Tuesday 26 January 2016

ISU PELANTIKAN SEMULA SEORANG AHLI MAJLIS MBPJ YANG SUDAH BERKHIDMAT SELAMA 6 TAHUN ... SETIAUSAHA PKR CABANG KELANA JAYA KATA SETIAUSAHA POLITIK AZMIN MENIPU.



PKR Cabang Kelana Jaya hari ini menafikan mencadangkan pelantikan semula seorang ahli Majlis Bandar Raya Petaling Jaya (MBPJ) Halimi Abu Bakar sepertimana didakwa Ketua Penerangan Selangor yang juga Setiausaha Politik kepada Azmin dan ADUN Seri Muda, YB Shuhaimi Shafie.

Setiausaha Cabang Kelana Jaya PKR Murali Subramiam berkata, nama Halimi tidak disenaraikan semula untuk menjadi ahli majlis memandangkan tempoh perkhidmatan beliau sudah melebihi 6 tahun atau 3 penggal.

"Itu semua tidak benar, sebanyak 5 kuota yang diberikan untuk cabang Kelana Jaya, kami tidak pernah meletakkan nama Halimi di dalam senarai," katanya.

Murali berkata daripada 5 nama yang disenaraikan cabang Kelana Jaya, 4 daripadanya ditolak Majlis Pimpinan Negeri (MPN) yang dipengerusikan Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

"Mereka tolak semua nama ahli majlis yang dicadangkan cabang, kecuali nama ketua cabang sendiri Dr Mahendran Markandoo.

"Yang ke-4 nama disenaraikan semula ditentukan MPN dan bukannya cabang," katanya.

Melalui sistem aplikasi WhatsApp, Murali menunjukkan gambar dokumen daripada MPN berhubung pengesahan senarai nama ahli majlis bertarikh 30 Disember lalu.

Ditanya mengapa cabang Kelana Jaya menolak Halimi dilantik semula menjadi ahli majlis, Murali berkata ianya untuk memberi laluan kepada orang baru.

"Tidak apa -apa alasan lain, kerana kita merasakan Halimi sudah terlalu lama menjadi ahli majlis, jadi kita mahu beri laluan kepada orang lain, kita tidak mahu PKR ini jadi seperti Umno - Barisan Nasional (BN).

"Ketua pegang jawatan sampai 10 tahun, kita tak nak ada budaya begitu," katanya.

Murali juga berkata Halimi tidak memegang apa-apa jawatan dalam cabang Kelana Jaya dan ia bertentangan dengan syarat untuk lantikan ahli majlis memerlukan calon tersebut mempunyai jawatan dalam parti.

Semalam mengulas mengenai ahli majlis yang dilantik semula meskipun sudah melebihi tempoh ditetapkan iaitu selama 6 tahun, Shuhaimi berkata perkara itu dapat dilaksanakan sekiranya mendapat persetujuan dan cadangan daripada cabang parti, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan Ahli Parlimen.

Setiausaha politik kepada menteri besar Selangor itu berkata, pelantikan semula Halimi sebagai ahli majlis kerana mendapat cadangan daripada cabang.

"Dalam kes Halimi ini ada cadangan daripada cabang, Adun dan ahli Parlimen. Perbincangan melibatkan semua pihak dan mereka akan duduk berbincang dengan MPN. Akhirnya 1, 2 atau 2 nama dicalonkan cabang."

Moralnya hanya kerana nak beri jawatan kepada kroni dan penyokong tegar maka sanggup menipu .. apa jaminan perkara-perkara yang lebih besar.

Itu baru jawatan sebagai Ahli Majlis PBT belum jawatan besar lagi .. apakah masih nak sembang kencang sampai KLCC nak tumbang berjuang atas Keadilan, Kebenaran, Kebebasan, Salah Guna Kuasa, Penyelewengan, Kronisme, Nepotisme dan Tatakelola Yang Bersih Cekap dan Telus??????

62 comments:

  1. BILA DAPigs MENYALAK, PKR TERUS TERKENCING!!!

    Hahaha!!! Alasan bertaraf Longkang mana yang dipilih oleh wakil PKR ni untuk memberi jawapan kepada rakyat? Dia ingat, rakyat Malaysia ni BODOH sangat ke macam Macai Pakatan Haprak tu?

    Realitinya, semua orang pun tau kemelut disebalik perlantikan sebagai Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) ni. Ramai yang tau apa yang berlaku. Tapi, mana nak PKR dedahkannya.

    Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, wakil PKR Selangor ni kata, ke-GAGAL-an dua orang Ahli DAPigs dipilih menjadi Ahli Majlis adalah kerana berlakunya 'Kesilapan Teknikal'.

    Jawapan yang diberikan itu seolah - olah menafikan dakwaan sesetengah pihak yang menganggap Rejim Pakatan Selangor pimpinan PKR membalas dendam terhadap dua orang Ahli DAPigs tu.

    Ianya memandangkan dua orang Ahli DAPigs tu sebelum ini juga merupakan Ahli PKR. Namun mereka meninggalkan parti tersebut kerana tidak diberikan sebarang kedudukan dalam kepimpinan.

    Maka tampil la wakil dari PKR ni menafikan dakwaan yang dilemparkan sesetengah pihak. Sebaliknya, wakil PKR ni kata, perkara itu berlaku kerana wujud 'Kesilapan Teknikal'. Bukan sebab faktor lain.
    "Ianya bukan sebab penolakan ianya lebih kepada masalah teknikal yang libatkan beberapa perkara yang kita tak boleh umumkan.
    "Namun saya yakin dalam minggu depan kita boleh selesaikan secara berperingkat dan rasanya kalau berlaku beberapa perubahan ia tidak melibatkan jumlah ahli majlis yang banyak, hanya sedikit saja," katanya.
    Soalnya, siapa yang buat pemilihan tu kalau bukan mereka sendiri? Jika wujud "Kesilapan Teknikal" maka itu membuktikan bahawa mereka sendiri yang meng-GAGAL-kannya? Maka siapa yang patut dipersalahkan?

    Jika dilihat dari satu sudut, adalah amat mustahil bagi pihak yang membuat pemilihan bagi jawatan Ahli Majlis PBT tu boleh tak kenal dengan nama dua orang Ahli DAPigs tu. Diorang bukan calang - calang orang.

    Tapi mungkin dek kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi PKR, maka sebab itu nama dua orang Ahli DAPigs tu digugurkan dengan alasan berlaku "Kesilapan Teknikal".

    Apa yang jelas, penerangan yang diberikan itu secara tidak membuktikan bahawa PKR tunduk kepada desakan DAPigs yang tetap mahukan dua orang ahli mereka itu dipilih sebagai Ahli Majlis PBT. Kalau tidak, kenapa wakil PKR tu menggelupor tak tentu arah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PHD" GUAN ENG SEMAKIN DALAM 'DELUSI'!!!

      Hah! Akhirnya dapat juga kita simpulkan bahawa puak - puak Pakatan Haprak baru tu kini boleh juga dikenali sebagai golongan PHD (Pakatan Haprak DAPigs) memandangkan DAPigs tu 'Abang Besar'.

      Singkatan itu memang sesuai digunakan memandangkan kebencian puak - puak DAPigs tu terhadap orang Melayu secara terbuka semakin menebal. Terutama terhadap PAS dan juga UMNO.

      Punya la Si Tokong DAPigs tu benci terhadap orang Melayu sampai tahap dia sanggup menafikan kebenaran yang cuba disampaikan. Hakikatnya, memang orang Cina yang menguasai ekonomi.

      Itu hakikat yang cuba dinafikan oleh Si Tokong DAPigs tu. Walhal, perkara itu boleh dilihat dengan secara terang - terangan. Takkan itu pun Si Tokong DAPigs tu masih cuba nak menafikannya?

      Yang herannya, kenapa pulak Si Tokong DAPigs tu nak heret UMNO dalam kancah perbalahan diantara parti dia dengan PAS? Kenapa pulak dia nak samakan UMNO dengan PAS?

      Dalam kenyataan yang dibuat sebelum ini, Si Tokong DAPigs tu mendakwa kononnya PAS menggamalkan Politik Kotor yang biasa digunakan UMNO untuk menabur fitnah terhadap parti pimpinannya.
      "Bagi seorang pemimpin PAS untuk mengatakan perkara yang tidak benar dan tidak berasas itu menunjukkan PAS kini bukan sahaja bekerjasama dengan Umno tetapi juga mengamalkan politik kotor Umno, iaitu fitnah terhadap DAP."
      Soalnya, jika benar kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS sebelum ini berhubung sokongan DAPigs terhadap perjanjian TPPA, kenapa puak - puak DAPigs tu tak ambik tindakan terhadap mereka?

      ATAU, adakah Si Tokong DAPigs tu hanya sekadar pandai menyalak dan menyalahkan orang lain je? Tak berani ke dia nak ambik tindakan yang sewajarnya? Adakah Si Tokong DAPigs tu dah hilang buah kerandut?

      Realitinya, apa yang dilakukan oleh Si Tokong DAPigs tu sendiri membakar sentimen api perkauman dikalangan rakyat di Malaysia. Dia yang menjadikan isu itu sebagai satu isu perkauman.

      Apa yang jelas, tindakan Si Tokong DAPigs ni memang dibuat bukan sahaja sekadar nak Menipu rakyat. Tetapi menipu diri dia sendiri dan dilakukan atas dasar 'Benci' terhadap orang Melayu. Maka sebab itu la dia meroyan tak tentu arah!!!

      Delete
    2. BUKTI DAPigs SINGKIRKAN CALON BUMIPUTERA!!!

      Biarpun pada ketika ini DAPigs dikhabarkan sedang giat nak menarik sokongan dari kalangan orang Melayu dengan mempergunakan Barua Melayu dalam parti tersebut, tapi itu semua 'Wayang' belaka.

      Hakikatnya, DAPigs hanya sekadar memperalatkan orang Melayu dan MENIPU orang Melayu dengan pelbagai cara. Salah satu contohnya macam yang pernah dilakukan oleh Si Wong Tak tu.

      Kalau sebelum Pilihan Raya, bukan main lagi dia tonjolkan diri dia seolah - olah macam seorang 'Hero' yang memperjuang Alam Sekitar. Tapi itu semua 'Wayang' supaya dia dapat jadi calon je.

      Habis orang Bentong kena tipu dengan Si Wong Tak dan puak - puak DAPigs tu. Termasuk la orang Melayu dari kalangan 'Pak Lebai' dikawasan Felda kena kencing dengan puak - puak DAPigs ni.

      Bahkan taktik DAPigs mempergunakan anak Muda Melayu yang Liberal juga dianggap sebagai satu usaha yang 'Jijik'. Realitinya, DAPigs hanya menjaja wajah anak muda tu demi kepentingan mereka.

      Perkara yang sama juga telah berlaku kepada seorang anak muda Bumiputera di Sarawak yang ternyata kecewa dengan tindakan yang dilakukan oleh pimpinan DAPigs ke atas dirinya.
      “Dalam beberapa status FB terbarunya, Aziz, yang juga merupakan penyelaras Pusat Khidmat DAP Tupong, jelas menunjukkan kekecewaannya kerana tidak tersenarai di dalam Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 baru-baru ini.

      “Luah Aziz: Saya belajar sesuatu yang baru hari ini. Kalau nak masuk dalam satu pasukan bola sepak, kamu tak perlu berlatih main bola bersungguh-sungguh. Kamu hanya perlu duduk dan asalkan sudah ada nama, maka kamu akan masuk dalam pasukan tersebut biarpun baru masuk kelab.

      "Apa guna berlatih bersungguh-sungguh selama bertahun-tahun kalau kamu hanya menjadi maskot kelab? Yang sudah lama dalam kelab, selagi kamu tak ada PhD dalam Sains Sukan, kamu tak akan diambil masuk dalam pasukan walaupun kamu sudah berlatih hampir 2-3 tahun.

      "Tak guna kamu hari-hari turun berlatih apabila pada akhirnya, orang yang jarang turun berlatih yang akan dipilih untuk bermain bola.Lebih baik berlatih berenang kerana anda mungkin lebih bagus dalam berenang daripada bola sepak.

      "Mungkin akan ada orang melihat bakat kamu dalam renang dan akan mengambil anda sebagai perenang biarpun anda juga pandai main bola sepak.


      “Biar pada penghujung penulisannya, Aziz mendakwa beliau “bercakap tentang bola sepak, tak ada kaitan dengan yang hidup ataupun yang mati”, (sedangkan) umum (sudah) tahu penulisan berkenaan sebenarnya menjurus kepada keputusan Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 tersebut,” dedah blog TheUnreportedNews.
      Jelas, pendedahan dan luahan yang dibuat oleh anak muda Bumiputera tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni hanya mempergunakan anak Melayu demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!! Bukannya diorang nak memperjuangkan anak Melayu tu sangat pun!!!

      Delete
    3. Hal PBT ni kecik aje, kami tak pandangpun...kami para walaUNTA sedang merayakan kehebatan ramalan 2 orang tuan guru kami...kasyaf sungguh, syukur kerana AG telah membuktikan ramalan tuan2 guru adalah tepat dan DS Najib tidak melakukan sebarang kesalahan, berkat nasihat tuan guru!

      Delete
    4. Najib celaka

      Delete
    5. Dengan bantuan DAP, Parti Amanah akan berjaya sebagai talibarut DAP.

      Hidup Abang Mat Sabu MB (Macai Besar) DAP al Selfie

      Delete
    6. Bosan sungguh baca blog OMAK KAU..

      Delete
    7. Tahukah anda dap penyokong kuat golongan lgbt
      https://youtu.be/2aKirLBG6uo

      Delete
    8. Ya allah...kau singkatkanlah umur pemerintah yang zalim, Najib bin Abdul Razak. Pemerintah yang korup, makan rasuah dan peroleh pendapatan dari sumber yang tidak sah. Pemerintah yang menekan rakyatnya sedangkan hidupnya senang lenang. Ya allah...sukarkanlah perjalanan hidupnya..segala yang dirancangnya & dihajatinya menemui kegagalan. Kau tunjukkanlah di muka bumi ini juga sebelum dia mati akan segala kesalahan yang telah dilakukannya. Turunkanlah azabmu ke atas pemerintah zalim Najib bin Abdul Razak ya allah. Aminnnn....

      Delete
  2. ISU LANTIKAN AHLI MAJLIS YG KAU KECOHKAN???...ISU LANTIKAN PEGUAM NEGARA SEBAGAI AHLI LEMBAGA PENGARAH TABUNG HAJI KENAPA KAU TAK BISING? APA LANCAU NAJIB BUAT NI?? BAIK AJAK SEKALI KPN JADI PENGARAH. SENANG...TIADA SIASATAN, TIADA PENDAKWAAN. KALI NI AZEEZ RAHIM ANJING HITAM PULAK TERLEPAS...MACAM NAJIB. SIAL2....PEMERINTAH PALING BABI PERNAH WUJUD DI MUKA BUMI. ROBERT MUGABE, KIM JONG UN PUN TAK MCM NAJIB..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima.kasih Vannakam.Vannakam kerana memberi kehormatan dan gelaran MB (Macai Besar) DAP kepada Abang Mat Sabu


      Vannakam

      Delete

    2. Suka hati Najib la apa yg dia nak buat pun, di ada kuasa dibumi Malaysia ini.

      Lu apa ada, habuk pun tarak

      Delete
    3. 21.24 pantat lu punya mak la hanjing

      Delete
    4. GENG UMNU PASUG MEMANG DUNGU TIDAK TAU
      MENILAI MANA MASALAH BESAR DAN KECIL
      DLM NEGARA.

      KLU NEGARA BANGKRUP PUN DEPA KATA SALAH DAP.

      DUIT TABUNG HAJI LESAP PUN SALAH DAP

      KIRANYA OTAK MEREKA SUDAH MERENG DAN TIDAK
      DAPAT DIPERBETULKAN LAGI.

      HANYA ALLAH SAJALAH YG DAPAT MEMULIHKANNYA

      KITA MANUSIA TIDAK DAPAT BUAT APA2.

      KITA TENGOK AJE LAH.

      Delete
  3. SELEPAS KAIN DALAM GUAN ENG DISELAK!!!

    Ketua Menteri Pulau Pinang digesa membuat penjelasan tanpa berselindung kepada rakyat berhubung penyelesaian kes fitnah dengan Ketua Penerangan PAS yang juga Ahli Parlimen Temerloh minggu lalu.

    Ini kerana kenyataan susulan Nasrudin bahawa beliau tidak meminta maaf dan tidak memfitnah Lim Guan Eng malah berpegang dengan kenyataannya bertajuk “Terowong Dasar Laut – Penjelasan Tuduhan Fitnah ” yang dibuat pada 8 Ogos 2014 adalah satu dakwaan serius.

    Nasrudin juga turut mendakwa bahawa peguam Lim Guan Eng yang telah menemui beliau beberapa kali untuk menggesa beliau menyelesaikan kes di luar mahkamah.

    Selain itu, Nasrudin dan peguamnya, Wan Rohimi Wan Daud juga kemudiannya mengesahkan bahawa bahagian khusus yang ditarik balik adalah berkaitan kekeliruan berhubung istilah tender terbuka, rundingan terus atau Permintaan untuk Cadangan (RFP).

    Sekaligus kelakuan luar biasa Lim Guan Eng, kata Setiausaha Agung Parti Gerakan Rakyat Malaysia, Datuk Liang Teck Meng telah mengagumkan ramai golongan pemerhati dan rakyat.

    Ini kerana, pendekatan terdesak Lim Guan Eng terhadap Nasrudin dan penerimaan anugerah kos RM10,000 olehnya tanpa sebarang ganti rugi adalah bertentangan dengan rekod prestasi Setiausaha Agung DAP itu dalam kes-kes mahkamah sebelum ini yang membabitkan kesudahan sehingga mencecah nilai ratusan ribu ringgit pampasan.

    Menurut Teck Meng, selain daripada tender terbuka vs tuntutan rundingan langsung yang ditarik Nasrudin, tuduhan serius lain Nasrudin terhadap Lim Guan Eng pada Ogos 2014 turut merangkumi:
    1. Terowong Pulau Pinang tidak mengadakan rundingan awam yang mencukupi sebelum meluluskan projek Terowong Pulau Pinang.
    2. Projek Terowong Pulau Pinang termasuk lebuh raya berkaitan pada kos RM6.3 bilion adalah terlampau mahal.
    3. Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah beroperasi dengan bajet defisit selama bertahun-tahun dan hanya mencatatkan lebihan belanjawan keseluruhan menerusi peningkatan besar penjualan tanah negeri yang semakin berkurangan.
    4. Bahawa DAP hipokrit kerana menyerang bekas Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim berhubung projek lebuh raya KIDEX atas alasan lebuh raya bertol tidak selari manifesto Pakatan sedangkan kerajaan DAP Pulau Pinang sendiri membenarkan konsesi tol 30 tahun bagi projek terowong Pulau Pinang.
    Menurut Teck Meng lagi, laporan media dan kenyataan dari Nasrudin itu juga jelas mencadangkan bahawa dakwaan di atas tidak ditarik balik dalam penyelesaian kes itu di mahkamah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita lama tu bro walaun unta, ulas cerita ptg ni ler

      Delete
    2. Ohhhh I want to selfie Amoy like my president Mr mark Sabu.

      Feel so good!!!

      Johny Deep
      Omputeh Amanah

      Delete
    3. Anon 20:03 malas membaca. Tak arif menilai isu.

      Delete
  4. Assalamualaikum,,,,


    Memacamlah pencacai PAN ni! sekarang apabila ada suara mempersoalkan tindak tanduk pencacai PAN yang suka cari kesalahan dan kelemahan PAS semata mata mahu menunjukkan kekuatan PAN, ada pula tampil dengan kesungguhan untuk mencari salah dengan lebih lebih tanpa asas serta hujah yang menyokong dakwaan mereka.Pencacai PAN sudah mula menuduh orang fobia dengan PAN kerana menyoal tindak tanduk mereka yang kebudak budakan ini.Tuduhan fobio turut diikuti dengan putaran tuduhan yang menjadi wirid tetap mereka ia itu, orang bukan Islam paling benci dengan PAS, suka melebel sesama Islam dengan macam macam lebel dan juga tuduhan UG serta kerjasama dengan Umno terus dialunkan.Nampak dah jadi tipikal kepada pencacai PAN, untuk terus memperlekehkan PAS sebagai senjata untuk mengatakan PAN itu kuat.



    Mungkin tak banyak boleh dilakukan untuk sedarkan golongan ini, golongan yang berhujah bukan dengan akal tetapi dengan nafsu, bukan membaca dengan minda tetapi dengan kepala lutut, apa saja yang danggap betul oleh mereka akan dibentangkan tanpa mahu tahu apakah perkara itu benar benar betul dan perlu.Itulah bacaan politik mereka para pencacai PAN yang sebenarnya hanya menyerlahkan ketololan mereka sendiri tetapi mereka tak mahu kisah.

    Janji mereka akan terus boleh perlekehkan PAS dengan harapan boleh menyerlahkan kekuatan PAN.Hujah hujah yang cuba disampaikan kepada mereka mengenai ketiadaan senario politik yang benar benar menunjukkan kekuatan PAN tak mereka hiraukan asal merek boleh terus mencari salah PAS dan TGHH untuk dikreditkan kepada kekuatan PAN.Orang yang menyoal tindakan mereka dikatakan fobia, inilah dikatakan tuduhan merabang tanpa merujuk kepada mesej yang nak disampaikan dalam membawa persoalan itu.Tapi sudah menjadi kerja pencacai PAN nampaknya dan mungkin dah tak boleh diubah.

    Suka juga nak bertanya lagi, seandainya PAN berjaya menawan PutraJaya sepertimana mereka harapkan bersama DAP, apakah contoh sikap yang ditunjukkan oleh boss mereka Mat Sabu ketika hadir di majlis makan malam DAP akan dibawa kedalam pemerintahan? kalau Mat Sabu hanya lihat orang DAP makan dan minun, apakah nanti di PutraJaya, PAN juga hanya akan melihat sahaja apa yang dibuat oleh DAP? Boleh dijangka soalan ini tak akan dijawab oleh pencacai PAN tetapi mungkin komen yang mahu menunjukkan kebobrokan penulis akan dibuat.

    "

    ................................






    ReplyDelete
    Replies
    1. TGHH memang power. berkat nasehat tuan guru maka AG sahkan DS Najib tidak melakukan sebarang kesalahan...syukur!

      Geng WalaUNTA

      Delete
    2. Ohhhh I want to selfie Amoy like my president Mr mark Sabu.

      Feel so good!!!

      Johny Deep
      Omputeh Amanah

      Delete
  5. Najib celaka. Macai dah ambik dedak subsidi ke belum?

    ReplyDelete
  6. Hidup lagi hanjing kopi pes...ingatkan dah mampos...
    Najib pulangkan 2.6b ko taknak komen ke hanjing...



    ReplyDelete
    Replies
    1. TGHH memang power. berkat nasehat tuan guru maka AG sahkan DS Najib tidak melakukan sebarang kesalahan...syukur!

      Geng WalaUNTA

      Delete
    2. Kenapa yg kau sibuk sgt dgn org kopypaste tu.biar dia la.agaknya sbb kau tu bak ku te dlm pingan dap yg mat sabu tak lalu makan tu.apa nak heran kan sgt dgn dap tu sampai tak bleh sebut tak boleh copy.kau tu tukang sorak@badut dap ke.kalau tak diam diam sudah.dasar penjilat dap kutuk dap sikit kepala keluar asap.cuba buat bertenang mcm geng pas.bkn mereka tak marah isu najib n bilion bilionnya tp kita fikirlah penyelesaian yg lebih rasional.jgn nak emosional tak tentu pasal sampai kerusi rumah orgpun bawak lari.

      Delete


  7. Terima kasih komentor yang copy & paste di atas, diharap dapat membuka hati puak2 ini seperti terbukanya hati org2 PAS untuk sama2 mengeratkkan tali silaturrahim sesama Islam. Sekiranya mereka masih tak berubah sahlah mereka semua BUTAHATI.

    Taniah, sila teruskan kerja2 kebaikkan ini.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa bila mendukung DAP yg anti Islam ITU kamu tak kembali kepada Al Quran Dan Sunnah


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Geng WalaUNTA mana nak kawan dengan korang, depa ada big brother OmNO man

      Delete
  8. Patutlah suku sakat kafilah yg tunjal2 orang lain sbg tolol, barua dan jebon beriya-iya dtg ke Padang Merbok ptg ini, utk bantah TPPA.

    Sebab mereka percaya TPPA ini agenda Cina Dap. Jika mereka tahu ini agenda Bini Rosmah mereka drpd kafilah keris telanjang, sudah barang pasti mereka tersangatlah malunya utk berjihad turun bantah.

    DEMO BODOH
    Sayugia, dulu2 sewaktu demo Bersih 4, kafilah yg sama juga menyifatkan siapa2 yg sertai demo jalanan itu sebagai bodoh.

    Itulah yg diungkap tokoh olamak donia yg dibangga2kan oleh walaun2 yg sudah 100% kuasai kafilah hijau festaqim itu.

    Kini wajah bodoh itu sudah tidak bodoh lagi sebaik demo itu disahkan halal kerana dikepalai tokoh malang yg dtg dari Marang.

    AGENDA DAP
    Sekoyong-koyong, kafilah yg suka tuduh2 ada anjing salak babi dlm bukit itu lancarkan kempen boikot Bersih 4 tahun lepas, kerana ketua2 kafilah dan suku sakat mereka yakin demo itu agenda Cina Dap juga.

    Gitulah tebalnya bebal kafilah ini dgn rasukan asobiyah berprofil tinggi. Gara2 percaya kata2 hikmah yg fitnah, kafilah keris telanjang kini sudah boleh goyang kaki dgn kerja2 budak suruhan dan tuan penasihat yg terrrrlajak larisss.

    Ingatkan Umno saja yg jadikan DAP hantu utk takut2 orang Melayu, rupa2nya orang Pas yg tak lekang dimulut zikir dan baca quran pun lg teruk meroyan dan meraban drpd orang Umno takutkan DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKTI DAPigs SINGKIRKAN CALON BUMIPUTERA!!!

      Biarpun pada ketika ini DAPigs dikhabarkan sedang giat nak menarik sokongan dari kalangan orang Melayu dengan mempergunakan Barua Melayu dalam parti tersebut, tapi itu semua 'Wayang' belaka.

      Hakikatnya, DAPigs hanya sekadar memperalatkan orang Melayu dan MENIPU orang Melayu dengan pelbagai cara. Salah satu contohnya macam yang pernah dilakukan oleh Si Wong Tak tu.

      Kalau sebelum Pilihan Raya, bukan main lagi dia tonjolkan diri dia seolah - olah macam seorang 'Hero' yang memperjuang Alam Sekitar. Tapi itu semua 'Wayang' supaya dia dapat jadi calon je.

      Habis orang Bentong kena tipu dengan Si Wong Tak dan puak - puak DAPigs tu. Termasuk la orang Melayu dari kalangan 'Pak Lebai' dikawasan Felda kena kencing dengan puak - puak DAPigs ni.

      Bahkan taktik DAPigs mempergunakan anak Muda Melayu yang Liberal juga dianggap sebagai satu usaha yang 'Jijik'. Realitinya, DAPigs hanya menjaja wajah anak muda tu demi kepentingan mereka.

      Perkara yang sama juga telah berlaku kepada seorang anak muda Bumiputera di Sarawak yang ternyata kecewa dengan tindakan yang dilakukan oleh pimpinan DAPigs ke atas dirinya.
      “Dalam beberapa status FB terbarunya, Aziz, yang juga merupakan penyelaras Pusat Khidmat DAP Tupong, jelas menunjukkan kekecewaannya kerana tidak tersenarai di dalam Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 baru-baru ini.

      “Luah Aziz: Saya belajar sesuatu yang baru hari ini. Kalau nak masuk dalam satu pasukan bola sepak, kamu tak perlu berlatih main bola bersungguh-sungguh. Kamu hanya perlu duduk dan asalkan sudah ada nama, maka kamu akan masuk dalam pasukan tersebut biarpun baru masuk kelab.

      "Apa guna berlatih bersungguh-sungguh selama bertahun-tahun kalau kamu hanya menjadi maskot kelab? Yang sudah lama dalam kelab, selagi kamu tak ada PhD dalam Sains Sukan, kamu tak akan diambil masuk dalam pasukan walaupun kamu sudah berlatih hampir 2-3 tahun.

      "Tak guna kamu hari-hari turun berlatih apabila pada akhirnya, orang yang jarang turun berlatih yang akan dipilih untuk bermain bola.Lebih baik berlatih berenang kerana anda mungkin lebih bagus dalam berenang daripada bola sepak.

      "Mungkin akan ada orang melihat bakat kamu dalam renang dan akan mengambil anda sebagai perenang biarpun anda juga pandai main bola sepak.


      “Biar pada penghujung penulisannya, Aziz mendakwa beliau “bercakap tentang bola sepak, tak ada kaitan dengan yang hidup ataupun yang mati”, (sedangkan) umum (sudah) tahu penulisan berkenaan sebenarnya menjurus kepada keputusan Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 tersebut,” dedah blog TheUnreportedNews.
      Jelas, pendedahan dan luahan yang dibuat oleh anak muda Bumiputera tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni hanya mempergunakan anak Melayu demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!! Bukannya diorang nak memperjuangkan anak Melayu tu sangat pun!!!

      Delete
  9. Ahli Parlimen Pakatan Harapan akan mengundi menolak Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA) pada sidang Dewan Rakyat khas bagi membahaskan perkara itu pada Selasa dan Rabu depan.

    Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, Pakatan Harapan memutuskan semua ahli Parlimen dari DAP, PKR dan Parti Amanah Negara (Amanah) akan mengundi menentang perjanjian itu.

    "Sudah tentu ada pihak yang akan cuba untuk memainkan sentimen perkauman dan menuduh kita menyokong TPPA. Berapa kali kita sudah mengisytiharkan kita tidak menyokongnya?

    "Mereka berkata kita menyokong perjanjian itu kerana kita adalah Cina. TPPA bukan dilakukan orang Cina tetapi Amerika Syarikat."
    Lim yang juga ketua menteri Pulau Pinang berkata secara logiknya ia tidak masuk akal.

    Semalam Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengatakan DAP akan menyokong TPPA kerana orang Cina akan mendapat keuntungan.

    "Walaupun China tidak menyokong TPPA. Mereka yang menyokong TPPA adalah Barisan Nasional dan Umno.

    "Oleh itu, jika kita fikir secara logik, ia akan menjadikan BN dan Umno, bukan?" kata Lim ketika berucap pada majlis makan malam di Amanah Pulau Pinang di Bayan Baru malam tadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita pakat-pakat tengok di parlimen nanti adakah:

      1. Haji Hadi hadir atau ponteng.
      2. Kalu hadir adakah dia mengundi
      3. Kalu dia mengundi adakah dia sokong atau tolak TPPA

      # TPPA ialah Tolak Pas Pilih Amanah

      Delete
    2. Lawak ka serius xpasti...

      Yang pasti UMNO yg nak melaksanakan TPPA tu. Bukankah Hadi yg beriya2 jd penasihat.

      Delete
    3. DAP akan hilang undi Melayu jika terus anti-Islam



      SHAH ALAM, Isnin – Ketua Kluster Sejarah, Warisan dan Sosiobudaya, Majlis Profesor Negara, Prof Datuk Dr Teo Kok Seong meramalkan parti rasis dan cauvinis, DAP akan kehilangan pengundi Melayu sekiranya mereka terus menunjukkan imej anti-Islam.

      Katanya, mereka bakal kehilangan undi pada PRU14 jika tidak berusaha untuk mengikis imej anti-Islam yang ditonjolkannya khususnya terhadap dasar-dasar Islam termasuk hudud yang dibawa oleh PAS.

      “Walaupun DAP kata mereka tidak anti-Islam, tetapi tindakan dan kenyataan yang dikeluarkan itu boleh ditafsirkan sebagai anti-Islam.

      “Kita tahu hudud itu sebahagian penting dalam Islam, kalau menentang hudud, maksudnya menentang Islam.

      “Orang Islam mana kata hudud itu tidak baik, sebab dalam Islam, hudud itu perlu diterima sebagai sebahagian daripada agama dan ajaran Islam. Begitu juga MCA dan Gerakan, bila mereka menentang hudud itu, mahu atau tidak mereka juga kelihatan menentang Islam,” katanya kepada Sinar Online.

      Beliau berkata demikian mengulas dilema yang dihadapi DAP dalam usaha mengekal dan meraih sokongan undi orang Melayu selepas mengisytiharkan PAS sebagai musuh politik.

      Ia berlaku apabila DAP konsisten menentang dasar Islam yang dibawa parti itu khususnya untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini.

      Susulan itu Dr Kok Seong berkata, pemimpin DAP perlulah menggunakan bahasa dan tingkah laku yang mesra orang Islam jika tidak mahu kehilangan lebih sejuta undi Melayu dalam PAS.

      “DAP jangan kelihatan sebagai anti-Islam. Tindakan DAP melalui kepimpinan tertingginya dalam hal hudud tidak disenangi oleh orang Melayu apatah lagi cara bahasa dan tindakan digunakan itu semua tidak berlapik.

      “Sedangkan orang Melayu tidak suka bahasa yang secara langsung itu, harus berlapik, mereka tak akan kata curi, mereka kata tangan panjang, orang Melayu ini lebih sopan, menjaga perasaan pihak satu lagi, kias, bersifat konfrontasi bahasa itu,” katanya.

      Mengulas lanjut beliau berkata, hukum hudud merupakan isu yang begitu dekat dengan hati orang Melayu Islam.

      Jadi permusuhan DAP terhadap ajaran Islam dilihat tidak mengambil kira sensitiviti orang Melayu yang majoritinya beragama Islam dan dalam kalangan ahli tegar PAS.

      “Kalau DAP jadi parti pelbagai kaum, terutamanya yang boleh disenangi orang Melayu, jadi cara kepimpinan DAP dalam menangani hal-hal Melayu terutamanya Islam itu perlu ada perubahan.

      “Jangan begitu agresif hingga kelihatan anti-Islam. Ini sudah tentu merugikan DAP dari segi sokongan orang Melayu dalam Pakatan Harapan, kali ini mereka mengharapkan sokongan daripada PAN,” katanya.

      Delete
  10. Rata2 orang Melayu berugama Islam menolak DAP yg anti Islam dan talibarut mereka PAN Imayam pimpinan AyatoDAP Rohul-DAP Mat Selfie

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng walaUNTA amacam, depa tali barut sapa?

      Delete


    2. WalaUNTA talibarut Nabi
      PAN Imayam talibarut Thoghut

      Siapa tak suka jadi talibarut Nabi boleh jadi talibarut Thoghut



      Delete
  11. Salam 1rasuah ,

    Di Malaysia kita terpaksa bayar dua kali untuk servis yang sama . 1 cukai untuk bayar gaji PA, 1 swasta.

    Kerana ketidakcekapan PA, rakyat terpaksa bayar Myeg.

    Kerana kesambil lewaan perkhidmatan kesihatan, rakyat terpaksa bayar berpuluh ribu kepada perkhidmatan kesihatan swasta.

    Kerana kelemahan pasukan keselamatan, rakyat Sabah hidup dalam ketakutan.

    Kerana ketidakpandaian tenaga pengajar, rakyat terpaksa bayar tuisyen.

    Kerana kelemahan pembekal air, rakyat terpaksa bayar beribu untuk penapis berkualiti.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kerana kerajaan tak beri rumah percuma rakyat terpaksa membeli sendiri.

      Kerana kerajaan tak beri kereta percuma rakyat terpaksa membeli sendiri.

      Kerana kerajaan tak beri bini percuma rakyat terpaksa cari sendiri.


      kerana......
      kerana......
      kerana......


      Apa! ko ingat Malaysia ini bapa ko sorang saja ke yang punya.


      Delete
  12. Crmh umum Pas di court takraw Sg Acheh, P Pinang mlm tadi, 18 Jan 2016, berkenaan isu saman Tongtawi trhdp Lim Guan Eng hambar xdpt sambutan. Kira2 50 org hadir spt dlm gambar.

    Imej ostad2 dlm Pas semakin disangsi oleh org awam melainkan walaun tegar yg terus menjulang mrk semacam suci.

    Dlm kes Tongtawi yg didapati memfitnah KM P Pinang, para walaun tidak malu2 utk pertahankan kununnya Tongtowi berani, betul, enggan minta maaf, tak mahu tunduk dgn kuffar dan mcm2 lg posting yg boleh dibaca.

    Nampaknya Pas kini benar2 hilang arah, berjuang ikut kesempatan sahaja. Yg teruknya imej Islam tercedera parah, diinjak2 oleh mrk yg berserban dan berjubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ada macai ckp haram fitnah muslimin guan eng. Surah pe tah macai tolong copy paste sat.

      Delete
  13. Lebih baik baca blog UMNO. Ceritanya hampir sama dan banyak variasi. Blog ini asyik2 cerita pan dan azmin. Tiap2 hari copy paste benda yg sama. Lebih baik aku cabut. Apa yg pasti pemiliknya MUSANG BERBULU AYAM.

    ReplyDelete
  14. Mari kita Belajar sikap merendah diri... dan mencontohi Tok Guru Nik Aziz..

    Memohon Maaf, menarik balik kenyataan bukan satu yg memalukan.. tetapi meninggi kan maruah seseorang..

    Mempertahankan Kesalahan dan Fitnah itu lah sebenarnya adalah perangai Syaitan dan Iblis..

    Kes 1
    Dalam Kes Nasaruddin Mat Isa, walaupun TGNA itu Mursyidul AM.. dia marah kepada Nasaruddin dalam isu kerajaan Perpaduan, bila Nasa dan Haji Hadi datang.. mohon Maaf, akhirnya TGNA Nik Aziz Menjernihkan suasana.. memohon Maaf dan Menarik balik kata kasarnya pada Nasaruddin Mat Isa di hadapan media, begitulah cantik dan Mulia nya Akhlak Tok Guru Nik Aziz sesama Jemaah...

    Kes 2 -
    Dalam Kes Menantu Nik Aziz dalam PMBK (Perbadanan Menteri Besar Kelantan ), satu rombongan Pemimpin PAS ketika itu termasuk Haji Hadi menasihatkan Tok Guru Nik Aziz agar menggugurkan jawatan menantu Nik Aziz Arif Fahmi, walaupun takda Bukti Rasuah dan salah laku..

    Nik Aziz bersetuju demi menjaga nama baik Parti PAS dan Kerajaan Islam..takut dituduh kroni..

    Bayang kan.. Seorang Mursyidul AM menerima Nasihat pemimpin bawahan..

    Kes 3

    Tok Guru Nik Aziz mohon Maaf dab bermaafan kepada Orang Asli sebab salahlaku kerajaan..yg rakus ketika itu meneroka tanah milik orang Asli..

    ---------------------------------------------
    bayang kan mcm mana Haji Hadi dgn rakusnya Mempertahankan Menantunya Din Ayam di Perangsang..

    habis semua diserang dan dimaki..kepada Anwar pun dia sanggup Maki..

    Inilah akhlak bangga diri dan takbur.. akhlak buruk seorang Ulama.. akhirnya sikap ini menjadi ikutan pentaksub bawahannya..

    Jauhi Ulama yg buruk Akhlaknya.. Ego dan Meninggi diri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauhi dap anti islam n melayu yg banga dgn kerja dakwah kristian n serawak n talibarut@balaci@tukang sorak mereka pan delulooo

      Delete
  15. JAWAPAN BODOH:

    Menurut Tuan Guru Haji Abdul Hadi bin Awang, beliau hanya akan menyatakan pendiriannya sama ada menarik balik atau mempertahankan Amanat Haji Hadi sekiranya permintaan itu dipenuhi.

    “Saya minta supaya diberi peluang sejam oleh RTM dan TV3 secara live (langsung). Saya percaya kalau jawab di sini akan diputar belit.

    “Biar satu jam berikan pada saya untuk saya jelaskan, lepas itu baru masyarakat boleh menilai. Tak kira bila kerajaan nak beri, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan akan beri arahan," katanya selepas melancarkan satu program Pas di Rusila dekat sini hari ini.

    di atas adalah petikan kata-kata hj hadi mengenai cabaran umat islam seluruh malaysia untuk beliau menarik balik amanat hj hadi pada tahun 1981.

    ISU YANG MENGGAMBARKAN KETAKUTAN HJ HADI.

    1) saya percaya kalau jawap di sini ( pada waktu sidang media tersebut) kenyataan saya (hadi) akan di putar belit.

    belum pun bagi jawapan , hadi memberi alasan longlai. takde siapa nak putar belit kenyataan beliau.

    pada saat ini jutaan umat islam di malaysia menunggu kenyataan hj hadi mengenai perlunya beliau menarik balik amanat yang beliau keluarkan itu.

    isu nya bukan putar belit hadi ooi.

    kenapa perlu DIALIHKAN ISU DAN WATAK SALAH KEPADA ORANG LAIN ?

    2) selama ini hj hadi cukup teruja untuk melakukan apa jugak sidang media dan kenyataan media mengenai apa jugak isu.

    kenapa hj hadi begitu takut untuk buat perkara yang kebiasaannya telah beliau lakukan ?

    KALAU HJ HADI BAGI KENYATAAN MEDIA, MAKA ALASAN PUTAR BELIT TAKKAN TIMBUL LA HADI OI !

    apakah hj hadi takut untuk memberikan fakta dan hujahan dalam bentuk rasmi sehingga terpaksa menyalahkan orang lain yang dituduhnya bakal memutar belitkan cerita ?

    3) 12 hari diperlukan oleh hj hadi untuk menjawap desakan umat islam supaya beliau menarik balik amanat gila nya.

    12 hari baru dapat jawapan ?
    12 hari baru bukak mulut ?
    apa payah benar hj hadi nak buat executive decision ?

    RAKYAT DESAK HJ HADI TARIK BALIK AMANAT.


    TAPI

    HJ HADI RESPON SAYA TAK NAK KENYATAAN SAYA DIPUTAR BELIT.

    4) kenapa perlu tv3 dan rtm?

    isu penyiaran secara live dan terbuka pada saat ini bukan lagi bergantung kepada media arus perdana la hadi ooi.

    jangan alihkan isu.

    jawap secara mudah dalam kenyataan media.
    apa tak pernah buat kenyataan media ke?
    apa tak percaya pada live streaming ke?
    apa dah tak yakin pada malaysikinitv ke?
    apa dah tak yakin kepada pemberitaan haprakdaily ke?

    isu di sini adalah rakyat menunggu jawapan balas hj hadi mengenai desakan umat islam yang mahu beliau menarik balik amanat itu.

    semudah itu. se simple itu.
    12 hari hj hadi membisu.

    kenyataan pertama keluar pulak kata dia takut cakapnya diputar belit.

    kemudian nak kuatkan keyakinan dan yakin diri tak bersalah, hadi mintak kenyataannya diadakan secara live.

    kalau nak live biarlah dibuat secara 2 way communication.

    kau cakap dan ada orang lain pun cakap.

    jelas hj hadi dalam keadaan cukup tersepit. rakyat semakin terbuka menilai isu dan fakta.

    hj hadi gagal menjawap balas kehendak rakyat.

    hakikatnya hj hadi juga gagal dan takut untuk menjawap isu memali, yang menjadi katalis ketaksuban ahli pas yang percaya kepada amanat seorang presiden gila.

    kemunculan penulis CN AL AFGHANI telah mengecutkan hj hadi jika dibandingkan dengan nasib malang anak anak memali yang dirembat tabungnya oleh pas .

    hj hadi jangan jadi presiden yang tak paham soalan.
    hentikan politik bodoh dan kolot kau tu.

    2 perkaran yang wajib hj hadi buat.

    PERTAMA

    jawap balas desakan rakyat mengenai perlunya kau tarik balik amanat tu.

    KEDUA

    jawapa balas dengan segera segala pendedahan cn al afghani mengenai isu memali yang jelas punyai kaitan langsung dengan amanat tu.

    wei hadi, jangan alihkan isu pada kenyataan saya bakal diputar belitkan kan lah...!

    low class punya jawapan, taraf longkang !

    kerana amanat hj hadi itu, mengakibatkan ramai ahli pas mati sia-sia dalam perjuangan mereka di memali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAK BAGI JAWAPAN MELALUI TV RTM DAN TV3 TAPI TV MACAM CCTV JUGA HANYALAH BESI JE BOLEH PERCAYA KE?

      Delete
    2. Dasar balaci dap tak heran ketua boleh duduk tengok dap mkn bak ku teh.depa dimemali tu mati syahid.semua ulamak kedah sepakat ckp begitu.yg buat kerja sia sia tu adalah hang yg dok jilat dap tu.apa sia sia nya melawan pemerintah atau undang undang yg zalim.ustaz ibrahim bkn menyerang sesiapa dia duduk dirumahnya sj.

      Delete
  16. Peristiwa memali tak ada kena mengena dgn amanat hadipun ia diatas kesedaran n keinginan pendakwah itu sendiri kerana keimanannya.jika ada kena mengenapun kenapa bkn ke syahid patut jd idaman semua umat islam.kita rasa ia sia sia krn iman yg lemah.pemikiran terpengaruh pangkat n cinta dunia.mengambil agama hanya yg kita suka atau kawan kawan kita suka(baca dap).pan tukang sorak dap hanya ingin mengalih perhatian org dr cerita ulamaknya yg dipecat.apa ulamak sedoniapun mempunyai pemikiran sekular utk pecat org krn politik.kutuk pas kutuk org yg ingin menegakkan islam adalah kerja balaci

    ReplyDelete
  17. Presiden Pas sudah mengeluarkan kenyataan ……”Kita SOKONG KEPIMPINAN DS NAJIB ….”

    ”ALAH…Tok Guru Haji sokong Najib, sokong GST…pe cerita bro”

    BAHAN KEMPEN ialah …..BANTAH GST...tapi Tok Guru SOKONG PM DS Najib…tak ke KAMI TELAH DITIPU dan dipermainkan??

    Kita ditipu Hudud akan terlaksana padahal tidak.

    UNDI PAS, UNDI PAKATAN UMNO !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi pakatan undi islam tapi dap terang2 anti islam teressa cock, chong eng, Jimmy wong yg hard core

      Delete
    2. walak, walak, walak...sekian

      -walaUNTA

      Delete
  18. aku ada hal beberapa nk ckp...
    ni dh kali kedua aku beranalisis...
    truth is mmg kita an terhimpit...
    attention aku terhadap 2 perkara ;
    1. penyokong parti yg diperah Dan ditekan...
    2. kedamaian semasa...
    utk no 1 kena kerja seiring Dan seringan mungkin. kalau bole dh tak dk keluhan2....
    utk no. 2 utk kita dibawah yang terbaik bagi aku membiarkan saja pemimpin UMNO nk wat apa Dan Cuba mempertahankan Islam sebaik mungkin...

    TPPA akan mmbebankan kita... DSAI sendiri dh ckp tolak TPPA , UMNO pandai plak tak ikut... kalau GST laju...
    korang nilai la sendiri...
    tak ka kita yg terhimpit...
    ada lagi la rujukan yang diambil...
    diantara sebab mengapa kita tak tau ja kat unintegrity UMNO adalah porak peranda mereka yg menjerumus mengajak PAS bersatu kembali...
    harap ramai yg acknowledged...

    #sikap_rosak_merosak_diri
    #CIMB_08050002702205

    ReplyDelete
    Replies
    1. x yah peningkan kepala hang...ikut aje geng walaUNTA, apa yang presideng habaq, telan aje...tahi ke, kencing ke jgn soal, janji walak...nasib baik tuan guru nasihatkan pak jib, kan dah settle kes 2.6b he3

      Delete
    2. tampilkan diri kalau berani...
      tak payah...
      tinggalkan Amanah...
      tak lama dah tu...
      lgpun tak kena dgn peribadi hang...
      pondan ka syiah?

      Delete
  19. garang plak aku...
    jgn main2 perkara nie bro...
    aku serious...
    mau beringat...

    ReplyDelete


  20. KUALA LUMPUR 26 Jan. – Tiga saintis negara disenaraikan sebagai 72 saintis Minda Sains Paling Berpengaruh Dunia 2015 oleh Agensi Perkhidmatan Penarafan Indeks Saintifik Dunia, Thomson Reuters yang beribu pejabat di New York, Amerika Syarikat (AS), baru-baru ini.
    Ketiga-tiga mereka, Profesor di Fakulti Kejuruteraan dan Alam Bina, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Datuk Dr. Ir. Wan Ramli Wan Daud; Timbalan Pengarah Institut Sel Fuel, UKM; Prof. Dr. Siti Kartom Kamarudin dan Prof. Dr. B.H Hameed dari Universiti Sains Malaysia (USM).




    ReplyDelete
  21. Perjanjian pembangkang untungkan DAP
    KUALA LUMPUR 10 Jan. – Perjanjian kerjasama politik baharu pakatan pembangkang yang dimeterai semalam dijangka tidak bertahan lama selain hanya menguntungkan DAP semata-mata.
    Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia Universiti Utara Malaysia, Dr. Kamarul Zaman Yusoff berkata, banyak terma dan butiran dalam perjanjian itu memihak kepada DAP berbanding PKR dan PAN.
    Malah, katanya, PKR dan PAN dilihat seperti tidak mempunyai kuasa pemutus dalam pakatan pembangkang berbanding DAP.


    DAP punca perpecahan Pas
    KOTA BHARU 8 Jan. - Tindakan DAP yang secara terang-terangan menolak pelaksanaan hukum hudud di negeri ini menjadi punca kepada perpecahan di dalam Pas.
    Justeru, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Nasuruddin Daud menegaskan, Pas tidak akan bersatu atau menjalinkan kerjasama dengan mana-mana pihak yang secara jelas menentang usaha ke arah perlaksanaan undang-undang Islam itu.
    “DAP tidak setuju dan halang jika Kelantan ingin laksanakan hudud, kenapa perlu kita berpakat dengan mereka lagi.
    “Punca Pas berpecah disebabkan perkara inilah, tetapi orang kata kita berpecah disebabkan mahu berpakat dengan UMNO, sedangkan ia kerana DAP,” katanya yang juga Ketua Penerangan Pas negeri ketika menyampaikan kuliah di sini hari ini.


    DAP "taiko" dalam pembangkang?
    Sebenarnya bukanlah satu rahsia lagi apabila DAP dilihat mahu menjadi "taiko" dalam pakatan pembangkang. Dalam apa keadaan pun DAP dikatakan mahu dominan dengan memastikan semua anggota yang bergabung dalam pakatan pembangkang mesti mengikut telunjuk mereka.
    Parti pertama yang menjadi "mangsa" DAP ialah Pas.


    DAP tidak kenang budi?
    KOTA BHARU 20 Nov. - Pemecatan 300 ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Ke­selamatan Komuniti (JKKK) terdiri daripada wakil Pas di Pulau Pinang mendedahkan wajah sebenar DAP sebagai parti yang tidak mengenang budi.
    Slug DAP PAS Kota Bharu 20 November 2015 Timbalan Presiden
    Tuan Ibrahim Tuan Man
    Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, jika perkara itu benar, tindakan DAP adalah keterlaluan namun pihak­nya sedia menerima pemecatan itu.


    Rakyat tolak kerakusan DAP
    KUALA LUMPUR 2 Nov. – Kerakusan DAP dalam usaha menawan Putrajaya sehingga membelakangkan faktor keharmonian masyarakat dan kestabilan politik akan menyebabkan parti itu ditolak oleh rakyat.
    Pengarah Pusat Penyelidikan Pas, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki berkata, hakikat itu lambat-laun akan di­sedari oleh rakyat termasuk kaum Cina sekali gus menyebabkan mereka menolak DAP pada pilihan raya umum akan datang.


    DAP pengacau dan angkuh
    KUALA LUMPUR 1 Nov. – Tindakan DAP yang mahu bertan­ding di kerusi-kerusi dimenangi Pas dalam pilihan raya umum lalu disifatkan sebagai ‘pengacau.’
    Pengarah Pilihan Raya Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, hasrat tersebut secara tidak langsung menunjukkan DAP tidak mempercayai rakan-rakannya sendiri yang berada dalam pakatan pembangkang baharu.
    “Apa perlunya DAP ‘kacau’ kawasan yang Pas pernah tandingi. Adakah DAP tidak dapat mempercayai rakan politiknya sendiri. Ini semua kata-kata sedap sendiri dan sangat angkuh,” katanya dalam satu kenyataan di laman Facebook miliknya.

    ReplyDelete
  22. Ya allah...kau singkatkanlah umur pemerintah yang zalim, Najib bin Abdul Razak. Pemerintah yang korup, makan rasuah dan peroleh pendapatan dari sumber yang tidak sah. Pemerintah yang menekan rakyatnya sedangkan hidupnya senang lenang. Ya allah...sukarkanlah perjalanan hidupnya..segala yang dirancangnya & dihajatinya menemui kegagalan. Kau tunjukkanlah di muka bumi ini juga sebelum dia mati akan segala kesalahan yang telah dilakukannya. Turunkanlah azabmu ke atas pemerintah zalim Najib bin Abdul Razak ya allah. Aminnnn....

    ReplyDelete
  23. gang kopi paste dah mai. cukup pelaq depa ni. nak tulis sendiri xreti. bingaiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh I want to selfie Amoy like my president Mr mark Sabu.

      Feel so good!!!

      Johny Deep
      Omputeh Amanah

      Delete
  24. BLOG OMAK PANJANG2 KOMEN TP BACA KEJAP JE

    ROLL TERUS KE BAWAH SEBAB BLOG NI MCM MESIN FOTOSTAT DOK COPY PASTE

    DGN HARAPAN OMAK DPT NAIK RANKING BLOG PALING BYK KOMEN.. TU JE

    KLU MCM TU TU KITA TOLONG COPY PASTE KAN APA SAJA ARTIKEL PANJANG2 YG BERJUTA DLM INTERNET.

    TAK KISAH TAJUK APA. KLU BOLEH KISAH OSTAD SERBAN TK TINGGAL TENGOK LUCAH DLM HOTEL. PIWEEET

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...