Sunday 3 January 2016

MOHON SEMUA BERTENANG .. TAHAN DIRI DARI KETAWA KUAT SANGAT ... PENGERUSI PAN KELANTAN PUN TIDAK TAHU NIK OMAR NIK AZIZ SUDAH MASUK PAN SEDANGKAN DIA MELANTIK NIK OMAR SEBAGAI PENGERUSI PANEL SYARIAH PAN KELANTAN.




KOH KOH KOH KOH KOH .... MUAHAHAHAHAHAHAHAHA ... KWAH KWAH KWAH KWAH .... HO HO HO HO HO ... HA HA HA HA HA .... HI HI HI HI HI .... HU HU HU HU HU.

Orang yang melantik Nik Omar Nik Mat kononnya sebagai Pengerusi Panel Syariah PAN Peringkat Negeri Kelantan pun tidak tahu menahu Nik Omar Nik Mat sudah masuk PAN.

Isu sebesar dan segempak ini sebagai Pengerusi PAN Kelantan boleh dia tidak tahu ... tidakkah lawak paling gila dalam dunia kalau begitu.

Nampak sangat cukup jelas isu kemasukkan Nik Omar Nik Mat kedalam PAN semasa jamuan makan malam bersama-sama dengan Husam Musa di Dewan Sivik Petaling Jaya JUmaat malam kelmarin hanya suatu pembohongan demi menaikkan imej PAN yang kini cukup merudum akibat beberapa acara dan program yang langsung tidak mendapat sambutan rakyat.

Dengan pengumuman Nik Omar Nik Aziz masuk PAN mungkin diharapkan boleh menyutik semangat ahli-ahlinya yang kini diperingkat paling hancur ... janji dan cakap besar Presiden PAN Mohamad Sabu yang pastikan ahkir tahun 2015 maukan PAN mempunyai 100,000 ahli jauh tersasar dan sudah dikategorikan sebagai cakap besar berdegar-degar sahaja.

Tajuk ucaptama Husam Musa malam itu ada hubung kait dengan Almarhum Tuan Guru Dato Bentara Setia Nik Aziz Nik Mat .... maka mengumkan anak keduanya sudah masuk PAN dikira menambah seri dan lonjakkan politik PAN.

Kini watak dan pencak politik PAN malam itu bukanya menaikkan imej PAN sebaliknya memberi pukulan maut dan malu besar kepada PAN.

Sekarang bila sudah kantoi masing-masing cuba menggelak tidak mau diri disabit dan terpalit.



PETALING JAYA: Pengerusi Amanah Kelantan, Datuk Wan Rahim Wan Abdullah menjelaskan penyertaan anak kedua bekas Mursyidul Am Pas, Nik Omar Nik Abdul Aziz ke dalam parti itu diluar pengetahuannya.

Katanya, buat masa ini beliau tidak mahu mengulas lanjut berhubung perkara tersebut sebelum maklumat rasmi mengenainya diterima.

“Saya tidak boleh komen buat masa ini (penyertaan Nik Omar dalam Amanah), saya kena dapatkan maklumat terlebih dahulu.

“Apa yang diumumkan pengerusi majlis malam itu (Nordin Hussin yang juga Pengarah Komunikasi Amanah Kelantan) diluar pengetahuan saya, saya kena dapatkan maklumat terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi FMT.

Terdahulu, Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub mengesahkan bahawa Nik Omar telah menyertai parti serpihan Pas itu seperti yang diumumkan semasa Majlis Makan Malam Amanah Kelantan, di Petaling Jaya pada Jumaat.

Bagaimanapun, menerusi jawapan segera, Nik Omar menafikan dakwaan tersebut.

Katanya, beliau lebih suka kepada gagasan penyatuan ummah dengan masing-masing membawa pendekatan meraikan satu sama lain.

42 comments:

  1. amboi huduhnya gaya gelak janda gg mancung nih, sampai terbatuk2. khalid gagap apa khabar, dgr cito sejak kena tgr sultan selangor terus jd tikus. setakat sokong parti tudung periuk tak pyh nak megah le...rakyat tudung periuk masih dok dlm khemah tp nik amar sedap2 naik rover model terbaru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak pelik PAN announce yg Paris Hilton, mi hael Jackson. Bon Jovi masuk PAN.


      Kah kah kah balilla PAN oi

      Delete
    2. PAM.la.no terdesak sebab 2015 janji kat Abuya Sifoo Bukit Penang, ramai ahli PAS ikut.

      Malang sunggup Abuya Sifoo ditipu oleh pengikut Mat Selfie

      Delete
    3. MEMANG KOMPOM DAH MASUK AMANAH. TAPI HORMATILAH BELIAU UTK MENJAGA HATI BONDA DAN KELUARGA. OMAK..CUKUP2 LAH TU MENGADU DOMBA.

      Delete
    4. Anon 10:42 jgn fitnah NiK Omar


      PULOK DAH) Nik Omar, Anak Nik Aziz NAFI Sertai Parti Amanah


      KOTA BHARU - Nik Omar Nik Abdul Aziz menafikan penyertaan beliau dalam‎ Parti Amanah Negara (Amanah) seperti mana yang dilaporkan portal berita.

      Anak kedua bekas Mursyidul Am Pas, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu, namun tidak‎ menolak kewujudan kepelbagaian parti, termasuk kehadiran parti Amanah dalam sistem politik tanah air.
      Menurutnya, beliau lebih suka kepada gagasan penyatuan ummah dengan masing-masing membawa pendekatan meraikan satu sama lain.

      Delete
    5. PANbelit...PANipu...PANdir...akhir sekali...makan PANampor sia2 je

      Delete
    6. Dari tahun 1998 hingga 2004 sambutan terhadap ceramah Pas amat luar biasa. Dalam ceramah biasa-biasa pun Pas sangat-sangat berjaya sehingga beratus ribu yang hadhir.

      Kejayaan Pas ini sangat dibanggakan sehingga berjaya menjatuhkan kerajaan Haji Hadi di Trengganu setelah 4 tahun menjadi menteri besar.

      Daya tarikan terhadap ceramah Pas terus-menerus hebat. Setiap ceramah tidak kurang 60,000 hadir. Fenomena kegilaan hadir ceramah Pas ini terus-menerus sehingga PRU 13.

      Dalam satu ceramah di Kedah yang dinamakan Himpunan Hujau berjaya menarik lebih 60 ribu pengikut.

      Dengan begitu hebat sambutan ceramah Pas terutama di Kedah telah berjaya menumbangkan kerajaan Azizan Razak.

      Begitulah hebatnya natijah kejayaan Pas menarik orang hadir ceramahnya sehingga mampu menumbangkan 2 buah kerajaan Pas.

      Baru-baru ini Pas telah menganjurkan satu program ceramah di Kelantan yang dinamakan sebagai Mustaqim, berjaya menarik 120 ribu penonton.

      Oleh kerana program terhebat itu telah berjaya, dijangka sebuah lagi kerajaan Pas akan tumbang hasil kejayaan Pas menarik beratus ribu penonton.

      KONKLUSINYA:
      MAKIN RAMAI YANG HADIR CERAMAH PAS, MAKIN BANYAK KERAJAAN PAS TUMBANG. INILAH KEJAYAAN PAS MENTARBIYAH PENONTON YANG HADIR CERAMAHNYA

      Delete
    7. PERIUK" PANAS DENGAN PENAFIAN ANAK NIK AZIZ!!!

      Hehehe!!! Nampak gayanya, dihujung minggu pertama tahun baru ni, puak - puak Pengkhianat Amanah Negara (PAN = Periuk) tu mula rasa tak senang duduk dengan penafian yang dibuat.

      Kalau sebelum ini, kenyataan yang dibuat oleh salah seorang anak Allahyarham Nik Aziz mampu membuatkan mereka 'Sakit Jiwa', mustahil sekiranya kali ini pun ianya tak terkecuali.

      Jika sebelum ini, ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengedarkan khabar angin KONONnya anak kedua Allahyarham Nik Aziz bertindak menyertai parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu.

      Namun malangnya, 'Tuan Punya Badan' sendiri telah tampi menafikan khabar angin yang disebarkan dalam satu kenyataan seperti yang telah disiarkan melalui laman media semalam.
      KOTA BHARU - Nik Omar Nik Abdul Aziz menafikan penyertaan beliau dalam‎ Parti Amanah Negara (Amanah) seperti mana yang dilaporkan portal berita.

      Anak kedua bekas Mursyidul Am Pas, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu, namun tidak‎ menolak kewujudan kepelbagaian parti, termasuk kehadiran parti Amanah dalam sistem politik tanah air.

      Menurutnya, beliau lebih suka kepada gagasan penyatuan ummah dengan masing-masing membawa pendekatan meraikan satu sama lain.

      “Ambo (saya) tidak terlibat, ambo bawa pandangan masing-masing, kena terima kewujudan dan menghormati satu sama lain,” katanya kepada Sinar Harian.

      Dalam majlis makan malam Amanah Kelantan di Petaling Jaya semalam, Pengarah Komunikasi Amanah Kelantan Nordin Hussin‎ mengumumkan Nik Omar dilantik sebagai Pengerusi Panel Syariah Amanah Kelantan.

      Ditanya kenyataan itu bermaksud beliau menolak perlantikkan itu, Nik Omar yang juga Pengetua Mahaad Tahfiz Darul Annuar di Pulau Melaka‎ berkata, beliau sama sekali tidak terlibat.


      Dalam masa yang sama, Nik Omar turut enggan mengulas ketika ditanya dakwaan mengatakan beliau telah menyertai parti itu dengan menggunakan nama samaran.
      Nah! Secara tidak lansung, kenyataan itu bukan sahaja membuktikan bahawa pihak yang tidak bertanggungjawab tu cuba nak memburukkan nama baik anak kedua kepada Allahyarham Nik Aziz.

      Sebaliknya, ada yang berpendapat, penafian itu juga turut membuktikan bahawa puak - puak Pengkhianat tu tidak menjadi satu pilihan utama untuk anak Allahyarham Nik Aziz ni berpolitik.

      Bahkan tindakan menyebarkan khabar angin itu juga turut membuktikan bahawa puak - puak Pengkhianat tu dah terlalu terdesak sehingga sanggup buat cerita yang bukan - bukan untuk meraih sokongan dari kalangan rakyat. Termasuk la mempergunakan nama anak Nik Aziz!!!

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. Entahnya...huduh semacam janda ketawa cam tu...tak tau ler kalau ternampak jantan ke...anyway apa nak diherankan kalau Pengerusi PAN K'tan tak tau NONA masuk PAN. Ahli Majlis Tertinggi malah Timb. Presiden pun tak tau 2.6b masuk akaun Presiden atas nama parti...ketawa tu kasi kontrol sikit..

      Delete
  2. Omak kau.....sendiri posting....sendiri komen.....sendiri reply.....setiap lima 5 minit.....konon2 ramai yg singgah blog ni......tiap2 kali posting guna teknik dan ayat yg sama.....banyakkan copy paste.....gunakan kaedah Nazi....lama2 orang percaya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN bersekutu dgn DAP Laknatullah Zionist Penang Anti Islam


      Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    2. Berita Gempar : John Rambo dan Luke Skywalker.adalah ahli PAN yg dipimpin olehat Selfie D Amoy

      Delete
    3. Ucapan DAP adalah wahyu...mana boleh lawan...PANjilat

      Delete
    4. Pan lagi hina tak sedar dik untung menjadi barua dap. Spt anjing terjelir lidah menyalak mengharapkan tulang. Utk ambil hati tuannya pan menyalak melolong siang malam betul bohong belakang cerita. Pan sedarlah diri tuuuu... rakyat sgt meluat dgn keujudan pan yg tak ada tujuan berguna utk rakyatttt...

      Delete
  3. PAN yg baru dan ank kecil je... Tp melatahnya blogger pro PAS akn nmpakkan wajah hodoh PAS. Tolong hentikan posting bodoh ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAHFUZ BEAN SAMPAI BILA NAK JADI "HARUMANIS"!!!

      Nah! Orang dah ajak, Si Mahfuz Bean tu tunggu apa lagi? Sampai bila dia nakterus menerus jadi 'Buah - Buahan Tempatan' didalam PAS? Takkan nak tunggu busuk baru dia nak keluar?

      Yang Si Husam tu pun satu hal jugak. Kot dia rasa dia lagi bagus dari Hadi Awang sampai nak disamakan taraf dengan Presiden PAS tu, buat apa dia masih lagi jadi tunggul dalam PAS?

      Kalau rasa diri tu bagus sangat, Nah! Keluar dari parti dan ikut rakan seperjuangan dia jadi Pengkhianat. Tak payah susah - susah dia nak amalkan sikap MUNAFIK tu depan orang ramai.

      Dalam satu kenyataan yang dibuat oleh Si Din Pudu semalam, dah terang - terangan mereka berdua tu diantara pemimpin yang dianggap sebagai 'Harumanis' dalam PAS. Pun masih diorang nak nafikan lagi?

      Tapi, apa yang lebih menarik, kenyataan yang dibuat oleh Si Din Pudu tu semalam secara tidak lansung mengakui bahawa puak - puak Pengkhianat Amanah Negara tu merupakan Barua DAPigs.
      “Hari ini sejujurnya kita sebagai orang perjuangan mesti mengakui DAP telah berjaya mematahkan tongkat MCA dan MIC. DAP tidak mampu melakukannya seorang diri tetapi berjaya apabila bertahaluf siayasi dalam Pakatan Rakyat.


      “Tetapi bila UMNO dalam kritikal ada pula orang datang bawa tangki oksigen,” katanya merujuk kepada PAS yang ingin mengadakan kerjasama dengan Umno.
      Nah! Sekarang korang nilaikan la sendiri sejauh mana pendirian puak - puak Pengkhianat tu sebenarnya. Dah terang - terang yang diorang ni hanya sekadar jadi Hamba Abdi kepada DAPigs.

      Apa yang diorang buat hanya semata - mata untuk merealisasikan impian serta memenuhi kerakusan puak - puak DAPigs tu bagi merampas kuasa. Diorang buat pun sebab nak menjaga kepentingan Politik peribadi diorang sendiri. Bukannya untuk rakyat sangat pun!!!

      Delete
    2. Bukan Harum Manis tapi
      Hancing Payau


      Semuanya kerana PAN adalah balaci DAP

      Delete
    3. Biarla PANdir2 buat kelakar sini...blog pro PANdir2 dah x laku...

      Delete
    4. Pan la yg bodo di abad ini. Tak cermin diri dlm tempurung buang sial menjadi barua anjing dap. Pan mmg hina sehina haiwan menyondol di kandang sukakan kotoran.

      Delete
  4. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Mesyuarat dalaman PAN nik omar tetap datang...nik omar adalh anak tok guru yg banyak mempunyai ciri2 nik aziz...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa cai pan cerita kehebatan ulama pas? Kenapa tak sanjung junjung akhlak rendah pemimpin pan yg kuat menipu bohong dusta utk dilihat gagah? Pan ni spt burung gagak yg hitam sukakan kotoran burung mana yg terlajak utk berkawan dgn nya.

      Delete
  7. Nik Omar mempunyai ketokohan untuk menjadi menteri besar kelantan

    ReplyDelete
  8. Nik omar tdk spt nik abodoh.Nik omakkau lagi la bodoh. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan tak malukah bila nik omar tolak mentah2 penglibatannya dgn amanah? Pan mmg jenis muka tembok ditampal kulit mugalazah, baru je dimalukan nik omar tetapi terus tejerit lolong buka keaiban diri. Pan ni mcm biawak mana ada malu maruah, tahu jelir lidah menganyang bangkai saja.

      Delete
  9. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
  10. ok la tu tak sama dgn yg lain.. ni logo sebijik mcm stesen tv...

    ReplyDelete
  11. Elok la tu, satu parti tudung periuk,satu parti stesen tv... lepas tu bergaduh sama-sendiri. Aku hempap dengan tv dan piring astro rumah aku pada dua2 parti ni baru tahu... tak habis2 nak berkelahi!

    ReplyDelete
  12. Kakahkahkah! Wahahahaha! Kui kui kui! Kaninabo cibai kahkah

    ReplyDelete
  13. Pengomen2 PAN...hgpa tak malu ka weiii...agak2 la klau terdesak pun...kah kah kah...muahahahaha...wakakakaka...puuuiiiii dasar penipu dan penciplak logo...koh koh koh

    ReplyDelete
  14. PARTI AMANAH - SINGKATANNYA PAN-TAT CINA DAP

    ReplyDelete
  15. Mr bean dah lama isi borang pan

    dia akan jd mentor akademi lawak pan gantikan leman

    biar pan punya lawak lbh bodoh pasni

    ReplyDelete
  16. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
    Replies

    1. logo bulan dan bintang adalah lambang Ugama Islam di seluruh dunia bukannya lambang parti di Malaysia.

      Takkan sama Ugama dg parti, Ugama dari Allah, parti ciptaan manusia yng hina dina ini.



      Delete
  17. ketawa macam kena penyakit TB Melaria daaaa

    ReplyDelete
  18. Elok la tu, satu parti tudung periuk, satu parti stesen tv... dua2 mengaku islam. Lepas tu bergaduh sama-sendiri. Aku hempap dengan tv dan piring astro rumah aku pada dua2 parti ni baru tahu... tak habis2 nak berkelahi!

    ReplyDelete
  19. PAN parti pukimak die. fitnah no1...lanjio mat sabun macai pan jilat..puiii..dap bangsat laknat tu pun sama...dap syura pan amanah imayam...puiii

    ReplyDelete
  20. Ko org smua ni mmg giler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....Anon 00:28 KALAH berhujah.

      Delete
  21. PAS atau PAN sama2 suka cakap besar TAPI DUA2 PARTI MELAYU NI SAMA JE SATU SEN PUN TAK GUNA DAN TAK BOLEH NAK HARAP BUAT KERJA KEBAJIKAN RAKYAT DAN MASYARAKAT......HANYA TAHU ..CERAMAH JE...CAKAP BOHONG ...FITNAH..PUTAR BELIT .KUTUK...DAH SAMA DAH MACAM UMNO BN.....MANA NAK TAHU APA JADI PADE PARTI ? SEBAB ASYIK BERCAKARAN SESAMA SENDIRI TAK PEDULIKAN APA RAKYAT NAKKAN PADE MEREKA SEBAGAI PARTI HARAPAN MEREKA..SEMUA PENTINGKAN DIRI JE DAH SAMA MACAM UMNO DAH ..KAMI RAKYAT MALAYSIA BERBILANG KAUM DAN BANGSA DAH MELUAT DAH DENGAN TELATAH DAN SIKAP KAMU SEMUA YANG DAH MACAM UMNO HAPRAK BN.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...