Friday 1 January 2016

SATU MALAYSIA KENA GAME DENGAN GADIS YANG BARU BERUMUR 14 TAHUN INI .... DIA TIDAK KENA CULIK SEBALIKNYA CABUT LARI IKUT TEMAN LELAKINYA DAN POLIS BERJAYA KESAN MEREKA DI DALAM KERETA DI BANTING MALAM TADI.



Remaja perempuan yang mendakwa diculik dari rumahnya di Bandar Sultan Suleiman, Klang, Ahad lalu, Nur Amirah Athirah Abdul Majid, 14, ditemui selamat bersama lelaki dipercayai teman lelakinya di depan stesen minyak di Banting, 8 malam tadi.

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat berkata, remaja itu dan lelaki terbabit ditemui sepasukan anggota polis yang menjalankan operasi menjejakinya di dalam kereta.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati mangsa sengaja mengadakan cerita dirinya diculik.

"Kita berjaya menjejakinya sejak tengah hari semalam dan mengekorinya hingga ke Putrajaya sebelum menahan kedua-duanya di depan stesen minyak terbabit malam tadi.

"Mangsa dikatakan buat begini kerana hendak bebas namun siasatan lanjut masih dijalankan," katanya ketika dihubungi sebentar tadi.

Dalam kejadian Ahad lalu mangsa disedari hilang selepas ibunya pulang ke rumah, kira-kira 2 petang.

Ibu mangsa yang berusia 33 tahun cuba mencarinya di beberapa kawasan berhampiran serta menghubungi anaknya namun gagal sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Bandar Sultan Suleiman Isnin lalu.

Kes berkenaan menjadi viral selepas mangsa menghubungi kakak angkatnya memaklumkan dia diculik di kawasan rumah dengan menggunakan van putih.

Perbualan antara mangsa bersama kakak angkatnya yang berdurasi 3 minit 43 saat itu tersebar secara meluas di laman sosial.

Mangsa mendakwa ternampak papan tanda menuju ke Johor Bahru.

Sementara itu Abdul Samah berkata, sebelum ini kes disiasat mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan kerana menculik namun pihaknya akan membuka kertas siasatan baru berhubung penemuan berkenaan.

Katanya, kedua-duanya kini masih ditahan untuk siasatan lanjut.

15 comments:

  1. Kaninabo cibai..mak bapak tk ajar agaknya,baru berusia 14 thun, perjalanan hidup masih panjang, fikirkan masa dpn , tau nk kongkek saja, puih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen ni terlambat 1 posting. Tapi untuk PAN Imayam wokey jerrr



      MALAM SAMBUTAN 2016 YANG MEMALUKAN DIN PUDU!!!

      Hahaha!!! Tak sampai 30 orang pun yang datang? Polis lagi ramai dari peserta demo? Itu yang Si Din Pudu tu nak pukul canang kata parti pimpinan Si Mat Sabu tu dapat sokongan dari ramai orang?

      Mana perginya ahli parti yang yang dibanggakan selama ini? Mana hilangnya pemimpin - pemimpin lain? Kenapa hanya ada dua tiga kerat je yang tampil menyertai himpunan malam semalam?

      Kalau tengok gelagat Si Din Pudu tu semalam memang kesian beb! Dah la orang tak ramai, takde sapa pulak yang layan. Maka terpaksa la dia meroyan tak tentu arah ditepi jalan, dekat dengan tol Sungai Buluh tu.

      Dari laporan yang diterima, jumlah peserta tak sampai 30 orang membuatkan Si Din Pudu tu terpaksa mengubah agenda dengan menjadikannya sebagai pentas untuk membelasah Kerajaan.

      Tu semua sebab Si Din Pudu tu terpaksa tutup kemaluan dia. Nak pulak bila ada sorang lagi Betina DAPigs dalam perhimpunan yang diadakan malam semalam. Kalau tidak, mana Si Din Pudu tu nak letak muka dia!!!

      KUALA LUMPUR, 1 Januari 2015 - Walaupun dinasihatkan untuk tidak menyertai himpunan #ShutdownSungaiBesi, seramai 30 peserta tetap meneruskan himpunan tersebut yang kelihatan hambar.
      Himpunan tersebut yang diadakan berhampiran Plaza Tol Sungai Besi itu bermula pada jam 9 malam tadi berlanjutan hingga ke ambang tahun baru bagi membantah kenaikan lapan konsesi tol.
      Pada awalnya, peserta himpunan tersebut berkumpul di salah sebuah stesen minyak berhampiran dan kemudiannya bergerak ke Plaza Tol Sungai Besi.
      Berdasarkan tinjauan The Rakyat Post, mendapati ia kurang mendapat sambutan orang ramai.
      Malah, ratusan anggota polis yang ditempatkan untuk mengawal lalu lintas dan keselamatan di situ dilihat lebih ramai daripada peserta demonstrasi berkenaan.

      Delete
    2. DAH 2016, DAPigs MASIH HILANG "BUAH KERANDUTNYA"!!!

      Heh! Sedar tak sedar, hari dah masuk tahun 2016. Tapi nampak gayanya puak - puak DAPigs tu masih lagi tidak dapat mencari 'Buah Kerandut' mereka yang hilang selama hari ini.

      Kalau diikutkan dari pendedahan yang dibuat oleh bekas pembantu khas kepada Si Tokong DAPigs tu, maka tahun 2016 ni genap 5 tahun dakwaan yang dibuat terhadap parti Ultra Chauvanist tu.

      Tapi malangnya, puak - puak DAPigs tu masih lagi TAKUT nak ambik sebarang tindakan terhadapnya. Sebaliknya puak - puak DAPigs hanya berani buat penafian kosong semata - mata.

      Dan terbaru, apabila dakwaan yang sama diulang semula oleh Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, pun puak - puak DAPigs tu hanya sekadar mengeluarkan penafian bertaraf Longkang sahaja.

      Kali ini, alasan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Organisasi DAPigs hanya sekadar menyifatkan dakwaan tersebut sebagai satu tuduhan yang 'Tak Masuk Akal' semata - mata.
      DAP hari ini menolak dakwaan bahawa parti itu ditawarkan RM1.2 bilion pada pilihan raya umum lalu dan sebuah pangkalan tentera Israel akan dibina di negara ini jika mereka mengambil alih Putrajaya.
      "Ini tidak masuk akal," kata Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke berhubung dakwaan itu.
      Loke berkata demikian ketika mengulas dakwaan yang dibuat oleh Pengarah Penyelidikan PAS Mohd Zuhdi Marzuki mengenai perkara berkenaan.
      Demikian yang dilaporkan dalam laman portal Merosakkini. Jelas, apa yang mampu dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu hanya setakat menafikan pendedahan yang telah dibuat. Mengkala nak mengharapkan parti tu ambik tindakan, jangan mimpi la!!!

      Delete
  2. Nak kata tak belajar agama pun dak, belajar dari kecil ,d tadika dan sampai sekolah. Manusia macam tulah. Budak ni masih kecil, perlu bimbingan bukan hukuman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masaalahnya budak ni pun baru umur 14 tahun dah tak bersekolah. Klau dah sekolah yg menjadi tanggungjawab anak yg dikatakan masih kecil apatah lagi didikan agama, tah diprakrikkan atau tidak oleh makbapak.

      Delete
    2. Jika Wanita PAN dipanngil Awan, maka pemuda PAN dipanggil Awang untuk lebih menjantankan mereka

      PAN IMAYAM PERAK DARI PANDdan ke PONdan RUPANYA!!!


      Hahaha!!! Tak sangka. Kita ingatkan dalam PAN IMAYAM tu ada takde je Pondan, sampai Dr Dzul minta menyantuni LBGT. Kah Kah Kah Kah

      Tapi rupanya di Perak, habis semua ahli PAN Imayam tu Pondan belaka rupanya. Nak pulak bila berdepan dengan DAPigs.

      Jika sebelum ini, pelbagai pihak tampil mengkritik bantahan yang dibuat oleh salah seorang pemimpin DAPigs Perak terhadap tindakan Kerajaan menghalang atlet Israel memasuki Negara.

      Namun malangnya, tidak ada lansung ahli atau pemimpin dikalangan puak - puak PAN Imayam tu yang tampil untuk mempertikaikan tindakan puak - puak DAPigs itu secara terang - terangan.

      Maka Bani Melayu Perak sudah cop kepimpinan PAN Imayam dan mengibaratkan parti itu seperti roti kosong yg ‘tidak mempunyai telur’.

      Tindakan dan sikap PAN Imayam yang hanya mendiamkan diri tersebut mengundang pelbagai persoalan.

      Ramai orang melayu Perak dilihat tidak berpuas hati kerana tiada sebarang respon dari PAN Imayam Perak mahu pun PAN Imayam Pusat dan menganggap sikap mendiamkan diri itu sebagai tanda menyokong kritikan DAP.

      Penafian visa terhadap dua atlet dari Israel yang dijangka akan menyertai kejohanan Persekutuan Pelayaran Antarabangsa (ISAF) itu dilakukan sebagai tanda boikot dan bantahan terhadap serangan Israel ke atas Palestin.

      Akan tetapi, apa yang menghairankan ialah kenapa PAN Imayam Perak mahupun PAN Imayam Pusat lansung tidak masuk campur dalam isu panas ini? Kenapa diorang tak bersuara dan hanya mendiamkan diri?

      Sebaliknya mereka hanya berperangai seolah - olah takut kepada DAPigs dan dilihat seperti bersetuju dengan setiap kenyataan yang dibuat.

      Hehehe!!! Mungkin selepas ini, PAN Imayam Perak perlu buat perhimpunan secara besar - besaran untuk mencari 'Buah Kerandut' mereka yang hilang. ATAU, kerat je 'Buah Kerandut' diorang tu dan bagi anjing makan. Penyokong DAPIGS kan ramai bela anjing. Memnag terbukti PANdan dah jadi PONdan kalau takut sangat dengan DAPigs!!!

      Pemuda PAN Imayam kena pakai nama AWANG, sebab kurang jantan.

      Delete
    3. Ini bOhsia a.k.a cikarooo, hukumannya hantar ke pusat pemulihan akhlak.

      Delete
  3. Aku tak salah kan ibu bapa nya 100% bukan budak tadika, otak ada dah kembang, Base dok reti Base, nyusah habis org.. Sampai nak berhimpun puak2 PAN pun tak ramai yg turun, sbb. Kes ini..

    ReplyDelete
  4. Betina gatal otak udang menyusahkan ibu-bapa, orang ramai dan polis. Kecil-kecil tak mahu mampus, bila menjadi remaja gatal tergedik-gedik lari ikut jantan. Betina puaka mulut longkang cipta cerita karut game semua orang. Celaka betul!

    ReplyDelete
  5. Saya pi cari budak.tu kat kota sarang.semut Kedah. Tak jumoa budak2 tu last2 pi Satun beli buah rambai


    Bob PAN Imayam
    DAP ITU SUCI

    ReplyDelete
  6. Banyak orang dah agak dah yang betina tu jenis ngelenyar. Cerita2 tak sedap budak betine tu memang dah ada bocorq sebelum ni. Mak bapak nak cover air muka beritahu yang anak tak ada masaalah...gadis baik....bla...bla.

    ReplyDelete
  7. Lebih baik jd sundal bolong kan lebih bgus drpd menyusahkan semua org n dasar x tahu malu

    ReplyDelete
  8. Takde org tua yg nak anaknya jadi gitu...ambil pengajaran ibubapa n anak2.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...