Tuesday 19 January 2016

GAMBAR PALSU DISUNTING "SAYA MAU SENTUH BABI" BERLEGAR LIGAT DIMEDIA SOSIAL SEHINGGA MENIMBUL KERESAHAN RAKYAT.


Gambar yang disunting berlegar ligat dimedia sosial dengan dikongsi warga maya telah menimbulkan rasa resah dan kekecuhan dan keributan berhubung perkara itu.

Gambar menunjukkan beberapa gadis Melayu/Islam berhijab menyentuh seekor anak babi.

Walau bagaimanapun, setelah dijalankan semakan dan siasatan mendapati bahawa gambar asal adalah daripada kisah beberapa gadis menyentuh anjing, yang diambil semasa "Saya Mahu Sentuh Anjing " suatu acara agak kontroversi yang diadakan pada tahun 2014.

Gambar yang disunting muncul dimedia sosial dan alam maya sejak hujung minggu lalu dalam apa yang kelihatan sebagai sebahagian daripada laporan berita palsu bertajuk "Program Terbaru 'Saya Mahu Sentuh Babi".

55 comments:

  1. walaupun hukum asal babi dan anjing adalah najis mughallazah dan orang islam haram memakannya, tapi kenapa beria-ia sangat nak menyentuh anjing tu... bila dah di'viral' anjing menjadi babi kenapa pulak menggelupur cam hilang akal ? kan sama dan amat jelas 'keharaman' samada memakan mahupun menyentuh haiwan yang dua tu ? sekarang ke enam-enam jahanam yang menjadi viral kerana memegang binatang haram tu nak salahkan orang lain pulak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejahatan DAP yg anti Islam dan gerakan liberalisme tidak henti2 mahu menyesatkan orang melayu Islam di Malaysia. Kalau tidak berjaya disesatkan nescaya mereka akan menindas umat Islam melayu seperti mana terjadi di Penang.

      Ini buktinya:

      https://aidcnews.wordpress.com/2016/01/18/dap-penang-institute-mahu-hapuskan-perundangan-syariah-islam/

      DAP & Penang Institute Mahu Hapuskan Perundangan Syariah Islam ?

      bangkit.info – Sebuah laman facebook Komplot Watch telah menviralkan sebuah video rakaman perbualan diantara beberapa orang tokoh pada satu sesi perbincangan di yang dikatakan diambil ketika forum yang dianjurkan oleh G25 dan Penang Institute.

      Katanya antara yang terlibat dalam perbincangan tersebut mengikut dakwaan yang dibuat oleh Komplot Watch sendiri adalah Noor Farida Ariffin, Wong Chin Huat dan Maznah Mohamed.

      Perbualan tersebut antara lain berbincang bagaimana mereka boleh menggerakkan usaha untuk memansuhkan terus atau mencadangkan untuk dipinda mana-mana perundangan syariah yang sedang berjalan di negeri-negeri seluruh Malaysia.

      Bukankah Islam dan hal ehwal Islam dibawah bidang kuasa Sultan dan Raja-Raja Melayu bagi setiap negeri? Dan bukankah bagi negeri-negeri lain hal ehwal Islam dibawah bidang kuasa Yang di-Pertuan Agong?

      Kenapakah DAP melalui badan pemikir mereka Penang Institute sangat teruja untuk memansuhkan sesuatu yang jelas bukan hak mereka? Kenapakah DAP tidak henti-henti berlagak dengan sikap anti Islam yang menebal?

      DAP biaDAP!!

      Delete
    2. Pelaburan Dana Penang Institute Gerakkan Kebangkitan Liberalisme Di Malaysia

      AIDCNews- 16/1/16 –Berapa banyak dana dilaburkan kepada Penang Institute, badan pemikir Kerajaan DAP Pulau Pinang untuk menggerakkan kebangkitan gelombang liberalisme di Malaysia.
      Demi menjayakan agenda teras DAP -mewujudkan sebuah Negara Sekular Malaysia- badan pemikirnya memerlukan dana yang banyak untuk menggerakkan pelbagai instrumen sokongan seperti mengukuhkan parti, badan bukan kerajaan (NGO) dan parti-parti sokongan yang berjenama Islam.

      Program terbaharu anjuran Penang Institute yang bakal dijalankan pada 23 Januari ini di Kuala Lumpur adalah sebahagian daripada usaha mencapai matlamat DAP itu.

      Forum bertajuk ‘Can Islamists Be Liberals?‘ diusahakan oleh Penang Institute dengan kerjasama G25 Malaysia dan IRF (Islamic Renaissance Front).

      penang institute

      Tetamu kehormat forum itu adalah Mustafa Akyol, seorang penulis dan wartawan Turki yang berfahaman klasik Liberal.

      Ucap utama Akyol akan dibahas oleh tiga ahli panel; Dr Maszlee Malik, Wan Saiful Wan Jan dan Dato’ Dr Mujahid Yusoff Rawa.

      Dr Maszlee adalah Ahli Majlis Syura IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia), nama baharu kepada JIM (Jemaah Islam Malaysia) yang susur galurnya daripada pertubuhan pelajar Malaysia (underground) di United Kingdom yang dinamakan IRC (Islamic Representative Council).

      Sealiran dengan Dr Maszlee adalah Dr Mujahid Yusof yang juga Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN) pusat dan Pengerusi PAN Pulau Pinang.

      Wan Saiful Wan Jan pula adalah bekas Mursyid Hizbi (Hizbul Islami), satu pertubuhan pelajar underground yang dikaitkan dengan PAS di United Kingdom.

      Beliau juga merupakan Ketua Pegawai Eksekutif IDEAS (Institute for Democracy and Economic Affairs), Editor AkademiMerdeka.org, projek anjuran Atlas Global Initiative, Naib Presiden Rangkaian Istanbul untuk Liberty dan satu-satu ahli dari Malaysia dalam ‘Mont Pelerin Society’, sebuah pertubuhan Liberal peringkat dunia.

      Wan Saiful dan Dr Aziz Bari bersama-sama menggerakkan IDEAS untuk menjayakan agenda liberalisme di Malaysia.

      Dalam masa sama Wan Saiful juga mempunyai hubungan dengan Dr Maszlee, di mana Ahli Majlis Syura IKRAM itu merupakan salah seorang felo IDEAS.

      Delete
    3. https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/09/lim-guan-eng-pelopor-gagasan-maqasid-syariah/

      Lim Guan Eng Dalang Kumpulan G25 & Gagasan ‘Maqasid Syariah’ ?

      AIDCNews – 9/12/15 – Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng merupakan pelopor gagasan liberal yang berselindung di sebalik jenama Islam, ‘maqasid syariah’ ?

      Lim yang juga Setiausaha Agung DAP merupakan perasmi “Forum G25 : Maqasid Syariah Dalam Demokrasi Perlembagaan,” anjuran bersama G25 dengan badan pemikir Penang Institute, pada 31 Oktober di Olive Tree Hotel, Bayan Lepas, Pulau Pinang.

      Dalam ucapan perasmian forum itu, Lim merakamkan alu-aluan kepada lapan individu yang menjayakan program itu.
      Mereka adalah;

      1. Zairil Khir Johari, Ketua Pegawai Eksekutif Penang Institute

      2. Dato’ Abdul Malik Kassim, Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Kerajaan Pulau Pinang

      3. Datuk Latifah Merican Cheong; G25-bekas pembantu Gabenor Bank Negara dan Ahli Lembaga Pengarah The Asian Women’s Leadership University (AWLU) Project

      4. Dato’ Noor Farida Mohd Ariffin, G25 – Bekas Ketua Pengarah di Penyelidikan, Triti dan Jabatan Undang-undang Antarabangsa, Kementerian Luar Negeri dan Ambassador bagi Kumpulan Pakar Perundangan Tinggi pada Susulan kepada ASEAN Piagam (HLEG)

      5. Dato’ Seri Mohd Nazir bin Tun Abdul Razak G25-Pengerusi CIMB Group

      6. Dato’ Dr Anwar Fazal, G25 -Pengerusi the Malaysian Interfaith Network (MIN) dan Inisiatif Kelestarian Pulau Pinang

      7. Dato’ Dr. Sharom Ahmat, G25 – Pengerusi SERI (Socio-economic and Environmental Research Institute) nama lain kepada Penang Institute.

      8. Dr Dzulkefly Ahmad, Pengarah Strategi Parti Amanah Negara (PAN).

      “Dari segi sejarah, Pulau Pinang adalah tempat pertemuan idea dari tamadun yang berbeza, yang memberkati kita rakyat Pulau Pinang dengan pandangan kosmopolitan dan progresif.

      “Institut Pulau Pinang harus dipuji kerana membantu untuk menganjurkan forum bersama dengan G25 dalam tradisi mulia ini di Pulau Pinang.

      “Saya perlu mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada G25, bukan sahaja membawa forum di Pulau Pinang – (tetapi) mereka juga akan mempunyai satu lagi forum di Kuala Lumpur pada 5 Disember..”kata Lim dalam ucapannya.

      Delete
    4. Mula2 golongan anti melayu Islam ni lobi kempen touch d hanjing. Lepas tu dia akan pergi ke bela di hanjing. Lepas berjaya menyelewengkan dengan bela anjing kempen akan bertukar kepada touch d babi dan bertukar ke eat d babi.

      Inilah apa yg DAP teruja sangat tu. Malangnya PAN Imayam pun wokey sebab mereka adalah talibarut DAP

      Delete
    5. Lu melayu mengong....mahu cina kasi makan sama lu ka? talak la.....lu cali sendili la.......!!!!!!!!!

      Delete
    6. Haram haram haram melayu di haramkan oleh anjing dan babi!

      Delete
    7. Anon 10:16 balik Tongsanlah ! Gila mengong vavi punya Anon !

      Kita tidak pernah minta sedekah dengan Cina ! Kita berusaha cara halal untuk mendapatkan rezeki yang halal. Kita orang baik tidak terlibat dengan towkay-towkay yang terlibat dengan ahlong, judi, arak, mlm, pelacur, triad, human trafficking !

      Delete
  2. ulamakPas yang menghinakan diri mereka sendiri dan terus terkena kepada partinya,kini imej parti Pas rosak teruk kerana adanya peminpin kaki fitnah dan penyokong kaki fitnah.

    seolah2 apa yang dilakukan oleh ulamk ini halal shaja, dahsyatnya pula mereka menggunakn Allah memperthan perbuatan mereka.

    gila ke? kita tunggu lagi lama, lagi timbul penghinaan yang akan mereka dan parti Pas terima.

    ReplyDelete
  3. diharap komen2 yg merapu dikurangkan...tahun baru ini marilah sama2 kita lebih produktif dlm menjalani urusan harian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://aidcnews.wordpress.com/2015/09/29/10-bukti-dap-anti-islam/

      10 Bukti DAP Anti Islam

      Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

      Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

      Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

      Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Delete
  4. Persoalan kenapa penyelesaian kes dibuat di luar mahkamah itu pun adalah kerana LGE kesian pada ulamak tu.

    Cuba fikir jika LGE tidak menawarkan penyelesaian seperti itu dan penyelesaian perlu dibuat dalam mahkamah selepas perbicaraan, implikasinya adalah lebih parah lagi, diantaranya adalah:

    1. Nilai amaun yang perlu dibayar oleh ini akan menjadi jauh lebih tinggi.

    2. Terdedah pula kelemahan-kelemahannya yang lain yang boleh mengaibkan semasa sessi perbicaraan.

    3. Hal-hal peribadinya juga akan diselak habis-habisan oleh peguam.

    Teladan yang boleh diambil dalam kes ini ialah:

    1. Di pehak Tantawi, bercakap mesti berpegang kepada fakta bagi memelihara imej awak seorang Islam.

    2. Integriti peribadi telah merudum. Parti juga yang menanggung kesan akibatnya.

    3. Di pehak Lim Guan Eng, harga maruah lebih penting daripada wang ringgit. Dia tidak dapat satu sen pun keuntungan dalam bentuk wang tetapi mendapat keuntungan menggunung dari segi moral.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Parti Haram Untuk Umat Islam

      Jika Mufti mahu disaman kerana Khutbah Aidil Adha. Apa lagi jenis hina ludah dan nista akan dilakukan oleh DAP.

      Talibarut2 DAP dari PAN Imayam penuh redha bila Mufti Pahang diugut seperti itu kerana sehina2 manusia dimata PAN Imayam pimpinan Mat Sabu adalah kaum melayu berugama Islam. Sesuci2 manusia dia mata PAN Imayam talibarut ini adalah DAP tercinta.

      Mungkin ini disebabkan mahukan Syafaat bila mampus kelak ???????

      Delete
  5. Dahulu kes-kes fitnah ini amat dijaga oleh pimpinan Pas
    Sekarang fitnah sudah menjadi mainan dan 'biasa' kepada Pas

    Itulah bukti kelemahan nakhoda Pas sekarang...

    Nakhoda memfitnah, maka pengikutnya juga memfitnah
    Malang sekali...lidah kelu tidak berbahasa...

    Pas sekarang dalam masa yang sangat singkat telah dan sedang menuai hasil amanat dan tindakan nakhodanya sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihat paparan Sebuah portal yang menjadikan politik sebagai bahan berita utama secara tiba2 meletakkan paparan berkenaan Khutbah Jumaat sebagai isu utama. Sebesar2 tajuk diletakkan. Dan yang lebih pelik, kenapa isu ini timbul secara tiba2 dan dijadikan bahan utama tajuk media seperti Malaysian Insider? Walhal setiap tahun menjelangnya 14 Februari, Jabatan Agama Islam di setiap Negeri akan fokus dalam menuntut umat Islam tidak menyambut Hari Kekasih. Ia ditegah Agama Islam.

      Malah setiap tahun di dalam Ceramah2 Agama di mana2 Masjid akan membangkitkan isu yang sama. Kenapa mesti timbul isu tersebut kali ini? Nak halang Umat2 Islam berdakwah pula? Orang Kristian nak sambut, tiada masalah. Tiada siapa pun yang menghalang. Kerana Hari Kekasih diilhamkan oleh seorang Kristian di Rom Itali.

      Itu dijadikan budaya Agama ini Sambut, tak ada masalah. Tapi Islam melarang sama sekali walaupun ada juga yang sambut. Maka Khutbah Jumaat dijadikan salah satu platform bagi menyeru setiap hamba Allah menolak sambutan tersebut.

      Apa isu yang sebenarnya ditimbulkan Malaysian Insider sehingga dijadikan ianya paparan paling utama? Apa motif? Mahu Pemimpin2 Kristian membacanya? Kemudian? Buat kenyataan media suruh pihak JAWI dan JAKIM minta maaf dan menarik balik Khutbah Jumaat tersebut. Siapa yang akan buat? Seorang pemimpin DAP yang membawa beberapa orang Pemimpin NGO Kristian.

      Delete
  6. Dulu-dulu bila tenguk lambang logo PAS, ada jugak rasa takut bila nak buat dosa. Bukan apa teringat pada larangan dan hukum Allah. Begitu sucinya perjuangan parti yang diberi nama PAS.

    Tapi sekarang tenguk lambang logo PAS kat kepala Nasarudin, dah tidak membawa apa-apa makna pun. Logo tersebut sudah terlalu jauh untuk di kaitkan dengan Islam.

    DAP yang selama ini di tuduh anti Islam dan menolak hudud sanggup bertolak-ansur sedangkan ketika dakwaan tersebut di buat hubungan PAS-DAP tidak boleh di selamatkan.

    Mungkin masih tersemat dalam hati sanubari Lim Guan Eng akan ikatan yang pernah terjalin dengan Pas dalam BA dan PR dahulu. Dan dia pun pernah berkata DAP hanya putus hubungan dengan Haji Hadi, bukan dengan parti Pas.

    Bagaimana keputusan sekiranya Lim Guan Eng berkeras meneruskan perbicaraan? Tentu lebih parah Tantawi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://ceria-ceria-selalu.blogspot.my/2013/05/yb-bantah-bina-masjid-dan-menghina-azan.html

      Baru pegang status calon Ahli Parlimen dah berlagak dan kekwat… Itulah Jimmy Wong, calon Ahli Parlimen Kota Kinabalu, Wong Sze Phin atau Jimmy Wong… Nak mintak tapak bina masjid bermacam-macam kerenah… Bising la… Mengganggu orang tidur la… Parking penuh la…
      Penyandang kerusi Parlimen Kota Kinabalu sebelum ini juga merupakan Ahli Parlimen DAP juga, sebab itu Jimmy Wong berani pijak kepala orang Islam.

      Delete
  7. Salam 1rasuah,

    Maksud hadith, 'kamu akan mengikut gaya hidup golongan terdahulu (jahiliah & yahudi nasrani) sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta hingga kalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan ikut".

    Trend terbaru daripada kafir,
    1. Mas kahwin mahal
    2. Majlis membazir dan menunjuk-nunjuk
    3. Baju labuh menyapu lantai, budak menabur bunga dan potong kek.
    4. Malam berinai bertema filem tiru kafir.
    5. Ucapan kawan-kawan dan famili di hari perkahwinan tiru acara kahwin orang kafir.
    6. Pakai purdah sementara lepas akad nikah buka dan cium dahi tiru tradisi kafir selak veil dan cium lepas lafaz I do.
    7. Pintu gerbang kahwin yang sebenarnya membezakan perkahwinan Yahudi dan Kristian.
    8. Pengapit ramai ramai bertema membazir saudara syaitan.
    9. Berjalan atas alley menuju ke pentas akad nikah di mana khadi sedang menunggu, tetamu duduk di kiri dan kanan lorong, punya bulur nak tiru acara kahwin kapir dlm gereja.

    Makin ramai GPI di sekolah sekolah makin hanyut ummah kerana kualiti GPI. Ibu bapa bertindak minta GPI pamer result UPSR & SPM di papan kenyataan sekolah demi anak-anak anda!

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  8. Din Tantowi tak jumpa ker Hadis tentang fitnah memfitnah ni.

    Atau ada hadis yg membenarkan orang islam untuk memfitnah orang bukan islam sewenang-wenangnya....

    Nah kena sebijik dgn LGE baru tahu langit tinggi ker rendah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam bible ko ade ke bab fitnah bro?

      Delete
    2. Mengapa DAP menghina Islam kamu diam wahai PAN Imayam

      Delete
    3. Mesti diam..
      nanti syoru miss...hehehe

      Delete
  9. Sudah tidak ada kebenaran setiap sesuatu yg keluar dari mulut kepimpinan PAS.

    Emosi mengatasi hukum hakam. Ego menenggelamkan keluhuran hati budi dan ketamakkan menjadi sebahagian dari sifat para ulamak PAS.

    Masih terbukakah ruang hati pengundi untuk menyusun jari memangkah calon PAS?

    Namun sebenarnya mereka..kepimpinan PAS tidak peduli kerana apa yg mereka hajati sudah dimiliki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang suci adalah DAP yang anti Islam dimata PAN Imayam.

      Dimata PAN Iamayam, sehina2 manusia adalah orang islam keterunan melayu

      Delete
    2. Bila Khalid Ibrahim Mantam MB menang saman maka senyaplah golongan PAN Imayam kerana beliau adalah Islam berketurunan Melayu. Nasruddin pula dinista cukup kerana kasih mereka kepada DAP Laknatullah yg anti Islam

      PKR minta maaf fitnah Khalid Ibrahim

      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.
      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.
      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.
      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.
      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.
      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.
      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.
      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.
      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.
      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.
      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
  10. Dia mengaku bersalah tapi keikhlasannya boleh di persoalkan sebab kesalahan dia ialah fitnah bukan salah-faham.

    Belum pernah orang salah-faham bawa kes ke mahkamah. Ini kes menuduh tanpa mencari bukti atau mendapat apa-apa bukti (walaupun mungkin bukti tidak benar).

    Dia menuduh kerana mendakwa LGE menggunakan rundingan terus bukan pasal harga projek atau pasal kandungan perjanjian. Jika Nasrudin mempersoalkan harga kos projek atau kandungan perjanjian boleh lah di anggap salah-faham.

    Ini adalah perbuatan seseorang yang suka melakunkan dirinya sebagai ulamak.

    Dan yang paling mengeciwakan ialah harga yang dia perlu bayar ialah RM10,000 sahaja sedangkan apabila dia di minta menarik balik dakwaan nya, Nasruddin mempertahankan harga dirinya. Kononnya dia seorang yang berpendirian dan seorang yang baik, tidak berniat jahat.

    Ini lah harga ganti rugi fitnah yang paling murah yang di kenakan ke atas seseorang. Nasrudin meletakkan harga nya pada RM10,000 sedangkan se awal-awalnya sebelum masuk mahkamah atau seperti yang dikenakan ke atas orang lain, Nasruddin sepatutnya bersedia membayar lebih dari RM50,000. Harga yang tinggi dan berpatutan, sedikit sebanyak dapat memberi petunjuk yang dia sebenarnya mempertahankan kebenaran dan keadilan.

    Ini lah harga maruah se orang ulamk dan mungkin yang paling tinggi dalam sebuah parti.

    Perkara yang paling penting disini ialah sikap bertimbangrasa Lim Guan Eng yang bersetuju untuk memberi kebenaran kes fitnah ini diselesaikan di luar perbicaraan.

    LGE sedar dia mempunyai bukti yang kukuh untuk meneruskan perbicaraan dan keputusan berpihak kepadanya tetapi masih ada rasa kesian kepada Tantawi dengan bersetuju menyelesaikan secara mediasi.

    Situasi ini menonjolkan kelemahan Tantawi yang mengaitkan juga parti yang dianggotainya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro bible ko x marah ke cursing others ?

      Delete
    2. Yang suci adalah DAP yang anti Islam dimata PAN Imayam. Dimata PAN Iamayam, sehina2 manusia adalah orang islam keturunan melayu

      Delete
  11. Pas pusat perlu mengmbil tindakan disiplin dan memecat beliau kerana sudah terbukti beliau melakukan fitnah.

    sekiranya Pas pusat tidak mengmbil apa juga tindakan imej dan maruah Pas akan terhina sepanjang masa.

    Tetapi tidak terdengar pun bisik-bisik Pas akan mengenakan tindakan kepada Tontowi. Yang kedengaran lantang dan bising-bising sekarang ialah Pas nak ambik tindakan tatatertib keatas parti PKR.

    Hairan bin ajaib, PKR bukan ahli Pas!!! Bagaimana pula Pas nak kenakan tindakan disiplin kepada PKR? Nak tuduh dibawah seksyen mana? Hukuman pula dibawah seksyen mana?

    Ada orang melawak kata Pas ni bagai seekor ular yang banyak sangat kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR minta maaf fitnah Khalid Ibrahim

      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.
      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.
      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.
      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.
      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.
      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.
      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.
      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.
      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.
      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.
      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
    2. Bro, petikan dlm bible ko, bless those who curse you, luke. Knp ko anti sgt islam, bible x ajar ko bermusuhan ok.

      Delete
  12. Lepas ni ajak budak2 betina dlm gambar tu utk buat program SAYA MAU MAKAN ANJING pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Goreng dalam PAN. Kah kah kah

      Delete
    2. Baru tu Mat Sabu selfie d Amoy

      Jangan lepas ni selfie d anjing sudahlah

      Delete
  13. DAP adalah Anak PAP. Sekarang Umat Islam di Penang hidup melarat.

    Nak tau apa PAP buat kat Singapore

    MESTI BACA! STRATEGI HALUS PAP PINGGIRKAN MELAYU DI SINGAPURA

    Berdasarkan buku The Singapore Dilemma - The Political and Educational Marginality of the Malay Community karya Lily Zubaidah Rahim, penulis telah mengemukakan beberapa strategi atau program yang dilaksanakan oleh parti pemerintah iaitu PAP (abang DAP) untuk meminggirkan orang Melayu Singapura secara sistematik. Strategi tersebut ialah:

    1. Mengekalkan taraf minoriti bilangan penduduk Melayu

    Akibat kemerosotan kadar kelahiran penduduk Cina, Lee Kuan Yew telah mendedahkan semasa perhimpunan Hari Kebangsaan 1988 bahawa kerajaan akan cuba meningkatkan bilangan penduduk Cina dengan membawa masuk orang Cina dari luar negara terutamanya Hong Kong.


    2. Melemahkan Kuasa Undi Masyarakat Melayu

    Bagi melemahkan kuasa undi orang Melayu, kerajaan telah melaksanakan program penempatan semula bandar dan dasar perumahan awam. Caranya ialah dengan menempatkan orang Melayu ke merata kawasan perumahan awam baru di seluruh Singapura. Kampung-kampung Melayu juga telah dihapuskan dan digantikan dengan perumahan awam moden.

    Akibatnya, tiada lagi kawasan majoriti Melayu di Singapura. Oleh itu, parti berteraskan Melayu seperti PKMS gagal untuk memenangi sebarang kerusi pada pilihanraya.

    3. Kuota kediaman etnik

    Bagi terus menyekat kuasa politik Melayu, PAP telah memperkenalkan kuota kediaman etnik. Ini bagi memastikan jumlah orang Melayu tidak melebihi 20% daripada jumlah penduduk di mana-mana kawasan pilihanraya

    Bagi orang Cina pula, kuota mereka pula hendaklah mencapai 80% di kawasan pilihanraya dan 87% di blok perumahan awam. Kuota ini dikuatkuasakan dengan tidak membenarkan orang bukan Melayu menjual rumah pangsa mereka kepada orang Melayu.

    Pada pendapat PAP, sebuah blok perumahan yang mengandungi 26% orang Melayu dianggap perkauman, tetapi dianggap sebaliknya untuk 80% penduduk Cina di sesebuah blok perumahan.

    4. Kawasan Undi Perwakilan Kumpulan (GRC)

    Selepas pilihanraya 1988, kerajaan telah melaksanakan GRC ini di mana mengintegrasikan 39 kawasan pilihanraya kepada 13 wad pemilih. Maknanya, setiap wad terdiri daripada penyatuan 3 kawasan pilihanraya yang berjiranan.

    Sistem ini menghendaki setiap pasukan GRC wajib mempunyai seorang ahli etnik minoriti. Akibatnya, parti Melayu PKMS gagal meletakkan calon dalam mana-mana GRC. Ini kerana kawasan yang mengandungi ramai pengundi Melayu seperti Eunos, Bedok dan Kampung Kembangan telah dimasukkan dalam wad GRC.

    Sistem ini selain bertujuan untuk mengukuhkan dominasi PAP dalam politik Singapura, ia juga untuk melemahkan suara etnik minoriti khususnya Melayu.



    5. Pengubahan fakta sejarah Singapura

    Bagi menghapuskan perkaitan orang Melayu dengan asal-usul Singapura, kerajaan PAP telah mengubah fakta sejarah Singapura di dalam buku teks dengan menyatakan dibuka oleh Stamford Raffles.

    Padahal, semua orang tahu bahawa Singapura yang dulunya dikenali sebagai Temasik telah dibuka oleh Sang Nila Utama dan pernah mempunyai Sultan.

    6. Peminggiran pendidikan orang Melayu

    Bahasa Melayu tiada nilai di Singapura. Semua sekolah dan universiti menggunakan bahasa pengantar Bahasa Inggeris. Maka, pelajar Melayu yang berpendidikan Melayu sukar untuk mendapatkan peluang pekerjaan di sektor awam mahupun swasta yang lebih mementingkan Bahasa Inggeris.

    PAP juga telah mengurangkan promosi persekolahan Melayu dan memotong jumlah biasiswa yang ditawarkan kepada pelajar Melayu.


    Tak mustahil perkara-perkara di atas akan berlaku di Malaysia. Kalau kita lihat sekarang pun, petanda semua perkara di atas sedang berlaku. Contohnya di P.Pinang, di mana orang Melayu di sana bagaikan sengaja ditekan hidup mereka. Mereka kehilangan tanah dan kampung tradisi,dengan bermatlamat untuk menghalau secara perlahan-lahan orang Melayu dari PP. Selagi kafir harbi DAP dibantu oleh talibarut mereka dari PAN Imayam, tak mustahil suatu hari nanti Tanah Melayu ini akan jatuh ke tangan kaum lain.

    ReplyDelete
  14. Bila nak anjurkan " i want 2 eat babi"..hehehe
    i like...

    ReplyDelete
  15. Sentuh anjing jijik sangat konon..baham rasuah tak apa pula...macamlah sentuh anjing tu berdosa besar.Nas hanya jelas menyebut haram makan daging babi...itupun Allah masih kasi kompromi boleh makan dalam keadaan darurat serta tidak melampaui batas dan ada nas hadis pula suruh basuh/sertu bekas air yang dijilat anjing tapi ada yang menokok tambah begitu begini hingga perkara yang mudah menjadi payah dan berbelit belit ..apa relevan qias sentuh anjing dengan makan...orang dulu ada yang bela anjing buruan tapi tak jumpa nas yang sebut haram bersentuhan anjing...inilah bahana bila mengaji separuh masak...ini bukan bererti saya menyokong kempen yang tidak membawa faedah tersebut tapi terdapat banyak perkara lain yang lebih afdhal untuk diketengahkan keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul takde dalil boleh terima rasuah ketika darurat...

      Delete
  16. Lepas ni melayu bole makan sup ekor...ekor babi....kikiki....

    ReplyDelete
  17. Firman Allah: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    ReplyDelete
  18. ANJING DAN BABI ADALAH NAJIS MUGHALAZAH (NAJIS BERAT)...ADALAH ORANG ISLAM MENYENTUHNYA SECARA SENGAJA...JIKA IANYA TERSENTUH JUGA HENDAKLAH IA DISAMAK DENGAN AIR TANAH SEKALI DAN DIIKUTI AIR BIASA SEBANYAK 7 KALI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..skang zaman moden...apa kelas nak bermesra dgn anjing pun tak boleh...hehehe
      kita mesti tukar itu hukum baru moden..hehehe

      Delete
  19. QU PUTEH!....QU PUTEH!....MEMANG PUTEH!

    QU SAMUN!....QU SAMUN!...MEMANG PENYAMUN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko memang penyamun..hehehe

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. cepat kaya dan kepengen menang angka togel 2d 3d 4d 5d 6d.

      ,,.,KISAH NYATA ,
      Aslamu alaikum wr wb..
      Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis
      dan berbagi kepada teman2 melalui room ini,
      sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
      dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
      namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
      hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
      akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 600 juta ,
      saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma,
      SUAMI saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anaka-naknya ditengah tagihan utang yg menumpuk,
      demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
      ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
      dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
      dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan NYI SEWIKA hidupnya kembali sukses,
      awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
      dan melihat langsung hasilnya, `
      saya akhirnya bergabung dan menghubungi NYI SEWIKA di No 0853-7778-3434
      Semua petunjuk NYI SEWIKA saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim,
      Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya,
      akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya,
      semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
      kini saya kembali sukses terimaksih NYI SEWIKA saya tidak akan melupakan jasa AKI.
      JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH,
      SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB NYI SEWIKA DI 0853-7778-3434


      ((((((((((((DANA GHAIB)))))))))))))))))


      Pesugihan Instant 5 MILYAR
      Mulai bulan ini (January 2016) Kami dari padepokan mengadakan program pesugihan Instant tanpa tumbal,
      serta tanpa resiko. Program ini kami khususkan bagi para pasien yang membutuhan modal usaha yang cukup besar,
      Hutang yang menumpuk (diatas 1 Milyar), Adapun ketentuan mengikuti program ini adalah sebagai berikut :

      Mempunyai Hutang diatas 1 Milyar
      Ingin membuka usaha dengan Modal diatas 1 Milyar
      dll

      Syarat :

      Usia Minimal 21 Tahun
      Berani Ritual (apabila tidak berani, maka bisa diwakilkan kami dan tim)
      Belum pernah melakukan perjanjian pesugihan ditempat lain
      Suci lahir dan batin (wanita tidak boleh mengikuti program ini pada saat datang bulan)
      Harus memiliki Kamar Kosong di rumah anda

      Proses :

      Proses ritual selama 2 hari 2 malam di dalam gua
      Harus siap mental lahir dan batin
      Sanggup Puasa 2 hari 2 malam ( ngebleng)
      Pada malam hari tidak boleh tidur

      Biaya ritual Sebesar 10 Juta dengan rincian sebagai berikut :

      Pengganti tumbal Kambing kendit : 5jt
      Ayam cemani : 2jt
      Minyak Songolangit : 2jt
      bunga, candu, kemenyan, nasi tumpeng, kain kafan dll Sebesar : 1jt

      Prosedur Daftar Ritual ini :

      Kirim Foto anda
      Kirim Data sesuai KTP

      Format : Nama, Alamat, Umur, Nama ibu Kandung, Weton (Hari Lahir), PESUGIHAN 5 MILYAR

      Kirim ke nomor ini NYI SEWIKA: 0853-7778-3434
      SMS Anda akan Kami balas secepatnya

      Maaf Program ini TERBATAS hanya untuk beberapa Orang saja..?

      Delete
  20. Apakah Anda membutuhkan pinjaman? Ini adalah untuk memberitahukan masyarakat umum bahwa Mrs Jane Alison, pemberi pinjaman pinjaman swasta memiliki membuka kesempatan keuangan untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan. Kami memberikan pinjaman pada tingkat bunga 2% untuk individu, perusahaan dan perusahaan di bawah syarat dan kondisi yang jelas dan mudah dipahami. hubungi kami hari ini via e-mail di: (saintloanss@gmail.com)

    ReplyDelete
  21. TESTIMONI BENAR !!!!! SILA BACA

    Hello kawan-kawan, saya hanya ingin berkongsi kesaksian saya bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari syarikat pinjaman yang sah. Saya patah kerana saya masuk ke dalam perniagaan yang salah yang membuat saya kehilangan semua wang saya tetapi seperti yang saya telah mencari melalui internet, saya melihat satu iklan tentang Syarikat Pinjaman yang memberi pinjaman walaupun tanpa cagaran atau kredit cek dan tiada caj tersembunyi. Saya melihat komen semua orang di blog mengesahkan bahawa mereka adalah syarikat pinjaman yang tulen. Jadi saya adalah rentak sedikit yakin bahawa saya telah bertemu dengan syarikat pinjaman yang betul walaupun i masih sedikit takut pada mulanya kerana saya telah datang dalam hubungan dengan pemberi pinjaman yang tidak baik dan palsu sebenar pada masa lalu yang mendakwa memberi pinjaman tetapi pada hakikatnya mereka tidak. Jadi saya memohon pinjaman dengan syarikat ini dan untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman saya daripada $ 500,000 telah diluluskan yang i digunakan untuk mendapatkan diri saya kembali ke perniagaan. Saya berkata kepada diri saya sendiri bahawa saya perlu untuk berkongsi berita baik ini kepada dunia supaya seseorang di luar sana yang mungkin mencari di mana untuk mendapatkan pinjaman yang tulen di internet boleh mencari tempat untuk mendapatkan pinjaman yang sah. rakan-rakan yang dihormati, saya ingin tegasnya menasihati sesiapa yang memerlukan pinjaman daripada sebuah syarikat pinjaman yang tulen untuk menghubungi e-mel mereka: (trusted.ventures@yahoo.com) Jangan takut daripada mereka. Mereka adalah syarikat pinjaman yang tulen. Semua yang anda perlu lakukan adalah hanya mengikut prosedur mudah mereka dan selesaikan transaksi dengan mereka dan anda akan mengejutkan untuk menerima pinjaman daripada mereka hanya cara i terkejut ketika saya mendapat saya. Sila berkongsi maklumat ini supaya orang lain boleh mendapat manfaat daripada perkhidmatan ini syarikat pinjaman yang tulen.

    ReplyDelete
  22. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jane Alison, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi hari ini kami melalui e-mel supaya kita boleh memberikan syarat-syarat pinjaman dan syarat-syarat kami di: (saintloanss@gmail.com)

    ReplyDelete
  23. Apakah Anda membutuhkan pinjaman Kami adalah sah dan menjamin pemberi pinjaman kredit. Kami adalah perusahaan dengan bantuan keuangan. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi pada bisnis. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami memberikan bantuan penerima dapat diandalkan sebagai Kami akan senang untuk menawarkan Anda pinjaman Hubungi kami melalui Email: hammers.credit@gmail.com

    Layanan yang diberikan meliputi

    *Konsolidasi hutang
    * Pinjaman Bisnis
    *Pinjaman pribadi.
    * Kredit Mobil
    * Sewa Pinjam Rumah

    Menulis kembali jika berminat dengan tingkat bunga kami 4% per tahun. Hubungi kami melalui Email: hammers.credit@gmail.com

    Harap Catatan: Semua individu yang tertarik harus mengirimkan pesan ke email kami untuk respon mendesak dan rincian untuk mendapatkan pinjaman.

    Salam Hormat.

    ReplyDelete
  24. Saya adalah Widya Okta dari SURABAYA, saya ingin memberi kesaksian tentang karya bagus Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan sebagian lain dari kata tersebut, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
    Apakah mereka mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman yang curang di sini di internet, tapi mereka tetap asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

    Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya yang saya jelaskan situasi saya, kemudian mengenalkan saya ke perusahaan pinjaman yang andal yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM dengan tarif rendah 2% dalam 24 jam yang saya gunakan tanpa tekanan atau tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

    Jika Anda memerlukan bantuan dalam melakukan proses pinjaman, Anda juga bisa menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah terpenuhi dalam pembayaran cicilan bulanan sesuai kesepakatan dengan perusahaan pinjaman.

    Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya bagus Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Yang Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

    ReplyDelete
  25. saya ingin memulangkan semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari bandar klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya meninggal di dalam kereta kemalangan dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarga saya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat perhatian wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya memeriksa akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya mahu menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com

    ReplyDelete
  26. Halo,
    Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

    ReplyDelete
  27. Hello ,
    Am Mrs Cynthia corvin . Am a lady with a great testimony I live in USA and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave happiness to me and my family, i was in need of a loan of $360,000.00 to start my life all over as i am a mother with 2 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $360,000.0.Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs cynthia corvin, that refer you to him. contact Mr.Zak,via email:- feroozsuptoo@outlook.com

    ReplyDelete
  28. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipu dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman untuk sekitar Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya kira-kira terhempas kerana hutang.

    Memandangkan pencarian saya untuk sebuah syarikat pinjaman swasta yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat itu adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

    Tuhan yang terhormat, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya kepada syarikat yang boleh dipercayai di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cawangan, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, dan selepas itu Mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia hanya satu lelucon, dan mungkin ini salah satu penipuan yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% tanpa cagaran

    Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan dari membuat perniagaan saya melambung di udara dan dibubarkan dan sekarang perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya. tahu mengenai syarikat fesyen.

    Jadi saya cadangkan semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk dihubungi
    ibu christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (lianmeylady@gmail.com) dan Sety memperkenalkan dan bercakap tentang christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari christabel, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: permatabudiwati@gmail.com Sekarang, semua yang akan saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan untuk lelaki bijak sudah cukup

    Terima kasih sekali lagi untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan hidup yang makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.
    Ibu yang baik Christabel Missan What'sApp Number +15614916019

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...