Monday 11 January 2016

ASALKAN BUKAN CALON DAP (ABCD) SUDAH MULA BERTAPAK KUAT DIMINDA DAN JIWA MASYARAKAT MELAYU/ISLAM KINI.



Institut Darul Ehsan (IDE) menyatakan kemarahan orang Melayu terhadap DAP berlipat kali ganda selepas perpecahan Pakatan Rakyat berdasarkan kajian yang dijalankan pada 13 hingga 15 November tahun lalu.

Majoriti masyarakat Melayu/Islam yang ditinjau bersetuju terhadap 3 perkara mengenai DAP iaitu parti ini hanya menjaga kepentingan masyarakat Cina, anti Melayu dan anti Islam. Ini bukti mereka tidak menyalahkan DAP atas keadaan semasa dan ekonomi negara.

Satu-satu persepsi boleh dicipta melalui serangan musuh dan serangan terhadap musuh. Ada sebahagian persepsi terbina melalui tindakan sendiri.

Sebagaimana DAP menjauhkan rakyat bukan Islam daripada PAS melalui serangannya, musuh DAP turut melakukan perkara yang sama terhadap DAP.

Memang mudah untuk DAP untuk menyalahkan UMNO dan PAS atas kelahiran angin “asalkan bukan calon DAP” (ABCD).

Hakikatnya, ABCD ialah hasil daripada pendekatan politik DAP untuk bermusuh dengan PAS dan UMNO.

Cuma DAP tidak tersangka kempen bertubi-tubi mereka memburukkan PAS dan membantah perlaksanaan hukum jenayah syariah di 2015 meninggalkan kesan sampingan yang sebegitu mendalam dalam menyemai status DAP sebagai parti anti Islam.

Strategi politik mereka ini pada 2015 menjauhkan mereka daripada undi orang Melayu yang dikejar mereka selama ini.

Malah, usaha DAP untuk mengubah persepsi yang ia bukan sebuah parti Cina mahupun perkauman kini bukan sahaja terbantut bahkan sudah undur beberapa langkah ke belakang dengan suburnya persepsi di kalangan pengundi Melayu yang DAP hanya menjaga kepentingan masyarakat Cina.

Persepsi ini dipercayai adalah dorongan di sebalik saranan terbuka seorang pemimpin Parti Amanah Negara (PAN) Johor agar DAP tidak meletakkan calon Melayu di Johor.

Cadangan tersebut juga memperlihatkan kegelisahaN dan kerisaun amat PAN. Sekiranya orang Melayu berpandangan begitu terhadap DAP, apa pula pandangan mereka terhadap PAN, yang masih sedang bergelut persepsi umum yang mereka adalah proksi dan kaldai tunggangan DAP?

Apapun, saranan pemimpin PAN Johor ini adalah bukti terbaik yang persepsi DAP tidak disukai di kalangan orang Melayu juga subur di kalangan Pakatan Harapan.

Bagaimana pula dengan PKR? Sudah tentu parti ini tidak mahu terpalit dengan persepsi orang Melayu terhadap DAP, tatkala sebahagian besar kerusi yang ditandingi mereka adalah di kerusi majoriti Melayu.

Akan tetapi, pada masa yang sama, parti ini juga tidak mahu orang bukan Melayu menjauhkan diri daripadanya kerana mereka mahu bersama PAS.

Dengan perjanjian Pakatan Harapan yang tidak lagi mengambil sikap bersetuju untuk tidak bersetuju, semua sedar gabungan pembangkang ini akan diuji dengan kelantangan DAP memperjuangkan kes isu sensitif seperti perebutan hak penjagaan anak antara mualaf, kebebasan beragama dan juga pengumuman bersifat populis. Membantah membawa pertikaian terbuka, menerima pula terkena tempias angin ABCD.

Oleh itu, yang nyata, pada akhirnya, PKR dijangka hanya akan berusaha untuk memastikan tiada bertembungan 3 penjuru di mana-mana kerusinya sahaja. Parti rakan lain boleh bertempur semasa sendiri asalkan kerusi PKR dipertahankan untuk bertemu BN satu lawan satu.

Dengan maraknya angin ABCD di kalangan Melayu sementara Asal Bukan Umno (ABU) dan PAS pula ditiup di kalangan orang bukan Melayu, dijangka Pilihan Raya Umum ke-14 akan menyaksikan pertempuran politik terburuk berlaku di Pulau Pinang yang dikuasai DAP.

Bagi mereka yang beriman kepada persepsi dan sering menggunakannya sebagai hujah dan dalil dalam menuduh PAS ingin bersama UMNO, janganlah pula cepat mengata orang Melayu yang berpendapat sedemikian terhadap DAP adalah terdiri daripada golongan yang tidak bijak atau tidak cukup maklumat; sementara mulut mereka terus memuji-muji orang bukan Melayu bijak dan mendapat maklumat yang cukup ketika berpersepsi buruk terhadap PAS.

Bukankah politik itu persepsi? Atau kalian kini bersetuju ada keperluan untuk melanggar persepsi sangkaan mental?

39 comments:

  1. Hidup ABCD

    http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://babab.net/out/dap-tidak-mampu-jawab-dakwaan-dr-zuhdi-marzuki-mengenai-bantuan-usd300-juta-dari-israel-terpaksa-kalih-kepada-umno.html


      DAP TIDAK MAMPU JAWAB MENGENAI BANTUAN USD300 JUTA DARI ISRAEL

      Lim Guan Eng jangan cakaplah... memang senyap terus.

      Lim Kit Siang?

      Dia pura-pura pekak dan kononnya itu bukan masalah.

      Tony Pua?

      Tony Pua masih mencari-cari isu baru yang boleh dibangkitkan untuk menutup isu DAP dan Israel yang lebih awal didedahkan oleh orang DAP sendiri sebelum PRU-13 dahulu lagi.

      Pendedahan yang dibuat oleh Dr. Zuhdi Marzuki bukannya pendedahan baru. Dr. Zuhdi hanya memperbaharui fakta yang cuba ditutup dan diselindungi oleh DAP daripada pengetahuan orang ramai, samalah seperti PKR dan Anwar Ibrahim cuba menyembunyikan pelbagai bentuk kewangan dan taktikal selain sokongan moral daripada pelbagai agensi yang mempunyai kaitan dengan Zionis Amerika Syarikat dan Jerman. (RUJUK SINI)

      Cubaan DAP untuk menipu kononnya kesemua dananya berasal daripada jualan meja makan malam, kutipan derma dan potongan gaji langsung tidak terpakai memandangkan jumlah yang dibelanjakan oleh DAP sepanjang tahun 2008-2015 secara kasarnya mengatasi jumlah yang mampu dikutip. Tiada sesiapa pun yang percaya, hatta mayat reput dalam liang lahad, bahawa segala perbelanjaan dan kewangan DAP datangnya daripada sumber-sumber berkenaan.

      Ditambah pula dengan berkembang biaknya industri lendir dan maksiat di kawasan-kawasan yang DAP kuasai!

      Dr. Zuhdi Marzuki mengulangi pertanyaan daripada dakwaan bekas Pegawai Khas Lim Guan Eng sendiri iaitu Mohamed Razali Abdul Rahman yang sehingga kini tidak dijawab-jawab oleh DAP.

      Dari MyMassa:

      “Dakwaan yang dilontarkan oleh Mohamed Razali tentang hubungan DAP dan Israel ini lebih serius, malah apa yang didedahkan itu lebih mengancam keselamatan negara dan sensitiviti umat Islam di Malaysia.

      “Mohamed Razali melontar tiga dakwaan serius yang sehingga hari ini tiada penafian yang jelas dari DAP. Tiga dakwaan tersebut termasuk DAP didakwa ditawarkan dana PRU Ke-13 sebanyak USD300 juta (RM1.2 billion) oleh Israel,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

      Tambah beliau, Mohamed Razali turut mendedahkan seramai 17 pemimpin DAP dilatih oleh pakar perisikan Israel untuk menjadi pakar strategi kerana beliau antara yang menjalani latihan tersebut.

      Katanya lagi, Mohamed Razali turut mendedahkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga kerap ke Singapura bertemu dengan wakil kedutaan Israel, dan Mohamed Razali antara yang mengambil maklum urusan pertemuan tersebut.

      “Mohamed Razali mendakwa sebuah pengkalan tentera Israel baru akan diwujudkan di Port Dickson sebagai balasan jika DAP berjaya menguasai Putrajaya.
      Tidak menjawab pertanyaan tersebut, DAP menerusi Ketua DAPSY Perak, Howard Lee Chuan How menggunakan taktik sedia ada iaitu mengaitkan Zuhdi dengan UMNO. Zuhdi segera dijadikan sebab untuk mengaitkan UMNO dengan Israel pula sedangkan yang jelas menyokong Israel adalah DAP terutama menerusi kenyataan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Politik Nga Kor Ming beberapa hari lepas ekoran keengganan Kerajaan Malaysia memberikan visa kepada dua pelayar Israel untuk menyertai pertandingan kapal layar di sini.

      Pertanyaan Zuhdi tidak dijawab. Dakwaan Mohamed Razali tidak pernah dibalas, malah Mohamed Razali sendiri tidak pernah diheret ke mahkamah untuk disaman walaupun saman fitnah adalah salah satu daripada rukun wajib DAP.

      Zuhdi jadi mangsa dan pengalihan isu telah dibuat oleh DAP... DAP dalam duk sibuk dana politik orang lain, langsung tidak berani menjawab berhubung isu dana politik yang mereka sendiri terima.

      Delete
    2. http://terengganutimes.com/tindakan-exco-dap-kritik-khutbah-jumaat-disifatkan-amat-jahil-mufti

      Tindakan Exco DAP kritik khutbah Jumaat disifatkan amat jahil – Mufti

      KUALA LUMPUR 10 Feb. – Tindakan Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik khutbah Jumaat oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung aurat wanita pada minggu lalu disifatkan sebagai amat jahil.
      Menurut Mufti Pe­rak, Tan Sri Harussani Zakaria, Chong Eng tidak seharusnya mencampuri urusan negeri lain khususnya berkaitan dengan agama Islam.
      “Kenyataan yang dikeluarkan oleh Exco Pulau Pinang itu me­nunjukkan beliau tidak tahu apa-apa tentang agama Islam.
      “Oleh hal yang demikian, Chong Eng dinasihatkan supaya jangan membuat sebarang kenyataan yang boleh menimbulkan rasa tidak puas hati dalam kalangan orang Islam,” katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi, di sini hari ini.
      Semalam, Chong Eng dalam satu ke­nyataan mengkritik JAIS menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita dalam khutbah Jumaat lalu yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.
      Beliau mendakwa, penekanan JAIS mengenai aurat wa­nita adalah tidak tepat apabila dilihat ‘meng­hukum’ golongan ter­sebut atas kegagalan menutup aurat sehingga me­nyumbang kepada kes serang­an seksual.
      Sementara itu, Penasihat Majlis Agama Islam Negeri Johor (MAINJ), Datuk Nooh Gadut berkata, isu menutup aurat dalam Islam adalah berdasarkan ajaran al-Quran dan hadis.
      Sehubungan itu katanya, orang bukan Islam tidak mempunyai hak untuk mengkritik sebarang isu berkaitan agama Islam.
      “Sebagai ahli politik, Chong Eng seharusnya lebih faham tentang isu sensitiviti agama dan kaum di negara ini.
      “Kalau nak komen, komen tentang politik sahajalah, ja­ngan ma­suk campur urusan agama kerana hal itu boleh mencetuskan ketegang­an,” ujarnya.

      Delete
    3. Terus Hina Dan Pertikai Islam… Apa Sebenarnya DAP Mahu?

      Bukan sekali atau dua kali malah sudah berkali-kali perbuatan umat Islam dipersoalkan dan dihina oleh puak cauvinis DAP.

      Tak reda lagi dengan isu Eric Paulsen yang membuat dakwaan kononnya khutbah Jumaat yang disampaikan Khatib dikatakan menanam sifat extrimis dan teks dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) juga perlu disiasat. Timbul lagi satu provokasi hampir serupa dari pihak yang sama menghina Islam.

      dap babiii

      Kali ini dakwaan Ketua Wanita DAP, Chong Eng. Sama ada beliau cuba meraih populariti segera ataupun tidak, itu perkara kedua. Tetapi tindakan mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) amat mengganggu emosi umat Islam terutamanya ketika ini.

      Khutbah tersebut didakwa kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Amat pelik sekali, semenjak bila pemimpin DAP begitu prihatin dengan khutbah-khutbah Jumaat? Apa yang mereka mahukan?

      Atau sebenarnya pemimpin DAP risau melihatkan umat Islam boleh bersatu tanpa mengira fahaman politik dan duduk di bawah satu bumbung mendengar teks ucapan Khutbah yang sama.

      Desakan kepada pihak JAIS dan Masjid untuk membuat permohonan maaf bukan maksud sebenar yang mereka mahukan. Realiti sebenarnya mereka cuba menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah dan bangkit mempersoalkan mereka dengan cara kekerasan.

      Ibarat membaling batu menyorok tangan dan berharap sebilangan umat Islam mencipta perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku seperti berhimpun di hadapan pejabat mereka, mengugut mereka secara individual dan paling diharapkan mereka adalah berlaku kejadian yang boleh mendatangkan kecederaan agar ianya nanti dapat dimanipulasikan.

      Matlamatnya adalah sama iaitu untuk melihat umat Islam pecah belah kerana sudah pasti bakal ada pihak berkepentingan dari Islam sendiri di sini akan cuba mempertahankan tindakan biadap DAP atas nama Pakatan.

      Akhirnya Islam akan terus terpecah kepada beberapa kelompok yang berlainan ideologi politik.

      Melihatkan kepada gerakan kurang ajar yang dilaksanakan mereka, sudah pasti ia adalah satu perkara yang perlu diambil serius. Ini adalah salah satu bentuk ancaman kepada umat Islam di Malaysia.

      Maka umat Islam hari ini perlu bersedia dari segi mental dan fizikal kerana ancaman penghinaan daripada mereka seolah-olah cuba mengajak kita melakukan sesuatu yang di luar jangkaan.

      Umat Islam tidak perlu rasa bersalah apabila kita menghukum gerakan yang dilakukan oleh pemimpin DAP Cauvinis, sememangnya mereka seperti mencurah minyak ke dalam api.

      Kejadian buruk sememangnya sesuatu yang tidak ingin kita saksikan berlaku. Namun sekiranya penghinaan yang dilakukan oleh pemimpin DAP ini secara berterusan, sudah pastinya akan wujud ketidakpuasan hati di kalangan orang yang dihina.

      Setiap kali kenyataan yang menghina sesiapa sahaja, tindakbalas daripada pihak yang dihina mesti ada. Sejauh mana tindakan diambil, ianya bergantung kepada sejauh mana penghinaan itu dirasai.

      Setiap kita ada tanggungjawab menjaga sensitiviti dan kebanyakan rakyat Malaysia faham akan landasan menghormati sempadan agama. Namun ahli politik hari ini tidak mempedulikan perkara ini kerana sasaran mereka hanya mahu mencari kemenangan dalam Pilihanraya.

      Sekiranya harga yang terlalu mahal mungkin diperlukan untuk mengajar mereka yang sengaja mahukan tindakan extreme, tidak ada salahnya.

      Delete
    4. Eric Paulsen HINA ISLAM

      Eric Paulsen, peguam dari Lawyers Of Liberty bukan saja menghina JAKIM dengan membuat fitnah kononnya JAKIM mempromosikan ekstremisme setiap hari Jumaat melalui khutbah.

      Malah secara tidak langsung menuduh umat Islam yang mendengar khutbah Jumaat umpama mendengar hasutan untuk menjadi ganas.

      Ini namanya kurang ajar dan betul-betul menguji kesabaran umat Islam dan pihak berkuasa yang selama ini cukup-cukup bersabar dengan karenah mereka yang selalu mencabar Islam.

      Mungkin beliau merasakan dirinya terlalu kebal dan ramai yang akan membelanya termasuk dari pihak asing.

      Eric Paulsen, peguam dari Lawyers Of Liberty bukan saja menghina JAKIM dengan membuat fitnah kononnya JAKIM mempromosikan ekstremisme setiap hari Jumaat melalui khutbah.

      Malah secara tidak langsung menuduh umat Islam yang mendengar khutbah Jumaat umpama mendengar hasutan untuk menjadi ganas.

      Ini namanya kurang ajar dan betul-betul menguji kesabaran umat Islam dan pihak berkuasa yang selama ini cukup-cukup bersabar dengan karenah mereka yang selalu mencabar Islam.

      Mungkin beliau merasakan dirinya terlalu kebal dan ramai yang akan membelanya termasuk dari pihak asing.


      Ketua Polis Negara pun sudah bersuara...hanya tindakan yang belum lagi...

      Di pihak JAKIM melalui kenyataan Menteri DS Jamil Khir Baharom pun telah mengeluarkan kenyataan:

      Khutbah Jumaat tidak pernah sama sekali menggalakkan ekstremisme atau keganasan dalam sebarang bentuk seperti yang didakwa, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
      Sebaliknya beliau berkata khutbah merupakan rukun dalam solat Jumaat yang disampaikan secara lisan dan berunsur pendidikan untuk memberi nasihat keagamaan, menaikkan semangat dan menimbulkan keinsafan.
      "Ia juga menyampaikan dasar-dasar negara dan isu-isu semasa hanya sesama orang Islam. Adakah peringatan sesama umat Islam ini wajar dikatakan ekstrem?" katanya dalam satu kenyataan hari ini.
      Menurutnya menjadi peranan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk menerbitkan teks khutbah Jumaat dan menyelaras aktiviti di atas mimbar sebagaimana pentadbiran tempat ibadat agama lain yang mempunyai aktiviti dan pentadbiran tersendiri.
      Sehubungan itu beliau berkata tuduhan Jakim sebagai badan yang mempromosi atau menggalakkan ekstremisme semasa khutbah Jumaat merupakan perlakuan tidak bertanggungjawab dan amat serius.
      "Tuduhan individu berkenaan bersifat provokasi kepada keharmonian antara agama yang dinikmati selama ini.
      "Kenyataan beliau boleh disalah tafsir secara mudah bahawa ia merujuk kepada khutbah Jumaat," kata Jamil Khir mengenai kenyataan individu berkenaan yang dimuatkan dalam Twitternya.
      Memandangkan kenyataan individu itu yang sengaja mencetuskan sensitiviti kepada umat Islam, beliau meminta Jakim membuat laporan polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia untuk tindakan sewajarnya.
      "Saya mengingatkan orang ramai supaya berhenti daripada terlibat mencipta atau menyebarkan sebarang bentuk maklumat yang boleh mengganggu keharmonian masyarakat," katanya. – Bernama, 10 Januari, 2015.

      Tak perlulah ada pencacai yang bangang pula bersuara mana pula suara UMNO, BN, PERKASA, ISMA dan sebagainya dalam mempertahankan Islam.

      JAKIM sebagai agensi kerajaan yang sah mewakili seluruh umat Islam yang dituduh dan difitnah berautoriti menguruskan peguam bangsat ni.

      Dah jelas menabur fitnah menyatakan JAKIM dan khutbah Jumaat menggalakkan keganasan adalah suatu tindakan yang sengaja mahu mencetuskan kemarahan umat Islam sekaligus menggalakkan lagi islamiphobia....eeem bagai ada agenda tersembunyikan?

      Adakah lawyer LGBT dan demo haram Bersih ni akan berdalih kononnya akaun twitternya kena godam atau sekadar minta maaf dan terlepas begitu saja?

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Diharap Ibu Fitri boleh menjadi ahli PAN Imayam kerana halal dan haram berdasarkan apa DAP perintahkan.

      Kalau DAP kata Judi itu mustajab maka golongan PAN Imayam akan mengaminkannya

      Delete
    7. Anon 11:53....tak usah nak berlakon lah, Kasino Genting, no.ekor, toto sape yang memberi lesen, kerajaan BN kan...tu lah walaun nak berkerjasama....nak merasa saham untuk dibawa bila mati nanti.

      Delete
    8. Masyuk..masyuk..lepas komen ni dapat la upah buat beli kretek

      Delete
    9. isu ni mainan umnogok melayu bangsat utk tutup pekong umnogok yg rompak duit rakyat siang malam..umnogok melayu bangsat mau melayu kembali sokong komponen bn wp kesemua nya tahap penyamun..???

      Delete
  2. "DAP PARTI HARAM KEPADA UMAT ISLAM", MENUNGGU KEPUTUSAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN

    Jabatan Mufti Pahang Darul Makmur di dalam khutbah Eidul Adhanya pada 24 September 2015 lepas secara terang-terangan dan tanpa berselindung menyatakan bahawa DAP MENENTANG ISLAM.

    Antara lain, teks khutbah tulisan jawi berkenaan menyebut;
    “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan GHB. Malahan ada dikalangan umat Islam yang menyertai parti DAP YANG TERANG-TERANG MENENTANG ISLAM."

    Apakah menjadi satu kesalahan kepada saya dan umat Islam lain yang bertaraf awam memohon supaya kerajaan melalui JAKIM, Majlis Fatwa Kebangsaan atau Majlis Raja-raja mengambil suatu ketetapan yang konkrit terhadap DAP agar umat Islam tidak terus diporak perandakan oleh golongan ultra kiasu yang sememangnya licik dan keji demi mencapai matlamat perjuangan mereka?

    Apakah dengan fatwa-fatwa dari Guru-guru Pondok Kelantan, ulama' PAS dan Jabatan Mufti Pahang tidak cukup kuat untuk kerajaan mengharamkan DAP sebagai sebuah parti politik yang mengancam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan, "Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan?"

    Saya percaya jika kita meneliti undang-undang tubuh DAP, ia bukan sahaja bertentangan dengan Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan bahkan ianya juga bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

    Bertindak pantas dan tepat menjamin survival umat Islam selagi kita diberi amanah kekuasaan oleh ALLAH SWT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Putumayam Balaci DAP

      Kumpulan 18 (G-18) yang dikepalai oleh Mat Sabu gagal untuk merampas takhta pentadbiran PAS dari Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang.

      Lantaran dari itu G-18 yang nyata dan jelas ditaja oleh DAP berusaha menubuhkan sebuah parti baharu sebagai platform bagi memenuhi nafsu serakah mereka.

      Maka, lahirlah Parti Amanah Negara (PAN) yang asalnya merupakan Parti Pekerja Malaysia yang menyerah diri kepada Mat Sabu. Tercapai juga impian Mat Sabu untuk menjadi pemimpin parti.

      DAP amat gembira dengan kelahiran PAN. Matlamat mereka untuk memecah belahkan Melayu-Islam telah memasuki fasa baharu apabila PAS tidak mahu mengikut telunjuk DAP. Mestilah diingat yang DAP adalah parti anti Islam.

      PAN secara jelas menolak agenda penubuhan Negara Islam dan mengangkat Hudud sebagai asas perundangan Negara.

      DAP menjadi kiblat mereka kerana segala kehendak DAP wajib diikuti. DAP 'berjaya' menggunakan PAN untuk memecah belahkan Melayu-Islam.

      Dengan lahirnya Pakatan Harapan (PH) yang dianggotai oleh PAN, PKR dan DAP, hala tuju mereka semakin hilang arah.

      PAN dan PH merupakan perkahwinan mutaah yang direstui oleh DAP melalui Lim Kit Siang

      Delete
  3. ABCD = ASALKAN BUKAN CINABENG DAPIGS

    KAH KAH KAH

    ABBD = ASALKAN BUKAN BARUA DAPIGS

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ni sorang dah buat 8 komen.....macai2 copypaste banyak lagi....Omakkau sedang mengumpul ' saham ' untuk bekalan bila mati nanti.

      Delete
    2. Anon 11:14 terasa. Mestilah! PAN Imayam kan talibarut DAP

      Delete
    3. Pemimpin DAP, PKR dilapor hadir Oktoberfest
      12 Okt 2014, tengahari 1:31
      Dikemaskini 23 Mei 2015, petang 4:11

       
      Pesta arak yang mendapat reaksi negatif dari pelbagai pihak dihadiri seramai 5,000 pengunjung termasuk pemimpin dari PKR dan DAP.

      Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Selangor, Sallehin Mukhyi berkata ia seharusnya dibuat secara tertutup dan tidak dihebahkan melalui papan tanda iklan yang tidak mengganggu masyarakat Islam, lapor Mingguan Malaysia.


      “Kita tidak bersetuju dengan tindakan meletakkan papan tanda itu dan membuat hebahan secara terbuka.

      “Jika majlis meminum minuman keras tersebut melibatkan bukan Islam dan diadakan secara tertutup tu adalah soal mereka,” katanya kepada Mingguan Malaysia.

      Sallehin tidak mahu mengulas berkenaan mengenai kehadiran pemimpin Pakatan Rakyat di acara itu.

      Sementara itu, Pesta arak itu seperti yang dilaporkan Mingguan Malaysia dilihat pengunjung yang hadir bersuka meminum minuman keras dengan latar muzik yang kuat.

      Dilaporkan hadir sama dalam pesta arak itu ialah exco kerajaan Selangor Elizabeth Wong yang turut mengucapkan terima kasih kepada 5000 pengunjung yang hadir termasuk ahli Parlimen Seputih, Teresa Kok.

      Antara pemimpin Pakatan lain yang dilapor hadir adalah Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua, ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo, pemimpin PKR , R Sivarasa, ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Gasing, R Rajiv dan ADUN Damansara Utama, Yeo Bee Yin.

      Sebelum ini, Dewan Ulama PAS membantah sekeras-kerasnya penganjuran Oktoberfest ini dan mengambil tindakan kepada pihak penganjur.

      Pesta arak ini bermula pada 24 September lalu di beberapa lokasi di sekitar Selangor dan acara kemuncaknya adalah semalam dan hari ini di tempat letak kereta One Utama.

      Delete
    4. Kesian orang Melayu Islam bila golongan PAN Imayam dengan rela hati menjadi Talibarut DAP laknatullah yg terang2 anti islam

      Delete
    5. Bukti menunjukkan dimata PAN Imayam, yg suci hanya DAP. Yg hina dimata PAN Imayam adalah orang islam berketurunan Melayu


      KHALID PULAK CUBA NAK JADI "HERO" DAPigs!!!

      Alamak ai!!! Ada hati jugak Si Khalid Samad ni nak jadi 'Hero Tamil' dengan mempersoalkan motif pemimpin PAS membangkitkan isu mengenai Dana Israel yang melibatkan puak - puak DAPigs tu.

      Kalau dah namanya Barua tu, maka Barua jugak la. Memang perkara tu tak dapat diubah, Mungin sebab itu la Si Khalid Samad ni bertindak mempertikaikan isu yang dibangkitkan oleh PAS.

      Kata Si Khalid Samad, isu mengenai Dana Israel yang dibangkitkan sebelum ini tidak pernah dibincangkan sewaktu PAS masih bersama - sama dengan DAPigs dalam Pakatan Haramjadah tu.

      Si Khalid Samad tu turut mendakwa, isu Dana Israel itu juga tidak pernah dijadikan sebagai alasan utama untuk PAS memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan puak - puak DAPigs.
      “Jadi samada ianya bukti yang baru diterima, walaupun sudah empat tahun ia mula diketengahkan, atau ianya hanya usaha terdesak menambahkan alasan untuk Pas menolak DAP.

      “Seruan Melayu Islam bersatu menghadapi ancaman Israel dan agennya mungkin dianggap seruan yang boleh menyatupadukan undi orang Melayu,” katanya kepada The Rakyat Post.
      Persoalannya, kenapa pulak perkara tu perlu dibangkitkan dalam mesyuarat atau pun Muktamar sedangkan ianya sudah lama dipersoalkan dikalangan puak - puak PAS tu sendiri?

      Adakah ianya menjadi satu Dosa Besar sekiranya PAS sekarang mahu mencari kebenaran dalam isu berhubung Dana Israel yang berjumlah RM 1.2 billion itu yang didakwa telah ditawarkan kepada DAPigs?

      Soalnya sekarang ni bukan pasal sentimen anti Zionist bagi merapatkan hubungan Melayu Islam. Tetapi soal nak mencari kebenaran disebalik dakwaan yang dibangkitkan oleh Bekas Pegawai Si Tokong DAPigs tu.

      Tapi, mungkin perkara itu dianggap tak penting bagi orang macam Si Khalid Samad ni. Bagi dia, parti DAPigs tu 'Suci' dan tidak boleh lansung dipertikaikan. Maka sebab itu dia meroyan.

      Walaubagaimana pun, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini mengamalkan dasar Assobiyah. yang melindungi salah laku sesama mereka dengan hanya mendiamkan diri!!!

      Delete
  4. Bekas2 G-18 (Sekarang PANdusta) tak pernah meminta maaf apabila terbabit menfitnah danenjatuhkan TSKI. INI dilakukan kerana kasihkan DAP yg anti Islam ITU


    PKR minta maaf fitnah Khalid Ibrahim
    FMT Reporters
    ShareTweet+ 1Mail


    PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

    Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

    Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

    Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

    Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

    “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.

    “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

    “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

    Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

    Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

    Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

    Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.





    ReplyDelete
    Replies
    1. GUAN ENG TAK JUMPA LAGI KE BUAH KERANDUT DIA!!!

      Dah memang takde 'Buah Kerandut' dah Si Tokong DAPigs ni. Jadi, tak payan la susah - susah dia nak tercari - cari pulak. Benda bukannya baru, tapi dah lama dah orang bangkitkan.

      Kenapa baru sekarang Si Tokong DAPigs tu nak ambik tindakan sedangkan pendedahan bekas pembantu khas dia tu dah dibuat lebih kurang 5 tahun yang lalu? Kenapa selama ini dia diam?

      Hanya semata - mata perkara tu dibangkitkan semula oleh salah seorang pemimpin PAS yang kini menjadi musuh Nombor Satu kepada DAPigs, baru Si Tokong DAPigs tu nak saman?

      Itu membuktikan bahawa Si Tokong DAPigs tu ada niat buruk dan cuba nak menyembunyikan sesuatu dari rakyat. Jika tidak, kenapa selama ini dia hanya mendiamkan diri?

      Sekarang, dah banyak minggu dah Si Tokong DAPigs tu ulang benda yang sama. Sebelum ni dia kata nak saman, tapi kenapa masih tak saman - saman? Takkan dia masih tercari - cari 'Buah Kerandut' dia kot.

      Dalam pada masa yang sama, Si Tokong DAPigs tu juga turut dilihat cuba nak mencari alasan dengan memburuk - burukkan orang lain semata - mata nak tutup kemaluan dia sendiri.

      Kes orang bersalam pun dia nak jadikan isu sedangkan isu Dana Israel tu jauh berbeza dengan apa yang cuba nak dibangkitkan. Nampak sangat la yang Si Tokong DAPigs tu dah terdesak.

      Alasan yang sama jugak pernah digunakan oleh Macai Si Nurul Izzah tu bila dia bergambar dan bermesra dengan anak Ketua Pencerobohan Lahad Datu tu tersebar didalam laman media sosial sebelum ini.

      Kesimpulannya, kalau Si Tokong DAPigs tu takde Buah Kerandut nak ambik tindakan saman, jangan la dia nak tutup kemaluan dengan memburukkan orang lain pulak. Penyudahnya nanti, diri dia sendiri jugak yang malu!!! Dah la muka pun macam Komunis!!!
      SHAH ALAM, 9 Januari - “Saya akan keluarkan saman fitnah.” Itu kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang menegaskan saman fitnah akan dikeluarkan berhubung dakwaan Pas bahawa parti itu menerima dana RM1.2 bilion daripada Israel.
      Lim yang juga merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang berkata dakwaan tersebut merupakan satu fitnah dan pihaknya akan berlawan habis-habisan.
      Menurutnya, beliau tidak pernah berjumpa dengan mana pemimpin Israel sama ada di Singapura atau sewaktu membuat lawatan ke luar negara.
      “Dalam isu ini saya difitnah teruk sedangkan ada orang yang bersalam dengan pemimpin Israel tidak pula menjadi hal. Dalam perkara ini saya akan keluarkan saman fitnah kerana ia fitnah yang sama seperti mana Pulau Pinang tidak benarkan azan dan saya akan buka kasino di Pulau Jerejak sebelum ini,” katanya.

      Delete
  5. Bila org melayu dah tak suka DAP, maka DAP dgn mudah menyalahkan UMNO dan PAS sbg punca main isu. DAP cakap mereka bukan begitu. Lu jangan takut sma DAP.

    Hakikatnya org melayu dah saksikan sendiri sikap kurang asam DAP yg banyak melukakan perasaan org melayu.

    Pemilihan CEC DAP Disember 2012 melukakan perasaan org Melayu yg menyaksikan wajah sebenar DAP yg anti-Melayu.

    Bila keputusan pemilihan trsbut didapati tidak menguntungkan DAP dari segi raih undi melayu maka dgn cepat Karpal Singh buat pengumuman yg pemilihan tu ada masalah teknikal yg memalukan!!

    Rupanya DAP sanggup bertelanjang utk tutup tembelang !!

    Tapi bila ROS mengarahkan DAP menjalankan pemilihan semula, Tony Pua terus gelar ROS sebagai ‘anjing UMNO’. Maka lagi sekali hipokrit DAP dah lukakan perasaan sebahagian hati orang Melayu.

    Woi! lu yg buang baju, lu yg bogel, bila org suruh lu pakai baju lain lu kata pasal org tu lu bogel kaa??

    Kemelut panjang CEC dlm kelengahan DAP waktu itu telah memberikan firasat kpd org Melayu bhw kalau buat pemilihan balik semula, keputusan serupa je.

    Layanan kelas dua DAP terhadap PAS telah berlaku lama, dah disuarakan semasa muktamar di Ipoh lagi. Sikap kerajaan DAP Penang terhadap PAS menambah luka.Apbla LGE buat statment yg beliau hanya ambil mereka yg berpengalaman dan berkredibiliti untuk jadi exco Penang bagi penggal ke dua, ia jelas menghina PAS sbb sejak pakatan dapat Penang, PAS tidak pernah diberi tempat di P.Pinang!

    Itu baru satu dua bukti. Belum campur isu campur tgn dlm PAS, beri pajak 999 tahun kat SKJ(C) kat Perak oleh MB Perak Nizar Jamaluddin si boneka Ngeh. semua jelas buat melayu marah.

    Walaupun ramai dah tulis list mengapa Melayu tak suka DAP, tapi DAP selalu buat2 buta.

    Last-last anggap melayu dan Islam adalah backward dan tidak tolerant. Sekarang habis seluruh perasan org melayu (kecuali machai2)terluka. Org Melayu dah hilang kepercayaan to DAP. DAP adalah musuh bagi org melayu/islam. (kecuali macai2 PAN)

    Lu jgn takut sama DAP, kami hulur tangan persahabatan. Lu dah hulur, kami tarik pimpin pelan2, mau apa2 kami kasi.. sudah gemok kami potong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:16 Atok ko ke beri gelaran pan tu talibarut Dap.

      Delete
    2. Emak menakan adik ipar bapak tiri bini kau yg cakap mcm tu. Pi la tanya dia.

      Delete
    3. Hahaha....malu sendiri tak dapat jawab salahkan orang

      Delete
  6. buka blog omak ni kena byk roll ke bawah terus.

    tkde apa yg perlu dibaca.

    tkde isi apa pun, so tkde apa nk komen la.

    ReplyDelete
  7. Balaci balaci PAN Kuih TART senyap membisu sebab belum dapat duit imbuhan dari Abuya Sifoo Stalin Bukit.

    Imbuhan ITU adalah laba bagi Talibarut Dari PAN Imayam melaksanakan tugas untuk men

    ReplyDelete
  8. Woi bnatang2 di atas.

    Kalo ko nak komen buat ler dengan berhemah bukan macam bnatang tak bersekolah tak ada tamadun

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  9. Kewujudan Pan hanyalah untuk kepentingan Dap. Ianya langsung tiada faedah pada umat Islam dan melayu. Boleh tak Pan bagi jawapan kepada persoalan dibawah:

    Dasar PH semua kena setuju bermakna dasar No Hudud, No Quran, No Moral Policing bermakna parti Pan dan Pkr terpaksa bersetuju dengan amalan yang bercanggah dengan ajaran Islam bawaan Dap.

    ReplyDelete
  10. Langkah Kajang tu idea DAP jugak lah tu .....1MDB 2.6 billion tu pun DAP jugak yang sapu rembat....Khalid Ibrahim kena tendang dan naik Azmin Ali tu keje DAP gak....Nilai Duit Ringgit Malaysia jatuh merundum pun DAP punya kerja lah gak....Peristiwa MEmali 30 tahun dulu DAP jugak yang salah...Hantu yang paling orang Melayu paling takut sekali ialah Hantu DAP lah....yang dulu PAS pernah bergabung untuk menang dah semestinya UMNO BN Wali Orang Melayu yang tolong ceramah sama dalam PRU13 dan bukan nya dengan DAP the PIGS Hanjing kan?????? baguslah tu MELAYU semuanya SALAHKAN DAP untuk tutup KELEMAHAN ORANG MELAYU SENDIRI.....SYABAS ORANG MELAYU DAH MAJU...

    ReplyDelete
  11. DAP memang Dasar ANJING BABI KAPIR ARAK JUDI HARAM JADAH ....dan semua orang MELAYU dalam UMNO PKR PAS PAN Adelah Mahluk yang Paling SUCI BERSIH dan MULIA SEMULIA WALI2 dan CONFIRM Bakal masuk SYURGA ...Syabas Orang Melayu Kerana Merasakan DIRI KAMU SEMUA SUCI MULIA...Dan DAP The PIGS ...Adelah KOTOR Haram Jadah.....inilah Ajaran dari Agama Melayu Yang diajarkan dari datuk nenek moyang kamu.....

    ReplyDelete
  12. Makhluk-makhluk yang menentang Islam dan hukum Allah akan dihumban ke dalam neraka jika mereka tidak bertaubat kepada Allah. DAPig adalah contoh makhluk penghuni neraka kerana DAPig menentang Islam dan hukum Allah di negara ini !!

    Manusia yang tamak, kejam dan tidak bermoral sahaja yang menjalankan aktiviti ah long (loan sharks @ bloodsuckers), triad, penipuan, perjudian, penipuan gores dan menang, pelacuran, menjual wanita dan kanak-kanak (human traffickers), perniagaan arak, MLM, skim cepat kaya dll.

    ReplyDelete
  13. Institut darul ehsan? Tak penah dgr..omakkau dah nk nyanyuk. ABCD kepala hotak kau..letak kambing/monyet jadi calon pun kami akan undi asalkan bukan parti korup @ puaka...parti umno. Ini taktik umno paling mudah..hentam bab perkauman dgn dap, automatik raih simpati melayu yg bodoh tuli. Korang nak undi calon mcm ahmad maslan, kj, zahid hamidi bahkan najib razak? Semua tu penyangak @ biawak @ kaki samun harta negara..besok lusa tinggal ubi kayu je nk mkn baru korang nk sedar??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak kau kambing/monyet DAPig liberal!

      Kami tidak akan mengundi DAPig kerana kami tahu DAPig menyokong pengganas Zionis Israel dan menentang Islam dan hukum Allah di negara ini dan DAPig mempunyai hasad dengki yang kronik terhadap hak keistimewaan orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini.

      DAPig can go to hell ! Stupid Goyim !

      Delete
    2. Kahkahkah...21.18 melayu hanjing jadi barua umno sampai mati. Standard anjing di mata najib. Tak suruh menyalak pun dia buat

      Delete
    3. Kami orang Melayu bukan anjing sebab kami orang yang berpelajaran tinggi. Kamu akan undi parti yang berusaha melaksanakan Islam sebagai cara hidup dalam PRU 14 tetapi yang jelas kami tidak akan mengundi DAPig yang menentang Islam!

      Anon 22:28 adalah seekor anjing DAPig yang suka menyalak sambil melompat-lompat gembira setiap kali sifu DAPig memberinya seketul tulang ! Malangnya sifunya makan daging !

      Delete
    4. PEMBETULAN komen 23:52

      Kami orang Melayu bukan anjing sebab kami orang yang berpelajaran tinggi. *KAMI* akan undi parti yang berusaha melaksanakan Islam sebagai cara hidup dalam PRU 14 tetapi yang jelas kami tidak akan mengundi DAPig yang menentang Islam!

      Anon 22:28 adalah seekor anjing DAPig yang suka menyalak sambil melompat-lompat gembira setiap kali sifu DAPig memberinya seketul tulang sebagai upah menjilat kasut sifuya! Malangnya sifunya makan daging !



      Delete
    5. 21.18, 23.52 & 23.56 mamak yang mengaku dirinya melayu kahkahkah...pundek punya mamak penang

      Delete


    6. Kalu ko nak tau , penyokong UMNO ni ramai, mamak salah satu dp nya, selainnya ialah org Asli, Siam ,Banjar, Jawa dan lain2 kaum di semenanjung yang bertutur dlm bahasa melayu, dan juga di Malaysia Timur seperti KKadazan, Murut, Daayak dll. semua ini penyokong UMNO...


      Delete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...