KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 17 May 2015

HELO WARGA PENDIDIK SEMUA ... NETBOOK 1MALAYSIA YANG DIJANJIKAN SETAHUN LALU OLEH AHMAD SHABERY CHEEK DAH DAPAT KE BELUM??????



Bukannya apa .. sebagai manusia kenalah beri peringatan .. jangan ingat kalau dia itu status pendidik dia memiliki otak tajam macam gajah .. kadangkala manusia ini pelupa termasuklah warga pendidik.

Kalau dah dapat baguslah ... Syukur Alhamdulillah ... kalau belum desaklah... agar janji di tepati.

Rakyat perlu tahu sebab berjanji secara terbuka.

KUALA LUMPUR 16 Mei 2014- Netbook 1Malaysia akan turut diberikan kepada warga pendidik bagi menghargai golongan itu, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Dalam catatan laman Facebooknya, beliau berkata, perkara itu telah dipersetujui Kabinet dalam mesyuarat mingguannya Rabu lalu.

Buat permulaan kira-kira 400,000 guru di seluruh negara akan menerimanya.

"Ini adalah hadiah Hari Guru kami untuk guru-guru seluruh negara. Guru tonggak kemajuan negara. Selamat Hari Guru," katanya merujuk kepada sambutan Hari Guru hari ini.

Program pemberian Netbook 1Malaysia diperkenalkan pada 2010 yang bertujuan meningkatkan kadar celik teknologi maklumat dalam kalangan masyarakat luar bandar.

Sehingga kini, lebih 1.7 juta Netbook 1Malaysia telah diagihkan kepada pelajar sekolah dan universiti daripada keluarga kurang berkemampuan. - BERNAMA

17 comments:

  1. Satu hari di kelas 6C

    C. Suhaimie: woi azman esok hang nak keja apa ni dah la bodo belajaq malas, keja main, main, main?

    Azeman: keja cikgulah, buat apa belajaq rajin2 buat rugi kena bayaq ptptn, susah nak cari kerja, baik belajaq main2 pahtu masuk maktab jadi guru.

    Usop: btul akak sye 3 kredit je die masuk KU.. grad trus dpt KPM. Bdk U betul pun susah dpt so watpe belajar rajin2.

    budak2 lain: btoi jugak kepimpinan melalui teladan, cikgu mengajar la sorg2. Jom main kawan2.

    c. Suhaimie: grr bengang (btoi juga aku jgn kata SPM cabok, UPSR taik pun tak mampu dapat semua A!) kui kui kui

    ...
    “Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggu saat kehancurannya.” (Hadis riwayat Al-Bukhari)

    Bangkit rakyat bangkit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni confirm baru lepas minum todi terus bagi komen..bangkit apa bendanya? Lanciauuuu

      Delete
    2. mamat ni antaraa individu kecewa pasai kepurusan spm dpt SAP jer tahun 1988.hehehe

      Delete
    3. klu kepurusan chek sap baik chek msk maktab jdi guru.

      Delete
  2. Mmg pukimaklh, harga topup tk mampu selesaikn, ckp belit2..nk bodokn rakyat pn agak2lah, pelik kena tunggu 6 bln baru topup turun, klou naik cpt nk mmpos, ted manoff pukimak

    ReplyDelete
  3. Boleh buat mimpi saje lah. Malaysia ada duit ke lagi?. Kalau kita masih kaya macam dulu takkan lah pelarian Islam Roh.yg di tindas dek Burma tu pun tak sanggup di tolong atas nama Islam. Dulu Malaysia di pandang tinggi oleh Negara Islam yang lain. Sekarang hancuk di buat oleh orang yang bukan ahli. Tapi masih di sanjung. Tup tup besok hancur lebur ternganga semua tak terkata apa2. Nak salahkan sape lagi?.

    ReplyDelete
  4. Berbuih mulut pasal netbook tapi habuk pun tarak...

    ReplyDelete
  5. Temberang smua tu..kena gula-gula ja geng cikgu2..atau pun pruntukan dah kluar tp dah kna ngap..haha padan muka

    ReplyDelete
  6. Kami para guru dok tunggu sampai rumput dah jadi lalang...pokok lalang dah jadi pokok balak...x nampak rupa netbook pun....semua kena beli sendiri....terima kasih kerajaan BN

    ReplyDelete
  7. Satu hari di kelas 6C

    C. Suhaimie: gud monin for all students, please sit in your chair, pepatah bhs Inggeris ada mengatakan for a thousands miles journey begin is a single step.
    Azeman: pabenda cikgu melalut ni, dah 20 tahun mengajaq pun grammar lintang pukang.
    C. Suhaimie: woi Azeman ang jgn nk melawan, cikgu ada degree taw.
    Azeman: pirah, tu degree subsidi bukan pasai pandai pon.
    (Kelepap!) .. adeh2 kna baling kasut.
    ***
    “Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggu saat kehancurannya.” (Hadis riwayat Al-Bukhari)

    Bangkit ibubapa bangkit

    ReplyDelete
  8. Kebanyakkan che gu kan penyokong kuat bn....rasakan lah....sokonglah kuat lg...

    ReplyDelete
  9. JANGAN WAT FITNAH. Sebenarnya netbook itu telah diedarkan... Semua guru dapat. Netbook diedarkan kepada semua guru kecuali kalau guru itu tak tidur tidur. Maksudnya guru dapat netbook semasa dalam tidur.. diberikan melalui mimpi....

    ReplyDelete
  10. JANGAN WAT FITNAH. Sebenarnya netbook itu telah diedarkan... Semua guru dapat. Netbook diedarkan kepada semua guru kecuali kalau guru itu tak tidur tidur. Maksudnya guru dapat netbook semasa dalam tidur.. diberikan melalui mimpi....

    ReplyDelete
  11. Satu hari di kelas 6C,

    C. Yuzaidi: bla bla bla
    Azeman: cikgu ni ralit marah, marah, marah, mengajar la ikut pengalaman cikgu skor upsr dulu... tah tah.. spm cikgu dpt brp? Xyah spm la, upsr? Cikgu dpt brp?
    C. Yuzaidi: hang jgn nk melawan azeman, cikgu ada degree taw.
    Azeman : pirah tu degree subsidi msk maketab bukan pasai pandai skor spm pon.
    ( Kelepap ! ) adeh2... kna baling kasut.

    * * *
    ( "apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggu saat kehancurannya ."-hadis)

    Bangkit ibubapa bangkit

    ReplyDelete
  12. Semo netbook trsbt dh rsk...trkena buih2 yg entah dtg dr mana ntah. Ini pn salah anwar jgk lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buih ayag mani la bro, awat hang main lama sangat sampai bebuih

      Delete
  13. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete