Monday 25 May 2015

OPS WARTA .. AHLI PARLMEN DAP MAU POLIS TRAFIK HERET MENTERI PENGANGKUTAN DATO' SERI LIOW TIONG LAI KE MAHKAMAH KERANA ADA TIGA SAMAN TERTUNGGAK SEJAK 2013.



Dengan sejumlah 836 orang ditahan sehingga kini kerana gagal melunaskan bayaran saman mereka, seorang menteri yang melakukan perkara yang sama juga tidak boleh terlepas, kata Ahli Parlimen DAP Segambut Lim Lip Eng.

Dalam sidang medianya hari ini, Lim menunjukkan rekod saman Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai yang menurutnya, presiden MCA itu mempunyai dua saman tertunggak berkaitan melebihi had laju yang dikeluarkan sistem penguatkuasaan automatik (AES).

Lim juga berkata kenderaan Liow juga mempunyai satu lagi saman kerana memakai cermin terlalu gelap. Dua saman dicatatkan pada 2013 manakala saman ketiga pada 2014.

"Kena beliau tidak membayar denda? Adakah patut rakyat mengikut menteri ini sebagai contoh?

"Polis sepatutnya serta merta mengheret beliau ke mahkamah kerana tidak membayar saman strafik atau batalkan sahaja Ops Warta," kata Lim.

14 comments:

  1. Tak salah aku lah, ahli palimen ada kebenaran memakai cermen gelap ,polis menbenarkan nya sebab faktor keselamatan. Kalau setakat tiga tak ada masalah dia menbayar saman,lupa pesan orang ahli pr dun ada sampai 10 saman belum bayar lagi. Termasuk apek itu, omak kau itu tunjukkan .
    Dap kalau tak nak bayar saman baik tak payah ia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa2 menteri ke rakyat miskin ker kalu sudah kena saman kasi bayar la. Tak bayar kalu kasi masuk lokap. Jangan konar sana sini la.

      Saman kasi bayar ha.... kita duit RM sudah kurang

      Delete
  2. Kalau boleh pakai kenapa menteri ni kena saman ya?

    ReplyDelete
  3. Tangkap dia..

    ReplyDelete
  4. Bayar jelah saman tertunggak tu..Ikut peraturan. Jadi rakyat yg bertanggungjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungguh tak bertanggungjawab

      Delete
  5. Kerajaan dah takde duit..

    ReplyDelete
  6. Itulah dia polis Malaysia......jangalah pilih bulu.....kalau nak cari duit......tahan mentri ini sekali.....baru adil.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh. Dia kan menteri. Menteri mana boleh saman.

      Delete
  7. Hahaha.....tangkap senang tapi kerja hilang!!!! Polis hanya ikut arahan dan pihak berkuasa ikut arahan berkuasa sampai lah pemimpin. Saman tu salah saman sebab tak tahu itu menteri kalau buat dek je...polis tu.....! Nanti hilanglah rekod saman tu dgn sdrnya.siapa tanggung kerajaan ! Siapa yg bayar rakyat pembayar cukai jadi adillah..... yg kena tetap rakyat juga akhirnya.

    ReplyDelete
  8. Ko g tangkap bang mat dgn lim kit sial tu...diorg byk saman tu....aritu bwk lori babi xda lesen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bwk lori babi x ada lesen tu bapak ko

      Delete
  9. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh mentri tu bayar saman dulu la.
      Buat malu kita penyokong bn aje

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...