KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 31 May 2015

RM3.6 BILLION DARI INTERNATIONAL PETROLEUM INVESTMENT COMPANY (IPIC) OLEH 1MDB BUKAN PINJAMAN ATAU TINDAKAN MENYELAMAT (BAILOUT) TETAPI TRANSAKSI PERNIAGAAN KATA CEO 1MDB



Bayaran AS$1 bilion (RM3.6 bilion) diterima Kumpulan1Malaysia Development Bhd (1MDB) daripada International Petroleum Investment Company (IPIC), Abu Dhabi bukan pinjaman.

Presiden dan Pengarah Eksekutifnya, Arul Kandasamy berkata, bayaran berkenaan adalah transaksi perniagaan, bukan pinjaman atau tindakan menyelamat.

“Ia adalah pembayaran awal sebagai sebahagian daripada perjanjian meluas untuk menyelesaikan secara menyeluruh pelbagai transaksi aset dan liabiliti kewangan antara IPIC, Aabar dan 1MDB.

“Maklumat lanjut berhubung transaksi berkenaan akan dimaklumkan tidak lama lagi,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurut laporan yang dipetik daripada Berita Harian Online, Arul berkata demikian dengan merujuk kepada kenyataan Kementerian Kewangan berhubung pembayaran AS$1 bilion yang akan diterima 1MDB pada atau sebelum 4 Jun ini.

Dana berkenaan akan digunakan untuk melunaskan lebih awal hutang RM3.5 bilion kepada satu sindiket bank peminjam antarabangsa.

Susulan daripada kenyataan itu, Arul berkata, pihaknya bimbang dengan dakwaan daripada pelbagai pihak bahawa pembayaran AS$1 bilion itu adalah pinjaman yang menyebabkan 1MDB menanggung hutang tambahan.

Sebelum ini, Kementerian Kewangan dalam kenyataannya menyebut, 1MDB akan menerima bayaran AS$1 bilion selepas memeterai perjanjian dengan IPIC dan anak syarikatnya, Aabar Investments (Aabar).

6 comments:

  1. for information. blog aku sudah bertukar kembali pada blogspot.

    http://bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. KISAH NYATA DARI SAYA BPK.KARTA BUKAN REKAYASA INI BETUL2 NYATA DIKELUARGA KAMI.

      Assalamualaikum wr.wb,saya BPK.KARTA seorang buruh tani di madium jawa timur ingin mengucapka banyak terimah kasih kepada KI WARSA atas bantuan AKI. kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI WARSA pula yang telah memberikan angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut turut tembus.sekali lagi makasih yaa AKI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 200 ribu dan akhirnya saya menang.Berkat angka gaib hasil ritual AKI WARSA saya sudah buka usaha matreal di jakarta dan istri saya juga buka butyk baju dimall mangga dua. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS AKI WARSA di nomor hpnya di: 0852 4968 9269 atau KLIK DISINI dan ramalan AKI WARSA memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin 100% tembus.
      KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA MAKANYA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET…

      *angka ritual gaib singapura

      *angka ritual gaib hongkong

      *angka ritual gaib malyaisia

      *angka ritual gaib sidney

      *angka ritual gaib kuda lari

      Delete
  2. Lantak awak orang la nak billion sana billion sini.

    Yang penting hari-hari kami dapat bayar GST.

    Nanti kalau kami tak bayar GST, macamana awak orang nak kaya, ye tak..?????

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  3. Hahaha......rakyat mampu bayar gst skrg tak bermaksud selamanya mampu bayar gst malah gst akan naik dari satu masa ke satu masa samalah dgn zaman beraja dulu kala cukai dipungut setiap masa bagi memudahkan kewangan mrk. Namun jgn dilupa manusia adalah tamak tiada kepuasan kekayaan yg mrk dapat dan akhirnya rakyat jelata akan merana jua. Kenapa byk rakyat miskin budak kecil bencana.anak yatim cacat buta byk di bantu oleh ngo kebajikan dermawan sukarelawan kenapa kerajaan dunia tak mampu jaga kebajikan rakyatnya??? Jadi tiada kerajaan mampu jaga rakyat hanya rakyat itu sdr atau bantuan belaskasian dari rakyat lainnya.
    Maka harapkan kerajaan umpama menunggu bulan tidak dtg tiba.

    ReplyDelete
  4. Puhlamak Kau, den cayo memang dia ni padai cakap putar belit puting beliong,.. bila tersedar habis semua lingkup ranap bukan mudah nak repair kalau dah masuk wad icu. Kalau rakyat masih bebal otak dengan alunan politikus tidor Barang Naik, kemungkinan besar tak lama lagi negara pun boleh bankrup! Tukar kerajaan pun tak mampu tanggong beban hutang, camno? Omak Kau sakit otakle Malaysia!

    ReplyDelete
  5. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete