KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 15 May 2015

MUKTAMAR PAS KE-61 ADALAH PERTEMBUNGAN TERBUKA ANTARA GOLONGAN PRO ULAMAK DENGAN PRO PROFESIONAL YANG BERAKHIR PRO ULAMA MENGUASAI PARTI SECARA TOTAL .



Diakui oleh para pemerhati dan penganalisis politik tanah air betapa Muktamar Tahunan PAS kali ke-61 awal bulan depan dijangka bakal menjadi paling menarik untuk disaksikan susulan pelbagai pergolakan yang berlaku dalam parti itu.

Pertandingan bagi jawatan Presiden buat pertama kali berlaku dalam sejarah PAS bakal dinanti-nantikan semua pihak.

Muktamar kali ini paling menarik untuk dilihat sebab sudah jelas ada pertandingan untuk jawatan Presiden buat pertama kali. apabila bekas Naib Presiden PAS Ustaz Ahmad Awang 70 tahun telah membuat pengumumkan mengesahkan akan bertanding merebut jawatan Presiden PAS menentang Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang, 68 tahun membuatkan buat sekian lama kesemua jawatan tertinggi PAS berlaku pertandingan.

Kali ini, kita akan lihat pertembungan hebat antara dua golongan iaitu ulama dengan profesional.

Isu hudud dan kerjasama PAS dalam Pakatan Rakyat antara isu hangat yang akan dibangkitkan oleh para perwakilan.

NGO yang diasakan oleh beberapa pemimpin PAS peringkat negeri,  Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma) yang menjadi duri dalam daging, kerjasama dengan DAP, kedudukan PAS dalam PR antara isu panas yang akan hangat diperdebatkan para perwakilan kelak.

Para pemerhati politik menyifatkan tindakan bekas Naib Presiden PAS, Ustaz Ahmad Awang yang mengumumkan untuk mencabar Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang, tidak lebih hanya sebagai 'tukang buat kacau' yang mewakili golongan yang cuba memecah-belahkan PAS.

Ini bukan budaya PAS yang diamalkan untuk sekian lama. Sepatutnya tidak ada pertandingan untuk jawatan Presiden. Sebelum mereka bermesyuarat agung, mereka akan dibincangkan dalam Majlis Syura Ulama dan keputusan akan diumumkan tapi jika ada yang nak cabar juga, maksudnya jelas dia itu datang dari kumpulan yang satu lagi...cuba buat kacau nak niat mau memecah belakan kesatuan dan keharmonian PAS.

Golongan ulama dan Pemuda pun sudah nyatakan secara terbuka sokongan penuh kepada TGHA, jadi, tak mungkin mereka menentang beliau.

Dalam pada itu, berpaksikan kepada jumlah pencalonan dan gelombang akar umbi ketika ini, adalah dijangkakan Timbalan Presiden PAS, Hj Mohamad Sabu bakal tewas di tangan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man Secara mata kasar bantahan terhadap Mohamad Sabu masih berjalan sehingga kini. Itu menunjukkan bahawa beliau sudah tidak lagi diterima sebagai orang nombor dua di dalam PAS tetapi masih diperlukan sebagai pemimpin PAS dalam kedudukkan lain.

Untuk jawatan Naib Presiden calon-calon feveret ialah Ustaz Idris Ahmad, Salahuddin Ayub dan Ustaz Nik Amar Timbalan MB Kelantan.

Sayap Pemuda dan Muslimat bakal menyaksikan perubahan kepimpinan walaupun pun kedua-dua penyandang akan mempertahankan jawatan mereka.


Maka benarlah keputusan Muktamar ke-61 bakal berlaku perubahan dalam lanskap politik negara.

42 comments:

  1. puak2 macai dlm keadaan terdesak telah menjemput tuan guru LKS utk ceramah ttg Islam dan hudud di kota bharu. Tak mustahil lepas ni depa panggil tuan guru2 orientalis dari barat utk ceramah ttg Islam dan hudud yg memenuhi selera depa bagi mengukuhkan hujjah depa yg tolak hudud ! Sbb tu tak hairan dlm geng depa ada kelompok lgbt . mmg kapla depa dah jadi kapla bananana !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu, khalid samad, hanipa maidin, hatta ramli, husam musa & macai anwar dlm pas yg lain lps ni dah boleh jadik dealer ubat kuat & krim pjgkan konek. Jatuh terduduk dlm parti sendiri. Kahkahkah..Padan muka korang..ikut lagi ketua kaki jubur. Nak sgt undi cina..ambik kau

      Delete
    2. Bukan pro professional pro dapigs

      Delete
    3. LKS mendapat pencerahan ttg Islam dan undang2 hudud di luar negara. Kenapa di luar negara? Mana geng2 serban besar. Ke geng ini sibuk nak memantat sahaja.
      Macam ni ke cara utk memerintah sebuah negara majmuk?
      Betul kata Madey...undang2 hudud yg diheboh2 rupanya hudud ala pas serban besar.

      Delete
    4. hahaha........melayu dah mula tunjukkan ekornya........!
      islam tiada kelompok melayu ada!!!!!
      kelompok melayu islam tiruan dan melayu islam tulin!
      jadi pilihlah mana satu ....nak islam atau melayu????
      sy pilih islam kalau pilih melayu hancur!!!!!

      Delete
    5. saya pilih islam yang boleh memimpin dan yang berupaya menjadi pemimpin negara masa depan. Saya tak suka islam yang cuma pandai cakap, cekap menghina dan mengutamakan golongan sedarjat.

      Delete
  2. UG take wujud cuma wujud dlm otak orang gila flamer macam tulang besi, mso, greenboc Dan addin.

    Golongan2 blogger sewel ini ditaja oleh setan yg dikenali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UG memang wujud berdasarkan gaya percakapan dan kekerapan perjumpaan yang diadakan. Perbuatan pengamal menunjukkan kewujudannya meskipun seberapa daya cuba ditepis.

      sebab zaman ini bukan zaman komunikasi batu purba

      Delete
    2. 09:48.....apabila anda bersama dengan 2 orang gadis cantik dalam sebuah bilik, tiba2 anda terbau kentut yang amat busuk, cuba tanya mereka berdua siapa antara mereka yang kentut. Percayalah mereka tidak akan sama sekali mengaku....

      Delete
  3. UG tak wujud cuma wujud dlm otak orang gila flamer macam tulang besi, mso, greenboc Dan addin.

    Golongan2 blogger sewel ini ditaja oleh setan yg dikenali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak ko. Yg Nasarudin ngaku utk bergabung dgn umno tu bukan UG ke?
      Bodoh punya macai UG.

      Delete
    2. Bangkai gajah la beb!
      Mana boleh bangkai gajah nak tutup dengan kain kopiah Nasa dan songkok Hasan ....

      Delete
  4. http://brojinggo.blogspot.com/2011/08/ada-konspirasi-untuk-menjatuhkan-azmin.html

    Ada Konspirasi Untuk Menjatuhkan Azmin Ali Dalam PKR

    Kenyataan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail hari ini menyokong teori saya bahawa terdapat konspirasi untuk menjatuhkan Naib Presiden PKR Azmin Ali tersebut.

    Hari ini juga secara terang Kak Wan menembak tepat kemuka Azmin Ali dengan meyatakan bahawa Azmin masih belum matang. Ini bermakna cita-cita Azmin untuk mengantikan Anwar Ibrahim tidak mendapat restu dari Kak Wan.

    "Dia masih muda dan jika anda bandingkan dia dengan (bekas timbalan presiden) Senator Syed Husin Ali, tentulah ada perbezaan umur dan juga pengalaman. Tapi berilah masa, dia akan matang." kata Kak Wan.

    Katanya lagi,"Azmin pun sememangnya seorang pemimpin kanan dan dia telah mencapai kedudukan kedua tertinggi, jadi saya rasa berilah masa supaya lebih berpengalaman," katanya lagi yang berpuas hati dengan prestasi yang ditunjukkan Azmin setakat ini.

    Ini bermakna Azmin tidak layak mengantikan Anwar kerana Azmin masih kurang pengalaman dalam percaturan politik masa kini oleh itu Kak Wan harus mencari penganti yang sesuai untuk mengantikan Anwar sekiranya Anwar didapati bersalah didalam kes liwatnya.

    Kebangkitan Azmin yang cepat dalam PKR menarik perhatian ramai termasuklah anak Anwar, Nurul Izzah... Nurul Izzah sememangnya tidak mempunyai masalah dalam gandingannya bersama Azmin namun pada raut wajahnya jelas menunjukan bahawa Nurul tidak mempercayai Azmin dengan sepenuhnya.

    Sekiranya Azmin berkuasa adakah Azmin akan meneruskan perjuangan dalam mencari keadilan kepada Anwar? Kesetiaan juga boleh dilacurkan apabila sifat tamak menghantui diri seseorang itu dan ianya pernah terjadi pada Azmin apabila ada tindakan wakil rakyat PKR yang bertindak keluar parti sebelum ini kerana Azmin.

    PKR harus menerajui Ketua Pembangkang supaya perjuangan mereka tidak lari dari landasan asalnya dan mereka masih menganggap bahawa Anwar Ibrahim pasti akan menjadi Perdana Menteri satu hari nanti.

    Oleh itu ada usaha dari pihak PKR dalam membawa masuk Ku Li sebagai penganti Anwar. Sila baca disini...

    Politik Harian/Bro Jinggo

    Read more at http://brojinggo.blogspot.com/2011/08/ada-konspirasi-untuk-menjatuhkan-azmin.html#icK50boISS7JmVQE.99

    ReplyDelete
  5. Orang luar tidak peduli apa yang akan berlaku dalam parti PAS. Masing-masing ada masaalah sendiri yang perlu diselesaikan.

    PAS nak jadi seperti parti syiah kah atau PAS mahu tunjuk gagah seperti Taliban kah... Tiada siapa yang melarangnya. Yang penting pemimpin UMNO Baru suka perubahan itu.

    Pekara yang sering menjadi tanda tanya ialah bila PAS mahu bebaskan diri dari kepura-puraan bergabung dengan PKR dan DAP.

    Keluar dari Pakatan Rakyat adalah lebih bagus agar rakyat mudah membuat pilihan.

    Pekara selain dari itu tidak penting untuk diberi perhatian.

    ...kalah jadi abu menang jadi arang....

    Selamat berperang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kata x peduli tapi peduli jgk...berbelit2

      Delete
    2. Aku yakin ust ahmqd akn tewas dgn tipu muslihat hadi dan kuncu2. Aku syorkan ust ahmad join pasma. PASMA PKR DAP pastikuat dan mampu mengamit pengundi generasi muda dan cerdik

      Delete
    3. Kapal kalu jalan dah tak betul biasanya sebab kapten dia dah mabuk pil kuda. Kena tukar kapten lah supaya kapal jalan lancar. Kalu tak tukar takut langgar batu tenggelam terus tak timbul2

      Delete
  6. Kalau pro dap & pkr yg menang maka pas akan hilang perjuangannya sbb puak2 ni mudah dicucuk hidung oleh dap...kita sudah tahu siapa dap dan dia terang2 tolak hudud walaupun sudah diterangkan kpd maslahah hudud...menyokong pro dap ni umpama menyokong qarun dlm pentadbiran firaun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari tu bawak hudud kat parlimen
      errr...ada umno sokong?

      Delete
  7. Pertembungan ini adalah sejarah kepada PAS. TGHH sebagai presiden PAS akan dicabar Ust. Ahmad Awang.
    Kedua-dua tokoh ini adalah aktivis parti dari kelompok ulamak, yang berbeza adalah dari kelompok yang berbeza.
    TGHH calon Ulamak pro Ulamak.
    Ust. Ahmad Awang adalah calon ulamak pro profesional.
    Jika siapa yang menang, kelompok ulamak tetap menang. Jika TGHH menang kelompok ulamak menang dan kelompok profesional kalah. Namun jika UAA menang, kelompok ulamak menang dan kelompok profesional menang.
    Inilah yang mesti diberi perhatian oleh ahli PAS. Dimana PAS tidak boleh dipisahkan dari ulamak kerana mereka tonggak parti. Begitu juga PAS tidak boleh kehilangan profesional, kerana inilah kekuatan parti.
    Sementara Timbalan Presiden Parti Tuan Man adalah calon yang paling layak kepada ahli PAS. Kerana Tuam Man boleh mengabungkan kelompok ulamak dan profesional dalam PAS. Kedua-dua kelompok bersetuju jika Tuan Man menjadi presiden parti dan menggantikan TGHH dan UAA.
    Semua layak menjadi pimpinan PAS, kecuali Harun Din, Husam Musa, Nasarudin Tantawi, Nik Abdoh. Keempat-empat orang ini adalah kemucut kepada parti PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. professional my ass...professional tlg team sendiri bkn tlg team lwn...

      Delete
  8. Jika kumpulan ulamak yang menguasai PAS tapi bodoh dalam memperkasakan ekonomi rakyat maka kumpulan itu akan ditentang tanpa mengira mereka adalah wakil tuhan.

    Tanpa ekonomi, agama tiada makna..... Pro ulamak boleh terjun dengan dua butir labu-labunya...


    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb pas perlukan golongan professional yg takut pd allah utk membantu memajukan ekonomi negeri/negara....bkn takut pd dap dan pkr...demi memajukan poket sendiri

      Delete
    2. Gilongan pro dalam pas tak jauh beza dgn umno. Sebab dua dua nya tolak hudud.
      Jadi kita perlukan golongan yang benar benar islam iaitu golongan ulamak yang asal.

      Delete
    3. Anon 10:16

      Geli ketiak aku bila baca tulisan kau... pas perlukan golongan professional yg takut pd allah utk membantu memajukan ekonomi negeri/negara....bkn takut pd dap dan pkr...demi memajukan poket sendiri..he..he..he.

      Hebat sungguh PKR dan DAP... Sehingga kau terlupa perangai seumpama itu hanya ada dalam parti UMNO Baru.

      Helo bro... Kau bagi tahu pada Hadi...dan ahli UMNO Baru dalam PAS Sila keluar dari Pakatan Rakyat...selepas itu baru boleh lakukan apa saja yang kau mahukan.

      Jangan jadi bodoh duduk dalam Pakatan Rakyat. Keluar !!!!!

      Delete
    4. Aku sokong anon 11.25.

      Geng UG...Cakap kat presiden ko...tolong keluar PR cepat Lagi lama pas dlm pakatan lg banyak bulu kote aku gugur. Syoh...syoh...

      Delete
  9. maka ucapan hadi awang disifatkan sebagai "pendapat peribadi"... tatkala ia membawa maksud PAS " menentang" pada sesuatu yg telah "dimuafakatkan" terlebih dahulu dari kalangan rakan "tahalufnya"... adapun si empunya blog " kelihatan".. jauh dari "permuafakatan" ini adalah kerana kiblat politiknya dijadikan kambing hitam..besar kemungkinan siempunya blog akan turut "melondehkan" hadi awang dan sekutunya jika si kambing hitam itu bukanlah tan sri khalid...lalu jika kamu menghinakan UMNO atas sebab banyaknya "kezaliman" yg mereka lakukan kepada rakyat??...maka hinakan jugalah pada keadaan kamu yg berkhianat sesama sendiri...yg mana keadaan kamu lebih jelik dari golongan yg kamu hinakan ...sedang di alam haiwan pun "pengkhianatan" yg berlaku hanyalah tatkala sang ketua hendak dijatuhkan...andai berjaya "dibunuh" seluruh keturunan mantan ketua...demi survival keturunan ketua yg baru berkuasa...sesudah itu alam haiwan aman kembali..dan ditaati oleh seluruh kawanan yg lain...sedang kamu yg mulia..berakal..beriman..tidak rasuah..amar makruf nahi mungkar..berilmu..tiada kezaliman..pejuang rakyat..cintakan keadilan dan kesamarataan..tidak rasist@assobiah..(inilah antara profil yg dicanangkan)..jauh lebih hina dari fitrah alam haiwan dlm urusan pelantikan sang ketua...ibarat seekor cacing yg tetap "hidup" walaupun kepalanya tiada..adakah kelak jika PAS dan DAP "bermuafakat" terlebih dahulu..maka ucapan presiden PKR boleh dirujuk sebagai pendapat peribadi?...atau jika PAS dan PKR melakukannya (bermuafakat)..maka ucapan setiausaha agung DAP juga dinyatakan sebagai pandangan peribadi ?...boleh diputuskan hubungan pada mana2 peringkat (daerah...cawangan...negeri..pusat) seperti apa yg berlaku sekarang..DAP dan PKR memutuskan tahaluf siasyi di sabah dan sarawak.. tetapi ia masih bertongkatkan nafsu dan habuan dan terus terjalin di semenanjung...terputus di peringkat lebih kecil...tanpa mempengaruhi diperingkat yg lain...ketahuilah kamu wahai para penyeleweng ilmu...keadaan kamu ini membuatkan seorang yg disahkan sebagai gila ..pun akan berkata...tiada pernah aku melihat "kegilaan" yg paling hebat...melainkan pada apa yg diperbuat oleh gerombolan para penjualbeli ilmu...demikianlah betapa manusia itu merupakan sebaik2 kejadian...mampu berubah sifat dan mencampakkan dirinya kedlm keadaan yg begitu hina...

    ReplyDelete
  10. dan lebih hebat lagi ...bukan sedikit yg "mempercayai" ...jagung tetap tumbuh walau benih lalang yg disemai...demikianlah keadaan pada sebahagian manusia ..yg tetap "mempercayai" inilah bakal pemerintah yg lebih adil...lebih mulia..dan lebih menurut pada syariat ...walaupun mereka memperlihatkan sifat2 khianat hatta dari kalangan mereka...pada kuasa yg telah berjaya mereka perolehi...(penang..selangor dan kelantan)..selamat menuai wahai golongan yg kufur lagi sombong

    ReplyDelete
  11. Takde yang sempurna melainkan Allah SWT. Tapi lebih selamat meletakkan Negara di tangan mereka yang takut Allah SWT dari golongan yang nampaknya rakus pada kenikmatan dunia. In sya Allah akan diberkati Alllah SWT.

    ReplyDelete
  12. perbetulkan terlebih dahulu pada apa yg kamu gelarkan sebagai "tahaluf siasyi" ...lantik ketuanya sama ada dari PAS PKR atau DAP ..daftarkan ia ..buat satu objektif (hala tuju) ..ada khabar "buku jingga" adalah objektifnya .. inilah syarat utama (langkah pertama) dlm syariat islam..insyaAllah akan diberkati..bukan seperti apa yg kamu jalani sekarang ... bagaimana kamu boleh terus menipu diri sendiri ..semata2 bencinya kamu kepada UMNO .. muafakat jenis apa yg kamu dipegang oleh PR ?..

    ReplyDelete
  13. Ambil alih Putrajaya dahulu baru boleh cerita Hudud. Kami maklum akan hukum hudud itu suatu yg penting tetapi bukan sekarang..betulkan saf sesama PR itu penting. Kenapa umngok sokong pas skang ni dlm isu Hudud? Sedangkan mereka sudah boleh laksanakan sekarang ini kerana mereka sedang memerintah Malaysia. Jd apakah maksudnya sokongan mereka ini? Rupanya hanyalah utk memecahkan PR. Cabar umNGOK utk laksanakannya sekarang!! Sudah 69 tahun memerintah ada puak ni buat? Ingat mereka ini Bangsat Negara - jgn tertipu. Puak ini sanggup jual Islam dan negara demi mencapai impian mereka. Umpama dajal...mengoda/menyesatkan manusia ketika akhir zaman...ditabur kemewahan, kesenangan didunia kpd mereka lemah dan alpa. Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen yang tepat. Di persilakan UMngok mengetuai perlaksanaan Hudud.

      Delete
    2. Kalau Pas ada PKR dan Dap
      Umno ada MIC, MCA dan Gerakan
      Tak ada bezanya, malah lebih teruk membalun harta negara

      Delete
  14. Biarkan golongn apro ulamak menang agar kumpulan ini akan melantik Khalid Ibrahim jadi MB terengganu sebab dalam Pas yang pro ulamk tidak ada yang layak jadi MB.Hidup Pas,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beriya betul geng ulamak ni mempertahan khalid ibrahim. Menantu hadi juga mendapat tempat istimewa dlm pas. Klu mcm ni hancur lah pas.

      Delete
  15. Salam 1rasuah ,

    Hudud untuk musnahkan PR. Jika kita baca sejarah islam yang ditulis oleh orang islam atau bukan islam hudud tidak menonjol. Tulisan orang islam menonjolkan kecantikan nilai dan akhlak islami. Tulisan orang kafir tentang islam menonjolkan sains dan kemajuan yang dibawa islam kepada dunia.

    Jihad sebenar org islam sekarang ialah mengembalikan ilmu, nilai dan ekonomi islam kepada orang islam bukan potong kepala orang.

    1. Ekonomi, ulamak telah mengisytiharkan jihad ekonomi kerana ekonomi sekarang dikuasai oleh bukan Islam. Kesannya bukan sahaja kepada penguasaan kekayaan tetapi kestabilan, pekerjaan dan makan minum umat islam.
    2. Sains dan teknologi, juga dikuasai bukan islam, kesannya kepada penguasaan ilmu, kehidupan, ketenteraan umat islam adalah bergantung kepada bukan islam dan ia amat buruk.
    3. Toleransi, dahulu orang bukan Islam terutama yahudi lari ke negara Islam mencari kehidupan baru kerana mereka di seksa dan dibunuh di negara kristian, di negara islam mereka dianggap ahlil kitab. Kini orang islam lari ke Australia dan negara barat atas sebab yang sama iaitu toleransi, ekonomi dan maju.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perbetulkan ekonomi dulu, hapuskan rasuah dulu, hijaukan Malaysia dulu, menang piala Thomas dulu, menang pingat emas olimpik dulu, hapuskan obesiti penduduk malaysia dulu, menang world cup dulu, dan lain2 semua dulukan kecuali HUKUM ALLAH letakkan laaaaassssttttt sekali. Klau tak buat lagi bagus. Bravo KEDEPAN. diharap saudara akan berfikiran kehadapan di masa hadapan.

      Delete
    2. Ko solat pun dak anon 1954 nak sembang hukum Allah ... hipokrit :)

      Delete
    3. Kumpulan Ulamak seban tinggi dlm pas ni bukan berjuang utk hudud. Hudud hanya tooeng saja. Lihatlah menantu hj hadi. Mcm 2 jawatan yg dia pegang. Yang penting masyukk. Tendang kumpulan profesional dlm pas agar mudah nak bolot kekayaan.

      Delete
    4. tanyakan kepada pihak yg profesional...siapakah ketuanya didlm Pakatan Rakyat...

      Delete
    5. PR ada ketua
      BN ada ketua dan penolong ketua
      Semuanya sama, cuma kuat sangat membalunnya

      Delete
  16. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete