Monday 25 May 2015

AKHIRNYA RESTORAN NASI KANDAR CAJ 5 BATANG BENDI DENGAN HARGA RM20 DISERBU KPDNKK



BUKIT JAMBUL: Sebuah restoran nasi kandar terkenal di Bukit Jambul , Pulau Pinang diserbu Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) gara-gara  didakwa mengenakan caj sebanyak RM20 ke atas lima batang sayur bendi.

Timbalan Ketua Penguatkuasa negeri, Chin Ching Chung ketika dihubungi berkata, sepasukan anggota KPDNKK  telah  melakukan pemeriksaan di restoran terbabit hari ini selepas mendapat aduan.

Menurut aduan, pelanggan terbabit mendakwa, restoran terbabit mengenakan caj tidak munasabah dan insiden itu menjadi viral selepas resit tersebut dimuat naik di laman media sosial.

Berikutan itu, pihaknya telah memberi notis kepada pemilik restoran dibawah Seksyen 21 Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011.

Tempoh tiga hari diberikan kepada restoran berkenaan menjelaskan  sebab munasabah kepada KPDNKK sebelum tindakan penguatkuasaan diambil.

Sementara itu, pengarah urusan restoran nasi kandar terbabit, Burhan Mohamed menjelaskan insiden tersebut berlaku disebabkan kesilapan teknikal yang dibuat juruwang pada hari tersebut.

Burhan berkata, harga yang dikenakan sepatutnya ialah RM2 bagi lima batang sayur bendi dan bukannya RM20 sebagaimana yang dinyatakan di dalam resit pelanggan berkenaan.

Tambahnya, kesilapan tersebut jarang berlaku sebelum ini dan beliau memohon maaf kepada pelanggan terbabit serta memintanya untuk  bertemu bagi menyelesaikan masalah tersebut.

Burhan berkata, pihaknya tidak berniat untuk menyusahkan pelanggan dan berharap insiden itu tidak berlaku lagi dimasa depan.

Mengulas mengenai harga roti telur yang dijual dengan harga  RM2.50 sen, beliau menegaskan harga itu adalah berpatutan dengan perkhidmatan yang disediakan di restorannya.

Sebelum ini, KPDNKK telah membuat pemeriksaan d irestoran itu , selepas mendapat aduan roti telur di jual pada harga RM2.50  berbanding harga sebelum pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) iaitu  RM1.80.

Namun tidak sampai 48 jam pemeriksaan dilakukan, restoran sama didakwa mengenakan caj RM20 untuk 5 batang sayur bendi kepada pelanggan.

26 comments:

  1. KALAU DAP DAH BENCI SANGAT PAS BUANG LA PAS DARI PAKATAN!!


    TAK PUN DAP TUBUHKAN PAKATAN BARU A


    JADILAH PAKATAN BARUA


    KAH KAH KAH


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko la yang BARUA BODOH.

      Lain entri lain pulak yg ko komen.

      Delete
    2. hahaha.......melayu bangang begitulah.....gila perangai syaitan.

      Delete
    3. 01.48 pundek punya keling

      Delete
    4. Kah kah kah

      Delete
  2. P la mamak tongkang...

    Tengok ayat tu "jarang2 berlaku", ini bermakna dah lebih sekali tersalah caj kastemer.

    Kalau kastemer jauh dan tak pandai cakap Penang siap la kena sembelih.

    Sebab tu orang kata kalau nak bayar makan kat kedai mamak, gertak sikit suruh dia kira 2 kali, kompom harganya berbeza.

    Asal spesis mamak tongkang macai Umno ni sendiri la mau ingat....

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan standard : Ini pekerja baru dia tak tau.

      Delete
  3. TIPU PENGGUNA HAK ASASI MANUSIA - DAPigs

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.....mamak belajar sama melayu kelintong sama tipu memang dah agak pun .......!

      Delete
    2. 01.50 lancau takda potong

      Delete
    3. Hahaha......saudara potong lancau kah!!!!
      Habislah saudara tak ada anak bini oh!!!!.

      Delete
  4. Itu orang baru juga. Tadak tau kira

    ReplyDelete
  5. Masalahnya mahal camna pun penuh juga org makan.....cuba boikot jgn masuk kedai mamak yg suka sembelih tu....lama2 tutup la kedai tu....@ pelanggan dah kena mendrem sampai x leh lupa kedai tuuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi itu melayu selagi itulah melayu suka makan malas masak suka boros malas kerja mahu gaji besar tapi kerja duduk bawah aircond berborak pasal makan mana sedap mahal tak apa janji sodapppppp gitu....melelehleh sampai tak boleh nak mimpi kedai mamak tu.

      Delete
    2. 01.54 kalau tak fasih bahasa melayu, kau jangan bagi komen. Babi

      Delete
    3. Sy tak rasa kamu fasih berbahasa pun!!!!
      Adakah bahasa yg baik guna perkataan kesat kasar gitu.....! Hancur melayu sebab ada melayu seperti kamu.

      Delete
  6. Spesis Raja Mendeliar dan Si-Kitol memang tamak nak kaya cepat sebab itulah harga makanan dan minuman tahap lintah darat cekik darah. Kira harga pun selalu kelentong ...Tiga kali kira, tiga jenis jumlah yang berlainan ! Sebaik-baiknya kita semua boikot semua restoran cekik darah ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina bg pnjm tongkang hg x cerita.. ang da kna air puki cina kikiki

      Delete
  7. Spesis Raja Mendeliar dan Si-Kitol juga yang sedang salahguna wang Tabung Hutang ! Habislah wang rakyat! Harapkan pagar, pagar makan padi !

    ReplyDelete
  8. Banyak kedai melayu lg kt pulau pinang ni...mai pakat sokong peniaga melayu ni dr sokong mamak pedukang ni....xcaya hampa p masuk tempat depa masak...jijik..yg masak dok kunyah sirih....agak gulai sama tak dgn air sirih dlm mulut tukang masak mamak ni....berhati2 lah

    ReplyDelete
  9. Apa kena mengena DAP dengan bendi dan restoran kayu????

    ReplyDelete
  10. Nama restoran pun kayu.

    Mmg kayu betul la restoran tu.

    ReplyDelete
  11. LIHATLAH STATISTIK HUTANG NEGARA DAN BANDINGKAN DRP ERA PEMERINTAHAN TUN MAHATHIR KE ERA PEMERINTAHAN TUN ABDULLAH DAN SETERUSNYA KINI ERA DS NAJIB RAZAK.

    TUN ABDULLAH DAN DS NAJIB TIDAK DAPAT MELAKUKAN APA-APA PEMBANGUNAN MAHUPON PEMODENAN (APAKAH NEGARA TIADA WANG?) TAPI HUTANG DARIPADA USD220.00 BILLION TERUS NAIK MENCECAH HAMPIR USD600 BILLION.

    RAKYAT MALAYSIA BERHAK UNTUK TAHU, BAGAIMANA JUMLAH HUTANG DARIPADA USD220 BILLION PADA TAHUN 2000 BOLEH TERUS NAIK HAMPIR USD600 BILLION PADA 2015?

    APAKAH BENAR TUN MAHATHIR MOHAMED, TUN DAIM ZAINUDDIN, TAN SRI NOR MOHAMED YAKCOP ADALAH TIGA JAHANAM YANG TELAH MEROMPAK, MENCURI, MELANUN?

    KINI SEKELIAN RAKYAT MALAYSIA TERPAKSA MENAGGUNG SEGALA SALAH LAKU, KERAKUSAN, SALAHGUNA KUASA, PEROMPAKAN DAN KECURIAN YANG DILAKUKAN KETIGA-TIGA JAHANAM DAN KUNCU-KUNCUNYA.

    ReplyDelete
  12. Dap babi celaka punya cina perangai 2 x 5 macam mamak. Penipu, pengotor, kiasu

    ReplyDelete
  13. Jgn nak salah cina yg salah nya melayu yg tidak amanah.....mamak2 tu macam mana boleh mengaku melayu siap noleh masuk umno..jadi juru cakap melayi lagi...

    ReplyDelete
  14. Ekekekekek makan tak bayar pon boleh kena cekup polis...kantoik

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...