KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 20 January 2016

ANWAR IBRAHIM SUDAH SEMAKIN PUDAR DAN KURANG DIMINATI KALANGAN PENGGUNA MEDIA SOSIAL MENURUT KAJIAN DIJALANKAN.

Pemimpin politik pembangkang yang paling popular di Twitter, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah semakin pudar dan hilang minat dan daya tarikan kalangan pengguna media sosial, satu kajian oleh Politweet baru-baru ini mendedahkan.

"Sejak kemuncaknya dengan pengguna 12.505 dan 27.990 tweet pada bulan Februari 2015, kepentingan dalam kempen digabungkan telah menurun kepada pengguna 1,271 dan 1,660 tweet pada Disember 2015," Politweet berkata, satu laporan berita harian tempatan Bahasa Inggeris.

Menurut kajian itu, perhatian media sosial untuk bekas Timbalan Perdana Menteri itu telah merudum 9/10 sejak kemuncaknya dalam penjara pada tahun lalu, dengan nombor yang menunjukkan semata-mata 10/1 dalam jumlah tweet.

Bekas pemimpin pembangkang yang dipenjarakan itu telah digantikan dalam populariti di media sosial oleh anak perempuannya, Nurul Izzah dan Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramili.

Statistik membimbangkan akan menjadi batu penghalang untuk PKR, yang masih bergantung harap kepada kemasyhuran Anwar untuk kewujudan politiknya untuk dilihat masih relevan.

Walaupun kini terdapat kempen-kempen berterusan untuk memulihkan popularitinya di media sosial dengan tawaran untuk hadiah keamanan Nobel dan membentangkan kesnya ke pejabat hak asasi manusia PBB namun semua inisiatif ini tidak mendapat tarikan di kalangan pengguna media sosial.

98 comments:

  1. Mat Sabu kan ada !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Mat Sabu banding dengan Anwar macam langit dengan bumi.

    Mat Sabu Selfie D Amoy Tapi Anwar tak buat

    Mat Sabu Menjulang Nasrullah Tapi Anwar Tak Buat

    https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

    Ini bukti dalam youtube

    Mat Sabu setuju dengan Karl Marx bahawasanya Ugama itu candu, Anwar tak buat macam tu

    http://www.malaysiakini.com/news/166723

    Ini link buktinya di Malaysiakini

    Mat Sabu suruh ahli PAN kerja 16 jam, Anwar tak buat.

    Kah kah kah kah Apa class Anwar, Mat Sabu lagi Macho


    GreenPork Al Kedutlanie
    Ahli
    Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar AlJuburi is OLD news.....surat khabaq lama....jual timbang kati saja....Mat Sabu 121, pakar jilat p**i isteri kawan sendiri is the 'in thing' now.....kharrkkptuihhhh!!!!

      Delete
    2. Anon 20:58, ko boleh beli kain kapan.

      Esok ko akan mati katak bila ko keluar rumah.

      Delete
    3. haha terbaik anon 20:58...bukti suara ada..puii mat sabun..
      anon 21:05 lu sapa mau gertak org? lu ingat lu macai amanah kiteorg goyang...lu bkn tuhan maa...lu manusia hina dina mcm wa gak...so xpayah nak mendogak langit sgtt..puiii

      Delete
  2. Kesian kat Anwar, dia telah dihasut oleh golongan2 DAP yg anti Islam dan Golongan PAN (Waktu tu masih dalam PAS). Strategi fitnah mereka seperti mana fitnah Syiah di Qom.

    Jadi, marilah kita berjaga2 dengan golongan yg anti Islam (DAP) dan talibarut mereka PAN Imayam. Mengapa TSKI difitnah? kerana dia komited dengan rakyat dan membenci mereka yg RACIST dan Anti Islam

    PKR minta maaf fitnah Khalid Ibrahim

    PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

    Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.
    Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

    Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

    Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

    “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.

    “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
    “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

    Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.
    Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

    Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

    Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

    ReplyDelete
  3. Antara punca TSKI dibenci oleh Racist Dan Anti Islam

    Flashback


    Tarikh : 1/7/2009
    Penulis : Editor

    Bangi – Lembaga Zakat Selangor (LZS) MAIS menyerahkan bantuan sebanyak RM7.5 juta bagi membantu pembinaan tujuh buah sekolah rendah agama yang disampaikan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di sini baru-baru ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP ANTI ISLAM HENTIKAN BANTUAN KEPADA SEKOLAH AGAMA RAKYAT DI PENANG


      Kerajaan DAP Pulau Pinang menghentikan bantuan kepada beberapa sekolah agama rakyat di negeri itu, kata Dewan Ulama PAS Pusat.

      Sambil meminta penjelasan lanjut dakwaan bantuan bahawa ada bantuan untuk sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli PAS.

      Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, beberapa buah sekolah agama persendirian itu telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan.

      Bahkan, katanya surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik.

      Justeru, tegasnya Dewan Ulamak PAS Pusat mengingatkan kerajaan DAP dan PKR Pulau Pinang agar jangan bertindak seperti parti pemerintah sebelum ini yang menyekat dan tidak memberi bantuan kepada sebahagian sekolah agama rakyat milik ahli-ahli PAS kerana sentimen politik.

      "Tindakan ini memberi mesej bahawa DAP dan PKR yang sebelumnya menjadi pembangkang apabila berkuasa juga menjadi zalim dan tidak memberikan keadilan dan hak terhadap mereka yang tidak sehaluan politik dengan mereka," ujarnya dalam satu kenyataan media.

      Delete
  4. salam mana 2.6b?

    Maksud hadis, jika sesuatu urusan diberikan kepada bukan ahlinya tunggulah saat kehancurannya- hadis sahih riwayat Bukhari.

    Benarlah kata kata nabi, apabila orang bodo diangkat jadi pemimpin maka berlakulah rasuah dan penipuan. Yang dapat getahnya orang pandai.

    Apabila orang bodo memenuhi ipt maka hancurlah kredibiliti ipt dengan ranking merudum, pedophile dan klip 3gp. Yang dapat getahnya orang pandai .

    Apabila orang bodo disuruh mengajar maka keluarlah kenyataan akademik tak penting, kepandaian bukan diukur dengan jumlah A tetapi jumlah bulu kemaluan dan sebagainya, rosaklah anak bangsa penuh dalam serenti dan buang anak sana sini. Yang dapat getahnya orang pandai .

    Kembalilah ke jalan keadilan, meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A < degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
  5. Omak kau .Tak ada isu lain yang kau bolih menyenagkan rakyat .kau ni mencari marah orang ke atau kau bagaimana? adakh kau senang dengan isu begini atau bagaimana? tolong padamkan dan keluarkan isu yang bolih kita semua tak marah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao marah sebab kao talibarut DAP. DAP kan anti Islam

      Delete
  6. ORANG CINA TAK SUKA DIKTATOR GUAN ENG &


    ORANG CINA PUN TAK SUKA DIKTATOR KIT SIANG


    INI ANAK BERANAK BANYAK BIKIN MASALAH


    KASI JATUH INI DIKTATOR ANAK BERANAK






    ReplyDelete
  7. Omakkau...klu berani hentam najib la...mcm2 akta najib buat sampai blogger jadi penakut & hentam parti sendiri. Kahkahkah...penakut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lorong Basikal P.Pg: Tanpa Ikut Panduan MBPP, 3 Perkara Ini. -Tan Khai Beng

      Garis Panduan yang disediakan pihak Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) untuk menjustifikasi tuntutan permohonan RM30 juta melakarkan laluan khas untuk pejalan kaki dan penunggang basikal di negeri itu dengan beberapa syarat-syarat tertentu.
      Namun, apabila dilaksanakan, tiada laluan khas yang dibina, sebaliknya hanya projek mengecat warna hijau bagi laluan pejalan kaki yang sedia ada untuk dikongsi dengan penunggang basikal.
      Garis panduan yang disediakan MBPP untuk projek itu boleh dibaca di sini.
      Tan Khai Beng mengulas sekurang-kurang tiga perkara projek itu bercanggah dengan garis panduan MBPP.

      1. Lorong yang dicat hijau tidak menepati syarat MBPP itu kelebaran lorong itu sekurang-kurang seluas 11 kaki.

      2. Garis panduan memaklumkan tentang pengasingan di antara laluan basikal dengan pejalan kaki dengan syarat-syarat tertentu, namun yang dilaksanakan adalah mengecat satu laluan perkongsian antara pejalan kaki dan penunggang basikal.

      3. Projek itu dilaksanakan secara hentam kromo tanpa mengikuti sgaris panduan yang disediakan MBPP

      Delete
    2. Kau aendir ada berani hentam lge sama lks?

      Delete
  8. PAS Kelantan hari ini menempelak kepimpinan PKR pusat yang disifatkan tidak menghormati sensitiviti politik Kelantan dalam isu menghadiri program dengan parti Amanah di negeri itu.

    Ketua Whip PKR Datuk Johari Abdul sebelum ini dilaporkan berkata parti itu tidak mempunyai hubungan rasmi dalam bentuk “hitam putih” dengan PAS, sekali gus membolehkan PKR menghadiri program anjuran mana-mana parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN adalah talibarut DAP


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  9. 26 Kampung Melayu Penang Hilang Dari Google DAP

    Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

    Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

    Sekarang PAN Imayam Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara. Lebih teruk PAN Imayam menganggap Abuya Sifoo Bukit Penang Lebih suci dari Sheikhul Azhar.

    Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

    Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

    Luahan rasa rakyat,
    Aku Anak Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah Penduduk KG Diroboh, Dihalau, Terima RM2,000 & Lim Guan Eng Lari Tidak Mahu Bantu Mereka.

      Sejak akhir2 neh aku memang menyirap dengan LGE. Makin lama makin terserlah sikap sebenar dia yang haprak nak mampos. Ya ya ya, ini sesi mengumpat Lim Guan Eng.

      Bermula dengan muka tak malu ponteng parlimen dan p parti.
      Kemudian dengan muka tak malu dok gaduh dengan Hadi isu ponteng mesyuarat partisan.
      Kini ditambah dengan isu muka tak malu tutup pintu dari berjumpa dengan penduduk2 KG yang tertindas.

      Sebelum neh. LGE dikatakan kalau takde hujan, maka takde la banjir di Penang. Ini pun aku rasa siyes fak.

      Betul ke tak betul malaon tue cakap macam tue. Sampai sekarang aku tertanya2 akan kebenarannya. Kalau betul, betul la dia cakap macam tue tolong jangan bagi aku nampak muka dia. Kaki aku neh silap2 boleh terbang melayang kat muka dia juga nanti kalau dah geram2 sangat kan.

      Apa yang berlaku?

      Isu neh tak mendapat perhatian meluas di laman sosial pro pembangang err silap, pro pembangkang disebabkan berlaku di Penang. Kalau berlaku di negeri yang pro kerajaan baru la saf2 pembangang err silap lagi pembangkang akan pickup dan sebar.

      Sama seperti jika isu2 yang berlaku di negeri2 pro kerajaan, saf2 kerajaan pun taknak pickup. Jika di negeri pro pembangkang baru depa laju2 sebar bajet prihatin. Ini la wayang partisan beb. Hancur. Macam sial otak dorang.

      Berbalik kepada isu di atas.

      - Berlaku di Butterworth, Penang.

      - Nama kampung, KAMPUNG SUNGAI NYIOR.

      - Apa yang berlaku ialah tanah di kampung tersebut telah dijual kepada pemaju.

      - Maka tanah2 di kampung tersebut telah menjadi milik syarikat swasta.

      - Bila tanah2 tue dah jadi syarikat swasta yang punya, maka logik la depa nak halau mereka2 yang duduk atas tanah milik mereka atas nama pembangunan.

      - Itu otak cara kapitalis babi berfikir. Memang depa akan fikir logika macam tue.

      - Hakikatnya. Sebagai pemilik tanah dan kau sewakan tanah kau ke atas orang lain untuk dijadikan tapak rumah, kalau ko nak jual tanah, kau patut inform tuan rumah awal2. Untuk mereka alert dengan sebarang kemungkinan.

      - Kemudian kau deal dengan pemaju untuk bagi pampasan yang sama dengan nilai rumah yang dirampas. Kalau kau rampas rumah atas tanah, maka ganti balik rumah atas tanah. Ini rumah orang kita tengah cakap. Bukan citer pasal tanah kosong. Rumah tempat orang berlindung dari hujan panas. Jangan fikir senang kau aje. Kenapa bukan sama2 senang dan sama2 rasa bahagia.

      - Then, apa yang si pemaju buat ialah pemaju beri mereka notis pengusiran.

      - Notis pengusiran dalam tempoh yang sangat singkat. Ikut notis awal, mereka akan diusir pada jumaat yang baru lepas. Tapi still tak berlaku apa2 perkara lagi ketika ini. Mungkin disebabkan penduduk kampung melawan.

      - Syarikat yang diberikan hak untuk memajukan kawasan perkampungan tersebut.

      Dan ini ialah hujah2 bayangan penjilat LGE.

      - LGE sibuk. Nak jumpa tak buat appointment dah kenapa kau?

      - LGE takde kat office. Dia tatau.

      - Ini semua fitnah dari penduduk kampung untuk burukkan DAP.

      Delete
  10. PAS ini dia buat tak apa tetapi PKR buat dia nak larang pula.

    Apakah hal PAS ini? Buat masa ini PAS masih tidak selamat di Selangor tengoklah nanti keputusan dalam PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao marah sebab kao talibarut DAP. DAP kan anti Islam

      Delete
  11. Dah melampau betul PAS ni! Kaki cari gaduh gamaknya. Woi Azmin, mato ko buta, telingo ko pekak ko?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao marah sebab kao talibarut DAP. DAP kan anti Islam

      Delete
  12. Ahli Parlimen Temerloh Nasrudin Hassan hampir melanggar syarat-syarat penyelesaian luar mahkamah dalam saman fitnah yang difailkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng ke atasnya, kata peguam Syahredzan Johan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao marah sebab kao talibarut DAP. DAP kan anti Islam

      Delete
    2. ingatkan bodoh sekali saja...rupanya bodohnya bertindiih-tindan.

      Maxam mana lebai bodoh macam ni dilantik jadi ketua penerangan. Ke yang tukang pilih pun bodoh bertingakt-tinakt juga?

      Delete
    3. berlagak seperti orang cerdik tetapi otak letak kat siku dan lutut. Pengundi-pengundi Temerloh dah salah pilih calun.

      Delete
    4. Yeah yang suci adalah DAP, yg hina adalah Melayu Islam.

      Itu sebab bila Mufti Pahang diugut DAP, Mat Sabu senyap ketakutan. Talibarut DAP Racist anti Islam lah katakan


      KHUTBAH AIDUL ADHA ..... PAS SOKONG MUFTI PAHANG



      DAP digesa supaya tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama kepada umat Islam supaya bersatu menetang kemungkaran agama.

      Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, parti itu sebulat suara menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman yang mempertahankan teks khutbah Aidul Adha yang didakwa oleh pemimpin DAP sebagai fitnah.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam,” Katanya dalam kenyataan pada Khamis.

      Katanya, Pas sudah masak dengan sikap DAP berhubung pemahaman kepada Islam berdasarkan pengalaman mereka dengan parti itu yang membawa kepada putusnya hubungan antara kedua-dua parti.

      “Majlis Syura membuat keputusan memutuskan hubungan dengan DAP kerana penentangan dan sikap melampau DAP terhadap kepimpinan Pas khususnya serangan ke atas Presiden yang membawa usul persendirian ke Parlimen.

      “Penentangan DAP terhadap undang-undang Islam ini bukanlah perkara baru. Bahkan tindakan kepimpinan DAP menyokong beberapa program yang ditentang oleh umat Islam seperti Oktober Fest, unisex saloon di Kelantan dan lain adalah bukti umum bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan amalan Islam bagi orang Islam,” katanya.

      Bagaimanapun, Pas menggesa seluruh intitusi agama Islam supaya turut berperanan menentang kemungkaran yang dilakukan parti pemerintah yang melibatkan isu rasuah, salah guna kuasa, penyelewengan isu 1MDB dan isu derma yang dimasukan ke akaun peribadi Perdana Menteri.

      “Golongan agamawan juga tidak sepatutnya bersekongkol dengan kemungkaran pemerintah dan tidak terjebak dengan budaya rasis yang cuba dipotret bagi menutup isu sebenar yang sedang dihadapi rakyat,” katanya.

      Delete
    5. ini lah manusia alim yang menfitnah tapi masih tak insaf, dan masih jaguh dalam parti yang paling alim di dunia, bila pula Tuang PRESIDENG nak keluar fatwa parti yang baru iaitu memfitnah tapi tak perlu insaf?

      Delete
    6. Ini zaman pemimpin PAS tunjuk bodoh, angkuh pula. Kita lihat saja permainan gila mereka. Kalau sudah bersetuju bayar, tanda kamu sudah buat fitnah.

      Penyelesaian di luar Mahkamah sama binding dengan kes itu dibicarakan dan diputuskan. YB jangan mau aksi lagi, yang paling baik sekarang kamu dakwa KM Pulau Pinang pulak sebab putar belit keputusan Mahkamah. Maka jadilah kamu .... (kamu tahulah sendiri kamu jadi apa!)

      Delete
    7. Ya PAN Imayam, bagi PAN yg hina adalah Islam, yg suci adalah DAP Laknatullah.


      DAP saman Mufti PAN sonyap ketakutan


      DAP Mahu Saman JAIP, Khatib Khutbah Aidiladha


      Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya aidil adha yang menyelar sikap orang Islam berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang kelas anti-Islam.

      Teks khutbah Aidiladha itu menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti Umno, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka…”



      Menggunakan orang Melayu dan Islam sebagai alat, DAP Pahang memberi masa selama lima hari bermula hari ini untuk JAIP memohon maaf secara terbuka serta menarik balik teks khutbah tersebut atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

      “DAP Pahang akan hantar surat pada Jabatan Agama Islam Pahang atau bahagian mufti yang menuntut mereka menarik balik ucapan berbaur fitnah serta memohon maaf secara terbuka melalui media elektronik dalam masa lima hari dari hari ini.

      “Sekiranya tiada tindakan atau balasan dari pihak Jabatan Agama Islam Pahang, kami secara individu iaitu orang beragama Islam dalam DAP akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Jabatan Agama Islam Pahang yang keluarkan khutbah ini.”

      Delete
    8. Tak munafik ke kalu gitu??? Kan dah mungkiri janji tuu. Dah lee amanah dikhinati.. Kata kata banyak berdusata. Ulamak muda PAS

      Delete
    9. Inikah wajah ulama PAS sekarang? Bukankan sebagai seorang Islam kita perlu jujur dan ikhlas, dan yakin bahawa Allah akan bersama kita kalau kita dipihak benar.

      Delete
    10. 1 malaya duk geleng pala pasai hang. Memalukan agama, bangsa dan mak bapak hang! Puihhh!

      Delete
    11. munafik bukan lagi dimonopoli UMNgok...sekarang hamPAS pun dah bersaing utk menjadi juara

      Delete
    12. Makilah orang Islam wahai PAN, kami tahu kamu adalah talibarut DAP yg anti Islam


      Pemimpin kanan DAP, Lim Kit Siang pertikai kandungan khutbah Juma'at yang disediakan oleh JAKIM....Masyallah

      Berani dia sentuh urusan umat Islam sehingga boleh persoalkan khutbah yang dibaca oleh para khuthoba' di Wilayah Persekutuan pada 31 Januari lepas dengan dakwaan ia menghasut dan sebar kebencian!

      Adakah khutbah yang memetik ayat suci Al-Quran di bawah ini mengajar kebencian kepada penganut bukan Islam yang lain?

      “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu).” [Surah Al-Baqarah: 120]

      Melampau dan biadap Kit Siang!

      Tapi admin percaya, bila kita bersikap responsif kepada orang yang biadap kepada Islam, akan ada lelebai PR yang akan tuduh ini sengaja timbulkan isu untuk tutup kenaikan harga barang, tak usah layan! Punyalah 'cerdik' tahap cipan lelebai pembangkang ni!

      Sebab ke'cerdikan' tahap cipan lelebai PR inilah menyebabkan orang kafir di Malaysia berterusan dan saban hari semakin berani persoalkan urusan umat Islam dan kedudukan Islam dalam Perlembagaan Negara.

      Delete
    13. disarankan al tontowi tak perlu berpolitik, ini untuk mengelakan terus-menerus menjadi pembohong dan munafiq.

      Delete
    14. Mungkin bagi PAN Imayam, mendapat keredhaan DAP Laknatullah ITU adalah nikmat duniawi yg nyata.

      Delete
    15. Wei talibarut, pi la jilat DAP Laknatullah kao tu

      Delete
    16. Entahlah si nasrudin ini.....nampak macam ustaz sangat..tapi kerja bodoh..gemar pula tikam belakang....kenceng mengenceng...kejinya....

      Delete
    17. Sapa tak dengar PAN dah sebab ikut survey, Melayu sudah brand DAP anti Islam Dan Anti Melayu

      Delete
    18. Mustahil lebai yg gilakan populariti tu sanggup kompromi kalau cukup bukti. Lebai jenis selak jubah kencing berdiri... ana lah pejuang islam paling suci.

      Delete
    19. Tuan2 nampak tak macam mana PAN Imayam bangun bila kejahatan DAP dibongkar.

      ITU sebab PAN talibarut DAP yg anti Islam Dan Anti Melayu

      Delete
    20. Kalau benar lawan lah habis2an. Tunjukan kebenaran. Walaupun dlm jubah burung tu kontot, buktikan ia sebenarnya wujud.

      Lebai malang, serban dan jubah hilang

      Delete
    21. DAPigs SENDIRI TAK SUKA AHLI MELAYU!!!

      Harap Muka Cantik, tapi Layak Jadi BARUA je!!!
      Heh! Siapa kata parti DAPigs tu bukan parti Chauvanist, nampak sangat la diorang ni ada masalah mental sebab tidak mengikuti perkembangan dalam dunia Politik parti Kiasu itu sendiri.

      Jika sebelum ini DAPigs mengaku kata parti mereka terdiri daripada berbilang kaum dari segi kepimpinan, tetapi itu semua hanya sekadar 'Wayang' mereka semata - mata. Semua orang pun tau.

      Hakikatnya, DAPigs tu dikuasai oleh satu bangsa yang sarat dengan agenda subversif yang sengaja tidak didedahkan kepada umum. Depan lain, belakang lain. Itu sifat sebenar DAPigs.

      Tapi ramai yang terkeliru dengan parti Ultra Chauvanist ini bila mereka menampilkan calon Melayu bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang lalu. Cuba tengok apa jadi kepada mereka sekarang?

      Dimana kedudukan Si Ahli Parlimen Raub dalam kepimpinan DAPigs? Dia hanya sekadar bertanding atas tiket DAPigs, tetapi kewujudan dia tidak pernah lansung diiktiraf oleh parti itu sendiri.

      Bahkan, Si Ahli Parlimen Raub itu juga turut dilihat seolah - olah menjadi "Kera Sumbang" apabila dia bergaul dengan kepimpinan DAPigs diperingkat Parlimen. Takde orang peduli pun ke dia.

      Bagaimana pula dengan nasib Si ADUN DAPigs di Mentakab? Adakah dia diiktiraf oleh puak - puak DAPigs tu selepas menang dalam Pilihan Raya Umum yang lalu? Jawapannya TIDAK.


      Ingat tak apa yang berlaku pada dia baru - baru ini sewaktu pemilihan parti itu berlansung diperingkat Negeri? Bukan ke Si ADUN DAPigs Mentakab tu telah diugut dengan Bangkai Ayam Mati?

      (Baca Kat Sini: Surat Ugutan Desak ADUN DAPigs Jangan Bertanding)

      Itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni memang Anti-Melayu, Anti-Islam dan Anti-Bumiputera. Diorang bukan boleh terima sekiranya ada orang Melayu yang menyertai parti itu dan diberi kedudukan tinggi.

      Perkara itu juga turut diakui oleh pemimpin DAPigs yang menyifatkan wujud sifat benci dikalangan pemimpin serta ahli parti itu sendiri terhadap keahlian dikalangan orang Melayu dan Bumiputera.
      "Ada ramai pemimpin DAP yang mahu DAP menambahkan keahlian daripada kaum Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.
      "Tetapi dalam masa sama, ada juga ahli dan pemimpin DAP sendiri tidak begitu senang dengan cadangan DAP hendak mencapai 50 peratus ahlinya daripada orang Melayu dan Bumiputera dari Sabah dan Sarawak," katanya pada Forum bertajuk 'Mampukah Parti Pembangkang Memenangi Undi Melayu Pada PRU14' di sini, malam semalam.
      Apa yang pasti, DAPigs tidak pernah sekali pun mengiktiraf kewujudan orang Melayu. Bagi mereka, orang Melayu ni hanya setaraf Kuli je. Kalau nak jadi pemimpin, boleh blah!!! Kalau setakat jadi Barua dan Macai diorang, boleh la!!!

      Delete
    22. Ustad pas klu berkawan dng umno ,tiada ahlak sebagai muslim sila rujuk utusan meloya ari ini,,utsan kan suka putarbelit bwrita,tu agak pensihat bn suka?

      Delete
    23. hahaha apa punya ulamak dari PAS , tak de standard langsung. sudh mengaku bersalah nak settle kes tapi masih degil lagi...

      Delete
    24. PAN adalah talibarut DAP


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    25. Ust, jagalah titel awak sebagai ust, sebagai orang islam, akur lah syarat2 perjanjian sebagaimana di kehendaki oleh islam

      Delete
    26. Ustaz siku dan lutut dah2 la jangan malukan ISLAM apa pula kata bangsa lain bela rakyat yang tertekan lagi baikmenafaat nya

      Delete
    27. Calon DAP Hina Azan dan Bantah Pembinaan Masjid



      Calon DAP bagi Parlimen Kota Kinabalu, Jimmy Wong Sze Phin mencetuskan kemarahan umat Islam khususnya di Sabah selepas mendakwa pembinaan masjid mengganggu masyarakat sekeliling.

      Kenyataan biadab Jimmy itu dapat didengar dengan jelas menerusi video yang dimuat naik di laman You Tube




      Dalam video tersebut Jimmy Wong turut mendakwa, pembinaan masjid akan menyebabkan kaum lain sukar untuk tidur pada waktu pagi selain menyebabkan kawasan letak kenderaan penuh.

      Kenyataan Jimmy di hadapan beberapa penduduk Islam yang pada mulanya bertanyakan beliau tentang pembinaan masjid itu menyebabkan mereka terkilan sehingga salah seorangnya berkata, salakan anjing juga mengganggu umat Islam.

      Delete
    28. Sekiranya YB Ustaz Nasrudin yakin bahawa artikel tersebut bukan merupakan fitnah terhadap YAB KM, mengapa pula terdapatnya persetujuan beliau untuk menyuarakan kekesalan dan membayar kos kepada YAB KM?

      Delete
    29. Biasalah orang belajar ugama tak habis, sekerat2, sombong riak dengan ilmu agama tak seberapa yg ada masuk politik,

      itulah cari makan mereka selain dapat sampul di ceramah2.

      Apa pun memalukan islam kepada orang bukan islam dengan akhlak mereka ini, menyusahkan agamawan lain yg berjuang kerana allah.... hancur.............

      Delete
    30. Tidak tunai janji itu munafiklah..memang memalukan islam..

      Delete
    31. Saudagar Agama yang membusukkan nama ISLAM pada pandangan orang bukan Islam....

      Delete
    32. Fitnah bukan kerja seorang yg mengaku muslim apatah lagi berstatus ulamak. Ciri-ciri munafik nyata jelas diketengahkan oleh Islam.

      Delete
    33. Inikah ajaran Hj Hadi kepada Pemimpinannya.. Teringat kan Tuan Guru Nik Aziz...... Pas tiada kawalan malah Hj Hadi tidak dapat mengawal diri sendiri lagi.. Adakah Pas akan rebah...

      Delete
    34. Memalukn..dhlah memfitnah itu dosa besar..mungkirjanji pon satu dosa juga..pakai kopiah tapi perangai buruk..memalukn orng yg memilihnya dulu..cukup2lah ngn ego tu..taubatlah sblum trlmb

      Delete
    35. Dimanakah letaknya maruah ULAMAK MUDA PAS yg bole harap jadi pemimpin akan dtg. Ada kah almarhum ust fadhil. TG nik aziz. TG yusurf rawa muda muda dulu mcm ni. Adakah pemimpin dulu dulu tak da siku dan lutut

      Delete
    36. Cakap berbelit2.. Inikah yg d ajar oleh Islam??..Serban saja sebesar bakul tp akhlak merusakkan Islam d mata non Muslim... Ketua Penerangan PAS konon tp masih cetek dlm bab menegakkan kebenaran...

      Delete
  13. PAN adalah talibarut DAP


    http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
  14. Nak hentam org yg dlm penjara...ape kebende??
    Tak de telor...

    ReplyDelete
  15. Ust Nasa dan Hj Hadi jgn itnah lagi ya? malu kami org Islam dapat pemimpin macam hampa...buruk no!...bertaubat ya!

    ReplyDelete
  16. PKR tidak pernah memberi komen kepada PAS apabila parti berkenaan mengambil keputusan untuk menghadiri acara bersama Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak.

    Kenapa PKR Bersama AMANAH Tak Boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa di sunting oleh UMNO, Pemimpin PAS mendabik dada dan berulang-ulang kata PAS parti yang kuat sebab itu UMNO beriya-iya mengorat PAS.
      PAS langsung tidak memandang PKR sebelah mata semasa pemimpin PKR mengangkat plakad 'Mana RM 2.6 billion'. PAS perasan ketika itu dia lawa dan bergetah.

      Masa itu, AMANAH di hina di caci dan PKR pula di tuduh bergantung sangat pada PAS kerana PKR menang disebabkan gerak kerja ahli-ahli PAS.

      Delete
    2. Gelagat Pas begitu aneh. Pas mempertikaikan kehadiran pemimpin-pemimpin PKR dalam program-program ceramah Amanah.

      Pas merasakan diri mereka besar, dan mahu menggunakan kuasa menghalang dan mengambil tindakan terhadap pimpinan PKR yang terlibat dengan aktiviti-aktiviti parti Amanah.

      Delete
    3. Pas telah mengingkari semangat setiakawan semasa Pakatan Harapan masih wujud, dan kini PKR pula mengulangi dan membelakangi kehendak Pas.

      Rupa-rupanya Allah telah membayar tunai kepada Pas kerana tidak telus dalam persefahaman. Pas kini merasakan apa yang dirasakan oleh DAP dan PKR satu jketika dahulu.

      Pas, kamu ini bagaimana?

      Delete
  17. Pemimpin2 Pas jelas sudah tidak matang dan kebudak2an dan nampak bodoh baik dari percakapan, perbuatan dan tindakan dgn penyokong2 jahil agama menyokong membabi buta kononnya wala kpd ulamak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dahulu saya memang percaya bahawa Pas bukan gila kuasa. Pas menyertai politik kerana semata-mata memenuhi tuntutan mencari keredhaan Allah.

      Namun begitu, segalanya telah berakhir setelah berakhirnya era kegemilangan Pas di bawah kepimpinan Al-marhum Fadhil Noor dan TG Nik Aziz.

      Delete
    2. Perjuangan Pas kini hanya bertunjangkana kuasa, pangkat dan habuan. Perjuangan berlandaskan Islam sudah menjadi bukan nombor wahid lagi.

      Pas sanggup memutuskan tahalus siyasi dengan DAP, dan berkerat arang dan berpatah rotan dengan Amanah.

      Pas menganggap DAP dan Amanah adalah musuh nombor satu mereka, sedangkan mereka inilah yang bertungkus lumus membantu kemenangan Pas pada PRU 13

      Delete
    3. Pas sanggup berunding dengan musuh Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat terkubur disebabkan sikap Pas yang tidak jujur dalam muafakat.

      Delete
  18. YB2 Pas ni dok pening sbb dh tertelan pil kuda. Sbb tu tak ketahuan..ke kiri ..ke kanan..tak tentu hala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah telah tunjukkan satu persatu bukti kebenaran agar mereka insaf/sedar diri,"

      Tapi mereka ego,sombong, angkuh, mendabik dada" dengan pelbagai dalih, helah, alasan,diberi seolah-olah mereka semua"MAKSUM",mereka buat takpa,jangan pihak lain buat,nanti dikeluarkan dalil & hadis untuk menghalalkan/mengharamkan perbuatan mereka.

      Delete
    2. PAS(CAI) hari ini seringkali mengeluarkan kenyataan yg berlawanan antara satu sama lain,putar belit jadi bahan mainan, sindiran, gurauan di media massa,

      lagaknya sama seperti perangai pemimpin UMNO,mereka menganggap seolah2 rakyat Malaysia bodoh,jahil,bebal,sehinggakan tak boleh menilai yg mana BENAR atau SALAH? Tunggu!!

      Delete
  19. Ya lah, dia berada dalam lokap & tak sapa dibenarkan menemuinya dah tentu tak ada berita.

    Tunggulah bila dia keluar nanti dan aku rasa omakkau jadi orang pertama buat temuramah!!!

    ReplyDelete
  20. PAN & PAS : DUA-DUA BABI

    ReplyDelete
  21. Jangan bohong Ohmak! Saya tak percaya. I luv Anwar. Hidup Anwar! Reformasi! Reformasi! Reformasi! Reformasi! Reformasi! Reformasi! Hidup Anwar! Hidup Anwar!

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  22. DOA untuk orang-orang yang suka berbohong, memfitnah, & menzhalimi.

    “Ya ALLAH, sesungguhnya aku berlindung kepada-MU dari kejelekan akhlak, amal, dan hawa nafsu”. (HR.Muslim, Nasa’I, & Abu Dawud).

    “Ya ALLAH, sesungguhnya aku berlindung kepada-MU dari keburukan pendengaranku, keburukan pengelihatanku, keburukan lisanku, keburukan hatiku, dan keburukan angan-anganku”. (HR.Abu Dawud & Tirmidzi)

    “Ya Tuhan kami, sesungguhnya barang siapa yang ENGKAU masukkan ke dalam neraka, sungguh ENGKAU telah menghinakannya, dan tidak ada seorang pun penolong bagi orang-orang yang zhalim”. [QS.Aali ‘Imraan (3) : 192]

    “Ya Tuhan kami, kami telah menzhalimi (menganiaya) diri kami sendiri dan sekiranya ENGKAU tidak mengampuni kami dan memberi rahmat kepada kami, tentulah kami termasuk orang yang merugi”. [QS.Al-A’raaf (7) : 23]

    “Ya Tuhan kami, kami telah dikuasai oleh kejahatan kami, dan kami adalah orang-orang yang sesat”. [QS.Al-Mu’minuun (23) : 106]

    “Ya Tuhan kami, keluarkanlah kami daripadanya maka jika kami kembali (kepada kekafiran), sesungguhnya kami adalah orang yang zhalim”. [QS.Al-Mu’minuun (23) : 107]

    “Dan jadikanlah bagiku buah tutur yang baik pada orang-orang yang kemudian”. [QS.Asy-Syu’araa’ (26) : 84]

    “Ya Tuhanku, sesungguhnya aku telah menzhalimi (menganiaya) diriku, maka ampunilah aku, maka ALLAH mengampuninya. Sesungguhnya DIA-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”. [QS.Al-Qashash (28) : 16].

    Semoga kita semua dijauhkan dari orang yang suka berbohong, memfitnah, & berbuat zhalim dan ALLAH selalu memberi petunjuk, bimbingan, jalan yang benar kepada orang-orang yang suka berbohong, memfitnah, & berbuat zhalim.

    Aamiin Ya Rabbal ‘Aalamiin.

    ReplyDelete
  23. REFORMASI!

    REFORMASI!


    REFORMASI!


    REFORMASI!


    HIDUP ANWAR!


    HIDUP ANWAR!


    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  24. Celarunya macai Pan berfikir.Hari2dok ratib Umngok jahat Umngok bodoh Pas jahat Pas bodoh walhal dia sendiri buat2 tak tahu yg pemimpin parti yg dia puja tu kena tangkap basah dgn bini kawan siap ada rakaman suara lagi tak rasa geli ke?.Lepas tu pemuja shiah dan penyanjung kominis dan sanggup pula jadi hamba Dap tu...pelik sungguh dunia sekarang ni ya. Rupa nya ciri2 pemimpin mcm ni yang disukai.Kalau otak sudah rosak dah takleh wat apa dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai ug paling bangang.makan taik hadi kot.kata kat org tp die 24jam salahkan pas.kentut busuk pun dapigs jg dsalahkan.bodo piang punya walaonCai, ye x ye jugak otak letak kat sikulutut.kahkahkah

      Delete
  25. Jeff gilaseks ke hapa meroyan konon2 sokong anwar.Phuiii...

    ReplyDelete
  26. Biasa la orang Melayu. Sifat dengki tak boleh lenyap, macam omak Kau . Kita doakan lah supaya Anwar sentiasa di lindungi Allah. Kepada Amanah teruskan perjuangan Demi agama Dan Bangsa. Kepada pas pun sama juga. Teruskan berusaha memertabatkan Islam walaupun tak tentu arah Dan bercelaru. Kepada UMNO, teruskan menipu rakyat. Kami ahli2 pas tetap bekerjama dgn anda Dan juga dap di selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah amanah berjuang bangsa dan agama....bangsa mana PAN jilat...agama mana pulak PAN anuti...syiah + pluralism. ....kah kah nk menipu tu agak2 la weeii...

      Delete
  27. tuan tanah...ckit sebanyak kau dpt jugak saham pemfitnah dan pencaci maki DSAI kt sini...bagus teruskan usaha bersubahat dgn pemfitnah & pencaci maki ..moga dpt ganjaran setimpalnya nnti di mahkamah ALLAH ...

    ReplyDelete
  28. pohon maaf tuan tanah ..maksud aku bukan bersubahat..tetapi membiarkan komen2 mencaci..memfitnah DSAI disini..Waulahulam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agama pluralist pejuang LGBT bersama syiah dan libral musuh yg perlu dihapuskan... bila org buat fitnah .... fitnah itu akan balik kat empunya diri dan kaum
      keluarga sendiri... diri srndiri yg mula buat sendiri mau ingat...

      Delete
  29. 9 hakim terlibat dalam perbicaraan anuar dan saiful.8 hakim sebulat suara kata anuar terlibat.Lagi mau kata fitnah ke

    ReplyDelete
  30. Terpekikk trrlolong luar mahkamah... kapal sink dan presiden majlis peguam ckp suka sama suka...simpah laknat tak berani mangsa berani sumpah laknat .... itu pun mau tipu ka...pada anon 21.07 ayat tu sesuai utk penfitnah lagi pembohong dan penipu....dan kaum keluarga sekali...

    ReplyDelete
  31. Pas setahu aku parti ajaran sesat, penyokong mereka mati dibunuh dimemali Oleh UMNgOk haji Hadi sesat tu masih dok peluk nabi najib.

    ReplyDelete
  32. Zaman anwar ibrahim telsh berlalu

    ReplyDelete
  33. DATO SERI ANWAR PERDANA MENTERI PILIHAN RAKYAT MALAYSIA.

    ReplyDelete
  34. TAHNIAH MALAYSIA AKAN DAPAT SEORANG PERDANA MENTERI DI MALAYSIA
    TAR ....BAPA KEMERDEKAAN
    TA RAZAK...BAPA PEMBANGUNAN
    HUSSIN ONN...BAPA PERPADUAN
    TUN DR M....BAPA PEMODENAN MALAYSIA
    BADAWI....BAPA TIDOOR MALAYSIA
    NAJIB...BAPA BRIM
    NEXT.....
    ANWAR ALJUBOORI....BAPA PEMBOHONG MALAYSIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:53 ko Bapa apa? Jangan fitnah

      Delete
  35. Kaki fitnah puak pkr dan pakatan putus harapan...fitnah dulu minta maaf kemudian...bejubo dulu nafi kemudian...kikiki

    ReplyDelete
  36. aura dsai mmg semakin merudum krn bnyk msalah peribadinya yg makin diketahui umum. tambah pula tndakan beliau dlm prcaturan utk mndapat kuasa pmerintahan bnyk yg trsilap langkah dn gagal wlaupun bukan smuanya trsasar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. penjubur mana ada aura..kih2

      Delete
  37. Fatwa wali2 Umno.

    Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Dr Mahathir

    Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib Rosmah

    “8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup".

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete