Thursday 14 January 2016

AKHIRNYA DAP AKUI PERLU HENTIKAN SEGERA MEMBUAT TINDAKAN DAN KENYATAAN YANG MENYINGGUNG PERASAAN ORANG MELAYU


Demi memulihkan imejnya dalam kalangan orang Melayu, DAP perlu berhenti membuat tindakan yang boleh menyinggung perasaan mereka.

Malah, Pengarah Strategi Pilihanraya DAP, Ong Kian Ming menambah, tindakan itu juga menyusahkan parti komponen Pakatan Harapan yang lain.

“Persepsi orang Melayu terutama golongan muda boleh diubah, dengan syarat DAP perlu berhenti membuat tindakan yang merugikan diri sendiri (shoot ourselves in the foot),” katanya dalam forum bertajuk ‘Mampukah parti pembangkang memenangi undi Melayu pada PRU 14′, di sini, malam tadi.

Beliau mengambil contoh Setiausaha Pemuda DAP Perak, Chong Zhe Min yang mengkritik kerajaan kerana menghalang kemasukan dua atlet warga Israel ke negara ini, bulan lalu.

“Kenyataan itu mengejutkan ramai pemimpin parti. Akhirnya kita perlu buat banyak kerja untuk pulihkan keadaan (internal containment). Ia juga menyusahkan rakan-rakan (Pakatan Harapan),” kata Ahli Parlimen Serdang itu lagi.

Beliau juga mengakui kecenderungan segelintir pemimpin menggunakan bahasa ibunda berbanding bahasa kebangsaan dalam berkomunikasi, sama ada dalam kenyataan atau ucapan, membuatkan orang Melayu kurang yakin bahawa DAP adalah parti untuk semua kaum.

Justeru, beliau berharap DAP memperbaiki perkara ini agar dapat menarik lebih banyak sokongan Melayu pada PRU akan datang.

Kajian Institut Darul Ehsan sebelum ini mendapati 72 peratus daripada 1,716 responden setuju bahawa DAP hanya memperjuangkan kaum Cina dan 64 peratus setuju parti itu anti-Melayu dan Islam.

153 comments:

  1. DAP PARTI HARAM KEPADA UMAT ISLAM", MENUNGGU KEPUTUSAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN

    Jabatan Mufti Pahang Darul Makmur di dalam khutbah Eidul Adhanya pada 24 September 2015 lepas secara terang-terangan dan tanpa berselindung menyatakan bahawa DAP MENENTANG ISLAM.

    Antara lain, teks khutbah tulisan jawi berkenaan menyebut;
    “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan GHB. Malahan ada dikalangan umat Islam yang menyertai parti DAP YANG TERANG-TERANG MENENTANG ISLAM."

    Apakah menjadi satu kesalahan kepada saya dan umat Islam lain yang bertaraf awam memohon supaya kerajaan melalui JAKIM, Majlis Fatwa Kebangsaan atau Majlis Raja-raja mengambil suatu ketetapan yang konkrit terhadap DAP agar umat Islam tidak terus diporak perandakan oleh golongan ultra kiasu yang sememangnya licik dan keji demi mencapai matlamat perjuangan mereka?

    Apakah dengan fatwa-fatwa dari Guru-guru Pondok Kelantan, ulama' PAS dan Jabatan Mufti Pahang tidak cukup kuat untuk kerajaan mengharamkan DAP sebagai sebuah parti politik yang mengancam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan, "Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan?"

    Saya percaya jika kita meneliti undang-undang tubuh DAP, ia bukan sahaja bertentangan dengan Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan bahkan ianya juga bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

    Bertindak pantas dan tepat menjamin survival umat Islam selagi kita diberi amanah kekuasaan oleh ALLAH SWT.

    ReplyDelete
  2. Terus Hina Dan Pertikai Islam… Apa Sebenarnya DAP Mahu?

    Bukan sekali atau dua kali malah sudah berkali-kali perbuatan umat Islam dipersoalkan dan dihina oleh puak cauvinis DAP.

    Tak reda lagi dengan isu Eric Paulsen yang membuat dakwaan kononnya khutbah Jumaat yang disampaikan Khatib dikatakan menanam sifat extrimis dan teks dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) juga perlu disiasat. Timbul lagi satu provokasi hampir serupa dari pihak yang sama menghina Islam.



    Kali ini dakwaan Ketua Wanita DAP, Chong Eng. Sama ada beliau cuba meraih populariti segera ataupun tidak, itu perkara kedua. Tetapi tindakan mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) amat mengganggu emosi umat Islam terutamanya ketika ini.

    Khutbah tersebut didakwa kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

    Amat pelik sekali, semenjak bila pemimpin DAP begitu prihatin dengan khutbah-khutbah Jumaat? Apa yang mereka mahukan?

    Atau sebenarnya pemimpin DAP risau melihatkan umat Islam boleh bersatu tanpa mengira fahaman politik dan duduk di bawah satu bumbung mendengar teks ucapan Khutbah yang sama.

    Desakan kepada pihak JAIS dan Masjid untuk membuat permohonan maaf bukan maksud sebenar yang mereka mahukan. Realiti sebenarnya mereka cuba menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah dan bangkit mempersoalkan mereka dengan cara kekerasan.

    Ibarat membaling batu menyorok tangan dan berharap sebilangan umat Islam mencipta perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku seperti berhimpun di hadapan pejabat mereka, mengugut mereka secara individual dan paling diharapkan mereka adalah berlaku kejadian yang boleh mendatangkan kecederaan agar ianya nanti dapat dimanipulasikan.

    Matlamatnya adalah sama iaitu untuk melihat umat Islam pecah belah kerana sudah pasti bakal ada pihak berkepentingan dari Islam sendiri di sini akan cuba mempertahankan tindakan biadap DAP atas nama Pakatan.

    Akhirnya Islam akan terus terpecah kepada beberapa kelompok yang berlainan ideologi politik.

    Melihatkan kepada gerakan kurang ajar yang dilaksanakan mereka, sudah pasti ia adalah satu perkara yang perlu diambil serius. Ini adalah salah satu bentuk ancaman kepada umat Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
  3. DAP Perlu Buktikan Ia Tidak Bersalah



    Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

    DAP ditawarkan RM1.2 bilion untuk memenangi PRU13, bina kem tentera Israel sebagai ganjaran, dakwa Pengarah Penyelidikan PAS,” lapor The Rakyat Post semalam (BACA DI SINI). Dakwaan itu memulakan rempuhan kritikan terhadap Dr Mohd Zuhdi Marzuki, sedangkan beliau bukanlah orang yang membuat dakwaan itu.

    Inilah masalahnya apabila kebanyakan orang sekadar baca tajuk dan tak baca pun beritanya, berita diputarbelit dan apa yang dilaporkan sebenarnya tak pernah diutarakan.

    Saya cukup faham keadaan yang dialami Dr Zuhdi kerana saya juga mengalami perkara sama dan walaupun selepas tujuh setengah tahun, saya masih dituduh mengatakan sesuatu yang tidak pernah saya kata. Kemudian, apabila saya terangkan yang saya tak kata bahawa Rosmah Mansor berada di tempat Altantuya Shaariibuu dibunuh, dia orang tuduh saya buat u-turn dan tarik balik kata-kata saya, walhal saya tak pernah cakap begitu pun.

    Anda boleh baca kenyataan penuh Dr Zuhdi (di bawah) yang diterbitkan Harakah dua hari lalu.

    Sebenarnya, Dr Zuhdi kata bahawa kenyataan Chong Zhemin dari DAP Perak tentang pengharaman kemasukan atlet lelaki/wanita Israel ke Malaysia tak seserius kenyataan Mohamed Razali Abd Rahman, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lepas.

    Dr Zuhdi kemudian hanya menyebut apa yang didakwa Mohamed Razali. Dr Zuhdi kemudian menambah bahawa jika tuduhan Mohamed Razali itu benar, maka ia lebih serius daripada kenyataan Chong Zhemin. Kata Dr Zuhdi lagi, walaupun dah empat tahun, DAP tak pernah menafikan dakwaan Mohamed Razali.

    Dr Zuhdi menambah bahawa jika tuduhan itu palsu, DAP sepatutnya ambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali (kerana ia tuduhan yang sangat serius, seperti yang boleh anda baca di bawah). Kegagalan menafikan dakwaan ini membangkitkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel

    ReplyDelete
  4. Itulah yang sebenarnya berlaku. Jadi, betulkah Dr Zuhdi buat tuduhan itu, seperti yang dilaporkan? Nampak sangat bahawa ini satu lagi serangan terhadap PAS dan bertujuan membuatkan orang PAS nampak macam badut bodoh.

    Satu-satunya jalan keluar untuk DAP adalah dakwa Mohamed Razali, malah mereka sepatutnya melakukannya empat tahun lalu. Lagipun, bukankah mereka mendesak perkara sama dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (iaitu kalau memang betul PM tak curi RM42 bilion wang 1MDB, maka samanlah orang yang menuduhnya mencuri)?

    Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

    DAP mengatakan perkara yang sama tentang Najib, iaitu jika Najib tak bersalah, maka samanlah orang yang menuduh itu. Kalau dia tak saman, maka kita mesti anggap dia bersalah. Kalau ‘standard pembuktian’ yang dikenakan terhadap Najib dikenakan juga terhadap DAP, maka itu bermakna DAP juga bersalah.

    Najib diminta membuktikan dia tak bersalah, dan sehingga dan melainkan dia berbuat begitu, itu bermakna dia bersalah. Jadi, DAP juga mesti membuktikan mereka tak bersalah, dan sehingga dan melainkan mereka berbuat begitu, itu juga bermakna mereka bersalah.

    Penulis asal Raja Petra Kamarudin

    Penafian: Artikel ini adalah pendapat peribadi penulis dan ia tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana.

    ReplyDelete
  5. HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU14


    KAH KAH KAH




    HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU14


    KAH KAH KAH




    HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU14


    KAH KAH KAH




    HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU14


    KAH KAH KAH




    HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU14


    KAH KAH KAH




    HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU14


    KAH KAH KAH




    HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU14


    KAH KAH KAH




    HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU14


    KAH KAH KAH




    ReplyDelete
  6. Amanah Dedahkan DAP Anti-Melayu Dan Anti-Islam


    Agak mengejutkan apabila parti seangkatan sendiri yang mendedahkan bahawa koncu-koncu mereka sebenarnya hati busuk! Amanah Johor dianggap seperti memakan tuan sendiri apabila mereka mendedahkan DAP sukar untuk memperoleh kepercayaan orang Melayu kerana mereka dianggap sebagai anti-Islam dan anti-Melayu.

    Wakil Amanah Johor, Zulkefly Ahmad berkata DAP bakal tumbang dan tidak mungkin akan menang kerusi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN). Tiada siapa bakal sokong DAP kerana kononnya orang Melayu percaya dakwaan parti tersebut adalah anti-Islam dan anti-Melayu.

    Walhal sememangnya parti itu mengamalkan imej anti-Isam dan anti-Melayu memandangkan kerap dilihat menindas golongan terbabit. Jadi memang benar dakwaan Umno selama ini, Amanah juga seperti mengiyakan dakwaan tersebut.

    Oleh kerana itu, Amanah Johor langsung tidak yakin dengan penempatan calon DAP di kawasan DUN di negeri itu. Mana tidaknya, siapa mahu pemimpim dorang ant-Islam dan anti-Melayu? Sedangkan majoriti kaum di kawasan tersebut adalah orang Islam.

    Lain la kalau di Pulau Pinang, memang ramai pun orang Cina geng DAPigs kat sana. Sebab itu la DAP berani sangat tindas orang melayu di kawasan tu… Mungkin berangan nak jadikan Pulau Pinang sebagai kepulauan Cina sahaja.

    “Undi Melayu adalah undi penentu Pakatan Harapan di Johor. Kami tidak bimbang terhadap sokongan daripada rakan-rakan Tionghua, tetapi kami amat bimbang terhadap sokongan pengundi Melayu di Johor,

    “Sehubungan itu juga, Johor (Amanah) mencadangkan… Jika ia dilihat cukup praktikal, DAP tidak perlu bertanding di kerusi calon-calon Melayu kecuali di kawasan Parlimen di negeri Johor dan jika perlu; letakkan calon-calon DUN daripada PKR atau Amanah,

    “Isu-isu yang saya nyatakan sebelum ini, termasuk tuduhan anti-Melayu dan anti-Islam terhadap DAP dan gambaran pilihan raya umum ke-14 sebagai perjuangan antara hidup Melayu dan kuasa baru iaitu DAP … Ini adalah perspektif yang kita perlu ambil berat.

    “Jadi, apa yang kami cadangkan adalah agar rakan-rakan kami daripada semua pihak menjaga sensitiviti orang Melayu, terutama seperti isu-isu yang mengaitkan Israel baru-baru ini,” katanya.

    Nampak tak permainan kotor mereka?? Berpura-pura baik tidak mahu mainkan sensitiviti perkauman sebelum bertanding. Konon nak ambil hati, tapi lepas je sudah menang kerusi mula lah tanduk setan mereka keluar.

    Macam ni ke perangai pemimpin yang korang nak untuk memerintah?? Luaran je nampak suci tapi dalaman busuk macam tahi! Dalam masa yang sama mereka buat baik sebab nak tutup kesalahan DAP yang nak kena suap dengan Israel sebanyak RM1.2 bilion dahulu. Ingat lagi tak… Beriya-iya DAP nafikan. - TiraGomez/UtaraNews.com

    ReplyDelete
  7. Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

    Malangnya Talibarut DAP melalui parti PAN hanya mampu mencemuh orang2 ditindas INI. Mat Sabu dan Mujahid mana peduli walaupun mereka Anak jati Penang. Mungkin yg suci hanya DAP bagi mata PAN Imayam durjana ini

    Rocket adalah lambang racist yg melampu


    Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


    Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

    Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

    Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

    Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

    Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    ReplyDelete
  8. Kesalahan kaum Melayu Dan India di Penang adalah mereka tidak mampu membeli Rumah yg mahal. Kerana itu mereka di pandang hina oleh DAP Dan Talibarut mereka PAN


    DAP Halau & Pecah Undi Melayu di Pulau Pinang ?


    CETAK E-MEL Butiran Diterbitkan: 25 Disember 2015 Ditulis oleh IZWAN ABDUL HALIM & WAN NORDIN WAN YAACOB
    BALIK PULAU :

    Tindakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan DAP meluluskan banyak pembangunan perumahan mewah terutama di kawasan perkampungan warisan dilihat sebagai memaksa komuniti Melayu Islam berhijrah dan usaha memecah undi di satu-satu kawasan.

    Setiausaha PAS Negeri Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim berkata, pembangunan sedemikian seolah-olah menghalau komuniti sedia ada secara terhormat dengan membina rumah ‘mampu gigit jari’ bernilai tinggi yang bermula dari harga RM400,000 hingga melebihi RM1 juta.

    “Ada semacam satu agenda, bahawa pembangunan yang sangat pesat ini, semacam satu teknik pengusiran kepada masyarakat Melayu Islam yang masih ada saki baki. Kalau tengok, kepada perumahan-perumahan baru, yang besar ni, agak sukarlah bagi orang Melayu nak beli.

    “Kalau perkara ini tidak dibendung, usaha perencanaan yang dibuat ini akan menghakis orang Islam dan Kampung Melayu daripada pulau, hanya seakan menyambung tindakan (Kerajaan BN dahulu) oleh kerajaan (DAP) sekarang.

    “Jadi pembangunan perlu mengambil kira komuniti. Apa makna pembangunan ataupun perumahan yang boleh buat? Tapi komuniti tak boleh terima. Komuniti hanya menjadi hanya jadi penonton, jadi mangsa kepada pembangunan ini,” ujarnya ketika ditemui di Maahad Tahfiz Al-Ansar, di sini 23 Disember baru-baru ini.

    Nasib sama terangnya, berlaku juga kepada para penjaja yang majoritinya Melayu Islam yang dikenakan tindakan-tindakan roboh dari pihak penguatkuasa Majlis Perpandaran, sedangkan tidak berlaku kepada kawasan penjaja majoriti bukan Melayu.

    Malangnya menurut beliau, apabila perkara tersebut diutarakan, pihak DAP pantas menuduh hal tersebut sebagai rasis, walhal tindakan pentadbiran DAP itu sebenarnya lebih dilihat bermotif perkauman.

    Sedangkan jelas Iszuree, usaha PAS itu adalah untuk memberi keadilan, keharmonian dan hak rakyat sebagaimana menjadi intipati utama perjuangan Pakatan Rakyat di mana dipersetujui dalam manifesto pada PRU13 lalu untuk mewujudkan garis sempadan Perkampungan Melayu Warisan.

    Bagaimanapun ujarnya, perkara itu langsung tidak pernah dibincangkan, sebaliknya pemerintah lebih menitikberatkan pemeliharaan warisan kolonial seperti yang terdapat banyak di Georgetown.

    “Mereka cuba menarik sokongan ketika PRU13 itu dengan agenda membantu warisan perkampungan Melayu. Tetapi setelah menang dengan kuasa yang ada, tidak disentuh pun. Kita mula nampak suara pemerintahan DAP tidak jauh beza dengan kerajaan yang sebelum ini dari segi pembangunan. Khususnya melibatkan tanah-tanah perkampungan Melayu.

    “Jadi, apa matlamat membuat pembangunan rumah-rumah mewah begitu? Seolah-olah macam nak menghalau komuniti yang sedia ada secara berhormat. Bila tidak mampu, pergi dari pulau ke sebelah seberang. Penghijrahan berlaku. Macam ada agenda, pembangunan ini supaya undi orang Melayu di situ pun berpecah. Ini agenda-agenda yang kita nampak,” tuturnya meluah kebimbangan.

    Sepatutnya terang Iszuree, kerajaan mengambil tanggungjawab memelihara komuniti kerana ia juga merupakan aset yang turut menyumbang misalnya kepada pelancongan negeri.

    Terangnya, pelancong bukan sahaja datang untuk melihat pantai dan seumpamanya, tetapi juga komuniti masyarakat, budaya, makanan dan warisan asli turut menjadi daya tarikan.

    Beliau turut tidak menolak Kerajaan DAP cuba menjadikan Pulau Pinang sebagai pulau komersil sepertimana Singapura dan Hong Kong serta penempatan orang-orang kaya sahaja.

    ReplyDelete
  9. Contohnya nyata Talibarut DAP, walaupun DAP anti Islam


    KHALID PULAK CUBA NAK JADI "HERO" DAPigs!!!

    Alamak ai!!! Ada hati jugak Si Khalid Samad ni nak jadi 'Hero Tamil' dengan mempersoalkan motif pemimpin PAS membangkitkan isu mengenai Dana Israel yang melibatkan puak - puak DAPigs tu.

    Kalau dah namanya Barua tu, maka Barua jugak la. Memang perkara tu tak dapat diubah, Mungin sebab itu la Si Khalid Samad ni bertindak mempertikaikan isu yang dibangkitkan oleh PAS.

    Kata Si Khalid Samad, isu mengenai Dana Israel yang dibangkitkan sebelum ini tidak pernah dibincangkan sewaktu PAS masih bersama - sama dengan DAPigs dalam Pakatan Haramjadah tu.

    Si Khalid Samad tu turut mendakwa, isu Dana Israel itu juga tidak pernah dijadikan sebagai alasan utama untuk PAS memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan puak - puak DAPigs.
    “Jadi samada ianya bukti yang baru diterima, walaupun sudah empat tahun ia mula diketengahkan, atau ianya hanya usaha terdesak menambahkan alasan untuk Pas menolak DAP.

    “Seruan Melayu Islam bersatu menghadapi ancaman Israel dan agennya mungkin dianggap seruan yang boleh menyatupadukan undi orang Melayu,” katanya kepada The Rakyat Post.
    Persoalannya, kenapa pulak perkara tu perlu dibangkitkan dalam mesyuarat atau pun Muktamar sedangkan ianya sudah lama dipersoalkan dikalangan puak - puak PAS tu sendiri?

    Adakah ianya menjadi satu Dosa Besar sekiranya PAS sekarang mahu mencari kebenaran dalam isu berhubung Dana Israel yang berjumlah RM 1.2 billion itu yang didakwa telah ditawarkan kepada DAPigs?

    Soalnya sekarang ni bukan pasal sentimen anti Zionist bagi merapatkan hubungan Melayu Islam. Tetapi soal nak mencari kebenaran disebalik dakwaan yang dibangkitkan oleh Bekas Pegawai Si Tokong DAPigs tu.

    Tapi, mungkin perkara itu dianggap tak penting bagi orang macam Si Khalid Samad ni. Bagi dia, parti DAPigs tu 'Suci' dan tidak boleh lansung dipertikaikan. Maka sebab itu dia meroyan.

    Walaubagaimana pun, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini mengamalkan dasar Assobiyah. yang melindungi salah laku sesama mereka dengan hanya mendiamkan diri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam angkuh apabila tidak menyokong Mufti Pahang apabila diugut oleh DAP dalam isu Khutbah Aidil Adha. Ini bukti amat besar menunjukkan PAN Imayam adalah talibarut DAP yg anti Islam

      SIla baca:

      http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mufti-pahang-enggan-mohon-maaf-susulan-khutbah-kecam-dap

      Mufti Pahang enggan mohon maaf susulan khutbah kecam DAP

      Tidak gentar dengan ancaman DAP yang mahu mengambil tindakan undang-undang berhubung khutbah Aidiladha yang didakwa mengatakan DAP menentang islam, Mufti Pahang dilaporkan berkata pihaknya tidak akan tunduk terhadap tuntutan memohon maaf oleh parti itu.

      Datuk Seri Dr Abd Rahman Osman menegaskan, khutbah tersebut satu nasihat kepada umat Islam supaya bersatu padu dan bukan bersama dengan pihak yang mencabar Islam.

      "Kita tidak akan tunduk kepada pihak mahu jabatan ini mohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha itu.

      Komen aku

      Kita berbangga dengan Mufti Pahang, tapi malangnya umat Islam di Malaysia ada yg taksub akan PAN Imayam. Dimata PAN Imayam yg suci adalah DAP. Orang Islam berbangsa melayu adalah sehina-hina manusia di mata PAN Imayam

      Delete
  10. Hello PAN Imayam ahlul talibarut, cukup cukuplah lah makan duit golongan anti Islam macam DAP tu.

    Abu lahab kalau jumpa DAP mau diPANamparkan sebab lagi jahat Dari dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Mahu Saman JAIP, Khatib Khutbah Aidiladha


      Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya aidil adha yang menyelar sikap orang Islam berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang kelas anti-Islam.

      Teks khutbah Aidiladha itu menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti Umno, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka…”



      Menggunakan orang Melayu dan Islam sebagai alat, DAP Pahang memberi masa selama lima hari bermula hari ini untuk JAIP memohon maaf secara terbuka serta menarik balik teks khutbah tersebut atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

      “DAP Pahang akan hantar surat pada Jabatan Agama Islam Pahang atau bahagian mufti yang menuntut mereka menarik balik ucapan berbaur fitnah serta memohon maaf secara terbuka melalui media elektronik dalam masa lima hari dari hari ini.

      Delete
    2. Kepada siput la la 10:07, terbuktilah anda seorang talibarut DAP. Mufti Pahang diugut dalam isu khutbah tapi yg suci adalah DAP anti Islam dimata PAN Imayam.

      PAN Imayam adalah talibarut DAP yg anti Islam

      Delete
    3. INI blog Keadilan. Kami Keadilan grassroot pun benci dgn DAP racist.

      Delete
  11. Dah lama aku dok perhatikan blog omak kau ni. Semakin hari semakin kalut dengan macai macai yang copy paste. Dah tak ada kualiti lagi, sungguh bodoh menyerang dap dan amanah tanpa memberi alternatif yang lain. Cuma macai umno saja yang buat operasi seperti ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah DAP Memang Penipu BESAR......Hadi Dedah DAP Langgar Konsensus Pembangkang

      KUALA LUMPUR 13 Nov – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendedahkan bahawa DAP yang sebenarnya melanggar konsensus bersama dalam pakatan pembangkang.

      Beliau berkata, ketiga-tiga parti dalam pakatan itu sebelum ini telah bersetuju untuk memberikan hak kepada Kerajaan Pas Kelantan bagi melaksanakan hukum hudud di ne­geri berkenaan.

      Persetujuan itu, katanya, telah ditandatangani oleh beliau sendiri bersama Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

      “Akhirnya dia bersetuju buat kenyataan bersama. Itu hak Kelantan. Adapun DAP tak setuju, itu hak DAP. Ikut pandai kamu lah, itu hak kamu, itu maknanya.

      “Nak laksana syariat, ini hak Kelantan. Dia setuju dan tanda tangan surat. Saya sign. Datuk Seri Anwar sign. Lepas itu Lim Kit Siang pun sign surat itu. Disebar dalam surat khabar beberapa tahun dulu.

      “Tiba-tiba sampai masa kemun­cak, kita nak bawa di Kelantan, dia (DAP) bantah lagi. Dia buat satu langkah yang keras, kalau sekiranya kita bawa juga, dia nak keluar dari pakatan pembangkang. (Kita) kata keluarlah, keluar. Kita tegas dengan pandangan kita,” katanya.

      Abdul Hadi berkata demikian seperti yang dipetik menerusi gambar yang dimuat naik Timbalan Pengerusi Lajnah Tanah Pas Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim di laman Facebook beliau.

      Sementara itu, Iszuree yang dipecat daripada semua jawatan dalam kerajaan tempatan di Pulau Pinang pada September 2014 berkata, inilah wajah sebenar DAP yang menentang dakwah Islam termasuk di Sarawak.

      “Mereka (DAP) menentang dengan memecat wakil Ahli Majlis Pas dalam Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) sebab kami menentang kedai judi siber, menentang kelulusan lesen kedai-kedai hiburan, disko yang berleluasa di Pulau Pinang, menentang kelulusan kedai-kedai hiburan permainan ala judi.

      “Alasan mereka ialah ia menjejaskan pengundi mereka yang me­rupakan ‘tauke-tauke’ untuk cari makan. Apakah kesannya kepada masalah sosial masyarakat di Pulau Pinang ?”.

      “Inilah antara punca konflik. Bila Islam ditentang, insya-Allah kami tiada berundur, kecuali mereka yang pengkhianat kepada gerakan Islam,” katanya.

      Delete
    2. ABCD

      Asal bukan Cibai DAP

      Delete
  12. Dap ubah stategi untuk tipu melayu. Sifat anti-Islam dan-anti melayu kekal dan terus bersemarak. Sayang mereka di bantu oleh Pkr dan Pan yang hala tuju perjuangan tidak tahu kemana.

    ReplyDelete
  13. Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

    Malangnya Talibarut DAP melalui parti PAN hanya mampu mencemuh orang2 ditindas INI. Mat Sabu dan Mujahid mana peduli walaupun mereka Anak jati Penang. Mungkin yg suci hanya DAP bagi mata PAN Imayam durjana ini

    Rocket adalah lambang racist yg melampu


    Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


    Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

    Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

    Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

    Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

    Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    ReplyDelete
  14. DAP parti haram smpi bila2x!!!

    ReplyDelete
  15. I don't give a damn about those DAPpigs.....they are the scourge of the nation....

    ReplyDelete
  16. Tentera Zionis serang utara Gaza



    GAZA, Khamis – Tentera Israel telah mengaku bertanggungjawab dalam kejadian serangan sel tentera disyaki menanam bahan letupan di utara Gaza, hari ini.

    Seorang terbunuh dan tiga yang lain cedera dalam serangan itu, kata Kementerian Kesihatan Palestin di Gaza kepada Agensi Anadolu.

    “Musa Zaeyter, 31, telah terbunuh kerana serpihan serangan udara Israel di barat Biet Lahya di utara Gaza,” kata jurucakap kementerian, Ashraf Al-Qedra. “Tiga rakyat Palestin yang lain cedera.” – Agensi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah PAN Imayam pimpinan mat sabu redha bila Gaza diserang?


      DAP Perlu Buktikan Ia Tidak Bersalah



      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP ditawarkan RM1.2 bilion untuk memenangi PRU13, bina kem tentera Israel sebagai ganjaran, dakwa Pengarah Penyelidikan PAS,” lapor The Rakyat Post semalam (BACA DI SINI). Dakwaan itu memulakan rempuhan kritikan terhadap Dr Mohd Zuhdi Marzuki, sedangkan beliau bukanlah orang yang membuat dakwaan itu.

      Inilah masalahnya apabila kebanyakan orang sekadar baca tajuk dan tak baca pun beritanya, berita diputarbelit dan apa yang dilaporkan sebenarnya tak pernah diutarakan.

      Saya cukup faham keadaan yang dialami Dr Zuhdi kerana saya juga mengalami perkara sama dan walaupun selepas tujuh setengah tahun, saya masih dituduh mengatakan sesuatu yang tidak pernah saya kata. Kemudian, apabila saya terangkan yang saya tak kata bahawa Rosmah Mansor berada di tempat Altantuya Shaariibuu dibunuh, dia orang tuduh saya buat u-turn dan tarik balik kata-kata saya, walhal saya tak pernah cakap begitu pun.

      Anda boleh baca kenyataan penuh Dr Zuhdi (di bawah) yang diterbitkan Harakah dua hari lalu.

      Sebenarnya, Dr Zuhdi kata bahawa kenyataan Chong Zhemin dari DAP Perak tentang pengharaman kemasukan atlet lelaki/wanita Israel ke Malaysia tak seserius kenyataan Mohamed Razali Abd Rahman, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lepas.

      Dr Zuhdi kemudian hanya menyebut apa yang didakwa Mohamed Razali. Dr Zuhdi kemudian menambah bahawa jika tuduhan Mohamed Razali itu benar, maka ia lebih serius daripada kenyataan Chong Zhemin. Kata Dr Zuhdi lagi, walaupun dah empat tahun, DAP tak pernah menafikan dakwaan Mohamed Razali.

      Dr Zuhdi menambah bahawa jika tuduhan itu palsu, DAP sepatutnya ambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali (kerana ia tuduhan yang sangat serius, seperti yang boleh anda baca di bawah). Kegagalan menafikan dakwaan ini membangkitkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel

      Delete
    2. Itulah yang sebenarnya berlaku. Jadi, betulkah Dr Zuhdi buat tuduhan itu, seperti yang dilaporkan? Nampak sangat bahawa ini satu lagi serangan terhadap PAS dan bertujuan membuatkan orang PAS nampak macam badut bodoh.

      Satu-satunya jalan keluar untuk DAP adalah dakwa Mohamed Razali, malah mereka sepatutnya melakukannya empat tahun lalu. Lagipun, bukankah mereka mendesak perkara sama dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (iaitu kalau memang betul PM tak curi RM42 bilion wang 1MDB, maka samanlah orang yang menuduhnya mencuri)?

      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP mengatakan perkara yang sama tentang Najib, iaitu jika Najib tak bersalah, maka samanlah orang yang menuduh itu. Kalau dia tak saman, maka kita mesti anggap dia bersalah. Kalau ‘standard pembuktian’ yang dikenakan terhadap Najib dikenakan juga terhadap DAP, maka itu bermakna DAP juga bersalah.

      Najib diminta membuktikan dia tak bersalah, dan sehingga dan melainkan dia berbuat begitu, itu bermakna dia bersalah. Jadi, DAP juga mesti membuktikan mereka tak bersalah, dan sehingga dan melainkan mereka berbuat begitu, itu juga bermakna mereka bersalah.

      Penulis asal Raja Petra Kamarudin

      Penafian: Artikel ini adalah pendapat peribadi penulis dan ia tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana.

      Delete
  17. PAN Imayam adalah talibarut DAP yg pro Iarael

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tindakan Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin yang menyelar langkah kerajaan Malaysia menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi yang bermula hari ini telah mencerminkan sikap sebenar DAP dalam isu Palestin.

      Dua atlet tersebut, Yoav Omer dan Noy Drihan telah dilaporkan tidak dibenarkan oleh pihak berkuasa Malaysia untuk mengambil bahagian di dalam dalam Kejohanan Luncur Angin Belia Dunia anjuran Persekutuan Luncur Angin Antarabangsa (Isaf).

      Dalam kenyataan Chong Zhemin, beliau telah menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin yang dilaporkan memainkan peranan dalam penafian visa berdasarkan dasar diplomatik Putrajaya terhadap Israel.

      Menurut Chong Zhemin, sentimen politik dan peribadi telah digunakan dalam acara sukan antarabangsa itu.

      Hakikatnya, kenyataan Chong Zhemin itu ialah merupakan gambaran sikap DAP yang pro Israel.

      Perlulah diingatkan bahawa tindakan ini bukanlah bermaksud mencampuradukkan politik ke dalam sukan namun ia hanyalah adalah pelaksanaan polisi terhadap hubungan diplomatik Malaysia-Israel yang telah diputuskan sekian lama.

      Boikot terhadap Israel sewajibnya berjalan bukan dalam isu sebegini sahaja namun dalam semua lapangan sebagai satu tekanan terhadap mereka yang terus menerus melakukan keganasan di bumi Palestin.

      Ini bukanlah satu tindakan yang pelik di peringkat antarabangsa. Pada Januari 2014, seorang atlet warganegara Israel, Dan Mori telah dihalang dari memasuki Emiriah Arab Bersatu (UAE) sebagai satu lambang solidariti kepada rakyat Palestin.

      Delete
  18. tu lah makbapak bagi sekolah untuk jadi cerdik,berbudi bahasa dan amalkan ilmu yg dapat dari guru.sebelum DAP sapa perintah penang?jangan buta sejarah sahabat2 semua.LUPA KOT????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul. Yg perintah Palestine sebelum Israel adalah British. British zalim kepada Palestine tetapi Kezaliman Israel lepas tu tanpa batas.

      Di Penang ada DAP Dan talibarut mereka PAN Imayam


      Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

      Malangnya Talibarut DAP melalui parti PAN hanya mampu mencemuh orang2 ditindas INI. Mat Sabu dan Mujahid mana peduli walaupun mereka Anak jati Penang. Mungkin yg suci hanya DAP bagi mata PAN Imayam durjana ini

      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    2. Perjumpaan Dengan NGO Mengesahkan Lim Guan Eng Kaki Pembelit & Pembohong

      AIDCNews – 12/1/16 – Perjumpaan badan bukan kerajaan (NGO) dengan Ketua Menteri Pulau Pinang kelmarin mengesahkan Lim Guan Eng kaki pembelit dan pembohong, lapor Azman Hajj.

      Laporan Azman Hajj selengkapnya mengenai perjumpaan tersebut :

      Lim Guan Eng bukanlah Ketua Menteri Pulau Pinang yang bertanggungjawab sebagai seorang ketua kerajaan yang menerajui negeri.

      Dalam perjumpaan dengan NGO kelmarin, pelbagai isu pembangunan yang dibangkitkan oleh NGO tersebut termasuklah isu tambakan laut, bukit botak dan ketinggian rumah melebihi 76 meter telah disuarakan.

      Jawapan yang diterima oleh NGO ini amat memalukan sebagai seorang Ketua Menteri, Lim Guan Eng telah menyalahkan kerajaan BN sebelum 2008.

      Beliau sekali lagi menyatakan isu tambakan laut, kawasan tersebut telah diluluskan di bawah pentadbiran kerajaan BN dan jika mahu dihentikan kerajaan perlu membayar RM1billion pampasan kepada pemaju.

      Apakah benar kerajaan negeri DAP perlu membayar pampasan tersebut? Jika benar kita rakyat mahukan bukti, bentangkan kepada rakyat perjanjian tersebut dan terma yang menyatakan kerajaan perlu membayar pampasan.

      Ketelusan yang dicanangkan oleh Lim Guan Eng perlu dibuktikan. Jika benar ianya kelulusan kerajaan BN kenapa pada April 2011 kerajaan negeri DAP sekali lagi memberi kelulusan untuk STP2 (760 ekar).

      Nampaknya perjanjian zaman BN terdahulu bukanlah sah selamanya dan juga bermakna ianya boleh dibatalkan, tapi kenapa kerajaan DAP tak batal, sebaliknya ada share pulak sebanyak 20% dalam projek tersebut.

      2. Bukit Botak

      Sekali lagi Lim Guan Eng salahkan Kerajaan Persekutuan dan berkata ianya di bawah bidang kuasa Peguam Negara untuk ambil tindakan.

      Takkan dia sebagai Ketua Menteri apa yang berlaku dia tidak peduli, dan apa yang pasti kelulusan untuk “Rezonning” Bukit Botak sebagai kawasan perumahan diluluskan oleh kerajaan negeri pimpinan beliau.

      (rujuk surat) Jika pemaju terdahulu telah dikenakan denda RM50,000 kenapa sehingga kini kerajaan DAP membiarkan bukit tersebut ditarah dan dikorek sewenang-wenangnya sehingga dah ada jalan raya nak naik atas bukit tersebut?

      Delete
  19. orang yang duk copy paste ni buta perot.buat semak blog jah.akai xdak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yg Jadi talibarut DAP yg anti Islam lagi tak da akal.

      Delete
    2. PULAU PINANG – Kerajaan DAP Pulau Pinang mengakui telah menjual tanah di negeri ini sejak mengambil alih pentadbiran pada 2008!.

      Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Lalu lintas dan Tebatan Banjir Pulau Pinang, Chow Kon Yeow berkata, penjualan tanah-tanah berkenaan dilakukan untuk tujuan pelaburan oleh syarikat-syarikat dari seluruh dunia.

      Delete
    3. Ya betul. Yg perintah Palestine sebelum Israel adalah British. British zalim kepada Palestine tetapi Kezaliman Israel lepas tu tanpa batas.

      Di Penang ada DAP Dan talibarut mereka PAN Imayam


      Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

      Malangnya Talibarut DAP melalui parti PAN hanya mampu mencemuh orang2 ditindas INI. Mat Sabu dan Mujahid mana peduli walaupun mereka Anak jati Penang. Mungkin yg suci hanya DAP bagi mata PAN Imayam durjana ini

      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
  20. Sejarah x pernah lupa....ko yg buta sejarah....sejarah penang especially aljuboori mme x cerdik ( klas 3 graduate UM) asal penang budi bahasa lnsung tak ada ...kaki pembohong dan.penipu. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengerusi Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP), Ramesh Rao, mendakwa bahawa parti DAP sebenarnya tidak suka melihat orang Melayu lebih maju daripada orang Cina. Memang benci sangat-sangat bila ada orang Melayu yang berada di atas dan menyandang jawatan lebih tinggi dan lebih banyak bilangannya dari DAP.

      Dalam erti kata lain DAP gemar untuk membuli orang Melayu. Dengan harapan orang Melayu akan merasa gugup dan gentar dengan DAP dan seterusnya mereka akan menurut sahaja setiap kemahuan dan arahan yang diberikan.

      Tengok jela macam mana cara DAP bagi arahan kepada Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali untuk memecat Exco Pas. Suka hati dia je nak rampas tempat orang macam dorang pulak owner sebenarnya.

      “DAP duduk menyalak pecat Exco Pas tetapi Pas konsisten kerana mereka dipilih rakyat. Kalau benci dengan Pas sepatutnya DAP kena letak jawatan Exco.

      “Siapa DAP nak cabar Pas letak jawatan. DAP ini rasis, dia memang tidak suka tengok orang Melayu pegang jawatan dalam Exco, bukti DAP rasis jelas dalam pemilihannya baru-baru ini apabila tidak ada Melayu yang menang,” katanya.

      Kalau DAP terus menerus tunjuk yang parti dorang sebenarnya gila kuasa dan suka membuli orang Melayu, pastinya pada pilihan raya umum (PRU) akan datang pengundi Melayu tidak lagi mengundi mereka. Pada hakikatnya, Sultan Selangor yang paling layak untuk melantik sesiapa sahaja yang Baginda berkenan dan dianggap layak untuk menyandang jawatan Exco.

      “Melayu akan tolak sebab mereka anggap Cina (DAP) buli Melayu, Cina jangan buli Melayu, kelau mereka nak tolak hudud sekalipun,

      “Tuanku Sultan Selangor sudah berkenan Pas dilantik Exco, DAP nak lawan kuasa Tuanku?,” katanya.-TiraGomez/UtaraNews.com

      Delete
  21. Kawan2 diharao dapat update bukti2 lain yg menunjukkan DAP anti Islam

    Bagi PAN Imayam, yg suci hanyalah DAP dan sehina-hina manusia adalah kaum Melayu Islam.

    Tengok bagaimana Khalid Samad mempertahankan DAP tetapi tak ambil.peduli bila Jabatan Ugama Islam Pahang Dan mufti Pahang diugut untuk disaman oleh DAP.

    Talibarut tu talibarut la. Dulu tahun 50an ada swgelintit manusia keturunan Melayu Jadi talibarut bintang 3.

    Sama la dgn PAN Imayam. Hari2 bantai Melayu Islam demi DAP racist tercinta

    ReplyDelete
  22. Mana Mujahid, mana Mat Sabu???????????

    Bila melayu Islam ditindas di Pulau Pinang, Mujahid dan Mat Sabu mengelat walaupun mereka itu anak kelahiran Penang.

    Jaga2 saudara2. Sudah pecah cerita yg PAN Imayam pimpinan Mat Sabu mahu menggadaikan tanah melayu di Kedah, Perlis, Terengganu dan Kelantan kepada Taukey2 Penang.

    Adakah kita mahu Pulau Melaka Kelantan digadaikan ?????

    Adakah orang2 melayu Islam mahu kampung mereka di Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu digadai kepada Taukey2 Penang?

    Fikir fikirkanlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP dan Parti PAN pimpinan Mat Sabu memusuhi Melayu Islam bermazhab Sunnah Wal Jamaah di Malaysia

      Delete
    2. Mahchai merangkap sohchai, hahaha

      Delete
  23. Hidup lagi anak haram copy paste kat atas ni...
    Copy paste aje yang ko pandai ye anak haram...kesian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Talibarut marah. Apasal? Taukey Bukit tak bagi Ang Pow lagi ka?

      Upline semua dah dapat Ang Pow, Down Line tak dapat

      Delete
    2. Ade sekor lagi yang masih hidup, Anon 11.02, satu2 nya macai dlm dunia ini yang diberanakan melalui lubang jubo.

      Delete
  24. DAP isytihar PAS musuh utama


    SHAH ALAM ISNIN, 11 JANUARI 2016 - Naib Pengerusi DAP Selangor, Datuk Teng Chang Khim, mengisytiharkan pendirian parti itu yang menyifatkan PAS sebagai musuh utama.

    Katanya, ia susulan kenyataan Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Abdul Samad, semalam yang menganggap DAP sebagai musuh parti berkenaan.

    "Dia (PAS) dah isytihar (sebagai musuh), kita sahut kerana kita pantang dicabar.

    "Dalam pentadbiran kerajaan negeri, kita bersikap profesional. Untuk pilihan raya umum (PRU) akan datang, kita tetap menempatkan calon DAP bagi kerusi ditandingi PAS," katanya.

    Beliau ditemui di Istiadat Angkat Sumpah dan Pengurniaan Watikah Pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Orang Besar Daerah Kuala Langat, Timbalan Mufti, Ketua Pendaftar Perkahwinan dan Perceraian dan Rujuk Orang Islam di Istana Kayangan di sini, pagi tadi.

    p/s: nanti dulu! nanti dulu..! Nak calon DAP tanding semua kerusi PAS??
    Habis PAN macamana nih??
    woi taukeh, lu punya mahcai sini bikin apa?? lupa ka??

    ReplyDelete
  25. jap aku pn nk try jadi macai kopi paste hehehe...

    Jika DAP menang 56 kerusi parlimen, ia tidak dapat membentuk kerajaan Pusat.

    "...Jika DAP menang 56 kerusi, bolehkah mereka menubuhkan kerajaan pusat? Ilmu hisab apa yang pemimpin UMNO gunakan? Semasa kecil dahulu, suruh mahir matematik, pemimpin UMNO malas.

    Kita tahu game yang dimainkan oleh UMNO. Kerana mahu menutup kerosakan yang UMNO lakukan, parti yang sah seperti DAP dipersalahkan. Pemimpin UMNO, laki betina, tua dan muda, semua menjadikan DAP sebagai beg tumbukan. Mereka berbohong pada ahli UMNO dan kepada orang Melayu. Masaalah orang Melayu ialah disebabkan oleh pimpinan Melayu sendiri.
    DAP bukan kerajaan persekutuan. DAP tidak ada kena mengena dengan dasar2 yang UMNO laksanakan. bukan DAP yang menyebabkan ptanggungan 1MDB yang sudah menjangkau RM50billion; bukan DAP yang menerima derma RM2.6 billion; bukan nya DAP yang menyebabkan skendal RM250 juta NFC; bukan DAP yang menjalankan transaksi menjual tanah2 milik kerajaan pada harga yang sangat rendah kepada 1MDB.
    Hari ini DAP mempunyai 37 kerusi parlimen. Katalah maksima nya, DAP ada 56 kerusi parlimen. Bolehkah DAP membentuk kerajaan secara sendirian?
    Jawab nya tidak boleh kecuali DAP bergabung dengan parti2 lain untuk membentuk kerajaan. Jumlah kerusi yang diperlukan ialah 112 kerusi. Pemimpin UMNO ingat ahli UMNO tidak tahu kira kah?..."

    "... Kemudian- DAP bertanding melawan calun Cina dari mca. Yang kehilangan kerusi ialah orang Cina. Dalam kawasan melayu, DAP akan menawarkan calun Melayu dan jika menang, yang menang ialah MP Melayu. Dari segi jumlah, MP Melayu tetap serupa atau bertambah- hanya mereka bukan UMNO. Yang orang Melayu nak obsess sangat berkeras mahukan Melayu UMNO apa pasal? Saya sebagai MP dari DAP merasakan semangat membantu orang Melayu tidak kurang dari semangat MP UMNO.
    Orang Melayu dalam UMNO mesti berlajar melihat gambaran yang lebih luas. Jika secara keseluruhan, jumlah MP dan ADUN majority nya ialah Melayu, itu sudah baik. Orang Melayu sepatutnya sudah lama berlajar berinterraksi dengan semua warga negara Malaysia.
    Kepada saya, sebagai orang Melayu- kalau orang Melayu bertanding dalam mana2 kawasan dan menang, ianya bererti bertambah seorang MP berbangsa Melayu. ia tidak semesti nya Melayu dari UMNO. Kalau dari UMNO tapi dia rasis, rasuah, bongkak, kesemua itu tidak membawa keuntungan kepada orang Melayu.
    UMNO jangan bongkak bersangkaaan hanya mereka ada monopoli keatas menjuarai kepentingan Melayu- semua orang Melayu mempunyai sentimen yang serupa tidak kira parti apa pun.
    UMNO memberi kredit yang keterlaluan kepada DAP. Dap merupakan pilihan pertama masyarakat Cina kerana ia memberi keyakinan kepada masyarakat Cina dan masyarakat Cina bersedia memberi amanah kepada DAP.
    UMNO sepatutnya membalun MCA yang gagal mendapatkan keyakinan dan kepercayaan masyaraat Cina.
    Saya masih ingat seorang menteri senior UMNO yang terkenal berani dan lantang, memberitahu saya bahawa dia lebih mempercayai DAP dari MCA yang sentiasa menikam UMNO dan orang Melayu dari belakang.
    Bayangkan ini, jika DAP dengan 37 kerusi parlimen, mengalahkan semua 7 AP MCA, mengalahkan 2 Gerakan, DAP hanya ada 46 kerusi. Katalah ia boleh menang 10 lagi kerusi palimen, DAP hanya ada 56 kerusi.
    Sampai bila2 pun, DAP tidak akan dapat membentuk kerajaan pusat kecuali bergabung dengan parti Melayu dan bukan Melayu yang progresif...."

    ReplyDelete
    Replies


    1. Apa yang Bumiputra sangsikan ialah apabila Dap bergabung dg mana2 parti serpihan, maka Dap sudah tentu menjadi ketua.

      Takkan lah Dap yang cuma ada 28% hendak menjadi ketua. kepada 72% lagi bumiputra.

      Kalau bagitu kaum bumiputra di Malaysia lebih haprak dp Red Indian di Amerika.

      Majoriti bumiputra boleh bertolaransi berkaitan dg kekurangan kecekapan Bumiputra dlm mengurus dan mentakbir

      Tetapi Bumiputra tidak akan bertolaransi jika bukan bumiputra menjadi ketua. Itu sebabnya mengapa Dap tidak mendapat sambutan dp pendudukan pendalamam termasuk di Sabah & Sarawak.

      Dengan itu jika mana ahli dap henndak sama2 mentakbir Malaysia. Maka nereka dijumput masuk MCA ke Gerakan ke atau lain2 parti.


      Delete
  26. Perbalahan Pas Dap ni PAS yg mulakan dulu.
    Pemimpin PAS pusat kata nak tanding semua kerusi DAP.

    Bila DAP kata nak tanding kerusi PAS di Selangor, PAS Selangor mula kalut sehingga istiharkn DAP antara musuh utama PAS.

    Ni kaedah dakwah cara Pas.

    Cara Nabi dakwah, bila x terima dakwah baru istihar perang..

    Dah tu masih nak duduk se meja dalam mentadbir Selangor..

    Sampai bila Islam x berkembang dgn cara PAS...

    ReplyDelete
  27. Mana ada dah ....orang cerdik pandai bersama PAS. Semua pakat keluar..

    Lihatlah..tiada seorang pun, pemimpin PAS berani untuk berdebat untuk kepentingan rakyat. Kalau demi kepentingan perut sendiri bolehlah.

    PAS sudah hilang visi dan misi..
    perjuangan yang sudah hilang arah..

    Kesian PAS..memilih untuk hidup sorang2...

    ReplyDelete
  28. Makin bercelaru pemikiran dalam pas semenjak putus hubungan dengan ph

    Minta dap dan ph jangan layan dan peduli dgn provokasi pas..parti yg tiada matlamat..musuh utama rakyat ialah BN..

    ReplyDelete
  29. DAP jgn ikot gaya PAS..

    Jgn makin menjadi kebencian org MELAYU terhadap DAP...ini soal realiti...

    Dap ketika ini dibenci melayu sbb hasutan Pas + Umno...

    jd DAP jgn menguatkan persepsi buruk ini dikalangan org melayu dgn membuat ulasan yg menggugat sensitiviti mengenai melayu dan islam...kecualilah jika mmg benarlah anggapan org yg dap anti islam dan melayu..melayu mmg tlalu sensitif sifatnya dgn islam...kdg2 bukan mengutuk islam pn melayu cpt melatah dan marah...

    aku puji pemimpin AMANAH.pada ketika pas mengisytiharkan amanah adlh musuh, ttp pemimpin amanah sebulat suara mengatakan pas rakan mereka cuma segelintir ahli pas saja yg bebal aka tongong...

    disini pun dh nampak akhlak murni dan matang pemimpin amanah berbanding pas...pas slogan je islam...akhlak ala2 umno....dap pun hampir jadi seperti pas....

    jd, diharapkan pemimpin dap pon mesti matang...kalau tidak...semua akan rugi..KAMU SEMUA SEDANG DIPERHATIKAN...SETIAP PATAH YG KELUAR DARI MULUT KAMU, MENCERMINKAN SIAPA KAMU...HATI2...DIHARAPKAN PH TIDAK ADA Ahmad Maslan ke2...

    BIARKAN PAS SAHAJA YANG ADA AHMAD MASLAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Amanah tapi Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta diketuai oleh Mat Seflie Amoy

      Delete
    2. Dap ketika ini dibenci melayu sbb hasutan Pas + Umno?

      Faktanya anjing DAPig yang bernama Anon 12:41 menfitnah parti Islam untuk menyembunyikan kejahatan DAPig yang sentiasa memusuhi Islam dan menentang hukum Allah dan membenci orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini !

      HANYA PENGKHIANAT MENYOKONG DAPig !

      Delete
  30. puluhan ribu tu faham ke binatang apa TPPA atau sahja menyahut seruan Hadi!

    awak yg tak faham sebenarnya.. TTPA tu bukan sejenis binatang, tp sejenis perjanjian yg menentukan status sesebuah negara terbabit sama ada mnjadi kawan atau musuh amerika.

    TPPA tu "TELUR PENYU RUSILA PUNYA ANGKARA"..aku pinjam idea kwn aku..kah..kahh...

    ReplyDelete
  31. puak suka hina dan maki hamun org yg tak sehaluan ideologi..

    adalah org tu dulu berserban dan berjubah kapirkan umno kerana tak sehaluan tp kini tak pasal nak jd penasihat umno..hal dulu belum pun ditarik blk dan mohon maaf kini hina org lain pulok..

    dah mjdkan dirinya nabi alaf baru..sbb itu pengikut jadi bengong kelu mengalahkan isis..

    ReplyDelete
  32. Nah aih.tuduh org suka maki hamun.

    cuba tengok komen pengkut pas....cun jer dia maki hamun Amanah.

    ReplyDelete
  33. Hadi kata PAS tak merasa teancam dgn Amanah..

    tapiiiii..

    nampak gayanya serangan fitnah2 mcm ni nampak sgt PAS begitu tergugat dgn Parti Islam Amanah.

    ReplyDelete
  34. Parti Ajaran Syaitan tidak segan untuk menabur fitnah.

    AMANAH tak payah bersusah payah nak angkat martabat golongan ulama. Kami dah kenal siapa golongan ini.

    Dalam Umno ke, dalam Pas ke.. semua agen Syaitan berjubah berserban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 13:03 adalah iblis sekular liberal pluralisme yang tidak bermoral dan iblis ini sentiasa menfitnah ulama-ulama Islam yang cuba melaksanakan hukum Allah!

      Delete
    2. Nabi pun difitnah...apa la sgt ulamak2 kita difitnah...
      pengikut iblis memang begitu hendaknya

      Delete
  35. FAKTA YANG DITAKUTI OLEH DAPig DAN PANKHIANAT:

    Parti DAPig dan parti PANkhianat akan mengalami kekalahan yang teruk dalam PRU14 kerana parti DAPig menentang Islam dan hukum Allah dan bersikap perkauman terhadap orang Melayu kerana DAPig berusaha menghapuskan hak keistimewaan sebagai penduduk asal negara ini. PANkhianat akan menerima nasib yang malang kerana menjadi proksi DAPig !

    SAYONARA DAPig dan PANkhianat ! KITA SEMUA AKAN SOKONG PARTI PAS DALAM PRU 14 !

    ReplyDelete
  36. Kecelaruan Pas menghadapi pilihan raya

    PILIHAN Raya Umum Ke-13 ternyata semakin memaparkan kecelaruan, kekeliruan dan ketaksuban Pas berpolitik dalam usaha meraih kuasa bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

    Kesediaan Pas untuk membenarkan calon-calon DAP menggunakan lambang Pas dalam pilihan raya umum tersebut sudah membuktikan bukan kata prinsip yang sanggup digadaikan, malahan lambang pun akan dipertaruhkan oleh Pas asalkan boleh ke Putrajaya.

    Jika sesiapa juga yang mengkaji Perlembagaan Pas terutamanya Fasal 3, 4, 5 dan sebahagian Fasal 6 serta memikirkan kembali tindak-tanduk pemimpin-pemimpin DAP terhadap perjuangan Islam Pas, mereka pasti akan menganggap betapa terdesaknya Pas memburu kuasa politik.

    # Demi kuasa, dulu sanggup tidur sebantal dengan DAP. Aekarang sedang berkendak dengan Umno pula demi jawatan...sanggup jadi penasehat lagi walau pun Umno termuntah mendengar rayuan Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik bekerjasama dgn org islam dari bekerjasama dgn kafir harbi...tapi klw dah jadi macai terpaksalah ikut kafir harbi ini..klw tak syoru miss...

      Delete
  37. PRU-13: Demi DAP, Pas ketepi pandangan ahli akar umbi

    ALOR SETAR 7 April - Pas tidak akan menarik semula persetujuannya membenarkan DAP menggunakan lambang parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 sekali gus mengetepikan keresahan ahlinya di peringkat akar umbi.

    Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, kebenaran berkenaan diberikan kerana Pas dan DAP mempunyai persefahaman bersama atas konsep resolusi yang disepakati antara parti dalam pakatan pembangkang.

    "Kita bersedia beri DAP guna lambang Pas kalau DAP tidak diizinkan menggunakan lambangnya," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah di Kompleks Pas Kedah, Kota Sarang semut di sini malam tadi.

    Mengenai saranan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa agar pemimpin DAP menyatakan pendirian mereka terhadap dasar perjuangan Pas sebelum menggunakan lambang parti itu, Abdul Hadi berkata, Nasharudin hanya ahli biasa yang tidak mengikuti perkembangan

    # masa ni semua yang DAP buat cantik saja dimata Pas. Taik DAP pun dijilat-jilat

    ReplyDelete
  38. KECELARUAN DAPig MENGHADAPI PILIHANRAYA:

    DAPig cuba menipu orang-orang Islam supaya menyokong DAPig tetapi pada masa yang sama DAPig menentang Islam dan hukum Allah dan cuba menindas orang Melayu dengan berusaha menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini di negara ini.

    HAKIKAT YANG TIDAK DAPAT DINAFIKAN: Part DAPig DAN PANkhianat akan kalah teruk dalam PRU14 !

    ReplyDelete
  39. MENGAPA PARTI ISLAM BERPISAH DARI DAPig? Parti Islam telah melihat kemunafikan DAPig yang sangat jelas ! DAPig ibarat seperti api dalam sekam dan musuh dalam selimut yang menentang Islam!

    ReplyDelete
  40. ALOR SETAR 7 April - Pas memilih untuk bekerjasama dengan DAP dan PKR kerana kedua-dua parti itu tidak menentangnya, kata Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    "UMNO menolak pelaksanaan hukum Islam yang kita (Pas) mahu. Kita tidak akan bekerjasama dengan syaitan. Oleh kerana DAP tidak menentang kita, lebih baik kita bekerjasama dengan mereka dan PKR," katanya semasa berucap melancarkan manifesto pakatan ketiga-tiga parti itu di Kedah di Kompleks Pas Batu 9, dekat sini malam tadi.

    ReplyDelete
  41. Analisis PRU-13: Pas kawan setia atau lebai malang?

    SEMUA orang tahu bagaimana hebatnya DAP menentang perjuangan Islam oleh Pas. Malahan umat Islam juga tahu bagaimana sikap DAP terhadap soal-soal berkaitan Islam.

    Tetapi Pas dengan senang hati tetap akan membenarkan DAP menggunakan lambang parti itu dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

    Tahniahlah kepada penyokong-penyokong Pas kerana memiliki sekumpulan pemimpin yang begitu berpegang teguh kepada semangat setiakawan biar pun apa juga kawan tersebut lakukan ke atas mereka.

    ReplyDelete
  42. PARTI ISLAM TELAH MENGAMBIL TINDAKAN YANG BIJAK APABILA PARTI ISLAM BERPISAH DARI PARTI DAPig YANG MENENTANG ISLAM DAN HUKUM ALLAH SECARA TERANG-TERANGAN !

    PRU14 adalah titik permulaan parti DAPig dan PANkhianat mengalami kekalahan yang teruk sebab semua orang Islam telah melihat kemunafikan DAPig !

    ***Kita akan menyokong parti Islam 100% dan menolak parti-parti yang memusuhi Islam !***

    ReplyDelete
  43. Munafik sahaja yang akan menyokong DAPig yang menentang Islam dan teramat dengki terhadap orang Melayu.

    Syabas kepada parti Islam kerana berpisah dari parti DAPig !

    ReplyDelete
  44. Anwar mengakui bagi menjaga hubungan baik dengan Pas, partinya mengambil keputusan untuk memberi laluan kepada rakan sekutunya meletakkan calon di kerusi Parlimen Temerloh.

    Beliau berkata, walaupun Ketua Cabang PKR Temerloh, Nizam Abdul Hamid yang juga Timbalan Pengerusi PKR negeri telah bekerja lama di Parlimen itu untuk menjadi calon PKR, partinya akan tetap membantu kemenangan Pas.

    Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini mengumumkan Ketua Pemuda Pas, Nasruddin Hassan bakal bertanding di kerusi Parlimen Temerloh yang ditandingi PKR pada pilihan raya umum lalu.

    ReplyDelete
  45. PRU-13: Pas terus bercelaru isu kalimah Allah

    KOTA BHARU 15 April - Walaupun Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah mengumumkan pendirian dengan membenarkan pengunaan kalimah Allah oleh penganut agama lain namun Pas terus berdolak-dalih dengan menyalahkan Barisan Nasional (BN) yang kononnya tidak mempertahakan kalimah suci itu.

    Terdesak dengan bantahan orang ramai terutama dari akar umbi Pas sendiri mengenai pengunaan kalimah Allah yang gagal dipertahankan parti itu, Pas seolah-olah 'lepas tangan' menuding jari dengan mendakwa UMNO sebenarnya yang membenarkan pengunaan kalimah Allah di dalam bible bahasa Melayu.

    Pada 8 Januari lalu, Abdul Hadi mengumumkan pendirian pakatan pembangkang yang menyatakan Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah Allah dalam amalan mereka walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran.

    ReplyDelete
  46. PRU-13: Pas terus bercelaru isu kalimah Allah??

    Ini membuktikan PAS membenarkan ahli dan pemimpin PAS berbeza pendapat sesuai dengan prinsip demokrasi. Sebaliknya, parti-parti sekular liberal mengamalkan pemerintah kuku besi dengan memecat ahli-ahli parti yang berlainan pendapat dengan pemimpin parti sekular liberal.



    ReplyDelete
  47. DAP menggesa pimpinan tertinggi peringkat Pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas campur tangan bagi menyelesaikan kemelut perebutan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Acheh di antara kedua-dua parti berkenaan.

    Gesaan itu dibuat Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng selepas menyedari masalah berkenaan tidak mampu diselesaikan oleh PKR dan Pas negeri.

    Kemelut perebutan kerusi DUN Sungai Acheh bermula apabila PKR dan Pas masing-masing tidak mahu mengalah dan berkeras mahu meletakkan calon masing-masing untuk bertanding di situ pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

    ReplyDelete
  48. BATU PAHAT 21 April - Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi mendakwa DAP telah membuat satu perjanjian sulit untuk mengangkat Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Perdana Menteri jika mereka dibenar menggunakan logo Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini.

    Beliau berkata, bagaimanapun perjanjian antara DAP dan Pas itu tidak diketahui oleh Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang mengira hari untuk menjadi Perdana Menteri Ketujuh sekiranya pakatan pembangkang menang PRU-13.

    “Kita difahamkan ada perjanjian sulit yang dibuat antara pemimpin utama DAP dan Pas bahawa Abdul Hadi akan menjadi Perdana Menteri jika pakatan memenangi PRU-13, tetapi peliknya ia disembunyikan daripada pengetahuan Anwar yang sedang syok sendiri.

    ReplyDelete
  49. Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang didakwa bertanggungjawab menyediakan kertas panduan bagi menegaskan pendirian pakatan pembangkang yang membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam.

    Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Abdul Hadi diberi peranan itu bagi memastikan tiada percanggahan berhubung isu berkenaan dalam pakatan pembangkang.

    Menurut beliau, Abdul Hadi telah menyediakan draf kertas panduan tersebut dengan berpandukan hujah panjang yang diterangkan oleh ulama-ulama besar.

    "Saya bawa draf yang dipersetujui oleh PKR beri kepada DAP, di mana yang timbul masalah, setuju bentang dalam mesyuarat minta Abdul Hadi baca dan kita luluskan.

    Anwar dalam ceramahnya di Kota Bharu, Kelantan pada 26 Februari lalu pernah mendedahkan, kenyataan bersama pemimpin pakatan pembangkang yang membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh penganut agama lain itu disediakan dan ditandatangani oleh Abdul Hadi.

    Pada 8 Januari lalu, Abdul Hadi mengumumkan pendirian pakatan pembangkang yang menyatakan Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah Allah dalam amalan mereka walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran.


    ReplyDelete
  50. AWAS ! PARA MUNAFIK SEDANG CUBA MELAGA-LAGA ORANG DENGAN PARTI ISLAM ! Para munafik sekualr liberal ini sebenarnya cuba menghapuskan parti Islam yang cuba melaksanakan hukum Allah di negara ini.

    Sebalikan, anjing-anjing munafik ini berdiam diri apabila mereka melihat bos-bos sekular liberal mereka menipu dan menzalimi rakyat dan menentang Islam.

    ReplyDelete
  51. Pas tidak bersetuju untuk menjadikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri jika menang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13)

    Isu penolakan terhadap Anwar sebagai Perdana Menteri timbul apabila didedahkan bahawa terdapat satu perjanjian sulit antara Pas dengan DAP untuk mengangkat Abdul Hadi sebagai Perdana Menteri jika pakatan pembangkang menang Pilihan Raya Umum Ke-13 ini.

    Bagaimanapun, perjanjian antara DAP dengan Pas itu tidak diketahui Anwar dan keputusan tersebut dibuat kerana kedua-dua parti pembangkang berkenaan tidak setuju dengan tindakan Ketua Pembangkang itu menggunakan pelanduk dua serupa sebagai modal kempen bagi meyakinkan orang ramai bahawa beliau tidak terlibat dalam video seks yang dikatakan miripnya.

    ReplyDelete
  52. Macai Pas selalu bertempik sorak jangan undi Dap kerana takut Dap perintah Malaysia.

    Geng macai ni memang bodoh bertimbun-timbun. Walau pun Tuang Presideng dah jelas berkali-kali:

    Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan pemimpin bukan Islam daripada parti sekutunya, DAP tidak layak menyandang jawatan pemimpin nombor satu negara kerana jawatan Perdana Menteri adalah hak mutlak orang Melayu beragama Islam.

    Beliau seterusnya menolak dakwaan kononnya kerjasama Pas dengan DAP dalam pakatan pembangkang akan memberi peluang kepada pemimpin DAP dilantik sebagai Perdana Menteri.

    Jelasnya, berdasarkan kesemua calon yang bertanding termasuk daripada BN atau pakatan pembangkang, tidak memungkinkan pemimpin DAP menjadi pemerintah.

    "Daripada 222 kerusi Parlimen, BN tanding 221 kerusi, Pas 73 kerusi, DAP 50 kerusi dan PKR 99 kerusi.

    "Pakatan pembangkang juga mengemukakan calon Islam Melayu seramai 145 orang, BN 131 orang manakala calon pakatan bukan Islam 77 orang, BN 91 orang. Jadi macam mana DAP nak perintah negara," ujarnya.


    Kenapalah bangang sangat macai pas ni yerk?

    ReplyDelete
  53. KUALA LUMPUR 4 Mei - Pengerusi DAP, Karpal Singh sekali lagi menegaskan bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri sekiranya pakatan tersebut memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13.

    Walaupun bercanggah dengan pendirian Penasihat parti tersebut, Lim Kit Siang yang menamakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk jawatan nombor satu negara itu, Karpal dilihat bertegas menolak kepimpinan Abdul Hadi,

    Sebaliknya, jelas Pengerusi DAP itu, Abdul Hadi hanya akan memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri bersama Kit Siang.

    "Kita dalam DAP cadang dan sokong Anwar sebagai Perdana Menteri ketujuh Malaysia.

    "Hadi Awang boleh menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Lim Kit Siang boleh menjadi Timbalan Perdana Menteri kedua. Dia juga boleh menjadi Menteri Dalam Negeri," katanya

    Sebelum ini, sumber dalaman Pas menjelaskan, Majlis Syura Ulama Pas membuat keputusan rasmi menolak Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menduduki jawatan berkenaan jika pembangkang berjaya menumbangkan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

    ReplyDelete
  54. MARANG 9 Mei - Pas tidak menanggung sebarang kerugian melalui kerjasama dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) walaupun Pilihan Raya Umum Ke-13 menyaksikan jumlah kerusi yang dimenangi parti itu menyusut.

    Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, mereka masih mampu membela nasib Melayu dan Islam walaupun jumlah kerusi yang diperoleh berbanding rakan sekutu dalam pakatan rakyat adalah yang paling sedikit.

    "Tidak ada kerugian sedikit pun," ujarnya ketika ditanya berhubung perkara itu selepas menyampaikan ceramah di pekarangan Masjid Rusila di sini malam tadi.

    Dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Ahad lalu, DAP memperoleh 38 kerusi Parlimen, PKR 30 dan Pas pula 21 kerusi.

    ReplyDelete
  55. Para munafik sentiasa menyokong parti-parti sekular liberal seperti DAPig yang menfitnah parti Islam dan menentang Islam dan hukum Allah di negara ini. Maka tidak hairanlah anjing-anjing munafik ini menyanjung tinggi parti-parti sekular liberal dan berdiam diri melihat bos-bos sekular liberal mereka menipu dan menzalimi rakyat dan menentang Islam.

    ReplyDelete
  56. Dulu:

    Keangkuhan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika mengulas saranan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasaharudin Mat Isa supaya dua parti terbesar orang Melayu iaitu UMNO dan Pas menjalinkan kerjasama, cukup terserlah.

    Beliau menyifatkannya sebagai cadangan pihak yang sedang 'lemas' atau terdesak dalam usaha mendapatkan pertolongan daripada orang lain untuk menyelamatkan diri.

    Sungguh hairan, dalil atau nas mana yang digunakan oleh Abdul Hadi sebagai sandaran sehingga beliau yang mempunyai ketinggian ilmu dalam bidang agama sanggup berkata demikian.


    Itu Haji Dulu...tahun 2014..sebelum bersedondon..

    Sekarang lain dah...dah sedia jilat balik...

    ReplyDelete
  57. Pas Selangor bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai Menteri Besar jika itu yang akan diputuskan oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

    Pas mengesahkan telah menghantar tiga nama sebagai calon untuk jawatan itu termasuk seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada parti tersebut, sekali gus menyebabkan kemungkinan untuk jawatan Menteri Besar Selangor yang baharu akan diisi oleh wakil Pas adalah amat besar.

    ReplyDelete
  58. pening pala aku baca komen blog ni. semua copy paste.omak kau ni pemalas.penipu plak tu. hari tu kata nak delete komen yg off topic. tapi apa pon xbuat.oi isya,buatla keja.

    ReplyDelete
  59. Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dan Azmin Ali didakwa tidak dicalonkan oleh Pas sebagai Menteri Besar Selangor meskipun Presiden dan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sebelum ini disebut-sebut antara daripada tiga nama yang dihantar parti itu kepada pihak istana.

    Menurut sumber, Pas sebaliknya mengemukakan kesemua calon Menteri Besar daripada kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) mereka sendiri, sekali gus turut menafikan kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali semalam bahawa parti itu mengemukakan dua calon PKR dan seorang calon Pas untuk dipertimbangkan mengisi jawatan tersebut.

    ReplyDelete
  60. BESUT 18 Dis. - Akibat terpengaruh dengan Amanat Haji Hadi, seorang bekas pengikut Pas hari ini mendedahkan bagaimana dia sanggup melakukan akad nikah dua kali bagi memastikan perkahwinannya sah.

    Menurut Abdul Rahman Jusoh, 57, keadaan itu berlaku apabila dia yakin perkahwinannya tidak sah apabila urusan itu dikendalikan oleh jurunikah lantikan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang digambarkan kafir oleh kepimpinan Pas.

    Berikutan itu, dua malam selepas pernikahan pertama, dia yang ketika itu berusia lingkungan 20-an dinikahkan semula oleh seorang imam di Kampung Apal, di sini.

    "Malah ketika anggota keluarga meninggal dunia termasuk datuk sendiri yang merupakan imam Masjid Jabi, saya tidak menziarahinya. Saya juga bersembahyang di masjid berasingan," katanya.

    Dia mengakui sukar bagi pengikut tegar Pas daripada meninggalkan Amanat Haji Hadi yang menggambarkan UMNO kafir selagi ia tidak ditarik balik oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang kini Presiden Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO parti berperlembagaan kafir bukan ahli2 UMNO kafir.. Ini tahun 2000'an daaa..org dah faham amanat Hj hadi tu .. X yah nk kelentong..

      Delete
  61. Belajar jadi kurang ajar macam pemimpin Pas

    Kerajaan Pas Terengganu pimpinan Abdul Hadi telah mengambil tindakan drastik yang berani terhadap pegawai-pegawai dan kakitangan kerajaan.

    Beliau melantik pegawai kewangan negeri, Datuk Senara Muda Mazlan Hashim sebagai setiausaha kerajaan negeri menggantikan Datuk Che Mat Jusoh yang terpaksa memilih untuk bersara awal.

    Beliau juga telah membatalkan semua Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dengan menggantikan dengan jawatankuasa baru yang diberi nama Jawatankuasa Syura Rakyat. Pembatalan ini membabitkan ribuan rakyat tanpa kasihan belas langsung.

    Dia mengambil tindakan seumpama itu bukanlah bermaksud untuk menjaga kesucian agama Islam, tetapi bertujuan untuk mengekalkan kuasa politik mereka. Harapannya supaya dalam pilihan raya akan datang partinya terus-menerus beroleh kemenangan.

    ReplyDelete
  62. Okla tu dap ada kesedaran walau pakai serban besor2.Pas?????kopiah je besar otak bwh tempurung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pesideng baik mkn sushi,ponteng parlimen drp sibuk nk sedar2 ni."Atas sayalah nak hadir ke tidak"

      Delete
  63. Salam mana 2.6b ?

    Pernahkah sang pemerintah fikir. Jika mereka beri degree kepada semua orang siapa akan lakukan kerja am seperti buruh dan amah?

    Ke-ego-an sehingga merasa tidak layak melakukan kerja am setaraf intelek masing-masing telah membawa kepada penghambaan. Negara barat memperhambakan orang kulit hitam. Sesetengah budaya mewujudkan kasta pariah untuk tujuan pekerjaan am. Sesetengah pula memperhambakan wanita.

    Sedangkan pada hakikatnya, kita telah dilahirkan dengan keupayaan intelek tertentu, ada yang pandai ada yang tidak untuk berfungsi dalam masyarakat.

    Masalah timbul bila manusia tak sedar diri berfungsi bukan berdasarkan taraf inteleknya kerana mahu hidup senang, dapat pakai kereta dan beli rumah.heee

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  64. Yang copy paste tu anak haram di tak tau buat kerja lain yang dia tau copy paste aja...
    Umno yang selalu buat krrja macam tu sekali copy upah 50 sen cukup la dia bagi makan anak bini...
    Hahaha

    ReplyDelete
  65. Bubar PAS islam pasti selamat.....bru tgk video tgh viral skg ni terorist di indon letupkan diri sendiri...teringat di memali pasal amanat lahanat adi.....mcm bunuh diri bukan mati syahid gamaknya....Bubar PAS islam Selamat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 20:04 saya setuju 100% dengan komen ko

      Delete
  66. Aku mmg tak terima dah DAP...
    Alhmdlh...
    Amanah mmg tak sedar2...
    kenapa LA bermusuh...
    mmg nk kena hayun btui...
    aku anti Amanah...

    #nikmat_Allah_harus_disebut2
    #Cimb_08050002702205

    ReplyDelete
  67. Hanya melayu bodoh saja termakan dengan tipu daya cina kapir dan tak pernah menghayati sejarah tentang kejahatan cina kapir. Bodoh sungguh bodoh puak2 ini dari pkr dan pan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu telahpun diperbodohkan oleh Si Hadi dari PAS apabila dia mau bersekongkol dengan UMNO

      Delete

    2. PAP lagi bodoh, hanya dapat merdeka 8 tahun selepas UMNO,Malaysia.

      Delete
  68. Melayu yg terima duit masuk akaun peribadi 2.6bl,GST,1MDB,Jual harta Malaysia kpd syt dari China agak2 Melayu jenis apa ni dan nampaknya tuang presideng suka sangat dgn Melayu ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat cina u bagus sangat ke, ko tak tak tau berapa puluh ribu rakyat mereka telahh di bunuh oleh Jupun, dalam perang dunia ke dua. Jepun sebuah negara 10 kali lebih kecil dp Cina.

      Mau zea Thong sendiri di beritakan membunuh berjuta2 rakyatnya sendiri.

      Vetnam dan Cambodia yang dulunya menjadi rakan baik Cina sekarang sudah bermusuh dg Cina.

      Delete
  69. Ni kena kerah kumpulan baju merah dan baju hijau juga yg di ketuai oleh Ali Tinju, Jamal ikan bakar utk buat rally depan kedutaan China pasal beli tanah Melayu dari Haji Najib anak Tun Razak.

    ReplyDelete
  70. Tak payah ckp banyak la Laptop dan HP admin dan puak puak dok maki cina kat atas tu semua ni pun beli kat kedai Cina punya lah,
    Tawan dulu putrajaya, makmurkan rakyat kemudian tahun ke 4 lepas menang baru bincang untuk laksanakan HUDUD UNTUK ORANG ISLAM dan SIVIL KPD BUKAN ISLAM. Belum menang jgn ribut ributm harap BN jauh sekali la. Tu la nak kata Pemimpin pas ni cuma hebat ilmu agama tapi siasah POLITIK yelekkkkkkk. yg dok kalut cuma membarua dan menjebon jemaah sendiri. mulut ratib isle isle tp kelaku dan mulut .......maleh nak taip

    MEMBANGUN BERSAMA KEPIMPINAN CAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah cakap banyak tahun 1990han dahulu, berapa banyak syarikat barat telah MENGAJAR cina cara2 membuat laptop.

      Ini satu bangsa lagi yang suka "copy and paste"

      Delete
  71. Setuju Bro, PAS zaman TGNA cukup dihormati dan ramai pengikut, sekarang dah pecah dua dan ramai penyokong telah lari, jadi tak yah mengutuk parti org lain lihatlah kelemahan parti sendiri,terutama presiden yg perasan kuat, suka berbaik2 dengan Najib yg banyak menyusahkan rakyat dgn bermacam2 skandal.

    ReplyDelete
  72. Munafik-munafik bangsat memang sangat suka menyokong parti-parti sekular liberal yang mengamalkan kebebasan berzina, murtad, berjudi, minum arak dan aktiviti-aktiviti lain yang tidak bermoral. Maka kita tidak hairan melihat munafik-munafik bangsat sibuk memfitnah parti Islam yang cuba melaksanakan hukum Allah di negara ini.

    Syaitan dan iblis amat gembira tugas mereka diambil-alih oleh munafik-munafik bangsat.

    ReplyDelete
  73. DAP tak perlu berpatah balik dan memperbetulkan strategi utk memikat semula org Melayu. Org Melayu kini dah tersangat kenal wajah sebenar DAP luar dan dalam. Menyanyilah kamu dgn lagu semerdu mana pun, semua tau siapa kamu sebenarnya!!!

    ReplyDelete
  74. Anon 23.16
    tuduh org munafik mme ko jaguh sungguh mcm dulu..tuduh sedap montot org lain kafir...sembelihan org lain haram...laki bini anak beranak cerai berai...doa ko..ko..ko..mcm gampang pukimak...yg tu ko mudah pulak lupo.... bila pendirian u turn mcm gila babi....penang bila dah tak ada jawatan undur diru...kat selangork kena bela Assmin PAS jilat montot assmin walaupun assmin layan PAS mcm hanjing...jijah di sarawak ckp PAS tak de pengaruh org PAS buat ape....mcm hanjing gak kann....skg ko cermin muko ko yg mcm montot babi ...ko tanya lam ati ko...sapa yg munafik sebenarnya...puiiii..Bubar PAS isle selamat....hukum allah mano yg dah PAS laksanakan serakat ini.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pendapat dia dulu, sekarang berbeza.

      Imam Syafie' yang masyhur itu pun mempunyai dua pendapat pendapat lama dan pendapat baru. (qaul-qodim-dan-qaul-jadid)

      Delete
    2. Sedap montot nk samakan dng imam syafie.... qaul qadim wa qual jadid ... bersangkutan dng pendapat dan permasalahan masyarakat dan ilmu hukum ( bukan hukum utama ) di masa itu tapi pendirian imam syafie x pernah berubah... yg PAS skg bukan masalah hukum tapi prinsip
      dan prndirian PAS itu mcm sesumpah mengkarung .... ada masyukkk lu jilat ... tak masyuk PAS lawan balik tangan yg suap kan makanan...

      Delete
    3. Komen Anon 23:30 tahap tangki najis jelas menunjukkan Anon 23:30 mengidap penyakit mental yang kronik! Orang normal tidak akan menulis komen bangang, biadap dan lucah seperti itu. Inilah akibatnya manusia munafik beriman dengan sifu roket yang menentang Islam. Inilah contoh manusia bersifat babi !

      Delete
    4. Ahaks...lu baca lu punya komen ada adap ka...vongokss contoh tahap vavis PAS

      Delete
    5. Anon 23.30 dgn Anon 10. 30. ....2 x 5 juga..

      Delete
  75. Aku geli baca komen2 puak pro DAP ini.Begitu sekali mereka meneguk kencing DAP ni dengan selahap nya.Takkan mereka tak tengok contoh mudah bila mana Nizar jadi MB perak selama 11 bulan yang dengan mudah sekali diperhambakan DAP ni dengan sedayus-dayus nya.

    ReplyDelete
  76. Dap jgn haraplah lagi akan mendapat sokongan melayu sbb dap dah terlalu byk menguris hati org melayu dan umat islam. Tembelang penyamaran musang berbulu ayam dap tlh dpt dikesan oleh org melayu dan mereka tlh mengistiharkan perang kpd dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong...

      Dua tiga bulan leas, semasa Azmin mengistiharkan PAS sebagai rakan dlm pentakbiran Selangor, salah saorang Adun DAP mengegur Azmin.

      Ini saja sudah menunjukkan Adun DAP memang berperangai kurang hajar. Apa hak dia untuk menegur MB Selangor. Selepas itu LGE pula mencadang supaya Azmin mengbahluaskan dasarnya!!!. Mengapa LGE begitu kurang hajar mencampur urusan negeri lain.

      Memandangkan perbuatan kurang hajar DAP in, maka sudah sampai masa nya PKR memikirkan kembali hubungannya dg DAP. Jika PKR terlalu intim dan mengikut saja DAP, dibimbangi ahli2 akar umbi akan bepaling tadah kpd parti lain.

      Delete


  77. Pastikan anda semua mengundi ABDABA dlm pru14 ini.

    "Asal bukan DAP,asal bukan Amanah" kerana Amanah ialah anak jadian DAP

    anak borek bapa rintik,
    anak kencing tak basoh bapa bereak tak basoh
    like father like son.

    Ingat baik2 , jangan lupa tu.


    ReplyDelete
  78. Istiharkan saja PAS keluar dari kjaan selangork spt pas istihar u durdari kjaan penang... ada brani... tak payah tggu pru14..... jangan jadi munafik...

    ReplyDelete
  79. ISLAM LEBIH BAIK TANPA PARTI PAS DI MALAYSIA YG TERCINTA INI....BUBAR PAS INSYALLAH ISLAM SELAMAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISLAM LEBIH BAIK TANPA BALACI ROKET SEPERTI ANON 10:06 DI MALAYSIA YG TERCINTA INI....BUBAR DAPig DAN PANkhianat INSYALLAH DUNIA SELAMAT.

      Delete
  80. ada cerita sket...
    ayat 1 :
    aku hantaq anak pi sekolah susah2 , aku persepsi anak aku boleh berpendapatan tinggi.
    ayat 2 :
    aku hantaq anak pi sekolah susah2 , aku expect anak aku aku boleh berpendapatan tinggi.
    perceptions don't break your heart.
    stop manage perceptions.

    #allpraisetoAllah
    #Cimb_08050002702205

    ReplyDelete
  81. MEMANG BUSUK..BUSUK SEBUSUK-BUSUK...TIADA YANG LAIN MELAINKAN TERSANGATLAH BUSUKNYA HATI PAS


    PAS bantah PKR hadiri majlis Amanah di Kelantan


    Perbalahan yang wujud antara PAS dan parti baru Amanah kini mengheret sama parti sekutu dua parti Islam itu iaitu PKR.

    Dalam satu perkembangan terbaharu, PAS Kelantan telah menghantar surat bantahan rasmi kepada PKR berhubung kehadiran para pemimpin PKR negeri di majlis-majlis anjuran Amanah.

    Surat bertarikh 13 Januari itu ditujukan kepada Setiausaha Agung merangkap Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli.

    Berdasarkan salinan surat tersebut yang disebarkan di media sosial, Badan Perhubungan PAS Kelantan telah menerima laporan mengenai pemimpin PKR yang hadir sepentas dalam program anjuran PAN (Amanah) di Kelantan.

    "Ekoran daripada itu, ia mencetuskan hubungan politik tidak selesa dan menjejaskan hubungan baik PAS-PKR di Kelantan," surat yang ditandatangani Setiausaha Perhubungan PAS negeri, Datuk Che Abdullah Mat Nawi itu dipetik.

    Penglibatan para pemimpin PKR dalam program Amanah di Kelantan, ujar Che Abdullah bertentangan dengan semangat parti itu yang ingin mengekalkan hubungan baik dengan PAS Kelantan sebagaimana diharapkan Naib Presiden PKR, Dr Shahruddin Badaruddin semasa bertemu Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Ahmad Yakub, baru-baru ini.

    "Sehubungan itu Badan Perhubungan PAS Negeri Kelantan dengan ini menzahirkan rasa dukacita atas penglibatan tersebut, dan memohon agar ianya tidak diteruskan demi kebaikan bersama.

    "Sensitiviti pihak akar umbi penyokong PAS di Kelantan tidak seharusnya dipandang ringan oleh PKR kiranya kita merasakan hubungan harmoni antara kedua pihak perlu diteruskan di negeri ini," kandungan surat itu dipetik.

    PAS Kelantan, ujar Che Abdullah mengharapkan hubungan baik dengan PKR dapat diteruskan demi mempertahankan kerajaan Islam Kelantan dan menjayakan misi menumbangkan BN dalam pilihan raya umum akan datang.

    "Kami akan sentiasa memaklumkan kepada PAS Pusat mengenai perkembangan semasa politik di Kelantan khususnya mengenai hubungan PAS-PKR untuk pertimbangan dan tindakan badan tertinggi PAS seterusnya," ujar beliau.

    Dalam perkembangan berkaitan, sumber PKR mengesahkan menerima surat PAS Kelantan itu semalam namun enggan mengulas lanjut. Sumber juga memaklumkan tidak tahu menahu mengenai penyebaran surat tersebut di media sosial.

    Sumber: klik sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bayangkanlah kalau lebai-lebai PAS tu cerdik sedikit dgn memasukan nama seperti Salahuddin dan empat figura profesional yang lain dalam senarai chai mereka....mungkin AMANAH tidak akan muncul!

      Delete
    2. PAS telah hantar surat kpd PKR meminta YB Kamaruddin Jaafar tidak menyertai program kemana pergi 2.6B yg akan diadakan di Kg. Laut, Tumpat Kelantan.

      Apa ni PAS? Program tu bukan nak balun PAS. Ianya juga diadakan dlm Parlimen YB Kamaruddin, yg kamu dok sibuk2 nak sekat tak tentu pasal ni apa?

      Tak kan kamu nak control parti lain sampai begitu sekali, tak cukup lagikah dgn control ahli parti sendiri.

      Sedar sikit PAS bukan setakat pemimpin UBN malah ahli2 UBN dikampong2 pun dah dok senyum2 kambing dgn kebodohan berpolitik PAS.

      Delete
  82. Jangan mudah terpedaya propaganda umno..siapa yg jual hampir 90% kampung melayu..GERSKAN atau DAP?ramai yang x sedar perkara ini...semuanya kerja siapa sblum DAP perintah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa DAPig membenarkan kampung-kampung Melayu dirobohkan di PP? Semuanya kerja siapa semasa DAPig perintah PP?

      Delete
  83. Balaci DAPig dan PANkhianat dikencing hancing oleh sifu roket berak tak basuh dan imam Syiah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo orang panggil ko berok ko marah tak?

      Delete
    2. Kalo orang panggil ko (Anon 10:51) kera ko marah tak?

      Delete
  84. Tunjukan satu hukum allah yg PAS dah buat kat muka boomi ini....sebelum tuduh munafik..selain dari hukum kafir mengkafir.. asobiahh dan macam2 lagi lah perangai mcm setan bisu tu.....ko adoo...

    ReplyDelete
  85. Macai2 pas ni x heboh pulak apabila GERAKAN dah jual 90%tanah melayu di pulau pinang..yg dihebohkan sangat tak habis2 DAP..jangan buta sejarah

    ReplyDelete
  86. Kumpulan progresif tetap dengan perjuangan Islam, maka tertubuhlah AMANAH, dengan "sibghah" (pinjam istilah Subky) yang lebih tulus dan lebih murni. Walaupun dari kalangan PAS kini masih penuh dengan mereka yang mencaci-maki dan memfitnah, kumpulan progresif yang membentuk AMANAH terus "istiqamah" dengan "perjuangan Islam", sebagai golongan yang tidak takut dan tidak kisah dengan "celaan orang yang mencela".

    "Perjuangan Islam" tidak semestinya melalui PAS semata-mata. PAS itu hanyalah "wasilah".

    ReplyDelete
  87. Hidup lebih bermakna tanpa PAS ..... hidup bahgia tanpa PAS... bubar PAS islam selamat.... islam itu indah cuma PAS yg buat islam nampak buruk di Malaysia yg tercinta ini.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi Umno-BN, parti yang paling senang diumpan keluar PR adalah PAS.

      Inilah yang telah berjaya diusahakan.

      Namun persoalannya, adakah PAS terlalu BODOH sehingga begitu mudah untuk diperbodohkan oleh orang lain sedemikian rupa?

      Adakah pemimpin PAS tu semuanya tak de otak untuk berfikir?

      Ya..Pas sebetulnya bodoh..

      Hari-hari maki hamun Amanah. Dalam masa yang sama menjilat parti yang korup, zalim dan tidak amanah.

      Delete
  88. betapa bodohnya pemimpin PAS dan Bendulnya penyokong mereka main angguk dan geleng aja..

    Dulu para ulama' PAS bersepakat mengatakan "Berkongsi dgn bukan Islam memerintah negara adalah kafir atau haram'..merujuk kpd UMNO, MCA dan MIC...hehehe..

    kini bila mereka pula bersekongkol dgn Umno/BN..hehehe..Hukum PAS bertukar mengikut keadaan..heheheeh...

    agaknyalah dihalalkan hanya kepada puak PAS saja...pada yang lain jangan terutama UMNO...hehehe..

    puak PAS saja yang Allah beri peluang lain....no..no..way....

    Inilah yang dikatakan 'Mereka menipu tapi tertipu dik kebebalan diri sendiri'...macam2..

    ReplyDelete
  89. PAS dilihat seperti hilang punca, hilang pondoman, hilang akal dah jadi semakin bodoh dan banggang. Kenyataan yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin atasan PAS menunjukkan mereka benar-benar sudah 'tenat' setelah di tendang keluar dari PR oleh rakan kongsinya, DAP.

    Mereka (pemimpin2 veteran PAS) kelihatan sudah 'nyanyuk'

    Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, Datuk Mustafa Ali menegaskan parti itu tetap tidak akan menjalin kerjasama politik dengan UMNO, juga Pakatan Harapan. Sebaliknya, beliau berkata, PAS hanya akan kekal bekerjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sahaja.

    Kan pelik tu. Kita tanya pada PAS. PKR tu dari gabungan mana?

    Tidakkah PKR itu dari gabungan 'Pakatan Harapan' yang mana DAP berada sama didalam Pakatan Harapan dan adalah rakan kongsi PKR?

    ReplyDelete
  90. Bubar PAS islam selamat.... islam itu indah cuma PAS jadikan islam nampak buruk di bumi bertuah Malaysia ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar DAPig dan PANkhianat, Islam selamat.... Islam itu indah cuma DAPig dan PANkhianat menfitnah Islam dan ulama nampak buruk di bumi bertuah Malaysia ini.

      Delete

    2. Bila guru tadika mengada sesuatu pertandingan tentulah ada kanak2 yg kalah dan ada yg menang. Aku nak tanya sikit... sekarang adakah kanak2 yang kalah itu meminta di tukarkan ke seklah lain? .... tentulah tidak.

      Jadi ahli2 PAN ini sebenarnya org yg kalah dlm muktamar PAS yang lepas... dan mereka ini sebenarnya lebih bodo dp kanak2 tadika itu.

      Delete
    3. Dimata rakyat, PAS telah menjadi rakan kepada UMNO dan BN bila PAS tidak mahu bersama PH.

      Fakta ini tiada siapa pun akan pertikaikan.

      As far as we are concerned, PAS is no longer a friend of the people and in politic, if you are not a friend then you are our enemy!

      We will not vote for you in the next GE cos we have AMANAH now!

      Delete
    4. Bubar pas supaya pan ganti dgn fahaman syiah? Dan dap senyum sampai nak pecah telingalah kalau pas tiada sbb proksi mereka iaitu pan terus dicucuk hidung merestui apa saja perlakuan dap keatas uma5 islam termasuklah mengkandangkan satu malaysia dgn dasar anti islam spt singapura.

      Delete
    5. Sapa yg bawa masuk syiah kalau bukan PAS. ..berduyun2 anak pas belajat di Qom iran semasa revolusi iran dulu...bubar pas islam selamat...

      Delete
  91. Berdasarkan komen-komen sekular liberal tahap tangki najis di atas, jelas barua-barua sekular liberal hilang punca, hilang pondoman, hilang akal dah jadi semakin bodoh dan banggang kerana mereka merasa bangga(ng) menjadi pengikut sifu roket sekular liberal yang menentang Islam. Mereka merasa bangga(ng) menjadi pegikut sifu roket tak basuh berak dan tidak bersunat dan memfitnah dan menghina pemimpin dan ulama Islam yang beriman kepada Allah.

    Kebodohan barua-barua sekular liberal mengatasi kebodohan haiwan ternakan.

    ReplyDelete
  92. sebarang pindaan kepada Perlembagaan untuk membolehkan pelaksanaan hudud memerlukan majoriti dua pertiga di Parlimen.

    PAS memerlukan sokongan majoriti dua pertiga (148) di Parlimen.

    Terdapat 222 kerusi di Parlimen. 149 daripadanya dipegang oleh ahli Parlimen beragama Islam, termasuk Haji hadi.

    Tapi bila sampai waktu, Haji Hadi pergi melancong ke Jepun. Dia bertindak bodoh.

    Ini semua satu wayang kulit dan Sandiwara untuk memenangi semula sokongan terhadap mereka (PAS) yang sudah hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas puak ramai yg degil berpolitik tapi tak tahu.undang undang perlembagaan malaysia.

      Main bedal ada otak berserabut tak mau guna dan fikir.

      Umno kan dari dulu kini dan selamaya tolak hudud jadi jangan layan mereka.

      Pas oh puak pas apalah nak jadi dgn mu.

      Delete
  93. Klu undi PAS Malaysia akan mundur.... bengap sumaakan jatuh kafir .... kecuali puak bengap PAS yg selalu rasa perfect. ..maksum...alim....nnpk ula(r)mak...ahaksss...(ostat PAS skg naik Merz..Suv...proton tak main aaa...)

    ReplyDelete
  94. Komen Anon 12:36 jelas menghina dan menfitnah ulama-ulama yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah dan mendewa-dewakan pemimpin kafir yang menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah.

    Besar kemungkinan Anon 12:36 tidak pernah basuh berak dan tidak bersunat ! Komen Anon 12:36 mencerminkan ajaran sesat sifu roket yang berusaha melaksanakan ajaran sekular liberal pluralisme yang menggalakan kebebasan melakukan kemungkaran dan murtad!

    ReplyDelete
  95. Belum.berkuasa lagi dah tuduh2 org lain macam2...vavi tul.....tak respek ulama la pulak... tgk la dulu ulama camana nak respek bukan main pasang siap tetiba jadi ulama...stopa ali tayang spender kiut sambil tayang siput sedut ulama PAS dah amik tindakan ka belum.? Klu nk bagi org lain respek PAS undang2 islam tak pilih bulu samada org awam atau kaum sendiri... ulamak pasang siap banyak dlm PAS....

    ReplyDelete
  96. Anon 16:29 vavi tul....Belum DAPig berkuasa lagi dah tuduh2 ulama macam2 !



    ReplyDelete
  97. Bubar PAS islam selamat...kikiki..

    ReplyDelete
  98. Kalau DAP kata mesia negara sekular PAN akan sokong..
    Kalau DAP kata hudud x sesuai pun PAN akan sokong..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...