Friday 29 May 2015

RAHMAN DAHLAN DEDAHKAN SHAFIE APDAL BERCAKAP BOHONG ISU ANGGOTA KABINET TIDAK DIMAKLUMKAN MENGENAI MASALAH 1MDB ??????



Menteri Kesejahteraan Bandar Dan Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan, menafikan dakwaan Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah Mohd Shafie Apdal bahawa anggota kabinet tidak dimaklumkan mengenai masalah syarikat pelaburan negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Shafie semalam dilaporkan berkata “kabinet juga tidak jelas berhubung sesetengah isu berkaitan syarikat itu, Justeru, kami tidak boleh dipersalahkan.”

Sungguhpun tidak merujuk langsung kepada Shafie Apdal, twitter Rahman malam tadi menyatakan anggota kabinet beberapa kali diberi taklimat oleh Menteri Kewangan Kedua Datuk Husni Handazlah mengenai 1MDB.

Malah Rahman memuat naik muka hadapan buku “1MDB factsheet” yang diedarkan dalam mesyuarat kabinet termasuk info mengenai status terkini pelaburan, harta dan hutang 1MDB ada dimasukkan.

“Sebenarnya isu 1mdb banyak kali dibincangkan dalam kabinet. Banyak info yang dimaklumkan oleh MK2. Buku factsheet juga ada diedarkan. Pandangan saya, tidak ada sebab kenapa isu tak cukup penerangan, tak ada penerangan atau tidak dimaklumkan dalam kabinet menjadi polemik”

Malah Rahman turut mendedahkan bahawa, dalam buku yang diedarkan beberapa bulan lalu turut mempunyai surat Menteri Kewangan Kedua yang meminta ahli kabinet yang mahukan info lebih atau penerangan lanjut agar menghantar pertanyaan terus kepada beliau.

10 comments:

  1. Hebat si rahman lepas ni menteri penuh ye, kalau ada rezeki!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi2 tu..
      Dia punya jolok baekkkkkkk punya..
      Boleh ganti shafie

      Delete
  2. Bukan nak bela shafiee, tapi MK2 pon dilaporkan dok setakat sebut 'unit' 'unit' aja, apahal..? Mngkin telahan 'girlfriend' POPEYE 8.15 ni munasabah juga.

    ReplyDelete
  3. Fenomena aneh semenjak 2 menjak ni banyak blogger macai pkr tukar profession dpd blogger seks lucah dan porno jadi blogger politik tabur fitnah spt gendang perang, libang libu etc. Sbb tu banyak hujjah blogger macai berunsur fitnah, seks lucah dan maki hamun .................. modus operandi depa cuba pengaruh netizen dgn fitnah2 depa . Depa dibantu oleh blogger pasma dan jebon spt greenboc, alhussyen etc yg bertuan gurukan LKS dan LGE yg percaya kpd kebebasan utk berlgbt dan liberalisme serta penyucian dosa2 utk masuk syurga sbgmana kepercayaan Yahudi dan Nasrani. Blogger2 lain yg turut membuat fitnah dan tohmahan serta percaya dosa2 fitnah mereka akan disucikan oleh tuan guru LKS dan LGE ialah yong suka kuning, cipan tenuk & tapir , sisi bukit, addin, bloglist, malaysian waves, mso, mat indera si pejuang, etc

    Dap dipercayai akan buat sambutan yam seng besar2an dgn menu utama kepala babi panggang dan carlsberg buat semua macai dan blogger yg terbabit dlm membuat tohmahan dan fitnah terhadap puak ulamak dlm pas jika puak er dong gong dan pasma menang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hala tuju emosi kamu tersasar. Kamu gagal lagi.... Semuga tidak dijangkit penyakit anjing gila He..he..he

      Delete
    2. Lanun dgn penyamun
      Satu utk engkau satu untuk aku
      Poket aku poket engko sudah penuh
      Diam2 sudah la

      Delete
    3. Kat atas tu macai umno menyamar jadi ulamak UG

      Delete
  4. Kalau di katakan sudah di beri penjelasan kenapa Kabinet tak faham dan tak dapat nak terangkan kepada rakyat untuk di fahami termasuk Tun Mahathir. Hanya satu jawapan yang lojik. Penerangan tu pun banyak mempunyai persoalan yang tiafa jawapan. Tak boleh nak di sebarkan kut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab sekor lanun
      sekor penyamun
      mana Tun madey nak paham

      Delete
    2. Mane madey nak faham sebab dia mudah lupe. Lanun-lanun sume anak didik dia.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...