KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 31 May 2015

PEMIMPIN YANG GAGAL PERTAHANKAN SEBAGAI YANG DIPERTUA PAS KAWASAN KAMPAR AJAK AHLI PAS TUMBANGKAN HADI SEBAB HADI AWANG TIDAK BOLEH BERBAHASA INGGERIS?????



Presiden dan barisan kepimpinan yang baru perlu diwujudkan di dalam PAS bagi memastikan parti itu terus kukuh bersama Pakatan, bekas menteri besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Nizar berkata beliau hanya mahukan parti itu dipimpin oleh individu yang tidak memperkecilkan rakan pimpinan dalam Pakatan demi menjaga keharmonian parti.

"Selepas muktamar apa yang saya mahu ialah muka presiden yang baru dan Pakatan akan kukuh seperti asal pada 2008 yang mana persefahaman pemimpin Pakatan jauh lebih akrab dan tidak keluarkan kenyataan yang memperkecilkan rakan pimpinan Pakatan.

"Presiden perlu baru, perlu juga pimpinan yang baru yang campuran bersama ulama. PAS perlu dipimpin oleh ulama dan siapa ulama itu? Dia ialah Ustaz Ahmad Awang.

"Dia (Hadi) boleh cakap Arab, dia (Ahmad) juga boleh bercakap dalam bahasa Arab, dia (Ahmad) boleh bercakap dan berkomunikasi dalam bahasa Inggeris, dia (Hadi) tidak boleh.

"Kita perlukan kepimpinan yang dihormati parti dan negara kita. Dan dengan kepimpinan baru yang raikan Pakatan ia akan menghilangkan khurafat yang mengatakan hanya Umno boleh pimpin orang Melayu," kata Nizar.

Beliau berkata demikian dalam forum 'Mampukah PAS dilonjakkan Pasca Jun 2015' di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) malam tadi. 

Turut hadir sebagai ahli panel dalam forum itu ialah calon Presiden Ahmad Awang dan bekas menteri besar Selangor Tan Sri Muhammad Mohd Taib.

Nizar berkata, walaupun beliau tewas untuk mengekalkan jawatan yang dipertua PAS Kawasan Kampar, namun beliau tetap bertanding mempertahankan kerusi ahli jawatankuasa PAS Pusat pada pemilihan kali ini.

Beliau turut mendakwa, semasa pemilihan PAS kali ini, beliau teruk difitnah "orang dalam parti" berbanding yang pernah dilakukan oleh Umno semasa pilihan raya umum lalu. Beliau bagaimanapun tidak menyatakan individu terbabit.

Katanya, fitnah yang dilemparkan bahawa beliau menolak kepimpinan ulama tidak benar sama sekali memandangkan segala kritikan yang diberi kepada kepimpinan PAS demi sayangkan parti.

"Adakah betul kumpulan profesional nak gulingkan ulama sedangkan saya beranggapan kalau tiada ulama (Majlis Syura) untuk tangani masalah yang di bawa Umno, dah lama PAS merudum.

"Ulama sebenarnya yang menyelamatkan parti kerana mereka ada ilmu yang boleh menyelamatkan parti. Tiba-tiba saya hari ini dituduh anti ulama dan nak jatuhkan presiden.

"Sedangkan kalau di dalam mesyuarat, kalau saya beri kritikan itu bermakna saya sayangkan orang tersebut tetapi saya lebih sayangkan parti.

"Saya beri pandangan dan kritikan kerana saya nak mereka membangun, bukankah itu peradaban dalam Islam. Semasa dipimpin oleh Allahyarham Datuk Fadzil Noor dan Allahyarham Datuk Nik Aziz (Nik Mat), saya beri kritikan yang sama dan mereka raikan pandangan mana-mana ahli PAS.

"Hari ini pandangan dalam PAS, kalau kritik presiden, ini lah orang yang sokong bawa rebah," kata ADUN Changkat Jering itu lagi.

18 comments:

  1. Jepun pi mana2 ckp bahasa dia je.. xda mslh pun. Blh je guna translater.. alasan xkonkrit sungguh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...nizar merajuk sebab kalah. Lenyapkan terus mulut celupar ni...bawak kereta pun boleh terbalik, nasib baik tak mampus.

      Delete
    2. Negara cina dan korea pun bukan pandai inggeris sangat. Tapi boleh maju. Sebab mereka berusaha.
      Bukanya berpolitik setiap hari.
      Tidak jugak mengutuk dan memfitnah.

      Delete
    3. KISAH NYATA DARI SAYA BPK.KARTA BUKAN REKAYASA INI BETUL2 NYATA DIKELUARGA KAMI.

      Assalamualaikum wr.wb,saya BPK.KARTA seorang buruh tani di madium jawa timur ingin mengucapka banyak terimah kasih kepada KI WARSA atas bantuan AKI. kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI WARSA pula yang telah memberikan angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut turut tembus.sekali lagi makasih yaa AKI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 200 ribu dan akhirnya saya menang.Berkat angka gaib hasil ritual AKI WARSA saya sudah buka usaha matreal di jakarta dan istri saya juga buka butyk baju dimall mangga dua. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS AKI WARSA di nomor hpnya di: 0852 4968 9269 atau KLIK DISINI dan ramalan AKI WARSA memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin 100% tembus.
      KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA MAKANYA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET…

      *angka ritual gaib singapura

      *angka ritual gaib hongkong

      *angka ritual gaib malyaisia

      *angka ritual gaib sidney

      *angka ritual gaib kuda lari

      Delete
  2. kenapa ppsmi tak dapat dilaksanakan? Tenaga pengajar kata takut murid-murid tak faham TAPI kajian pakar kata 70% tenaga pengajar tak pandai english. 100% bukan faktor murid.heee

    Jika degree berasaskan kepandaian 25 tahun lalu negara sudah maju. Bayangkan hanya skorer yang dibenarkan ambil kos engine, medic, law, science dan berkaitan pasti kita sudah merasa hasil kepandaian mereka sekarang. Tetapi mengapa semua itu tidak berlaku? Kerana sistem pendidikan Malaysia dicipta berdasarkan kepandaian guru gurunya akibat guru sekadar SPM 3A maka PPSMI tidak dapat dilaksanakan. Kedua kerana kuota kaum tidak masuk akal Melayu & bumiputera sabah Sarawak sahaja pandai kaum lain tidak. Bumiputera dapat 3A masuk IPT, kaum lain 10A baru layak. Ke3 dasar kerajaan zalim BN yang tidak mahu mengikut konsep adil- meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya , biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  3. saya ahli pasmacai, sila sokong saya ini , saya akan mestikan ustaz pas akan semua gay yg muka jambu akan diberi jawatan penting, kami akan memastikan pasmacai berkembang dengan jayanya, kami akan tendang golongan ug itu menyusahkan rakyat malaysia ini

    Sekian terima
    Ahli pasmacai

    ReplyDelete
  4. TGHH pimpin ala ulama syiah yg jual pil kuda.......Tolak Hadi tolak UMNO/BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai nizar, apa yang payah sangat. isi borang masuk dapigs. depa sume boleh cakap inggeris dan kantonis lagi tapi bahasa melayu...lingkup.

      Delete
    2. Assalamualaikum encik Malim Kundang, tahukah anda memfitnah dan mengeji tanpa usul periksa dan tanpa mempunyai bukti yang kukuh adalah HARAM hukumnya. Sebagai contoh, anda menuduh TGHH sebagai syiah yang jual pil kuda kalau tiada bukti, maka dukacitanya anda telah MEMFITNAH beliau. Ini bermakna saudara telah berdosa dengan beliau. Dengan ini Encik Malim Kundang WAJIB meminta maaf dengan TGHH. Jikalau kamu tidak mahu ataupun tidak sempat berbuat demikian ketika hidup di dunia ini, maka urusan saudara perlu diselesaikan semasa yaumul mahsyar yang teramat dahsyat kucar kacirnya. Renung2kanlah. sekian wasalam.

      Delete
  5. Kah kah 5 penggal jadi pesuruhjaya kampar 30 taun tu...trtiba kslah mcm bshlolrozi 30 tahun di kedah skg tggal spender....ahaks...anjing dap tinggal spender....kafir mengkafir sesama sendiri dlm pas....anwar aljuboori skg ni jubo dah berdarah di sg buloh pulak...sllu jubo jantan yg berdarah skg jubo dio pulak kena sondol....itu suma tanda tanda anjing dap yahudi nak mampos...

    ReplyDelete
  6. Jgn layan puak2 liberal ni....kehancuran pas di perak sbb mangkok ayun ni lah...jadi barua dap semasa memerintah perak.....terima kasih umno krn dapat rampas perak drp liberal dapiq ni.

    ReplyDelete
  7. Masuk politik...jd mb...pastu kalah teruk. Lps ni jgn berangan nk jd adun/ahli parlimen. Cuci kasi bersih...

    ReplyDelete
  8. Bangga bebenor puak2 macai pkr ............... disangkanya depa bijak sebijak kaum cina dan yahudi ................ kalau boleh depa nak tipu tuhan mcm yahudi tipu tuhan yg melarang depa tangkap ikan pada hari sabtu.............akhirnya depa jadi beruk ! Samalah si macai ni depa cuba permainkan tuhan , maka hukum tuhan (hudud) dikatakan hukum pas dan hukum tghh sbb tu perangai macai ni pun dah jadi mcm makhluk tadi ............putar sana putar sini pendek kata mmg putar alam !

    ReplyDelete
  9. Nizar .. TALI BARUT DAP igs..

    ReplyDelete
  10. Hadi kekal President PAS, jawabnya PR 14 PAS akan lingkup! Orang PAS semestinya paham mengapa PAS mampu menang walaupun dikawasan bukan orang Islam!
    Bahaya ulemak macam Hadi! Tanya orang PAS Trengganu atau penggundi Trengganu mengapa Hadi mampu jawatan MB satu penggal sahaja????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau isu terengganu kalah dulu.. LKS dan karpal singh juga kalah.. malah parti keadilan nasional hanya tinggal satu kerusi permatang pauh ketika PRU thn 2004 itu.. sedangkan TGHH masih lg menang di kerusi dun dan parlimen !!!

      Kalau isu kedah kalah pulak.. kita semua harus paham di mana ketika itu ada seseorg yg teringin nak jd mb lalu menimbulkn kekecohan dalaman parti.. ditambahkn lagi dgn tuduhan syiah ke atas seorg pemimpin utama parti tp beliau hanya diam seribu bahasa tanpa mempertahankn diri sbg pemimpin parti kecuali di saat2 akhir yg sebenarnya sudah pun terlambat..!

      Delete
  11. hang bukan tuhan boleh tahu masa depan sesuatu..
    mengapa nak menang mesti bergantung kpd kafir..
    mengapa org islam tidak yakin atas usaha org islam sendiri... awak ni tali barut dap..pegi jahanam la dengan tolak ansur awak.. selama ini apa org mata sepet tolong melayu... dap ceramah dlm masjid awak dah sembah mata sepet dan kata mereka baik.. bagi rokok sebatang dah lentok sembah kaki cina... politik taik kucing yg melingkup melayu..

    ReplyDelete
  12. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete