KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 30 May 2015

PERTANDINGAN PIMPINAN PAS MUKTAMAR KE-61 KALI INI JELAS ANTARA PRO DAP LAWAN BERTEGAS DENGAN DAP.



Menjelang Muktamar Tahunan PAS di Kuala Selangor Khamis ini, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tampil mengemukakan formula mudah untuk perwakilan membuat pilihan pelbagai jawatan yang dipertandingkan.

Bagi Abdul Hadi, calon yang bertanding dalam muktamar kali ini terbahagi kepada dua, iaitu yang ingin mengikut telunjuk DAP atau  sebaliknya.

Sambil menyatakan perwakilan "bebas" membuat pilihan, bekas Menteri Besar Terangganu selama satu penggal itu berkata, barisan calon yang menawarkan diri untuk diundi perwakilan kali ini tidak lagi boleh dibahagikan kepada kumpulan ulama dan bukan ulama.

Memetik laporan Harakahdaily, Abdul Hadi berkata, kedua-dua kumpulan mempunyai ulama.

"Cuma satunya yang DAP hendak, satunya DAP tak nak... pilihlah," katanya.

Muktamar kali ini dianggap antara yang paling panas pernah dialami PAS sejak ia ditubuhkan pada 1951.

Berlaku pertembungan di antara kumpulan dikenali sebagai pro ulama yang semakin jelas  menjarakkan diri dengan gabungan Pakatan Rakyat.

Satu kumpulan lagi ialah beraliran sederhana - kebanyakannya disokong golongan profesional.

Abdul Hadi sendiri berdepan dengan bekas Yang Dipertua Persatuan Ulama Malaysia, Ahmad Awang.

Berdasarkan kenyataan Abdul Hadi disiarkan Harakahdaily, secara tidak langsung Ahmad dilabelnya sebagai ulama yang mengikut telunjuk DAP.

Ahli Parlimen Marang itu berkata, jika ada mana-mana parti lain - termasuk DAP - yang mempunyai  pandangan mengenai PAS dan mahu  kehendaknya diikuti, terpulang kepada ahli  PAS sendiri untuk membuat keputusan.

"Terpulang kepada ahli-ahli PAS hendak pilih. Hendak ikut dasar dia atau hendak ikut DAP,” tegasnya kepada media di Marang, Terengganu, semalam.

68 comments:

  1. Sapa sokong pro dap sama la juga ia menyokong pro abu lahab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong ulamak ug

      Delete
    2. Aku pom sokong UG.

      Delete
    3. Anwar komplen jubur dia berdarah...jabatan penjara tolong check anwar dijuburi banduan lain atau sengaja jolok dgn paip getah. Dulu komplen nyamuk banyak, makanan tak mcm istana segambut...bila takde tindakan, dia komplen pasal jubur. Boleh masuk cnn, bbc, aljazeera tu..berita utama

      Delete
    4. ARKITEK HURU-HARA DALAM PAS SKRG SEBENARNYA ADALAH ANWAR IBRAHIM..SATU PERSATU TOKOH PAS BERJAYA DISINGKIRKAN SEJAK 1999 SEHINGGALAH 2015 MEREKA SILAP BACAAN UNTUK MENJATUHKAN PRESIDEN. GOLONGAN PRO ANWAR FIKIR DAH CUKUP KUAT BILA MAT SABU MENANG TIMBALAN PRESIDEN PEMILIHAN YG LEPAS. SEJAK MAT SABU MENANG, HUSAM MUSA, HATTA RAMLI, HANIPA MAIDIN, KHALID SAMAD BERTERUSAN PERLEKEHKAN ABDUL HADI. MENANG ATAU KALAH GROUP NI, ANWAR YG DAPAT UNTUNG..

      Delete
    5. Aku sokong MAK SEMAH sebab MAK SEMAH bijik kelentik dah jadi hitam panjang pulak tu tapi bau hanyir busok. Heheh

      Delete
    6. UG yang mana?
      Pkr pun nak UG semasa dilondon
      Dap pun nak UG jugak bila kit siang buat cadangan.
      Yang mana satu?
      Ce cita.

      Delete
  2. Macai umngok big mama tanya apa khabar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khabar tak berapa baik.
      Elaun macai dah masuk ke blom?
      Kalu dah masuk tolong inform.
      Sesak ni

      Delete
    2. Sokong najiborosmoh kerana najiborosmoh batang pelir kecik kontot dan tutoh altantoyo.

      Delete
    3. Aku nak mati dah sekarang ni. Aku tinggal ke Mu dua perkara selagi kamu berpegang kepada dua perkara ini kamu tidak akan sesat. Pertama, kitabullah yang Kedua, Sunnah Rasulullah SAW.

      Yang Mulia Tuan Pengerusi al fadhil ahli ahli yang telah dilantik Timbalan Presiden Saudara Mat Sabu.

      Naib-Naib Presiden termasuk seorang exco kerajaan Kelantan, ahli Jawatan Kuasa termasuk seorang exco Kelantan.

      Pada hadirin sekelian, saya pagi tadi tak boleh datang sini kerana masalah kesihatan.

      Pada malam ini pun saya minta bercakap awal sikit kerana kurang sihat.

      Mula-mula sekali saya ucapkan tahniah di atas perlantikan yang dibuat oleh tuan-puan semua.

      Ramai dari penulis khususnya daripada Utusan Malaysia lagakan antara Ulamak dan Professional.

      Para hadirin semua, Ulamak Profesional sengaja diadakan-adaka oleh UMNO dan saya minta kepada tuan-puan semua jika hendak tahu mengenai PAS ini tak usah baca surat khabar dia. Dengarlah dari mulut orang PAS sendiri.

      Khalid Ibnu Walid r.a tak mengaji mana-mana pun, selepas 3 bulan dia masuk Islam, terus dilantik jadi panglima perang.

      Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

      My Card palsu.

      Bukan undi orang Bangladesh,

      Bukan undi orang Burma,

      Bukan undi orang Pakistan,

      Undi dari orang Pas.

      Dia menang!!!!

      Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

      Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

      2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

      Dia tunduk kepada Umno kah?

      Dia sujud pada Umno kah?

      Tidak!!!

      Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

      Mana baik?

      Sidang hadirin sekalian, masalahnya kita menumpang atas bumi Allah.

      Bila kita menumpang sebagaimana kita semua tahu, kita mesti patuh kepada tuan punya bumi.

      Dan manusia untuk manusia hidup di bumi ini, Allah Taala buat langit, kalau bumi sahaja tak dak langit, manusia tak boleh hidup.

      Siapa yang buat bumi? Allah.

      Siapa yang buat langit? Allah.

      Siapa yang membuat kita? Allah.

      Manusia semua atas dunia dilihat seakan haiwan.

      Burung, dia boleh berkokok jer.

      Kucing boleh mengiow jer. Anjing boleh menyalak jer.

      Lembu boleh mengeboh jer.

      Manusia boleh belaka..

      Ada manusia boleh menyalak, ada manusia boleh berkokok, ada manusia boleh mengeboh.

      Yang pasti manusia ni boleh bercakap dan mempunyai akal, oleh itu Islam mengajar manusia manusia kenal diri.

      الذي خلف الموت والحياة ليبلوكم ايكم احسن عمل
      Allah yang menjadikan manusia mati hidup liyabluwakum supaya di antara manusia yang lebih baik dari segi amalanya.

      Jadi oleh yang demikian, saya berasa bangga mendapat seorang Timbalan Presiden seperti Mohamad Sabu.

      Dia sangat dibenci oleh musuh.

      Alhamdulillah, insya Allah kita doa mudah-mudahan Mohamad Sabu dirahmati oleh Allah dengan taufikNya, hidayatNya, dan dia insya Allah ke mana dia pergi sebelum dia jadi Timbalan Presiden lagi orang ramai suka.

      Dimana Mohamad Sabu ceramah di Kelantan orangnya ramai sebagaimana Pesuruhjaya PAS Kelantan pergi ramai orang.

      Mohamad Sabu lebih mesra dengan Non Muslim, dengan watak dia, dengan penampilan dia.

      Dengan non Muslim, Cina baik, India baik, amat mesra dengan dia. Kalau saya pergi tu, Cina masuk jugak tapi malu-malu. Boleh jadi penampilan saya lain sikit tapi Mohamad Sabu lebih rapat.

      Insya Allah UMNO tak boleh nak tidur selepas ini.

      Insya Allah saya mintak Mohamad Sabu diletak portfolio dia golongan Non Muslim supaya non Muslim lebih mesra dengan Pas dan Mohamad Sabu.

      Insya Allah kita doalah mudah-mudahan Allah menyebarkan fahaman Islam lebih cepat daripada biasa.

      Kerana Mohamad Sabu ni jenis orang turun padang, bukan dok kalut atas surau saja.

      Para hadirin semua, saya mengucapkan tahniah Jika ada kesilapan nasihatkan saya, tolong maafkan saya, saya nak berhenti setakat tu.

      Delete
    4. KISAH NYATA DARI SAYA BPK.KARTA BUKAN REKAYASA INI BETUL2 NYATA DIKELUARGA KAMI.

      Assalamualaikum wr.wb,saya BPK.KARTA seorang buruh tani di madium jawa timur ingin mengucapka banyak terimah kasih kepada KI WARSA atas bantuan AKI. kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI WARSA pula yang telah memberikan angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut turut tembus.sekali lagi makasih yaa AKI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 200 ribu dan akhirnya saya menang.Berkat angka gaib hasil ritual AKI WARSA saya sudah buka usaha matreal di jakarta dan istri saya juga buka butyk baju dimall mangga dua. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS AKI WARSA di nomor hpnya di: 0852 4968 9269 atau KLIK DISINI dan ramalan AKI WARSA memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin 100% tembus.
      KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA MAKANYA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET…

      *angka ritual gaib singapura

      *angka ritual gaib hongkong

      *angka ritual gaib malyaisia

      *angka ritual gaib sidney

      *angka ritual gaib kuda lari

      Delete
  3. Ala,Khaldi Ibrahim pun sokong DAP ,heran apa.Khaldi pun ulamk juga,cuma dia takFaqih je.Yamng fakih adalah orang kuat dia,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak mcm saya sokong UG

      Delete
    2. Ulamak apa si khalid....baca kitab ihya' ulumuddin karangan imam ghazali...ada 12 jenis ulamak suuuk....baca kitab sama jgn rajin baca blog ja

      Delete
    3. Si Semah taik palat busuk bacing kaki tenggek bangla.

      Delete
    4. Saya sokong ularmak UG tajaan pro umno.

      Delete
  4. SURUH DAP TUBUH PAKATAN BARU A LA


    JADILAH PAKATAN BARUA


    KAH KAH KAH


    PAKATAN BARUA


    INI SEMUA BARUA


    MACAM PERNAH DENGAR JE AYAT NI


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helo lembu amno....big mama suruh balik.
      Ambik elaun

      Delete
  5. Mengapa isu pemilihan Parti Islam terunggul di Malaysia perlu di kaitkan dengan DAP. Betul ke satu penyokong DAP, satu pihak penentang DAP. Atau ini hanya permainan media saje. Islam itu mulia wahai saudara se Islam sekelian. Jangan kaitkan dengan DAP la.Isu ini sengaja di ada2 kan. Perjuangan Islam akan terus berjalan dan takde kena mengena dengan DAP sebenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mainan presdeng.
      Tak sokong presdeng kira dap.
      Sokong presdeng terus dpt title ulamak boleh bawak masuk lubang kubor.

      Delete
    2. Mainan pasMA la tuu...supaya org benci TGHH....depa x kenal siapa phahrolrazi tuu...org yg kecewa sbb tak dpt kuasa....

      Delete
    3. Big mama tetek dah kecut. Kelentit kontot. Koh koh.

      Delete
    4. Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

      My Card palsu.

      Bukan undi orang Bangladesh,

      Bukan undi orang Burma,

      Bukan undi orang Pakistan,

      Undi dari orang Pas.

      Dia menang!!!!

      Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

      Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

      2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

      Dia tunduk kepada Umno kah?

      Dia sujud pada Umno kah?

      Tidak!!!

      Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

      Mana baik?

      Delete
  6. Sapa yg nak sokong ulamak boleh simpan janggut 3 helai. Beli serban tebal dan jubah putih kat pasar siti khadijah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong umno celaka biar kebas semua duit rakyat. Kasi mampos rakyat apa aku peduli.

      Delete
    2. Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

      My Card palsu.

      Bukan undi orang Bangladesh,

      Bukan undi orang Burma,

      Bukan undi orang Pakistan,

      Undi dari orang Pas.

      Dia menang!!!!

      Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

      Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

      2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

      Dia tunduk kepada Umno kah?

      Dia sujud pada Umno kah?

      Tidak!!!

      Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

      Mana baik?

      Delete
    3. Abang.sabu mana lulus itm , sebab terlalu sebuk dengan politik ini

      Delete
  7. Kalau ada yg pro dap apa salahnya ? Dan kita patut sokong dan pastikan kemenangan mereka. Dap lebih faham Islam dari umno. Percaya lah. Islam akan lebih berkembsng di bawah dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak ko ni dah senget ke.? Macai UMNO semua senget ke.

      Delete
    2. Setuju.. tanpa kekuatan DAP, sukar nk tumbangkan rejim umno. Dlm DAP sendiri ada unsur2 Islam secara tidak lgsg.. PAS perlu akuinya.. jgn malu.

      Delete
    3. Gila betul

      Delete
    4. Kalau kau benci umno pun aku x kisah sbb umno byk juga buat silap....tapi kau sokong dap dan kau anggap dap lebih baik bela islam itu memang fahaman sesat la kau...sebelum kau mati lebih baik kau bertaubat.

      Delete
    5. Sokong umno sebab kaki putar belit kaki arak kaki puki kaki bunuh orang. Padang muke rakyat boleh mamposlah.

      Delete
    6. Macai pas mana tahu apa maksud rejim itu sebab itu kena tipu dengan apek . Ka.ka ka lupa pesan ia rejim bermaksud kawalan bukan benda jahat ia ,lain kali baca kamus dalam bahasa inggris ia, dap digelar sebagai rejim jual tanah, semua tanah jual tanah dan jual pada harga murah pada syarikat dap dan syarikat singapore itu ia

      Delete
    7. Mana boleh.
      kita sebagai UG mesti menolak Dap.
      kita akan tetap bergabung dengan umno.
      kita ada peluang untuk jadi PM
      Hidup UG!!!
      Hidup Umno!!!
      Hidup 1mdb!!!
      Hidup Gst!!!
      Hidup Hadi!!!

      Delete
    8. Saya sokong umno sebab umno kaki cilok. Saya pun kaki cilok jugak

      Delete
  8. apa la.. melayu ni...
    sikit2 merajuk...
    baru ada bangkangan sikit...
    dah merajuk... dah la rajuk tak kena tempat, tuduh plak ikut telunjuk DAP...

    tak logik betul la...
    mana ada org Islam nak ikut telunjuk bukan Islam
    strategic thinking... dikatanya ikut telunjuk...

    gèmbęng betul la...

    ReplyDelete
  9. Sesama sendiri kafir mengkafir. ...dulu sapa yg tak sokong atau bukan.ahli pas dituduh kafir....celako celako celako dlm sayup2 kedengaran dlam kubo...ahaks....PAS celako punyo parti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg celako222222

      Delete
    2. Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

      My Card palsu.

      Bukan undi orang Bangladesh,

      Bukan undi orang Burma,

      Bukan undi orang Pakistan,

      Undi dari orang Pas.

      Dia menang!!!!

      Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

      Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

      2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

      Dia tunduk kepada Umno kah?

      Dia sujud pada Umno kah?

      Tidak!!!

      Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

      Mana baik?

      Delete
  10. Fenomena aneh semenjak 2 menjak ni banyak blogger macai pkr tukar profession dpd blogger seks lucah dan porno jadi blogger politik tabur fitnah spt gendang perang, libang libu etc. Sbb tu banyak hujjah blogger macai berunsur fitnah, seks lucah dan maki hamun .................. modus operandi depa cuba pengaruh netizen dgn fitnah2 depa . Depa dibantu oleh blogger pasma dan jebon spt greenboc, alhussyen etc yg bertuan gurukan LKS dan LGE yg percaya kpd kebebasan utk berlgbt dan liberalisme serta penyucian dosa2 utk masuk syurga sbgmana kepercayaan Yahudi dan Nasrani. Blogger2 lain yg turut membuat fitnah dan tohmahan serta percaya dosa2 fitnah mereka akan disucikan oleh tuan guru LKS dan LGE ialah yong suka kuning, cipan tenuk & tapir , sisi bukit, addin, bloglist, malaysian waves, mso, mat indera si pejuang, etc Dap dijangka akan buat sambutan yam seng besar2an dgn menu utama kepala babi panggang dan carlsberg buat semua macai dan blogger yg terbabit dlm membuat tohmahan dan fitnah terhadap puak ulamak dlm pas jika puak er dong gong dan pasma menang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

      My Card palsu.

      Bukan undi orang Bangladesh,

      Bukan undi orang Burma,

      Bukan undi orang Pakistan,

      Undi dari orang Pas.

      Dia menang!!!!

      Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

      Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

      2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

      Dia tunduk kepada Umno kah?

      Dia sujud pada Umno kah?

      Tidak!!!

      Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

      Mana baik?

      Delete
    2. Macai amno lagi aneh.
      sehari dua ni bersungguh2 puji dan jilat tuang presdeng.
      sehari dua ni sokong hudud lebih hebat drp tuang presdeng sokong hudud
      Macam ada udang galah dalam mee rebus pulak

      Delete
  11. Hj Hadi lebih layak jadi nelayang sebenarnya.

    Kalau dia terus jadi tuang presideng, laluan ke Putrajaya menjadi lambat sebenarnya walaupun jalannya sudah terbentang luas.

    Kenyataan geng serban yang menyatakan bahawa Putrajaya bukanlah matlamat PAS.

    Kenyataan di atas mengesahkan bahawa tuang presideng harus ditukar segera.

    Sekiang, terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib lebih layak turun jadi pm sebab kaki puki altantoya dan kaki bunuh orang.

      Delete
  12. dap kebangaan pasmacai, dap berjaya berjaya bawa islam liberel ke dalam pas ,ulamak akan tendang keluar dari pas, pasmacai akan adakan refomasi dengan bawa masuk ustaz gay dan ustaz syiah akan bagi kuliah agama, macam anwar hanyakan baca nama yusuf gadawi je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

      My Card palsu.

      Bukan undi orang Bangladesh,

      Bukan undi orang Burma,

      Bukan undi orang Pakistan,

      Undi dari orang Pas.

      Dia menang!!!!

      Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

      Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

      2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

      Dia tunduk kepada Umno kah?

      Dia sujud pada Umno kah?

      Tidak!!!

      Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

      Mana baik?

      Delete
  13. Omak ko kesian aljuboori.....dapat rawatan sbb jubo berdarah...kah kah....sllu jubo jantan berdarah dibelasah aljuboori.....skg dah terbalik pulakk...kikiki...jubo oo jubo drama jubo dah mola dahh....suntikan hiv..racun arsenik ...sakit pingang dah x laku....raja jubo malaysia dah mula berlakun .....babi tul raja jubo nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian najib dah tarak sape nak tolong ...moiden pung dah nak belasah dia. Kaki puki sape nak tolong.

      Delete
  14. bodoh punya betina. semua org tahu 'pro pr' lawan 'pro umno'

    ReplyDelete
  15. rela menyokong yang bersama dap daripad gologan ulamak tolol yang ingin bersama umno. si tolol hadi dan baruanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tolol tu ko lah bangkai babi.

      Delete
    2. Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

      My Card palsu.

      Bukan undi orang Bangladesh,

      Bukan undi orang Burma,

      Bukan undi orang Pakistan,

      Undi dari orang Pas.

      Dia menang!!!!

      Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

      Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

      2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

      Dia tunduk kepada Umno kah?

      Dia sujud pada Umno kah?

      Tidak!!!

      Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

      Mana baik?

      Delete
  16. cina yang adil amanah lebih mulia dari tolol hadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko lagi tongong lah bahlol.

      Delete
    2. Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

      My Card palsu.

      Bukan undi orang Bangladesh,

      Bukan undi orang Burma,

      Bukan undi orang Pakistan,

      Undi dari orang Pas.

      Dia menang!!!!

      Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

      Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

      2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

      Dia tunduk kepada Umno kah?

      Dia sujud pada Umno kah?

      Tidak!!!

      Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

      Mana baik?

      Delete
  17. Sokong najib tumbangkan team M &M. Kekalkan kedudukan anda .Gunakan kuasa anda utk jatuhkan mereka. Mereka semakin melampau..Umno tidak perlukan Team M dan M!

    ReplyDelete
  18. Lim kit siang dan lim guan eng akan membawa pas ke pitra jaya. Pada masa itu dap akan bantu pas mengembangkan syiar islam.
    Pas akan mengislamkan dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

      My Card palsu.

      Bukan undi orang Bangladesh,

      Bukan undi orang Burma,

      Bukan undi orang Pakistan,

      Undi dari orang Pas.

      Dia menang!!!!

      Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

      Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

      2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

      Dia tunduk kepada Umno kah?

      Dia sujud pada Umno kah?

      Tidak!!!

      Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

      Mana baik?

      Delete
  19. Aku nak mati dah sekarang ni. Aku tinggal ke Mu dua perkara selagi kamu berpegang kepada dua perkara ini kamu tidak akan sesat. Pertama, kitabullah yang Kedua, Sunnah Rasulullah SAW.

    Yang Mulia Tuan Pengerusi al fadhil ahli ahli yang telah dilantik Timbalan Presiden Saudara Mat Sabu.

    Naib-Naib Presiden termasuk seorang exco kerajaan Kelantan, ahli Jawatan Kuasa termasuk seorang exco Kelantan.

    Pada hadirin sekelian, saya pagi tadi tak boleh datang sini kerana masalah kesihatan.

    Pada malam ini pun saya minta bercakap awal sikit kerana kurang sihat.

    Mula-mula sekali saya ucapkan tahniah di atas perlantikan yang dibuat oleh tuan-puan semua.

    Ramai dari penulis khususnya daripada Utusan Malaysia lagakan antara Ulamak dan Professional.

    Para hadirin semua, Ulamak Profesional sengaja diadakan-adaka oleh UMNO dan saya minta kepada tuan-puan semua jika hendak tahu mengenai PAS ini tak usah baca surat khabar dia. Dengarlah dari mulut orang PAS sendiri.

    Khalid Ibnu Walid r.a tak mengaji mana-mana pun, selepas 3 bulan dia masuk Islam, terus dilantik jadi panglima perang.

    Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana

    My Card palsu.

    Bukan undi orang Bangladesh,

    Bukan undi orang Burma,

    Bukan undi orang Pakistan,

    Undi dari orang Pas.

    Dia menang!!!!

    Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.

    Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu.

    2 kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

    Dia tunduk kepada Umno kah?

    Dia sujud pada Umno kah?

    Tidak!!!

    Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik (dari universiti) Azhar hok jadi Pemuda Umno,

    Mana baik?

    Sidang hadirin sekalian, masalahnya kita menumpang atas bumi Allah.

    Bila kita menumpang sebagaimana kita semua tahu, kita mesti patuh kepada tuan punya bumi.

    Dan manusia untuk manusia hidup di bumi ini, Allah Taala buat langit, kalau bumi sahaja tak dak langit, manusia tak boleh hidup.

    Siapa yang buat bumi? Allah.

    Siapa yang buat langit? Allah.

    Siapa yang membuat kita? Allah.

    Manusia semua atas dunia dilihat seakan haiwan.

    Burung, dia boleh berkokok jer.

    Kucing boleh mengiow jer. Anjing boleh menyalak jer.

    Lembu boleh mengeboh jer.

    Manusia boleh belaka..

    Ada manusia boleh menyalak, ada manusia boleh berkokok, ada manusia boleh mengeboh.

    Yang pasti manusia ni boleh bercakap dan mempunyai akal, oleh itu Islam mengajar manusia manusia kenal diri.

    الذي خلف الموت والحياة ليبلوكم ايكم احسن عمل
    Allah yang menjadikan manusia mati hidup liyabluwakum supaya di antara manusia yang lebih baik dari segi amalanya.

    Jadi oleh yang demikian, saya berasa bangga mendapat seorang Timbalan Presiden seperti Mohamad Sabu.

    Dia sangat dibenci oleh musuh.

    Alhamdulillah, insya Allah kita doa mudah-mudahan Mohamad Sabu dirahmati oleh Allah dengan taufikNya, hidayatNya, dan dia insya Allah ke mana dia pergi sebelum dia jadi Timbalan Presiden lagi orang ramai suka.

    Dimana Mohamad Sabu ceramah di Kelantan orangnya ramai sebagaimana Pesuruhjaya PAS Kelantan pergi ramai orang.

    Mohamad Sabu lebih mesra dengan Non Muslim, dengan watak dia, dengan penampilan dia.

    Dengan non Muslim, Cina baik, India baik, amat mesra dengan dia. Kalau saya pergi tu, Cina masuk jugak tapi malu-malu. Boleh jadi penampilan saya lain sikit tapi Mohamad Sabu lebih rapat.

    Insya Allah UMNO tak boleh nak tidur selepas ini.

    Insya Allah saya mintak Mohamad Sabu diletak portfolio dia golongan Non Muslim supaya non Muslim lebih mesra dengan Pas dan Mohamad Sabu.

    Insya Allah kita doalah mudah-mudahan Allah menyebarkan fahaman Islam lebih cepat daripada biasa.

    Kerana Mohamad Sabu ni jenis orang turun padang, bukan dok kalut atas surau saja.

    Para hadirin semua, saya mengucapkan tahniah Jika ada kesilapan nasihatkan saya, tolong maafkan saya, saya nak berhenti setakat tu.

    ReplyDelete
  20. SAYA IALAH PENYOKONG UG KELAS PERTAMA.
    KALAU KETUA UG SAYA KATA TAIK ITU SEDAP, SAYA AKAN PERCAYA SEPENUH HATI DAN SAYA AKAN MAKAN TAIK ITU SEBANYAK YANG MUNGKIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pom sama. Saya sokon UG. Kalu tak ada UG saya rasa macam nak terkencing

      Delete
  21. Bangga bebenor puak2 macai pkr ............... disangkanya depa bijak sebijak kaum cina dan yahudi ................ kalau boleh depa nak tipu tuhan mcm yahudi tipu tuhan yg melarang depa tangkap ikan pada hari sabtu.............akhirnya depa jadi beruk ! Samalah si macai ni depa cuba permainkan tuhan , maka hukum tuhan (hudud) dikatakan hukum pas dan hukum tghh sbb tu perangai macai ni pun dah jadi mcm makhluk tadi ............putar sana putar sini pendek kata mmg putar alam !

    ReplyDelete
  22. ADMIN. SAYA TELAH TUKAR BLOG LINK SAYA. MOHON UPDATE DALAM BLOGLIST TUAN.

    http://bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Nak tanya sedikit Hukum Hudud untuk orang Islam sahaja atau untuk semua manusia?
    Kalau usul Hudud yang diketengahkan oleh Hadi untuk orang Islam sahaja, agak pelik dan songsaag juga!

    Pelik dan bengong juga, Hukum Hudud Islam ada pengechualian atau pun hal semacam ini hal pemikiran ulemak macam Hadi? Atau ada ketam batu disebalik tong Najis?

    Ketam tak kiralah asalkan ketam - apa lagi bila angan-angan bayangan boleh naik taraf jadi Kepala Ketam Batu, agaknya itule seboleh-boleh nak ajar ketam lain jalan lurus! Apaltah lagi bila sudah terpalit perisa bangkai Najis, otak tentu sudah akan sentiasa terhidu-hidu bau bangkai!

    ReplyDelete
  24. Satu kumpulan taat kepada perjuangan yang terokai oleh Almarhum Ustaz Fadzil Noor and Almarhum TGNA. Satu kumpulan lagi berhajat sangat nak jadi menteri, senator, jadi pengerusi, pengarah, duta, punaisihat dan ape sahaja yang mendatangkan gaji dan elaun bulanan, kereta syarikat atau kerajaan dan juga elaun perabut dan cuti tahunan ke luar negra. Itu yang diperjuangkan yang sebeno nye. Kopiah, serban dan songkok tu hanya sebagai prop teater sahaja. Kata orang tengok watak yang hendak dimainkan. Nak tunggu habuan akhirat lambat sangat. Ambillah yang didepan mata!!! Kah kah kah dan 4 x kah lagi!!

    ReplyDelete
  25. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete