KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 21 May 2015

BEKAS TIMBALAN MENTERI PENDIDIKAN TINGGI TIBAI KAW-KAW MUHYIDDIN YASSIN SEBAGAI MENTERI PELAJARAN MALAS TURUN PADANG.


PERGH!!!! Bekas Menteri Pendidikan Tinggi yang juga Ketua Pengarah JASA dan Ketua UMNO Bahagian Muar Dato' Dr Puad Zarkashi dalam akaun media sosial Facebooknya telah belasah Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai isu sebuah sekolah di Keningau Sabah dalam keadaan cukup daif dan menyedihkan walaupun kerajaan telah membelanjakan berbillion ringgit untuk 1 Bestarinet kerana malas turun padang dan lapangan.

Lebih memedihkan apabila beliau tibai Muhyiddin Yassin yang sudah menjadi Menteri Pelajaran masuk penggal kedua tetapi sekolah, asrama dan kuarters guru dipendalaman Sabah dan Sarawak masih tidak terbela dan ditakuk lama.


"MASIH BELUM TERBELA. Ada orang posting pada saya gambar sebuah sekolah di Keningau yang terlalu daif. Puncanya pegawai yang bertanggungjawab tidak turun ke bawah. Kenapa mereka tidak turun ke bawah? Kerana Menteri dan Timbalan Menteri juga malas turun ke bawah. Justeru, mereka tidak akan tahu apa yang berlaku di bawah. Bunyi cantik di atas. Kerajaan belanja berbillion untuk 1 Bestarinet, tetapi apakah disiasat keberkesanannya. Itu belum lagi dipaparkan asrama dan rumah guru yang daif di kawasan pedalaman. Sepatutnya bila TPM jadi Menteri Pelajaran hampir dua penggal, maka cepatlah terbela sekolah sekolah daif terutamanya di pedalaman Sabah dan Sarawak. Turunlah ke bawah! Jangan banggakan PPPM kalau level playing field masih tidak sama."

12 comments:

  1. Salam 1rasuah ,

    Kemana pergi wang rakyat (hasil bumi, cukai dan saman)?

    1. Ke menteri. Kabinet najib mempunyai terlampau ramai menteri. Kebanyakan jawatan membazir sengaja diwujudkan untuk jaga kroni dan perut mereka. Contoh, shahrizat (penasihat kementerian wanita keluarga dan masyarakat) kan sudah ada rohani abd karim menteri wanita keluarga dan masyarakat, shahidan Kasim (menteri hal ehwal parlimen). Apa fungsi mereka? Sekali sekala buat kenyataan mengampu. Elaun naik 10k.
    2. Kroni. Berpuluh puluh projek berbillion ringgit terbengkalai begitu sahaja tanpa penyangak di sebaliknya diheret ke muka pengadilan. Highway kota belud kudat 70bill lesap, schoolnet, nfc, pkfz, esscom, ppsmi, di antaranya. Payment dah released hasil projek tak siap.
    3. Penjawat awam. Sama seperti jawatan menteri. 1 pejabat kecil ada 7 orang kerani akibatnya datang goyang telur dan tek sebab kurang kerja. Ada yang masuk keluar ikut suka hati jam berapa. Datang jadi penunggu ofis sejam 2 sebelum keluar jaga bisnis restoren, pasar malam atau jual jeruk.

    Bayangkan gaji dan elaun mereka itu jika diberi kepada pesakit buah pinggang yang kena hemodialisis 2, 3k sebulan , ibu tunggal ramai anak dan pelajar cemerlang 5A ke atas. Berapa banyak faedah mereka akan dapat.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar pandai buat kerja pandai, bodo buat kerja bodo.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu kerana bapak awak bodoh dan bodohnya turun ke awak..kenapa tak belajar betul2 dan kerja PTD..baru la masyukkk...

      Delete
    2. Apa susuh sangat degree tak boleh pakai, tonggay bontot kau itu pada anwar cuba tengok saiful itu, ada degree tonggay bontot pada anwar itu dapat elaun besar dari anwar itu kan senang. Sebab tak sanggup kena jubur lah dia terus letak jawatan

      Delete
  2. BERJUTA SAHUT RAYUAN NURUL NUHA!!!

    Hebat beb! Siapa kata lelehan 'Air Mata Buaya' Si Nurul Nuha ni tak laku? Kalau ada sesiapa yang beranggapan sedemikian, sudah pasti mereka sudah tersalah langkah. Silap besar beb!

    Dari penangan 'Air Mata Buaya' yang dirembeskan keluar oleh Si Nurul Nuha tu bukan sahaja mampu untuk meruntun hati rakyat di Malaysia. Malah berjuta - juta akan turut serta.

    Tapi malangnya, dari laporan yang diterima sejak malam semalam, hanya berjuta - juta nyamuk dan ulat je yang turut hadir dalam kempen 'Solidariti' yang dianjurkan oleh puak - puak PKR tu.

    ReplyDelete
  3. Anon 14:24...Kau ni spesies BERUK ker? Orng brcakap brdasarkn fakta, Kau brcakap ikut rs. Otak penuh taik pun nk komen Kat sini, standart Kau tu sm level bdak tadika suku jakun jer...

    ReplyDelete
  4. Bekas menteri aje pun...
    dulu semasa menjawat jawatan telah buat sehabis baik...tu pasal kena singkir, tak tahu mengipas.....
    aku dengor tahun ni peruntukan utk pendidikan banyak yg dipotong....
    yg viral, kalo mesyuarat dari pagi hingga petang, peruntukan yg dibenarkan utk makan hanyalah dua jenis kuih bersama teh o...sarapan, makan tengah hari and minum petang...
    tapi ade betul pon cakap bekas menteri tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah utama ialah guru guru ni asyik meeting sepanjang tahun..
      kemudian bengkel pulak tak kuran 4x setahun.
      Satu satunya Kementerian yang paling banyak belanja untuk jamuan makan dan sewa hotel kerana bengkel dan juga makan.
      hahaha, no wonder size sikgu memang berkembang naik jugak.. berbanding anak murid..

      Delete
  5. TAHNIAH FUAD ZARKASHI,
    Orang macam ni lah kita perlukan dalam UMNO.
    Walaupun kalah PRU13 tapi dia tetap mengkritik pihak UMNO sendiri bila Menteri sendiri tak bua kerja!!
    Bererti Najib masih ada sokongan kuat dalam UMNO Johor.

    ReplyDelete
  6. Yang mana x puas hati dgn guru jgn hantar anak2 korang kat sek....ajar sendiri....Biar bodoh anak tu sama macam bapaknya.

    ReplyDelete
  7. Satu hari di hari pengambilan report card,

    Cikgu Yuzaidi: Azeman ni kak dia tak dengar cakap, suka kacau kawan, tak bawa buku, malas bla bla bla.. (lepas 1/2 jam menyalahkan murid ).. itu sebab dia banyak gagal... sebagai ibu bapa saya harap kakak (lepas 1/2 jam menyalahkan ibu bapa) kak ada apa-apa nak cakap?
    Mak Azeman: boleh kak tengok result UPSR-SPM cikgu?
    Cikgu Yuzaidi: err anu anu saya ada degree taw err
    Mak Azeman: pigi dah.. macam akak ni kampung sangat. Itu degree kursus kan bukan pasal cemerlang SPM. Kalau cikgu sendiri pentas kecemerlangan pun tak kenal macamana nak ajar murid-murid?
    Cikgu Yuzaidi: err anu, anu kalau makcik tak suka cara saya jangan hantar sekolah kerajaan.
    ...............
    “ Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya , maka tunggulah saat kehancurannya " -hadis

    Ko igt itu skolah bapak ko. Ko tu patut berenti sbb x pndai. Kmi rakyat ada hak. Biar generasi adam adli ambil alih.

    Bangkit ibubapa bangkit jangan tunggu dah terhantuk baru tengadah.

    ReplyDelete
  8. Dia nak jawatan ler tu

    ReplyDelete
  9. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete