KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 26 May 2015

MALAYSIA MEMILIKI INFRASTRUKTUR PENIDIDIKAN YANG TERBAIK KATA MUHYIDDIN YASSIN.



Tiada siapa yang boleh menafikan kejayaan kerajaan dalam menyediakan infrastruktur pendidikan yang terbaik untuk meningkatkan pengetahuan di kalangan rakyat, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata kejayaan kerajaan dalam menyediakan kemudahan pendidikan terbaik kepada rakyat diakui di peringkat antarabangsa.

"Tiada siapa yang boleh mengatakan bahawa usaha ini (menyediakan infrastruktur pendidikan yang terbaik kepada rakyat Malaysia) telah gagal. Ini adalah salah satu usaha yang berjaya, "katanya ketika merasmikan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jerlun di sini hari ini.

Beliau berkata masyarakat dunia termasuk badan-badan antarabangsa seperti Pertubuhan Kerjasama Ekonomi dan Pembangunan (OECD) telah mengakui komitmen kerajaan dalam menyediakan peruntukan besar setiap tahun untuk pendidikan.

Muhyiddin berkata setiap tahun antara 20 hingga 21 peratus daripada peruntukan belanjawan negara dikhaskan untuk keperluan pendidikan rakyat dan peruntukan yang sama besar juga disediakan di bawah Rancangan Malaysia.

Muhyiddin berkata usaha dan komitmen dalam menyediakan infrastruktur pendidikan kerajaan akan diteruskan melalui Rancangan Malaysia ke-11 (RMK-11), seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini.

"Kami diiktiraf sebagai antara negara membangun yang memberi peruntukan yang tinggi untuk pendidikan dan juga tertinggi peruntukan kapita untuk setiap pelajar," katanya.

Kira-kira 600,000 daripada sejumlah 1.6 juta penjawat awam di negara ini bekerja di sektor pendidikan, katanya.

Peruntukan terbaik untuk infrastruktur pendidikan untuk rakyat akan memastikan usaha untuk meningkatkan status mereka melalui tahap pendidikan yang dicapai, katanya.

"Kita mahu anak-anak kita untuk menguasai semua jenis pengetahuan di dunia ini," kata beliau sambil menambah yang kerajaan mahu 60 peratus pelajar sekolah di negara ini untuk belajar di aliran sains.

Pada masa ini, Muhyiddin berkata hanya 20 peratus pelajar mengambil subjek aliran sains dan kementerian sedang mencari jalan untuk mencapai sasaran 60 peratus.

Beliau berkata setakat ini kementerian telah membina 746 sekolah agama rendah, menengah dan bantuan kerajaan (SABK) di Kedah termasuk 24 buah sekolah rendah, 10 buah sekolah menengah dan dua SABKs di Jerlun.

SMK Jerlun RM23.8 juta telah dibina di atas 16 hektar tanah dan dibuka pada 1 Januari.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Menteri Besar Kedah, Mukhriz Mahathir.

9 comments:

  1. Semenjak 2 menjak ni banyak blogger macai tukar profession dpd blogger seks lucah dan porno jadi blogger politik tabur fitnah spt gendang perang, libang libu etc. Sbb banyak hujjah blogger macai berunsur fitnah, seks lucah dan maki hamun .................. modus operandi depa cuba pengaruh nerizen dgn fitnah2 depa . ingat macai dgn seks dan fitnah berpisah tiada !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli pkr memang kaki porno

      Delete
  2. Kah kah kah hamno hamno setakat infrastructure terbaik tapi kualiti tenaga pengajar masih pakai spm kredit 'JE'. Baik study di burma.

    ReplyDelete
  3. Betul...8.54 diatas adalah produk pendidikan malaysia. Burma dah tukar nama la tolol.

    ReplyDelete
  4. Hal demikian pasti TIDAK berlaku andaikan TSKI jd PM atau setidak2nya terus MB Selangor!! Apapun, tak lama lagi TSKI akan kembali bersam Omakkau dan Faekah...Partai PAS akan bersedia membantu...idup TSKI, takbiiir..

    ReplyDelete
  5. Itu sekolah pedalaman tak apa heren nya jika sekolah itu tak ada dinding dan bumbung di brazil Dan jepun mana2 perkara sama belaku mereka tak mengharap kerajaan hanya penduduk setempat menyediakan tempat dan menyediakan sekolah secara gotong royang penduduk perdalaman dan kerajaan akan sediakan peruntukan , macam ini penduduk bandar segala2 ada, kena fikir nak bawa 1kerusi, 1meja dan peralatan binaan pun naik bot dan kereta 4x4. aku rasa omak kau tak penah pergi ke sekolah perdalaman sebab berpikiran sempit macam itu .

    ReplyDelete
  6. Bagi detail lah omakkau...main campur-campur gambar 2,3 tempat berbeza..apa brg? Ni kalau puak pkr totok tengok, melompat macam beruk ni...macam nak klimaks & inzal diorang bagi komen. Itu beza penyokong totok pkr dengan parti yang lain...diorang cepat melatah. Seolah2 diri sering dianiaya, rasuah hari2, kezaliman sana sini..duit negara & perbelanjaan negara mereka nak kena kira hari2..kahkahkah. Kalau dibiarkan, boleh jadi gila. Begitu hebat anwar aljuburi tanam racun dalam minda ahli pkr...ibarat pengikut ayah pin.

    ReplyDelete
  7. UMNO KINI SELAMANYA26 May 2015 at 11:10

    Fenomena ini bnyak berlaku di sabah dan mgkin juga sarawak..di sabah sekolah yg macam ni bukannya di padalaman sangat malah ada sekolah usang yang jaraknya hanya 20km dari bandar berkadaan seperti dalam gambar omakkau..muhiddin hanya jual prodak yang cantik tapi hakikatnya banyak lagi yang busuk yang dia tak
    Pandang disebabkan tidak membawa keuntungan politik..dia semacan ada keinginan nak jadi PM nak tolak ds.najib..andinya niat dan bahasa tubuhnya terzahir rasa2nya umno sabah akan tutup pintu rapat2 untuk manusia muka macam muhiddin ni.

    ReplyDelete
  8. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete