Tuesday 19 May 2015

KOLEKS GAMBAR ANWAR TERBARU KETIKA HADIR DIMAHKAMAH TINGGI JALAN DUTA KUALA LUMPUR KES SAMAN FITNAH NALLAKARUPAN RM60 JUTA.



Pada 25 Ogos, 2008, Anwar memfailkan saman menuntut RM60 juta daripada Nallakaruppan kerana menuduhnya menerima RM60 juta seperti dilaporkan akhbar Mingguan Malaysia dan Sinar Harian.

Tuntutan peguam Anwar supaya Nallakaruppan membuktikan tuduhan itu bagaimanapun tidak diendahkan.

Mahkamah Tinggi pada 2009 akhirnya memerintahkan Nallakaruppan membekalkan maklumat lanjut, tetapi dicabar Nallakaruppan sehingga ke peringkat Mahkamah Persekutuan, yang mengarahkan kes itu kembali ke Mahkamah Tinggi.

Pada 19 Jun, 2012, hakim Su mendapati Nallakaruppan memfitnah Anwar. Presiden Parti Bersatu India Malaysia gagal dalam rayuannya di Mahkamah Rayuan, tetapi berjaya mendapat kebenaran merayu daripada Mahkamah Persekutuan pada Ogos 2013.

Dalam tuntutannya, Anwar berkata kenyataan Nallakaruppan menuduhnya sebagai seorang yang rendah akhlak dan bukan seorang Islam yang baik, memandangkan wang itu didakwa diterima daripada syarikat judi Magnum Corporation.

Shafee cuba mengaitkan ini kepada sabitan bersalah terhadap Anwar terhadap dua pertuduhan liwat, dengan berkata beliau akan membuktikan dakwaan Anwar bahawa Nallakaruppan menuduhnya seorang rendah akhlak sebagai tidak mempunyai unsur fitnah.

Latheefa membantah dengan berkata perkara itu tidak pernah dibangkitkan pihak defendan sebelum ini.

Hakim membenarkan Shafee bertanyakan soalan mengenai kes pertama liwat membabitkan Anwar, tetapi bukan kes Liwat II yang berakhir Februari lalu.

Terdahulu, Shafee menyoal Anwar sama ada Nallakaruppan ada mengatakan wang RM60 juta yang diterimanya adalah dari sumber korup.

Anwar menjawab, ia tidak akan ada implikasi besar sekiranya apa yang disebut adalah "Anwar yang kini merengkok di Sungai Buloh menerima RM60 juta".

"Sesiapa sahaja yang bukan bodoh akan menganggap sumbangan RM60 juta kepada seorang menteri, iaitu jawatan saya ketika itu, sebagai rasuah, sudah tentu ia dianggap rasuah," kata Anwar.

Anwar berkata Nallakaruppan membuat tuduhan itu ketika kempen pilihan raya kecil Permatang Pauh di mana Anwar bertanding, pada 26 Ogos, 2008.

3 comments:

  1. Dua2 orang ni sama kepala dulu...mkn duit magnum. Anwar pun baik dgn taukeh toto dulu...vincent tan, funder politik.

    ReplyDelete
  2. Eleeererhhhh Anuar pejuang konon. Dia dulu ameno jugak. Bukan dia resign tapi dipecat. Kawan sejenis Anuar dulu beraherm Ali pun dipecat.

    APA beza Anuar dgn beraherm Ali? Bagi aku Berahim Ali lagi suci sebab dia take nepotism.

    Dia kurus tu sebab take ceroi makan DLM jail. DLM jail mana ada beef steak

    Sudah sudah ka debut Anuar tu. Omak kau pi zikir lagi best


    Hsji Jeff
    Madrasah Ulu Bernam
    Pak Ya Don

    ReplyDelete
  3. Aljuburi....entot blkg

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...