Tuesday 5 January 2016

KALAU PAN MERASAKAN DIRINYA SUDAH TERLALU KUAT DAN HEBAT CUBA TARIK AHLI-AHLI UMNO KALAU MAMPU LAKUKAN .... TUAN IBRAHIM TUAN MAN.



"Kalau Parti Amanah Negara (PAN) berasa dirinya kuat, tak payahlah nak tarik ahli-ahli Pas saja. Cuba tarik ahli-ahli UMNO kalau dapat,".

Itu kata Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man ketika mengulas kenyataan Pengarah Komunikasi Amanah Kelantan, Nordin Hussin‎ mengumumkan anak Allahyarham Nik Aziz Nik Mat, Nik Omar dilantik sebagai Pengerusi Panel Syariah Amanah Kelantan.

"Saya harap perkara ini tidak berulang lagi dan tak perlulah nak kaitan Nik Omar dengan PAN. Benda ni dah beberapa kali dibuat oleh PAN Kelantan.

"Peliknya, kenapa fokus PAN hanya kepada ahli-ahli Pas? Kalau betul dah kuat dan ada pengaruh, cuba tarik ahli UMNO masuk PAN daripada terus menerus kejar ahli Pas," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan dalam laman sosial Facebook miliknya.

Katanya, apa yang dibuat oleh PAN menunjukkan parti itu sangat terdesak hingga sanggup menggunakan nama anak kedua Allahyarham Nik Aziz untuk meraih sokongan.

Sabtu lalu, Nik Omar mengeluarkan kenyataan menafikan pengumuman Nordin yang dibuat pada majlis makan malam Amanah Kelantan di Petaling Jaya baru-baru ini.

29 comments:

  1. Ramai anak orang di war-warkan menjadi ahli PAN Imayam kata PAN Imayam termasuk Anak TGNA kata mereka (Walaupun itu cerita TEMBERANG kah kah Kah)

    Tak lama lagi anak Hulk Hogan, Michael Jackson, Pele, Maradona semua masuk PAN tau !!!! Kah kah kah baik punya KOMPANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya mewakili akar umbi PAN, menyeru YB Azmin menyerahkan kerusi EXCO PKR Selangor kepada Brader Saari Sungip dan Hasnul.

      Kami dah berkorban banyak sangat dahhhhh! Jasa kami perlu dikenang

      AbuYes AbuNo
      Ahli PAN Hulu Bernam (Daftar Online pakai IC kawan)
      Progreesive, Inclusive dan Professional

      Delete
    2. PAS,Dulu,KINI DAN SELAMANYA.

      HAK orang HAK Aku.
      HAK Aku HAK Aku.

      Orang lain selain PAS,Islamnya tak menepati piawaian islam sebenar.

      Bila Anwar bekerjasama dgn umno,anwar berada dalam tong tahi,bila PAS bekerjasama dgn umno,PAS berada dlm sangkar Emas.

      Bila bab dunia/jawatan/harta/pangkat boleh makan setalam dgn DAP.

      Bila nak dapatkan sokongan dari ahli-ahli akar umbi, DAP agent israel/yahudi ,perosak bangsa melayu.

      Bila nak bekerjasama dgn umno,gunakan ayat "TALI-ALLAH". Buang katepi ayat-ayat yg melarang dari bekerjasama dgn pemerintah yg zalim.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. jangan menggalakkan perjudian.nak jadi bongok jangan duk Tarik orang setan!!!!!!!

      Delete
  2. Rejim Zionis musnah rumah dua pemuda Palestin bunuh warga Israel



    JERUSALEM, Selasa – Pasukan keselamatan rejim Zionis, semalam, memusnahkan dua rumah warga Palestin yang membunuh empat warga Israel dalam satu pertempuran di timur bandar ini, baru-baru ini.

    Di kejiranan Jabel Mukaber, rumah Alaa Abu Jamal dicurahkan dengan simen konkrit dan ditutup, kata wartawan AFP yang berada di tempat kejadian

    ReplyDelete
    Replies

    1. Mahu kerajaan berkompromi isu atlet peluncur angin Israel
      29 Disember 2015 12:58 AM

      IPOH 28 Dis. – Walaupun berpendirian menolak keganasan dan penindasan rejim Zionis terhadap rakyat Palestin, DAP negeri mahu kerajaan berkompromi berhubung isu dua atlet peluncur angin dari Israel yang dilarang bertanding dalam satu kejohanan di Langkawi.

      Pengerusi DAP negeri, Nga Kor Ming berkata, Kementerian Belia dan Sukan harus berusaha mencari penyelesaian terbaik untuk atlet dari Israel tidak di­nafikan hak bertanding hanya disebabkan kezaliman pemerintah politik di negara mereka.

      Delete
    2. PAM Imayam bersetuju dgn Kezaliman regime Zionist terhadap Palestine apabila mereka menjadi balaci DAP yg pro Israel

      Delete
  3. KALAU PAS MERASAKAN DIRINYA SUDAH TERLALU KUAT DAN HEBAT CUBA TARIK AHLI-AHLI UMNO KALAU MAMPU LAKUKAN .... TUAN IBRAHIM TUAN MAN.


    Tajuknya PAS tapi isi pan... hati2 menulis.. tenkiu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak kau dah pening..muntah2 bos..

      Delete
  4. Jangan sesekali masuk DAP malahan perlu mejauhinya samasekali...itulah minda yang wajib ada pada setiap muslim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS: Dulu, KINI DAN SELAMANYA.

      HAK orang HAK Aku.
      HAK Aku HAK Aku.

      Orang lain selain PAS, Islamnya tak menepati piawaian islam Pas.

      Bila Anwar bekerjasama dgn umno,anwar berada dalam tong tahi, bila PAS bekerjasama dgn umno, PAS berada dlm sangkar Emas.

      Bila bab dunia/jawatan/harta/pangkat boleh makan setalam dgn DAP.

      Bila nak dapatkan sokongan dari ahli-ahli akar umbi,DAP agent israel/yahudi, perosak bangsa melayu.

      Bila nak bekerjasama dgn umno,gunakan ayat "TALI-ALLAH". Buang ke tepi ayat-ayat yg melarang dari bekerjasama dgn pemerintah yg zalim.

      Delete
    2. DAPigs KENA SERANG, "PERIUK" DAH MENGGELUPOR!!!

      Hahaha!!! Kelakar pulak tengok gelagat pemimpin parti Si Mat Sabu tu. Beria betul diorang nak mempertahankan BONTOT puak - puak DAPigs tu sampai UMNO pulak yang dipersalahkannya.

      Dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, salah seorang pemimpin parti Si Mat Sabu tu kata, dakwaan berkaitan isu Dana Kewangan DAPigs dari Israel tu adalah "cerita lama UMNO".
      “Apakah Zuhdi telah ketandusan idea dan diberi pinjam idea itu oleh UMNO? Maklumlah ini zaman era baru kerjasama ‘you help me i help you’.
      “Atau adakah Zuhdi diarahkan oleh UMNO? Dia merupakan insan yang sangat bertuah kerana walaupun bertahun-tahun menjadi Pengarah Strategi Pas, dia masih diboleh mengajar di universiti kerajaan UMNO.
      “Sangat istimewa kedudukannya. Seperti dikatakan oleh Datuk (Seri) Najib (Tun Razak) dahulu, ‘you help me, i help you',” katanya menerusi satu kenyataan pada Sabtu.
      Kenyataan itu dibuat hanya semata - mata untuk menutup kemaluan puak - puak DAPigs yang telah didedahkan sebelum ini. Dan ternyata, puak - puak DAPigs tu tak dapat nak menjawabnya.

      Jika tidak, kenapa sampai hari ini puak - puak DAPigs tu masih tidak mengambil sebarang tindakan? Takkan diorang hanya sekadar pandai bercakap kosong je sedangkan pendedahan tu dah lama dibuat.

      Itu yang buat kita heran. Yang buat pendedahan masa mula - mula dulu, bekas pegawai khas Si Tokong DAPigs tu. Kemudian isu tu dibangkitkan semula oleh salah seorang pemimpin PAS Pusat.

      Jadi, macam mana pulak dia boleh tuduh kata UMNO yang punya kerja? Dah ketandusan idea sangat ke diorang nak mempertahankan bontot puak - puak DAPigs tu dari terus diserang?

      Yang menjadi persoalannya sekarang, adakah pemimpin parti Si Mat Sabu tu sendiri ada mempunyai bukti kukuh untuk membuat tuduhan yang melibatkan UMNO dan juga pemimpin PAS tu?

      ATAU, adakah dia diarahkan oleh DAPigs untuk membuat tuduhan tersebut? Maklum la, dalam era baru Politik diorang hari ini, 'You Help Me, I Help You'. Hakikatnya, dia sendiri pun hanya setakat mengikut Bontot dan jadi Barua DAPigs!!!

      Delete
  5. TITM lupa agakyer,PAN itu wujud kerana kebobrokkan dan kedangkalan pimpinan PAS membuat keputusan yang jitu dan strategik.Org UMNO memg tak suka kepada kebenaran dan tak mungkin mereka menerima PAN.Sebaliknyer PAS yang tertarik nak masuk UMNO atas dasar melayu.TITM please la,sila kamu berhujah dengan ilmu,jangan dengan emosi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Anon 15;00,

      Bukan main macam.bagus kao aaaaa


      Mai sini jawab.

      PAN= Balaci DAP
      DAP = Anti Islam

      Bukti PAN Anti Islam ada aku copy paste Balik


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Cuba ko kasi satu sebab kenapa PAS tak boleh berbaik dengan Ameno dan ko kasi satu sebab apa untung PAS terus berkelahi dengan ameno.KO bagi satu sebab apa yang untung bila PAS berbaik serta diperlembukan oleh DAP dan satu sebab apa yang ruginya bila tidak lagi bersekongkol dengan DAP keh keh keh

      Delete
    3. PAK BERAHIM TUDUH PARTI "PERIUK" TERDESAK!!!

      Hehehe!!! Baru Pak Berahim jentik puak - puak parti 'Periuk' Si Mat Sabu tu tengah terdesak nak cari sokongan dan meraih Simpati Murahan dari kalangan rakyat? Alahai! Kesiannya.

      Jika sebelum ini, kita sudah pun mendedahkan penafian yang dibuat oleh salah seorang anak Allahyarham Nik Aziz terhadap khabar angin yang KONONnya dia dah masuk parti 'Periuk' tu.

      Dalam kenyataan yang dibuat semalam, selamba je Si Pak Berahim tu mendesak agar pemimpin parti 'Periuk' tu mencari taktik lain untuk dipergunakan bagi menarik sokongan rakyat.
      "Saya harap perkara ini tidak berulang kerana ini bukan kali pertama Amanah Kelantan cuba kaitkan Nik Omar dengan parti mereka.


      "Kalau amanah mempunyai kekuatan, lebih baik mereka menumpukan usaha menyedari dan menarik ahli Umno dari terus menarik dan memujuk ahli Pas," katanya kepada Sinar Online hari ini.
      Dan pada waktu yang sama juga, Pak Berahim turut mendakwa tindakan yang telah dilakukan oleh pemimpin parti 'Periuk' Si Mat Sabu tu kini sedang berada didalam keadaan terdesak.
      "Tindakan ini dilihat sebagai satu tindakan terdesak bagi meraih simpati orang ramai," katanya.
      Apa yang jelas, memang kenyataan yang dibuat oleh pemimpin parti 'Periuk' Si Mat Sabu merupakan satu tindakan terdesak. Ianya membuktikan bahawa mereka sanggup mempergunakan nama orang lain demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!

      Delete
  6. Pan ni bikin kacau saja..mau printah malaysia konon tapi ahli tak seberapa..logo pun ciplak podahh cit

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam ni pemimpin2 lagi ramai Dari penyokong.

      Activities hebat PAN selain Jadi hamba abdi DAP.mereka juga minat buat spekulasi Anak sapa Nak masuk PAN


      Ramai anak orang di war-warkan menjadi ahli PAN Imayam kata PAN Imayam termasuk Anak TGNA kata mereka (Walaupun itu cerita TEMBERANG kah kah Kah)

      Tak lama lagi anak Hulk Hogan, Michael Jackson, Pele, Maradona semua masuk PAN tau !!!! Kah kah kah baik punya KOMPANG

      Delete
  7. Pas akan hancur lebur seperti batu yg d bom bila calon pas akan bertanding dlm pilihanraya negeri sarawak bulan mac ini n pastinya pas akan kehilangan pengikut nya di bumi kenyalang n juga pas lambat laun akan lenyap di telan bumi kenyalang

    ReplyDelete
  8. Pas dah gila...

    Dulu gelar Umno Tong Taik...sapa-sapa yang masuk Umno sama macam masuk Tong Taik.

    Sekarang Pas terhegeh-hegeh nak masuk Tong Taik kerana pandangan dah dikaburkan syaitan.

    Tong Taik Umno dan jadi Ton Tom Yam yang dihirup oleh Pas...

    Demi jawatan dan wang ringgit, Pas sanggup kata tong taik tu tong madu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takkan dulu cikgu skolah tak ajar kut.. budak skolah rendah pun tau tu ayat perumpamaan..

      Delete
  9. Pas tidak gila yang gila nya PAN dan penyokongnya,keluar Pas semata-mata nak jadi abdi DAP.Itu gila tahap tertinggi tu

    ReplyDelete
  10. Tuan Ibrahim Tuan Man dah melatah omakkau....dah kecut perut dan telur bila kena sergah .....kalau kata Nik Abduh pulak masuk PAS...sah memang Timbalan President dan President Sotong PAS sekali ni masuk Hospital ..sakit jantung.....hahahahhahhaah...jangan cepat melatah PAN gurau je tu ..hahahahhahah

    ReplyDelete
  11. aku tetap dgn pendirian aku...
    PAS kena membangunkan ekonomi...
    Cuba kita tgk scenario nie...
    UMNO terus melapah duit , rakyat terhimpit Dan akan terhimpit Dan akan terhimpt...
    PAS bole membuat kerja bersih dan berani dengan membangunkan ekonomi sebagai support system plus ada consistent growth...
    perkara ni baik untuk masa depan aku, cucu cucit aku Dan bangsa aku...
    silap haribulan bole beli komtar...
    pada masa yg sama menasihati UMNO menjadi agenda utama...
    dh byk Kali ckp nie , aku bole ckp ulama PAS jahat...

    #akubencisyiah
    #CIMB_08050002702205

    ReplyDelete
  12. Pas mula mulai resah dgn perkembangan terkini Amanah. Tak usahlah pas risaukan Amanah, teruskan agenda bersama UMNO. Apa perkembangan terkini sesudah pengumuman Dari kedua dua president? Tiada apa apa Kan? Ajak UMNO duduk semeja Dan bincang bagaimana untuk meneruskan agenda untuk selamatkan malaysia. Jangan tunggu UMNO , sebab Dia tak akan buat apa apa. Masa Ni la nak tunjuk yang pas boleh lead perbincangan. Ke UMNO acah acah aje?

    ReplyDelete
  13. Omak, Selamat tahun baru 2016. Semoga omak Terus berjaya dalam penulisan di alam maya. Teruskan perjuangan diperingkat nasional Dan Bantu perjuangan pas bersama UMNO. Di peringkat negeri terutama di selangor, teruskan bekerjasama betsama PKR. Biarlah apa orang nak kata janji agenda Kita tercapai. Pastikan orang orang bawahan pas Terus keliru dengan halatuju pas. Sokongan mereka Amat Amat diperlukan. Gunakan islam sebagai agenda Utama kerana ianya lebih mudah untuk meraih sokongan. Jangan bangkitkan Isu Isu ekonomi, hutang negara, taraf hidup Dan kepayahan kerana ia Akan menyukarkan keadaan. Redo dgn keadaan sekarang Dan teruskan istiqamah dgn islam

    ReplyDelete
  14. Sha, hubungan pas Dan UMNO nampaknya semakin berjaya. Saya pasti UMNO Dan pas akan menang pru14. Sebagai meneruskan agenda Kita, saya cadangkan untuk melangkah setapak lagi. Bawa Mca Dan mic berbincang sekali. Saya takut kedua dua parti ini Akan buat kecoh bila hubungan Kita dgn UMNO berjaya Nanti. Sokongan kedua dua parti ini Amat Amat diperlukan. Kita tak boleh bergerak kedepan tanpa sokongan mereka. Pimpin mereka dengan pendekatan dakwah Dan berlembut.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...