KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 16 January 2016

PARTI YANG DIKATAKAN SUDAH MAMPU RAIH SOKONGAN AHLI-AHLI UMNO DAN PAS TAPI TERPAKSA MENGEMIS SOKONGAN DI PASAR TANI EDAR RISALAH

Pada 9hb Januari 2016 yang lalu ketika acara perjanjian Pakatan Harapan selesai diadakan semasa ditemua bual dan diajukan solan oleh wartawan, Presiden PAN Rahmatan Lil Alamin Mat sabu menyatakan bahawa kini beliau sudah cukup yakin PAN sudah mampu meraih dan memidahkan sokongan masyarakat Melayu yang kini berlonggok dalam UMNO dan PAS akan berhijrah secara berduyun-duyun dan berjemaah kepada PAN.

Pergh!!! dahsyat dan hebat sungguh nada kepercayaan dan keyakinan parti serpihan PAS yang ditubuhkan kerana kecewa merajuk sebab tumpas teruk semasa pemilihan di Muktamar PAS ke-61 tahun lepas.

Realitinya???? .. Dari rakaman gambar-gambar diatas ternyata kenyataan Mat sabu itu sembang dan lebong besar kencang yang tidak berpijak dibumi yang nyata.

Nak raih sokongan terpaksa pergi mengemis di pasar-tani diwaktu pagi .. para penggunjung pasar tani pun tidak sambut secara gharaih dan teruja pun kehadiran para petugas PAN yang boleh dibilang dengan jari sehingga terpaksa mohon bantuan anak-anak yang masih kecil untuk jadi tukang edar risalah.

Parti yang hebat dan mendapat sokongan luar biasa tidak perlu lakukan kerja sebegini rupa.

Insiden ini dirakam di Pasar tani di Bukit Gambir, Muar Johor.

Belum pernah lagi dalam sejarah penubuhan parti dinegara ini melakukan kerja-kerja sebegini untuk mendapatkan sokongan rakyat ... ini jelas sudah menajdi bukti kukuh betapa PAN tidak mendapat tempat dilubuk hati dan minda rakyat terutamanya kalangan masyarakat Melayu/Islam.

PAN hanya dan masih menumpang dan berpayung dibawah pengaruh dan sokongan rakyat kepada DAP.

99 comments:

  1. Omakkau jgn asyik fikir negatif aje.. Ini salah satu usaha PAN utk menonjol di persada politik..

    Mungkin dgn cara ini mereka boleh sampaikan mesej kpd orgramai bahawa kalau DAP tolak hudud PAN pun akan tolak hudud!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Hahaha...omakau sdr tiada yg sokong sebab tu hina pan agar pan tidak dpt sokongan.kalau benarlah tiada sokongan pd pan kenapa omakau masih nak buruk2 pan?? Bukan ke ini membuktikan pan masih ada yg sokong walaupun byk tetapi taklah seburuk yg diperkatakan omakau!! Omakau sdr entah berada kedudukan mana yg sokong sepenuhnya pas, angkat tinggi2 jgn jatuh tertiarap nanti.

      Delete
    3. PANdir lebih

      Delete
    4. Maaf bro kami x perlu buruk2kan PAN yg dah sedia buruk..

      Delete
    5. Tekejut beruk juga ingat kan sami budha yg berpakaian oren minta sedekah pagi2 buta!

      Delete
  2. Bagus Amanah...teruskan.

    Vida Qu Putih dan DHerbs dulu pun mula bisness di pasar malam dan pasar tani. Sekarang, selepas 5, 6 tahun dah mampu sponsorberjuta-juta.

    Omak Kau berkelakuan begitu kita jangan peliklah. Dia bukan siapa-siapa pun baik dalam bidang perniagaan atau pun politik.

    Setakat pencacai saja.

    Anom 10:49..jangan ambil hal dengan kelaku Omak....ini hiburan masa lapang saja ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukar la dari oren ke pink...PANdir

      Delete
    2. Hebat...
      Budak usia tak sampai setengah tahun dah mampu buat lebih baik drp org tua usia 60 tahun lebih. Mungkin itu tanda2 org tua tu dah nak kembali ke liang lahad untuk selama2nya.

      Delete
  3. Sejak kami muda dan d univ, yg kami kenal PAS itu (selain tok guru) ialah abg mat, salahudin ayub, khalid samad, dr zul, husam dan mahfuz.

    Kami tak kenal pun siapa tu zaharudin, sanusi, azli taliban, mokhtar senik, dll yg kini ajk pas.

    Insya Allah kini dah bekerja dan kami bersama dgn PAS yg kami kenali wpun namanya bukan lagi PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PANdir lebih...ckp mcm yg nak jual no ekor tu...saya dulu miskin....tetapi selepas bertemu abg mat...duit makin masuk dan masuk

      Delete
    2. Saya di um dulu pun sama. Kenal mat sabu, salahudin, mahfuz, khalid samad... zuhdi, nik amar, mat yakob sikit pun saya tak kenal. Skarang saya sokong org yang saya kenal dulu aje...

      Delete
    3. Sejak kom muda sampai ketua,prinsip tak pernah berubah...sama je...pikir di luar otak. Sia2 belajar masuk UM...sokong puak liberal...

      Delete
    4. eh apasal x kenal tar snake? dia ado keto mewoh 2 bijik apa...

      Delete
  4. Ohhh.. Tgk org bukan tgk perlembagaan.. Tapi mmg patut pun x tgk perlembagaan sbbnya PAN mana ada perlembagaan lagi.. Tgh tunggu perkenan DAP lah tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma masuk akaun sendiri dan baiah cerai bini ada dalam perlembagaan kot? Kak ros pekenan semua jalan...

      Delete
  5. Kalau tak silap, khabarnya selepas muktamar tahun lepas, Salehuddin, Mahfuz dan Taufek telah dilantik sebagai AJK yang dilantik (tambahan) Pas pusat, namun hanya Mahfuz sahaja yang memberi jawapan menolak lantikan tersebut demgan alasan.

    Difahamkan Salehudin dan Taufik tidak menjawab langsung surat lantikan tersebut.

    Tak kan pak2 lebai yang menang AJK Pas pusat tu tak ada aura untuk menarik sokongan masyarakat kepada Pas, mestilah yang menang pemilihan lebih baik dari yang kalah (di usir keluar).

    Tuduh pulak yang tubuhkan Amanah ni golongan yang kalah, habis Mazliman Aliman menang pun cabut...apa hal?

    Pas dah tak ada apa2 lagi daa....

    Masa baru-baru Gerakan Harapan Baru muncul ari tu, Tuang Presideng dakwa berpuluh ribu ahli baru daftar setiap bulan.

    Sekarang ni senyap sunyi, tak ada cerita dan tak ada gambar orang atau borang yang diwar-warkan masuk Pas.

    Dah habis borang kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgnla risau psl org lain...risau psl parti PANdir dulu...borang dicetak beratus2 ribu...borang habis...ahli yillek

      Delete
    2. kesian dgn macai PAN ni..sepatutnya ko risaukan parti PAN ko tu...borang beratus ribu ditabur kat pasar malam/letak kat cermin kereta/pasar tani tapi rakyat tak layan pun...kesian, kesian

      Delete
    3. Yg betabur kat pasar tani tu aku nampak borang parti cap timbang kati.

      Delete
    4. PAN bertanding le dekat kusi cina...senang menang kut. Kerusi org melayu bg pas bertanding. Org melayu mane suka warna oren...

      Delete
  6. golongan hebat yg membentuk amanah kini lah yg membentuk pas suatu ketika dulu...gandingan hebat dgn ketokohan ulama2 hebat dlm pas...

    tp kini, musnah...

    ulama2 yg hebat sudah tiada lg...yg ada pun hanya nama..jiwa perjuangannya tiada seperti dulu...

    Tengoklah pas skrg...sunyi sepi perjuangan...setakat penyokong je ramai..

    Tp yakinlah, penyokong akan lari sedikit demu sedikit jika pas berterusan perlahan dlm gerak kerja...

    Kini pemimpin hanya berjuang untuk mempengaruhi ahli supaya terima gagasan presiden untuk bergabung dengan Umno...terpaksa buat apa sahaja.

    Presiden berlakon watak baik, timbalan dan naib2 berlakong watak jahat...supaya ahli & penyokong jadi bodoh dan tertipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila rasa diri hebat...timbul angkuh dan ujub...rasa diri xder org lain leh lawan....pastu bila kalah...sombong bangga diri...PANyombong

      Delete
    2. Puak2 PAN ni kerja sikit canang kecoh serata dunia, habuk pun tarak, apa yg PAN perjuangkan pun tak clear..aparaa. Contohi PAS diam2 berisi

      Delete
  7. mana surat yg ditulis oleh Syeikh Qardhawi berkenaan dgn pengharaman Amanah?

    ari tu gegak gempita kata Syeikh ada tulis pd dia...

    ReplyDelete
  8. PAN dah ada perlembagaan ke? Aku nak baca sebelum aku buat tuduhan yg lain pula.. So far yg aku boleh ulas ialah DAP dah vet thru ke belum perlembagaan PAN sebelum diumumkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ana rasa anta pergi khatam perlembagaan pas dulu terutama tentang kuasa veto presiden.

      Delete
    2. Oh belum ada lagi laa.. Patut pun berani je terus sign agreement dgn PH kerana kalau DAP tolak hudud maknanya x de masalah lah PAN pun nak tolak hudud kerananya x melanggar perlembagaan PAN yg sebenarnya belum lagi ada perlembagaan pun!!

      Delete
    3. Kuasa veto presiden pon xper la ada jugak perlembagaan daripd PAN yg takde apa2 conduct party. Tp kalau kuasa presiden PAS veto sgt kenapa majlis syura blh ketepikan keputusan? PAN...PAN...PANdir jugak puak ni...

      Delete
  9. Pada pandangan saya bahawa apa yang berlaku kini ada lah gara gara tidak mau berbincang dan terus menerima cadangan Mokhtar Al-Maunah.

    Kini walau pun sudah hampir tujuh bulan perkara itu berlaku tetapi kelihatan PAS-cai masih tidak tenteram dan terus meroyan.

    Sepatut nya PAS-cai (TERMASUK OMAK KAU) terus "BERSUKA RIA" tetapi mengapa jadi begini?

    Perkara sudah berlaku, tak kan nak U-Turn, betul tak?

    Lain kali apa bila menerima satu satu usul, pertimbangkan dulu dari segenap aspek sebelum menyetujuinya. Dek kerana itu lihatlah apa yang berlaku kepada PAScai kini, terus meroyan dan kemungkinan kena "STROKE".

    Buat saudara-saudara penggerak Amanah, saya harap saudara-saudaea tidak melayan karenah PAS-cai seperti Omak Kau ini. Terus kan lah perjuangan kamu bersama dengan AMANAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami amat berbahagaia serta berasa bertuah kerana berjaya menendang keluar2 geng2 yg tergamak menolak hudud.. Sekian..

      Delete
  10. "sibghah-sibghah" PAS sebenarnya lebih banyak berada dalam AMANAH dan yang menyamar dalam "harum manis" berbanding dalam PAS sendiri.

    Tertubuhnya AMANAH dan terkeluarnya para "sibghah" PAS dari parti PAS telah menimbulkan rasa tidak puas hati ahli-ahli akar umbi dan penyokong-penyokong PAS.

    Mereka mula merasa curiga dan ragu-ragu dengan kemampuan pimpinan baru parti.

    Tambahan pula gaya tunjuk percakapan dan penampilan pimpinan baru menampakkan mereka bukan lagi mahu meneruskan perjuangan PAS yang asal.

    Mungkin pimpinan baru PAS boleh berbangga dengan istiqamahnya ahli-ahli parti kepada PAS. Namun pimpinan baru PAS lupa bahawa ahli PAS hanya memberi kesetiaan dan memberi memberi wala' yang tidak berbelah bahagi hanya kepada PAS dan perjuangannya.

    Wala' dan kesetiaan mereka tidak terikat dan bebas dari mana-mana manusia yang boleh merosakkan parti dan perjuangannya.

    Sejarah PAS telah membuktikan ahli sanggup buang presiden dan timbalan presiden bila ternyata mereka membawa Pas keluar daei perjuangan asal.

    Dahulu Tan Sri Mohd Asri Muda dijatuhkan dari jawatan Yang Di Pertua PAS. Nasharudin Mat Isa dan Mohamad Sabu dijatuhkan dari jawatan timbalan presiden.

    Sekarang ternyata arah aliran yang dibawa oleh Haji Hadi ialah membawa PAS bersekongkol dengan Umno yang mana Umno inilah musuh PAS sejak zaman berzaman.

    Tunggulah masanya pemimpin sekarang pula akan dibuang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut kami bersekongkol dgn DAP...tolak Islam tolak Melayu...apa Dap nak...kami pun nak...kami PANjilat

      Delete
    2. At least PAS ada perlembagaan dan pimpinan dipilih oleh ahli grassroot, PAN ada apa? mana perlembagaan? pimpinan skrg dipilih oleh siapa? dasar parti PAN utk apa?

      Delete
  11. Tuan-tuan kena bersabar.

    Kekalutan PAS dan kesawanan yang dihidapi oleh pemimpin-pemimpin mereka hanya akan reda selepas PRU akan datang.

    Sambil menunggu episod itu tuan-tuan tengok sajalah kerenah mereka yang tidak berapa waras itu. Sekarang akhbar harakah pun sudah ditadbir urus seperti akhbar-akhbar dan tv umno.

    PAS dan UMNO sudah sealiran walaupun ada beberapa orang ketua mereka cuba berlakon sebaliknya.

    Pihak Amanah kena teruskan usaha dan jangan layan sangat Pas dan sentiasa berhati-hati dijalanraya.

    Manalah tahu kalau ada seorang dua pemimpin PAS melintas tanpa amaran ketika tuan-tuan memandu. Walaupun tuan-tuan ikut peraturan jalanraya namun melanggar orang gila boleh membuatkan tuan-tuan didakwa!!

    ReplyDelete
  12. Rupa-rupanya dahulu pas kelihatan hebat kerana adanya golongan profesional.

    Kehadiran mereka (golongan profesional) telah memberi gambaran bahawa parti pas ini kelihatan sangat relevan dengan permasalahan kehidupan /sosial rakyat.

    Namun bila mereka keluar ternyata golongan ostad ini terlalu bodoh dalam hal-hal spt ekonomi dan permasalahan rakyat.

    Sebagai contoh lihatlah klip ucapan nasarudin temerloh di dlm parlimen ketika cuba nak cakap pasal ekonomi !

    Terseliuh-seliuh lidah hingga menjatuhkan maruah sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut kami...kami sealiran...malah lebih Dap dari Dap...belum Dap nak...kami dah nak...apa yg penting...jadi PANjilat

      Delete
    2. terima kasih kerana berjaya menghimpunkan geng2 looser dan pengkhianat dalam satu parti..lebih senang nak dihapuskan! rakyat semakin celik dgn tipu muslihat puak2 PAN ni..perjuangan utk usus dan restu DAP..islam dicampak ketepi..bagus2 teruskan kerja korang yg sia2 tu

      Delete
  13. Terimaksih Omak kau yang terus mempomosikan Amanah.Teruskan Oamak kau .jangan berhenti mengikalankan percuma aktiviti Amanah.lagi kau hina lagi dapat sokongan .selama ini ramai yang tak tahu adanya Amanah sejak IOmaka kau menghentam Amanah sokongan makin kuta.Terima kasih Omak Kau .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh belum ada perlembagaan lagi laa.. Patut pun berani je terus sign agreement dgn PH kerana kalau DAP tolak hudud maknanya x de masalah lah PAN pun nak tolak hudud kerananya x melanggar perlembagaan PAN yg sebenarnya belum lagi ada perlembagaan pun!!

      Delete
    2. Ni susah ckp dgn PANdir...kene hina dia kata kene puji...iklan free....patutla bila Dap tolak Islam dia faham Dap x anti Islam......

      Delete
    3. Otak puak2 PAN ni dah mereng kot..org kutuk dia kata org puji..hahaha boleh lak dia kata dpt sokongan yg kuat..hahahaha

      Delete
    4. Trima kasih makkau..promosi amanah..sbb parti nkau dah x der aktiviti..

      Delete
    5. Aktiviti pasar mlm tu kira mcm aktiviti besar ke? Kelakr pulak ahli2 PANdir ni...

      Delete
  14. Omak kau ni penulis yang suka mengumpat, penuh demdam kesumat dan macam gila talak. Dia tidak mendedahkan kelemahan kerajaan, dia mungkin penyamar dari sana. ptuiihhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceramah PANdap dok asyik hentam PAS bkn dendam kesumat ke? PANdir lebih...

      Delete
  15. Betapa tidak bijaknya kalangan ulamak Pas yang berpolitik di sebalik topeng ulama yang mereka pakai.

    Sekarang yang tidak sehaluan / menolak Pas terus dihukum. Kawan yang dahulu ditatang, kini menjadi musuh yang tidak boleh berbaik sekali pun atas apa alasan. Sedangkan rakan yang lain bersama wadah baharu sentiasa terbuka menerima jalinan persahabatan.

    Cukuplah apa yang melanda Pas sekarang memperlihatkan kegagalan pasukan pimpinan 'cai' dari presiden hingga ajk...majlis syura...pemuda dan muslimat dilihat kehilangan arah tuju.

    Sebaliknya beberapa 'pemuka' mengambil tempat membuat kenyataan yang amat mengharu birukan Pas sebagai organisasi islam.

    Islam apakah yang mahu diketengahkan?

    Mengisytiharkan pihak lain sebagai musuh, tetapi dalam peluang lain boleh menerima musuh duduk bersama demi pangkat dan wang yang dinikmati.

    Pas wajar disedarkan oleh ahli-ahlinya sendiri sama ada melakukan teguran secara terbuka atau berhijrah bersama-sama Amanah yang terus mendokong Islam sebagai Rahmat Sekalian Alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami amat berbahagia serta berasa bertuah kerana berjaya menendang keluar2 geng2 yg tergamak menolak hudud.. Sekian..

      Delete
    2. Bahagia kepala hotak kau berjambul..pas dah haru biru sekarang..

      Delete
    3. Bersyukur sesangat pasal manusia mcm Khalid samad, Hanipa, Mat sabu, Dr zul dan seangkatan ditendang keluar PAS..manusia mcm depa ni akan meghancurkan islam dan bangsa melayu...semoga PAS akan terus kukuh selepas "anai2" dah tak ada

      Delete
    4. Nampak mcm parti oren ni dh meracau...jgn duk sini la parti oren...gi pasar malam buat keje..

      Delete
  16. sy dpt msg dr org pas,just nak info!

    ARAHAN TERBARU UNTUK HIMPUNAN MEMBANTAH TPPA

    Oleh kerana PAN juga mengarahkan ahlinya menghadiri Himpunan Membantah TPPA di Dataran Merdeka 23 Januari ini,Maka semua Ahli PAS dikerah dan DIWAJIBKAN hadir dengan memakai tshirt hijau FASTAQIM dan lilitan kepala berwarna hitam.

    Ini untuk mengelakkan kehadiran ahli PAS dimanipulasi oleh puak PAN kononnya..

    Lihatlah betapa busuknya hati pemimpin Pas...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan golongan langgar sumpah bai'ah dan harta wakaf nak dilihat berkumpul sekali dgn yg x langgar!!

      Delete
    2. Anon 12.02 apa masalah dgn otak ko ni, hati ko yg sebenarnya busuk? ikut suka hati pimpinan PAS nak kerah ahli pakai baju apa pun! kami pun tak kisah korang nak pakai baju oren tok pekong ko tu. nnt senang nak tgk berapa ekor org PAN yg ikut serta memperjuangkan hak rakyat...

      Delete
  17. Yeahaaa ha ha ha ........ ada ngak ada yg penting kita ketawa ..... sekarang pokay sapa tahu besok tokay ! Sekarang barua sapa tahu besok amoi laga dada gua !

    ReplyDelete
  18. SEMAKIN MENYERLAH BELANG PAS KE ARAH UMNO/BN

    SHAH ALAM: Jika PAS memenangi semua kerusi yang ditandinginya di Selangor pada Pilihan Raya Umum ke -14 (PRU14), parti itu mungkin akan bergabung dengan pihak lain bagi membolehkan mereka kekal memerintah kerajaan negeri itu.

    Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS Dr Zuhdi Marzuki berkata, PAS sedar partinya tidak mampu memerintah Selangor secara bersendirian dan terpaksa membuka pintu gabungan untuk tujuan itu.

    Bagaimanapun, Zuhdi berpandangan PAS ketika itu hampir mustahil untuk mengadakan gabungan dengan Pakatan Harapan, yang dibarisi PKR, DAP dan juga Parti Amanah Negara (PAN).

    “Jika PAS menang pun PAS mungkin tak akan dapat bina kerajaan yang stabil kecuali seperti Kelantan yang kita menang dengan jumlah besar. Kalau ada gabungan ataupun blok yang berjaya membentuk kerajaan dia masih memerlukan sokongan kepada blok lain.

    “Selepas pilihan raya kita akan tengok keadaan tapi PAS akan tetap dengan dasar kitalah. Kalau kita diminta untuk membentuk gabungan dengan mana-mana pihak, siapa yang boleh bertoleransi dengan dasar PAS. Dengan Pakatan Harapan hampir tak pasti".

    ReplyDelete
  19. Omakkau kata 'belum pernah dlm sejarah penubuhan parti melakukan kerja sebegini..'.

    Habis x boleh kah amanah buat, ikut suka hati amanahlah nk buat Macamana pun asal tidak salah. Menyibok terlebih2 omakkau ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau aku malulah sikit mengaku amanah tapi dgn muka selamba jer langgar sumpah bai'ah dan harta wakaf..

      Delete
  20. Omakau dah tak ade berita..org pegi pasar malam pun cerita..

    ReplyDelete
  21. PAN mengemis/kempen di pasartani adalah terbaik kerana lebih dekat dgn rakyat marhen.PAScai yg berlambangkan bendera jepun & bangladesh dok guna masjid kat selangor untuk maki orang yg tak sealiran dgn Pascai melalui lebai2 walaun ..Omakkau@Pukimakau jangan dok risau dgn PAN kerana PAScai amat kuat meroyan di selangor & tunggu PRU14 PAScai akan berSENDONDON dgn Umnu & Omakau akan terus syok sendiri kerana pukiOmakau telah berkongsi tahalussiyasi jimaa'i waljima' ..

    ReplyDelete
  22. Kahkah..klakar la samakan pan imayam ngan vida qu puteh..qu puteh tkda rasanya khianat busuk ati penjilat mcm geng2 PANdusta..kahkah

    ReplyDelete
  23. Kalau aku malulah sikit mengaku amanah tapi dgn muka selamba jer langgar sumpah bai'ah dan harta wakaf..

    PAN kan lebih tepat!!

    ReplyDelete
  24. Geng pan karapuley bagus pigi main jauh jauh..yg kamurang sakit hati knape..dah dah pigi kat greenboc ss..syok sendiri

    ReplyDelete
  25. betui kaa lambang Pas mcam bendira jepun & bangladesh.PAS parti ajaran sesat @ parti ASobiah @ Parti ajaran syiah @ parti ajaran songsang ..???
    ada ostaz umnu habaq kat akuu lagu tuu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustad mat shabun ka kata lagu tu...no wonder la?

      Delete
    2. Elok2 jugak bahasa puak pascai kat sini..presideng tuang mu ajar kot..

      Delete
    3. Mana ada, puak mu yg ajar mcm tu..naper ada masalah ker? bingai

      Delete
  26. Lagu tema amanah

    Kami tak risau atau sasau
    Takut kalah untuk menjangkau,
    Kami tak jeran atau segan biar lawan gagah bak syaitan
    Pahit maung sirih pinang
    Kapur gambir habis dikunyah
    Ular sawa cicak kobing naga sakti kami tak gentar tak gentar tak gentar demi amanah.

    ReplyDelete
  27. An anonymous yg bodo. Semua mufti kadi sultan raja2 dan org islam sokong hudud. Jgn kata hanya pas perjuang hudud. Soalannya bila nk laksana dan caranya. Bukan wewenang nk potong ni. Kelantan dah lama pas perintah bila nk laksana? Tunggu apa? Kuasa dah ada kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukanke presiden PAN kata kalau DAP tolak hudud PAN pun nak tolak hudud ke? Jadi pejuang hudud kot mana la gamaknya ni..? Melalui celah kelangkang LGE ke?

      Delete
  28. PANtaik..taik hancur...mcmnna taik hancur mcm tu le jugak kehancuran pan...kehkehkeh

    ReplyDelete
  29. Salam mana 2.6b? ,

    Melayu datang lagi dengan fitnah terbaru mereka ubat batuk terlebih ethanol.
    sebelum ni acid formic, keburukan msg, minyak mudah terbakar, panadol beracun, air ada cancer, bakar keropok baby bau plastik, makan ajinomoto dan mee segera jadi bodo- tapi jepun tempat kelahiran ajinomoto dan mee segera org dia pandai pandai. Rampaian sains pun dapat C nak sembang pasal chemistry, pui!
    semuanya kerana nak jual barang sendiri dengan harga mahal! nasib belum ada ubat sakit perut Melayu kalau tak pil chi kit tek aun pun mungkin ada bahan kimia terlarang.
    Kumpul orang, baca quran baca hadis lepas tu memburukkan produk orang lain sebab nak jual barang sendiri dengan harga mahal.
    Kfc jual mahal tapi pekerja dilatih hormati pelanggan, ada epf socso elaun, gaji basic naik secara berkala dan peluang naik pangkat. Kebajikan pekerja diutama, sebab tu boikot camana pun tak jadi apa apa.
    Kedai makan mamak dan Nursery Melayu gaji minima pun tolak, epf socso kadang kadang tak ada, gaji kejap banyak kejap sedikit, pekerja macam tak sekolah senyum pun tak tahu. Macamana nak berkat.

    Otak tak pandai nak ambil degree, assignment upah orang atau tiru, Attendance minta kawan tanda, exam ramai ramai jumpa lecturer minta kasi lulus, dapat degree buat cari rezeki, apa status rezeki tu?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  30. Ambik wuduk.
    Gi la solat.
    Mudah2an solat diterima

    ReplyDelete
  31. Selain solat 5 waktu ada solat sunat lain yg mudah dilaksanakan.

    Solat sunat taubat.
    Solat sunat hajat.
    Solat sunat tahajud.
    Solat sunat istikharah.
    Solat sunat dhuha.

    Jom la.

    ReplyDelete
  32. Itu bukan mengemis Omak kau..

    Itu namanya strategi...
    Macam2 strategi ada utk tarik pengundi
    Otak mau jalan la Omak oiiiii..

    ReplyDelete
  33. Ceh hampeh boto den nengok sebijik macam blog umno blog omak kau...x abih2 nak burukkan PAN..dah macam penjilat UMNO...phuiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau menyampah dgn omakkau naper ko menempek kat sini,,berambus ko ke blog syok sendiri mcm tulang besi, yong, greenboc..ato blog tu dah tak de org layan....kesian otak dah sewel

      Delete
    2. Kita tak perlu burukkan benda yg dah memang kotor!!

      Delete
  34. Korang perasan x selama ni blogger perempuan omak kau ni tak kutuk UMNO tapi hentam pakatan harapan...omak kau kau ni dibayar oleh UMNO ko atau ko merestui hubungan UMNO dengan PAS?????????????????????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tak perlu kutuk UMNO yg dah memang terkutuk..

      Delete
  35. Omakkau..jilat aku punye..boleh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm nilah perangai celaka puak penyokong PAN...mmg PANtat betul...

      Delete
  36. Omak kau semoga ko tak diberikan kifarah...sebelum ni dengar omak kau dijangkiti dua virus..boleh google utk berita selanjutnya

    ReplyDelete
  37. semua yang fitnah di atas, api neraka menanti mu! Taubat....

    sekian,

    Jeff Uu Bernam
    Kedilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abih ko konfom ke masuk syurga?

      Delete
  38. Nape blog ni dah tak mcm dulu penuh kebencian pda amanah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada org yg amanah kami tak benci tapi kami benci pd org khianat pd parti kami dgn bwk lari kerusi2 kami lepas tu x mengaku dan mintak maaf plk tu..

      Delete
  39. Omakkau parasit dlm pkr..balaci umngok

    ReplyDelete
  40. Nape dok kutuk omakkau.Kutuklah diri mu sendiri yang begitu jelas sanggup jadi tali barut DAP yang sudah terang tak perlu lagi bersuluh sebuah parti chauvenis cina yang anti islam,anti melayu dan bumiputera.Takkan itu pun kau tak tahu.Pelik sungguh kau ni

    ReplyDelete
  41. Bodoh punya rakyat. Bodoh punya parti pembangkang. Semua cerita masing2 hebat. Dasar LEMBU. Selayaknya kamu diperhambakan!Jangan mimpi kamu menang melawan UMNO. UMNO dan BN akan terus berkuasa. Hidup UMNO

    ReplyDelete
  42. Ada ke patut orang yang nak pertahan kan ugama dan bangsanya sendiri dikutuk manakala kumpulan yang menjilat musuh dari kaum harbi diangkat pula jadi hero.Falasafah berok apa yang dipakai oleh puak2 ni tak tahu lah.Tidak ada bangsa dlm dunia ni yang sekeji puak2 ni yang memusuhi bangsa dan ugamanya sendiri sedemikian rupa.

    ReplyDelete
  43. Orang yang copy paste di atas adalah Jeff Ulu Bernam + Jess Labu49ers + Omak. Orang yang sama. Jangan tertipu

    ReplyDelete
  44. Syabas di ucapkan kpd parti amanah krn kuat mempromosi parti itu kpd org ramai agar di ketahui oleh rakyat n ALLAH akan menolong org yg berusaha ke arah kerja yg jujur lg amanah n x sperti pemimpin pas n ahli2 nya yg selalu menjaja fitnah n iri hati dgn parti lain n sekarang tidak ada seorang pun di kalangan pempimpin mahupun ahli2 pas yg berkempen di serata pelusuk negeri sarawak pada masa ini n apa yg di lihat n di dengar bahawa sambutan sangat menyedihkan krn tidak ada layanan yg diberikan oleh penduduk negeri sarawak bila ada apa2 program yg dianjurkn oleh pas n mrk terpaksa pergi ke tempat kedai kopi utk mengedar risalah mengenai calon mrk yg akan bertanding dlm PRN sarawak bulan mac ini itupun org tidak ambik peduli terhadap mrk n sekarang mrk tidak ada sokongan di hati rakyat sarawak seperti mana sokongan yg begitu hebat yg diberikan oleh rakyat sarawak dengan PARTI HARAPAN SEPERTI PARTI AMANAH PKR DAN DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerja yg 'jujur' ialah bawak lari kerusi PAS.. Sbb PAN faham mcm ni lah bila DAP tolak hudud dia kata DAP x paham.. Kalau dia x paham hudud utk semua termasuk non Muslim OK la..ini hudud utk Muslim shj pun dia tolak, itu bukan tak faham lagi tapi anti Islam..

      Delete
  45. Malaysia bukan pas yg punya tp manusia berbilang bangsa n agama yg mendiami bumi malaysia n apa guna nya nak di berikan atau dibuat hukum hudud kalau pemimpin2 pas kebanyakan nya dh jd macam lidah biawak

    ReplyDelete
  46. ASS..WR.WB.SAYA IBU YANI TKW MALAYSIA INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA MBAH WASTUH,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN MBAH SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN KEBUN YANG DULUNYA SEMPAT DIGADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN MBAH WASTUH,YANG MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA 4D HONGKONG KEPADA SAYA DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI SAYA SILAHKAN HUBUNGI NO HP: ((( 0853 7778 4848 ))) MBAH WASTUH JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL MBAH WASTUH SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN SENDIRI..
    • لالله�أشهدألاإله إلاالله،وأشهدأن محمدرسوالله

    ReplyDelete
  47. PAN....Parti Angkut Najis untuk tokeh-tokehDAPigs....Parti yg. didokong oleh mereka-mereka yg.syok sendiri dan mangkuk hayon....parti hampas dan takkan dapat sokongan daripada rakyat....PARTI SATU SEN PUN TAK GUNA!

    ReplyDelete
  48. JUDI DAN TENUNG NASIB ADALAH HARAM DISISI AGAMA ISLAM...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karna berkat bantuan Angka togel 4D 1180 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete