KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 24 May 2015

RESTORAN NASI KANDAR YANG CEKIK DARAH PELANGGAN .... 5 BENDI DI CAJ RM20.


Ini rasanya sudah melampau betul .. adakah patut 5 bendi pelanggan kena bayar RM20 ... jatuh satu bendi RM4 ... sudah sama taraf dengan ikan... dahlah pelanggan dikenakan GST 6% .. makanan pula mahal semacam.

Mungkin inilah contoh terbaik bagaimana pekedai cuba ambil kesempatan dari pelaksanaan GST.

Ini bukan lagi cekik darah ni sebaliknya sedut darah pelanggan sampai kering kontang!!!!!!!


Jika apa yang dipaparkan ini benar maka wajar KPDKK siasat dan ambil tindakan.

48 comments:

  1. Restoran kayu mmg trkenal dgn sedut darah pelanggan ... kat cyberjaya smpai ttup sbb perangai mcm ni ..... kedai mamak rata2 sama je rasanya x kira la yg bistro ke warung lebih kurang je rasanya .... dah smpai masa org ramai boikot kedai mamak ... kebersihan nya sgt d ragui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong..kita boikot ja kedai mamak..aku dh lama tk masuk kedai mamak penipu

      Delete
  2. BOIKOT JE....ATAU LEPAS MAKAN LETAK JE SUIT ATAS MEJA...LEPAS TU CABUT..CONTOH JIKA KITA RASA HARGA KITA MAKAN RM 6..MAKA BAYAR KE RM 6..KALAU SUTUH MEREKA KITA INI.LAH JADINYANYA.....MALAYSIA BOLEH..MALAYSIA HEBAT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boikot lambattt...kita belasah je mamak, cina pukimak, keling, sabah sarawak yg kurang ajar. Hentam kawkaw

      Delete
    2. Kalau kat Indonesia, pelanggan kata tunggu sat ! Pi Kat kereta bawa keluar buluh runcing terus sula mamak, cina kimak tu.
      Tapi melayu penyegan. Sampai Batak dan Bugis curi duit berpuluh billion pun masih kata takpa lah.

      Delete
  3. Padan muka korang makan lagi kat kedai mamak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak kat Penang ni kebal. UMNO Penang semua mamak jugak. Melayu hidup menumpang kat tanahair tok nenek.

      Delete
  4. Citarasa org melayu banyak yg pelik pelik....

    ReplyDelete
  5. Dah lama tak makan kedai2 mamak nie taktau mamak ke hindu yg punya lg satu kebersihan teruk punya

    ReplyDelete
  6. Yang dok support mamak buat apa?

    ReplyDelete
  7. Ini Jijah kipas ada kat mana, kat kajang ke? Tamak nak 2 tempat tengok apa sudah jadi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang lainlah. Mak hang makan sup babi. Sup babi memang murah.

      Delete
  8. 5bendi tu maksudnya 5 hidangan sayur bendi kot.. dah siasat belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada orang gila nak order sampai 5 hidangan bendi...

      Delete
    2. Mentaliti orang UMNO.
      Buat alasan yang tak masok akal.
      Boleh kawan Maslan Jawa.
      5 pinggan bendi ???
      Bodoh.

      Delete
  9. Melayu kaya mahu bising harga mahal kah????
    Kalau miskin tak mampu jgn pergi makan kat kedai mamak. Kenapa melayu suka makan??? Kenapa melayu malas??? Kenapa melayu boros???? Kenapa melayu beli brg perkakas rumah dan keperluan rumah suka kata mahal??? Tapi suka makan luar mahal makan juga,kenapa ohhhhh. Sy rasa mental melayu ada problem sikit, mungkin kerana melayu bodoh sebab tu begitu kot. Kedai mamak sy tak pergi sebab bau dan kotor malah panas dan bising bahasa lalat sy tak faham. Jadi......kenapa suka pergi???? Nak murah masak sdr kenapa malas???? Melayu melayu kamu memang bangang tiada ubat utk mu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12.12..Keturunan kau kuat makan babi, mamak takde jual kari babi. Kau nak makan babi, kau masak sendiri kat rumah. Cina, india, etnik sabah sarawak lanciauuuu

      Delete
  10. Gua setuju sama Zul J, macam x sda kedai lain. Sedap sangat ke nasi kandaq tu. Dia guna jin pelaris. Tanyalah ustaz yang ada kelebihan tentang jin.

    ReplyDelete
  11. Sokong Najib. Pertahankan jawatan PM. Tolak team B dan C!!! Bangun anak2 umno kita sokong Najib.

    ReplyDelete
  12. Ini lah mak aku dok pesan dulu2. Ada duit jgn makan di kedai....ada 50 cent dah nak berlgak.

    Apa pengajaran tu dik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina babi & keling pundek je makan babi

      Delete
  13. Sokong Najib. Kasi tutup mulut Muhyidin dan kuncu-kuncunya. Hidup Najib

    ReplyDelete
  14. Aku sokong Pas bergabung dengan umno. Tujuan Pas ditubuhkan adalah menjadi tongkat ketika umno hampir jatuh. Hidup Pas Hidup umno..

    ReplyDelete
  15. Jangan keliru wahai ahli Pas..Hanya umno boleh bela Pas. Gerakkan barisan UG kebarisan hadapan. Pas dan Umno bersaudara. Umno + Pas + MCA + Gerakan + MIC VS PKR + DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO Munafik tak akan bela sapa sapa.
      Cuma nafsu serakah mereka sahaja yg terbela.

      Delete
  16. Salah kira.. ko x suruh kira balik.. rm2 tu

    ReplyDelete
  17. Salam 1 rasuah ,

    Tadi saya ke bank nak ambil duit, selalu apa yang saya lihat ada melayu bersongkok atau bertudung akan tunggu di depan pintu bank minta derma untuk sekolah atau surau atau tabung kebajikan yang ntahdimanantah.

    Tapi kali ini saya lihat ada india di depan bank, dia buat apa, dia jual muruku untuk menyara keluarganya.

    Dari situ kita sudah boleh lihat gambaran bangsa melayu berbanding bangsa lain. Bangsa lain jika mereka nak sesuatu mereka terpaksa berusaha dan bergadai untuk dapatkan.

    Manakala bangsa melayu, mereka nak free, short cut dan mudah. Itulah yang berlaku sekarang dalam pendidikan, penjawat awam dan perniagaan.

    Dalam pendidikan mereka ada kuota spm serendah 3A boleh ambil degree, ada yang pakai credit je A tak ada, bangsa lain 10A baru pandang. Dalam penjawatan awam berapa ramai yang datang goyang kaki kerana jawatan yang diwujudkan lansung tak diperlukan contoh ft17 di sekolah-sekolah. Dalam peniagaan pun begitu tapak niaga yang dikhaskan kepada mereka disewakan kepada pendatang asing, syed bukhari meniaga untung dia sapu, rugi kerajaan tanggung. Hakikat bro heee.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...orang bodoh macam kau suka buat kerja bodoh.

      Delete
    2. Melayu rajin dan pandai. Tapi tenggelam dalam lautan bangsa malas yg mengaku melayu.
      Jawa, Batak Bugis, Banjar, Kampar,

      Delete
    3. Anon 15:35 apa yang kamu cakap memang betul, siapa makan cabai dia rasa pedas.

      Delete
  18. Saya tinggal di Penang dah hampir 32 thn...mmg x lalu mkn restoren mamak, kotoq n mahai, berani mkn roti canai je...org luar je yg selalu suka sgt mkn restoren mamak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak masak buboh candu. Pasal tu ketagih.
      Sedap lagi masakan Melayu. Tapi takdak kas kas dan candu.....tak dak makna.

      Delete
  19. Kita kemoen boikot mamak...

    ReplyDelete
  20. Aku dah cakap mamak tongkang ni penyokong kuat Hamno.

    Penyokong Hamno ni memang pengotor dan kuat mencekik.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  21. Ini semua salah Anwar Ibrahim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul....Anwar aljuburi salah kerana menjubur sebab tu dia msok penjara.

      Delete
  22. roti canai mamak uli dengan kaki pun melayu pelahap makan...
    kuah kari rebus sepinda/ seluar dalam dalam periok pun melayu telan..
    Islam ajar jng makan yg kotor pun melayu tak peduli..telan juga..
    mamak basuh taik di jubur dia lepas tu uli roti canai dengan tangan yg masih ada taik mamak berak cirit pun melatu telan...
    haiiiii..kesian kat melayu yg bengong lagi bodoh ni..
    patutlah org melayu mudah kena tipu hingga masuk lubang kubur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau melayu kelas A ke nak kutuk melayu lain? Babi sial haramjadah...cina india pun mkn kt mamak. Jangan sesekali kutuk bangsa sendiri walau buruk mcm mana pun. Kau tak puas hati, kau pegi tumbuk mamak tu. Babi!

      Delete
    2. 18.07....?????

      Cakap jangan sembarangan.

      Melayu haprak yang macam mana.

      Jangan cakap semua Melayu haprak.

      Kalau awak nak haprak , awak haprak seorang diri sudahlah.

      Jangan babitkan semua Melayu.

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    3. Melayu memang haprak.

      Mana ada bangsa senang senang kena tipu berpuloh billion macam melayu.

      Delete
    4. mamak korek lubang hidung dia lepas tu uli roti canai dngan jari yg berperisa taik hidung....korang makan juga..hahaha

      Delete
    5. Melayu yg kena tipu melayu yg mcm awakk la batak.
      Nama pon batak, makan apa semua kau bedal.

      Delete
  23. Asalkan mamak ia jgn percaya....paria ngaku mamak pun byk

    ReplyDelete
  24. Bugis Penyamun24 May 2015 at 21:05

    Woi omakkau, ko jawa ea...? kah kah kah

    ReplyDelete
  25. Bendi 5 =20 hengget, jadi 1=4 hengget...atas tu ada harga peria 1=3 hengget....memang macam tu kot...tengok harga nasi kosong sepinggan pun 2.30...ni kedai orang ada ada...baru boleh pegi india balik hari...apa pun...mamak pekena melayu dah lama dah...cuma payah nak ingat...mamak the tarik onne...kah kah kah

    ReplyDelete
  26. Sokong Najib. Tolak muhyiddin. Umno dan Pas bersaudara.

    ReplyDelete
  27. Melayu bila kena kutuk bukan main marah, yang ramai melepak kedai mamak 24jam cer tengok bangsa cina india iban kadazan indon nepal ke...time bola jangan cerita la...bangga konon satu yang betul memag melayu suka buang masa

    ReplyDelete
  28. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete