Wednesday 20 January 2016

HIMPUNAN BANTAH TPPA .... PAKATAN HARAPAN ENGGAN TURUT SERTA KERANA IANYA DIANJURKAN OLEH PAS???????




Pada 26hb. Januari 2016 akan datang ini, Parlimen Malaysia akan mengundi samada menyokong atau membantah perjanjian TPPA. Sudah pasti bahawa BN akan menggunakan kuasa whip untuk mengarahkan ahli-ahlinya mengundi menyokong TPPA. Parlimen dinegara ini sama ada pihak pemerintah maupun pembangkang akan sentiasa akur dan tunduk segala perintah dan arahan ketua whip mereka. Itu kenyataan yang tidak ada siapa boleh menafikannya.

Keputusan menyokong TPPA oleh parti pemerintah nampaknya sudahpun diputuskan dan apa yang mungin berlaku di Parlimen pada 26 Januari hanyalah satu formaliti sahaja. Lagi pun, sebelum ini sudahpun dimaklumkan bahawa undang-undang, Negara tidak memerlukan Parlimen meluluskan TPPA namun disebabkan desakan dan bangkangan terhadap TPPA, maka isu ini dibawa ke Parlimen.

Juga akan menjadi menarik melihat apakah pendirian beberapa ahli Parlimen umpamanya seperti Tan Sri Muhyiddin Yassin atau Tengku Razaleigh. Adakah mereka akan mengundi menentang?

Kemungkinan besar mereka tidak akan hadir sesi dari mengundi demi untuk “bermain selamat” yang sememangnya telah menjadi ragam mereka sejak dulu.

Maka tarikh 23 Januari 2016 bersamaan hari Sabtu iaitu hari himpunan menentang TPPA di Dataran Merdeka mungkin akan menjadi perhimpunan besar terakhir yang penting untuk rakyat mengutarakan bangkangan mereka kepada TPPA.

Bagi Parti PAS mereka ada mengeluarkan kenyataan menentang TPPA. PAS sebagai penganjur utama ada memaklumkan bahawa mereka akan mengerahkan ahlinya bersama dengan organisasi fron mereka iaitu Kongres Rakyat untuk turun demonstrasi pada 23hb.Januari, 2016 nanti.

Tetapi bagaimana pula dengan Pakatan Harapan yang dianggotai oleh PKR,DAP dan PAN? Sehingga kini jika dilihat sejauh mana mereka mengerakkan atau memobilisasi ahli-ahli mereka menentang TPPA, cukup menyedihkan.

Masih nampak tidak ada keazaman bersungguh-sungguh menentang TPPA, samalah seperti tidak ada keazaman bersungguh-sungguh semasa menentang GST dulu dimana pada awalnya mereka mengatakan akan berperang jika GST diluluskan.

Namun GST terus diluluskan pada April,2015. Tiada perang berlaku dan hanya rungutan sahaja yang kedengaran.

Setiap parti pembangkang pula nampaknya ada seorang dua sahaja yang prihatin lantang menentang TPPA umpamanya Wong Chen dari PKR dan Charles Santiago dari DAP.

Yang lebih merungsingkan adalah mobilisasi anti TPPA yang dianjurkan oleh kumpulan Bantah TPPA nampaknya tidak mendapat sokongan sepenuhnya oleh parti-parti Pakatan Harapan.

Nampaknya Pakatan Harapan masih belum membuat satu ketetapan. Juga tidak ada apa-apa arahan kepada ahli parti untuk turun memobilisasi rakyat.

Mungkin kerana pengerak utama aksi Bantah TPPA digerakkan oleh PAS d . menyebabkan parti-parti Pakatan Harapan ini serba salah dan malu alah selain mau menjaga muka dan pertahankan ego tingginya..

Pujian melangit harus diberikan kepada Parti Sosialis Malaysia (PSM) walaupun jelas dan terang mempunyai ketidaksefahaman ideologi dengan para organisasi lain dalam aksi Bantah TPPA tetapi dalam perhimpunan menentang TPPA,PSM mengambil sikap dan pendirian adalah wajib untuknya bersatu kerana TPPA adalah satu perjanjian koperat untuk memiskinkan lagi rakyat Malaysia.

Kongres Rakyat amat mengalu-alukan tindakan pihak BERSIH dan NGO’s sekutunya mendeklarasikan bantahan mereka kepada TPPA dan sokongannya kepada aksi ini pada 23hb.Januari,2016.

Adalah masa untuk baju merah dan kuning bersatu kerana yang kita pertikaikan adalah TPPA sebagai suatu penjajahan zaman baru.

Rakyat berpendirian bahawa jika isu bantah TPPA ini mereka tidak mampu bersatu hati, bermuafakat dan sepakat maka rakyat melihat untuk menyerahkan negara kepada Pakatan Harapan memerintah semakin jauh dari genggaman dan cekupan. Perkara semudah ini pun mereka akan seiya sekata bagaimana nak berikan amanah dan mandat untuk tadbir negara yang memerlukan pengorbanan dan kesepakatan serta kefahaman bersama.

Jika pertelingkahan politik diutamakan dari mendahulukan agenda kedaulatan negara dan rakyat tunggu masa dan ketikanya rakyat akan hukum Pakatan Harapan dipeti undi pada PRU ke-14 akan datang.

39 comments:

  1. bagus takde komen copypaste yg takde kenamengena...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus apanya selalu yg dok copypaste dan komen tak ketahuan hala tu anonymous.

      Delete
    2. yg copy paste tu omak sendirilah

      pas bntah tppa tp sokong 2.6b

      pas pun rugi dgn tppa tp meleleh mengharap 2.6b

      yg rugi pas bantah.. yg untung pas sokong

      semudah itu pas srkarang

      Delete
    3. Hahaha....tppa baik buat negara bila byk pelabur msk malaysia tetapi peniaga tempatan akan merasa persaingan yg sukar,namun berita baik buat kerajaan dgn wang labur berbilion usd pasti dpt majukan negara.namun persaingan merebut kekayaan dlm negara semakin rancak mampukah anda rakyat malaysia atau terpinggir satu persatu di celah bukit!! Ada berani????

      Delete
    4. Bersih sertai himpunan anti-TPPA 23 Januari



      PETALING JAYA, Selasa – Bersih akan menyertai beratus-ratus NGO bagi membantah Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik yang bertempat di Dataran Merdeka, Sabtu ini.

      Bantahan anti-TPPA itu, dijangka bakal menarik skala orang ramai yang lebih besar berbanding Bersih 4 yang diadakan pada bulan Julai tahun lalu.

      Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah berkata, mereka telah menjemput semua badan bukan kerajaan (NGO) dan orang ramai untuk menyertai protes sebagai tanda bantahan kepada majlis menandatangani TPPA.

      “Bersih 2.0 menyokong protes anti TPPA dan menggesa semua penyokong Bersih 1, 2, 3 dan 4 perhimpunan untuk menyertai kami di Dataran Merdeka.

      “Ia akan melibatkan lebih ramai orang dan kami menjangkakan pihak polis untuk melakukan tugas mereka,” katanya, pada sidang akhbar di Pusat Komas.

      Maria berkata, penganjur tunjuk perasaan itu telah menjalankan perbincangan dengan pihak polis dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur untuk menggunakan Dataran Merdeka sebagai lokasi bantahan tersebut.

      “Notis telah diberikan kepada pihak polis mengenai bantahan itu, mengikut Akta Perhimpunan Aman,” katanya.

      Maria berkata, Ahli Parlimen dari segi politik juga perlu menolak sebarang usaha daripada kerajaan untuk menandatangani TPPA.

      Bantahan Anti-TPPA secara aman akan diadakan dua hari sebelum sidang Parlimen khas pada 26 Januari untuk berdebat sama ada Malaysia perlu menandatangani perjanjian itu ataupun tidak.

      Protes yang akan diadakan bermula dari pukul 2 petang itu akan menyaksikan penyertaan lebih daripada 600 NGO, bersama-sama dengan beberapa masyarakat lain.

      Delete
  2. PANdir tggu wahyu dulu dari wali tokong

    ReplyDelete
  3. Flip flop lah PAN ni.. Hari tu kata nak turun pakai baju Oren lah bagai..kenape? Takut tak ramai ke baju Oren tuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs PARTI RASIS YANG "MELACURKAN" BUDAK MELAYU!!!

      Kesimpulannya mudah. Perkara itu memang tak dapat nak dinafikan oleh puak - puak DAPigs tu walaupun dikalangan pemimpin parti mereka sendiri. Bagi la alasan macam mana sekali pun.

      Hakikatnya, DAPigs tu sebuah parti Chauvanist yang suka mempergunakan orang lain demi memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Terutama dikalangan orang Melayu sendiri.

      Kalau kita tengok sekarang pun, apa peranan yang diberikan oleh kepimpinan DAPigs kepada wakil rakyat berbangsa Melayu dikalangan mereka sendiri? Apa yang DAPigs dah buat?

      Di Pahang, ada dua orang wakil rakyat Melayu dari kalangan puak - puak DAPigs ni. Apa yang dua orang wakil rakyat DAPigs tu dapat? Dimana kedudukan mereka dalam parti tu?

      Yang sorang jadi Ahli Parlimen. IRONIKnya, bila ada program DAPigs dikawasan Parlimen dia sendiri, batang hidung Ahli Parlimen tu pun tak pernah nampak. Nak tengok bayang pun susah.

      Betul dia Ahli Parlimen DAPigs berbangsa Melayu. Tapi apa yang dia buat untuk orang Melayu dikawasan Parlimen dia? Apa yang dia perjuangkan untuk mereka? Satu Habuk pun tarak.

      Yang sorang lagi tu dapat jadi ADUN. Tapi, perangai Haramjadahnya lebih kurang sama je. Ada jawatan dalam parti pun sebab sebelum ni dia main buah ugut untuk dapatkan jawatan.

      Mungkin separuh orang tak tau. Tapi itulah hakikatnya. Bila dia pegang jawatan sebagai Pengerusi Negeri, ramai dikalangan pemimpin DAPigs tu sendiri yang tak suka. Berbulu je diorang dibuatnya.

      Sampai tahap, bila nak bertanding semula, Si ADUN DAPigs tu diugut oleh kepimpinan DAPigs dikawasan DUN dia sendiri. Itu kedudukan orang Melayu dalam DAPigs sebenarnya.

      Walaupun Si ADUN Melayu DAPigs tu sebelum ini lantang mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), tapi itu pun belum cukup.

      Setakat jadi Barua nak menghina agama dan bangsa sendiri, apa gunanya? Adakah itu tujuan puak - puak DAPigs tu mengangkat pemimpin - pemimpin dikalangan orang Melayu ni?

      Maka, tak payah la puak - puak DAPigs tu nak bangga sangat dengan ahli - ahli Melayu mereka. Pokok pangkalnya, ahli Melayu dalam DAPigs tu bukan sahaja mengadaikan maruah bangsa. Tapi setakat jadi Barua DAPigs!!! Itu je yang layak buat orang Melayu dalam DAPigs!

      Delete
  4. ORANG CINA TAK SUKA DIKTATOR GUAN ENG &


    ORANG CINA PUN TAK SUKA DIKTATOR KIT SIANG


    INI ANAK BERANAK BANYAK BIKIN MASALAH


    KASI JATUH INI DIKTATOR ANAK BERANAK





    ORANG CINA TAK SUKA DIKTATOR GUAN ENG &


    ORANG CINA PUN TAK SUKA DIKTATOR KIT SIANG


    INI ANAK BERANAK BANYAK BIKIN MASALAH


    KASI JATUH INI DIKTATOR ANAK BERANAK





    ORANG CINA TAK SUKA DIKTATOR GUAN ENG &


    ORANG CINA PUN TAK SUKA DIKTATOR KIT SIANG


    INI ANAK BERANAK BANYAK BIKIN MASALAH


    KASI JATUH INI DIKTATOR ANAK BERANAK





    ORANG CINA TAK SUKA DIKTATOR GUAN ENG &


    ORANG CINA PUN TAK SUKA DIKTATOR KIT SIANG


    INI ANAK BERANAK BANYAK BIKIN MASALAH


    KASI JATUH INI DIKTATOR ANAK BERANAK





    ReplyDelete
  5. Firman Allah: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    ReplyDelete
  6. 26 Kampung Melayu Penang Hilang Dari Google DAP

    Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

    Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

    Sekarang PAN Imayam Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara. Lebih teruk PAN Imayam menganggap Abuya Sifoo Bukit Penang Lebih suci dari Sheikhul Azhar.

    Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

    Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

    Luahan rasa rakyat,
    Aku Anak Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah Penduduk KG Diroboh, Dihalau, Terima RM2,000 & Lim Guan Eng Lari Tidak Mahu Bantu Mereka.

      Sejak akhir2 neh aku memang menyirap dengan LGE. Makin lama makin terserlah sikap sebenar dia yang haprak nak mampos. Ya ya ya, ini sesi mengumpat Lim Guan Eng.

      Bermula dengan muka tak malu ponteng parlimen dan p parti.
      Kemudian dengan muka tak malu dok gaduh dengan Hadi isu ponteng mesyuarat partisan.
      Kini ditambah dengan isu muka tak malu tutup pintu dari berjumpa dengan penduduk2 KG yang tertindas.

      Sebelum neh. LGE dikatakan kalau takde hujan, maka takde la banjir di Penang. Ini pun aku rasa siyes fak.

      Betul ke tak betul malaon tue cakap macam tue. Sampai sekarang aku tertanya2 akan kebenarannya. Kalau betul, betul la dia cakap macam tue tolong jangan bagi aku nampak muka dia. Kaki aku neh silap2 boleh terbang melayang kat muka dia juga nanti kalau dah geram2 sangat kan.

      Apa yang berlaku?

      Isu neh tak mendapat perhatian meluas di laman sosial pro pembangang err silap, pro pembangkang disebabkan berlaku di Penang. Kalau berlaku di negeri yang pro kerajaan baru la saf2 pembangang err silap lagi pembangkang akan pickup dan sebar.

      Sama seperti jika isu2 yang berlaku di negeri2 pro kerajaan, saf2 kerajaan pun taknak pickup. Jika di negeri pro pembangkang baru depa laju2 sebar bajet prihatin. Ini la wayang partisan beb. Hancur. Macam sial otak dorang.

      Berbalik kepada isu di atas.

      - Berlaku di Butterworth, Penang.

      - Nama kampung, KAMPUNG SUNGAI NYIOR.

      - Apa yang berlaku ialah tanah di kampung tersebut telah dijual kepada pemaju.

      - Maka tanah2 di kampung tersebut telah menjadi milik syarikat swasta.

      - Bila tanah2 tue dah jadi syarikat swasta yang punya, maka logik la depa nak halau mereka2 yang duduk atas tanah milik mereka atas nama pembangunan.

      - Itu otak cara kapitalis babi berfikir. Memang depa akan fikir logika macam tue.

      - Hakikatnya. Sebagai pemilik tanah dan kau sewakan tanah kau ke atas orang lain untuk dijadikan tapak rumah, kalau ko nak jual tanah, kau patut inform tuan rumah awal2. Untuk mereka alert dengan sebarang kemungkinan.

      - Kemudian kau deal dengan pemaju untuk bagi pampasan yang sama dengan nilai rumah yang dirampas. Kalau kau rampas rumah atas tanah, maka ganti balik rumah atas tanah. Ini rumah orang kita tengah cakap. Bukan citer pasal tanah kosong. Rumah tempat orang berlindung dari hujan panas. Jangan fikir senang kau aje. Kenapa bukan sama2 senang dan sama2 rasa bahagia.

      - Then, apa yang si pemaju buat ialah pemaju beri mereka notis pengusiran.

      - Notis pengusiran dalam tempoh yang sangat singkat. Ikut notis awal, mereka akan diusir pada jumaat yang baru lepas. Tapi still tak berlaku apa2 perkara lagi ketika ini. Mungkin disebabkan penduduk kampung melawan.

      - Syarikat yang diberikan hak untuk memajukan kawasan perkampungan tersebut.

      Dan ini ialah hujah2 bayangan penjilat LGE.

      - LGE sibuk. Nak jumpa tak buat appointment dah kenapa kau?

      - LGE takde kat office. Dia tatau.

      - Ini semua fitnah dari penduduk kampung untuk burukkan DAP.

      Delete
    2. DAP adalah Anak PAP. Sekarang Umat Islam di Penang hidup melarat.

      Nak tau apa PAP buat kat Singapore

      MESTI BACA! STRATEGI HALUS PAP PINGGIRKAN MELAYU DI SINGAPURA

      Berdasarkan buku The Singapore Dilemma - The Political and Educational Marginality of the Malay Community karya Lily Zubaidah Rahim, penulis telah mengemukakan beberapa strategi atau program yang dilaksanakan oleh parti pemerintah iaitu PAP (abang DAP) untuk meminggirkan orang Melayu Singapura secara sistematik. Strategi tersebut ialah:

      1. Mengekalkan taraf minoriti bilangan penduduk Melayu

      Akibat kemerosotan kadar kelahiran penduduk Cina, Lee Kuan Yew telah mendedahkan semasa perhimpunan Hari Kebangsaan 1988 bahawa kerajaan akan cuba meningkatkan bilangan penduduk Cina dengan membawa masuk orang Cina dari luar negara terutamanya Hong Kong.


      2. Melemahkan Kuasa Undi Masyarakat Melayu

      Bagi melemahkan kuasa undi orang Melayu, kerajaan telah melaksanakan program penempatan semula bandar dan dasar perumahan awam. Caranya ialah dengan menempatkan orang Melayu ke merata kawasan perumahan awam baru di seluruh Singapura. Kampung-kampung Melayu juga telah dihapuskan dan digantikan dengan perumahan awam moden.

      Akibatnya, tiada lagi kawasan majoriti Melayu di Singapura. Oleh itu, parti berteraskan Melayu seperti PKMS gagal untuk memenangi sebarang kerusi pada pilihanraya.

      3. Kuota kediaman etnik

      Bagi terus menyekat kuasa politik Melayu, PAP telah memperkenalkan kuota kediaman etnik. Ini bagi memastikan jumlah orang Melayu tidak melebihi 20% daripada jumlah penduduk di mana-mana kawasan pilihanraya

      Bagi orang Cina pula, kuota mereka pula hendaklah mencapai 80% di kawasan pilihanraya dan 87% di blok perumahan awam. Kuota ini dikuatkuasakan dengan tidak membenarkan orang bukan Melayu menjual rumah pangsa mereka kepada orang Melayu.

      Pada pendapat PAP, sebuah blok perumahan yang mengandungi 26% orang Melayu dianggap perkauman, tetapi dianggap sebaliknya untuk 80% penduduk Cina di sesebuah blok perumahan.

      4. Kawasan Undi Perwakilan Kumpulan (GRC)

      Selepas pilihanraya 1988, kerajaan telah melaksanakan GRC ini di mana mengintegrasikan 39 kawasan pilihanraya kepada 13 wad pemilih. Maknanya, setiap wad terdiri daripada penyatuan 3 kawasan pilihanraya yang berjiranan.

      Sistem ini menghendaki setiap pasukan GRC wajib mempunyai seorang ahli etnik minoriti. Akibatnya, parti Melayu PKMS gagal meletakkan calon dalam mana-mana GRC. Ini kerana kawasan yang mengandungi ramai pengundi Melayu seperti Eunos, Bedok dan Kampung Kembangan telah dimasukkan dalam wad GRC.

      Sistem ini selain bertujuan untuk mengukuhkan dominasi PAP dalam politik Singapura, ia juga untuk melemahkan suara etnik minoriti khususnya Melayu.



      5. Pengubahan fakta sejarah Singapura

      Bagi menghapuskan perkaitan orang Melayu dengan asal-usul Singapura, kerajaan PAP telah mengubah fakta sejarah Singapura di dalam buku teks dengan menyatakan dibuka oleh Stamford Raffles.

      Padahal, semua orang tahu bahawa Singapura yang dulunya dikenali sebagai Temasik telah dibuka oleh Sang Nila Utama dan pernah mempunyai Sultan.

      6. Peminggiran pendidikan orang Melayu

      Bahasa Melayu tiada nilai di Singapura. Semua sekolah dan universiti menggunakan bahasa pengantar Bahasa Inggeris. Maka, pelajar Melayu yang berpendidikan Melayu sukar untuk mendapatkan peluang pekerjaan di sektor awam mahupun swasta yang lebih mementingkan Bahasa Inggeris.

      PAP juga telah mengurangkan promosi persekolahan Melayu dan memotong jumlah biasiswa yang ditawarkan kepada pelajar Melayu.


      Tak mustahil perkara-perkara di atas akan berlaku di Malaysia. Kalau kita lihat sekarang pun, petanda semua perkara di atas sedang berlaku. Contohnya di P.Pinang, di mana orang Melayu di sana bagaikan sengaja ditekan hidup mereka. Mereka kehilangan tanah dan kampung tradisi,dengan bermatlamat untuk menghalau secara perlahan-lahan orang Melayu dari PP. Selagi kafir harbi DAP dibantu oleh talibarut mereka dari PAN Imayam, tak mustahil suatu hari nanti Tanah Melayu ini akan jatuh ke tangan kaum lain.

      Delete
  7. DAP anti Islam Dan Melayu

    PAN adalah talibarut DAP

    Penang adalah bagai bumi Palestine

    DAP adalah bagai regime Zionist di Penang

    ReplyDelete
  8. Firman Allah: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janganlah orang-orang mu'min mengambil orang-orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mu'min. Barangsiapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa) Nya. Dan hanya kepada Allah kembali (mu). (QS ALI IMRAN : 28)

      Delete
    2. Anon 11.47 dan Anon 12:11 adalah Ohmak. Buat komen cut and paste

      Delete
  9. ishak haniff, bayan baru, penang20 January 2016 at 12:23

    Kemungkinan sebab DAP sebagai kingmaker tidak keluar arahan, dua lagi sekutu menikus untuk bantah TPPA. Hoi! Mana maruah diri kamu kalau boleh dicucuk hidung. Nampaknya seolah mesra BN untuk capai matlamat Malaysian Malaysia, Save Malaysia dan Konsensus Nasional. Selama ini fitnah PAS tentang UG. Sekarang terdedah belang.

    ReplyDelete
  10. Dap sonyap ajo isu tppa.tukang anguknyo pulo tak tahu nak kato apo.sedang poning kopalo.nak jadi calonpun tak tahu kat mano lg.masing masing org tak nak bg.si bebal lg angkuh bin mulut celupar dap pula buat bodoh sj.jawabnya balik mengundi di kelantan sj walaupun nampak mustahil.kesimpulannya pan kuih tat mmg lah badut dap semata mata.kemana pergipun spt tak diterima org.kononnya ingin
    Membina kekuatan utk pakatan haprak tp mereka sendiripun berantakan.begitulah kenyataannya bg org yg mengejar pangkat n puji org yg tak sepatutnya.

    ReplyDelete
  11. Salam sehati serasuah bersama najib songlap,

    Adakah sistem pendidikan untuk menghasilkan modal insan dan tenaga kerja berkualiti atau lubuk pekerjaan bagi orang yang gagal dalam pelajaran (SPM sedikit A) dan terdesak (tidak dapat kerja)?

    Memetik kenyataan LGE, hanya apabila kita mempunyai budaya merit dan kecemerlangan kita boleh memastikan masa hadapan yang lebih cerah untuk anak-anak kita.

    Kuota bukan sahaja tidak adil kepada mereka yang skor SPM tetapi merugikan negara kehilangan mereka yang lebih pandai, bayangkan 10A terpaksa mengorbankan tempatnya di IPTA kepada bodo SPM 3A. kita seperti menukar produk berilmu engineer dan scientist dengan pemegang kertas engineer dan scientist taraf poli cabok.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  12. ishak haniff, bayan baru, penang20 January 2016 at 13:06

    Hoi Anunymous 12:47! Apa hang dok merepek. Memanglah PH sehati sejiwa dengan najib pro TPPA. Cuba renung komen Yasmin sabila.
    Hang ingat LGE praktik apa yang dia kata. Retorik saja. Orang berfikiran positif tak kata bodo buat kerja bodo. Sepatutnya bodo disekolahkan supaya pandai. Apa punya pikiaq macam oghang primitif hang ni. Betoi kan kawan-kawan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi kata hang...yang kebas dan tarah khazanah negara semuanya orang cerdik belaka..jadi saranan yang anon 12 :47 tu tak relevan

      Delete
    2. yang kebas dan tarah khazanah negara melayu iblis.
      yang cerdik pergi tangkap ikan bilis.

      mana ada orang positif tak kata bodo buat kerja bodo, sapa ajaq kat hang lagu tu?
      Sepatutnya orang bodo disuruh pergi sekolah, bukan suruh buat kerja bodo.

      pak hang tak ajaq hang ka, cara-cara melombong bauksit?

      Delete
  13. Panas berapi. Pasal orang Islam parti PAN pimpinan Mat Sabu tak peduli langsung demi mendapat keredhaan DAP tercinta. Bila orang Islam di maki, maka gembiralah talibarut2 DAP yakni Parti PAN pimpinan Mat Sabu. Pendedahan Malaysian Insider ini menunjukkan TGHA di pihak yg benar manakala yg KONONNYA Amanah itu hanya Talibarut sahaja. Sila baca di Malaysian Insider


    Kumpulan Kristian Sabah kecam kenyataan Hadi mengenai mubaligh

    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kumpulan-kristian-sabah-kecam-kenyataan-hadi-mengenai-mubaligh#sthash.ql2BpQtE.dpuf

    Kumpulan Kristian Sabah, Perpaduan Anak Negeri Sabah (PAN) mengecam Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana mengeluarkan kenyataan terhadap mubaligh Kristian, dengan berkata kumpulan dakwah Islam yang mengumpan sasaran mereka dengan wang dan bantuan lain.

    Pengerusi PAN Pastor Esther Golingi berkata pendakwah Islam dari Semenanjung diketahui sering masuk ke kawasan pedalaman Sabah seperti di Pensiangan, Pitas dan Ranau, menawarkan wang tunai dan insentif lain kepada penduduk tempatan untuk memeluk Islam.

    “Hanya selepas pembentukan Malaysia, orang Sabah mengalami keadaan diberi tawaran berbentuk dorongan dan rasuah untuk masuk Islam.


    “Islamisasi dari Malaysia Barat yang menjalar ke Sabah sangat jelas,” katanya.
    Katanya, ada kes di mana individu menukar agama berdasarkan kepada janji yang ditawarkan tapi gagal melihat ia ditunaikan.

    “Penukaran agama individu masuk atau keluar mana-mana agama perlu dibuat secara sukarela tanpa dorongan, rasuah atau tipu daya.

    “Taktik pertukaran agama ini sudah dibangkitkan banyak kali tetapi aduan kami tidak didengar.

    “Malahan, kumpulan dakwah berkenaan mengukuhkan lagi operasi mereka di sini. Apa yang kerajaan tempatan kita buat mengenai perkara ini?,” katanya.

    Easther mempersoalkan identiti yang mendanai kumpulan dakwah berkenaan dan jika ada sumbernya daripada wang pembayar cukai dalam bentuk peruntukan tahunan kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

    Beliau mendakwa guru dari Malaysia Barat yang dihantar mengajar di sekolah kerajaan di Sabah didapati berulang kali memujuk murid dengan ajaran Islam dalam bilik darjah dan asrama.

    “Buku sejarah anak kami hanya ada sedikit mengenai sejarah Sabah.

    “Buku teks dan soalan peperiksaan didapati menggambarkan keagungan Islam dan parti politik tertentu.

    “Amalan Islamisasi yang berasal dari Malaysia Barat sangat jelas dan ketara,” katanya, menambah ibu bapa tidak membiarkan indoktrinasi agama anak mereka,” katanya.

    Beliau juga memberi amaran kepada Hadi supaya melihat dulu kenyataannya sebelum mengata mengenai Kristian.

    Hadi mendakwa mubaligh Kristian datang meneruskan kerja mereka ke Malaysia hanya selepas gagal di Barat.

    “Kristian sudah tidak laku di negara di mana tahap pendidikan tinggi seperti Jerman, Perancis, Britain dan negara Eropah lain,” kata Hadi dalam artikel disiarkan di Harakah, lidah rasmi PAS.

    “Mereka juga membawa ajaran itu ke kawasan pedalaman negara kita seperti Sabah dan Sarawak.

    “Mereka sebarkan agama bukan menggunakan pengetahuan dan hujah berasas, tetapi dengan mengumpan sasaran dengan wang dan bentuk bantuan lain. Orang yang dihimpit kesukaran hidup akan mudah menerima bantuan mereka, dan akhirnya terpengaruh,” katanya.

    - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kumpulan-kristian-sabah-kecam-kenyataan-hadi-mengenai-mubaligh#sthash.ql2BpQtE.dpuf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di manakah Mat Selfie, Click Smart, Mujahid, Mariah Kari Sherry Sue Ngip dll. Manakah anda dalam hal ini.

      Ini adalah kerana di mata PAN Imayam pimpinana Mat Sabu, sehina2-hina manusia adalah orang melayu Islam bermazhab sunnah. Sesuci2 manusia adalah di kalangan DAP Laknatullah sahaja

      Delete
  14. Elokla pelabur masuk gaji pun boleh tinggi
    Klu org melaysia jadi tauke dia pikir dia je yg nak kaya
    gaji yg diupah pun paling minimum
    Paling tidak pelabur luar ni bayar gaji ikut kemahiran dan pengalaman
    Apa nak berdemo² lagi dia org boleh kasi up gaji ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana kao pencinta DAP racist anti Islam

      Delete
    2. Nak ikut kelantan ke gaji minimum pun bawah lagi dari negeri lain

      Delete
  15. Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta

    ReplyDelete
  16. DAP & Penang Institute Mahu Hapuskan Perundangan Syariah Islam ?

    bangkit.info – Sebuah laman facebook Komplot Watch telah menviralkan sebuah video rakaman perbualan diantara beberapa orang tokoh pada satu sesi perbincangan di yang dikatakan diambil ketika forum yang dianjurkan oleh G25 dan Penang Institute.

    Katanya antara yang terlibat dalam perbincangan tersebut mengikut dakwaan yang dibuat oleh Komplot Watch sendiri adalah Noor Farida Ariffin, Wong Chin Huat dan Maznah Mohamed.

    Perbualan tersebut antara lain berbincang bagaimana mereka boleh menggerakkan usaha untuk memansuhkan terus atau mencadangkan untuk dipinda mana-mana perundangan syariah yang sedang berjalan di negeri-negeri seluruh Malaysia.

    Bukankah Islam dan hal ehwal Islam dibawah bidang kuasa Sultan dan Raja-Raja Melayu bagi setiap negeri? Dan bukankah bagi negeri-negeri lain hal ehwal Islam dibawah bidang kuasa Yang di-Pertuan Agong?

    Kenapakah DAP melalui badan pemikir mereka Penang Institute sangat teruja untuk memansuhkan sesuatu yang jelas bukan hak mereka? Kenapakah DAP tidak henti-henti berlagak dengan sikap anti Islam yang menebal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krn si dap itu hanyalah si serampang dua mata.pandai buat kerja pandai yg tak boleh diikut sbb tak punya keimanan yg suci.pandai sj tanpa iman akan jd spt amarika yg ingin menipu org dgn propaganda tppa.padahal ia hanya satu lg usaha utk menindas org org miskin dgn licik.kita mmg tak suka dgn sikap umno yg telah menghuru harakan negara krn mengambil kesempatan.begitu kita mesti berhati hati dgn permainan licik musuh negara yg lain.musuh dlm selimut.gunting dlm lipatan yg spt senjata yg akan menikam kawannya dr belakang.

      Delete
  17. Rasa macam nak naikkan bendera Amerika jer kat Dataran Merdeka tu klau menteri kita dah sain TPPA besok! huh!!

    ReplyDelete
  18. Bodoh baghal...asyik2 kait dgn DAP bagang....rasuah menjadi2 tp masih xnak dakwa...bila harga barang merungut bodohh

    ReplyDelete
  19. DOA untuk orang-orang yang suka berbohong, memfitnah, & menzhalimi.

    “Ya ALLAH, sesungguhnya aku berlindung kepada-MU dari kejelekan akhlak, amal, dan hawa nafsu”. (HR.Muslim, Nasa’I, & Abu Dawud).

    “Ya ALLAH, sesungguhnya aku berlindung kepada-MU dari keburukan pendengaranku, keburukan pengelihatanku, keburukan lisanku, keburukan hatiku, dan keburukan angan-anganku”. (HR.Abu Dawud & Tirmidzi)

    “Ya Tuhan kami, sesungguhnya barang siapa yang ENGKAU masukkan ke dalam neraka, sungguh ENGKAU telah menghinakannya, dan tidak ada seorang pun penolong bagi orang-orang yang zhalim”. [QS.Aali ‘Imraan (3) : 192]

    “Ya Tuhan kami, kami telah menzhalimi (menganiaya) diri kami sendiri dan sekiranya ENGKAU tidak mengampuni kami dan memberi rahmat kepada kami, tentulah kami termasuk orang yang merugi”. [QS.Al-A’raaf (7) : 23]

    “Ya Tuhan kami, kami telah dikuasai oleh kejahatan kami, dan kami adalah orang-orang yang sesat”. [QS.Al-Mu’minuun (23) : 106]

    “Ya Tuhan kami, keluarkanlah kami daripadanya maka jika kami kembali (kepada kekafiran), sesungguhnya kami adalah orang yang zhalim”. [QS.Al-Mu’minuun (23) : 107]

    “Dan jadikanlah bagiku buah tutur yang baik pada orang-orang yang kemudian”. [QS.Asy-Syu’araa’ (26) : 84]

    “Ya Tuhanku, sesungguhnya aku telah menzhalimi (menganiaya) diriku, maka ampunilah aku, maka ALLAH mengampuninya. Sesungguhnya DIA-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”. [QS.Al-Qashash (28) : 16].

    Semoga kita semua dijauhkan dari orang yang suka berbohong, memfitnah, & berbuat zhalim dan ALLAH selalu memberi petunjuk, bimbingan, jalan yang benar kepada orang-orang yang suka berbohong, memfitnah, & berbuat zhalim.

    Aamiin Ya Rabbal ‘Aalamiin.

    ReplyDelete
  20. Nasrudin Tantawi Hina Mahkamah Pula?

    Kenyataan itu bagaimanapun mengundang rasa tidak puas hati pegawai khas undang-undang ketua menteri Raja Syarafina Raja Shuib.

    Dalam kenyataannya, Raja Syarafina berkata sama ada rencana itu ditulis dalam kealpaan atau kecuaian disengajakan, Nasrudin tidak harus memutar-belit fakta atau “memperlekehkan kebenaran dalam usaha beliau untuk menegakkan benang yang basah”.

    “Sekiranya YB Ustaz Nasrudin yakin bahawa artikel tersebut bukan merupakan fitnah terhadap YAB KM, mengapa pula terdapatnya persetujuan beliau untuk menyuarakan kekesalan dan membayar kos kepada YAB KM?

    “Fikirkanlah siapa sebenarnya yang berdusta,” tulisnya.

    ReplyDelete
  21. Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Dr Mahathir

    Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib Rosmah

    “8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup.

    ReplyDelete
  22. BUAT nak sokong olamak su' ni...eksyen je tu, pastu berpeluk dia dengan Aljibby bangsat tu. Yang tinggal dalam PAS hanyalah pak lebai2 yang xtau mentadbir...sebelum ni duk berpeluk tubuh je...yang kaw2 suma dah kuar parti...heheheheeee, nasib2 pak lebai...celah mana yang katakan parti lebai ni makin kuat...kohkohkohhhh, budak umur 13 tahun di suruh jadi ahli PAS...heheheheheeee, terdesak nampak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...