KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 23 May 2015

DAP HANYA BERKERJASAMA DENGAN WAKIL-WAKIL RAKYAT PAS YANG MAU MEMBERIKAN KERJASAMA DENGAN DAP SAHAJA TEGAS TERESA KOK



“We don’t have his coorporation to begun with, ” kata Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok.

Menurutnya, buat masa ini DAP tidak mendapatkan kerjasama daripada Abdul Hadi.

“Dia tidak mahu bekerjasama dengan kami dan beliau juga tidak datang ke mesyuarat Pakatan Rakyat.

“Oleh itu, kami hanya bekerjasama dengan Ahli Parlimen PAS dan pemimpin lain yang boleh bekerja dengan kami,” katanya.

Beliau berkata sedemikian ketika diminta menjawab soalan berhubung niat Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk memutuskan hubungan dengan DAP.

Teresa berkata, tidak begitu banyak senarai kabinet bayangan dibuat tetapi lebih kepada senarai jurucakap bagi setiap portfolio.

“Setiap parti harus mempunyainya dan ia bukanlah sesuatu yang baru.

“Kali terakhir dibuat adalah pada 2013, kami juga buat senarai jawatankuasa kabinet, bagi setiap kementerian Barisan Nasional (BN), setiap bahagian punyai jurucakap mereka.

“DAP hanya menyusun semula senarai tersebut dan ia tidak menimbulkan sebarang isu. Ini adalah hak parti dan Hadi tidak boleh mengganggu dengan tindakan tersebut,” katanya.



Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini menegaskan partinya bersedia untuk menamatkan kerjasama dengan DAP.

Abdul Hadi berkata kesediaan menamatkan kerjasama itu dibuat ekoran kenyataan serta tindak tanduk pemimpin DAP yang mahu membentuk Kabinet bayangan tanpa penglibatan PAS dan PKR.

Katanya, tindakan DAP itu umpama omongan kosong dan tidak realistik kerana Kabinet bayangan perlu mengambil kira pelbagai perkara dalam perlembagaan negara dan bukan sekadar kepentingan kelompok tertentu.

"Dia (DAP) nak putus, putus lah, saya kena berpijak di bumi Malaysia, bumi Malaysia ini bumi masyarakat majmuk.

"Kita sudah ada dewan-dewan himpunan, NGO-NGO bukan Islam pun banyak," katanya ketika ditemui pemberita di Marang selepas solat Jumaat tengah hari tadi.

Katanya, DAP tidak boleh mendabik dada kerana mereka bukan parti mutlak yang mewakili masyarakat bukan Islam di negara ini.

Abdul Hadi berkata demikian ketika diminta mengulas hasrat Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang bercita-cita untuk memerintah negara secara bersendirian dengan membentuk Kabinet bayangannya sendiri tanpa penglibatan PAS dan PKR.

Guan Eng berkata demikian berikutan parti itu tidak lagi mempunyai sebarang hubungan dengan presiden PAS.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga mendakwa, pembentukan Kabinet bayangan pakatan pembangkang yang dicadang oleh Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail akan gagal berikutan keengganan Abdul Hadi bekerjasama.

Guan Eng menyifatkan Abdul Hadi sukar dikawal kerana mempunyai 'kuasa veto' untuk menolak sebarang keputusan yang dipersetujui bersama Pakatan Rakyat.

20 comments:

  1. puiii dh tunjuk belang DAP ni yg memangkah tengok lah apa anda dh buat
    sokong lagi Dap ne lpas ni tengok apa lagi dia olang mau buat hahahahaha
    mcm belanda dpt tanah puiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kata nak kerjasama dengan yb yang tolak hudud. Itulah maksudnya.
      Sekarang ni boleh tengok mana dia yb katak.
      Mana yang dulu pertahan hudud dan sekarang ni pulak menentang.

      Delete
  2. Tq teresa.
    Kami akan tetap bekerjassama dgn. Dap. Kerana dgn bekerjasama dgn dap akan memertabatkan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak ko lah kalau gitu pi makan babi bersama tresa cock. Jenis babi betina jenis tak pernah basoh puki tresa cock ni sebab tu cakap hancing kerana puki hancing banyak tahik palat.

      Delete
  3. Apa nak jadi ni ... DAP dah berkata depa nak putus hubungan dengan Presiden PAS dan bukan dengan PAS. Alasan depa amat jelas iaitu TGHH selalu ponteng mesyuarat dan menggunakan kuasa veto pada perkara-perkara yang amat merugikan PR. Yang aku hairan ialah ada juga ahli PAS yang TIDAK CERDIK, masih dok ingat DAP nak putus hubungan dengan PAS. Kadang-kadang sedih melihat ahli PAS macam ni, Cerdik tak boleh tumpang, Bodoh tak boleh diajar.
    Sejahat-jahat DAP, adakah depa memungkiri/mengkhianati janji? Sebaik-baik PAS, adakah depa menunaikan/berpegang pada janji? ...
    Orang Islam diingat agar sentiasa menunaikan janji walaupun dengan orang bukan Islam agar sifat kemunafikan tidak bertumbuh di dalam jiwa kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu aku nak putuskan hubungan dengan lge, lks dan teresa cock. dengan dap yang lain2 aku ok je.Cerdik tak boleh tumpang, Bodoh tak boleh diajar.

      Delete
    2. kalau begitu kau masuk DAP terus...jilat punggung LGE atau yg tua sekor lagi tu LIM KS ..KIT SIANG MALAM...

      Delete
  4. Maaf lah....tiada undi untuk pas pkr dan dap.....aku rela undi bn w pun negara bankrup janji jgn ikut lagak DAP yg besar kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku ingat dalam dunia ni dah pupus manusia berfikiran singkat ni.....rupa rupanya ada lagi yang tinggal

      Delete
    2. Bukan bekerjasama dgn wakil2 rakyat Pas...
      tapi lebih tepat lagi bekerjasama dgn wakil2 BARUA dlm Pas...hehehe..

      Delete
  5. Kabinet byangan lge mcm kabinet kat negara china....isu hudud yg takder kena mengena dgn dap dan org bukan islam kenapa yentang habis habisan....DAP dah neso kepala.....

    ReplyDelete
  6. Bagi aku, bodoh pkr bagi jawatan menteri kowangan bagi pada cina dap, ingat tak kes cina hanya akan perkaya cina je bila dapat jawatan menteri kowangan semasa tunku jadi pm dan ingat tak kes dulu bagi jawatan penting bagi semua rasuah, adalah bodoh lah dap jadi menteri kowangan, sekarang kita akan lihat kebodoh pkr itu sendiri, tak tahu menbetuk kabenet bayangan nya sendiri selepas anwar di penjarakan, kita lihat wan azizah gagal menbetuk kabenet bayangan sendiri, nasib korang dapat ketua bodoh macam wan azizah itu

    ReplyDelete
  7. Ambil saf Team Muhyiddin. Senaraikan orang Najib utk disingkirkan dlm jawatan. Mereka semua perlu diajar. Jangan lupa sekali mereka yang Lalang..ini juga bahaya.

    ReplyDelete
  8. Hadi Awang dan sekutunya...kini merupakan golongan yg dibuang oleh PR....maka pilihlah kamu yg manusia yg sombong lagi jahil..PR yg terkandung didlmnya impian yg semakin hampir menjadi kenyataan untuk menjadi pemerintah yg sah melalui proses PRU ...atau kekal wala (taat) kepada tuan presiden PAS..kini celaan dan fitnah kamu bukan sahaja kepada pemerintah..tetapi juga kepada rakan "tahaluf" mu sendiri...

    ReplyDelete
  9. Woi "anti fitnah" cakap jgn main sedap mulut. Jgn mudah menuduh org sebagai munafiq. Siapalah kita utk mencaci para alim ulama'.

    ReplyDelete
  10. dap dah jadi mcm babi.rasa diri kuat.yb pkr dan pas disantuni hanya yg sanggup jadi pecacai mabuk ketum.gadai agama semata2 utk tunjuk kesetiaan.

    ReplyDelete
  11. dap dah jadi mcm babi.rasa diri kuat.yb pkr dan pas disantuni hanya yg sanggup jadi pecacai mabuk ketum.gadai agama semata2 utk tunjuk kesetiaan.

    ReplyDelete
  12. Dap tentang hudud. Umno tentang hudud drp dulu sampai now. Apa beza? So lebih baik pas pakat dgn dap yg jelas bkn islam tp byk isu yg disetuju bersama. Mudah je. Dah mrk bukan islam mk boleh mkn babi. Yg kita jd susah kenapa macai amno? Palimen kali ni hj hadi tk jadi bentang hudud. Hari tu beriya2 sgt t.utama mb md yakob & nik amar.

    ReplyDelete
  13. Ko ni da kena nasi kangkang teresa cock la....umah ko ada bela babi eh....

    ReplyDelete
  14. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete