Wednesday 6 January 2016

KEPUTUSAN YANG PASTI BUAT PERATIB UG MERAUNG HENTAK KEPALA DEKAT DINDING ..... MAJLIS SYURA ULAMA PAS PUTUSKAN PAS TIDAK AKAN MENYERTAI BN.


PAS memutuskan bahawa parti Islam itu tidak akan menyertai gabungan Barisan Nasonal (BN).

Setiausaha Majlis Syura Ulama, Datuk Dr Nik Zawawi Salleh berkata, keputusan itu dibuat Majlis Syura Ulama PAS yang bersidang Sabtu lalu.

Katanya, PAS juga terbuka bekerjasama dengan mana-mana pihak melibatkan soal agama Islam.

“Majlis Syura Ulama PAS yang bersidang pada 21 Rabiul Awwal 1437H bersamaan 2 Januari 2016M telah bersetuju untuk meneruskan agenda kerjasama dengan mana-mana pihak dalam perkara kebaikan dan ketaqwaan demi untuk memperkukuhkan Islam dan perjuangannya.

“Majlis Syura Ulama juga menegaskan bahawa PAS tidak akan menyertai Barisan Nasional,” katanya dalam kenyataan pada Rabu.

Keputusan itu menamatkan spekulasi bahawa PAS dan UMNO akan membentuk gabungan parti politik sebelum ini.

Mengikut kaji selidik Institut Darul Ehsan (IDE) November lalu, lebih 45 peratus responden di Selangor tidak bersetuju dengan kerjasama antara PAS dengan UMNO.

Timbalan Pengerusinya, Prof Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman berkata dengan keputusan tersebut menunjukkan kerjasama itu tidak akan memberi sebarang manfaat kepada nasib orang Melayu di negara ini.

59 comments:

  1. Serangan demi serang oleh AMANAH bukan sahajaa tidak disenangi oleh PKR malah rakaan sekutunya PASMA pun membuat teguran. Pengerusi PasMa Pulau Pinang Zolkifly Md Lazim menegur Naib Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Mujahid Yusuf Rawa dalam isu debat IS dan Al Maunah.

    Dalam kenyataan tersebut, Zolkifly berkata lebih elok jika pemimpin AMANAH mencari jalan untuk berdebat dengan pemimpin BN, yang walaupun menjadi pembangkang negeri tetapi masih berkuasa di peringkat pusat.

    Makin hari makin kita lihat AMANAH menjadi kudis gatal dalam pembangkang dan ini akan menyababkan pembangkang menjadi makin lemah. Matlamat ke Putrajaya makin kabur kerana AMANAH tertipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam sanggup Jadi hamba abdi DAP yg anti Islam untuk menghancurkan PKR Dan PAS

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. takkan DAP jer....

      apa kabar MCA..apa kabar GERAKAN...apa kabar MIC...yg tentunya menyokong perjuangan islam ala PIS....

      Delete
    3. Kamarul ni balaci PAN Imayam ni, sebut DAP je trus lompat. Kah kah kah.

      Suci benar DAP di mata kamu

      Delete
    4. DAP mencerva khutbah, macai PAN Imayam redha. Mungkin Kamarul mencari keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang. Yg hina itu kaum Melayu Islam yg suci ITU DAP bagi balaci PAN Imayam

      DAP Bantah Teks Khutbah Aidil Adha 'DAP Menentang Islam' ...

      DAP menggesa supaya Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang didakwa sebagai menghina parti itu.

      Delete
    5. Adakah PAN Imayam redha larangan penggunaam speaker masjid di Pulau Pinang.

      Hello PAN Imayam, kamu cemuh PAS, Isma, Ulamak, Azmin Ali, PUM. Harap2 jgn cemuh masjid pula dgn pengharaman penggunaam speaker masjid di PPinang


      GEORGE TOWN, Rabu — Keputusan larangan menggunakan pembesar suara di luar masjid dan surau kecuali untuk azan dan iqamah di Pulau Pinang akan diwartakan tidak lama lagi.

      Perkara itu dinyatakan melalui surat Jabatan Mufti Negeri Pulau Pinang bertarikh 1 Sept lepas berhubung keputusan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang bertarikh 1 dan 2 Julai dan disahkan dalam mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang pada 23 dan 24 Ogos lepas.

      Surat yang memetik cabutan minit Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang itu menyebut bahawa mesyuarat bersetuju agar Irsyad hukum yang diputuskan melalui Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri bertarikh 7 April 2011 mengenai larangan membaca Al-Quran sebelum Subuh dengan menggunakan pembesar suara di luar masjid dan surau perlu ditambah baik dengan memasukkan larangan menggunakan pembesar suara di luar masjid dan surau bagi semua program seperti qiamulail, tahajud, kuliah, mesyuarat dan seumpamanya.

      Delete
    6. Hahaha....kalau islam tidak mengalakkan bersubahat dgn penyamun adakah patut pas bersama umno!! Guna akal bila berfikir kecuali pas pengikut sesat halai haram tidak dpt bedakan.masalah besar negara ini adalah negara ini negara islam tetapi islam atas nama tidak dlm pentabiran negara yg amanah jujur bertanggungjawap hukum undang2 yg adil dan saksama.

      Delete
    7. Anon 13:18,UG tak wujud macam tak wujudnya Bigfoot. Yg wujud adalah DAP yg anti Islam Dan hamba abdi mereka PAN.Imayam

      Delete
    8. woiiii...ahli pas yang tahap macai2 memang xmau ug. tapi hadi awang and the gang mauuuuuuu.kah kah kahkah

      Delete
    9. Sekarang ni majlis sura dah luluskan untuk Pas jadi abdi umno melalui projek BEKERJASAMA

      Delete
    10. itu...apanama.. sekor bekas abdi DAP Pulau Pinang dari Pas sanggup saman DAP kerana pecat dia daripada jawatan abdi DAP..kakakakahak..!!!

      Delete
    11. dap ajak ahli umno xper...PANdir

      Delete
  2. Puak2 ni bukan blh kira...dasar pengkhianat, penipu, penciplak logo...dh terdesak la katakan...baiah pun langgar selamber je...bawa lari kerusi plk tu...tipu kemasukkan nik omar lg...tipu kata takmau tanding di kelantan...puak2 pngkhianat ni tgh reka isu baru le tewww lps habis mnangis bila bc knyataan majlis syura tu...muakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti PAN Imayam Nak Sabotage PKR


      Ceramah Perdana Parti Amanah Negara (PAN) di Dewan Orang Ramai AU2 Taman Keramat yang turut di hadiri Pemimpin Ulung DAP yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah YB Lim Kit Siang, Penasihat Umum PAN Ustaz Ahmad Awang, Timbalan Presiden PAN Sdr Salahuddin Ayub, Ketua Penerangan PKR Syed Ibrahim Syed Noh, Pengerusi PAN Kelantan Dato' Wan Rahim Wan Abdullah, Timbalan Pengerusi PAN Selangor yang juga ADUN Hulu Kelang YB Hj Shaari Sungip telah membuat pengumuman yang mengejutkan bahawa PAN akan bertanding di parlimen Gombak yang kini disandang Timbalan Presiden PKR yang juga Dato' Menteri Besar Selangor YAB Azmin A

      Delete
    2. Haji Hadi yang khianat...

      Dulu tuduh umno kapir...sekarang dah tak kapir dah.

      Dulu tuduh umno tong taik...sekarang dia diclare dah jadi tong madu dah..

      macai Pas jugak yang kena tipu dulu, kini, selamanya pasal pemimpin pas kebulur jawatang..!!!

      Delete
    3. Pasal Dap dan Pan lagi taik dr umno..
      Lagi mau tunggu ka...hehehe

      Delete
  3. Wahai reformist,

    Jaga2 dgn PAN Imayam, mereka bergerak untuk menghancurkan semangat reformist 1998 dgn mendapat restu DAP.

    Harap Maklum

    Jeff Hulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  4. UG ni fantasi hebat budak2 PAN saja macam fantasi pasal ramai Anak orang Nak masuk PAN. Anak orang itu, Anak orang ini. Anak Abraham Lincoln, Anak Elvis Presley, Anak mike Tyson semua di claim Nak masuk PAN E-Mayam.


    PERIUK" PANAS DENGAN PENAFIAN ANAK NIK AZIZ!!!

    Hehehe!!! Nampak gayanya, dihujung minggu pertama tahun baru ni, puak - puak Pengkhianat Amanah Negara (PAN = Periuk) tu mula rasa tak senang duduk dengan penafian yang dibuat.

    Kalau sebelum ini, kenyataan yang dibuat oleh salah seorang anak Allahyarham Nik Aziz mampu membuatkan mereka 'Sakit Jiwa', mustahil sekiranya kali ini pun ianya tak terkecuali.

    Jika sebelum ini, ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengedarkan khabar angin KONONnya anak kedua Allahyarham Nik Aziz bertindak menyertai parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu.

    Namun malangnya, 'Tuan Punya Badan' sendiri telah tampi menafikan khabar angin yang disebarkan dalam satu kenyataan seperti yang telah disiarkan melalui laman media semalam.
    KOTA BHARU - Nik Omar Nik Abdul Aziz menafikan penyertaan beliau dalam‎ Parti Amanah Negara (Amanah) seperti mana yang dilaporkan portal berita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas dah x relevan.baik bubarkan aja.menyemak.duk menjilat najib plak dah.menyemak.penghalang cita2 rakyat.syuhhh syuhhh syuhhh

      Delete
    2. Pas sedang sibuk jilat Tong Taik

      Delete
  5. PAS tak gabung dng BN...elok la tu...klu ada menyemak jer....BUBAR jer PAS itu .... tak ada pendirian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh eh eh PAN.Imayam ! Dah selfie amoi macam ayatollah korang tu kah kah kah

      Delete
    2. dah tengok video tu...rupanya Haji Hadi tengah cuci Tong Taik...

      Delete
  6. Salam semua dan Selamat Tahun Baru,

    Dah lama saya tak komen disini sebab banyak macai PAN Imayam salah guna nama saya.

    Saya nak nasihatkan Mat Selfie, Din Pudu, Mariah Kari, Click Smart, Sherry Sue Ngip, Ketam Nipah dll wajar bertaubat.

    Cukup2 lah menabur fitnah benda yt takda. Kalau PAN kata UG tu wujud maka wajar ahli2 PAN Imayam pun kata UFO pun wujud. Kah Kah Kah.

    Cukup2 la jadi BALACI DAP tu. Korang rasa tak berdosa ka, bersengkongkol dgn Zionist Penang anti Islam tu.

    Aku yg tak pernah pi usrah pun tau halal haram. Korang tu pis usrah Jim. Ada yg power sampai melawat Qom (Sana ada gua Imam hilang kah kah kah). AKu tak pernah buat. Tapi aku yg grassroot Keadilan ni pun tau halal haram

    Insaflah lah kamu, dah tua dah tu. rata2 umur dah 60 tahun. Tak mau tobat ka?

    Okey aku nak Iktiqaf dan baca yassin kat masjid sebelum zuhur. Korang tobat okey.

    Dgn Penuh Ikhlas
    Jeff Hulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. DULU MAKI HAMUN, SEKARANG DAH "UBAH" PULAK!!!

      Huh! Memang dasar manusia takde pendirian betul puak - puak Pengkhianat Amanah Negara (PAN) ni. Hari tu, bukan main sedap lagi diorang maki hamun PAS secara terang - terangan.

      Tak cukup hanya sekadar diatas pentas dan dilaman media sosial. Malah sampai ke lubang cacing pun diorang sanggup menghamburkan pelbagai dakwaan dan tuduhan terhadap PAS secara terbuka.

      Semuanya demi untuk memenuhi kehendak dan kemahuan nafsu diorang sendiri serta menjaga kepentingan Politik Peribadi puak - puak DAPigs selaku 'Abang Besar' mereka semata - mata.

      Tapi, dek kerana kehangatan rakyat menyambut baik cadangan untuk UMNO dan PAS menjalinkan kerjasama Politik, nampak gayanya puak - puak PAN tu dah mula 'Kecut Buah Kerandut'.

      Nak pulak apabila Pilihan Raya Negeri Sarawak bakal diadakan tak berapa lama lagi. Nampak sangat yang puak - puak PAN tu TAKUT nak berhadapa dengan kenyataan yang sebenar.

      Mungkin sebab itulah kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAN ni agak berlainan dari yang biasa dihamburkan kepada PAS. Katanya, mereka sentiasa 'Terbuka' untuk menerima PAS.
      SHAH ALAM – Pakatan Harapan sentiasa membuka pintu buat Pas bagi sebarang perbincangan berhubung dengan pembahagian kerusi bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak April depan.

      Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Salahuddin Ayub berkata, Pas berhak untuk bertanding di mana-mana kawasan Dun yang dikehendaki memandangkan parti itu bukan sebahagian daripada Pakatan Harapan.

      “Dulu ketika dalam PR, semua keputusan yang dibuat adalah secara bersama tapi bila Pas bukan lagi sebahagian daripada Pakatan Harapan, mereka (Pas) berhak untuk bertanding di mana sahaja yang mereka kehendaki.


      “Namun begitu, kita (Pakatan Harapan) sentiasa buka pintu buat Pas bagi mengadakan sebarang perbincangan mengenai pembahagian kerusi di PRN Sarawak nanti,” katanya ketika dihubungi.
      Heh! Kan nampak sangat yang kenyataan Si Din Pudu tu hanya sekadar 'Wayang' semata - mata. Alasan yang diberikan Si Din Pudu tu jelas membuktikan bahawa mereka dah mula 'Takut Pada Bayang - Bayang' sendiri. Mungkin sebab itulah diorang terpaksa ubah pendirian!!!

      Delete
    2. Saudara-Saudari yang dihormati. Salam hormat kepada semua.

      Tolong jangan terperdaya dengan Anon 12.01 dan 12.53 mereka bukan saya.

      Mereka adalah kafir. Kerja mereka adalah pencaci dan pemfitnah saya. Jangan terperdaya. Jangan tertipu.

      Saya adalah Jeff Ulu Bernam sebenar dan ori. Saya akan pertahankan martabat saya.

      sekian terima kasih,

      Jeff Ulu Bernam
      Reformis Tegar

      Delete
  7. Omak tak faham ke antara kerjasama dg bergabung. Tak seorang pun ahli UMNO yg setuju untuk bergabung. kerana bergabung akan 'mencederakan' dan akan melenyapkan BN. bergabung atau 'UG' hanya istilah yg digunakan oleh DAP untuk menakut2kan PAS saja. Bayangkan jika UMNO bergabung dg PAS , apa akan jadi kepada parti2 komponen BN lain yg jumlah 43 buah itu? apakah mereka akan keluar dp BN. semua ini perlu difikirkan dulu.

    UMNO dan PAS hanya mempunya 110 kerusi saja tak boleh membentuk kerajaan pun.

    Kerjasama lain maksudnya, contoh di Selangor terdapat 10 kawasan DUN yang akan bertanding tiga penjuru UMNO, PAS, pakatan.
    Untuk menjalinkan kerjasama, UMNO tidak akan bertanding di 5 kawasan dan memberi laluan kpd PAS untuk mengutip undi2 dp penyokong UMNO.

    Sementara di 5 kawasan yg lain pula keadaan sebaliknya berlaku.
    Dengan cara begini kebarangkalian PAS dan UMNO akan menang ada tinggi dp pertanding 3 penjuru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah UG ni macam hujah anak sipolan-sipolan Nak masuk PAN Imayam. Ia hanya khayalan PANdusta sahaja

      Balik la wei

      Delete
    2. banyak pehak yang tak paham kaedah kerjasama yang digunapakai oleh Haji Hadi.

      Maksud kerjasama cara Haji Hadi ialah seperti yang ditunjukkan pada PRU 13 lalu di 6 kerusi iaitu bila diputuskan kawasan itu untuk PKR, maka Haji hadi pun bekerjasama meletakkan calon Pas di situ.

      Maknanya disisi Haj Hadi, Pas dan PKR bekerjasama melawan Umno/BN...hasilnya dua-dua ko bersama-sama....

      kakakkakahak...!!!

      Delete
  8. hahaha....

    Bodoh Omak Kau....

    Sapa kata Pas nak masuk BN

    Yang Haji Hadi kata ialah BEKRJASAMA DENGAN UMNO

    Tidak joint merompak pun tak apa...cukup dengan bekerjasama saja.

    Contoh:

    Omak Kau kerja sebagai Pengawal Keselamatan jaga bank. Dia ada kenalan kerja sebagai perompak. Perompak bagi tau Omak pukul 12tgh esok dia nak rompak bank tempat Omak bertugas dan MINTA OMAK BEKERJASAMA.

    Besok, pukul 11.59 pagi Omak tergesa-gesa pergi tandas atas alasan nak tukar "pampers". Pukul 12 thg hari perompak masuk bank dan merompak dengan mudah tanpa halangan kerana pengawal keselamatan iaitu Omak memberi laluan (bekerjasama).

    Oleh itu Pas tak perlu masuk BN, lebih afdhal dengan BEKERJASAMA bersama Umno. Dengan itu hasrat Pas dan Umno sama-sama tercapai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UG ni fantasi hebat budak2 PAN saja macam fantasi pasal ramai Anak orang Nak masuk PAN. Anak orang itu, Anak orang ini. Anak Abraham Lincoln, Anak Elvis Presley, Anak mike Tyson semua di claim Nak masuk PAN E-Mayam.

      Delete
    2. Perompak hukumnya di potong tangan & kaki
      Pengkhianat hukumnya disalib (sekarang di pancung) sampai mati

      Delete
    3. DAP menghina Fatwa tapi PAN Imayam senyap. Terbuktilah PAN Imayam BALACI DAP


      Pertikai fatwa: EXCO DAP tak faham konsep Rahmatan Lil Alamin, Maqasid Syarak


      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, Rabu – Timbalan Mufti Perak hari ini menempelak Exco parti rasis dan cauvinis DAP, Datuk Teng Chang Khim apabila mempertikai keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang memutuskan rokok elektronik atau vape sebagai haram.

      Sambil menyifatkan Datuk Teng sengaja mahu menafikan peranan Islam sebagai asas kenegaraan Malaysia, katanya kenyataan yang dikeluarkan sebenarnya adalah kesinambungan kepada gerakan menafikan moral policing dalam masyarakat.

      Delete
    4. Haji Hadi Shushi pun senyap pasal vape...

      Tak pernah nampak pun komen dia...

      ya lah..dia sibuk dengan tong taik...mana masa nak layan pasal vape

      Delete
  9. Padan muka umno, dh nk mampos terkapai kapai minta tlg...
    Tahniah pas, jgn sekali2 masuk dlm tong taik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg masuk tong taik ialah PAN Imayam, masuk tong taik DAP yg istinja dgn kertas tisu

      Delete
    2. hahaha...
      bila pulak DAP jadi Tong Taik.

      Yang Pas selalu jaja ialah Umno tong taik...
      Itu dululah...sekarang tong taik umno itulah yang pas jilat siang malam sekarang..

      Delete
    3. Klu dap bkn tong taik, maka dap kandang babill lah. Jadi pan ni selesalah sekandang dgn dap?

      Delete
  10. Kat S'gor tu tak kerjasama ngan PH, tp stay ngan PKR.
    Gitu kot gamaknyer ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR no hal So apa hujah

      Delete
    2. pkr adalah sebahagian dari pakatan harapan. pas dah putuskan hubungan dengan pakatan harapan. so, ini hujah aku. kalau bab duit pak lebai pun meleleh air liur nooo.

      Delete
    3. hujahnya Pas makan sepinggan dengan DAP

      Delete
  11. Untuk beribu2 kali, macai PAN Imayam kalah berhujah. Kah kah kah.

    Petang ni macai PAN makan kuih TART ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyokong pas yang kalah berhujah.memalukan.

      Delete
    2. pas ni macam berak tengah jalan la.tapi xmau mengaku.kikiki

      Delete
    3. nak hujah apa lagi...
      si macai Pas bodoh piang..
      bos pas di Selangor makan sepinggan dengan DAP.

      Sapa bodoh..macxai Pas ka..bos pas?

      Delete
  12. Kata orang2 cina mca,Dap dan Gerakan selepas msyura pas buat keputusan ini,;" manyak molo la ini pas,,,,,cantik ma ini macam, biar dia olang kasi gaduh sama sendiri ma, kita lagi untung ma,"

    ReplyDelete
  13. omak kau xmalu.nak masuk pakatan harapan tapi xmau ikut peraturan.blah la weii.pas boleh p melingkup.kami xmau pas mai mengacau pakatan harapan.

    ReplyDelete
  14. Elok la tu, satu parti tudung periuk, satu parti stesen tv... dua2 mengaku islam. Lepas tu bergaduh sama-sendiri. Aku hempap dengan tv dan piring astro rumah aku pada dua2 parti ni baru tahu... tak habis2 nak berkelahi!

    ReplyDelete
  15. Nampak gayanya Haji Hadi kena jilat balik kahak dan ludah.

    Dia yang terhegeh-hegeh pegi merafak Najib sedangkan Majlis Sura tak beri ijin pun...kahakahak..!!!

    ReplyDelete
  16. Satu keputusan yang bijaksana yang dibuat oleh Majlis Syura dan satu langkah yang Cerdik oleh UMNO.

    Ibarat menarik rambut dalam tepung. Tampak kemantangan berfikir telah ada pada kedua-dua Pemimpin parti Melayu Terbesar di Negara ini.

    Biarlah apa musuh nak hurai namun hanya Jauhari yang mengenal Permata.

    ReplyDelete
  17. Kesian macai Pas dalam blog Omak Kau ni...berlori-lori maki DAP, berjela-jela cerita keburukan DAP.

    Tapi...

    Bos Pas di Selangor dengan riang-ria makan sepinggan dengan DAP.

    Bukan bos saja, pemimpin Pas yang kontot-kontot pun paling haram jadah pun jadi ahli majlis PBT bersama DAP...makan sepnggan lagi tu..

    yang ahli pas tahap paria...dapatlah jadi jkkk..kongsi pinggan juga tu dengan DAP...

    yang macai...tak abis-abis maki hamun DAP...ooowh..bodowwnya macai pas kena kencing dulu, kini, selamanya.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sebab Pas di Selangor ada masyuk,
      Rumah, kereta baru beli ansuran belum habis lagi kena ada
      masyuk la.

      Delete
  18. tapi aku musykil kerana presiden pas ada cakap bahawa as tidak berminat ke putrajaya tapi hanay mak jadi penasihat sahaja kepada umno. jadi aku berpandanngan kalau tak berminat hendak k putrajaya perlua apa untuk bertanding pru sedangkan perjuangan kita adalah mengambil alih tampuk pemerintahan negara supaya dapat melaksanakan pemerintahan secara islam keseluruhan.umno ni dari lama dulu takan terima nasihat.

    ReplyDelete
  19. dulu ramai yg musykil...tapi sekarang dah tak musykil lagi setelah nampak Haji Hadi setuju menjilat tong taik hingga licin

    ReplyDelete
  20. memg tak masuk akal PAS ni.bekerjasama tu maksud kata lain setuju dgn umno dan bersama2 bekerja untk mencapai matlamat.kalau dah bekerjasama buat apa lawan pru14.PAS bukan kerajaan apa yg nk bekerjasama.PAS tu am dan bukan hanye merujuk PAS kelantan semata

    ReplyDelete
  21. Hj Hadi Awang balik kampung,
    pakai sarong,
    buka sarong,
    tembak burung

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  23. tu kate dia..tuang presideng blom bukak mulut lgi...bila dia bukak kang kne la wala'...pastu keluar plak knyataaang dari sekor lgi perbetulkan....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...