KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 25 January 2016

MUKHRIZ BAKAL DIGANTIKAN SEBAGAI MB KEDAH LUSA????



Kedah bakal mendapat Menteri Besar Ke-12 selewat-lewatnya Rabu ini apabila 20 daripada 21 Adun Kedah dari Barisan Nasional (BN) bersetuju dan akur untuk menerima sesiapa sahaja sebagai Menteri Besar Kedah yang baharu menggantikan Datuk Paduka Mukhriz Mahathir.

Memetik laporan portal Pro-BN Mykmu melaporkan , kesemua Adun BN telah menyatakan taat setia kepada Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dan menerima sesiapa sahaja yang bakal dilantik sebagai Menteri Besar Kedah yang baharu.

"Kesemua mereka bersedia menghadap DYMM Tuanku Sultan Kedah sekiranya dipanggil untuk menyatakan sokongan kepada keputusan Umno dan Barisan Nasional.

"Sehingga petang tadi, sumber memberitahu Setiausaha Agung Umno Tengku Adnan Tengku Mansor telah bercakap dengan hampir 90 peratus Adun BN Kedah," petik kenyataan sumber kepada portal berkenaan.

102 comments:

  1. Tahniah Mat Sabu,

    Tak sangka Abang Mat akan jadi MB.


    Jeff Amanah
    Bukan Talibarut tapi Fanatik DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden PAN Rahmatan Lil ' Alamin tak Jadi MB (Menteri Besar) tapi Jadi MB (Macai Besar) DAP.

      Yg Mulia Sifoo Abang Mat MB (Macai Besar) DAP al selfie

      Delete
    2. mgkn juga Macai Barua (MB) !

      Delete
    3. Berlebihan @ melampau hentam mat sabu & pan nak buat apa? Diorang mintak duit korang ke buat program pan? Aku bukan penyokong pan tapi meluat tgk barua umno yg mengaku dirinya penyokong pas hari2 copy paste merapu pjg2...bkn org nk baca pun. Semakk la hanjingg. Pantat kau punya mak lah!!

      Delete
    4. jgn amek pot la bro...walaUNTA mmg gitu, bangang dulu kini dan selamanya

      Delete
    5. Hahaha....tak ku sangka akhirnya satu persatu yg tak sehaluan dgn pm semua dibuang dipecat,tidakkah ini menunjukkan pepecahan dlman umno tidak dpt diselamatkan lg boleh hancur bila2 masa sj.apa shj usaha party jua dipertahankan tiadalah harapan buat rakyat malaysia utk perubahan bila rakyat sdr tidak memahami apalg berpecahbelah yg rugi tetap rakyat sdr bukannya party politik.

      Delete
    6. PRU 14 Menjadi Mimpi Ngeri Bagi Parti Sekular dan Liberal

      Berdasarkan fakta hari ini iaitu rakyat sedang hidup menderita kerana GST dan kenaikan harga barangan, perkhidmatan dan tol , konflik dalaman Be End dan pelbagai skandal yang dikaitkan dengan Be End dll, kita berpendapat komponen sekular dan liberal Be End akan kalah teruk dalam PRU14.

      Parti-parti sekular lain juga sedang mengalami kehilangan penyokong di kalangan orang Islam kerana mereka sedang bersekongkol dengan parti kafir liberal Dapig yang menentang ajaran Islam dan hukum Allah dan cuba menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini dan membiarkan 26 kampung Melayu dirobohkan.

      Rakyat yang beragama Islam akan menyokong dan mengundi parti Islam PAS yang sedang berusaha menjadikan Islam sebagai cara hidup orang Islam kerana pemimpin-pemimpin PAS tidak terlibat dalam penyalahgunaan kuasa dan pecah amanah dll.

      Ini bererti PRU14 merupakan khabar buruk dan mimpi ngeri bagi parti sekular dan liberal.

      Nota: Seperti biasa selepas membaca komen ini, makhluk-makhluk sekular dan liberal yang kecewa akan menfitnah dan menghina parti Islam. Semua tuduhan terhadap parti islam adalah tidak berasas.

      Delete
  2. kah kah kah ......... rupa2nya abg mat yg dilantik jadi MB kedah yg baru ! Padanlah Dap buat kenduri sakan jemput abg mat nikmati Bak Kut Teh siap selfie amoi lg ! Hidup abg mat ! ...... Kau mmg PANdustaaaaaa ! PANgodaaaaaaa ! Silap2 Hang Pa terus jadi Pagoda dgn restu tuan galu tokong penang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sial punya org

      Delete
    2. lu mmg hebat walaUNTA...

      Delete
    3. Kesilapan ada di mana2. Abang Mat baliklah ke pangkal semula. Jgn ikutkan nafsu ammarah. Sudah2lah merajuk tu. Abang Mat takkan tak dapat rasa kesudahan episod jelmaan Amanah. Fikir2kanlah.

      Delete
    4. Ingatkan PAN akan digunakan untuk memasak rendang ayam. Rupanya dah digunakan untuk masak Pork.

      Itulah akibat meletakkan Abuya Sifoo Stalin Penang sebagai pedoman duniawi

      Delete
  3. Terima.kasih Vannakam.Vannakam kerana memberi kehormatan dan gelaran MB (Macai Besar) DAP kepada Abang Mat.


    Vannakam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan bantuan DAP, Parti Amanah akan berjaya sebagai talibarut DAP.

      Hidup Abang Mat MB (Macai Besar) DAP al Selfie

      Delete
    2. Sial punya org

      Delete
  4. MEMANG SAH DAPigs NI TAK SEDAR DIRI!!!

    Heh! Nampak gayanya dendam kesumat puak - puak Chauvanist Ultra Kiasu Kafir Harbi DAPigs ni terhadap PAS masih lagi tak padam - padam. Bahkan ianya terus membara dalam hati mereka.

    Habis semua benda yang dibuat oleh puak - puak PAS tu hanya menimbul kebencian dari kalangan puak - puak DAPigs tu. Walaupun apa yang diperkatakan itu adalah satu Kebenaran.

    Tapi, itu pun puak - puak DAPigs tu nafikan dengan alasan - alasan Longkang bagi mencetus persepsi perkauman dikalangan rakyat. Realitinya, diorang yang lebih Rasis dari orang lain.

    Misal contohnya dalam isu yang dibangkitkan oleh Hadi Awang baru - baru ni berhubung isu TPPA yang menyebut, DAPigs menyokong cadangan TPPA itu secara diam - diam kerana menguntungkan mereka.

    Kata Hadi Awang, puak - puak Chauvanist Ultra Kiasu tu hanya bermain 'Wayang' depan orang ramai sedangkan hakikatnya perjanjian TPPA tu memenuhi agenda sulit subversif mereka.

    Tambah Presiden PAS tu lagi, pandangan itu diberikan berdasarkan kepada hakikat bahawa ekonomi di Malaysia ini secara majoritinya dikuasai oleh kaum Cina, bangsa Majoriti dalam DAPigs.

    Jadi, adakah fakta itu salah? Wajarkan DAPigs anggap ianya sebagai satu tindakan Rasis sekiranya kita menceritakan tentang kebenaran? Takkan se-JUMUD itu pemikiran puak - puak DAPigs ni?

    Kita tengok apa yang berlaku di Pahang ni pun cukup la. Takde sorang pun pemimpin dikalangan puak - puak DAPigs tu yang bersuara mengenai isu perlombongan Bauksit di Kuantan.

    Sebaliknya, mereka yang dulu pernah Menyalak dan Melolong nak bakar kilang Lynas tu pun dah hilang entah ke mana. Mana perginya Wong Tak, calon DAPigs di Bentong tu dulu?

    Kenapa sekarang dia hanya berdiam diri? Adakah sebelum ini Si Wong Tak tu hanya menyalak macam Anjing Lapar hanya semata - mata kerana dia nak menjadi calon dalam Pilihan Raya je?

    Terbukti, pemimpin DAPigs macam Si Wong Tak tu hanya sekadar MENIPU rakyat dengan menjaja diri dia sebagai "Hero" yang memperjuangkan isu rakyat. Walhal, dia hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je

    ReplyDelete
  5. 1 lg berita tangkap muat dari omakkau...petik dr mana? Mykmu? Bangla pun pandai tanya.."itu najib ada tulur ka bang?"..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima.kasih Vannakam.Vannakam kerana memberi kehormatan dan gelaran MB (Macai Besar) DAP kepada Abang Mat.


      Vannakam

      Delete
  6. Jangan cerita pasal mukriz. Malu pas teringat sejarah bodoh mereka memimpin negeri kedah hingga terle'pas' ke tangan umno. Sama shj skrip pas cerita hebat akhirnya ke laut. Dasar parti sampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AGENDA SULIT DAPigs SARAWAK TERDEDAH!!!

      Memang tak dapat dinafikan lagi bahawa puak - puak DAPigs tu sekarang ni tengah 'Gila Kerusi'. Ternyata puak - puak DAPigs tu terlalu terdesak nak berkuasa dan memenuhi agenda subversif mereka.

      Tapi hakikatnya, perkara tu tak menghairankan kita sangat. Kita pun sedia maklum, sejak dari dulu lagi, memang puak - puak DAPigs ni Gila Kerusi kerana nak sangat kuasa untuk memerintah.

      Perkara tu boleh kita lihat dengan jelas ketika calon DAPigs di bentong telah berjaya MENIPU rakyat dengan mempamerkan diri dia sebagai seorang 'Hero' pejuang Alam Sekitar.

      Kejayaan calon DAPigs tu MENIPU rakyat terbukti apabila dalam isu berkaitan dengan bauksit, dia hanya mendiamkan diri kerana ianya memenuhi kepentingan Politik Peribadi DAPigs.

      Kali ini, DAPigs sedang mengatur langkah untuk merebut 30 hingga 45 kerusi Dewan Undangan Negeri Sarawak dalam Pilihan Raya Negeri yang bakal diadakan tak berapa lama lagi.

      Dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, DAPigs menyatakan hasrat tersebut kerana mereka Tidak Yakin dengan usaha yang dilakukan oleh PKR pada ketika ini. Terutama dikawasan pendalaman.
      SHAH ALAM: DAP Sarawak mahu meletakkan calonnya di sekurang-kurangnya 30 hingga 45 kerusi DUN negeri itu pada Pilihan Raya Negeri (PRN) yang dijangka berlangsung pada Mac depan.

      Pengerusinya, Chong Chieng Jen berkata DAP juga mahu kekalkan 12 kerusi yang dimenanginya pada PRN 2011. Beliau juga mengaku partinya sedang 'bersaing' dengan PKR dalam mengagihkan 82 kerusi DUN Sarawak.

      “Kami sedang bekerjasama tetapi juga bersaing. Kami bekerjasama untuk cuba mendapatkan perlawanan satu lawan satu di kerusi negeri. Tetapi kami juga tidak boleh hanya berdiam diri dan selesa sedangkan kami tahu tidak banyak usaha politik yang dilakukan di kawasan pedalaman.

      “Adakah kami perlu menunggu dalam zon selesa kami sehingga PKR benar-benar pergi ke kawasan pedalaman untuk membawa kesedaran berpolitik? Sangat tidak bertanggungjawab untuk kami terus menunggu,” kata Chong.
      Nah! Secara tidak lansung, kenyataan itu membuktikan hubungan diantara PKR dan DAPigs ni bukan atas dasar untuk memperjuangkan rakyat seperti mana yang telah dilaung - laungkan selama ini.

      Hakikatnya, DAPigs mempunyai agenda mereka yang tersembunyi. Mereka hanya mempergunakan PKR demi untuk memenuhi hasrat tersebut. Tiba masanya nanti, PKR pun diorang akan tendang juga

      Delete
  7. Mahathir melihat hasil kerja tangan beliau selama ini. Dulu dia sibuk pecat orang sana sini...skrg giliran anak dia pula. Kalau Mahathir tiada dunia lagi...kemungkinan anak2 dia akan merempat. Hidup adakala turun adakala naik.

    ReplyDelete
  8. Ini mesti DAP punya pasal. Gang2 yg mendesak yg di ketuai oleh Ahmad Basah tu mesti dikudakan oleh DAP.
    Mamang sial la gang2 DAP ni.

    Ha...ha..ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bengap nye walaon unta ni

      Delete
  9. HIPOKRIT - CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih hehh

    ReplyDelete
  10. mukeris akan dijatuhkan dgn sokongan geng walaUNTA...idup mat tangkap basah

    ReplyDelete
  11. Pas memang parti yg maha hebat..itu sebab pegang kedah sepenggal je..perak suku penggal..harap kelantan je..next pru bungkus le..semua busuk pemimpin pas kelantan dlm poket umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi tu.itulah kehebatan pas yg xdketahui ramai selain makan sushi dan ponteng parlimen. Kahkahkahkah

      Delete
    2. beioi..betoi..ulamak yang melingkupkn pas ..meranapkan cita-cita kita ke putrajaya...makhluk perosak kpd ape yg telah dibina selama ini ...

      Delete
  12. Omakkau xde ke gambar2 lagi ceramah pan yg tiada sambutan. Hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan nak hairan dan pelik. Ketua mencuri, pengikut-pengikut pun mencuri, ketua suka dan gemar maki hamun maka pengikut-pengikut pun sama juga.

      Ada orang tidak tahu berfikir dan mudah meniru perangai ketua-ketua tanpa usul periksa.

      Delete
    2. Tujuan PAS turut serta bantah TPPA adalah untuk mengeboo AMANAH bukan nak bantah TPPA.

      Bila tak ramai yang hadir Pas menyalahkan pihak penganjur.

      Delete
  13. Semua salah dap..bantai duit rakyat 2.6b pun dap..duit kwsp..duit tabung haji..duit zakat..duit pencen..duit amanah saham..yg hilang pun..semua dap rembat..mmg jahat dap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fatwa yg dikeluarkan oleh adalah mirip.fatwa syiah..ini membuktikan parti pas adalah parti kaum2 fahaman syiah.

      Delete
  14. Sebelum ini, perhimpunan rakyat mendapat sambutan bukan digerakkan oleh pemimpin PAS.

    Ia bergerak atas nama Pakatan Rakyat. Jika PAS boleh mengumpul lebih ramai kehadiran, pemimpin PAS tidak perlu pura-pura mengangkat plakad untuk sekadar bergambar untuk tunjukkan kepada umum.

    Lebih malang, presiden sendiri sekali lagi terus-terusan ponteng. Lebih baik peluk bini muda.

    ReplyDelete
  15. Pada Bersih 4, ahli PAS dan petugas tidak turut serta tetapi angka hadir begitu ramai, serta berjalan lancar.

    Apa tujuan PAS taja anti TPPA kalau bukan berniat nak menimbulkan kebencian yang kemudian saling salah-menyalahkan dan memberi kemenangan kepada UMNO.

    ReplyDelete
  16. Kita tenguk dalam parlimen bagaimana Presiden dan kuncu-kuncu nya berhujah. Jika tidak hadir kerana masuk hospital, faham-faham lah kemana presiden menghilang.

    ReplyDelete
  17. TPPA ni yg pergi berunding ialah org melayu UMNO yg hadi sokong. yg akan tandatangan pun org melayu UMNO yg hadi sokong.

    ReplyDelete
  18. dia tak marah pula pd cina MCA, cina Gerakan, india MIC, rojak PPP dsb.

    dah 2 kali masuk hospital masih tak ubah perangai. apakah solat2 ko tak dpt mengubah perangai ko sama spt org2 kanan ko?

    ReplyDelete
  19. Pas hipokrit! Depan najib, Bajet 2016 melibatkn gst pas tdk tolak. RM2.6 bilion nak tanya pong x brani bagi alasan lwn dgn ilmu& iman, tak masuk akal lah, dtg depan rakyat nj tunjuk hero lwan tppa... sudah lah wahai walaunta!

    ReplyDelete
  20. Ramai masih sayangkan parti pas ini tapi sama seperti kebanyak orang lain kami harus meninggalkan parti kerana sikap pemimpinnya tidak dapat dicontohi.

    ReplyDelete
  21. Ada satu bloq penabur manis dap ini entah bagaimana barangkali tersalah post kerana terlalu taksub.boleh mengepost kebanggaan dap yg menyatakan kehebatan kerja dakwah kristian di sabah n serawak.nah sekarang nak bukti apa lg mmg dap itu penyukong tegar kristian avengelis.apa yg peliknya bagai dibangakan pula oleh penulis bloq yg menyangka diri terlebih pandai ini.apahalnya pulak geng pandir menyokong dap yg anti islam ini.bkn main lagi nak tabur manis dap hingga tertabur manis kristian.korang fikirlah.pengtaksub dap n pengutuk pas spt kelab greenboq akan terkena diri sendiri juga nanti

    ReplyDelete
  22. PAS tidak perlu lagi berdoalk-dalik. Hukum kebenaran dan keadilan tetap berjalan. Bahawa kini Bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa (yang masih ahli PAS) adalah "duta" PAS bagi tugas penjalinan kerjasama dengan UMNO.

    Nasharuddin Mat Isa merupakan "man behind the screen" untuk tugas mempersatukan UMNO-PAS. Beliau sudah pernah membuat pengakuan, tetapi tiada sebarang tindakan diambil oleh pimpinan PAS terhadapnya. Bererti pengakuan beliau itu benar.

    Malah sehingga kini beliau masih seorang ahli PAS. beliau dilaporkan mempunyai hubungan akrab dengan beberapa pimpinan tertinggi PAS yang lain termasuk ahli Majlis Syura.

    ReplyDelete
  23. Di peringkat bawahan, mereka kebingungan. Yang pertahankan Hadi dengan yang tidak. Dulu, jika disebutkan mengenai kerjasama UMNO-PAS, ahli-ahli PAS akan kata itu FTNAH. KIni bila di tanya semula.... ada yang menjawab, apa salahnya?

    Perpecahan yang melanda PAS ini memang sudah dijangka. Presiden PAS masih begitu sikapnya. Membiarkan ahli-ahli partinya saling bertentangan dan bercakaran.

    TPPA - Tinggalkan PAS, Pilih AMANAH!

    Patutlah PAS geram dan memaki hamun AMANAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Amanah. Usianya mungkin tak panjang. Sbb tu merayu2 dan mendayu2 menyeru ahli Pas masuk Amanah. Ke tepi dihalang PKR, ke tengah ditindih oleh DAP. Adoiii..... jadi melukut di tepi kuali lah nampaknya.

      Delete
  24. Alahai PAS...

    Dlm minggu ni aku bnyk terdiam.
    Psl lps sorg2 bebudak muda bwh aku yg merupakan 'aamilin PAS pakat bengang n cabut dr PAS then joint ARIF(amanah)
    So AMANAH tak yah sibuk2 dgn org yg meroyan..nanti tak wat kerja yg wajib..

    Ingat!!
    Harapan masyarakat sgt tinggi dgn Abg Mat Ust Ahmad Awg Abg sallehuddin and the geng.

    TPPA - TINGGALKAN PAS PILIH AMANAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dont kluk klek kluk klek..
      Pong pang pong pang..
      Salak2 pengkhianat babi bukit..
      Barua2 broker2 pil khudda2
      Komeneh2 DAP2.
      Christian2.Cina2.

      TPPA - TINGGALKAN PAS PILIH AMANAH

      Delete
    2. Tak pyh ikut style mereka..
      Walaupun hati terasa sgt pedih..
      Walau rasa layak nak balas perkataan mereka yg kotor lg jijik tu..
      Kerana....
      MEREKA BUKAN GURU KITA.
      So tak layak kita ikuti ajaran keji tersebut...


      TPPA - TINGGALKAN PAS PILIH AMANAH

      Delete
  25. Patut benci bonar Pas pd TPPA
    Tinggal Pas Pilih Amanah OO depa tak suka Pan al besen rupanya,
    PAS pun karut. Setuju dgn anon kat atas - Pum Pam pum pang benci Cina, dia tak tau 9/10 cina pro DAP. Tapi berbelanja kedai cina dan barang buatan kilang orang cina juga yang dibelinya. Lucu LA bila bini dan anak pompuan hampa bila datang Haid pun beli Pad kat kedai Cina.
    Tak heran majoriti penyokong pas sekadar lulusan SPM tu yang membabi buta carut sana dan carut sini.

    Membangun Bersama Kepimpinan Cai

    ReplyDelete
  26. Bubar PAS islam selamat....

    ReplyDelete
  27. Presiden suruh dan kerah walaun2 pergi demo.

    Tapi presiden sendiri tak datang..TUANG...memonteng.

    Maka tuan presiden jadi TUANG Presiden...

    Walaun2 jadi lah Walunta2.

    Unta2 walau pun beribu tahun di negeri arab masih tak paham2 lagi..

    Walaunta2 dah kena tipu beb!!!

    ReplyDelete
  28. Perhimpunan anti TPPA penting untuk Presiden PAS.

    Yang pentingnya hendak menunjukkan Presiden masih berpengaruh besar serta mampu menggerakkan rakyat.

    Atas sebab itu Presiden PAS sendiri berkempen dengan memegang poster menyeru rakyat turun ke demo di PAdang Merbuk pada 23 January 2016, walau pun presiden faham sangat pegang poster ni kerja jenis kaki "yoya-yoya"

    DIberitakan telah dikerah dan diwajibkan semua pelusuk PAS Kawasan2 untuk menghadiri perhimpunan tersebut.

    Banyaknya bas telah ditempah untuk mengangkut para pserta demo itu.

    Tampak ramai yang yakin kedatangan akan melimpah ruah sehingga tidak cukup tempat di PAdang Merbuk tersebut.

    Tujuannya ialah untuk tunjukkan kepada Najib bahawa presiden Pas sokong TPPA...!!!

    # TPPA - TINGGALKAN PAS PILIH AMANAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan amanah la, PAN la ngok..

      Delete
  29. Pilih amanah.....ha ha ha belum diberi amanah sudah mengkhianati amanah pengundi...tu namanya pengkhianat bro keh keh keh

    ReplyDelete
  30. Ameno,mca dan mic parti rasis,dap sosialis,pkr liberal,pas islamik..pan ? BARUA BARUA BARUA keh keh keh

    ReplyDelete
  31. Lama tak dengar cerita pakcik nipa maidin jurucakap dap eh tersalah tulis jurucakap pan the kuali yg kata pas sudah tak relevan hari itu.pan the kuali relavanlah sgt sampai hanya disukai oleh jin n bunian.sedang sibukkumpul ahli bunian agaknya atau sedang merajuk.barangkali juga sedang pening dgn dap yg anti islam n melayu.apa ke hal pangil org melayu makan direstoren bak ku te.apa motif.penuh kekeliruan itulah dia pan the kuali.pan for deluloo.diketuai oleh mr bubooo.dap yg musnahkan pakatan krn rasa sudah kuat sgt lalu provokasi kpd pas.kemudian jadikan pas kambing hitam yg disalahkan pula.kesian bloq penabur manis dap.hero mereka tak muncul di perhimpunan bantah tppa.lalu terpaksa lah memetik ucapan pemimpin pas walaupun sekadar utk
    diputar belit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaunta walaun mana faham. Kata nak tawakuf kejap jgn ke jalan raya kejap jgn angkat plakad
      Tiba tiba ke jalan raya dgn plakad juga, ingat 100 ribu datang sbb ahli kunun nya sejuta tp 3000 je entah faham entah tidak TPPA tu, Tak Heran majoriti penyokong dan ahli Pas setakat lulusan SPM. Begitu lah.

      Delete
    2. oi oi ckp elok2. nanti mokhtar snake patuk baru tau...p.s dia ada 2 ekor unta mewah...

      Delete
  32. Ku rasa cam gini pan tuttutt pemimpinnya je yg keuniversiti selain mr boo yg jd ketua itu.pengikutnya yg dua tiga terkerat itu mungkin tak lulus spmpun.itu sbb la boleh tertipu dgn mulut manis peminpin mereka yg bijak pandai itu.apa nak heran jika si bijak pandai peminpin mereka itupun bleh tertipu dgn mulut manis dap.diawal penubuhan pan the tut dap kata keluar la dr pas buat parti baru kami akan sokong.geng geng sekular plural liberal pkrpun tumpang sekali jd batu api.sudahnya terwujudlah pan the tut.itu semasa dap jangka pan the tut akan dpt menarik ahli ahli pas.selepas ternyata pan the tut lebih byk mendapatkan ahli dikalagan makhluk yg tak nampak dr manusia.dap yg bermuka manispun mula tunjuk muka taik.kata mereka kpd pan the tut jika ingin bertanding bertanding sj la di kawasan pas atau kelantan.biar la umno mngpun kami lebih rela dr pas menang.apa yg pasti kawasan kerusi kami tak akan diberi kpd parti lain kawan ataupun lawan(baca pan the tut la tu).kami malahan akan menambahkan kawasan kekuasaan kami ke kawasan lain.heh itu biasalah sbb nak berkuasa.lalu jika pan the tut itu tak puas hati bolehlah mintak derma dgn pkr atau pak arab yg menderma kpd najib tu.katanya dap itu lg kami bkn rumah kebajikan.pulak hari tu dia yg beria ia ckp nak tolong.jd lah janji manismu nyanyian aisyah.sudahnya krn rasa ada asap sudah keluar dikepala diam la sj pemimpin peminpin pan the tut itu.sudah jd kucing the kurap nak kata apa lg.itulah kronologinya pan the tut yg tlah melangar sumpah janji dgn nama Allah krn berasa hebatnya dap.sudahnya belum apa apa sudah dikencing oleh dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bengap punya manusia.lain kali g duduk dlm utan sorg dok dlm gua jgn bermasykt.bodoh nak mampos.kahkahkahkah

      Delete
  33. Hahahahahahaha. Ni blog omakkau tp omakkau byk kne hentam balik.nampk sgt walaon2 punya hujah bodo2 belaka.kopipes aje.patutla pemimpin2 pas bongok2 belaka.yg bijak2 dah lari.tinggal yg ske tgk blue video kat German tp xnk bayar bil.dap jugak disalahkan.hahahahaha

    ReplyDelete
  34. Dap kata tengoklah betapa hebatnya kerja kerja kristian evangelis di serawak.pan kata ya kami setuju n tumpang banga.hebat tepuk tepuk kami sokong

    ReplyDelete
  35. “O you who have believed, do not betray Allah and the Messenger or betray your trusts while you know [the consequence]. And know that your properties and your children are but a trial and that Allah has with Him a great reward.” (Al-Anfal: 27-28)

    ReplyDelete
  36. PAS AMALKAN POLITIK KOTOR UMNO FITNAH DAP - Lim Guan Eng

    Bingung dengan kenyataan kononnya DAP menyokong perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA), parti itu menyifatkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengamalkan politik kotor seperti Umno kerana membuat kenyataan fitnah.

    Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, pihaknya mengulangi beberapa kali mereka menentang TPPA kerana kesan terhadap rakyat Malaysia dan perniagaan kecil-kecilan. Namun Hadi dalam sebuah video baru-baru ini mengatakan DAP menyokong perjanjian perdagangan itu kerana "perdagangan dikawal Cina di Malaysia".

    "Bagi seorang pemimpin PAS untuk mengatakan perkara yang tidak benar dan tidak berasas itu menunjukkan PAS kini bukan sahaja bekerjasama dengan Umno tetapi juga mengamalkan politik kotor Umno, iaitu fitnah terhadap DAP."

    Ahli Parlimen Bagan itu berkata, TPPA bukan tentang kaum dan agama, tetapi kesan ekonomi ke atas rakyat Malaysia.

    Lim berkata, PAS sepatutnya menumpukan kritikan terhadap Umno, kerana parti Melayu itu yang mahukan TPPA dilaksanakan di Malaysia. Katanya, PAS, yang dikenali sebagai "penasihat" Barisan Nasional (BN), perlu menjelaskan mengapa gagal menasihatkan Putrajaya agar tidak menandatangani perjanjian itu.

    "Menggunakan logik Hadi, mestilah Cina juga yang memulakan TPPA di Parlimen. "Mengapa tidak Hadi terus bekerjasama dengan Umno dan nasihat Kerajaan Persekutuan BN?" soal Lim.

    Minggu lalu, Lim berkata, DAP akan menyertai ahli Parlimen Pakatan Harapan, PKR dan Parti Amanah Negara (Amanah) untuk menolak TPPA sekiranya dibahaskan di Dewan Rakyat. – 25 Januari, 2016.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kalau ada telo lu saman sama PAS la.

      Delete
  37. Jika memang dap ini tdk kencing org melayu n islam(baca pan).sila beri laluan kpd pan diserawak.ia spt sesuatu yg tak munkin krn dap spt tak memberi kepercayaanpun kpd pkr yg lebih kuat bagaimana memberi laluan kpd pan si kucing kurap pula.jd apa maknanya kewujudan pan itu sebenarnya selain menjadi tukang sorak tali barut atau balaci dap semata.kesilapan ternyata telah berlaku krn keegoan berasa sgt hebat n pandai.barangkali jika tdk lari membawa kerusi yg tertulis dgn nama Allah mungkin kutukan tdk akan sgt teruk.pengkianatan kpd org islam n melayu akan nampak lebih jelas.sebagai permulaan turunlah promosi dap di restoran bak ku te.

    ReplyDelete
  38. Pas parti sampah. Ini ke parti Islam. Lancau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contohi la puak PAN mcm anon 17.54, melancau je yg dia tau..bodoh piang

      Delete
  39. bengap dan bangang tuk penyokong PAN...ada hati sialkan org...padahal sendiri yg sial...lancau kan org, padahal lancau sendiri tunjuk2 kat org...x malu punya celaka

    ReplyDelete
  40. Bukan sampah tapi parti hamPAS.

    ReplyDelete
  41. PANtaik..yg keluar dari lubang PANtat...hanyut deras menuju ke tong taik...sampah jauh lebih baik dari taik sbb sampah boleh di kitar semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh I want to selfie Amoy like my president Mr mark Sabu.

      Feel so good!!!

      Johny Deep
      Omputeh Amanah

      Delete
  42. Kalau PAN kuat buatlah perhimpunan pulak..itu jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh I want to selfie Amoy like my president Mr mark Sabu.

      Feel so good!!!

      Johny Deep
      Omputeh Amanah

      Delete
    2. Pan mana berani,meroyan hasit ampu fitnah jadi pencacai balaci berani la.

      Delete
  43. Kesusahan sebenar adalah krn kita tdk percaya kpd sistem islam.pas dikelantan cuba utk menunjukkan sistem itu walau dihalang byk pihak.sekarang pihak yg menghalang sudah jd bertambah sejak wujudnya pan.mereka mengatakan pas salah krn lambat berjaya n spt pincang dikelantan kerana kemiskinan n salah peribadi.padahal pas berdiri diatas paksi sunnah.walaupun cuba dipertikai namun sptnya tiada keraguan kpdnya.lambat berjaya n faktor peribadi adalah kesalahan individu n bkn pas keseluruhan.selagi pas berdiri diatas paksi kebenaran sunnah selama itu ia adalah jln yg benar.lambat atau
    miskin adalah kesalahan individu bkn agama atau jln.ia spt org eropah yg islamoforbia lalu mengutuk semua org islam adalah penganas.padahal keganasan adalah masalah individu n bkn agama.perlukah kita mengambil jln yg lain setelah melalui jln yg lurus itu.byk org telah salah meletakkan kedalahan pd agama atau ulama .ia hanyalah pemikiran sekular dr barat yg menyesatkan.apa yg perlu dibetulkan adalah diri sendiri n bkn nya agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas bukan agama.. Pas sekadar parti gagal yg menempel pd islam.

      Delete
    2. Ohhhh I want to selfie Amoy like my president Mr mark Sabu.

      Feel so good!!!

      Johny Deep
      Omputeh Amanah

      Delete
  44. dah ada 10K cukup duit bayar perbelanjaan mahkamah. hahaha.. Dulu PAS for ALL....sekarang PAs for ulama ....akan datang PAS for UMNO...tahniah ..kerjasama & gabungan umno najib.

    ReplyDelete
  45. pendokong parti lslam, wajab BERAKHLAK MULIA,dihormat kawan dan lawan bukan saja sentiasa hendak berlawan dengan kawan dan lawan.

    Macam mana nak dihormati kalau mulut sentiasa cabul memaki hamun dan memfitnah walau pun pangkat naib ketua ulama sedonia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak2 PAN ni mmg patut di maki hamun dan dilaknat pun...PANbohong dan PANfitnah..

      Delete
  46. PAS akan terus relevan sebagai parti serba salah (faham betul2 maksud "serba salah").

    Islam tetap relevan, tetapi tidak PAS.

    Dap dan PAS sama-sama parti perkauman: PAS perkauman Melayu dan agama; DAP perkauman Cina.

    ReplyDelete
  47. fanatik PAS jangan kamu semua TERTIPU dengan sandiwara kepimpinan yg ada hari ini,wala'-wala'dimainkan hari2,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedara anon 22.42, ko tolonglah sedar dgn penipuan oleh geng parti PAN..semuanya hanya utk nafsu semata2, hudud pun diorg dah tak sokong utk menjilat kaum kafir DAP

      Delete
  48. pelbagai istilah "bahasa arab" dikeluarkan hanya untuk menyedapkan sebutan,jangan kamu anggap PAS tu AGAMA?

    Buka sikit mata hati tu,mereka senang-lenang menghabiskan Elaun wakil Rakyat jadi MP, lepas tu dapat elaun pencen Wakil Rakyat Pi melancong.

    Ada Pas kesah mangsa banjir dalam khemah?

    ReplyDelete
  49. apa masalah rakyat yg mereka perjuangkan dalam Parlimen selama ni?

    TIADA...KOSONG....ZERO

    Permasalahan rakyat takkan selesai selagi golongan macam ni jadi wakil rakyat.

    Mereka semua ni PENIPU dan Wajib dibuang.

    ReplyDelete
  50. Perlu ditegaskan, saya bukan bekerja untuk Umno atau PAS.

    Tetapi saya mendapat jawatan CEO kerana UMNO dan saya masih lagi ahli PAS.

    Dari kata-kata, dia dah menunjukkan niat dia yang sebenarnya.

    UMNO sokong TPPA.

    PAS tolak TPPA

    Tapi Pas Sokong Umno.

    # TPPA = TOLAK PAS PILIH AMANAH

    ReplyDelete
  51. Orang yang menyokong AMANAH kata Tolak PAS Pilih AMANAH - TPPA...

    Orang PAS kata bukan tapi kata Tuan Presiden Partner Amno - TPPA jugak tu ..

    ReplyDelete
  52. Memang sah PAS tidak akan bersuara menentang TPPA dalam parlimen

    Kena sebut Tuan Presiden Penjilat Amno. Boleh berbelit lidah pak lebai.

    ReplyDelete
  53. Soghang dah mula buka mulut sebab dia dahdibagi habuan oleh UMNO diatas kejayaan pinang Presiden PAS untuk UMNO.

    tingai soghang lagi Hasang beras jati bila lagi nak dapat jawatan dari UMNo diatas kesungguhan hingga dipecat dari PAS untuk memporakperandakan PR dulu.

    ReplyDelete
  54. Pas pengkhianat rakyat dan islam yg inginkan keadilan berjalan di bumi Malaysia..

    Tolak Pas Pilih Amanah..TPPA..

    ReplyDelete
  55. TPPA=Tolak Pas Pilih Amanah. i like.

    ReplyDelete
  56. Dulu-dulu seorang ulamak menuduh seorang dengan kafir hanya semata-mata mahu meraih sokongan tapi harini beri sokongan untuk meneruskan kepimpinan hanya selepas diberi layanan istimewa dan penghomatan.

    Segala tuduhan dahulu dah dilupakan seolah-olah tak pernah berlaku. Walaupun dah komfem ditipu.

    ReplyDelete
  57. Fahaman era 80 - 90 an macam dia ni bahaya. Menyebabkan orang takut kpd PAS. Kalau PAS vs UMNO nanti. Org amik UMNO. Kalau PAS vs UMNO vs PAN/PKR. Pun org amik UMNO/PAN/PKR. PAS vs PKR/PAN pun org amik PAN/PKR. Silap PAS vs DAP pun org x amik PAS.

    Ekstrim sgt dan gelojoh.

    ReplyDelete
  58. Bubar pas islam selamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke..biar parti PAN yg perjuangkan islam!...lawak apakah ini

      Delete
  59. Aku bukan penyokong PAS tapi aku cukup meluat baca komen puak PAN mencarut memaki hamun PAS..katanya profesional/progressif/peduli bagai tapi? kesian parti PAN ada penyokong yg tak ada akhlak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada komen mencarut dari geng amanah. Cer baca semula.

      Delete
    2. Dgn terbuangnya mukrizzzz... maka berakhirlah legasi tun m di persada politik negara. Jgn sakit jantung sudah la. Selamat jalan kpd mereka yg mengkhianati perjuangan termasuk lah pemimpin pan dan mukrizz, muhyiddin, shafie afdal, hamidah gopeng ,anina dll yg dlm senarai menanti utk dibuang.

      Delete

  60. Yang menjadi masaalah sekarang ialah Mahathir. Org negeri sendiri dah menyampah dg Mahathir. Mahathir sepatutnya diam sahaja, jangan cuba mengganggu Najib. Seperti Abdullah Badawi, siapa pun malu alah nak gangu KJ.

    ReplyDelete
  61. Aku rase elok mukriz digantikan dengan matmaslan.baru harga barang semua jd murah dikedah selepas gst..masak nasi tanpa gst.kahkahkahkah

    ReplyDelete