KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 29 May 2015

BERITA BURUK UNTUK PARA PENGGEMAR SUSHI KING ... JAKIM SAHKAN TIADA SIJIL HALAL DI KELUARKAN KEPADA MANA-MANA RESTORAN SUSHI KING DINEGARA INI.




Baru-baru ini negara dikejutkan dengan penarikan sijil halal sebuah restoran terkenal, Secret Recipe kerana gagal mematuhi piawaian kebersihan yang serius.

JAKIM baru-baru ini membuat satu kenyataan bahawa sebuah restoran sushi terkemuka di negara ini, Sushi King, tiada status halal.

JAKIM membuat kenyataan itu melalui Twitter rasminya, @JAKIM_Official, setelah soalan mengenai status halal Sushi King dikemukakan oleh seorang pengguna Twitter, @iFaraAidi.

"@iFaraAida Sushi King tiada status halal setakat ini.", tulis JAKIM di tweet tersebut.

Walau bagaimanapun, pihak JAKIM tidak menyatakan sebarang sebab mengapa restoran itu tidak mempunyai status halal.

Menurut FAQ dari Sushi-King.com pula mengenai status halal JAKIM mereka, sememangnya mereka tidak mempunyai sijil halal namun dalam masakan mereka hanya menggunakan daging ayam, lembu yang halal.

Selain itu menurutnya tiada penggunaan mirin yang mana mengandungi bahan beralkohol dan segala masakan adalah bebas dari daging babi.

25 comments:

  1. Fenomena aneh semenjak 2 menjak ni banyak blogger macai pkr tukar profession dpd blogger seks lucah dan porno jadi blogger politik tabur fitnah spt gendang perang, libang libu etc. Sbb tu banyak hujjah blogger macai berunsur fitnah, seks lucah dan maki hamun .................. modus operandi depa cuba pengaruh netizen dgn fitnah2 depa . Depa dibantu oleh blogger pasma dan jebon spt greenboc, alhussyen etc yg bertuan gurukan LKS dan LGE yg percaya kpd kebebasan utk berlgbt dan liberalisme serta penyucian dosa2 utk masuk syurga sbgmana kepercayaan Yahudi dan Nasrani. Blogger2 lain yg turut membuat fitnah dan tohmahan serta percaya dosa2 fitnah mereka akan disucikan oleh tuan guru LKS dan LGE ialah yong suka kuning, cipan tenuk & tapir , sisi bukit, addin, bloglist, malaysian waves, mso, mat indera si pejuang, etc
    Dap dijangka akan buat sambutan yam seng besar2an dgn menu utama kepala babi panggang dan carlsberg buat semua macai dan blogger yg terbabit dlm membuat tohmahan dan fitnah terhadap puak ulamak dlm pas jika puak er dong gong dan pasma menang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Claim bulan lepas dah masuk ke? nampak cam terdesak duit je...

      Delete
    2. setau aku yg byk sebut perkataan jubo dan seangkatan dengannya ialah macai umno.

      Delete
  2. Kena tsnys Nurul izzah sebab dia pi sesi touch d hanjing 2014. Nak tau mana najis atau tak sila Tanya Nurul izzah

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegang hanjing lepas tu samak. hilang dah najis
      cilok duit buat joli?
      sampai mati pun "najis" mencilok tu tak habis2

      Delete
  3. Taik hanjing !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wakil hanjing kot. Buksn wakil Rakyat. ITU sebab hanjing dia melawat tapi orang miskin dia tak peduli

      Delete
    2. setakat nak melawat aje nak buat hapa???
      belakang diorang cukaikan gst jugak kat org miskin turr
      kan ker baik kalu duit 42 bilion tu bagi kat org2 miskin
      kalu sorang 1 juta, banyak dah org miskin jadi jutawan kat mesia.

      Delete
  4. Wan jijah patutt berambus ganti dgn azmin Ali.

    Betina nepotism go to hell

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib kasi turun. muhidin ganti.
      muhidin jimat cermat.

      Delete
  5. Takda sijil halal bukan makna haram atau ada daging babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.
      ikan kembung kat pasar borong pun tak ada tanda halal.
      tapi.....kalu was2 tak payah telan la
      baik makan ikan sardin gst

      Delete
    2. tak semestinya kalu tak ada daging babi tu halal!
      banyak perkara yang menyebabkan makanan jadi tak halal walaupun tak ada daging babi.
      kena belajarlah bab makanan halal haram nih.
      paling tidak pun rujuk dulu kat jakim

      Delete
    3. kat zimbabwe sana, dulu ada sorang budak lelaki minum arak dalam tin masa belajar luar negeri. Sekarang budak tu dah jadi menteri kat negara zimbabwe tu.

      Delete
    4. entah...
      kalu nak sangat nak makan sushi tu, bukannya susah sangat nak buat.
      ambik ikan keli mentah hiris nipis2, masak nasik, bungkus dalam daun ubi. Lepas tu potong. Makan dengan cili hijau tumbuk halus.Susah ker?

      Delete
  6. Aku teringat masa tu makan shushi king king 7 tahun lepas. Semasa nak makan tu, ada dua jenis kicap kat atas meja. Pelayan tu siap pesan, "botol yang rendah ni kicap biasa, botol yang tinggi ni ada alkohol.."..

    ReplyDelete
  7. Kebanyakkan restoran bkn melayu guna white wain dlm masakan mereka.
    Bila jabatan agama dtg mereka sorok... tak taulah knp org melayu suka Sgt mkn masakan org bkn Islam.
    Info restoran cina pekejanya 100% mymar atau Nepal.
    Restoran mamak 99% india Hindu hanya juru Wang je mamak muslim... jadi kenapa rakyat kita nak pertikaikan tentang halal... sendiri mau ingat lah... tangan mereka je dah tentu sentoh benda haram dan najis kat rumah lepas tu menyediakan mkn dI restoran untuk anda semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi bila kita nasihat jangan makan kat mamak yg gaji pekerja hindu, diaorang akan melenting! Bodoh tak boleh diajar!

      Delete
    2. Anon cerdik 00:37 Makan kedai mamak yg gaji pekerja hindu x boleh? Makan KFC yg gaji pekerja Nepal, Myanmar boleh? Sembahyang mesjid yg dibina pekerja bukan islam boleh? Itu lah suruh banyak membaca tak mahu. Nak dapat duit mudah memang lah x perlu akai bijak.

      Delete
  8. Kalau x halal, tak halal lah. Guna daging ayam ke, daging itik ke, sapi ke, kerbau ke kalau x halal toksah lah nak berhujah berbau halal pulak. Tapi yg hairanye, ramai sungguh minah melayu pakai tudung mkn kat sushi king. Minah melayu fee hair x seramai tu. Lagi 1 cuba gi Taiwan House kat Ampang Point. Ramai sungguh minah melayu bertudung makan, siap bawak keluarga lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. umat islam sekarang bukan fikir halal ker tak halal.
      semua diorang bedal.
      diorang fikir yg tak halal tu cuma babi aje...
      walaupun tak semua..

      Tapi makan tempe goreng yang halal tu diorang kata geli pulok!!

      Delete
    2. lebih malang lagi ada puak2 atasan yang daging babi tak makan sebab haram. Tapi minum arak macam minum air kosong.

      Delete
    3. Dulu masa aku kecik2, ada jugak pak2 lebai, ulamak2 yang tak hisap ganja sebab hukum haram. Tapi hisap rokok bersambung puntung boleh pulak, tak haram kata mereka. kalu kat kampong2, mereka hisap dalam surau lepas solat isyak sambil borak2. Ingatkan kat sudut surau tu tin utk derma masjid, rupanya tin bekas puntung rokok.

      Delete
  9. Yang halal menjadi haram dan haram me jadi halal....itulah umat akhir zaman

    ReplyDelete
  10. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete