KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 13 May 2015

ADUN LENGGENG NEGERI SEMBILAN DIISYTIHARKAN MUFLIS OLEH MAHKAMAH TINGGI SEREMBAN.



ADUN UMNO Lenggeng, merangkap bekas Ketua UMNO Bahagian Seremban, Datuk Ishak Ismail telah diisytiharkan muflis oleh Mahkamah Tinggi, yang berkemungkinan membuka laluan kepada pilihan raya kecil.

Bagaimanapun, difahamkan pemimpin veteran Umno Negeri Sembilan itu merayu terhadap status tersebut.

Difahamkan Menteri Besar Negri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan mengesahkan status Ishak itu hari ini.

Perintah mengisytiharkan Ishak muflis telah dibuat oleh Mahkamah Tinggi Seremban pada 18 Mac dan Ishak dikatakan menerima perintah itu bulan lepas.

Seseorang wakil rakyat hilang kerusinya selepas diisytiharkan muflis.

32 comments:

  1. No problem masuk PKR, boleh Jadi senator

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha......
      Usah bimbing ahli umno semakin ramai akan lompat party atau msk pr bila keadaan memaksa dan umno di lihat dlm kehancuran dan perpecahan semakin membesar saling menuduh mencari kesalahan masing2 ini membuktikan umno terlalu tamak.

      Delete
    2. Ahli Umno lompat parti klu kena reject..
      Mana ada yg kena reject buat masa kini.. maka x delah yg akan lompat pati klu pkr nak jugak tunggu lah PM reject dia org... ada tu tapi pkr kena sabar sikit ya...

      Delete
    3. tak ada hal sebab musuh kepada musuh kita ialah kawan kita.

      Delete
    4. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Anuar bankrap otak sebab gila nepotism

    ReplyDelete
    Replies
    1. esian kau.tak habis lagi sakit mental.berubatlah.

      Delete
    2. suruh bapakkk ko hantar ko pergi berubat kat tg rambutan nun
      dah baik besok suruh mak ko ambik bawak balik

      Delete
    3. 23:41 hang yg suka main mak mak kan.. ak nk face2face ngan hang.. kalau ada teloq la.

      Delete
    4. Ahmad Maslan mengakui beliau menjadi orang paling dibenci di negara ini sejak pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST). Namun, Timbalan Menteri Kewangan itu berkata, beliau sanggup mengetepikan kritikan dan cemuhan itu demi kebaikan negara. Katanya, beliau sudah lali dengan cemuhan dan kritikan terutama di media sosial termasuklah cemuhan yang mengatakan wajahnya seperti najis babi. “Saya Ahmad Maslan, orang paling dibenci di Malaysia disebabkan GST. “Dalam kalangan mereka, ada yang mengelarkan muka saya seperti najis seekor babi. Walhal najis babi itu merupakan perkara yang paling tidak digemari dalam Islam. “Namun, saya telah lali dengan pelbagai tuduhan yang dilemparkan kerana saya tahu apa yang saya lakukan adalah perkara yang betul untuk negara,” katanya di majlis Seminar Pematuhan Kualiti Produk di Tama Teknologi Malaysia. Dalam perkembangan lain, Ahmad Maslan menasihatkan orang Melayu mencontohi kualiti yang ada pada peniaga-peniaga Cina. Beliau berkata, peniaga Cina lebih bekerja keras dalam menjalankan perniagaan berbanding peniaga Melayu yang kerja separuh jalan.

      Delete
    5. 1Malaysia Development Berhad (1MDB) enggan memberi sebarang komen mengenai status pinjaman AS$975 juta (RM3.6 billion) daripada konsortium 6 bank luar negara, dengan memberi alasan ia merupakan "perkara perbankan sulit".

      Delete
    6. KUALA TERENGGANU – Sidang Dun Terengganu dikejutkan dengan pendedahan bekas Bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said bahawa 1Malaysia Development Berhad (1MDB) cuba mencagarkan hasil minyak dan gas Terengganu, dan rentetan sehingga beliau dimarahi Perdana Menteri.

      Adun Kijal itu berkata, 1MDB asalnya Terengganu Investment Authority (TIA) tetapi menarik diri apabila terjadi permasalahan yang tidak dapat beliau terima, iaitu cubaan mencagar hasil minyak dan gas di perairan Terengganu.

      “Saya memohon maaf, buat masa ni saya tidak dapat menjawabnya, tapi saya tunggu masa sesuai. Saya akui betul, 1MDB asalnya TIA, Terengganu Investment Authority bukan agensi yang modalnya berbayar dan saya dan kerajaan negeri yang bayar.

      "Tetapi apabila kita dapati hanky panky (perkara tidak betul), ada permasalahan yang tak boleh kita terima, termasuk saya boleh sebut di sini buat permulaan ini dulu. Inilah satu sebab kenapa saya dimarah Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak), termasuk kes-kes lain, akhirnya kita menarik diri dan kerajaan negeri tidak rugi apa-apa, saya minta balik wang RM1 juta sebagai modal berbayar ketika itu.

      "Ini sebagai penjelasan permulaan, tiada yang tidak benar, melainkan benar belaka Yang

      Delete
    7. Seorang rakan berasal dari Terengganu berkata, jika usaha mencagar minyak dan gas itu tidak dihalang dahulu dan berdasarkan apa yang berlaku kepada 1MDB sekarang, tidak mustahil industri keropok lekor juga sudah jadi hak milik asing ketika ini.

      Maknanya, walaupun kelihatan kasar dan "gedebe", Ahmad Said ada jasa dan sumbangannya yang tersendiri untuk rakyat Terengganu.

      Delete
  3. Harap ahmad Awang boleh bertanding kat lenggeng

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi kat abang mat 3.85

      Delete
  4. ngam! yb kat atas tu muflis hutang, ko muflis idea!

    ReplyDelete
  5. Kerusi lenggeng utk Pas ns bukan utk ahmad awang

    ReplyDelete
  6. Tok sahak org veteran umno yg digeruni pkr ns.dia pun banyak jasa kat lenggeng

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak jasa pun kalu dah bankrup tak boleh nak tolong dah....
      kalu zaman dulu pakai singlet ngan seluar katok/ pendek

      errrr....cuba sembang2 sikit ngan...
      mungkin dia boleh bagi biasiswa

      Delete
    2. Btul, klu tak camana saiful spm tak cukup A dapat masuk IPT siap biasiswa lagi? Kalau x guna surat sokongan. Otak tak pandai pakai kabel masuk ipt pastu ckp rezeki. Bodo la.

      Delete
  7. Tok jgn risau nanti peliwat tuya akan hapuskan hutang tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah jadi adun
      semua orang amno datang nak mintak tolong jadi penjamin
      nasib ko la, Tok.....

      Delete
    2. 18.33...komen ko tahap mat 385

      Delete
  8. Dun lenggeng kerusi yg boleh dimenangi Pas

    ReplyDelete
  9. keranamu guru,

    aku d lahir tulis buku tapi hanya mampu tulis abc,

    aku d lahirkan masuk oxford tapi hanya mampu masuk kustem cabok,

    aku d lahirkan jadi engineer tapi hanya mampu jadi juruteknik,

    Aku dilahirkan kuasai 7 bahasa tapi hanya mampu ckp english yes and no,

    semuanya kerana jasa guruku, dia sendiri setakat 2A spm upsr 1A 3B dia p jadi guru, sbb nk hidup sng dia menyusahkan aku,

    sendiri x pndai gimana nk ajar org?

    Selamat hari guru.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku walaupun kerja despatch, hulu hilir bawak kapcai tapi tak lah sanggup hina cikgu aku sampai macam tu. Sebab aku tau baca dan lulus ambik lesen kapcai pun sebab cikgu aku ajar. Kalau tak mungkin aku sekarang ni tengah mintak sedekah kat bawah jambatan.

      Selamat hari guru

      Delete
    2. guru yg sama lahirkan beribu jurutera,doktor,arkkitek,teknokratyg hang sorang jadi lalok mcmna.otak ko mmg penuh taik kot.guru ttp guru.

      Delete
    3. Bila masa cikgu hasilkan jurutera doktotr dn profesional? itu mrsm sbap dn ipta yg punya kerja. Senang krrja cikgu klu murid berjaya ambil nama, klu gagal salahkan murid, ibubapa dn dasar. Tgk result upsr diri sendiri dulu ok. X malu.

      Delete
  10. Kat afrika tengah orang2 umouri kebal dan tebal kulit muka
    Tak ada orang umouri boleh lekat undang2 bankrup
    Kaum asli ni pakai ilmu tok2 wangkang
    Dia boleh jampi alakazam alakazam
    pussssss.....semua lepas terbang pergi heaven

    ReplyDelete
  11. Ala tak lama lg selesailah semua...umno kan banyak hasil rompakkan lg...satu untuk kau satu untuk aku....jgn harap ada prk...ketua ali baba dgn 40 penyamun kan ada...takkan nk biarkan aanak buah bikin malu...

    ReplyDelete
  12. Ini lah masalah sistem undang undang yang tidak adil YB ni penjamin. Mahkamah sepatutnya declare peminjam dulu bangkrap. Sekarang ni yang diisytihar bangkrap ialah penjamin.
    dah lebih 30 tahun hal ni dibahaskan dan masih tak selesai.
    Jangan lupan isu CTOS pun masih tak selesai lagi.
    Kita tak kisah dia YB dari parti mana, soalnya sekarang mana dia tindakan terhadap peminjam dulu?
    Apa undang undang terhadap peminjam yang telah dilaksanakan termasuk melelong harta peminjam?
    Kenapa serang penjamin bermati matian???
    Sebenar kes melibatkan bangkrap ni, Berpuluh ribu yang telah diisytiharkan bangkrap ini adalah penjamin sahaja.

    ReplyDelete
  13. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete