Monday 18 January 2016

NASRUDDIN TIDAK MOHON MAAF KEPADA LIM GUAN ENG HANYA SEKADAR MENARIK BALIK SEBAHAGIAN ARTIKEL SAHAJA.



Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasruddin Hassan Tantawi, membuat keputusan untuk tidak minta maaf kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng selepas menunaikan solat sunat dua rakaat.

Menerusi kenyataan yang disiarkan di laman sesawang rasmi parti PAS, Ahli Parlimen Temerloh memberitahu mendapat petunjuk dan bersetuju untuk menarik balik sebahagian artikel tetapi tetap dengan pendirian tidak memohon maaf.

Dalam kenyataan itu, Nasruddin menceritakan kronologi yang berlaku di mahkamah sehingga penyelesaian di luar mahkamah dicapai antara kedua-dua pihak.

“Jam 10.20 pagi saya membuat keputusan bahawa saya tidak akan memohon maaf dan mengarahkan peguam saya agar proceed (meneruskan) untuk melalui perbicaraan kes saman yang berkait dengan penulisan saya bertajuk Apa beza KIDEX dan Penang Tunnel ? Pada tarikh 6 Ogos 2014.

“Jam 10.30 pagi, sekali lagi saya dipanggil untuk selesaikan kes sebagai rundingan di luar mahkamah di kamar hakim secara mediasi (satu proses runding cara dengan tujuan penyelesaian di luar mahkamah bagi kes – kes sivil), namun saya tetap menegaskan bahawa saya tidak akan memohon maaf kerana penulisan saya tidak bermaksud memfitnah plaintif,” katanya.

Bagaimanapun katanya, menerusi rundingan seterusnya pada jam 11.05 pagi, akhirnya kedua-dua pihak bersetuju dengan penyelesaian di luar mahkamah dan beliau setuju menarik balik sebahagian isi kandungan dari artikel yang dikatakan telah menimbulkan salah faham dalam kalangan pengguna media sosial.

Hakim memerintahkan Nasruddin membayar kos mahkamah RM10,000 kepada Guan Eng.

Guan Eng menyaman Nasruddin kerana mendakwa Ketua Menteri Pulau Pinang itu penganugerahan projek bernilai RM4.63 bilion kepada Konsortium Zenith BUCG Bhd bukannya tender terbuka.

Nasrudin mendakwa, Guan Eng memberikan projek secara rundingan terus walaupun Pakatan Rakyat menentang cara berkenaan.

Pemimpin PAS itu juga mempersoalkan perbelanjaan berlebihan Lim sebagai sesuatu yang tidak perlu apabila Pulau Pinang mencatatkan bajet defisit selama enam tahun berturut-turut.

50 comments:

  1. Zaman skrg ni, org bodoh je undi BN. Omakkau...tumpukan kpd kepincangan & sifat buruk pemimpin umno drpd sibuk hentam sesama pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

      Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

      Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
      SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

      Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

      "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

      Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

      Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

      "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

      Delete
    2. Dimata PAN Imayam yg suci hanya DAP Laknatullah, Dan kaum Melayu Islam Ahlul Sunnah sehina2 manusia dimata mereka

      Pada 7 Jan lalu, IDE mengeluarkan kajian yang menunjukkan ketakutan bercampur kemarahan orang Melayu terhadap DAP adalah tinggi di negeri itu, dan sentimen sama juga dipercayai berlaku di seluruh negara.

      “Kemarahan dan kebencian ini kami kesan di kalangan Melayu luar bandar terutamanya, termasuk di kalangan ahli dan penyokong PAS.

      “Hanya di kawasan yang dimenangi DAP saja menunjukkan peratusan kecil kemarahan itu,” kata Redzuan kepada The Malaysian Insider.

      Redzuan berkata demikian berdasarkan kajian dijalankan IDE pada 13 – 15 November tahun lalu.

      Dalam kajian melibatkan 1,716 responden di seluruh kawasan Dewan Undangan Negeri dan Parlimen di Selangor itu, IDE mendapati sentimen anti DAP sangat tinggi di kalangan Melayu, khasnya luar bandar.

      Bagi soalan “DAP adalah parti perkauman yang hanya memperjuangkan kepentingan orang Cina”, 72% responden Melayu mengatakan “Ya”, 12% berkata “Tidak” dan 16% lagi “Tidak pasti”.

      Bagi soalan “DAP adalah parti yang anti Melayu dan anti Islam”, 64% pengundi Melayu di Selangor berkata “Ya”, 18% berkata “Tidak” dan 19% lagi “Tidak pasti”.

      Delete
    3. Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

      Malangnya Talibarut DAP melalui parti PAN hanya mampu mencemuh orang2 ditindas INI. Mat Sabu dan Mujahid mana peduli walaupun mereka Anak jati Penang. Mungkin yg suci hanya DAP bagi mata PAN Imayam durjana ini

      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    4. Bila perkara2 nak lenyapkan kampung2 Melayu semasa zaman Chong Eu dan Kho Tsu Khoon dulu pasai apa hangpa tak heboh?????

      Delete
    5. nak tumpu jatuhkan umnu mcm mana bila pan & dap selalu provokasi pas. tumpuan jd terganggu. sebelum pakatan rakyat hampir hancur aku lihat bloger yg sokong pan sekarang dah mula simbah minyak kpd pas. bloger pas masa tu masih diam tidak tujuk sebarang reaksi. bila pakatan betul2 hancur baru bloger pro pas bagkit pertahan pas. bukan nak salahkan bloger pan dlm hal ni. mereka sendiri tahu apa yg mereka dah buat..

      Delete
    6. Kau tu bangang , tak konang budi.. Kalau takdo BN . Tak hidup mak ayah kau skarang ni doh. Sembang supo puki ,Duit brim kua, kau oghang petamo poie ambek

      Delete
  2. Pokonya dia menfitnah!!! Soal minta maaf tak jadi hal tapi sebagai seorang ulamak dia harus berhati2 dengan tuduhan2nya dan percakapan2nya bu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Mahu Saman JAIP, Khatib Khutbah Aidiladha


      Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya aidil adha yang menyelar sikap orang Islam berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang kelas anti-Islam.

      Teks khutbah Aidiladha itu menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti Umno, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka…”



      Menggunakan orang Melayu dan Islam sebagai alat, DAP Pahang memberi masa selama lima hari bermula hari ini untuk JAIP memohon maaf secara terbuka serta menarik balik teks khutbah tersebut atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

      “DAP Pahang akan hantar surat pada Jabatan Agama Islam Pahang atau bahagian mufti yang menuntut mereka menarik balik ucapan berbaur fitnah serta memohon maaf secara terbuka melalui media elektronik dalam masa lima hari dari hari ini.

      Delete
    2. Nak politik utk sokong Umno sundal dlm mesjid blh pulak.La ni yg hancurkan Malaysia dan Islam parti Dap ke?Yg belasah berbillion2 org Dap juga kan,bahlol guna otakla

      Delete
  3. Kalau tak fitnah kenapa nak tarik balik sebahagian artikel tu? Kenapa yer?

    Bahagian mana artikel yg ditarik balik turrr?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
  4. Ustaz PAS memfitnah orang kafir DAP.

    Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hasan At-Tantawi hari ini diarah membayar kos RM10,000 kepada plaintif serta menarik balik kenyataan kononnya Kerajaan Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri YAB Tuan Lim Guan Eng tidak mengamalkan tender terbuka dalam Projek Terowong Bawah Tanah.

    Penghakiman persetujuan itu diputuskan oleh Pesuruhjaya Kehakiman, Lim Chong Fong di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang, pagi tadi.

    "Selepas kita menunjukkan dokumen, akhirnya beliau menerima kebenaran bahawa Kerajaan Negeri memang mengamalkan tender terbuka.

    "Ini kerja Tuhan, iaitu menunjukkan kebenaran itu benar," jelas Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP kepada pemberita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAL ENG
      Hasan Ali menang saman fitnah terhadap Khalid
      31 Oktober 2013
      

      Hasan
      SHAH ALAM - Presiden Jalur Tiga Malaysia (Jati), Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berjaya dalam samannya terhadap Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad, yang didakwa mengeluarkan kenyataan memfitnah beliau dalam satu sidang media pada Februari 2012.

      Hakim Datuk Yaacob Md Sam membuat keputusan itu selepas berpuas hati Hasan berjaya membuktikan kenyataan Khalid, yang juga Timbalan Pesuruhjaya III Pas Selangor, dibuat dengan niat jahat.

      Dalam penghakimannya, Yaacob berkata dalam kes itu, mahkamah perlu melihatsama ada sidang media Khalid bertujuan menjawab dakwaan Hasan terhadap beliau berhubung isu 'parasit'.

      Delete
  5. DAPigs PARTI RASIS YANG "MELACURKAN" BUDAK MELAYU!!!

    Kesimpulannya mudah. Perkara itu memang tak dapat nak dinafikan oleh puak - puak DAPigs tu walaupun dikalangan pemimpin parti mereka sendiri. Bagi la alasan macam mana sekali pun.

    Hakikatnya, DAPigs tu sebuah parti Chauvanist yang suka mempergunakan orang lain demi memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Terutama dikalangan orang Melayu sendiri.

    Kalau kita tengok sekarang pun, apa peranan yang diberikan oleh kepimpinan DAPigs kepada wakil rakyat berbangsa Melayu dikalangan mereka sendiri? Apa yang DAPigs dah buat?

    Di Pahang, ada dua orang wakil rakyat Melayu dari kalangan puak - puak DAPigs ni. Apa yang dua orang wakil rakyat DAPigs tu dapat? Dimana kedudukan mereka dalam parti tu?

    Yang sorang jadi Ahli Parlimen. IRONIKnya, bila ada program DAPigs dikawasan Parlimen dia sendiri, batang hidung Ahli Parlimen tu pun tak pernah nampak. Nak tengok bayang pun susah.

    Betul dia Ahli Parlimen DAPigs berbangsa Melayu. Tapi apa yang dia buat untuk orang Melayu dikawasan Parlimen dia? Apa yang dia perjuangkan untuk mereka? Satu Habuk pun tarak.

    Yang sorang lagi tu dapat jadi ADUN. Tapi, perangai Haramjadahnya lebih kurang sama je. Ada jawatan dalam parti pun sebab sebelum ni dia main buah ugut untuk dapatkan jawatan.

    Mungkin separuh orang tak tau. Tapi itulah hakikatnya. Bila dia pegang jawatan sebagai Pengerusi Negeri, ramai dikalangan pemimpin DAPigs tu sendiri yang tak suka. Berbulu je diorang dibuatnya.

    Sampai tahap, bila nak bertanding semula, Si ADUN DAPigs tu diugut oleh kepimpinan DAPigs dikawasan DUN dia sendiri. Itu kedudukan orang Melayu dalam DAPigs sebenarnya.

    Walaupun Si ADUN Melayu DAPigs tu sebelum ini lantang mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), tapi itu pun belum cukup.

    Setakat jadi Barua nak menghina agama dan bangsa sendiri, apa gunanya? Adakah itu tujuan puak - puak DAPigs tu mengangkat pemimpin - pemimpin dikalangan orang Melayu ni?

    Maka, tak payah la puak - puak DAPigs tu nak bangga sangat dengan ahli - ahli Melayu mereka. Pokok pangkalnya, ahli Melayu dalam DAPigs tu bukan sahaja mengadaikan maruah bangsa. Tapi setakat jadi Barua DAPigs!!! Itu je yang layak buat orang Melayu dalam DAPigs!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETAN" MEMANG "PANAS" BILA DENGAR AYAT AL-QUR'AN!!!

      Jika dilihat dari sudut keagamaannya, memang Setan je yang tak suka dengan ayat Al-Qur'an ni. Tapi tak sangka pulak ada 'Pak Lebai' dari parti 'Periuk' tu pun sama juga perangai macam Setan ni.

      Cepat betul dia 'Panas' bila mendengar ada orang menggunakan ayat Al-Qur'an untuk menetapkan pendirian mereka. Terutama sekali terhadap 'Pengkhianatan' yang telah dilakukan.

      Dek kerana cepat sangat melatah, maka sebab itu 'Mursyidul AM' parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu bagi amaran supaya jangan guna ayat suci Al-Qur'an untuk menghina parti mereka.

      Antara alasan lain yang diberikan, 'Mursyidul Am' parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu kata, mereka yang mempergunakan ayat suci Al - Qur'an bukan sebahagian dari ajaran Islam.
      PASIR MAS - Parti Amanah Negara (Amanah) menempelak sesetengah golongan agama yang bertindak berani dengan menyalah gunakan ayat suci al-Quran untuk menghentam parti itu.

      Mereka berkata, golongan agama itu menggunakan petikan surah ar-Rahman ayat 26 bermaksud segala apa yang ada di alam dunia akan binasa dan terjemahan itu merujuk kepada pihaknya.

      "Bila golongan agama (ustaz) menggunakan ayat itu, ini seolah-olah mempermain-mainkan al-Quran. Semua orang tahu itu satu dosa dan tidak perlu lagi saya huraikan, apatah lagi untuk menghina orang dengan gelaran yang tidak disukai," katanya.
      Tapi yang herannya, 'Mursyidul Am' parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu lupa ke, mengkhianati amanah serta akujanji yang telah dibuat sebelum ini juga bukan sebahagian dari ajaran Islam.

      ATAU, adakah disebab mereka sekarang ni dah jadi Barua kepada DAPigs, maka semua kesalahan dan juga dosa yang telah mereka lakukan sebelum ini juga diampunkan begitu sahaja?

      Mungkin dari satu sudut, 'Mursyidul Am' parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu nak orang guna kata - kata kesat seperti mana yang biasa dibuat oleh pemimpin - pemimpin parti dia sendiri.

      Mungkin bagi dia, dengan menggunakan kata - kata penghinaan dan membuat dakwaan tanpa merujuk kepada sebarang bukti serta nas yang sah adalah lebih 'Baik' dari bersandarkan kepada Al-Qur'an. Mungkin bagi dia, Menipu lagi baik!!!

      Delete
  6. apalah otak betina siam ni.minta maaf ke tidak yang benar adalh ulamak Pas memfitnah cina kafir .dimana kemaluan hendak disorok? tak malu ke .dimana maruah islam ? bodoh punya bloger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helehhhhh technicality jerrr bukan macam ClicK Smart

      Delete
    2. Mahkamah perintah Khalid Samad bayar RM320 ribu kepada Hasan Ali
      Astro Awani |  November 28, 2013 07:32 MYT


      KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Rabu memerintahkan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad membayar gantirugi dan kos berjumlah RM320,000 kepada Presiden Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr Hasan Ali (gambar).

      Peguam Hasan, Hasnal Rezua Merican ketika dihubungi menjelaskan, jumlah tersebut diputuskan setelah pihaknya tidak menyatakan jumlah ganti rugi yang dituntut sebelum ini.

      "Mahkamah perintahkan supaya YB Khalid Samad membayar RM200,000 untuk ganti rugi am, RM100,000 untuk ganti rugi teruk dan kos sebanyak RM20,000 kepada Datuk Hasan," katanya.

      Sebelum ini pada 31 Oktober lalu, mahkamah yang sama memutuskan Hasan menang kes saman fitnahnya terhadap Khalid yang difailkan 12 April tahun lepas.

      Hasan memfailkan saman fitnah itu selepas Khalid mengeluarkan kenyataan bahawa Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) dan Puncak Niaga Bhd sebagai penaja kepada Hasan dan juga Jati.
      Khalid dalam pernyataan pembelaannya menyatakan, kenyataannya dalam sidang media itu adalah bagi menjawab 'serangan' Hasan yang menggelarnya sebagai pengkhianat dan pemimpin parasit.

      Delete
    3. bukan riak nak tunjuk dia ulamak.. masalahnya kambing hitamnkan Allah. Atas fitnah dia. Solat hajat terus dapat firasat.. ni semua manusia celaka.

      Delete
    4. Helehhhh Mohd shahran yg suci bagi kamu hanya DAP yg anti Islam tu.

      Bagi aku Kau boleh simpan maki hamun kao tu. Kao nasihat sikit
      Mat Sabu


      Apa nak jadi kat Mat Sabu!!!!!!!!!!!!!!!

      Mat Sabu Sokong Syiah Syria. Video bukti kat YouTube:

      https://www.youtube.com/watch?v=hqPbwP9tdEA

      Mat Sabu Julang Syiah Nasrullah. Video bukti kat YouTube:

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_A

      Kuliah anjuran bersama Isma cawangan Seberang Perai Utara dan Masjid Abdullah Fahim itu akan membongkar agenda sesat Syiah yang bertentangan dengan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah.

      Ketua Penerangan Isma cawangan Seberang Perai Utara, Zulazmi Saidin berkata, umat Islam terutamanya di Kepala Batas perlu disedarkan berkenaan perkara ini agar tidak terjebak dalam ajaran sesat itu.

      “Ramai lagi umat Islam beranggapan Syiah adalah salah satu mazhab dalam Islam. Hakikatnya ia telah keluar daripada Islam dan perkara ini akan dijelaskan oleh penceramah jemputan kita nanti,” katanya kepada Ismaweb.

      Ustaz Mohamad Ismail adalah seorang pakar dalam membincangkan isu bahaya Syiah dan beliau telah menyampaikan banyak ceramah berkaitan Syiah di seluruh negara.

      Delete
    5. Syiah syiah, hantaq hang pi Iran baru hang tau. Macam pelaq lagi..sunnah syiah sunnah syiah...habih orang sapu..habih kena tibai...hang dok kalut lagi syiah sunnah...hat kat syria sekerat dah pi...hat kat yaman pun sekerat dah pi..kat afgan, palestin, iraq, kashmir...semua tu Islam la. Tok sah dok makan KFC ngan McD banyak sangat. Nanti gemok bodo jadinya.

      Delete
    6. cina yang amanah dan adil lebih baik drp melayu yang korup dan penipu. kalau naib ketua dewan ulamak kaki fitnah anak didik mesti juga kaki fitnah. tak payah ler nak pakais erban ke sana ke amri kalau dah kaki fitnah.. ke neraka juga... tak perlu minta maaf pun nak minta maaf apanya kalau dajh kaki fitnah.. ulamak fitnah orang dalam islam boleh ya. ajaran nabi ya..

      Delete
  7. Astaghfirullah. Solat dua rakaat pun nak bagitau media. Riak. Penat solat jika untuk habuan dunia.


    Ramli
    Mont Kiara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peniaga Melayu dihalau di Padang Kota. Inilah kerja DAP yg disanjung talibarut mereka PAN

      Delete
    2. AIDCNews- 18/1/16 –Satu insiden pergaduhan di Padang Kota di antara penjaja kecil dengan pihak Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dirakamkan semalam.

      Insiden pergaduhan itu bermula apabila pihak MBPP mahu menyita van penjaja makanan sekitar jam 12 malam.

      “Video kekecohan semasa ‘foodtruck’ milik penjaja di Padang Kota cuba ditarik oleh lori penunda MBPP semalam. Berlaku sedikit kekasaran antara mereka.

      “Kita faham anggota terbabit hanya menjalankan tugas bertindak menurut arahan orang atasan. Namun berilah sedikit ruang untuk budi bicara kerana dah tengah malam,”lapor Penang Kini.

      Delete
    3. Blogger Tulang Besi Malaysiawaves dulu mengwar warkan diri pi mekah siap announce apa dia DOA depan kaabah. Gila Glamer punya PAN Imayam

      Delete
    4. Tak lama lepas tu maki reporter utusan. Sumpah! Utuseks ! Tah apa lagi. Ingatkan dapat Jadi Calon ADUN. Dapat Jadi Calon PIBG pun besar rahmat

      Delete
  8. apa ke bodoh opps perjuang pas mesti bodoh. tarik balik saman maknanya apa ya? fitnah lepas tu tarik balik takut kalah kemudian dabnik kata tak minta maaf. bodoh tahap pencakar langit. ahli pas mesti bodoh.. bodoh mesti ahli pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blogger Tulang Besi Malaysiawaves dulu mengwar warkan diri pi mekah siap announce apa dia DOA depan kaabah. Gila Glamer punya PAN Imayam

      Delete
    2. Helehhhh Fitnah TSKi molek bagi Mohd Shahran. Kesalahan TSKi adalah dia berugama Islam Dan bervangsa Melayu.

      Melayu Islam adalah sehina2 manusia bagi PAn Imayam. Yg suci Dan afdhal hanyalah DAP yg anti Islam bagi manusia 2 talibarut ini

      Delete
  9. MAT SABU PUN "KETAR" JUGA???

    Huh! Memang sah pemimpin dari kalangan parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu ni semuanya kecut Buah Kerandut belaka. Sampai tahap nak sebut nama PAS pun terketar - ketar kepala lutut.

    Kalau semalam, salah seorang pemimpin parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu takut nak sebut nama PAS dan melabelkan mereka sebagai golongan "Ekstremis' dikalangan 'Tokoh Ulama' dia TAKUT.

    (Baca Sini: Nak Sebut PAS Pun Ketar Buah Kerandut!!!)


    Kalau mengendeng dengan
    Betina tak ketar pulak!!!
    Kali ini, Si Mat Sabu tu sendiri pulak buat benda yang sama. Punya dia TAKUT nak sebut PAS, Si Mat Sabu tu hanya berani melabelkan "Kawan Barisan Nasional" sebagai musuh mereka.
    “Kita musuh BN sekarang dan sesiapa sahaja yang berkawan dengan BN,” katanya ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan ucapan makan malam di Retreat Kepimpinan Kebangsaan 2016 DAP di sini.
    Hakikatnya, kenyataan Si Mat Sabu tu ditujukan kepada pendirian yang telah dibuat oleh pucuk pimpinan PAS Selangor sebelum ini yang turut mengisytiharkan 'Perang' ke atas parti dia.

    Tapi bezanya, pucuk pimpinan PAS tu berani sebut nama parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Takde la orang luar membuat anggapan bahawa mereka "Kecut Buah Kerandut" macam Si Mat Sabu tu sendiri.

    Apa yang jelas, kenyataan Si Mat Sabu tu sebenarnya membuktikan bahawa parti dibawah pimpinan dia kini hanya sekadar Barua kepada DAPigs. Dia hanya membawa suara puak - puak DAPigs tu yang memang selama ini Anti Melayu dan Islam!!!

    ReplyDelete
  10. Salam mana 2.6b?,

    Sistem pendidikan luar boleh makan hasil degree seawal 22 tahun. 24 tahun master (contoh azmin ali).

    Sistem pendidikan negara, umur 4-5 tahun kemas, 6 tahun pra, 7-12 tahun sekolah rendah (tu pun masih tak boleh baca) , 13-17 spm, 18-19 stpm/ matric, 20 - 24/25 degree , 25-27 sl1m (skim latihan bodo piang).

    Ini adalah disebabkan tidak lain tidak bukan, tidak berlaku adil. Iklan dalam tv, seorang cina yang cemerlang dalam pendidikan terpaksa menjadi pekerja spa, ini mungkin tempatnya di ipt dirampas bodo SPM serendah 3A tak malu. Bukan dia seorang setiap kali keputusan matric diumumkan akan mengecewakan bukan bumi, mereka dapat spm 7A tetapi tidak layak kerana 10A baru pandang tapi kaum bumi hanya perlu serendah 3A.

    Akibatnya kerajaan kerugian berbilion ringgit untuk beri degree pensiswazahan, beri ptptn dan kemudian SL1M 500 juta ringgit nak upgrade bodo.

    Undi PR kembalikan keadilan sosial agar semua pihak berfungsi ikut kepandaian masing masing.

    #KEDEPAN ( kembalikan degree berasaskan kepandaian , spm 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Adil untuk semua heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi PH untuk mengabdikan diri kepada DAP yg anti Islam

      Delete
  11. Dari atas INI, nasruddin di maki hamun walaupun berdasarkan teknikaliti. Tapi bila TSKI difitnah mereka bergembira.

    Terbuktilah DAP anti Islam dan PAN adalah talibarut mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bukan fitnah untuk apa tarik sebahagian artikel. Kalau bukan fitnah patutnya tak payah tarik semua sekali.

      Kalau bukan fitnah jenapa perlu bayar 10K? Kalau bukan fitnah patutnya tak perlu bayar satu sen pun. Kalau bukan fitnah patutnya guan eng yang kena bayar kan kan kan...

      Bahagian mana artikel yg dipadam? Boleh siarkan bahagian yg dipadam itu?

      Kami mahu lihat apa bunyi yang tertulis pada bahagiab yg dipadam itu.....

      KAMI MAHU TENGOK LA

      Delete
  12. Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

    Malangnya Talibarut DAP melalui parti PAN hanya mampu mencemuh orang2 ditindas INI. Mat Sabu dan Mujahid mana peduli walaupun mereka Anak jati Penang. Mungkin yg suci hanya DAP bagi mata PAN Imayam durjana ini

    Rocket adalah lambang racist yg melampu


    Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


    Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

    Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

    Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

    Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

    Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    ReplyDelete
  13. Itulah sebab nya rakyat n juga pengundi2 do sarawak dh x percaya lagi dgn pemimpin2 pas dr semenanjung krn mereka ini suka membuat fitnah terhadap pemimpin dr parti pakatan harapan n sekarang sudah terbukti seorang pemimpin tertinggi pas telah di arah oleh mahkamah utk membayar kos guaman kpd mahkamah krn mengaku salah memfitnah ketua menteri pulau pinang n ALLAH telah membuktikan kebenaran kpd rakyat di malaysia bahawa parti pas n pemimpin2 mereka ini adalah parti n pemimpin2 mereka tidak boleh di boleh dipercayai langsung sampai ke hari kiamat krn mereka ini kebanyakan nya adalah munafik n juga menjadi lidah biawak n sekarang ini pemimpin2 pas tidak dapat mencontohi nik aziz nik mat yg dh meninggal dunia n sekarang pemimpin2 pas kebanyakan nya dh gila kuasa duit n juga kaki bini banyak n sebab itulah sekarang ini calon2 pas di sarawak sudah tidak di terima oleh pengundi2 di sarawak n cawangan2 mereka semua nya lumpuh n tidak ada berfungsi lagi n sekarang calon2 mereka akan ke semua nya kehilangan deposit dlm pilihanraya nanti n tunggulah keputusan nya nanti pilihanraya negeri sarawak bulan mac ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah berebut2 org masuk PAN terutamanya di pasar2 malam.. Hmmmm.

      Delete
  14. Ya ya...semua jahat. Yang paling boleh pakai umno saja. Yang lain semua tak guna. Hanya BN saja yang boleh, yang baik. Cemerlang Gemilang, terbilang. Bersih Cekap Amanah. Apa lagi rakyat mau. BN dah buat yang terbaik. Apa tak bersyukur ke?
    Ok puas? Lepas tu tolong pesan kat mana mana menteri suruh naik LRT tanpa pengawal. Nak tengok je muka nak kena maki ke idak. Cer try nengok sekali. Sekali je. LRT tau, bukan keretapi. Cer amik cuti satu hari, naik tren waktu pagi, wat macam tarak papa. Nak tahu gak awak tu orang kenai ke idak.
    Berani ke?

    ReplyDelete
  15. Salah satu kerja syaitan atau balaci syaitan ialah menabur fitnah untuk mengadu domba melalui teknik copy paste.

    Syaitan atau balaci syaitan ini boleh menyerupai manusia yang berserban, berjanggut waima berjubah labuh. Perkataan syaitan ini sekali dengar kelihatan suci tapi jika dikajiteliti isinya tidak lebih drp nanah dan muntah.

    Petikan forum:
    Fitnah syaitan itu menuju jalan ke neraka.

    ReplyDelete
  16. masaalah PH ni organisasinya tak kemas.Siapa parti yang menjadi ketua pun kita tak tahu.Cuma yang kita nampak mcm DAP saja bos nya.Pengalaman mentadbir tak pernah diuji.Nak harapkan mat sabu dari dulu sampai sekarang pengalamannya hanya pegang microphone saja.Dengan pakatan yg begitu longgar dan berkecamuk pula dgn bermacam-macam ideologi bolehkah kita berikan mereka mandat untuk mentadbir Malaysia ini.Rasanya hancur

    ReplyDelete
  17. Memalukan nama islam saja nasaruddin ni..siap tarik balik artikelnya..dah sah2 fitnat..tapi macai2 pas masi nak bela nasaruddin ni..pelik betul..x minta maaf bukan isunya di sini..bak bela pun biarla bertempat..jangan nak regakkab benang yg basah

    Reformis
    Alor gajah

    ReplyDelete
  18. ostad vellfire kuat auta. dah salah tak mengaku, siap tunjuk alim lagi. geng walaunpun percaya sampai terlopong mulut sampai masuk lalat hijau. yang heran sanggup bayar 10k kat cina dap makan babi. amek duit tin milo juga ke? kah3

    ReplyDelete
  19. Padan muko ko nasaruddin..cakap x sayang mulut...camano orang kapir nak mendokekkan diri dongan islam kalau macam ni contoh diboghi...sodeh den

    ReplyDelete
  20. Tarik balik...nape...xbtul ke artikal yg die tulis dlu tuu...ishh..ishh..ishh...

    ReplyDelete


  21. Penyelesaian damai antara pihak-pihak menerusi suatu Perintah Persetujuan (Consent Judgment) bertarikh 18.1.2016 di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Tuan Lim Chong Fong ekoran daripada permohonan penyelesaian dari Defendan dan persetujuan Defendan untuk:-

    (a) Defendan menzahirkan kekesalan beliau di hadapan Hakim dan hadirin yang hadir dalam Mahkamah mengenai kandungan Artikel tersebut yang telah mengakibatkan salah faham terhadap YAB KM.

    Kenyataan yang diutarakan oleh Defendan dan seperti yang direkodkan oleh pihak Mahkamah yang Mulia serta disahkan kembali oleh Defendan berbunyi seperti berikut -

    “Menghadiri perbicaraan hari ini dan setelah meneliti dokumen yang dikemukakan ke Mahkamah, saya kesal artikel saya mencetuskan salah faham terhadap YAB Ketua Menteri Pulau Pinang. Pihak pihak bersedia untuk tidak memanjangkan kes ini dengan menarik balik artikel saya yang bertarikh 6 Ogos 2014 yang lalu yang didapati tidak mempunyai asas ke atas Ketua Menteri; dan

    (b) Defendan membayar RM10,000 kepada YAB KM sebagai kos.

    Memandangkan saya sendiri telah menyaksikan rentetan peristiwa yang membawa kepada penyelesaian damai tersebut di Mahkamah Tinggi semalam, pastinya ramai yang terkilan termasuk saya dengan tindakan YB Ustaz Nasrudin menulis suatu rencana susulan bertajuk ‘Catatan dari Mahkamah Tinggi Georgetown – Kes diselesaikan di luar mahkamah’ yang boleh diakses melalui laman web http://www.pas.org.my/arkib/ketua -penerangan/7338-catatan-dari-mahkamah-tinggi-georgetown-kes-diselesaikan-di-luar-mahkamah.

    Samada rencana tersebut ditulis dalam kealpaan atau kecuaian yang disengajakan, YB Ustaz Nasrudin tidak seharusnya memutar-belitkan fakta dan/atau memperlekehkan kebenaran dalam usaha beliau untuk menegakkan benang yang basah. Harus ditekankan disini bahawa:–

    (a) walaupun prosiding guaman terhadap YB Ustaz Nasrudin dijadualkan untuk berlangsung semalam dan hari ini, YAB KM masih menerima jalan penyelesaian damai yang dicadangkan oleh pihak Mahkamah. Dalam pada ini, YB Ustaz Nasrudin hanya perlu, antara lain, meminta maaf akibat tohmahan dan fitnah yang telah dilemparkan terhadap YAB KM dalam Artikel tersebut;

    (b) meskipun YB Ustaz Nasrudin tahu dan/atau patut tahu dari dokumen-dokumen yang difailkan untuk tujuan perbicaraan bahawa Artikel tersebut sememangnya merupakan fitnah beliau terhadap YAB KM, YB Ustaz Nasrudin enggan memohon maaf daripada YAB KM. Malah, YB Ustaz Nasrudin juga sebenarnya enggan untuk menyuarakan kekesalan beliau terhadap salah-faham yang telah dicetuskan akibat daripada Artikel tersebut; dan

    (c) andainya YAB KM mementingkan kepentingan dirinya semata-mata dan enggan menerima kenyataan ‘kekesalan’ daripada YB Ustaz Nasrudin, tidak mungkin penyelesaian damai boleh berlaku sama sekali.

    Sekiranya YB Ustaz Nasrudin yakin bahawa Artikel tersebut bukan merupakan fitnah terhadap YAB KM, mengapa pula terdapatnya persetujuan beliau untuk menyuarakan kekesalan dan membayar kos kepada YAB KM? Fikirkanlah siapa sebenarnya yang berdusta.

    Susulan daripada penjelasan di atas dan sekiranya masih ada putar-belit dalam mana-mana laporan media berhubung dengan penyelesaian damai tersebut, pihak YAB KM tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang yang sewajarnya.

    RAJA SYARAFINA RAJA SHUIB

    Pegawai Khas Undang-undang kepada YAB Ketua Menteri Pulau Pinang

    ReplyDelete
  22. Kahkahkahakh....Memang benar dalam Jubah ade siku dan lutut...so apa tak gunakan kat dalam mahkahmah lawan Guan Eng...???? Atau mungkin Mulut Nasrudin lebih busuk dari orang cina DAP The Pigs yang makan babi, minum arak, bela anjing yang suka buat fitnah dan cakap putar belit macam President Sotong yang Mulia itu...kahkahkahak...mungkin pas ni nasaruddin kena letak Fulus( duit) pulak dalam kopiah dia ..kahakhakhk.....nasib kaulah melayu PAS PIS PUS

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...