Wednesday 27 January 2016

MOHON BERTENANG ... HARAP JANGAN SESIAPA MUNTAH SEBAB MAKLUMLAH YANG BERCAKAP INI BUKAN CALANG-CALANG ORANG .. PEMIMPIN PKR.




Tindakan PKR menukar bekas menteri besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim melalui "Langkah Kajang" dilakukan secara "tertib" berbanding tindakan sama yang cuba dilakukan Umno Kedah terhadap Datuk Seri Mukhriz Mahathir, kata Datuk Johari Abdul.

Ketua Whip Parlimen PKR itu berkata, dalam keadaan hari ini, tindakan Umno Kedah untuk menukar Mukhriz adalah tidak masuk akal kerana ia melibatkan pertelingkahan di peringkat nasional, susulan pergeseran antara kepimpinan dan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Pada peringkat ini tidak masuk akal (untuk tukar Mukhriz) kerana memenuhi kehendak parti, kerana pertelingkahan antara Tun (Dr Mahathir) dan kepimpinan Umno.

"Kalau pun nak berlaku mesti melalui tertib demokrasi. Nak memaksa dengan paksaan ini memberikan kecelaruan di peringkat bawahan.

"Di Selangor kami laksanakan dengan tertib. Masalahnya Umno tidak melakukannya dengan cara tertib seperti kami," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini.

Johari, yang juga ahli Parlimen Sungai Petani berkata, proses penukaran Khalid dilakukan PKR selepas rundingan secara tertutup dilakukan dengannya, namun disebabkan keengganan untuk berundur, PKR memulakan langkah menyingkirkannya.



KUPASAN OMAK KAU:-


Akhirnya setelah sekian lama menafikan tujuan diadakan Langkah Kajang dan PRK Kajang adalah semata-mata untuk menukar MB Selangor ketika itu akhirnya kantoi sudah mengaku.

Penipuan dan niat jahat selalunya tidak tahan lama kekal.

Bukankah juga timbul pergeseran dan pertelingkahan secara terbuka antara Azmin Ali dengan Khalid Ibrahim???? .. Jadi apa bezanya masalah yang melanda UMNO Kedah dengan PKR Selangor tahun 2014???

Tahun 2014 PKR menggunakan akuan bersumpah dan cara yang sama diguna pakai oleh UMNO/BN Kedah kini.

Tahun 2014 PKR/DAP kumpulkan para ADUNnya untuk dapatkan persetujuan .. langsung tidak ada beza dengan UMNO Kedah kini.

UMNO lakukan dengan pengetahuan rakan-rakanya dalam BN sedangkan PKR buat keputusan besar tanpa dimaklumkan terlebih dahulu rancangan Langkah Kajangnya dengan PAS dan DAP ... dah buat keputusan baru maklumkan kepada DAP dan PAS ... itu tertib murni dan demokratik kah dalam semangat Pakatan Rakyat????

Semasa krisis MB Selangor diperingkat bawahan dan akar umbi tidak bercelaru????

Ketika kes MB Selangor Almarhum Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat pun tak setuju.

Kes MB Selangor dengan penuh tertib sopan santun beradab PKR pecat Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai anggota PKR  .. MB Kedah Mukhriz Mahathir kena pecat ke sebagai ahli UMNO???? .. tertib sangat dan berbudi bahasa tinggi ke PKR dalam hal ini???

Dalam kes MB Kedah tidak dilakukan roadshow jelajah satu Kedah dengan pelbagai tuduhan skandal dan alasan setebal 92 helai muka surat sehingga diheret ke Mahkamah Tinggi sampai mengaku bersalah secara terbuka ianya adalah fitnah jahat lagi jijik belaka.  Bersopan santun tertib dan demokratikkah PKR dalam isu ini?????

Sebab itu bila bercakap jangan sampai rakyat naik muntah bila mendengarnya. .. kalau merasakan diri itu cerdik bijak bistari rakyat pun tidak bodoh dan bebal.

62 comments:

  1. August 14, 2015

    PKR minta maaf fitnah Khalid Ibrahim
    FMT Reporters



    PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

    Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

    Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

    Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

    Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.


    “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.

    “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

    “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

    Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

    Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

    Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

    Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TSKI dijatuhkan kerana dibenci oleh DAP dan talibarut mereka G-18 (Sekarang PAN Imayam) melalui fitnah2 rekaan

      Delete
  2. Sedarlah Bani melayu. DAP dan talibarut mereka bersungguh untuk menghancurkan pemimpin2 Islam yg berkaliber

    ReplyDelete
    Replies
    1. TSKI Dan Jasa2 Brliau



      Kisah beliau bolehlah diumpamakan seperti sebuah cerita klasik rakyat dimana daripada seorang anak kampung biasa beliau meningkat naik menjadi pemimpin terkemuka dunia korporat. Kini, Tan Sri Khalid Ibrahim adalah Menteri Besar di negeri terkaya dan termaju, Selangor Darul Ehsan.

      Dalam dunia korporat samada di arena nasional mahupun antarabangsa, nama Tan Sri Khalid bukanlah nama asing. Penerima anugerah "CEO Of The Year 1997" mula dikenali apabila berjaya mengambil alih syarikat perladangan tertua dan terbesar di Eropah, Guthrie Plc melalui satu insiden yang dipanggil "Down Raid" atau "Serangan Subuh".

      Usaha pengambilalihan ( M&A ) secara mengejut itu telah mengejutkan pasaran saham London juga pemain utama dan terkenal dalam industri perladangan di seluruh dunia.

      Beliau mula mendapat pendidikan awal di Sekolah Melayu Jeram sekitar awal 1950an dan menduduki peperiksaan Special Malay Class. Khalid Ibrahim seterusnya menyambung pelajaran di sekolah Inggeris di Kampung Kuantan. Beliau melanjutkan pengajian ke Universiti Malaya dan lulus cemerlang dengan memperolehi Ijazah Sarjana Muda Ekonomi. Khalid Ibrahim kemudian memperolehi Sarjana Pentadbiran Perniagaan daripada Universiti Queensland, Australia.

      Khalid Ibrahim, anak jati Kuala Selangor sebelum dilantik menjadi Menteri Besar Selangor adalah Pengerusi Dana Amanah Millenia Berhad dan ahli lembaga pengarah Sirim Berhad. Beliau juga dilantik sebagai penasihat Bank Pembangunan Islam (IDB), Jeddah. Selain itu beliau adalah Ahli Lembaga, Institut Penyelidikan Strategik dan Antarabangsa Malaysia (ISIS), Majlis Produktiviti Kebangsaan dan Ahli Kehormat Majlis Penasihat Perniagaan Persidangan Ekonomi Asia-Pasifik (APEC).

      Jasa Tan Sri Khalid Pada Parti Keadilan Rakyat yang tidak diketahui umum ialah beliau telah berjaya menyelamatkan Premis HQ PKR itu dari dilelong oleh pihak bank.



      Parti Keadilan Rakyat telah menandatangani perjanjian sewaan bangunan 5 tingkat Ibu Pejabat Parti selama 5 tahun bermula Julai 2008 dengan bayaran sebanyak RM20,000 sebulan.

      Namun justeru tunggakan yang mencecah setinggi RM600,000 setakat Jun 2011, mengakibatkan pihak Affin Bank bertindak untuk MELELONG bangunan tersebut.

      TSKI DENGAN DANA BELIAU SENDIRI TELAH MENYUMBANGKAN SEBANYAK RM4.600.000.00 MEMBOLEHKAN PKR MEMBELI DAN MEMILIKI BANGUNAN TERSEBUT!

      Malang dan amat menyedihkan HQ PKR Selangor disita kerana individu yang bertanggungjawab memimpin PKR Selangor gagal menguruskan kewangan Parti dengan telus dan membazir. Peremis tersebut disita akibat gagal menjelaskan sewa bulanan yag telah tertunggak selama berbulan-bulan. Anda boleh ikuti kisahnya disini!



      Tan Sri Khalid Ibrahim juga dalam diam dan tampa diketahui umum malah ahli Parti sendiri, beliau juga telah membantu membayar saman, kos guaman serta makan minum para demonstran serta pemimpin PR yang ditahan pihak berkuasa!



      Dan beliau juga membantu dengan sumbangan peribadi kos PRU 12 dan PRU 13 serta PRK Sabah, Sarawak serta Semenanjung yang ditandingi PKR sejak 2008 dengan jumlah keseluruhan mencecah RM6 juta.



      Malah beliau turut memberikan sumbangan peribadi bagi kos perbelanjaan Mesyuarat Agung serta Kongres Tahunan sejak 2006 hingga 2013, Konvensyen Pakatan Rakyat Peringkat Nasional dan Negeri Selangor dari 2006 hingga 2013 yang berjumlah RM1.5 juta.



      Sumbangan peribadi beliau yang amat bermakna dan menjadi kebanggaan Pakatan Rakyar dan PKR khususnya ialah Bas serta Treler Jelajah Rakyat. Sejumlah RM 600 ribu telah disumbangkan beliau bagi tujuan pengubahsuaian dan kemudahan, tidak termasuk kos kenderaan tersebut!




      Dalam satu ceramahnya, Tan Sri Khalid Ibrahim meminta penyokongnya tidak mengungkit sumbangan peribadinya kepada PKR selama ini kerana menyifatkan parti itu jauh lebih berjasa.

      “Jangan ambil kira pemberian saya kerana PKR beri lebih banyak daripada itu. Bukan harta tetapi peluang untuk saya menjalankan tugas, cita-cita supaya Malaysia dipimpin orang yang amanah dan bertanggungjawab.


      Delete
    2. Ada aku kesah

      Delete
  3. sudahlah omak kau.sakit ati x abis2.bljar la trima hakikat yg abg khalid kau tu dah x jadi mb. buang la sifat dengki tu weiii.busuk perut selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang suci bagi PAN Imayam hanya DAP. Dimata PAN Imayam sehina2 manusia adalah Melayu Islam


      Delete
    2. sapa yang cakap??jawabla.takot ka.

      Delete
  4. TSKI dijatuhkan demi polisi DAP yang Anti Islam. Konspirasi ini dijunjung oleh talibarut mereka dari Parti PAN


    http://www.ismaweb.net/2013/07/desakan-dap-cuba-ubah-status-islam-sebagai-agama-persekutuan/

    Desakan DAP cuba ubah status agama Islam sebagai agama persekutuan


    BANGI, 12 Julai – Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) membantah tindakan Ahli Parlimen DAP, Nga Kor Ming yang meminta lima negeri meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam yang masih memberi kuasa kepada seorang daripada penjaga untuk menentukan agama anak di bawah umur.

    Presidennya, Tuan Musa Awang berkata, ini sebenarnya antara perjuangan DAP yang mahu menghapuskan status agama Islam sebagai agama Persekutuan.

    “Rang Undang-Undang Pentadbiran Islam Wilayah Persekutuan 2013 belum lagi selesai dibincangkan, hari ini DAP minta pula pindaan di peringkat negeri.

    “Kenapa harus dipinda? Sedangkan enakmen tersebut adalah selari dengan Perlembagaan Persekutuan.

    “Maka dalam hal ini seharusnya kita yang beragama Islam inilah perlu memainkan peranan dalam mempertahankannya,” tegas Tuan Musa ketika dihubungi wartawan ISMA.

    Beliau berkata, Mahkamah Persekutuan adalah mahkamah tertinggi yang membuat keputusan. Jadi tidak timbul sebarang masalah dalam hal ini sepertimana dengan kes yang dirujuk sebagai Subashini Rajasingam lawan Saravanan Thangathoray.

    Mahkamah Persekutuan telah memutuskan bahawa bapa kanak-kanak itu mempunyai kuasa mengislamkan anaknya berdasarkan perkara 12 (4) Perlembagaan Persekutuan.

    Bagaimanapun katanya, beliau kesal dengan tindakan kerajaan kerana telah menarik balik pembentangan terhadap pindaan Rang Undang-Undang Pentadbiran Islam Wilayah Persekutuan 2013 yang lalu kerana pindaan tersebut adalah selari dengan perlembagaan dan beberapa keputusan mahkamah yang juga berpendapat seperti itu.

    Seharusnya pihak kerajaan tidak akur dengan mana-mana desakan yang mahu penarikan balik rang undang-undang tersebut dan kini natijahnya mereka mahu pula meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur Alhamduillah, Niat jahat DAP Laknatullah ini digagalkan oleh Ulamak2 PAS.

      Sampai begitu kejahatan DAP, tapi PAN dengan penuh takbur dan rela hati menjadi Talibarut DAP

      Delete
  5. Kah kah Kah. Dimata DAP orang melayu ni layak lepak dalam parti PAN Imayama. Tak layak jadi ahli DAP

    http://www.ismaweb.net/2016/01/pemimpin-ahli-dap-tidak-senang-melayu-jadi-ahli-ong-kian-ming/

    Pemimpin, ahli DAP tidak senang Melayu jadi ahli: Ong Kian Ming


    BANGI, Khamis – Pemimpin dan ahli parti rasis dan cauvinis DAP tidak senang dengan cadangan parti itu untuk menerima keahlian daripada orang Melayu dan Bumiputera.

    Pengarah Srategi DAP, Ong Kian Ming berkata reaksi negatif terhadap cadangan itu tidak membantu untuk mengikis imej cauvinis yang didakwa sudah sebati dengan DAP.

    “Ada ramai pemimpin DAP yang mahu DAP menambahkan keahlian daripada kaum Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

    “Tetapi dalam masa sama, ada juga ahli dan pemimpin DAP sendiri tidak begitu senang dengan cadangan DAP hendak mencapai 50 peratus ahlinya daripada orang Melayu dan Bumiputera dari Sabah dan Sarawak,” katanya dipetik Sinar Harian hari ini.

    Jika dilema itu dapat diatasi, Kian Ming berkata DAP dapat mengurangkan persepsi negatif dan memenangi undi Melayu pada Pilihan Raya Umum 14 (PRU 14) akan datang.

    Ahli Parlimen Serdang itu berkata, jika hasrat DAP itu berjaya menarik lebih ramai ahli Melayu ke dalam parti itu, ia juga tidak disenangi pihak lain.

    “Ketika mesyuarat perjanjian Pakatan Harapan baru-baru ini, Amanah Johor mencadangkan supaya DAP tidak meletakkan calon Melayu di Dewan Undangan Negeri (Dun) Johor.

    “Saya rasa ini adalah sesuatu yang mesti ditangani sebagai satu cabaran jika DAP dan parti pembangkang bersama Pakatan Harapan mahu memenangi lebih undi Melayu,” katanya.

    DAP adalah parti yang mana majoriti pemimpin dan ahlinya berbangsa Cina serta sering mengeluarkan kenyataan anti-Islam dan anti-Melayu.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah Bawah ni ada PAN Imayam menggelupur. Perangai macam sifoo blogger Tulang Loser

      Haaaaaaa ni dia link dia. Tengok orang tak berapa betul . Padan blog dia sokong PAN. Rupanya tak centre

      http://darisungaiderhaka.blogspot.my/2013/03/panas-blogger-tulang-besi-mengamuk-di.html

      Kah Kah Kah. Banyak sangat cerita mitos jadi macam tu la. Kah kah kah.

      Delete
    2. President PAN Selfie d Amoy

      Blogger penyokong dia pulak tak centre. Tak percaya ????? Kasi tengok ini link. Jangan lupa video dia

      http://darisungaiderhaka.blogspot.my/2013/03/panas-blogger-tulang-besi-mengamuk-di.html

      Delete
    3. Sia2 Berjuang Bila President Sendiri Berjuang Pertahan DAP Racist dan Anti Islam Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam G18 - GHB - PAN Imayam sebelum pemilihan parti 2015 apabila President dan segala dan semua pimpinan PAN sendiri berjuang untuk keredhaan DAP yang anti Islam.

      Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus berkempen untuk G18 dulu sebelum dan selepas kalah melingkop dari PAS dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke lewat malam walaupun yg datang tu hanya anak nini kami.

      Sekali tu punya semangat kami pi Terengganu kempen atas pick up truck walaupun tak da sapa yg dengar. Punya Komited kami siap pi kempen kat pendatang Bangladesh yg tak da IC tu

      Penat jerih nak bina Islam tiba2 Presiden dan semua kepimpinan ( Bekas Baghal G-18) sendiri jadi tali barut DAP yg racist.

      President PAN yg tak da degree tapi mengaku professional sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat DAP racsit anti Islam tu makin panjang.


      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES SEKRETARIAT Bekas PAN Imayam

      Delete
  6. "Semua ahli PAS diminta hadir seperti tercatit dalam perlembagaan yang meminta ahli mengambil mengambil bahagian dalam apa juga program anjuran parti," demikian mesej yang disebarkan kepada ahli parti berkenaan di Negeri Sembilan beberapa hari lalu.

    Amat salah bagi sesiapa yang menganggap protes aman damai di Padang Merbok, Kuala Lumpur itu gagal, bahkan ia sebenarnya amat berjaya.

    Pada kemuncak perhimpunan Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengumumkan jumlah kehadiran ialah kira-kira 25,000 orang.

    Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan pula menjangkakan kehadiran "antara 50,000 hingga 60,000 orang".

    Anggaran itu dibuat sebelum pun perhimpunan bermula.(kahkahkahkah...)

    Justeru, dibandingkan protes Bantah TPPA pada Sabtu lalu yang amat-amat berjaya, BERSIH 4 pada Ogos 2015 adalah gagal walau pun yang hadhir hampir setengah juta orang.

    Apakah rahsia PAS sehingga berjaya mencatat sejarah besar pada Sabtu lalu? Jawapannya ialah disiplin. Siapa tidak kenal dengan tahap disiplin ahli parti itu, terutama ketika mentaati arahan pimpinannya?

    Suka atau tidak, peserta - terutama ahli dan penyokong PAS - turun dari rumah masing-masing ke Padang Merbok dengan penuh kesedaran, lengkap dengan latar belakang dan kesan-kesan dibawa TPPA jika ia ditandatangani kerajaan nanti.

    Maknanya, kemarahan mereka bukan kosong tetapi berisi. Malah mungkin sama dengan kemarahan sebahagian ahli PAS ketika Naib Presiden PKR Tian Chua menyebut nama Parti Amanah Negara (AMANAH).

    Lebih penting ialah, protes Bantah TPPA pada Sabtu lalu benar-benar memenuhi peranan dan tugas PAS sebagai penasihat kerajaan yang dibuat demi kesejahteraan rakyat.

    Mungkin pada persidangan parlimen PAS boleh mengambil pendekatan lunak, hikmah dan terpuji seperti pernah mereka lakukan sebelum ini.

    Maka patut sangatlah Pas mengundi menyokong TPPA dalam parlimen walau pun di Padang Merbok Pas berdemo.

    Pendekatan seperti amatlah wajar diambil oleh Pas, bersesuaian dengan budi baik Umno yang menyokong hudud di DUN Kelantan walau pun di parlimen Umno membisu.

    # Untuk pengetahuan - TPPA bermaksud TOLAK PAS PILIH AMANAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebai2... tuan2 semua, presiden andakan penasihat Pm...
      tak yah demo2...bodoh ke apa ..suruh je beri nasihat yg terbaik...

      korang ne sibuk2 menentang...tak baik tau ...
      Pmkan baju sedondon presedent kamu...
      Pm kawan presedent kamu tu kan lebih mulia sifatnya dari Dap....

      so..takkan kamu nak komen...

      Dap tak bole pon sain perjanjian tppa tu..dap no power...presedent korang lagi power ..

      Delete
    2. Mengapa begitu lunak dgn najib dan UMNO sdgkan mereka juga menolak hudud dan bersetuju dgn TPPA?

      Delete
    3. Sia2 Berjuang Bila President Sendiri Berjuang Pertahan DAP Racist dan Anti Islam Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam G18 - GHB - PAN Imayam sebelum pemilihan parti 2015 apabila President dan segala dan semua pimpinan PAN sendiri berjuang untuk keredhaan DAP yang anti Islam.

      Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus berkempen untuk G18 dulu sebelum dan selepas kalah melingkop dari PAS dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke lewat malam walaupun yg datang tu hanya anak nini kami.

      Sekali tu punya semangat kami pi Terengganu kempen atas pick up truck walaupun tak da sapa yg dengar. Punya Komited kami siap pi kempen kat pendatang Bangladesh yg tak da IC tu

      Penat jerih nak bina Islam tiba2 Presiden dan semua kepimpinan ( Bekas Baghal G-18) sendiri jadi tali barut DAP yg racist.

      President PAN yg tak da degree tapi mengaku professional sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat DAP racsit anti Islam tu makin panjang.


      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES SEKRETARIAT Bekas PAN Imayam

      Delete
  7. SIAP KENA SAMAN FITNAH

    DIA KATA DEMOKRATIK

    GELI KETIAK AKU DENGAR

    KAH KAH KAH

    SIAP SULTAN MARAH KAT SORANG MAMAT TU

    NAK KATA DEMOKRATIK LAGI?

    KAH KAH KAH

    TURUNKAN GUAN ENG PULAK LEPAS NI

    KAH KAH KAH

    ORANG CINA PENANG TAK SUKA GUAN ENG

    ORANG CINA TAK SUKA BINI GUAN ENG

    KAH KAH KAH

    MARI KITA JATUHKAN DIKTATOR GUAN ENG PULAK


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. TPPA ada kelebihannya. Namun berdasarkan penilaian dan keperluan utk kelangsungan negara, kerajaan melihat lebih byk faedah melalui TPPA.

      Antaranya Tuang Presideng sudah pun melantik diri sendiri jadi penasehat Umnu.

      Itulah salah satu kehebatan TPPA.

      Kehebatan lain TPPA ialah TOLAK PAS PILIH UMNO

      Delete
    2. walaUNTA kah...kah...kah...
      jgn lupa sultan jg marah sama satu mamat yg rosakan pkns...

      Delete
    3. Sia2 Berjuang Bila President Sendiri Berjuang Pertahan DAP Racist dan Anti Islam Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam G18 - GHB - PAN Imayam sebelum pemilihan parti 2015 apabila President dan segala dan semua pimpinan PAN sendiri berjuang untuk keredhaan DAP yang anti Islam.

      Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus berkempen untuk G18 dulu sebelum dan selepas kalah melingkop dari PAS dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke lewat malam walaupun yg datang tu hanya anak nini kami.

      Sekali tu punya semangat kami pi Terengganu kempen atas pick up truck walaupun tak da sapa yg dengar. Punya Komited kami siap pi kempen kat pendatang Bangladesh yg tak da IC tu

      Penat jerih nak bina Islam tiba2 Presiden dan semua kepimpinan ( Bekas Baghal G-18) sendiri jadi tali barut DAP yg racist.

      President PAN yg tak da degree tapi mengaku professional sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat DAP racsit anti Islam tu makin panjang.


      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES SEKRETARIAT Bekas PAN Imayam

      Delete
  8. Perjanjian TPPA belum lagi dpt kata putus lagi , perhimpunan mcm ni mmg lah tersangat x perlu untuk diadakan..

    TPPA ni ada kelebihan untuk negara kita ni terutama untuk walaon-walaon pas..

    apa pon tggu keputusan dari Tuang Presideng..kalu tak sokong lagi memang tak patut sungguhlah Tuang Presideng..boleh letak jawatan penasehat tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dengan hang. kami kaum walaUNTA sgt bersyukur kerana pm tercinta telah dibebaskan drp semua pertuduhan berkat nasihat tuang guru kami...lagi satu...tuang guru sama tuan mursidul am adalah makhluk yg kasyaf dan boleh melihat masa depan, sbb tu dari dulu lg depa tak percaya pm kita lakukan kesalahan...syukur

      Delete
    2. Sia2 Berjuang Bila President Sendiri Berjuang Pertahan DAP Racist dan Anti Islam Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam G18 - GHB - PAN Imayam sebelum pemilihan parti 2015 apabila President dan segala dan semua pimpinan PAN sendiri berjuang untuk keredhaan DAP yang anti Islam.

      Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus berkempen untuk G18 dulu sebelum dan selepas kalah melingkop dari PAS dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke lewat malam walaupun yg datang tu hanya anak nini kami.

      Sekali tu punya semangat kami pi Terengganu kempen atas pick up truck walaupun tak da sapa yg dengar. Punya Komited kami siap pi kempen kat pendatang Bangladesh yg tak da IC tu

      Penat jerih nak bina Islam tiba2 Presiden dan semua kepimpinan ( Bekas Baghal G-18) sendiri jadi tali barut DAP yg racist.

      President PAN yg tak da degree tapi mengaku professional sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat DAP racsit anti Islam tu makin panjang.


      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES SEKRETARIAT Bekas PAN Imayam

      Delete
  9. macai makan dedak
    walaon minum kencing
    bodoh mcm omak
    tak payah bising-bising

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila President Sendiri Berjuang Pertahan DAP Racist dan Anti Islam Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam G18 - GHB - PAN Imayam sebelum pemilihan parti 2015 apabila President dan segala dan semua pimpinan PAN sendiri berjuang untuk keredhaan DAP yang anti Islam.

      Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus berkempen untuk G18 dulu sebelum dan selepas kalah melingkop dari PAS dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke lewat malam walaupun yg datang tu hanya anak nini kami.

      Sekali tu punya semangat kami pi Terengganu kempen atas pick up truck walaupun tak da sapa yg dengar. Punya Komited kami siap pi kempen kat pendatang Bangladesh yg tak da IC tu

      Penat jerih nak bina Islam tiba2 Presiden dan semua kepimpinan ( Bekas Baghal G-18) sendiri jadi tali barut DAP yg racist.

      President PAN yg tak da degree tapi mengaku professional sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat DAP racsit anti Islam tu makin panjang.


      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES SEKRETARIAT Bekas PAN Imayam

      Delete
    2. Hang la macai dap@malauntaik dap.sendiri punya salah lg nak kutuk org.
      dap anti islam
      pan tukang sorak
      dap tercekik tulang
      pan jatuh berselerak

      Delete
    3. wahhh....siap pantun.macai pantunlah ni.kikikiki

      Delete
  10. Hairan ommakkau. Kejap jilat khalid, kejap jilat Azmin.. Xkan dua2 mau jilat kot
    Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden bulan ada hazir di parliment ke? Jangan2 ambil MC hari ini dan esok

      Delete
  11. Kah kah kah ........ terbaik omak kau ...... pkr = pan = umno = taik !

    ReplyDelete
  12. Fatwa wali2 Umno;

    Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Dr Mahathir

    Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib Rosmah

    “8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup".

    PAS PARTI AJARAN SESAT PENJUAL AGAMA DIPIMPIN HADI AWANG ULAMAK JAHAT AKHIR ZAMAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang suci hanyalah DAP yg anti Islam di mata PAN Imatam

      Delete
    2. Ustaz porno tontowi pay per view mintak tolong kafir DAP settlekan..kah kah kah

      Delete
  13. TOLAK PAS PILIH AMANAH - TPPA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya hadi, mana surat yg dia dakwa syeikh qardhawi tulis pd dia yg mharamkan Amanah.

      punya terer hadi. dia helo aje syeikh. kelam kabut syeikh terus buat surat hantar pd dia...

      Delete
  14. Tadi tengok facebook. Ada orang hantar cerita yang mengatakan bahawa melontar boleh dibuat dibangunan TH sebab kat sana ada ramai setan termasuk setan-setan yang bersongkok!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setan sarban takdak ke?

      Delete
    2. Bkn setan la bodoh punya pan.itu lembaga.lembaga pengarah tak tahu ke

      Delete
  15. Menantu Presiden PAS lupa kaum kerabat dia menguasai parti Pas.

    Ipar dia, anak Presiden PAS, Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat.

    suami kepada ipar dia, juga menantu Presiden PAS. Ketua Pemuda PAS Perak.

    Bapa mertua Presiden Pas.

    "Saya terfikir jika Pas memerintah Malaysia, adakah ia diperintah oleh parti Pas atau sebenarnya oleh empat beranak?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah lah kau bust cerita memburuk burukkan tghh n pas.apa kau ingat org nak heran dgn cerita katun kau tu.apa kau nak ambik calun jd ag baru ke.dasar pemakan dedak dap

      Delete
  16. Omakkau x ulas pun pasal derma najib yg dipulangkan.

    Mcm omakkau xpercaya je.kih kihkih. Omakkau mesti percaya kan...omakkau walaon jugak kan.mkn dedak ug.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari berkenalan dgn pan.nama penuhnya pandirkutty imayam inekulek porah cit.nama pangilan pandir.makna nama parti penjilat dap n pengutuk pas habukpun tarak@parti tak ada kerja punya org bleh lepak di warung bak ku te

      Delete
    2. Ketua Penerangan PAS Pay per view lah woiii

      Delete
  17. SATU MASA NANTI KALAU TPPA MENDATANGKAN MUDARAT & KESENGSARAAN KPD RAKYAT MALAYSIA, KITA PAKAT RAMAI2 KENCING ATAS KUBUR TOK PA DAN NAJIB.

    ReplyDelete
  18. Kuali kata bontot belanga hitam legam. Belanga nak terbelahak bila dengar kuali kata bontot dia hitam manis .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bontot mat sabu hitam pahit sbb tu dia tak laku.

      Delete
  19. HIPOKRIT - CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih hehh

    Poodahh kata Ibu Yantie

    ReplyDelete
    Replies





    1. DAP tidak kenang budi

      KOTA BHARU 20 Nov. - Pemecatan 300 ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Ke­selamatan Komuniti (JKKK) terdiri daripada wakil Pas di Pulau Pinang mendedahkan wajah sebenar DAP sebagai parti yang tidak mengenang budi.

      Slug DAP PAS Kota Bharu 20 November 2015 Timbalan Presiden
      Tuan Ibrahim Tuan Man

      Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, jika perkara itu benar, tindakan DAP adalah keterlaluan namun pihak­nya sedia menerima pemecatan itu.

      “Kita lihat ini tindakan agresif. Pas dukacita terhadap tragedi ini sebab kemenangan dalam pilihan raya di Pulau Pinang adalah kemenangan bersama, hasil gerak kerja kita bersama DAP dan PKR.

      “Pas bagaimanapun terima perkara ini dan kita juga akan bertindak sebagai pembangkang di Pulau Pinang,” katanya.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri pe­rasmian Sam­butan 60 Tahun Pas Kelantan di Dataran Ilmu di sini hari ini.

      Perasmian sambutan tersebut disempurnakan oleh Menteri Besar yang juga Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Ahmad Yakob.

      Kerajaan DAP Pulau Pinang sebelum ini mengesahkan telah memecat 300 ahli JKKK termasuk wakil Pas yang didakwa tidak menyokong pakatan pembangkang yang baharu.

      Mengenai kerjasama parti itu dengan PKR, Tuan Ibrahim menegaskan, kedua-dua pihak bukan sahaja bersetuju mengekalkannya, malah komited mengeratkan lagi hubungan sedia ada.

      “Di peringkat Pusat kita masih bersama PKR kerana ini adalah mandat daripada Muktamar. Kita sudah empat kali bertemu pimpinan tertinggi PKR, masih ada hubungan itu terutama di Selangor,” katanya.

      Delete
    2. Perangai PAS serupa yahudi

      KOTA BHARU 27 Jan. – Kerajaan Pas Kelantan mengambil tindakan drastik menyingkirkan beberapa penghulu yang didapati cenderung menyokong Parti Amanah Negara (PAN) atau terlibat secara langsung dengan program anjuran parti itu.

      Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, tindakan keras itu diambil bagi memastikan semua penghulu serta pemimpin akar umbi menyokong penuh kerajaan negeri yang memerintah. “Pelantikan jawatan penghulu ini dibuat atas asas politik, jadi dia kena bersama kerajaan negeri. Kalau kita dapati ada yang menentang kerajaan, sama ada perbuatan atau kata-kata, kita terpaksa ambil tindakan.

      “Sebelum ini memang sudah ada beberapa kes yang kita tidak lantik semula, sebaliknya kita ganti mereka dengan orang lain,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Penyampaian Watikan Pelantikan Penghulu 2016, di sini hari ini. Penyampaian watikah kepada 790 penghulu itu disempurnakan oleh Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob. Mohd. Amar yang juga Pengerusi Majlis Penghulu Kelantan bagaimanapun enggan mendedahkan jumlah penghulu yang disingkirkan kerana menyokong PAN.

      Beliau berkata, selain pecat, antara tindakan lain boleh dikenakan terhadap penghulu yang menentang kerajaan negeri ialah amaran dan digantung tugas. Dalam perkembangan lain, beliau yang juga Naib Presiden Pas memberitahu, keputusan kerajaan negeri mengarahkan premis menjual vape dikosongkan sebelum 1 Februari ini adalah muktamad walaupun menerima bantahan. Menurut beliau, setakat ini, pihaknya belum mengadakan perbincangan lanjut berhubung memorandum bantahan peniaga yang diserahkan kepada kerajaan negeri baru-baru ini.

      Sementara itu, mengulas mengenai hakisan di sekitar Pantai Pulau Kundur serta beberapa kawasan lain akibat fenomena air pasang besar, katanya, Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) negeri sedang memantau keadaan di lokasi kejadian. “Kita minta JPS pantau dan sediakan laporan supaya kita boleh hantar hasil laporan itu kepada Kerajaan Pusat untuk tindakan susulan seperti membina benteng atau meletakkan batu,” katanya.

      Delete
  20. BODOH PUNYA PKR...

    ReplyDelete
  21. Hantam cukup2 omakkau. Baru skrg terbongkar kemunafikan tahap cipan Pkr ni. Silap la Johari Abdul pegi mulut betapa beradab dan tertibnya Pkr ganyang Khalid dulu. Haha...amek ko.

    ReplyDelete
  22. Pergi Digital Mara.... charger RM6.00 brand sama sebelah mara tu Partama Kompleks RM20.00....portable charger 4 head RM45.00 di Partama brand sama RM130.00 mme babi cina nih... skg Partama peniaga cina dah banyak tak laku... baru sebulan berlalu...

    ReplyDelete
  23. Ada baiknya juga dgn langkah kajang utk gantikan ts khalid dulu. Bila ts khalid dah belakangkan kehendak pimpinannya dan pr dlm mentadbir delangor. Menandatangani mou langat 2 dgn kerajaan pusat tanpa merujuk terlebih dulu kpd pimpinan pr yg memerintah. Ts khalid juga sgt kedekut berkira utk menyalurkan pendapatan kewangan negeri utk kemudahan dan pembaikan infrastruktur dan bantuan kpd rakyat s3langor dan tidak mesra rakyat. Sbb itu ts khalid mampu simpan asset negeri selangor lebih dari rm3 bilion dlm tempoh 6 tahun pemerintahannya. Manakala ds azmin lebih prihatin rakyat dgn menyalaurkan kpd pembangunan negeri dan pelbagai skim bantuan rakyat dan byk meluluskan pemberian hak milik tanah kpd rakyat dan terbaru di felda sungai tengi.

    ReplyDelete

  24. Jika penukaran MB kedah akan menjadi sesuatu yang memudahkkan pakatan mengambil kembali Kedah dm pru14, maka bodohlah pakatan mempersoalkan pertukaran tersebut.


    ReplyDelete



  25. KOTA BHARU 27 Jan. – Kerajaan Pas Kelantan mengambil tindakan drastik menyingkirkan beberapa penghulu yang didapati cenderung menyokong Parti Amanah Negara (PAN) atau terlibat secara langsung dengan program anjuran parti itu.

    Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, tindakan keras itu diambil bagi memastikan semua penghulu serta pemimpin akar umbi menyokong penuh kerajaan negeri yang memerintah.
    “Pelantikan jawatan penghulu ini dibuat atas asas politik, jadi dia kena bersama kerajaan negeri. Kalau kita dapati ada yang menentang kerajaan, sama ada perbuatan atau kata-kata, kita terpaksa ambil tindakan.

    “Sebelum ini memang sudah ada beberapa kes yang kita tidak lantik semula, sebaliknya kita ganti mereka dengan orang lain,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Penyampaian Watikan Pelantikan Penghulu 2016, di sini hari ini.

    Penyampaian watikah kepada 790 penghulu itu disempurnakan oleh Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob.

    Mohd. Amar yang juga Pengerusi Majlis Penghulu Kelantan bagaimanapun enggan mendedahkan jumlah penghulu yang disingkirkan kerana menyokong PAN.

    Beliau berkata, selain pecat, antara tindakan lain boleh dikenakan terhadap penghulu yang menentang kerajaan negeri ialah amaran dan digantung tugas.

    Dalam perkembangan lain, beliau yang juga Naib Presiden Pas memberitahu, keputusan kerajaan negeri mengarahkan premis menjual vape dikosongkan sebelum 1 Februari ini adalah muktamad walaupun menerima bantahan.

    Menurut beliau, setakat ini, pihaknya belum mengadakan perbincangan lanjut berhubung memorandum bantahan peniaga yang diserahkan kepada kerajaan negeri baru-baru ini.

    Sementara itu, mengulas mengenai hakisan di sekitar Pantai Pulau Kundur serta beberapa kawasan lain akibat fenomena air pasang besar, katanya, Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) negeri sedang memantau keadaan di lokasi kejadian.

    “Kita minta JPS pantau dan sediakan laporan supaya kita boleh hantar hasil laporan itu kepada Kerajaan Pusat untuk tindakan susulan seperti membina benteng atau meletakkan batu,” katanya.





    ReplyDelete
  26. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„





    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„





    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„





    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...