KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 15 May 2015

SERIBU PENGHUNI KODOMINIUM TIDAK SEDAR MEREKA MINUM DAN MANDI AIR MAYAT SELAMA LIMA HARI



Penemuan satu mayat di dalam tangki simpanan air di satu blok perumahan kondominium di Bukit Damansara menjawab persoalan penduduk yang bingung dengan bau busuk air yang digunakan oleh mereka.

Mayat itu dijumpai oleh pekerja kondominum berkenaan yang menyelenggara kondominium itu pada jam 9.35 malam selepas penghuni kawasan tersebut membuat aduan berhubung air yang keluar dari paip rumah mereka berbau busuk.

Salah seorang penghuni, Abbas, 23, yang terkejut dengan berita itu berkata air di rumah yang didiaminya lebih dari setahun itu mengeluarkan bau busuk seakan-akan bau air limbah sejak Ahad lepas. Tambahnya, walaupun air itu berbau sedemikian rupa, dia dan rakan serumahnya tidak mempedulikan perkara itu kerana menggangap paip rumah mereka yang berkarat.

“Sudah lima hari kami minum dan mandi dengan air tersebut. Hanya kelmarin (Rabu) kami tahu bau pelik dan busuk itu akibat ada mayat dalam tangki berkenaan selepas mendapat notis gangguan air.

“Saya difahamkan pihak pengurusan telah membersihkan tangki itu,” kata pelajar Universiti Help.

Difahamkan blok kondominium itu didiami oleh lebih kurang 1000 penghuni

45 comments:

  1. Pkr pkr macamana kamu urus tadbir negeri ni... pas 20 thn x pnh jdi mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. X pyh la jd mcm kau...sempit sangat pemikiran kau..x ada benda lain yg bermanafaat yg blh kau nk fikir ker...budak tadika umo 5 tahun pun lbh pandai dr kau rasanya....

      Delete
    2. Kalau komen biar jangan nampak maslan sangat..

      Delete
    3. Minum air bangkai byk sgt tu pasal sokong pkr

      Delete
    4. Cuma lima hari saja,penduduk Kajang makan nasi Kangkang bertahun2 akan datang tak kesahpun. Kah..kah..kah... Dah negeri diperintah oleh Parti Kencing Rakyat nak buat macam mana,terima sajalah.

      Delete
    5. 19;58...
      Bila pulak penduduk kajang makan nasi kangkang?
      Bila pulak kajang diperintah parti kencing rakyat?

      Sebut betul2
      Parti Pakatan Rakyat (PKR)

      Delete
    6. Apa kena mengena dengan PKR.....Bangang punya orang...!!

      Delete
  2. Ni mamat bodoh apa kena mengena dgn PKR Macai barua

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR bawak sial

      Delete
    2. Sebab UMNO jaga bangkai semut pun ta ada . betul bangang pencacai AMENO

      Delete
    3. Sebab UMNO jaga bangkai semut pun ta ada . betul bangang pencacai AMENO.

      Soalan penting,macam mana mayat boleh masuk tangki.Kalau racun macam mana.Pihak pengurusan wajib di pertanggung jawapkan dan cuai

      Delete
    4. Untuk Anonymous 13:41. Engkau lagi bodoh,dah tau PKR tadbir negeri Selangor,tanya pula apa kaitan dengan PKR.

      Delete
    5. 2002...jadi apa kaitan mayat dalam tangki dengan PKR?
      Guna otak ko dan terangkan dengan jelas.
      Jangan bagi jawapan bodoh macam cara bapakkk ko jawap.

      Delete
  3. hahaha mamat tu mabuk ketom

    ReplyDelete
  4. Marah betul pencacai PKR. Memang benar. Cuba kalau kawasan UMNO, dah lama dah pukimak2 ni tuduh menuduh. Padan kena batang hidung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. org PKR bila cakap akan pakai otak. Org PKR tak akan kaitkan penemuan mayat dalam tangki air apartment dengan mana2 parti. Kejadian ini tiada kaitan dengan parti.

      Delete
  5. Azmin mana...nenek kipas mana. ...pesal xnk dtg korek tangki. ..ckp prihatin masaalh rakyat...sembang kencang tul la fuckatan rakyat ni....gi bela babi laaa lg baik....


    Sekian terima kasih
    GST maju dan membangun bersama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1409...Orang PKR bukannya bodoh. Orang PKR tak akan kaitkan kejadian seperti itu dengan mana2 parti. Orang PKR juga malas nak ulas benda2 remeh-temeh macam ni sebab tiada faedahnya untuk rakyat. Orang Islam PKR juga tak akan bela babi.

      Delete
  6. Ambil alih Putrajaya dahulu baru boleh cerita Hudud. Kami maklum akan hukum hudud itu suatu yg penting tetapi bukan sekarang..betulkan saf sesama PR itu penting. Kenapa umngok sokong pas skang ni dlm isu Hudud? Sedangkan mereka sudah boleh laksanakan sekarang ini kerana mereka sedang memerintah Malaysia. Jd apakah maksudnya sokongan mereka ini? Rupanya hanyalah utk memecahkan PR. Cabar umNGOK utk laksanakannya sekarang!! Sudah 69 tahun memerintah ada puak ni buat? Ingat mereka ini Bangsat Negara - jgn tertipu. Puak ini sanggup jual Islam dan negara demi mencapai impian mereka. Umpama dajal...mengoda/menyesatkan manusia ketika akhir zaman...ditabur kemewahan, kesenangan didunia kpd mereka lemah dan alpa. Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ambik alih putrajaya boleh, selepad...kau bagi aku main dan liwat bini kau, anak2 kau, dgn kau sekali...

      Amacam boleh ke tak... Nak marah...hee hee marah ler, kita kan sokong peliwat, kenapa aku tak boleh liwat bini kau, girlfren kau....

      Errrmph...kemut keliling...best!!!

      Delete
    2. Jangan kita dilahirkan ke dunia dengan bertuhankan nafsu semata2

      Delete
    3. Sistem didekkan keluarga dia Beb.Agaknya keluarga dia selalu kena.Sebab itu dia dah biasa. Budaya keluarga dia

      Delete
    4. Hati tisu budak umNGOK..kahahkahh. Takkan sentap beb! Berlucah segala dlm komen...

      Delete
    5. 17.09...
      mak bapak ko ajar macam tu her?

      Delete
    6. 0055 xdak teloq, klu pecah muka nnt jgn tnya sai pa :)

      Delete
    7. kalu mak bapak ajar agama sempurna, insyaallah tak cakap lucah macam tu.

      Delete
    8. ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi?
      sebab bagaimana acuan begitulah kuihnya.....

      tak ada kerja lain boleh buat?
      cakap benda lucah, pecahkan muka orang?
      perangai sapa ikut?
      perangai mak bapak?

      Delete
    9. telor orang aje dia nampak
      telor dia, dia tak nampak!

      Delete
  7. Haaaaaaaaa mana Nurul izzah!!!!! Damansara dgn pantai sebelah sajaaaaaaaa.

    Wei janda jgn sibuk touch d hanjing sajaassss

    ReplyDelete
  8. Mangsa liwat anwar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huh! komen ahlul neraka

      Delete
  9. Alahaiiiiiii///
    sekali sekala apa salahnya minum air semulajadi..
    ha3
    air tongkat ali pun orang minum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang betui betui pundek, pukimak, haramjaddah, anak haram.

      Tak kena kat hang kalu hang dok pie kata lagu nie noo, haramjaddah sungguh puaka besar nie

      Delete
  10. Sudah beberapa kali kes seumpama ini terjadi.

    Sepatutnya pihak berkenaan letak group komando kat sana supaya ia tidak diceroboh

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  11. ni musti ramai penghuni umno dok kat situ....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada kaitan pun dengan parti.
      mungkin dia bunuh diri
      janganlah saja2 nak tambah dosa

      Delete
  12. hai macai UMNO Bukit Damansara tu dalam WP. Kalau nak kutuk pun kutuklah DBKL.Kan kawasan tu dibawah kelolaannya. Mengapa bebal sangat/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kawasan adun damansara utama...yb yeo bee yin..dap. apa lancau lu nk salahkan dbkl?? Lu lah bebal. Mana kampung lu duduk?? Cibai punya orang

      Delete
    2. 18.59...
      tak sapa patut disalahkan.
      baik dbkl atau yb
      tugas mereka bukan jaga tangki air tingkat atas apartment 24 jam
      mintak guna otak sikit

      Delete
  13. Komen bodoh yg tk berakal klu nk salahkan sesebuah parti berikutan penemuan mayat dlm tanhki air. Sbb tu bila kita tinggal disesebuah kwsn, kita hendaklah mengambil tahu siap jiran kita. Bergitu juga klu ada bau busuk yg kuat p la siasat jgn masing2 mengharap satu sama lain. Penghujungnya masing2 minum air mayat jd jgn salahkan orang lain ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1849...
      aku setuju dengan kau.

      Delete
  14. OK, posting baru xde ke..

    Naik geli la pulak ni.

    ReplyDelete
  15. Komen org melayu kebanyakkannya ada 3 B...Bodoh Bangang dan Bengong...komen melawak tak ada ilmu...uweèkkkkk!!

    ReplyDelete
  16. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete