll.

    “Walaupun aku jadi PT aku ada degree la weh.”

    Mereka boleh kelentong rakan sekerja mereka dan berbangga dengan sehelai kertas yang tiada guna itu, ada yang dapat melalui kuota <3A, ada yang dapat melalui pensiswazahan spm pgkt 3, tapi kalau jumpa orang yang tahu pasti malu sendiri.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      DAP semakin rasis terhadap Islam

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

      Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

      Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

      Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

      “Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

      “Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

      “Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

      “Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

      “Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      kalau nasi dah basi dah ni xde posting baru ke asyik dok copy paste citer lama jer JEMU LAA JEMU KANG AKU SOKONG DAP KANG

      Delete
  9. knpa muka mat sabu tu semakin hitam, arang terconteng ke muka dia ke?..kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/07/dap-takut-imej-islam-mekar-di-malaysia/

      DAP takut imej Islam mekar di Malaysia

      BANGI, Rabu – Sikap parti cauvinis DAP yang sering mempamerkan sifat anti-Islam dan menentang banyak perkara berkaitan agama Persekutuan memperlihatkan yang mereka sebenarnya takut imej Islam akan terus mekar di Malaysia.

      Menceritakan sikap DAP yang dipercayai mesra Evangelis ini, Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam sederhana, Abd Rahman Mat Dali, berkata DAP sesekali tidak akan berdiam diri demi memburukkan imej Islam.

      “Mereka akan sentiasa mencabar apa sahaja usaha yang dapat meningkatkan imej Islam di Malaysia.

      “Mereka akan cuba merungkai dan meruntuhkan semua imej dan peraturan yang melibatkan Islam. Hakikatnya, kerana mereka tidak mahu Islam terus bertapak luas di negara ini,” katanya.

      Beliau berkata demikian mengulas sikap cauvinis DAP yang masih tidak berpuas hati dengan kod etika berpakaian yang dikenakan terhadap kakitangan atau orang ramai yang berurusan di semua pejabat kerajaan.

      Lebih-lebih semalam, ADUN DAP Kinrara, Ng Sze Han sengaja menyindir kod etika pakaian di pejabat kerajaan apabila memuat naik gambar di Facebook yang memaparkan notis cara berpakaian untuk berurusan di pejabatnya yang membenarkan sebarang bentuk pemakaian selagi tidak berbogel.

      Tegas Abd Rahman, itu tindakan biadab DAP dan kaum Cina serta kuncu-kuncunya mahu mengancam perpaduan dan keharmonian yang ada.

      “Hakikatnya DAP memang tidak suka Islam, mereka tidak suka Islam ini maju, jadi mereka cuba mencetuskan kontroversi dengan isu pakaian,” katanya kepada Ismaweb.

      Delete
  10. Hari2 cerita pasal pan..boring lah omakkau..bg promosi free kat pan..cerita lah siku lutut tgk video dewasa..lpas tu suruh dap bayar bil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/07/dap-takut-imej-islam-mekar-di-malaysia/

      DAP takut imej Islam mekar di Malaysia

      BANGI, Rabu – Sikap parti cauvinis DAP yang sering mempamerkan sifat anti-Islam dan menentang banyak perkara berkaitan agama Persekutuan memperlihatkan yang mereka sebenarnya takut imej Islam akan terus mekar di Malaysia.

      Menceritakan sikap DAP yang dipercayai mesra Evangelis ini, Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam sederhana, Abd Rahman Mat Dali, berkata DAP sesekali tidak akan berdiam diri demi memburukkan imej Islam.

      “Mereka akan sentiasa mencabar apa sahaja usaha yang dapat meningkatkan imej Islam di Malaysia.

      “Mereka akan cuba merungkai dan meruntuhkan semua imej dan peraturan yang melibatkan Islam. Hakikatnya, kerana mereka tidak mahu Islam terus bertapak luas di negara ini,” katanya.

      Beliau berkata demikian mengulas sikap cauvinis DAP yang masih tidak berpuas hati dengan kod etika berpakaian yang dikenakan terhadap kakitangan atau orang ramai yang berurusan di semua pejabat kerajaan.

      Lebih-lebih semalam, ADUN DAP Kinrara, Ng Sze Han sengaja menyindir kod etika pakaian di pejabat kerajaan apabila memuat naik gambar di Facebook yang memaparkan notis cara berpakaian untuk berurusan di pejabatnya yang membenarkan sebarang bentuk pemakaian selagi tidak berbogel.

      Tegas Abd Rahman, itu tindakan biadab DAP dan kaum Cina serta kuncu-kuncunya mahu mengancam perpaduan dan keharmonian yang ada.

      “Hakikatnya DAP memang tidak suka Islam, mereka tidak suka Islam ini maju, jadi mereka cuba mencetuskan kontroversi dengan isu pakaian,” katanya kepada Ismaweb.

      Delete
  11. Amanat Hadi yang diucapkan oleh Abdul Hadi Awang ketika beliau berceramah di Banggol Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981 merupakan antara punca utama yang menyemarakkan perpecahan sesama Islam apabila orang Islam yang menyokong UMNO menerima tempiasnya berikutan tuduhan UMNO adalah kafir.


    Para penyokong PAS meyakini sesiapa sahaja yang bukan dari puak mereka adalah terkeluar dari Islam dan kafir, lebih-lebih lagi bila mana UMNO dan BN berpegang teguh pada Perlembagaan Negara yang disytiharkan oleh Hadi sebagai perlembagaan jahiliah, sekular dan undang-undang kafir. Melalui amanat itu juga Hadi mengikrarkan bahawa penentangan PAS terhadap UMNO & BN yang mendaulatkan Perlembagaan Negara itu adalah satu jihad baik dari segi derma wang ringgit mahupun sekiranya seseorang penyokong PAS mati ketika menentang UMNO dan BN, maka kematiannya adalah jihad dan mati syahid. Atas keyakinan itulah mendorong para penyokong PAS melakukan pemulauan dan memboikot urusan jenazah orang UMNO serta memulaukan solat berjemaah yang diimamkan oleh tok imam yang mendapat tauliah dari Kerajaan BN sehingga akhirnya terjadilah solat dua imam dalam satu mukim. Baru-baru ini Abdul Hadi Awang yang kini adalah Presiden PAS telah memecahkan kebisuannya selepas berminggu-minggu berdiam diri dari menjawab kecaman masyarakat terhadap Amanat Hadi yang telah memudaratkan hubungan antara anggota masyarakat khususnya melibatkan sesama Islam.


    Barangkali Presiden PAS itu baru mendapat kekuatan setelah mendapat nasihat daripada para macainya mengenai kaedah terbaik untuk menjawab isu amanatnya. Dek kerana itu barulah Hadi berani tampil dengan syarat pelik untuk menjelaskan isu Amanah Hadi hanya jika siaran langsung penjelasannya dipancarkan melalui TV1 ataupun TV3. Kenapa syarat itu kelihatan pelik? Sebabnya, selama bertahun-tahun ini PAS dan parti pembangkang lain aktif berkempen meminta penyokongnya memboikot RTM dan TV3, alih-alih sekarang terhegeh-hegeh pula mahu muncul di kedua-dua siaran TV. Kini, Stesyen TV yang dipropagandakan oleh PAS kononnya pembohong, penipu dan dituduh sebagai alat kempen Kerajaan Barisan Nasional itu jugalah yang dikejar-kejar oleh pemimpin tertinggi PAS itu. Satu sikap hipokrit yang agak menonjol sekali, amat memalukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  12. Babi punya umno.. Hidup orang melayu makin susah dap pulak disalahkn..
    Beza betul orang kapir dgn orang munafik penjual agama memerintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong kenyataan ko 200%

      Delete
    2. Babi punya DAP, siapa suruh datang ke Tanah Melayu, menyusahkan org Melayu saja. Berambus lah balik ke negeri asal ko.

      Delete
    3. PANdir2 berlakon kt atas...sebagai rahmatan lick dap

      Delete
    4. cina masuk tnh melayu dgn redho umnu la bangang

      umnu kenal ke... yg pas dok jilat sekarang.. umnj tu la yg bg kerakyatan pada mca mic juga

      pasug betul2 buta sejarah.. silap2 nenek kau pun darah cina dulu.... padan muka

      Delete
    5. munafik bkn jual agama aje.. jual aset pd neg china pun

      munafik melayu yg parti khawarij syiah jilat tu la

      Delete
  13. Pas nak tumpang sekaki..menyokong yg zalim..

    ReplyDelete
  14. Pan for delulooo.diketui oleh mr bubooo.sudah jemput org islam sediakan lah mkanan halal.itulah dia cina dap yg sudah berkurun hidup dimalaysia tp masih tak boleh faham budaya org melayu islam.apakah krn dia itu mat sabooo maka boleh dicincai semuanya.dimana kehormatan pemimpin melayu yg disayangi oleh amoi amoi itu.selagi perangai anti melayu n islam dap tak dapat dibuang krn angkuh sombong n cakap besar selagi itu lah umno dpt berkuasa.lg ingin disalahkan kpd pas.pas is for keamanan(aku takut salah eja bahasa ingeris utk perkataan keamanaan jd guna bhsa melayu.ha ha ha).kesimpulannya cina dap bongkak tak ingin berubah dgn hududpun takut sgt.ambik la kau akan kena pru seterusnya.jawab mat sabooo why dont eat aaaa.your friend dont know you cant eat that.poor you have a friend like that.they will never going to understant.

    ReplyDelete
  15. Mat sabu ingin menunjukkan dia terlebih baik dgn org cina hingga sangup tgok mereka mkn bak ku te.tdk mkn dijamuan mkn adalah kekeliruan.menjemput org kejamuan mkn tp tak boleh mkn adalah kekeliruan.keliru sekali mat saboo n pan itu.

    ReplyDelete
  16. Betulke dlm ajaran org islam Kerja membanting tulang dianggap hukuman dari tuhan kpd hambanya yg dibenci?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tdk ada hamba yg dibenci dlm islam.semuanya adalah ujian utk mencapai syurganya.

      Delete
    2. orang Islam hanya pandai mengebom orang awam yang tak berdosa

      Delete


    3. Org bkn Islam lagi ramai bunuh org tak berdosa ... seperti tentera jepun membunuh ratusan ribu org cina dlm perang dunia dulu.


      Delete
  17. Haiyaa... matabu apahat lu talak maka makan??? Manyak sidap ooo.... selupa itu hali amooio pigang sama luu. Itu amooii ata halal ini pabii pun halal maaa...

    ReplyDelete
  18. Maju nya Singapore disebabkan takde umno babi.
    Maju nya Brunei disebabkan takde umno babi.
    Hina orang melayu di Malaysia disebabkan umno babi.. Merembat hasil bumi utk pemimpin elit penjual agama.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Singapore maju!!! kepala hotak ..... No. 98 boooo


      Rank Country Motor vehicles per
      1000 people


      17*** Japan 588 2010[1]
      41** South Korea 438 2012[7]
      47*** Malaysia 361 2010[1]
      51*** Saudi Arabia 336 [8]
      72*** Thailand 206 2012[18]
      85*** South Africa 165 2010[1]
      92*** Singapore 149 2010[1]



      Delete
    2. Hello BHAI Anonymous24 January 2016 at 18:54
      Statistik kereta per 1000 people nko pakai hahaha
      nko bilang laa berapa rakyat Spore? Berapa rakyat Mesia? Kesian laa statisitik makan tuan ni...dah cepat2 delete buat malu jer

      Delete

    3. Ko baca sendiri di:-

      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita

      kalau tak faham boleh tukar ke bahasa Malayu.

      Kalau tak faham juga , tanya guru Math.


      kalau burung kakak tua memanglah dia tak faham apa yg dia sebut sendiri.. so jangan jadi unggas tersebut.


      Delete
    4. So bhai apa yg dok citer kat wikipedia tu sama dgn yg hang dok copy paste...so apa kesimpulan dari statistik ini? Mesia lebih maju dari Spore sebb Mesia ramai rakyat pakai kereta?
      Adoiii....susah lor ini mcm

      Delete
  19. HIPOKRIT - CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih hehh

    Poodahh kata Ibu Yantie

    ReplyDelete
    Replies

    1. Nama saja k1lang cina... tetapi misin2 untuk membuat barang dlm kilang tersebut semunya dp barat wae

      Poodahh kata bapa Yantie

      Delete
  20. Omak Kau.......
    Kenapa ada lagi lambang Roket kat atas??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kutuk DAP terpalit sama kat omakkau hehehe so sapa yg kutuk DAP tu sama kutuk omakkau sebb omakkau pejuang DAP...Hidup OMAKKAU

      Delete
    2. Sayang kt dap...mmg sah ahli parti rahmatan lick dap

      Delete
  21. Orang yang memfitnah orang mukmin (yang lelaki) dan mukminah (yang perempuan), kemudian mereka tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar. Al-Buruj : 10

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lge mukmin?

      Delete
    2. Anonymous25 January 2016 at 00:20
      Ada member tu sebut LGE? Kalau dah tahu makna mukmin kenapa buat2 tak faham kenapa masih nak alih isu? Apa lorr

      Delete
  22. Konon rasa hebat. Lancaulah Pas.

    ReplyDelete
  23. Pas ini seperti parti anak sampah krn pemimpin2 nya semuanya menyampah org tengok krn mereka ini kebanyakan nya hati mereka2 semua nya ada sampah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk islam yg nabi bwk dibilang sampah...nk islam g25 dianggap mulia...xke PANdir namanya

      Delete
    2. islam pas islam hadi bawa...

      tkde langsung ciri islam Nabi saw

      isle pas isle khawarij syiah pembawa perpecahan dn huru hara

      Delete
  24. Pulang kaann...pulangkann kerusi yg dicuri...pulang kaann...pulangkann logo yg diciplak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerusi dh dibayar dgn maki hamun fitnah cerca

      nk kerusi pi kedai perabut wahai pasug serabut

      Delete
  25. Kah kah kah ....... anon 20.43 dan 21.48 ............ Kau PANdustaaaaaa ! PANgodaaaaa (laga dada amoi) ! PANdustaaaaa ! PANgodaaaaa ! (alunkan spt lagu noorkumalasari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bangang ke hapa

      Delete
    2. Cinta islam ulamak dikira bangang...cinta islam g25@dap dianggap mulia...

      Delete
  26. Komen anda banyak taraf sampah dan longkang tak boleh pakai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Termasuk la ko sampah msykt

      Delete
  27. Anon 20.08 ko pernah nampak neraka? Bodoh piang ko buat komen tak tentu arah, Jangan cut and paste ayat suci tak tentu arah kalu ko tak faham dajal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni dajal ke.pnh nmpk dajal ke
      Bodo piang buat komen xtentu arah
      Phuiii

      Delete
    2. Anonymous24 January 2016 at 22:39
      Tu makna ayat di surah al Burj ayat 10. Kenapa kena mengena plak dgn pernah nampak ke tidak? Kenapa plak panggil org Dajal? Nko pernah tgk dajal ke? Baik2 setiap perkataan dihambur kepada seseorg jika tidak kena atau tidak betul akan balik kpd yg menghambur...istighfarlah saudara...kalau x guna quran sebagai pedoman habis nak pakai apa? Buku sejarah tahun 5?

      Delete
  28. Dia tak ada selera makan la tu.

    ReplyDelete
  29. Lancau kan sahaja pas nie. Memerintah asyik terle'pas' kat umno je.Lagi mengaku hebat. Lancau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tengok lucah pandai la pastu xnk bayar pulak tu
      Malu betul.kahkahkah

      Delete
    2. Lancau la PANtat ni ...kerusi PAS pun dicuri, mau cakap pasal Amanah..

      Delete
    3. haha tgk lucah nk free

      hahaha lawak betullah hellfire

      dlm serban ada dvd lucah

      dlm jubah ada telur digoyang

      silap2 masa tgk tu tertakbir
      pula

      tp hadi kt its ok asalkn jgn tgk video lucah cina

      agak2 pi nippon dulu buat apa ye dlm bilik

      ooops surela solat sunat byk... ulamaklah kt kan

      hingga terlupa huduuuud

      bil dh bayor ke.. nnti malu lg puak serban pink ni

      Delete
  30. Bertaubat lah omakkau selagi pintu taubat masih terbuka

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak agen pemecah belah umat islam

      hnya kerana kecewa kolid hensem tolak cinta buta dia

      Delete
  31. Bertaubat lah kump pan(baca punk) dr jd talibarut dap yg anti islam n melayu.jemput mkn tapi sediakan bak ku te.malu je sekian lama duduk malaysiapun tak tahu lg org islam tak boleh mkn bak ku te.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh. Asal dtg je majlis jd talibarut.ape ke jenis bodo ko ni

      Delete
    2. Sanggup dtg majlis yg hidang arak dan babi..mmg dasr penjilat DAP tersohor...babi tul la Mat Sabu!

      Delete
    3. geng walaun dh test mknan tu kot yg tau sgt itu haram

      dh togok dulu kot minuman yg tau sgt itu arak

      fitnah umpama membunuh tkpe.. puak pasug memang khawarij suka nk hapuskn org yg tksuka perangai setan mereka

      Delete
  32. Adi bawang kata dia nak nasihat amno bn tp dia nasihatkan AHLI2nya buat demo haramjadah nak hapuskan tppa, pas umpama parti anak sampah atau pak adi suku, bodo punya pemimpin pas ini termasuk macai2nya sekali

    ReplyDelete
  33. Kutuk2 dap pun walaun serban bosar tengok porno kat german dap yg kena bayor...tak caya cb tanya ostadvellfire..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok duduk dlm terowong lge

      Delete
    2. Bangang punya PANcai..fitnah tp tak bagi bukti, lps tu suruh tanya plak kat ustaz wellfire..inikah islam progresif blablabla yg diperjuangkan oleh parti PAN...banyak mkn bakkutteh kot smpi otak jd biol smacam!

      Delete
    3. wah sesekali lps kt oversea.. malaikat tk ikut sama kot

      bebas tgk lucah... wahh sosialla hellfire

      dlm serban simpan dvd lucah ke... hihih

      fitnah? eleh mcmalah pasug tk biasa fitnah sampai kena pau rm10k

      padan muka para munafikun... serban tk lekang.. celah kangkang mengenyam

      yg penting walak walak... jamin syurga wooooo

      Delete
  34. ustaz2 sangkut, aji2, lebai2 kulup, lebai2 songkok tinggi.
    Tolong berhenti guna bhs lucah, maki2 orang boleh tak.
    tok guru mana yg mengajar ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. susah bro... ust2 khawarij sekrng walaun memang lbh teruk dr umnu

      lbh lucah lbh kuat fitnah lbh buruk akhlak

      siapa ajar? sapa lg hadi penyu la ajar. biar mknanya redho

      pasug ... seburuk2 fitnah akhirzamn di malaysia ini

      Delete
  35. STUPID ARTICLE N NON ISSUE

    WASTING OF MALAYS TIME

    LEBIH BAIK PERBETULKN SOLAT ANDA

    ReplyDelete
  36. Akan ramai lg pemimpin2 pas prg shopping kat luar negara nak tengok cerita porno krn di sana tak ada rakyat malaysia yg buat intipan, kalau kat malaysia, jahanam punya cerita

    ReplyDelete
  37. Rasisnye Omakkau sampai ke tulang sum sum..kalau toreh tangan tu bukan darah yg keluar..nanah yang sebusuk busuknya sbb jadi pemangkin berita yg x tau betul salahnya..

    ReplyDelete