KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 31 May 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK RAKYAT MALAYSIA ... HARGA RON97, RON95 DAN DIESEL NAIK 10 SEN SELITER MULAI TENGAH MALAM INI.




Berkuat kuasa tengah malam ini, harga petrol akan naik 10 sen seliter.

Kedua-dua RON95 dan diesel akan berharga RM2.05 liter manakala RON97 akan berharga RM2.35 per liter.

Semua harga termasuk cukai barangan dan perkhidmatan (GST), yang mana berkenaan.

"Harga tersebut berkuat kuasa mulai 12.01 pagi, 1 Jun ini," kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek, lapor Bernama.

Harga minyak sebelum ini tidak berubah selama tiga bulan berturut-turut dengan petrol RON95 berharga RM1.95 seliter, RON97 pada RM2.25 seliter dan diesel pada RM1.95 seliter.

Sementara itu, dalam reaksi segeranya, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan berkata beliau berharap harga barang tidak naik ekoran kenaikan bahan bakar itu.

"Bila harga minyak turun, harga barang tak turun. Bila harga minyak dunia naik, maka minyak Malaysia juga naik. Harga barang jangan pula dinaikkan!" kata beliau dalam Twitternya.

50 comments:

  1. Bravo BN!!!! Minyak naik, barang tak naik????? Pakai teori mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi ramli yang mintak supaya harga minyak diselaraskan dengan harga minyak di pasaran dunia. Cuba tengok sekarang mana ada dia tu bising kalau minyak kejap naik kejap turun? Bila desak, kerajaan buat. Bila buat menyalak lagi..

      Delete
    2. Jangan lupa...salahkan rafizi ramli. Besok lusa minyak naik lagi...maki rafizi ramli.

      Delete
    3. 1.20/ 1.22...
      ko ni hebatlah
      cam anak babie

      Delete
    4. 09.12 Anak babi = rafizi ramli @ pakar ekonomi lanciau, pakar auta, pakar putar belit, pakar tanpa fakta.

      Delete
  2. Bravo BN!!!! Minyak naik, barang tak naik????? Pakai teori mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sharuddin mangkuk hayun...kereta sebijik, motor sebijik bising2. Orang lain kereta dekat 10 bijik, siap parking kt luar rumah..kau punya kecoh macam kau sorang ada kereta. Ptuiiihh

      Delete
    2. 23.01...
      dia pakai teori rosmah tak naik

      Delete
    3. tiori badak brendam

      Delete
    4. Teori cina kulup. Cina naik harga barang, rakyat tersepit.

      Delete
  3. TAHNIAH KEPADA PENGUNDI PENGUNDI BN. HADIAH UNTUK ANDA.. SYABAS DIUCAPKAN..

    ReplyDelete
  4. Hahaha...baru cucuk brim kat bank 2 hari lepas..dah kena ambik balik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua dap pun dapat brim? Tahniah..bagi anak bini kau makan

      Delete
    2. Apa salahnya barua DAP dpt BRIM? Barua sesapa parti politik xsalah dpt BRIM bagi anak bini makan. Duit BRIM tu duit dari poket barua2 UMNO ke? Woi.. penjilat UMNO, kau tak tau ke atau memang bahlol yg duit BRIM tu dari duit rakyat cam aku, kau dan semua barua2 parti politik dan semuanya rakyat Msia. Semua kena bayar cukai lebih2 lagi semuanya bayar GST. Nape tak barua2 UMNO aja yg kena bayar cukai dan barua2 parti politik selain UMNO dikecuali cukai. Klau camtu BRIM bolehlah diharamkan kpd rakyat yg tak sokong UMNO...UMNO bahlol sepanjang zaman.

      Delete
    3. 07.10 kahkahkah barua cina dikesan. Akhirnya mengaku juga

      Delete
    4. apabila sibodoh yg tidak mengetahui apa2 bertempik..adapun hak si org awam (rakyat) yg boleh dituntut kepada sipemerintah..terbatas hanya pada keperluan fardhu ain dan fardhu kifayahnya..lihat sekolah..jln raya..peluang ekonomi..keselamatan jiwa..jaringan sosial..kelestarian alam sekitar..itulah antara sebahagian dari hak kamu (si rakyat)..BRIM..bukanlah hak kamu melainkan ia merupakan ehsan dari sipemerintah...tetapi si kufur tetap dengan sifat sombongnya

      Delete
  5. Macai umno tak raikan ker ... rugi tu..
    Tahniah macai umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malam tadi kat joho aku tengok ramaiiiiiii muka2 tegar umno meraikan kenaikan harga minyak dengan memenuhi stesen minyak. Mereka isi minyak motor dan kereta untuk kegunaan 1 tahun. Berbaris dekat setengah km sebab banyak sgt muka2 umno berlumba2 isi minyak lepas dapat brim

      Delete
    2. 9.04 YANG BAGI KOMEN NI 100% ANAK HARAM PUKI BABI PUNYA CINA. PUKI LU PUNYA MAK LAH. SIAL PUNYA CINA

      Delete
  6. Salam 1rasuah ,

    Pangkah BN bererti sokong GST dan disusuli dengan minyak naik. Percayalah sudah banyak kali terjadi bila BN menang prk esoknya minyak naik.

    Kalau tuan-tuan rasa banyak duit, tolong fikir orang tidak bernasib baik dan orang malas juga.

    bagaimana mereka nak hidup, mereka nak berniaga tapi tapak berniaga dikawal puak tertentu yang menyewakannya kepada warga asing. Mereka nak buat kerja am tapi tempat mereka dirampas PATI. Mereka pandai tapi tempat mereka dalam kerajaan dirampas bodo SPM sikit A yang ada degree.

    Bayangkan jika perkara ini terjadi kepada anak-anak anda.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Heee

    ReplyDelete
  7. Bulan lalu tangguh sebab PRK...

    Macai BN memang bangang

    ReplyDelete
  8. Salam 1rasuah ,

    Minyak naik 20 sen 1 Mei ini adalah tidak benar.

    Tetapi minyak akan naik sejurus BN menang besar PRK Rompin atau Ptg Pauh nanti?

    Percayalah sudah banyak kali terjadi. Apabila BN menang prk esoknya minyak naik.

    Kepada pengundi ptg pauh dan rompin seluruh rakyat Malaysia berharap kepada anda untuk mengajar BN yang GST harus dirombak semula.

    Sila mulakan dengan bancian daripada rakyat. Keluarkan barangan orang miskin, pelajar, orang bujang dan keperluan asas daripada gst.

    Tambahkan subsidi kepada rakyat, kurangkan menteri, gaji menteri, konsultan dan penjawat awam, mereka ini semua bebanan kepada negara, untuk naikkan gaji dan elaun mereka, kerajaan menaikkan kos barang dan perkhidmatan.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  9. Saya kurang gembira dengan kenaikan 10 sen.

    Sepatutnya BN naikan 1 ringgit baru betul.

    Sebabnya nak bayar hutang negara lagi nak bayar hutang 1mdb lagi nak beli jet baru lagi nak bayar duit salon bini lagi mana cukup naik 10 sen.

    Macai tentu setuju dengan saya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada lg bro...

      nk beli handbag dn nk g melancong guna duit rakyat.

      Delete
  10. Ha.ha.ha.macai mana nak jadi negara maju jika subsidi pun kerajaan nak tangung jika pr menerintah negara pun akan jadi negara macai, lupa pesan ia dekat indonesia pun minyak lagi mahal pengluaran minyak lebih banyak pun kerajaan dia tak berani tanggung subsidi ia, rakyat dia tak dibagi pendidikan percuma, tak bagi hospitas percuma, macai pkr semua nak percuma, mana kerajaan dunia nak tangung macai macam pkr ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indon sana jokovi tak cilok duit tabung haji rakyat dia.
      kat sini?
      semua dia cilok.
      keturunan lanun laut katakan

      Delete
    2. tapi kat msia ni yang dapat percuma selalunya umnos.
      jenis guna tongkat ni selalunya umnos
      tak percaya?
      tanya tun madey

      Delete
    3. 07.56 RBA detected. Indon takde tabung haji. Fuck u chinese

      Delete
    4. KISAH NYATA DARI SAYA BPK.KARTA BUKAN REKAYASA INI BETUL2 NYATA DIKELUARGA KAMI.

      Assalamualaikum wr.wb,saya BPK.KARTA seorang buruh tani di madium jawa timur ingin mengucapka banyak terimah kasih kepada KI WARSA atas bantuan AKI. kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI WARSA pula yang telah memberikan angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut turut tembus.sekali lagi makasih yaa AKI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 200 ribu dan akhirnya saya menang.Berkat angka gaib hasil ritual AKI WARSA saya sudah buka usaha matreal di jakarta dan istri saya juga buka butyk baju dimall mangga dua. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS AKI WARSA di nomor hpnya di: 0852 4968 9269 atau KLIK DISINI dan ramalan AKI WARSA memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin 100% tembus.
      KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA MAKANYA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET…

      *angka ritual gaib singapura

      *angka ritual gaib hongkong

      *angka ritual gaib malyaisia

      *angka ritual gaib sidney

      *angka ritual gaib kuda lari

      Delete
  11. Ha.ha.ha ape punya bengong punya montori CGPA 3.suku. tak dapat stabil harga barang keperluan lagi baik kasi jawatan kepada kuam perniaga ........

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah..ekonomi dunia makin pulih...harap minyak terus naik.spy nanti melebihi paras naik ke kepala..nanti mudah nak naik minyak..

    ReplyDelete
  13. Rafizi haramjadah babi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam la emak ko tu bukan babi

      Delete
  14. Kalau ada rakyat yang suka Barang Naik,... Jangan bikin MALU le, terutama mereka-mereka berotak "Orang Bolayu Kampong" yang masih lelap tidor tak sedar "kokok kuat, ekor bergelumang taik" ! Bukan ke bangsa Bolayu umeno kaya raya,... apa le naik 10sen nak sebok sangat. Naik RM1.00 pun takpe kan? Lagi pun masing-masing dah pun terima BR1M dengan bangganya (sampai tak sedar diri masing-masing sebenarnya sudah kena BROOM - Penyapu Buruk Barang Naik!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga minyak kalau turun naik, salahkan penasihat ekonomi negeri selangor (sblm anwar) @ penasihat strategik pkr...RAFIZI RAMLI. Kat parlimen dulu pun dia yg kecoh usulkan agar BN gunapakai nasihat/cadangan ikut harga semasa. Konon2nya dia yg paling bijak...bila kerajaan ikut, sepatutnya penyokong PR tak boleh nak komplen..

      Delete
    2. Baca balik apa yg rafizi kata dan cadangkan.
      Jangan jadi bengong percaya kat parpukarey.
      Jangan baca sekerat2 macam mak ko ajar baca doa

      Delete
    3. Apa lagi nak baca balik bodoh??..kau yang tak ambik tau perkembangan 08.56. Dulu baru ura-ura nak naik, pembangkang terutama rafizi ramli bukan main hebat hentam siap bawak usul ke parlimen. Pegi tengok dalam youtube tu apa rafizi cadangkan dalam parlimen...KENAIKAN HARGA MINYAK MESTI DISELARASKAN DENGAN HARGA PASARAN SEMASA. Apa pasal rafizi senyap sekarang?? Sebab dia tau teori dia, cadangan dia menyusahkan rakyat. Babi rafizi ramli

      Delete
  15. BN sedar sikit kalau tada BN mampuh tak terasa BRIM. Bodoh....sokong lagi BN, beri duit ambil balik duit, beri kertas pangkah BN barang naik sebab minyak naik.

    Mancai UMNO upahan cukup bulan dapat duit, nampak!!! Kata emak engku Raja Azura " otai masih berbisa.

    ReplyDelete
  16. Naik 10 sen aje. Mana cukup nak bayar hutang 1MDB. Rasanya bulan depan akan naik lagi sebab duit dah habis dibalun oleh Najib & Rosmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu tak cukup duit tabung hajjah kan byk lagi. sapu aje la

      Delete
    2. Pantat mak kau 08.59.

      Delete
  17. Ini semua salha Azmin jadi MB kalau Khalid ibarahim masih jadi MB minyak sure tak naik,betul tak Oamak kau?

    ReplyDelete
  18. Elok sangat la tu. Pulun duit rakyat sampai kering.Baru puas macai UMNgok.

    ReplyDelete
  19. Baru, fikir nak beli MYvi commeratif, bila minyak naik, aku cancel, tak jadi beli!

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang kampong sijil spm aje beli myvy

      Delete
  20. Harga Minyak selalu naik???? Rafizi Ramli puncanya.

    ReplyDelete
  21. setelah golongan kufur ini puas mencela..memfitnah..mengadu domba..maka bertebaranlah mereka di seluruh pelusuk tanah melayu yg mereka iktiqadkan diperintah oleh para penzalim..lucu sekali perilaku sekalian sikufur itu..yg sedikitpun tidak luntur nafsunya..merebut segala peluang ..tiada juga kegusaran ..dlm menjalani rutin sehariannya..harus diakui inilah satu2 bangsa yg sangat hebat istiqamahnya..dlm menentang kezaliman sipemerintah..sehingga sipenzalim itu terpaksa akur untuk menunaikan sebahagian besar dari hak si kufur nikmat..dan inilah penzalim yg sangat bodoh berbanding pemerintah yg sepertinya di negara2 lain..palestin..rohingya..melayu selatan thai..etnik chechen..etnik tibet..wajib mempelajari dari golongan yg senasib dengannya di sini...rujuklah pada si kufur yg melata di tanah melayu ini..

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah. Harga runcit petrol naik lagi dan nilai saham felda terus menjunam. Syabas ! Malaysia!!

    ReplyDelete
  23. kote hang saja yg tak naik mad maslan hoi...

    ReplyDelete
  24. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete