KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 2 January 2016

KISAH BERGAMBAR PELAJAR ASRAMA PENANG FREE SCHOOL DI ROTAN OLEH WARDEN SAMPAI MENINGGALKAN BEKAS KERANA TIDAK SOLAT SUBOH MENJADI KECUH DI MEDIA SOSIAL.



Para pelajar asrama Penang Free School dirotan oleh warden asrama kerana tidak solat subuh. Mereka dikenakan hukuman rotan sebanyak 3 hingga 8 rotan seorang di punggung dan di pinggang sehingga meninggalkan bekas.

Kisah ini menjadi kecoh, riuh rendah gegak gempita dimedia sosial.

Apa pandangan dan pebdapat kalian????  Setuju atau tidak dengan tindakan warden?

23 comments:

  1. Ok la tu dr kena bunuh jika ikut Mazhab Syafie..atau kena bakar rumah jk ikut Saidina Umar...kita pun tk tau situasi apa sebanrnya berlaku..kalau anak aku bukan rotan..bab solat ni jk degil sgt buh penampaq pn tk pa...zaman aku dok Izzuddin ipoh dl bnyk kawan2 skrg berjaya sbb ada warden yg mcm tu..tahniah warden!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ajar biar ajar betul2, biar berdarah skrg jgn besar nanti darahkan org lain. Pelajar tidak diajar dgn betul apalg ditegur pasti jadi org yg tidak berguna walaupun besar berubah tetapi berapa peratus??? Sebab tu skrg jahat sgt byk dgn yg baik, cuba lihat dlm blog ni byk yg sesat tersesat walaupun beragama islam tetapi mrk tidak islam dihati hanya dilekatkan atas dahi takut org tak nampak tak tahu beliau beragama islam, namun islamkah mrk???

      Delete
    2. Bagus, pukul lagi,tak cukup rotan guna besi panas pun tak mengapa. Biar diorang tahu azabnya masuk neraka.

      Delete
  2. Ok la rotan tak mati pun elok dari anok tok guru yg masuk parti PAN.....bahana dari dia ko ko ko....mengkafir org lain skg ni u turn kena kat anok sendiri....anok usup rawa budak mujahit dah lamo ikut PAN siap ckp dlm kuthbah di masjid kg gelugor beza syiah dan assunah ssgt kecil lgi sedangkan syiah sah murtad...takkiyah...belum bab nikah mutaah bapak zina anak..anak zina mak mcm tu punya teruk masai ckp beza syiah dan assunah ssgt kecil. ..puiii...padan ssgt la tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu bodoh jgn komen, nmpk sgt kebodohan tu..

      Delete
  3. Kalau anak aku, OK lah tu, baru kena ngan warden jer pun, belum lg dgn Mukar Nakir, dan Zabaniyah.
    Tak solat ni bg aku cukup serius.
    Tp pd warden warden ni pada padalah, ada mak bapak boleh terima, tp rasanya ramai yg susah nak terima.

    ReplyDelete
  4. Tunggu lah...5 thn ja lg budak2 tu akan balik cari Pk Warden tu...ucap tk psl rotankan depa...tanya lh sapa pn yg ada pengalaman yg serupa...insyaa Allah...cuma mak bapak yg berkenaan tlg jgn mkn provokasi puak liberal..

    ReplyDelete
  5. Aku dulu selalu kena dera dgn warden sbb tak solat subuh aku redha je masa tu.. Bila dah habis sekolah dlm tak sedar aku jadi benci agama. Dah bertahun aku tak solat..bertahun tak puasa. Jadi kafir atau murtad pun aku tak kisah. Bila dengar ada lagi cerita pelajar kena balun mcm aku dulu. aku lega..makin ramailah org mcm aku. Hikhikhk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita geng bro

      Delete
    2. Sian kat hang berdua.

      Delete
    3. Didikan awal di rumah tidak islamik, ibubapa tak menitikberatkan solat punca anak2 tak kenal agama. Dan anak2 sebegini bila mempunyai keluarga sendiri kelak jadilah seperti ungkapan "Jadi kafir atau murtad pun aku tak kisah".
      Na'ubillahi minzaliq.

      Delete
    4. Tuhan pesan dlm Quran, jgn mati kecuali Islam.
      So, klu murtad ke kafir ke, jgn mati. Klu mati jugak, teruk mu nanti.

      Delete
    5. buat demi kebaikan allah yg te ntukan hidayah.ada yg tak dpt hidayah tua pun tak tau apa2.pantang isu islam nak tentang jer.sebijik mcm dap.

      Delete
  6. Itu baru hukuman dunia, belum hukuman akhirat lagi, kita nak selamatkan anak kita dari azab neraka yang amat pedih, satu waktu tinggal solat, beribu tahun azab dikenakan, kalau sanggup buatlah derhaka pada Allah

    ReplyDelete
  7. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal-usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Kalau anak aku tambah rotan lg bagus.bg sedar sikit hukum tuhan

    ReplyDelete
  10. rotanlah nak rotan lagu mana pung kalau dia buat salah... jng buta patah dan cacat sudah la..
    itu ajaran bapa dan datukku dulu2.. sekarang aku jadi org baik dan berguna kpa agama negara dan
    bangsaku.. terima kasih guruku

    ReplyDelete
  11. Woitttt...ini cerita tahun 2013 punya la..omakkau pun main kutip jer cerita dah basi ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. x apa sebab omak penyokong tegar parti tudung periuk mmg suka mkn yg basi2

      Delete
  12. Kenapa pi dedah aurat Budak2 tu. Mohon admin remove nanti tak tertanggung dosanya. Rugi je masuk neraka

    ReplyDelete
  13. Agaknya warden tu sanggup tak sebat anak dia mcm dia sebat pelajar tu.

    ReplyDelete