KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 18 January 2016

EDISI BIAR GAMBAR SEBAGAI SAKSI BERBICARA .... SUASANA DAN SAMBUTAN SANTAI BERSAMA PEMIMPIN-PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN DI KOTA BELUD, SABAH.

Beginilah suasana dan sambutan majlis santai bersama-sama dengan Pemimpin Pakatan Harapan semalam 17hb Januari 2016 jam 8 malam di rumah Sdr Mohd Hj Migin, Kampong Rampayan Laut, Kota Belud Sabah.

Antara pemimpin ulung dan agung Pakatan Harapan yang hadir malam tadi ialah Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu, Saifuddin Nasution Ismail Pengarah Pilihanraya Pusat PKR, Senator Dr Muhd Nur Manuty Pengerusi MPN Perak dan Dato' Seri Lajim Hj Ukin Pengerusi MPN Sabah.

Sambutan dan respon rakyat tempatan ????? .... tak mau nak kupas dan ulas dengan panjang lebar sebab membazirkan nafas dan air liur sahaja ... sendiri lihat dengan mata kepala sendiri akan rakaman-rakaman gambar diatas.

Pemimpin-pemimpin yang hadir bukan calang-calang pemimpin ... ada nama dan ada suara punya.

Diberi dan dihidangkan dengan jamuan percuma pun rakyat tempatan tidak terliur nak datang.

Ada harapan Pakatan Harapan tanpa PAS nak tawan Putrajaya??????????

53 comments:

  1. Ambil gambar sebelum majlis memang la mcm tu. Style utusan punya laporan. Bodoh Omakkau ni rupanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum majlis apa pulak kawan tu tengah teguk ayo makna majlis dah nak abis la bangang punya imayam

      Delete
    2. Setuju. Gambar majlis belum mula. Baru minum2 dulu. Omakkau kalau bab sebar fitnah standard Nasarudin Tantipui

      Delete
    3. Meja kosong walaupun penceramah utama dah sampai.. Mana mungkin pendengar sampai lewat dari penceramah..Ini bukan cobaan ini betul2 lah..(pinjam dialog wak mustar)

      Delete
    4. Meja kosong walaupun penceramah utama dah sampai.. Mana mungkin pendengar sampai lewat dari penceramah..Ini bukan cobaan ini betul2 lah..(pinjam dialog wak mustar)

      Delete
    5. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

      Delete
  2. PHtaik tak laku di sabah sama ngan mat sabu jebon tua muka tak tau malu kah kah kah

    ReplyDelete
  3. Anonymous.20:06, kamu dibutaksn oleh malaysiakini, yang bekerja untuk DAP. Tak nampak kamu majlis sudah pun mula? Tak guna sokong roket yang dilancarkan ke kuali (PAN). Kau tuduh Omakkau bodoh. Kamu tu bahlol wal samdol, otak kena twist oleh DAP

    @ nana tanjong, bayan baru penang.

    ReplyDelete
  4. Ambik wuduk gi solat isyak sana.
    Apa la nak merapu2

    ReplyDelete
  5. Salam mana 2.6b ?

    Kerajaan akhirnya menyertai 160 negara yang melaksanakan gst walaupun agak terlewat.

    Begitulah bunyinya ayat nak perdaya rakyat. Ingat semua rakyat degree spm sedikit A ke, senang senang nak tipu.

    Apa yang membebankan daripada negara maju kerajaan cepat cepat tiru, tapi apa yang baik tidak pula dicontohi, contohnya;
    1. Gaji ikut jam (per hour) kita masih per month.
    2. Kilang atau lombong untuk rakyat tempatan , di sesetengah tempat pihak kilang yang membina sekolah dan pusat komuniti di sesuatu kawasan tapi di Malaysia , kilang untuk pendatang asing.
    3. Nak masuk U mesti lalui ujian tapisan jika tak lepas mesti diulang, hitler pernah gagal masuk akademi seni begitu juga Yonro dari cerita sin chan yang terpaksa mengulang ujian untuk masuk U, tapi di Malaysia, boleh masuk KU, turunkan graf, melalui kursus tertentu, degree boleh dibeli dengan mudah tanpa skor spm.
    3. Gaji sektor swasta lebih tinggi dan dipandang mulia tapi di Malaysia sektor awam yang lembab dan tidak cekap terlampau dimanjakan hingga cukai dan hasil negara lebih banyak mengalir kepada mereka daripada kepada orang miskin.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
  6. Nasrudin tarik balik tuduhan terhadap Guan Eng selepas solat 2 rakaat

    Masa nak buat fitnah dulu ada buat solat sunat ka minta petunjuk Allah betul ka fitnah?

    ReplyDelete
  7. nilah dia akhlak orang alim besar PAS.

    Dah tahu salah dan kena bayar RM10 ribu, angkuh pula tak nak minta maaf.

    Nak tunjuk alim sembahyang sunat dulu minta petunjuk.

    Macamlah Allah suruh dia terus sombong dan rasa diri besar sangat sampai orang yang di 'salahfaham'kan pun tak mahu dia pohon kemaafan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org salah faham jadi cuma perlu tarik bhg2 yg mengelirukan.. Mintak maaf x perlu kerana tiada niat nak fitnah..

      Delete
    2. Org salah faham jadi cuma perlu tarik bhg2 yg mengelirukan.. Mintak maaf x perlu kerana tiada niat nak fitnah..

      Delete
  8. Itu lah kalau nak berlagak macam seorang ulama alim kenalah berhati hati dengan percakapan supaya tidak meniayai orang lain.

    YB Nasruddin tak kan tak tahu perbezaan antara ilmu dan amal. Keilmuan agama saja tak cukup kena amal.

    ReplyDelete
  9. Berani kerana benar..Jika anda benar..kenapa perlu tarik semula tuduhan tu?

    Kalu teruskan perbicaraan mau kena bayar juta-juta...tu pasal sanggup tarik balik walau pun besar kemaluan...

    ReplyDelete
  10. Yeahaaaa ha ha ha ahaks ptuiii ......... ada ngak ada yg penting kita ketawa ! Sekarang pokay sapa tahu besok tokay ! Sekarang barua sapa tahu besok amoi laga dada gua !

    ReplyDelete
  11. Macam mana pemimpin yang begitu berakhlak, berpakaian yang mencerminkan budi pekerti nya dan boleh pulak nak menasihat pemimpin2 Kerajaan, boleh mengeluarkan kata-kata fitnah kepada orang yang dikatakan rendah taraf berbanding dia?

    ReplyDelete
  12. Oh! Pemimpin PAS fitnah????

    Tak sangka yerk?

    ReplyDelete
  13. Tu dia padan muka. Pemimpin yg tidak bermaruah, ini ke parti islam yg kerja menfitnah orang?

    ReplyDelete
  14. betul ke ulamak....ulamak tak fitnah dan singung perasaan orang....dlm. pas ramai ulamak siapa lantik mereka ???

    ReplyDelete
  15. betul tu ... aku pun dah nk meluat dah dengar pasal ulamak palsu ni .
    jika ditegur ape kata ulamak ini.... klu tak suka pindah lah.

    ReplyDelete
  16. Inilah akibatnya bila ada pemimpin mulut capoi...suka mengata ikut nafsu, bila kena saman baru nak gelabah ....pemimpin kelas uganda, no standard.

    ReplyDelete
  17. Masa fitnah tak rasa pulak perasaan orang yang kena fitnah, ikut sedap mulut aje Ustaz ini.

    Ko tanggung malu la ustaz sebab otak mu terletak kat siku dan lutut dalam jubah tu.

    ReplyDelete
  18. Ini adalah bukti yg lebai2 juga boleh memfithnah. Bukan semua yg lebai2 ceritakan boleh dipercayai.

    ReplyDelete
  19. Bagaimana yg non muslim nak setuju dengan hudud, kalau terus macam ni..

    yg selalu kita tengok hal2 negatif je yg banyak berlaku diantara penganut islam ni..

    yg non muslim jadi tak percaya hukum hudud ini boleh adil dilaksanakan...memang banyak keraguan...

    ReplyDelete
  20. Boleh kah seorang ustaz tu mengfinah orang? Seorang ustaz harus memberi contoh dan teladan yg baik kepada masyarakat..bagi masyarakat tengok saya lah ustaz yg sebenarnya...

    buat lah hal2 yg positif agar rakyat dapat menyanjungi anda...macam ni hanya menambahkan keraguan non muslim terhadap bangsa dan agama anda...

    ReplyDelete
  21. Masa nak tulis/cakap tu gunalah otak Islam, jgn guna otak Melayu. Org Islam Pas pun, kalau dirinya Melayu, perangai mcm Umno lah jugak!

    ReplyDelete
  22. Maruah PAS hari ini makin rosak disebabkan pemimpinnya ..

    cakap bab Islam ...pakaian menunjukkan Islam... Tp mulut Dan perbuatan sama saja dgn sekular...

    presiden pun sama...cakap ikut sedap mulut...pil kuda la...monyet la...nyamuk la...ingt dia timbalan ulama dunia dah maksum ke...

    Last2... Hudud kemana ...parti sendiri pecah belah... Pi kawan pulak dgn umno....jgn mimpi la nak menang pru 14.

    ReplyDelete
  23. Memalukan islam dan PAS sahaja....kalau kamu masih mahu panjangkan lidah dajjal (fitnah)..

    eloklah tanggalkan serban kamu...kerana imej kamu berserban kami pun terpalit sekali...Kalau TGNA masih ada lagi....tahu lah nasib kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGNA....saya juga sangat kagum dengan beliau...tapi sayang sekali ahli2 pas yg sekarang tidak lagi mengikut jejak beliau..

      yg ada hanyalah yg tidak berasa puas hati dg kemampuan orang lain, sifat dengki, sombong, bongkak, fitnah yg merajalela...

      Delete
  24. ini kah yg disebut ilmu dimiliki oleh bulan ini?

    Adoi.....kasi malu aja ulama2 bulan. Gua tak henti2 gelak apabila baca komen fb seluruh tanah air mengenai ulama fitnah ini. Gua pikir ilmu itu pasti tinggi dan hebat, nampaknya ilmu itu juga belajar dari ameno.

    Nasbi baik dia dan bulan bukan sebahagian PH....Kalo tidak, ameno gelak2 sampai esok pagi.

    ReplyDelete
  25. Tontowi baik punya spin dlm artikel ni..

    #6. Pada jam 11.30 am, Hakim memutuskan penyelesaian kes dicapai diluar mahkamah dengan memerintahkan kos mahkamah sebanyak RM10K ditanggung oleh defendan. <--- nape tak tulis dibayar oleh saya. ??

    Kalau tontowi dipihak yg benar kenapa tak kotakan kata2 yg kamu buat pd 2014 konon2nya "saya bersedia jumpa lge di mahkamah" ??

    Pelik betul ust tontowi ni..hrp2 dia tak lupa makan ubat.

    ReplyDelete
  26. Kira pemimpin bijak lah tu dah lulusan dari Mesir. Mesir ini luar Negara lah.

    Buat kerja FITNAH ni, itu memang perangai Ustaz ke?

    pasal gelaran ustaz orang mudah percaya. tidak sesuai pun jadi MP.

    ReplyDelete
  27. Manusia biasa yang bukan bertaraf ulamak/ustaz menfitnah boleh lagi dimaafkan kerana kurang mahir hukum hakam.

    Ini pakar statusnya masih tidak memahami dosa menfitnah, bermakna tidak layak diberi gelaran ulamak/ustaz kerana akan mencemar kewibawaan ulamak tulin.

    ReplyDelete
  28. Nah..baru tau. Jgn ingat serban besar bakul boleh tuduh sesuka hati.

    Memalukan. Tak hairan golongan professional keluar pas krn golongan lebai2 kelas rendah spt ini yg kuasai PAS.

    ReplyDelete
  29. Allah akan menunjuk kebenaran Islam dgn menghukum PAS pemfitnah dan pendusta yg munafik.

    Allah dah pun memakbulkan doaku. Nasib baik bicara mahkamah tak dilanjutkan, kalau tidak, PAS akan bogel ditelanjangkan dimahkamah dan akan rebah tersungkur disembelih oleh DAP.

    ReplyDelete
  30. jangan marah dia....ajak dia joint balik pakatan...

    terangkan pada dia yg dia dah ditololkan oleh tuan presiden penasihat misai kontot...yg masih ramai pengikut ...pengikut yg otak dibuntut...

    nasihat kan dia jgn melalut....bagi tau dia..perjuangan yg sekian lama nak menjatuhkan umeno telah tuang penasihatnya campak ke laut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukankah tuan guru mamat ni pernah fitnah calon pru13 dulu sbg pengedar pil kuda..

      kata org guru kencing bediri, walaun kencing berlari...

      inilah dia ulamak taik kucing berlambak dlm pas skrg..

      Delete
  31. Org panggil ustaz kopiah siap serban atas kepala tapi buat fitnah rupanya. Fanatik pas tetap anggap tak berdosa. Inilah dunia pas.

    Tak pelik kes seluar dalam pun senyap smpi skrg

    ReplyDelete
  32. Abis kena fitnah.

    dulu umno lepas tu dap terkini amanah.

    Pemimpin pas sebaik2 manusia buatlah apa saja dosa tak kena. Ajaran syiah

    ReplyDelete
  33. Sungguh memalukan dan mengaibkan, seorang yang dikatakan "ulamak" di dalam sebuah parti Islam akhirnya mengaku "memfitnah" Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang. Nasruddin mengakui bahawa "Saya telah membuat keputusan untuk menarik balik sebahagian artikel yang menyinggung Lim kerana ia tidak mempunyai asas".

    Jika demikian sifat dan sikap seorang agamawan Islam, maka tidak hairan agama Islam tidak dinpandang tinggi oleh masyarakat kerana "ulamak"nya gemar mengeluarkan kenyataan yang berunsur fitnah.

    ReplyDelete
  34. Bagimana seorang "ulamak" yang menjadi Ketua Penerangan boleh dengan sewenang-wenangnya mengeluarkan kenyataan berbau fitnah ke atas orang lain sedangkan pada masa yang sama beliau merupakan orang yang beriya-iya memperjuangkan hudud?

    ReplyDelete
  35. kalau bab nak merosakkan imej Islam.. bagi kat PAScai.. depa mmg expert..

    ReplyDelete
  36. apa nak heran naib ketua dewan ulamak dunia boleh fitnah. anak didik kena lebih dari tu mengikut tok guru

    ReplyDelete
  37. Pas pusat perlu mengmbil tindakan disiplin dan memecat beliau kerana sudah terbukti beliau melakukan fitnah ke atas se oarng manusia.

    sekiranya Pas pusat tidak mengmbil apa juga tindakan imej dan maruah Pas akan terhina sepanjang masa dengan sikap fitnah

    ReplyDelete
  38. Ulamak mewakili orang2 islam seluruh dunia....Malu umat islam termasuk kita2 semua.

    Apa yg kamu tak kata pada DAP....Dari sejahat2 orginisasi,kpd individu2 yg tak mahu hudud...sehinga tergamak kamu kata mereka ada kerjesama dgn israel.

    ReplyDelete
  39. mad sabu dan lajim sama jer, dua2 bodoh, bebal, kecewa dan tak laku..hahahahaha

    ReplyDelete
  40. Hoi puak2 pembangkang. Jangan kau bermimpi nak tawan Putrajaya. Bodoh ke apa korang ni baik Pas, Pkr, Amanah & Dap. Sepatutnya korang aku campak ke laut satu per satu. Ini Umno BN lah. Tetap terus berkuasa si bumi Malaysia. Pergi jahanam dengan politik korang! Yang bahlol shj cerita nak tukar kerajaan..ko ingat apa ! Kami Umno BN tidak sebodoh kamu! Kahkahkah dasar manusia yg kuat bermimpi! Puiiii aku ucapkan. Hidup Umno. Hidup BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab umno la negara jadi huruhara ni bodoh...

      Delete
  41. Firman Allah: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. cepat kaya dan kepengen menang angka togel 2d 3d 4d 5d 6d.

      ,,.,KISAH NYATA ,
      Aslamu alaikum wr wb..
      Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis
      dan berbagi kepada teman2 melalui room ini,
      sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
      dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
      namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
      hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
      akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 600 juta ,
      saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma,
      SUAMI saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anaka-naknya ditengah tagihan utang yg menumpuk,
      demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
      ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
      dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
      dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan NYI SEWIKA hidupnya kembali sukses,
      awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
      dan melihat langsung hasilnya, `
      saya akhirnya bergabung dan menghubungi NYI SEWIKA di No 0853-7778-3434
      Semua petunjuk NYI SEWIKA saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim,
      Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya,
      akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya,
      semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
      kini saya kembali sukses terimaksih NYI SEWIKA saya tidak akan melupakan jasa AKI.
      JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH,
      SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB NYI SEWIKA DI 0853-7778-3434


      ((((((((((((DANA GHAIB)))))))))))))))))


      Pesugihan Instant 5 MILYAR
      Mulai bulan ini (January 2016) Kami dari padepokan mengadakan program pesugihan Instant tanpa tumbal,
      serta tanpa resiko. Program ini kami khususkan bagi para pasien yang membutuhan modal usaha yang cukup besar,
      Hutang yang menumpuk (diatas 1 Milyar), Adapun ketentuan mengikuti program ini adalah sebagai berikut :

      Mempunyai Hutang diatas 1 Milyar
      Ingin membuka usaha dengan Modal diatas 1 Milyar
      dll

      Syarat :

      Usia Minimal 21 Tahun
      Berani Ritual (apabila tidak berani, maka bisa diwakilkan kami dan tim)
      Belum pernah melakukan perjanjian pesugihan ditempat lain
      Suci lahir dan batin (wanita tidak boleh mengikuti program ini pada saat datang bulan)
      Harus memiliki Kamar Kosong di rumah anda

      Proses :

      Proses ritual selama 2 hari 2 malam di dalam gua
      Harus siap mental lahir dan batin
      Sanggup Puasa 2 hari 2 malam ( ngebleng)
      Pada malam hari tidak boleh tidur

      Biaya ritual Sebesar 10 Juta dengan rincian sebagai berikut :

      Pengganti tumbal Kambing kendit : 5jt
      Ayam cemani : 2jt
      Minyak Songolangit : 2jt
      bunga, candu, kemenyan, nasi tumpeng, kain kafan dll Sebesar : 1jt

      Prosedur Daftar Ritual ini :

      Kirim Foto anda
      Kirim Data sesuai KTP

      Format : Nama, Alamat, Umur, Nama ibu Kandung, Weton (Hari Lahir), PESUGIHAN 5 MILYAR

      Kirim ke nomor ini NYI SEWIKA: 0853-7778-3434
      SMS Anda akan Kami balas secepatnya

      Maaf Program ini TERBATAS hanya untuk beberapa Orang saja..?

      Delete