Sunday 31 May 2015

PEMIMPIN YANG GAGAL PERTAHANKAN SEBAGAI YANG DIPERTUA PAS KAWASAN KAMPAR AJAK AHLI PAS TUMBANGKAN HADI SEBAB HADI AWANG TIDAK BOLEH BERBAHASA INGGERIS?????



Presiden dan barisan kepimpinan yang baru perlu diwujudkan di dalam PAS bagi memastikan parti itu terus kukuh bersama Pakatan, bekas menteri besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Nizar berkata beliau hanya mahukan parti itu dipimpin oleh individu yang tidak memperkecilkan rakan pimpinan dalam Pakatan demi menjaga keharmonian parti.

"Selepas muktamar apa yang saya mahu ialah muka presiden yang baru dan Pakatan akan kukuh seperti asal pada 2008 yang mana persefahaman pemimpin Pakatan jauh lebih akrab dan tidak keluarkan kenyataan yang memperkecilkan rakan pimpinan Pakatan.

"Presiden perlu baru, perlu juga pimpinan yang baru yang campuran bersama ulama. PAS perlu dipimpin oleh ulama dan siapa ulama itu? Dia ialah Ustaz Ahmad Awang.

"Dia (Hadi) boleh cakap Arab, dia (Ahmad) juga boleh bercakap dalam bahasa Arab, dia (Ahmad) boleh bercakap dan berkomunikasi dalam bahasa Inggeris, dia (Hadi) tidak boleh.

"Kita perlukan kepimpinan yang dihormati parti dan negara kita. Dan dengan kepimpinan baru yang raikan Pakatan ia akan menghilangkan khurafat yang mengatakan hanya Umno boleh pimpin orang Melayu," kata Nizar.

Beliau berkata demikian dalam forum 'Mampukah PAS dilonjakkan Pasca Jun 2015' di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) malam tadi. 

Turut hadir sebagai ahli panel dalam forum itu ialah calon Presiden Ahmad Awang dan bekas menteri besar Selangor Tan Sri Muhammad Mohd Taib.

Nizar berkata, walaupun beliau tewas untuk mengekalkan jawatan yang dipertua PAS Kawasan Kampar, namun beliau tetap bertanding mempertahankan kerusi ahli jawatankuasa PAS Pusat pada pemilihan kali ini.

Beliau turut mendakwa, semasa pemilihan PAS kali ini, beliau teruk difitnah "orang dalam parti" berbanding yang pernah dilakukan oleh Umno semasa pilihan raya umum lalu. Beliau bagaimanapun tidak menyatakan individu terbabit.

Katanya, fitnah yang dilemparkan bahawa beliau menolak kepimpinan ulama tidak benar sama sekali memandangkan segala kritikan yang diberi kepada kepimpinan PAS demi sayangkan parti.

"Adakah betul kumpulan profesional nak gulingkan ulama sedangkan saya beranggapan kalau tiada ulama (Majlis Syura) untuk tangani masalah yang di bawa Umno, dah lama PAS merudum.

"Ulama sebenarnya yang menyelamatkan parti kerana mereka ada ilmu yang boleh menyelamatkan parti. Tiba-tiba saya hari ini dituduh anti ulama dan nak jatuhkan presiden.

"Sedangkan kalau di dalam mesyuarat, kalau saya beri kritikan itu bermakna saya sayangkan orang tersebut tetapi saya lebih sayangkan parti.

"Saya beri pandangan dan kritikan kerana saya nak mereka membangun, bukankah itu peradaban dalam Islam. Semasa dipimpin oleh Allahyarham Datuk Fadzil Noor dan Allahyarham Datuk Nik Aziz (Nik Mat), saya beri kritikan yang sama dan mereka raikan pandangan mana-mana ahli PAS.

"Hari ini pandangan dalam PAS, kalau kritik presiden, ini lah orang yang sokong bawa rebah," kata ADUN Changkat Jering itu lagi.

16 comments:

  1. Jepun pi mana2 ckp bahasa dia je.. xda mslh pun. Blh je guna translater.. alasan xkonkrit sungguh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...nizar merajuk sebab kalah. Lenyapkan terus mulut celupar ni...bawak kereta pun boleh terbalik, nasib baik tak mampus.

      Delete
    2. Negara cina dan korea pun bukan pandai inggeris sangat. Tapi boleh maju. Sebab mereka berusaha.
      Bukanya berpolitik setiap hari.
      Tidak jugak mengutuk dan memfitnah.

      Delete
  2. kenapa ppsmi tak dapat dilaksanakan? Tenaga pengajar kata takut murid-murid tak faham TAPI kajian pakar kata 70% tenaga pengajar tak pandai english. 100% bukan faktor murid.heee

    Jika degree berasaskan kepandaian 25 tahun lalu negara sudah maju. Bayangkan hanya skorer yang dibenarkan ambil kos engine, medic, law, science dan berkaitan pasti kita sudah merasa hasil kepandaian mereka sekarang. Tetapi mengapa semua itu tidak berlaku? Kerana sistem pendidikan Malaysia dicipta berdasarkan kepandaian guru gurunya akibat guru sekadar SPM 3A maka PPSMI tidak dapat dilaksanakan. Kedua kerana kuota kaum tidak masuk akal Melayu & bumiputera sabah Sarawak sahaja pandai kaum lain tidak. Bumiputera dapat 3A masuk IPT, kaum lain 10A baru layak. Ke3 dasar kerajaan zalim BN yang tidak mahu mengikut konsep adil- meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya , biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  3. saya ahli pasmacai, sila sokong saya ini , saya akan mestikan ustaz pas akan semua gay yg muka jambu akan diberi jawatan penting, kami akan memastikan pasmacai berkembang dengan jayanya, kami akan tendang golongan ug itu menyusahkan rakyat malaysia ini

    Sekian terima
    Ahli pasmacai

    ReplyDelete
  4. TGHH pimpin ala ulama syiah yg jual pil kuda.......Tolak Hadi tolak UMNO/BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai nizar, apa yang payah sangat. isi borang masuk dapigs. depa sume boleh cakap inggeris dan kantonis lagi tapi bahasa melayu...lingkup.

      Delete
    2. Assalamualaikum encik Malim Kundang, tahukah anda memfitnah dan mengeji tanpa usul periksa dan tanpa mempunyai bukti yang kukuh adalah HARAM hukumnya. Sebagai contoh, anda menuduh TGHH sebagai syiah yang jual pil kuda kalau tiada bukti, maka dukacitanya anda telah MEMFITNAH beliau. Ini bermakna saudara telah berdosa dengan beliau. Dengan ini Encik Malim Kundang WAJIB meminta maaf dengan TGHH. Jikalau kamu tidak mahu ataupun tidak sempat berbuat demikian ketika hidup di dunia ini, maka urusan saudara perlu diselesaikan semasa yaumul mahsyar yang teramat dahsyat kucar kacirnya. Renung2kanlah. sekian wasalam.

      Delete
  5. Kah kah 5 penggal jadi pesuruhjaya kampar 30 taun tu...trtiba kslah mcm bshlolrozi 30 tahun di kedah skg tggal spender....ahaks...anjing dap tinggal spender....kafir mengkafir sesama sendiri dlm pas....anwar aljuboori skg ni jubo dah berdarah di sg buloh pulak...sllu jubo jantan yg berdarah skg jubo dio pulak kena sondol....itu suma tanda tanda anjing dap yahudi nak mampos...

    ReplyDelete
  6. Jgn layan puak2 liberal ni....kehancuran pas di perak sbb mangkok ayun ni lah...jadi barua dap semasa memerintah perak.....terima kasih umno krn dapat rampas perak drp liberal dapiq ni.

    ReplyDelete
  7. Masuk politik...jd mb...pastu kalah teruk. Lps ni jgn berangan nk jd adun/ahli parlimen. Cuci kasi bersih...

    ReplyDelete
  8. Bangga bebenor puak2 macai pkr ............... disangkanya depa bijak sebijak kaum cina dan yahudi ................ kalau boleh depa nak tipu tuhan mcm yahudi tipu tuhan yg melarang depa tangkap ikan pada hari sabtu.............akhirnya depa jadi beruk ! Samalah si macai ni depa cuba permainkan tuhan , maka hukum tuhan (hudud) dikatakan hukum pas dan hukum tghh sbb tu perangai macai ni pun dah jadi mcm makhluk tadi ............putar sana putar sini pendek kata mmg putar alam !

    ReplyDelete
  9. Nizar .. TALI BARUT DAP igs..

    ReplyDelete
  10. Hadi kekal President PAS, jawabnya PR 14 PAS akan lingkup! Orang PAS semestinya paham mengapa PAS mampu menang walaupun dikawasan bukan orang Islam!
    Bahaya ulemak macam Hadi! Tanya orang PAS Trengganu atau penggundi Trengganu mengapa Hadi mampu jawatan MB satu penggal sahaja????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau isu terengganu kalah dulu.. LKS dan karpal singh juga kalah.. malah parti keadilan nasional hanya tinggal satu kerusi permatang pauh ketika PRU thn 2004 itu.. sedangkan TGHH masih lg menang di kerusi dun dan parlimen !!!

      Kalau isu kedah kalah pulak.. kita semua harus paham di mana ketika itu ada seseorg yg teringin nak jd mb lalu menimbulkn kekecohan dalaman parti.. ditambahkn lagi dgn tuduhan syiah ke atas seorg pemimpin utama parti tp beliau hanya diam seribu bahasa tanpa mempertahankn diri sbg pemimpin parti kecuali di saat2 akhir yg sebenarnya sudah pun terlambat..!

      Delete
  11. hang bukan tuhan boleh tahu masa depan sesuatu..
    mengapa nak menang mesti bergantung kpd kafir..
    mengapa org islam tidak yakin atas usaha org islam sendiri... awak ni tali barut dap..pegi jahanam la dengan tolak ansur awak.. selama ini apa org mata sepet tolong melayu... dap ceramah dlm masjid awak dah sembah mata sepet dan kata mereka baik.. bagi rokok sebatang dah lentok sembah kaki cina... politik taik kucing yg melingkup melayu..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...