Sunday 3 January 2016

CERAMAH PERDANA M.K.N. PAKATAN HARAPAN TANPA PAS DI KUALA TERENGGANU HAMBAR TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN LANGSUNG WALAUPUN NURUL IZZAH TURUT MEMBERIKAN UCAPAN.


Malam tadi 2hb Disember 2016 jam lebih kurang 9.00 malam berlangsung suatu Ceramah Perdana Majlis Keselamatan Negara (MKN) Pakatan Harapan tanpa PAS di Dataran Shah Bandar, Kuala Terengganu.

Antara pimpinan Pakatan Harapan yang hadir dan memberikan ucapan berapi-api ialah Naib Presiden PKR yang juga Pengarah Pilihanraya PKR Pusat merangkap Ahli Parlimen Lembah Pantai YB Nurul Izaah Anwar, Pengerusi PAN Terengganu yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu YB Raja Kamarul Baharin, Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri PKR Terengganu yang juga ADUN Bandar YB Azan Ismail, Pengerusi DAP Terengganu Sdr Ng Chai Eng, Ahli Parlimen PKR Kuala Langat YB Abdullah Sani dan Ahli Parlimen Sepang YB Hanipa Maidin.

Dari sambutan yang diberikan rakyat ternyata PKR, PAN dan DAP langsung tidak mempunyai pengaruh, sokongan dan kekuatan di Terengganu.

Jelas sudah selama ini kewujudan PKR di Terengganu lebih kepada menumpang dan berteduh dibawah payung pengaruh dan kekuatan PAS.

PAN memang terbukti sahih jitu langsung tidak mendapat sokongan dari rakyat Terengganu. Pengaruh peribadi Pengerusi PAN Terengganu ternyata amat minimal begitu juga sokongan rakyat kepada Pengerusi MPN PKR Terengganu.

Jadi jangan terasa hati jika ungkapan sama pernah diucapkan oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail betapa PAS tidak ada pengaruh di Sarawak maka tidak ada satu kerusi pun diperuntukkan kepada PAS pada Pilihanraya Negeri Sarawak tahun ini yang PKR juga tidak ada sebarang kerusi di Terengganu memandangkan dengan bukti jelas jitu yang PKR tidak ada pengaruh di Terengganu.

Isu yang dibawa oleh Pakatan Harapan tanpa PAS malam tadi adalah isu yang cukup dekat dihati, jiwa dan minda rakyat namun sambutan sebegini hambar memberi mesej dan isyarat yang jelas betapa walau sebesar mana isu yang dekat dihati rakyat kalau pembawanya itu datang dari pemimpin-pemimpin PKR, PAN dan DAP ianya tidak mendapat sambutan di Terengganu. Itu jelas dan pasti yang Pakatan Harapan tanpa PAS kena terima realiti.

PAKATAN HARAPAN TANPA PAS JANGAN MIMPI NAK TAWAN PUTRAJAYA.




32 comments:

  1. Yeahaaaa ha ha ! Ada ngak ada yg penting kita ketawa ! Sekarang pokay sapa tahu besok tokay ! Sekarang barua sapa tahu besok amoi laga dada gua !

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam hamba abdi DAP. Semua DAP cakap semuanya suci

      Delete
    2. Hahaha... kalau beginilah sambutannya agak sukar utk negeri ini maju apalg tidak mahu berubah. Biar negeri lain terus maju dgn gabungan rakyat malaysia tanpa mengira bangsa dan agama.bila negeri rakyatnya hanya mahu pas melayu dan islam maka agak sukar utk maju tanpa penglibatan bangsa lain. Jadi rakyat majoriti walaupun menang dan kuat sokongan, namun tidak membuktikan kemajuan setandingan dgn negeri2 campuran.

      Delete
    3. Woiii cai pan,negeri mana yg amanah pan kuat dan mendapat sambutan mai habaq sat????? Hakikatnya di seluruh negara pan ditolak lagi dibenci rakyat termasuk lah di ppinang. Mengapa pan tak ada cermin kah ataupun cermin pan dah retak seribu utk sedar dik untung?

      Delete
  2. Alahai jangan hina PAN Imayam. Kami ramai penyokong Dari warga Bangladesh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangla pun nak jadi PANdir...

      Delete
  3. MALAM SAMBUTAN 2016 YANG MEMALUKAN DIN PUDU!!!

    Hahaha!!! Tak sampai 30 orang pun yang datang? Polis lagi ramai dari peserta demo? Itu yang Si Din Pudu tu nak pukul canang kata parti pimpinan Si Mat Sabu tu dapat sokongan dari ramai orang?

    Mana perginya ahli parti yang yang dibanggakan selama ini? Mana hilangnya pemimpin - pemimpin lain? Kenapa hanya ada dua tiga kerat je yang tampil menyertai himpunan malam semalam?

    Kalau tengok gelagat Si Din Pudu tu semalam memang kesian beb! Dah la orang tak ramai, takde sapa pulak yang layan. Maka terpaksa la dia meroyan tak tentu arah ditepi jalan, dekat dengan tol Sungai Buluh tu.

    Dari laporan yang diterima, jumlah peserta tak sampai 30 orang membuatkan Si Din Pudu tu terpaksa mengubah agenda dengan menjadikannya sebagai pentas untuk membelasah tol dan memuji muji DAP

    Tu semua sebab Si Din Pudu tu terpaksa tutup kemaluan dia. Nak pulak bila ada sorang lagi Betina DAPigs dalam perhimpunan yang diadakan malam semalam. Kalau tidak, mana Si Din Pudu tu nak letak muka dia!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Hamba abdi DAP yg Pro Israel


      DAP pertahan ahli sukan Israel, ada udang di sebalik batu: Isma


      Ahli sukan Israel, Yoav Omer dilarang memasuki Malaysia.

      Oleh Mohd Firdaus Salleh Hudin

      BANGI, Ahad – Bantahan DAP Perak terhadap sekatan visa ke atas ahli sukan Israel menimbulkan persepsi wujud hubungan mesra antara parti rasis dan cauvinis itu dengan Zionis Israel.

      “Ia menimbulkan tanda tanya di kalangan rakyat mengenai hakikat sebenar hubungan DAP dengan entiti penjajah Zionis itu, serta semangat patriotisme parti cauvinis itu,” kata Ketua Penerangan Isma, Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan malam tadi.

      Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin dilaporkan menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kerana menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi hari ini.

      “Sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan perlu berkecuali daripada politik,” katanya.

      Ustaz Hazizi yang juga Setiausaha Biro Politik Isma menyifatkan bantahan itu dengan sendirinya memberikan persepsi seolah-olah hubungan dua entiti itu amat mesra dan ibarat ada udang di sebalik batu.

      “DAP perlu menyatakan pendiriannya secara jelas terhadap isu Palestin, terutamanya status negara haram Israel. Jika tidak, persepsi mencurigakan itu akan kekal terpahat dalam minda rakyat negara ini,” katanya.

      Jelasnya lagi, keputusan Khairy itu bukan suatu yang luar biasa kerana ia selari dengan pendirian rasmi kerajaan Malaysia terhadap isu Palestin.

      “Satu dunia sudah amat maklum dengan kekejaman tidak berperikemanusiaan Yahudi Zionis ke atas umat Islam Palestin.

      “Hanya orang-orang yang tidak berhati perut dan mati nurani sahaja yang tidak mahu memahami penderitaan rakyat Palestin dan masih mengiktiraf negara haram Yahudi Zionis Israel,” katanya.

      Delete
    2. PAN Hamba abdi DAP yg Anti Islam



      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    3. PAN bersekutu dgn DAP Laknatullah Zionist Penang Anti Islam


      Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    4. Org pas kata dgn kompomnya, "perkahwinan saja dapat menghentikan rogol"

      Ada satu mamat tanya, "tapi tok lebai...99% yg jadi perogol ialah lelaki yg sudah berkahwin, kenapa tu?"

      Tok lebai pas mati kutu.
      "Errr...errr...errr...."
      Tidak sampai 3 minit tok lebai pas mintak izin hentikan ceramah dgn alasan sakit perut.

      Delete
    5. Anon 09:13 Biasala PAN Imayam yg suci hanya DAP. Dah dasar balaci DAP. Pengkhianat Amanah Neshnel (PAN)

      Delete
  4. Pas pada awal nye bergini jugak.hanye ada di kampung penyokong pun tak ramai,tp berkat usaha org dahulu jd parti yg besar.jgn terlalu sombong omakkau,2016 sudah kanun syariah jenayah kelantan masih tak bentang,mb kelantan tak letak jawatan mb lg mcm dijanji.Pan akan ganti pas dalam mentadbir kelantan,hal ini pasti,dan akan berlaku.

    ReplyDelete
  5. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal-usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
  6. Ia ke mcm tak de tuhan aje ko ckp...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Tak ada UG. Tak ada. Kompom tak ada UG. Ini semua fitnah husam. Ini mat sabu punya cerita ni. Mengarut...bla...bla....bla..."

      Sorang mamat bangun dan bertanya "byk bukti tok lebai, husam dah bagi"

      Tok lebai muda pas merah telinga itu menjeling mamat tu semacam "kamu jgn jadi pemfitnah mcm husam. Mari berdebat. Dengan kerusi meja pun ana tak takut"

      Mamat tu ke depan jumpa tok lebai muda. Tok lebai undur 6 langkah mungkin takut mamat tu cepuk muka dia. "Ni ha tok lebai...tengok gambar sapa baju kurung sedondon tu". Mamat tu tunjuk video hj hadi ngan najib.

      Lutut lebai muda mula menggeletar. Dalam 10 saat jatuh terjelepuk kat pentas kena sawan babi.

      Sejak hari itu, muka tok lebai muda tak pernah nampak. Khabarnya nak jenguk tingkap pun dah takut. Takut mamat tu datang bagi video hj hadi berUG

      Delete
  7. zaman reformasi dulu, ceramah UMNO macam dalam gambar yang Omak tepek tulah...tak ada penyokong langsung yang tergamak hadir.

    Yang tak tahan sangat nak hadir tapi malu-malu terpaksa menyorok dalam gelap...

    tapi bila PRU 1999 BN masih menang besar.

    So..tak jadi masaalah. Kehadiran ceramah beratus ribu bukan ukuran sokongan semasa PRU.

    ReplyDelete
  8. Dari tahun 1998 hingga 2004 sambutan terhadap ceramah Pas amat luar biasa. Dalam ceramah biasa-biasa pun Pas sangat-sangat berjaya sehingga beratus ribu yang hadhir.

    Kejayaan Pas ini sangat dibanggakan sehingga berjaya menjatuhkan kerajaan Haji Hadi di Trengganu setelah 4 tahun menjadi menteri besar.

    ReplyDelete
  9. Daya tarikan terhadap ceramah Pas terus-menerus hebat.
    Setiap ceramah tidak kurang 60,000 hadir.

    Fenomena kegilaan hadir ceramah Pas ini terus-menerus sehingga PRU 13.

    Dalam satu ceramah di Kedah yang dinamakan Himpunan Hujau berjaya menarik lebih 60 ribu pengikut.

    Dengan begitu hebat sambutan ceramah Pas terutama di Kedah telah berjaya menumbangkan kerajaan Azizan Razak.

    Begitulah hebatnya natijah kejayaan Pas menarik orang hadir ceramahnya sehingga mampu menumbangkan 2 buah kerajaan Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut logik anon 10.34 dan 10.46, kompom PAN akan pupus selepas PRU14..penyokong pun tak ada, mau cakap besar!

      Delete
  10. Baru-baru ini Pas telah menganjurkan satu program ceramah di Kelantan yang dinamakan sebagai Mustaqim, berjaya menarik 120 ribu penonton.

    Oleh kerana program terhebat itu telah berjaya, dijangka sebuah lagi kerajaan Pas akan tumbang hasil kejayaan Pas menarik beratus ribu penonton.

    KONKLUSINYA:

    MAKIN RAMAI YANG HADIR CERAMAH PAS, MAKIN BANYAK KERAJAAN PAS TUMBANG. INILAH KEJAYAAN PAS MENTARBIYAH PENONTON YANG HADIR CERAMAHNYA

    ReplyDelete
  11. Orang melayu bukannya bodoh nak undi DAP..kecuali parti PAN yg sanggup jual maruah orang melayu...

    ReplyDelete
  12. Sebelum ni Org Pas juga yg undi Dap sampai dpt mentakbir penang .
    Sebelum Pan dianggap jual maruah..
    Tgna dan Pas dah jual maruah Islam terlebih dahulu kpd Dap sebelum Pan.
    Masih nak kutuk Pan.
    Pan adalah acuan Pas.
    Pas dan Pan tiada bezanya.
    Dulu pas kerjasama dgn Dap kini Pan pula.. tiada bezanya? klu Pan bodoh Pas pun bodohlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN dan PAS tak ada beza? kenapalah ko ni bodoh sangat anon 13.04. PAN diketui oleh Mat sabu n geng yg khianat perjuangan islam dan gila jawatan..kami rakyat marhaen takkan sokong ini punya golongan laknat!!

      Delete
  13. pas dh sedar selama ni dia bodoh tapi pan tak reti nk sedar2

    ReplyDelete
  14. Pan selaanya jd badut dap

    Kah

    ReplyDelete
  15. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
  16. PAKATAN HARAPAN TANPA PAS JANGAN MIMPI NAK TAWAN PUTRAJAYA..?.

    Pas ni mimpi siang tak habis-habis...

    Sekejap nak ke putrajaya, sekejap lagi nak jadi penasehat, kemudian nak kerjasama...

    Tapi apa pun tektik pas...semua nampak bodoh belaka.

    Daripada pelbagai strategi pas itu, sebenarnya pas memang nak cari jalan ke putrajaya. Pas tahu dia tak mampu dan tidak berkelayakan ke putrajaya atas kapasiti untuk memerentah Malaysia.

    Jadi jalan mudah untuk sampai ke putrajaya ialah dengan menjadi penasehat kepada Najib. Itu sajalah idea yang termampu dipikir oleh haji Hadi.

    Sebab itu Pas sanggup jadi pengkhianat kepada PR.

    ReplyDelete
  17. Elok la tu, satu parti tudung periuk, satu parti stesen tv... dua2 mengaku islam. Lepas tu bergaduh sama-sendiri. Aku hempap dengan tv dan piring astro rumah aku pada dua2 parti ni baru tahu... tak habis2 nak berkelahi!

    ReplyDelete
  18. Memandangkan kurangnya sambutan dp masyarakat, Maka dg ini parti UMNO mengalu-alukan kemasukkan penyokong PAN ke dalam UMNO dlm bentuk sebagai ahli biasa. Saya percaya anda semua mempunyai bakat2 yg luarbiasa dan berkemungkinan akan di lantik sebaigai ketua bahagian dlm mesyuarat2 agong nanti. dan seterusnya kejawatan yng lebih tinggi lagi.

    sekian Wallah hu ak'lam

    ReplyDelete
  19. PAS NI RAMAI JE AHLI TAPI SATU SEN PUN TAK GUNA DAN TAK BOLEH NAK HARAP BUAT KERJA KEBAJIKAN RAKYAT DAN MASYARAKAT......YANG PR KE PAN KE MAHUPUN PAS NI, HANYA TAHU ..CERAMAH JE...CAKAP BOHONG ...FITNAH...KUTUK...DAH SAMA DAH MACAM UMNO BN.......RAKYAT MALAYSIA BERBILANG KAUM DAN BANGSA DAH MELUAT DAH DENGAN TELATAH DAN SIKAP KAMU SEMUA YANG DAH MACAM UMNO HAPRAK BN.

    ReplyDelete
  20. Rakyat sarawak akan tolak pas dlm pilihanraya negeri bulan mac ini krn ramai dh keluar pas setiap hari n menyertai parti amanah negara atau pan n menyertai pkr n dap n pas akan lumpuh d setiap kampung n x ada ceramah yg pemimpin mereka buat krn org dh muak dgn pemimpin pas yg bnyk lidah biawak

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...