KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 16 May 2015

SUARA RAKYAT BUKAN SUARA KERAMAT KATA HADI AWANG



Al-Quran adalah pemutus bagi segala perkara. Semuanya perlu menurut apa yang terkandung di dalamnya. Tidak boleh mengadakan sebarang undang-undang yang bercanggah dengan ketetapan Allah SWT.

Sekiranya parlimen memutuskan suatu undang-undang yang berlawanan dengan Al-Quran, maka tidak boleh diikuti. Dalam pilihanraya, mereka-mereka yang mengundi pemimpin-pemimpin yang meluluskan undang-undang tersebut adalah berdosa di sisi Allah SWT.

Tiada undang-undang yang lebih tinggi dari undang-undang Allah walaupun seluruh dunia menentangnya. Tiada manusia yang boleh mengadakan peraturan yang lebih adil dari Allah.

Suara rakyat bukan keramat. Suara rakyat bukan suara tuhan. Slogan tersebut sebenarnya adalah slogan masyarakat Greek purba yang jahiliah.

Melainkan, sekiranya undang-undang manusia itu dibuat dalam perkara yang diizinkan oleh Allah, iaitu yang tidak bercanggah dengan ketetapan Al-Quran, maka ini dibolehkan.

MASJID RUSILA
15/5/15

25 comments:

  1. Ahhhh.sebagai penyokong pkr yg tegar dibwh pimpinan khalifah anwar Ibrahim..APA saja kenyataan dari parti politik lain tak payah dengar. Dulu pak aji ni jgk yg sama menjerit suara rakyat. Ingat! Permatang pauh pkr menang dgn gerakan politik matang Dan jentera pkr yg berstrategik.
    Adalah lebih baik kita sbg ahli pkr terus berjuang membebaskan anwar!

    ReplyDelete
  2. Adakah PKR ditubuhkan untuk anwar atau untuk rakyat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. UBN ditubuh utk kak mah atau utk rakyat?

      Delete
    2. tabung hajeee ditubuh utk beli tanah atau utk pergi haji?

      Delete
  3. Inilah tongkat umngok......

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan juga penyelamat nyawa

      Delete
  4. Kalau Niat berpolitik utk keluarga seseorang tak kira utk PAPA Anwar ke.. Geng 1 Malaysia NAJIBAH dan ROSMAH sekeluarga ke... atau utk Keluarga Hadi dalam PAS / Jebon (itupun kalau wujud) bukan niat kerana Allah taala adakah di sana Pahala pasti memberatkan amalan kanan kita sebagai orang islam????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ramai ketua parti yg bercita2 nak bawak gelaran presiden masuk ke lubang kubor. Bukan satu tapi semua. Niat nak tunjuk kat malaikat kot?

      Delete
    2. Anon 14:47 nak jiwa politik yg mmacamana???

      Delete
  5. Bukan pekara pelik jika Hadi Awang mengatakan suara rakyat bukan keramat. Suara rakyat bukan suara tuhan.

    Suara rakyat hanya akan jadi keramat kalau ianya ianya bersatu. Jika tidak bersatu kerana bertelagah merebut jawatan, melevelkan seseorang dengan jenama penghinaan seperti yang berlaku dalam PAS. Apakah ada suara keramat didalamnya...tidak ada,..... kecuali suara yang meminta kiamat ?

    Jika ada sesiapa dari kalangan ahli PAS yang pernah dengar suara tuhan dimana saja seperti yang dikatakan Hadi bahawa suara rakyat bukan suara tuhan ?

    Sebenarnya penggunaan slogan suara rakyat suara keramat hanyalah simbolik dalam politik. Janganlah putarbelitkan slogan politik dengan fahaman agama. nampak macam haramjadahnya saja rupanya,.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din Tok Guru @ Din ayam (menantu Hj Hadi) mampu mengajar kitab-kitab turath di Markaz Tanta, seperti kitab Al-Asybah wa An-Nazoir, Waraqat dan kitab usul yang paling sukar difahami iaitu kitab Al-Minhaj karangan Imam Baidhawi. justeru itu beliau menjadi tempat rujukan pelajar-pelajar.

      Selain menjadi best student dikalangan pelajar malaysia Tanta pada setiap tahun, kecemerlangannya di dalam bidang akademik terbukti apabila beliau menjadi "best student" di peringkat pelajar asing (waafidin) pada tahun 2007 dimana beliau mendapat kurang 7 markah untuk mencapai tahap Mumtaz, satu keputusan yang tidak pernah dicapai oleh mana-mana pelajar waafidin (pelajar bukan Mesir) sebelum ini.

      Di atas kecemerlangan ini, beliau mendapat anugerah Al-Fanjari dengan diberikan biasiswa bulanan. Pelajar waafidin kerana silibus mereka khususnya Al-Quran adalah berbeza dengan pelajar Al-Azhar dari Mesir.

      Beliau ke Universiti Kaherah di dalam bidang Shariah adalah sesuatu yang special. Pada waktu itu, zaman Al-Marhum Dr. Baltaji kemasukan ke jabatan Syariah agak ketat dengan mensyaratkan pencapaian Jayyid Jiddan hampir setiap tahun, satu pencapaian yang sangat jarang dicapai oleh Pelajar Malaysia pada waktu itu.

      Ko ado?heee

      KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

      Delete
    2. depa ni dah ada tok guru lim kit siang...pergi tabligh beberapa har je kt jordan dan mesir...tapi dgn izin tuhan allah...mampu memahami islam lebih byk dr segala ahli2 kesatuan ulamak sedunia...tglks un dh kuar fatwa kt kota bahru...maka bertakbeer besar juak2 jebon dan pasma...meratib2 fatwa tok guru mereka...nnt kt padang mhsyar tglks akan diberi satu bendera...dptla kita tgk muka2 jebon dan pasma blkg tglks...takbeer...burp...takbeer...burp

      Delete
    3. babi betul la bapak budak 14:18 nih.
      Bila pulak org islam Pas dan PKR mengaku kit siang tu guru mereka?
      Bila pulak Islam PKR dan Pas takbir macam tu?
      babo betol emak budak nih.
      Tak tau nak ajar anak.

      Delete
    4. Nampak sangat kebodohan tuang presideng.
      Frasa "suara rakyat suara keramat" pun tak tahu makna tersirat.
      bengap melantun2
      macam bola ping pong.

      Delete
    5. hehehe aku suka tgk 14:18 MARAH... ini mungkin hasil tarbiyah ketua dia atas jalan taqwanya dan mungkin harus atau wajib dr sudut syarak ... mungkin itu kunci sebenar orang bersabar atas acuan ketua dia... hehehe,...

      Delete
    6. Habis kalau dah jebon takkan nak dipanggil ulama pulak.

      Delete
  6. Saya mencadangkan Pas UG berubah drp parti politik kepada NGO Islam. Tugasnya perlulah lebih kurang spt Perkasa atau Jati. Dengan pimpinan berkaliber spt Hadi, Ibrahim dan Hassan, objektif yang dibawa akan lebih mudah dicapai. Saya akan menyokong 100% dan menjadi ahli seumur hidup.

    ReplyDelete
  7. Orang yg memfitnah seseorang seperti menjadi tokeh pil kuda sedang beliau tidak melakukannya adalah berdosa besar. Selagi orang tu tak mintak maaf dengan orang yg difitnah, selagi itulah Allah tak ampunkan dosa tu.

    Itu yang ustaz kat surau aku cakap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang pkr pun solat jamaah jugak ke? ini sudah kira luar biasa. he he he .

      Delete
  8. Ye ke? Sapa nama ustaz kt surau tu? Haha. Sebut je nama dia. Apo nk maloooo?

    ReplyDelete
  9. benarlah kata2 tuan guru hadi awang...org awam (rakyat) adalah golongan yg dipimpin ..maka duduknya org awam itu tidak melebihi dari golongan yg memimpin..dan hakikatnya setiap manusia adalah pemimpin sekurang2nya kepada diri sendiri..adapun org awam pada zaman ini ditipu daya oleh golongan yg berjualbeli pada ilmu yg ada padanya...dengan fahaman yg bertentangan dengan syariat..frasa "people power"... menjadi candu...kepada mereka yg tidak mahu berfikir

    ReplyDelete
  10. Shut up hadi! Matlamat ko nk rampas putrajaya.jadi jgn byk bunyi.ikut strategi pemimpin yg lebih educated dlm pentadbiran , politik Dan ekonomi iaitu anwar dn lks.

    Ingat! Permtg pauh menang hasil kebijaksanaan dn jentera pkr.

    ReplyDelete
  11. Korang sibuk dok kutuk TGHH apa pasai....x de kena mengena dgn korang...kami ahli2 pas x sibuk pun....ahli2 umno, pkr, dap apasal dok sibuk sgt....x de kena mengena dgn korang...nah ambil seposen pegi main jauh2.

    ReplyDelete
  12. TERUS ISTIQOMAH MEMBANGUN BERSAMA ISLAM..TAKBIR!!! ALLAHUAKHBAR..!!! SAYANG TOK GURU

    ReplyDelete
  13. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete