KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 30 May 2015

HEBOH DI MEDIA SOSIAL KERETA MEWAH PORSCHE CAYENNE INI MILIK SEORANG AHLI MAJLIS PERBANDARAN AMPANG JAYA?????

Betulkah apa yang kini menjadi berita hangat dimedial sosial dan menjadi buah mulut betapa sebuah kereta mewah jenama Porsche Cayenne berharga lebih RM400,000 ini milik seorang Ahli Majlis Perbandaran Ampang Jaya.

Mohon sangat-sangat siapa ada info sahih bagi membantu mengesahkan cerita ini sebab jika benar maka suatu kisah malang sedang menimpa Pakatan Rakyat apabila hanya yang bertaraf Ahli Majlis Perbadaran Ampang Jaya sudah mampu memiliki kereta semahal ini.

Mohon adanya respon demi pencerahan dan kebenaran agar bunyi-bunyi kurang enak sudah mula berlegar dan berkumandang betapa perangai zaman pemerintahan Khir Toyo di Selangor kini sudah mula mengambil tempat di negeri Selangor Pembangunan Berkualiti Rakyat DiPeduli.

36 comments:

  1. KAMI BELI KERETA MAHAL BUKAN WANG RASUAH

    KAMI MENABUNG SEJAK KECIL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mb sendiri pakai ferrari takkan anak buah tak boleh kot??...selesa dan cepat sampai. Kalau laju sgt, kena saman, tak payah bayar. Bagi je alasan terlupa. Besok lusa ramai-ramai ambik gambar naik basikal...nanti automatik macai pkr, rba dap akan backing cakap mb & anak buah zuhud..tak mengutamakan keduniaan.

      Delete
    2. Oghang perak...biar pape asal bergaye...kahkahkah...azmin kayuh basikal pegi keje hari -hari dari taman TAR ke bangunan SUK.

      Delete
    3. Tak adalah mahal mana rega ceyene tu klu takat 400 ribu. Cincin bik mama laborious mahal

      Delete
    4. kalau rosma beli cincin pun keluarga najib kaya atok najib orang kaya johor bapa najib bekas pm bukan macam azmin pun keluarga hanya mengajar guru kitab agama je mampun beli ferrari nampak sangat rasuah. mana taknya jubur bagi pada anwar dan bini bagi pada anwar, polis dah siasat kekayaan azmin dari unsur rasuah 1995 lagi, aku tak percaya sekat gaji 4k-5k manpu pakai Porsche Cayenne, kecuai rasuah tendar majis perbandaran, macai hanya kan bagi basikai je

      Delete
    5. Harga Cayenne milik Ahli Majlis:

      1. 2005 Porsche Cayenne S 3.2 V6_Luxury-FULLspec_VViP Own RM 95 777

      2. 2004 Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo_Facelift GTS-FULLspec
      RM 109 999

      3. 2007 Porsche Cayenne 4.5S(A) facelisp
      RM 132 800

      4. 2007 Porsche Cayenne (A) 3.2 Magnum body kit soonest
      RM 132 888

      5. 2008 Porsche Cayenne 4.5 V8(A) New facelift like new
      RM 132 888

      6. 2005 Porsche Cayenne (A) 4.5 Techart
      RM 96 500

      7. 2005 Porsche Cayenne S 3.2 V6_Luxury-FULLspec_VViP Own
      RM 95 800

      8. 2007 Porsche Cayenne 4.8S FACELIFT(1 DATO SERI OWNER)
      RM 139 000

      9. 2005 Porsche Cayenne S 3.2CC V6 CAMERA GPS DVD 2MS 2008 RM 105 800

      10. 2005 Porsche Cayenne S 3.2 V6_Luxury-FULLspec_VViP Own
      RM 95 800

      Sila Layari http://www.mudah.my/Malaysia/Cars-1020/porsche-for-sale?o=5&so=1&q=porsche&th=1

      Delete
    6. Harga Velfire jenis kenderaan spt dinaiki bekas ketua pemuda Parti Berserban UG:

      1. 2013 Toyota Vellfire 3.5 VL Modellista Full Spec Unreg
      RM 280 000

      2. 2013 Toyota Vellfire (A) 2.4 ZG Edition
      RM 248 000

      3. 2012 Toyota Vellfire 2.4 ZG Pilot Seat Power Boot
      RM 233 000

      4. 2012 Toyota Vellfire 3.5 ZG Modelista
      RM 262 000

      5. 2012 Toyota Vellfire 3.5 ZG Full Spec Ramadhan Carnival
      RM 255 000

      6. 2013 2013 Toyota Vellfire (A) 3.5 VL
      RM 280 000

      7. 2012 T Vellfire 2.4 VL, 8 Seats, Full Modellista, Unreg
      RM 216 800

      8. 2013 Toyota Vellfire 3.5 VL MODELISTA NO GST(unreg)-13
      RM 289 000

      9. 2012 2012 Toyota Vellfire (A) 3.5 ZG cool box
      RM 255 000

      10. 2012 Toyota Vellfire 3.5 ZG 2012(A)
      RM 258 800

      Mintak maaflah. Harga vellfire bawah RM100 000 memang tak ada. Kalau gaji setakat 5-6 ribu, mintak mahaf la.

      Sila lawati http://www.mudah.my/Malaysia/Cars-1020/vellfire-for-sale?o=2&so=1&q=vellfire&th=1

      Delete
    7. Harga Velfire jenis kenderaan spt dinaiki bekas ketua pemuda Parti Berserban UG:

      1. 2013 Toyota Vellfire 3.5 VL Modellista Full Spec Unreg
      RM 280 000

      2. 2013 Toyota Vellfire (A) 2.4 ZG Edition
      RM 248 000

      3. 2012 Toyota Vellfire 2.4 ZG Pilot Seat Power Boot
      RM 233 000

      4. 2012 Toyota Vellfire 3.5 ZG Modelista
      RM 262 000

      5. 2012 Toyota Vellfire 3.5 ZG Full Spec Ramadhan Carnival
      RM 255 000

      6. 2013 2013 Toyota Vellfire (A) 3.5 VL
      RM 280 000

      7. 2012 T Vellfire 2.4 VL, 8 Seats, Full Modellista, Unreg
      RM 216 800

      8. 2013 Toyota Vellfire 3.5 VL MODELISTA NO GST(unreg)-13
      RM 289 000

      9. 2012 2012 Toyota Vellfire (A) 3.5 ZG cool box
      RM 255 000

      10. 2012 Toyota Vellfire 3.5 ZG 2012(A)
      RM 258 800

      Mintak maaflah. Harga vellfire bawah RM100 000 memang tak ada. Kalau gaji setakat 5-6 ribu, mintak mahaf la.

      Sila lawati http://www.mudah.my/Malaysia/Cars-1020/vellfire-for-sale?o=2&so=1&q=vellfire&th=1

      Delete
  2. Biasala kn slangor bawah pkr....mestila kaya raya. ...tu lum ahli keluarga nenek kipas n azmin. ...kat umh berdozen porschre tau....puak2 fuckatan dpt apa.....kat umh air pn xda....tanah sume da bgi puak dap....hahaha. ....naseb ko la puak2 fuckatan. ....


    Sekian terima kasih
    umno dulu kini dan selamanya. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kalau x suka fuckatan peduli apa....orang frust x dapat macam lu lah....


      Delete
    2. Sebijik jam tangan bik mama kalu jual boleh dapat 2 bijik ceyene

      Delete
    3. Kalau gaji bawah 5K sebulan memanglah rasa harga cayenne tu mahal sangat. Tapi kalu gaji lebih 5K sebulan tak ada masalah nak beli cayenne secondhand. Sama juga dengan vellfire yang bekas ketua pemuda tu pakai atau bmw yang anak menantu tu pakai. kalau mung gaji kecik ala2 2-3 ribu memang mung rasa kereta ni hebat sangat. Sebenarnya tidaklah macam yang mung fikir.....

      Delete
  3. Nasib baik kak wan tak jadi MB.sah kena control,tu yg bersungguh dap nak kak wan,pas boleh control juga,tapi melalui jebon..apa2 dia memang berduit dan layak pakai kereta itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin ko panggil org tak sokong dia jibon la barua la. Jangan marah la nanti kalu ada org lain panggil pemimpin ko babi ker khinzir ke....

      Delete
  4. Omakkau....Porsche Cayenne ni ' 2nd hand' dah boleh beli dalam harga 88k (Mudah)....tetapi harga bergantung pada tahun buatan dan kapasiti injin kereta.
    Omakkau kalau nak pakai pun dah mampu miliki....
    Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Backing jgn tak backing...2nd hand la..pinjam kawan la...test drive la...bla bla bla

      Delete
    2. Cencen big moma lagi mahal banding 5 bijik ceyene

      Delete
    3. Cencen menantu la, mak sedara la, biras la, besan la

      Delete
    4. La...awat anak Nazri pakai kereta mewah hang tak bising pun ? Macam mulut kena sumbat pisang saja.

      Delete
  5. Hey wak, kau kena faham la, aku menabung sejak dari kecik. Jet besar milik aku, aku menabung lagi wak.

    Lain la kau wak mustar, 1010,00 ribu kau nyayi je wak, tak macam aku, aku menabung wak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga ceyene tu kalu banding beg tangan big mama, macam langit dgn bumi la... Skrg harga beg tangan barkin lebih setengah jota

      Delete
    2. Ingat Bik Mama hanya ada sebuah bag Birkin saje ? Shi........shi...jangan bising...bag Birkin yang dipunyai Big Mama cukup untuk buat satu pameran.

      Delete
  6. Yang aku heran nya nape mesti Porsche Cayene, Awdi, Alphard Vell Pari, Lambong gini, Bentbeli, Penlari, Mersedi, bila nak tunjuk kaya. Kalau pun dapat duit entah dari mana beli je Volvo tentu org ramai tak kisah. Sebab Volvo tak nampak kaya, mcm sengkek je. Tak caya cuba tengok ade ke ketua2 bahagian, kontraktor alibaba, penyamar kaya atau penyanyi pop mesia pakai volvo. Pakai Volvo macam tak rasuah je..mcm tak minat nak mengorat, tak rock berlawanan ngan sifat Porsche Cayene. Kena jadi bijak, jangan bagi org mudah sangka kita rasuah sama ada ia betul atau tidak.

    ReplyDelete
  7. Macai umngok...big mama panggil balik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok...ok...aku balik ni

      Delete
  8. Omak kau...jgn sebar sembarangan sebelum sahih. Semak dulu ..kereta tu beli bila? Sebelum atau selepas jd ahli majlis

    ReplyDelete
  9. Omak kau...jgn sebar sembarangan sebelum sahih. Semak dulu ..kereta tu beli bila? Sebelum atau selepas jd ahli majlis

    ReplyDelete
  10. Omak kau...jgn sebar sembarangan sebelum sahih. Semak dulu ..kereta tu beli bila? Sebelum atau selepas jd ahli majlis

    ReplyDelete
  11. Omak kau.
    kalu belum pasti jangan keluar berita dulu.
    nanti omak kau yg malu mcm kes tun pergi umrah hari tu. Kalu dah malu tak boleh tarik balik walaupun muka tebal mcm kulit babi

    ReplyDelete
  12. Cuba omak kau semak sapa lantik ahli majlis tu? Tansri khalid atau azmin? Takut kroni tansri aje....

    ReplyDelete
  13. Jubo Anwar aljuboori dah berdarah sllu nya jubo jsntsn yg brdarah dijubi anwsr aljuboori...psda macai aljuboori yg muda belia aljuboori ni terkrnal tahap jubo beri alasan kena racun arsenik...suntikan hiv...sakit belakang...baru 4 bulan di dg buloh aljuboori fah mula dendang lagu lama....jubo ooo jubo....omak ko bila nak siar jubo berdarah anwar ......jubo ooo jubo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jubo mak hang ok ke?

      Delete
  14. Elaun ahli majlis perbandaran hanya rm1500..jelas ini bukan jawatan utk jadi kaya kecuali ahli majlis tersebut makan komisyen dari kontraktor yg dpt projek. Kat selangor ahli majlis perbandaran terutama dari dap kutip duit haram dari rumah urut, kedai mesin, kelab malam, karaoke dan segala aktiviti maksiat yg lain. Kalau pihak berkuasa lakukan serbuan, ahli majlis akan bg info awal-awal dan bantah serbuan tersebut. Macai pkr & pas yg bodoh akan mempertahankan tindakan cina haram ni tanpa fikir pjg. Cina kaya, macai tak dpt apa

    ReplyDelete
  15. Hahaha......kaya ke guna kereta mewah sport???.
    Cash ke hutang??? Bayar loan berapa je sebulan..... gaji mrk berapa??? Omak kau jgn sikit2 perbesarkan malah tahu ke harga kereta itu! Jgn tahu cari internet shj dan harga baru sebab kereta mcm ni byk adalah recorn.

    ReplyDelete
  16. Apa yg nak bangga menunjuk2 pakai kereta mewah beratus ribu dan berjuta2... ramai org merempat kat mesia ni awak tengok sebelah mata...
    bila mampos awak tak dibawa dengan kereta mewah awak pun..tapi awak masuk dlm keranda diusung oleh jiran juga..Datok seri, tun tan yb tok syekh tak usung keranda kau pun...
    tak kira samada ianya berserban besar labuh jubahnya hingga kaki tapi hatinya masih gelap dengan riyak hasad dengki dan menunjuk2 kpd org lain..

    ReplyDelete
  17. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete