Monday 11 January 2016

KENYATAAN SUSULAN ISU AMK BERLUCAH BULI ANGGOTA AMK PUSAT WANITA DALAM GRUP WHATSAPP.



Kenyataan Media
11 Januari 2016

1. Merujuk kenyataan media saya pada 7 Januari 2016 yang menggesa parti termasuk presiden untuk campur tangan dalam pertembungan Chegubard – Azmin yang dilihat mampu memberi kesan pada tapak sokongan parti. Azmin dituduh chegubard menipu di media . Menipu di media bukan kes SPRM, maka dalam kenyataan media yang sama juga saya mencabar Azmin membersihkan nama dengan menyeret Chegubard ke mahkamah.

2. Namun kenyataan saya telah menyebabkan ramai kurang senang, mereka mengalihkan isu kepada rekod kehadiran saya. Tiba – tiba saya dipecat melalui kenyataan media, status fb dan twetter oleh Afif, Timbalan Ketua AMK. Alasannya kerana dia mengatakan saya dipecat kerana tiga kali tidak hadir mesyuarat sedangkan menurut undang – undang boleh dikenakan tindakan disiplin selepas 6 kali tidak datang mesyuarat.

3. Pemecatan saya dibuat tergesa gesa hanya kerana kenyataan saya. Itu saya amat yakin. Pemecatan saya selaku EXCO kalaupun kerana rekod kehadiran ia harus melalui proses yang betul bukan melalui sidang media oleh Timbalan. Persoalanya, di mana Ketua AMK ?

4. Umum mungkin terkejut dengan penyebaran print screen perbualan dari aplikasi whats app kumpulan AMK mengenai saya, tetapi saya tidak. Kerana inilah bentuk pemikiran mereka yang saya kenali menyebabkan saya menjarakkan diri. Yang didedahkan di media Cuma sedikit ada ada yang tidak terdedah lagi sebenarnya. Perkara ini sangat memalukan, mengaibkan dan menjatuhkan maruah wanita. Adakah ini pemimpin muda parti progresif ? Perangai mereka lebih biadap dan jijik dari pemuda Umno.

5. Dalam kenyataan kepada media saya sangat lucu apabila mereka memusing fakta kononya nasihat berdasarkan agama. Jelas apabila sudah tersepit, alasan agama diperdagangkan. Malah tanpa berselindung timbalan Ketua AMK selangor di media menyatakan dia tak tahu siapa yang dedah print screen itu kerana banyak “kem” dalam AMK. Dengan kenyataan tersebut, dia sendiri telah mengesahkan bahawa AMK berpecah dan bergaduh sama sendiri. Lihat sahaja situasi sekarang. Di mana Ketua AMK? kenapa kenyataan dan keputusan semuanya dibuat Timbalan AMK pusat? Malah di negeri negeri termasuk Selangor, dimana pergi Ketua AMK Selangor? Kenapa keputusan dan kenyataan semua dilihat dibuat oleh para timbalan ? Adakah dalam parti ini, para Timbalan yang menguasai ?

6. Untuk pengetahuan umum, itulah antara sebab mengapa saya menjarakkan diri dari amk pusat kerana sikap bergaduh sesama sendiri dan mengampu yang sangat menebal. Saya tidak perlu komen banyak tetapi ia hakikat yang sudah pun menjadi rahsia terbuka dalam parti.

7. Kemudian, kononya ada amk yang menulis permohonan maaf dalam laman sosialnya. Soal saya, kamu malukan dan hina Halimah Nasoha, maka kamu wajib meminta maaf dengan Halimah Nasoha. Dan jika diteliti, dari print screen itu lebih teruk lagi salah seorang pimpinan amk menfitnah saya dengan menyatakan pendirian itu bukan pendirian rasmi amk tp hanya pendirian seorang kekasih gelap yang pertahankan kekasihnya dan tuduhan ini dibaca oleh ramai orang. Kamu parti yang melawan fitnah dan seumpamanya tetapi apabila gagal menjawab tuduhan, demi mengampu dan menjilat kamu sanggup hambur fitnah.

8. Perkembangan memalukan ini jelas menjejaskan imej parti. Berlaku biadap dan seksis, menyebut perkataan lucah, melakukan penghinaan terhadap wanita dan memfitnah menjadi mainan pimpinan AMK pusat ini harus diambil tindakan oleh parti. Presiden harus menyatakan sikap.

9. Atas semua perkara ini saya mengulang penegasan kenyataan saya 7 januari lepas di mana pendedahan chegubard dan pertembungan dia dan azmin perlu dihentikan dengan campur tangan serius pimpinan utama parti atau jika Azmin berani dan benar sila seret chegubard ke mahkamah.

Halimah Nasoha
Bekas EXCO Angkatan Muda KeAdilan yang di pecat melalui kenyataan Media.

49 comments:

  1. Alamak apasal plak tutup buah dada plakk..kecik punya kes ooo....aljuboori siap isap buah dada china doll lagi...biasa la benda benda tu dlm PKR...pecah pala dah.. .isap buah dada dahh...ice cream jamban pun dahh....kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup lagi Anon14:10 satu2 macai dalam dunia ni yang diberanakan melalui lubang jubo.

      Delete
    2. Kak mah mana? Dah mampus ke? Elok la cpt mampus dua2nya sekali

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


      Delete
  2. Omakk bila nak tayang buah dada?.. Teringin juga nak cuci mata ni. Kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tunggu lah dulu, pengumuman rasmi akan di buat tak lama lagi, aku pun teringin jaga.

      Delete
    2. Anon 14:17 dan Anon 06:53. Suruh Mak dan Isteri ko dedah buah dada lagi baik jual badan dekat chow kit.

      Kihkihkih bodoh

      sekian,

      Jeff Ulu Bernam
      Reformasi Reform

      Delete
  3. Bantah TPPA: Adakah PAS akan sertai dengan adanya Amanah dan DAP?

    PAS tidak menolak kemungkinan untuk turut sama Pakatan Harapan menyertai dua acara bantahan menolak Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) yang akan diadakan di Dataran Merdeka dan Parlimen pada hujung Januari ini.

    Ketua Penerangan PAS, Nasruddin Hassan berkata parti itu sejak dari awal komited membantah TPPA.

    “PAS akan bersama menyertai Himpunan Aman Bantah TPPA pada 23 Januari ini di Dataran Merdeka.

    “Kami juga akan turut membantah dalam sesi perbahasan di sidang parlimen khas pada akhir Januari ini,” ujarnya ketika dihubungi Malaysia Dateline.

    Bagaimanapun timbul persoalan kerana Mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat pada 8 Januari telah membincangkan isu berkaitan keterlibatan ahli PAS dalam program dan kegiatan parti-parti politik lain khususnya Amanah dan DAP.

    Ahli PAS tidak dibenarkan menyertai mana-mana aktiviti dan program anjuran Amanah dan DAP sebagaimana di umumkan oleh Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan hari ini.

    # ini parti U-Turn...ahli tak boleh...ulamak boleh pulak..
    biasalah parti u-turn dah lebih teruk dari pada lidah ular atau lidah biawak

    ReplyDelete
  4. Biarkan pas terjun dengan labu- labunya
    Biar tidak berjubah dan berkopiah tapi hati jujur dan Amanah Daripada berjubah dan kopiah tapi hati munafiq

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceh.. Pencuri yg baek hati & amanah kunun.. lawak laa pan nih..

      Delete
  5. Semoga ahli pas diberikan hidayah dari Allah agar tersedar dari diperbodohkan oleh pemimpin yg mempergunakan agama demi kepentingan peribadi.

    Semoga tersedar darinketaksuban kpd manusia dan mampu membezakan ulama dan ularsemak. Semoga mampu membezakan fitnah dan kebenaran dan terhindar dari perjuangan asobiyah

    ReplyDelete
    Replies

    1. KUALA LUMPUR 12 Jan. – Orang Melayu dinasihatkan supaya tidak tertipu dengan strategi DAP yang mendakwa parti itu tidak anti Melayu dan Islam.
      Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, dakwaan itu jelas bertentangan dengan tindakan parti itu sebelum ini yang sering mempertikai dan mempersoalkan keistimewaan orang Melayu dan Islam di negara ini.
      Katanya, sikap sebenar DAP dapat dilihat apabila mempersoalkan Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang menggariskan pelbagai inisiatif untuk meningkatkan ekonomi orang Melayu.
      “Kenyataan ini sebenarnya me­ngulangi skrip-skrip yang lalu dan saya menyifatkan ini semua janji kering kepemimpinan parti tersebut untuk menarik undi orang Melayu.
      “Jika benar DAP ini parti yang tidak anti Melayu dan Islam, saya ingin mempersoalkan kepemimpinan tertinggi mereka yang majoriti dianggotai oleh orang Cina,” katanya dalam sidang akhbar di Pejabat Perkasa di Wisma Koperasi Guru-Guru Malaysia Berhad (KGMB), di sini hari ini.
      Beliau mengulas me­ngenai ura-ura bahawa DAP bakal memper­kenalkan lebih ramai calon Melayu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
      Dalam perkembangan lain, Ibrahim yang juga bekas Ahli Parlimen Pasir Mas berkata, beliau tidak per­caya terdapat pelajar institusi pe­ngajian tinggi awam (IPTA) di negara ini mengalami kebuluran.
      Katanya, situasi sebenarnya adalah pelajar hari ini tidak biasa hidup susah dan gagal membiasakan diri dengan kos sara hidup yang semakin meningkat.
      “Saya tidak percaya terdapat pelajar IPTA di negara ini hidup kebuluran ke­rana Malaysia mempunyai banyak makanan berlebihan. Mungkin terdapat pelajar yang kurang berkemampuan yang terpaksa menanggung semua keperluan termasuk yuran sendiri.
      “Atau pelajar ber­kenaan hanya mendapat pinjaman untuk membayar yuran manakala kos sara hidup seperti makan, minum dan keperluan belajar perlu ditanggung sendiri,” katanya merujuk laporan terdapat penuntut universiti kelaparan yang menjadi viral di laman sosial baru-baru ini.

      Delete
  6. Sanggup bermusuhan hanya kerana berlainan fahaman politik. Itukah yg dianjurkan oleh Islam. Katanya Pas parti Islam. Cakap tak serupa bikin

    ReplyDelete
    Replies
    1. musuh politik. kena paham.klu melibat agama pas akan "berkawan" dgn pan.cthnya melibat pengurusan orang yg meninggal dunia. kawan takkan tuduh kawan pengganas. kwn takkan bwk lari kerusi yg dimenangi.. itu musuh namanya..

      Delete
    2. sapa yg wujudkan musuh?pan imayam kan.depa tentang oenyertaan pas dlm ph peringkat awal tapi sekarang desak pas masuk ph utk mintak kerusi pru.pan imayam lupa sapa musuh sebaliknya menyerang pas dlm smua program.mmg jenis tak boleh buat kawan.

      Delete
  7. Tahniah AMANAH, PKR & DAP yg membentuk pakatan baru iaitu PAKATAN HARAPAN. Inilah yg rakyat Malaysia yg pelbagai bangsa dan agama mahukan iaitu politik matang dan bijaksana untuk menggantikan BN/umno. Rakyat Malaysia benci politik korup, dendam, perkauman dan menghasut. Rakyat Malaysia mahukan pakatan yg kukuh, kuat dan bersatu padu untuk menumbangkan BN dlm PRU ke-14. Rakyat benci politik umno/BN yg telah merosakkan sistem pemerintahan negara. Ayuh seluruh rakyat Malaysia kita bersama PAKATAN HARAPAN kerana inilah pakatan yg akan menumbangkan BN dlm PRU ke-14. Selamatkan Malaysia

    ReplyDelete
    Replies

    1. KUALA LUMPUR 12 Jan. – Orang Melayu dinasihatkan supaya tidak tertipu dengan strategi DAP yang mendakwa parti itu tidak anti Melayu dan Islam.
      Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, dakwaan itu jelas bertentangan dengan tindakan parti itu sebelum ini yang sering mempertikai dan mempersoalkan keistimewaan orang Melayu dan Islam di negara ini.
      Katanya, sikap sebenar DAP dapat dilihat apabila mempersoalkan Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang menggariskan pelbagai inisiatif untuk meningkatkan ekonomi orang Melayu.
      “Kenyataan ini sebenarnya me­ngulangi skrip-skrip yang lalu dan saya menyifatkan ini semua janji kering kepemimpinan parti tersebut untuk menarik undi orang Melayu.
      “Jika benar DAP ini parti yang tidak anti Melayu dan Islam, saya ingin mempersoalkan kepemimpinan tertinggi mereka yang majoriti dianggotai oleh orang Cina,” katanya dalam sidang akhbar di Pejabat Perkasa di Wisma Koperasi Guru-Guru Malaysia Berhad (KGMB), di sini hari ini.
      Beliau mengulas me­ngenai ura-ura bahawa DAP bakal memper­kenalkan lebih ramai calon Melayu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).


      Delete
  8. Memang lebai malang dah kena kencing sampai telanjang habis jubah serban hilang sbb nak tangkap anjing. Nak jadi ug kunun, hudud kena kencing, jemaah pecah belah. Dah tu tak tersenarai dalam pakatan baru. Tak lama lagi semua parti politik akan memusuhi pas.
    Kejahilan terserlah. Nampak jelas bangang nya.

    Tak payah mimpilah lebai2 putrajaya tu. Duduk dalam jubah main siku lutut dalam jubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jubah,serban tolong jgn hina.. kami orang islam pantang benda ni dibuat main. bukan pakaian tu yg salah.. orang yg pakai berkemungkinan salah. aku tak tau kau agama apa,tapi tolong jg bahasa tu cikit..

      Delete
  9. Mcm PAS ni...dh berdekad wujud msh x matang lg....PAS parti dakwah...mesra ibadah...bkn mencari musuh....bahkan menyempurnakan lawan & kwn ke landasan yg benar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP pun dah berdekad wujudnya. Matang ke dia? Tak nak tanya fasal perintah Malaysia, tapi nak tanya berapa negeri DAP perintah secara solo?

      Delete
  10. PAS DAH MEROYAN...TAK PERLU LAYAN!!!
    RAKYAT PERLUKAN PARTI YANG MENDOKONG RAKYAT BUKAN PARTI PENASIHAT TAPI TAK TAHU MENASIHATI ORANG KANAN DAN KIRI...ANGAN2 MAT JENIN!!!! MUSANG BERJANGKUT KOT!!!

    ReplyDelete
  11. Tuan guru, jangan berhimpunan bantah tppa, tuan nasihatkan aje, kalau tak mahu ikut nasihat tuan guru bererti, mrk tidak menghurmati tuan guru, jatoh maruah tuan guru.

    Tuan guru, satu aje saya nak g tau tuan guru, iaitu tuan guru mesti ingat daya usaha ds najib ada yg baiknya. Jangan tentang dia, jangan bantah dia, sokong pm kita

    ReplyDelete
  12. Perghhhh. Mantap body alimah,kalah body omakkau
    Kalau omakkau mcmtu, aku sokong omakkau tp omakkau kene kasi la upah sikit2 yek.Kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Badan Mak ko lagi mantap.

      Semalam Mak ko dan aku......

      sekian,

      Jeff Ulu Bernam
      Reformasi Reform

      Delete
  13. Salam mana 2.6 bilion?

    Vape ganggu pendapatan pemimpin umno. Umum maklum cukai daripada rokok setiap tahun dalam bilion! Untuk difaraidkan kepada pemimpin - pemimpin umno.

    Apabila datang vape untuk mengurangkan jumlah perokok apakah kesannya kepada cukai income pemimpin umno ini?

    Jika dikira haram, rokok terlebih dahulu difatwakan haram. Tetapi kenapa tiada serangan secara besar besaran ke atas rokok? kerana alasan rokok membahayakan kesihatan boleh digunakan untuk menaikkan cukai rokok sewenang-wenangnya.

    Tepat sekali jawapan tuan-tuan, vape tiada cukai dan paling membimbangkan ia mengurangkan jumlah perokok. Kurang rokok, kurang cukai, kurang cukai kurang income pemimpin umno.

    2.6 bilion masih tak cukup tuan-tuan kerana rezeki yang tidak berkat macam rezeki penjawat awam yang datang lewat balik awal buat bisnes luar, rezeki macam air laut makin banyak diminum makin haus.

    pertahankan vape kurangkan perokok!

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, spm >5A degree dan guru, 4A-3A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am, adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai heee )

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ko tau dak kos rawatan penyakit berkaitan dg hisab rokok hampir 2 kali ganda dp cukai yang kenakan pada rokok. Cukai rokok hanya sekitar rm2b sahaja. sementara kos rawatan penyakit2 yang berkaitan dg rokok dianggarkan lebih dp rm3b.

      Kita juga mau tau bagaiman wang rm3b boleh hilang masa Anwar jadi Menteri Kewangan dulu.

      Delete
  14. Memang PAS kuat dgn sesama mereka, Ijtimak Praya ramai, dari dulu lagi dah berlaku macam ini tetapi sampai praya PAS Kalah.

    Kenapa ? Kerana PAS kuat dalam Parti mereka sahaja. Kemenangan Calon dan Parti bergantung terutamanya kepada sokongan rakyat.

    Rakyat berbilang Kaum di Selangor dah kenal PAS telah lama bersama UMNO BN sebab itulah Hadi Awang dan pemimpin PAS yg lain tidak menolak Budget Najib bila dikemukakan di Parlimen baru ni.

    Amanah nak bertanding dimana-mana terutamanya dikerusi 29 DUN bukan PKR dan DAP dalam Pakatan Harapan. mengapa PAS Sibuk sangat kononnya Takkan Serahkan Satu Kerusi pun pada Amanah spt Kata Tuan Ibrahim.

    TITM pun Dah Kalah banyak Kali(3X) di DUN Jengka. Kerana Pengundi Jengka pun menolak TITM.

    Fikir-fikirlah " Jangan Syok Sendiri.

    ReplyDelete
  15. Parti politik mana akan percaya PAS untuk berkawan,????.
    SUA umno dah siang2 belasah pas,parti tak boleh diharap,asyik suka gadoh!!.

    MCA/gerakkan/mic/PPP..ikut mood..nak berkawanka atau tak DGN SYARAT takmahu hudud??

    Parti bersatu sabah pimpinan pairin dah siang-siang tolak pas.
    PBB/SUPP Serawak siang-siang lagi tak hingin dgn PAS.

    Yang tinggal hanya parti "kita" dan beberapa ngo/perkasa yg tak laku sahaja bersama PAS.

    Dari "TRACK RECORD,Kepimpinan pas selepas era TGNA/Fadhil nor".

    1.Selalu u-turn.
    2.Buat perjanjian,siap tanda tangan antara semua president bersetuju, tapi prsedint pas mungkir janji seperti "buku jingga".

    3.Pemimpin-pemimpin PAS,rela suka ditipu berkali-kali sagggup masuk kalubang anaconda berkali-kali.

    4.Hak dia hak dia,hak orang dia nak.

    5.MEM"BAPTISKAN" pemimpin-pemimpin Umno/Najib, bila berkawan/bekerjasama dgn PAS sahaja,dah jadi suci/bersih,umpama bayi baru lahir kamuka bumi.

    6.Soal/prinsip dan disiplin tak diambil kira. Pemimpin pas bebas dosa,boleh ponteng/boleh maki hamun-orang/boleh senang2 buat fatwa.Tak walaq terus jadi kapiaq.

    7.Semua keputusan hanyalah berdasarkan.........."Apa untungnya aku/menantu aku/geng aku/parti aku".."Apa ruginya aku/menantu aku,geng aku /parti aku". Bukan berdasarkan "Apa yg Allah hendak/perintahkan dan disuruh ikuti cara rasulallah saw".

    8.Ilmu agama hanya ada di lidah sahaja untuk amalan yg diperintahkan oleh Allah RAHMATULALAM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat peraturan guna IT ( ikut terlintas ). macam mana nak tadbir organisasi apatah lagi negeri dan Negara.

      Masa tu baru Nampak tak sesuai terus buat peraturan. Lepas ni tak tahulah berapa peraturan lagi akan dikeluarkan.

      Delete
    2. hanya sebahagian kecil ahli dan penyokong PAS keluar parti kerana tidak selesa dengan kepimpinan PAS yang ada, namun 90% bertawaquf dan memulau program parti. Mereka bukan sahaja secara terus terang mengkritik pimpinan parti yang ada, bahkan mereka mahu pimpinan ditukar.

      Delete
  16. pinjam ungkapan tuan presideng kalah tak ada hal. yang penting redha Allah. kan gitu

    ReplyDelete
  17. Orang atas pagar macamana nak undi PAS?????
    parti carca-merba????

    President kata boleh bekerjasama dgn umno???
    Mustaffa ali kata,hanya tolong-menolong dgn umno??
    TITM/Iskandar kata tak nak bekejasama dgn umno/BN??
    Dan yg terbaharu ustaZ idris kata PAS ,Menjadi penasihat pada semua PULAK???Pembangkang pun BOLEH???Pada Umno/BN pun BOLEH????
    Zuhdi lagi "ADVANCE" Najib/umno sudah tiada dosa lagi,sekarang ni zuhdi sedang mencari dosa DAP,kerjasama dgn israel????APCO yg menasihati umno tu datangnya dari mana aikkk???dari "KOKDiang" kot.


    sEMUA ORANG "confused",orang ramai confused,ahli2 biasa lagi confused.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUALA LUMPUR 12 Jan. – Orang Melayu dinasihatkan supaya tidak tertipu dengan strategi DAP yang mendakwa parti itu tidak anti Melayu dan Islam.
      Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, dakwaan itu jelas bertentangan dengan tindakan parti itu sebelum ini yang sering mempertikai dan mempersoalkan keistimewaan orang Melayu dan Islam di negara ini.
      Katanya, sikap sebenar DAP dapat dilihat apabila mempersoalkan Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang menggariskan pelbagai inisiatif untuk meningkatkan ekonomi orang Melayu.
      “Kenyataan ini sebenarnya me­ngulangi skrip-skrip yang lalu dan saya menyifatkan ini semua janji kering kepemimpinan parti tersebut untuk menarik undi orang Melayu.
      “Jika benar DAP ini parti yang tidak anti Melayu dan Islam, saya ingin mempersoalkan kepemimpinan tertinggi mereka yang majoriti dianggotai oleh orang Cina,” katanya dalam sidang akhbar di Pejabat Perkasa di Wisma Koperasi Guru-Guru Malaysia Berhad (KGMB), di sini hari ini.
      Beliau mengulas me­ngenai ura-ura bahawa DAP bakal memper­kenalkan lebih ramai calon Melayu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

      Delete
  18. Kepada jentera Pilihanraya PAS berkerjalah kamu untuk orang yang menyusahkan kamu. Kamu berkerja bersungguh menbantu kemudian org yg kamu bantu akan bantu pula org lain yang telah menyusahkan rakyat Malaysia keseluruhannya.

    Kepada jentera pilihan raya PAS ambil ikhtibar peristiwa yg berlaku pada suami cik gu Mala di Johor. Itu satu cth kecil saja jika dibandingkan kesengsaraan (tak larat nak catat disini) yg dihadapi oleh ramai lagi ahli, penyokong dan jentera PAS lain.

    Bodohlah kerja bermati2an sdgkan pihak atasan bantu musuh kita. Nak Tanya cik gu Mala skrg masih dalam PAS atau dan hijrah. Kalau masih dlm PAS gak, aku tak dapat nak bayangkan ........ .

    ReplyDelete
  19. PSJ Selangor pulak nak berselindung konon-konon UMNO bukan kawan sedondon.

    Dalam pertandingan kehilangan kerusi memang ada tetapi 8 kerusi yang PAS akan terlepas ia lah kerusi yang mudah menang jika PAS tidak memutuskan hubungan dengan DAP.

    Sekarang PAS terpaksa berkerja keras semula untuk 5 kerusi baru yang peluang menang amat sukar jika tanpa bantuan UMNO.

    Apa pun PAS telah gagal berdakwah iaitu teladan melalui kepimpinan di 8 kerusi tersebut.

    ReplyDelete
  20. Penyokong PAS jom.tukar kepada AMANAH, sekarang ni mengundi PAS samalah seperti mengundi untuk UMNO.. pecayalah. Memilih AMANAH tidak semestinya mengundi DAP... Jom tukar semua.

    ReplyDelete
  21. Cuihhhhh....kot ya pun janganlah tunjukkan gila kuasa...Nak pertahan hak sendiri pertahankanlah, jangan larang orang bersaing dalam demokrasi...

    Gila apakah yang melanda Pas sekarang...Mana reda Allah yang dicari kalau dok congak nak sapu semua...

    Ayuh pegang prinsip ini:

    "Undi aku bukan lagi untuk Pas dan jauh sekali untuk Umno/BN"

    Maka PH perlu memastikan calon-calonnya diletakkan di semua tempat.

    ReplyDelete
  22. PAS akan terus tertekan. Keadaan yang di 'cipta' akan membuat PAS serba tak kena. Presiden PAS pun dah mula lari dari temu-bual dengan wartawan.

    Hanya dalam satu temu-bual dengan media dengan Presiden mengenai pendapat dokumen Pakatan Harapan. Yang Presiden dok ulang PAS dulu pernah .. 60 tahun PAS masih kuat.. Presiden mengenepikan apa yang rakyat harapkan dan masalah 60 tahun lalu dengan masalah sekarang.

    Jika itu sahaja jawapan yang Presiden boleh berikan sebagai ukuran, Presiden sepatutnya menjadikan pengalaman PAS di tipu UMNO pun sama macam sekarang. Jika keadaan PAS kuat macam dulu-dulu, PAS pun di tipu UMNO pun macam dulu.

    Hj Hadi tidak sesuai menjadi Presiden di zaman ini kerana asyik retro dengan lagu 'dulu-dulu',

    Pakatan Harapan telah memperbaiki kerjasama menjadi lebih baik dari dulu dan beberapa keputusan yang akan di buat bersama-sama akan terus menyegarkan Pakatan Harapan dari masa ke semasa.

    ReplyDelete
  23. amat munafik jika pas berbibcara mengenai kerusi parlimen dan pilihanraya.

    pas sudah lari dr asas perjuangan utk tidak menang kepada berkira2 mengenai kerusi dl pilihanraya

    kenyataan pas bukan nk menang PRU bukan fitnah.. ia dpd mulut pemimpin pas sendiri

    dn kini berkira2 mengenai kerusi PRU pun bukan fitnah..ia dr mulut pemimpin pas sendiri.

    apa lagi kalau bukan kekeliruan. apa lagi klu bukan putar belit. apa lagi kalau bukan sifat munafik. apa lagi hujah suci yg nk pas beritahu rakyat.

    sekarang ckp betul2 la wahai haji2 serban kontot.. lu mahu menang PRU atau tak mahu... lu bikin gua kelilu la haji. apa punya haji la ini mcm.

    ReplyDelete
  24. Apa yang tuan komen itu mungkin betul di sesetengah kawasan. PAS hanya berharap kepada penyokong yang taksud sahaja untuk mengundi mereka. Tapi kami di Selangor bahkan di Perak, Penang dan kebanyakan negeri lebih maju di pantai barat semenajung, pola ini jauh berbeza. Kami memerlukan parti atau gabungan parti2 yang mampu untuk menjatuhkan BN dan mentadbir negara dengan baik.

    Sejauhmana PAS mampu mentadbir negara secara bersendirian? Dengan kemenangan sekitar 20-40 kerusi parlimen setiap kali pilihanraya, adakah PAS mampu menumbangkan BN? Oleh yang demikian, Rakyat yang bijak tidak akan memilih PAS. Rakyat akan memilih Pakatan HArapan yang terdiri dari 3 parti utama yang mampun menggantikan BN. jadi saya tidak hairan pertembungan BN, PH dan PAS. Rakyat yang bijak mampu menilai bukan mengundi semberono.

    ReplyDelete
  25. Betul, PAS bukan nak kuasa politik. PAS nak tegakkan Islam saja, justeru ingin jadi penasihat kpd umno/bn agar berjaya mentadbir negara seperti kejayaan mereka mentadbir Terengganu dan Kedah sepenggal saja dulu.

    ReplyDelete
  26. Alhamdulillah 10 kerusi PBT,yg diberi oleh PKR/DAP parti yg mempunyai dasar bukan Islam,telah menunjukkan "SETIAKAWAN" yg TULIN,manakala parti yg mengaku membawa dasar Islam terlalu "KEDEKUT PIANG".Sebagai orang islam kita kena YAKIN seYAKINnya rezeki Allah dah "TETAPKAN" sejak "AZALI" lagi,tak perlu dirisaukan.

    BETULAH TELAHAN orang-ramai PAS ni,tak boleh ajak "BERKAWAN" HAK DIA HAK DIA,HAK ORANG DIA NAK (Seperti di Damansara/sg nibong penang dan 3 tempat lagi di terengganu.)

    ReplyDelete
  27. Tahniah AMANAH. Allah jualah yang menarik dan memberi. Bersyukurlah, gunakan peluang ini untuk menunjukkan kebolehan AMANAH untuk menawan hati rakyat. Kerja dengan ikhlas, orang akan hargai. Give more than you can.

    ReplyDelete
  28. PAS bukan tamak atau kedekut.
    Jika PAS yakin kuat dan boleh menang PRU, tidak menjadi hal PAS memberi kerusi kepada Amanah.
    PAS sudah lemah dan bertambah teruk lagi bila Hj Hadi dengan Najib bertukar lagi dari Sedondon jadi Ta'awun. Lepas ini warna apa pulak lah ..

    Dalam kesepakatan ketiga-tiga parti di Selangor antara PKR, DAP dan PAS, PAS Selangor ikut perangai PAS di lain-lain negeri. Jika ujud persefahaman dan kesepakatan di antara PAS dengan PKR dan DAP, PAS sepatutnya sanggup berkorban demi masa hadapan semua pihak untuk terus mentadbir Selangor.

    PAS Selangor telah gagal menunjukkan sikap seperti mana yang diharapkan oleh rakyat Selangor. Malah selepas ini PAS akan terus menuduh Amanah mengikut kata-kata DAP tanpa mengatakan DAP anti-Islam. Kerana menuduh Amanah mengikut kata-kata DAP sudah cukup menyampaikan message yang DAP ialah parti Cina.

    Jika benar DAP Cina bermakna bukan Amanah mengikut kata-kata DAP, tetapi DAP yang mengikut dan tunduk pada AMANAH.

    ReplyDelete
  29. PANtaik adalah benda yg keluar dari lubang PANtat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi satu yg rosak akhlaknya bila menulis, ibu bapa kamu tak mengajar ke atau mereka pun sama jenis kurang ajar mulut. Tak ada lain P....Tm kata orang Bangang lah, sekorlah . Kata Isle Isle tp,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Delete
  30. Kehkeh...tajuk artikel ni pasal org2 Pkr yg kurang berakhlak tapi geng anti Pas sibok hantam Pas. Akai ada ka?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...