KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 25 May 2015

CARA NAK KAYA DENGAN CEPAT DAN MUDAH SUDAH DIKETEMUI ... PELUK DAN CIUM DUIT??????



Sampai begini sekali punya teruk penganjur sebuah Multi Level Marketing (MLM) nak pujuk dan yakinkan para pesertanya betapa memiliki kekayaan dengan ratusan ribu ringgit dalam waktu yang singkat bukannya payah sangat jika yakin dan mampu bayangkan dengan memegang selonggok ringgit sambil memejam mata dan mencium baunya.

Kalau boleh cepat kaya cara begini rasanya tiada orang yang miskin dalam negara kita .. jangan katakan 6% .. GST dikenakan 60% pun tidak menjadi masalah punya.

Peliknya ada juga orang terpengaruh dan terpedaya dengan gelagat yang terang-terang kurafat dan karut ini.


Kisah karut ini sudah pun berlegar dimedial sosial dengan ligatnya.

28 comments:

  1. Tak ada jadi kaya MLM ,ini kalau setakat jual barang rm 4.50sen dan kita jual rm 5 buat apa, orang melayu senang je nak di bodohkan, kalau setakat bayar 200 suruh cari orang dua bayar kemudian dan kita dapat 50rm kemuadian orang MLM lari kan diri dan syarikat tutup, itu nama penipu, orang melayu senang kena tipu,
    Bagi aku kalau tipu cari polis, time kena tipu lupa diri bila kena tipu megelupur cari polis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian sebahagian orang Melayu yang sangat suka menjadi hamba duit tetapi akhirnya mereka menjadi mangsa penipuan skim emas, skim cepat kaya tempatan dan antarabangsa, skim penipuan Afrika dll. Setakat ini aku tidak pernah mendengar atau melihat orang yang masuk skim cepat kaya menjadi kaya....Yang aku tahu selama ini mereka yang melabur dalam skim tersebut akan bertambah miskin atau muflis atau menjadi sewel kerana kehilangan banyak wang!

      *Kalau mahu berjaya dan sejahtera di dunia dan akhirat, jadilah hamba Allah yang berilmu pengetahuan dan mentaati perintah Allah dan rasulNya!*

      Delete
    2. Dalam semak ada duri.
      Ayam kuning buat sarang.
      Orang tamak selalu rugi.
      Bagai anjing dengan bayang-bayang.

      Delete
    3. Dalam seluar ada pistol.
      Yang diwarwar memang betul.

      Tercirit cirit makan lepat
      Kerja sikit nak kaya cepat.

      Sembang projek juta-juta
      Dalam poket abukpun tara.

      Terima kasih daun jati
      Kalau malas elok mati.

      Delete
    4. Hahaha......
      Bukan melayu je...cina dan bangsa lain pun sama boDog . Harga barangan atau ubatan murah shj dgn model 50 jual 250 dgn pebahgian dari bawah ke atas mcm piramit.
      Kalau ubatan itu berkesan dan mampu menyembuh masih boleh diterima tapi kalau tidak pengguna rugi hanya makan vitamin dianggap ubat Mampu sembuh.
      Lagi kalaulah mlm boleh kaya berapa byk boleh kaya??? Kalau semua ahli boleh kaya siapa jadi saleman??? Adakah semua hanya berucap dgn lantang sudah boleh kaya??? Jadi yg kaya adalah pihak atasan yg bawah jadi badut....

      Delete
    5. NI GBR KT INDON..PUJA DUIT

      Delete
    6. KISAH NYATA..............
      Ass.Saya IBU SERI HASTUTI.Dari Kota Surabaya Ingin Berbagi Cerita
      dulunya saya pengusaha sukses harta banyak dan kedudukan tinggi tapi semenjak
      saya ditipu oleh teman hampir semua aset saya habis,
      saya sempat putus asa hampir bunuh diri,tapi saya buka
      internet dan menemukan nomor Ki Jaya,saya beranikan diri untuk menghubungi beliau,saya dikasi solusi,
      awalnya saya ragu dan tidak percaya,tapi saya coba ikut ritual dari Ki Jaya alhamdulillah sekarang saya dapat modal dan mulai merintis kembali usaha saya,
      sekarang saya bisa bayar hutang2 saya di bank Mandiri dan BNI,terimah kasih Ki,mau seperti saya silahkan hub Ki
      Jaya Taat Pribadi di nmr 0823 4704 5525 Kiyai Jaya,indahnya berbagi,assalamu alaikum.

      KEMARIN SAYA TEMUKAN TULISAN DIBAWAH INI SYA COBA HUBUNGI TERNYATA BETUL,
      BELIAU SUDAH MEMBUKTIKAN KESAYA !!!

      ((((((((((((DANA GHAIB)))))))))))))))))

      Pesugihan Instant 10 MILYAR
      Mulai bulan ini (juli 2015) Kami dari padepokan mengadakan program pesugihan Instant tanpa tumbal, serta tanpa resiko. Program ini kami khususkan bagi para pasien yang membutuhan modal usaha yang cukup besar, Hutang yang menumpuk (diatas 1 Milyar), Adapun ketentuan mengikuti program ini adalah sebagai berikut :

      Mempunyai Hutang diatas 1 Milyar
      Ingin membuka usaha dengan Modal diatas 1 Milyar
      dll

      Syarat :

      Usia Minimal 21 Tahun
      Berani Ritual (apabila tidak berani, maka bisa diwakilkan kami dan tim)
      Belum pernah melakukan perjanjian pesugihan ditempat lain
      Suci lahir dan batin (wanita tidak boleh mengikuti program ini pada saat datang bulan)
      Harus memiliki Kamar Kosong di rumah anda

      Proses :

      Proses ritual selama 2 hari 2 malam di dalam gua
      Harus siap mental lahir dan batin
      Sanggup Puasa 2 hari 2 malam ( ngebleng)
      Pada malam hari tidak boleh tidur

      Biaya ritual Sebesar 10 Juta dengan rincian sebagai berikut :

      Pengganti tumbal Kambing kendit : 5jt
      Ayam cemani : 2jt
      Minyak Songolangit : 2jt
      bunga, candu, kemenyan, nasi tumpeng, kain kafan dll Sebesar : 1jt

      Prosedur Daftar Ritual ini :

      Kirim Foto anda
      Kirim Data sesuai KTP

      Format : Nama, Alamat, Umur, Nama ibu Kandung, Weton (Hari Lahir), PESUGIHAN 10 MILYAR

      Kirim ke nomor ini : 0823 4704 5525
      Atau kunjungi web http://pesugihaninstan.jw.lt/
      SMS Anda akan Kami balas secepatnya

      Maaf Program ini TERBATAS

      Delete
  2. Kah kah cium jer jubo anwar dan can I touch a dog...mcm guru kafa dulu....trus kena sack dari kafa...sokong jubo dapat la jubo...moral the story melayu mudah jena tipu...kikiki..melayu.jubo ooo jubo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa sedapnya cium jubo anwar.itu kau je le yang ciumnya.kita orang nak cium b...rrr....t mak kau ,nasib baik kau siam.bukan melayu.patut pun.asik takda cerita lain.agakanya muka kau ni macam jubo kot.

      Delete
    2. macai pkr mmg gila seks ............ tak da kerja lain , lepas buat fitnah , cerita tahyul depa dok gian kat benda ........tut......... mmg dah diresapi agenda lgbt .............. tahniah kpd tuan guru LKS dan LGE kerana agenda anda menghalalkan benda haram telah diterima dgn murninya oleh kepala hotak macai .................. dah jadi kepala bananana !

      Delete
  3. Moralnya kat sini.. tak salah manusia nak cari duit. Tapi kalau stail mcm dlm gambar tu penganjur ngajar camtu, mmg jadi hamba pada duit la jawabnya.

    ReplyDelete
  4. Macai umno. Ashik jubow jubow. No hujah. Agak nye mak dia lahirkan ikut jubow. Kuar skali dgn taik. Huhu haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ni otak mereng sikit hampir nak jadi gila ,kesian dia,berjalan sekarng tak pakai baju pun,tapi masih pandai menulis tentang jubow,

      Delete
    2. Usah marah kat dia. Dia tu ngangor. Orang upah dia untuk mencarut. Kalau tak mencarut tak makan. Nak kerja malas. Tokey makan daging batang pinang dia dapat kuah sup kosong je. Jenis takde pelajaran. Kalau ade ijazah pun tak reti cakap Inggeris. Kerja kat MacD pun tak layak. Kerja posman lagi lah tak boleh sebab tak reti naik motor. Motor pun takde!! Dah taraf hamba abdi!!

      Delete
  5. Puak pakatan Gi ikut dap jual babi lg baek....hehehe. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah beli insutan mulut ke bro...

      Delete
    2. Puak pakatan ada yang tidak Islam. Jadi jual babi no problem punya sebab dia bukan Islam. Ni ahli ameno ada bar, ada kelab dangdut, saham judi dan saham kilang arak apa hal?? Tak taulah kalau dah tukar ugama senyap-senyap!!

      Delete
  6. sebelum ini duit tu mungkin di pegang oleh penjual ayam yang memotong ayam, penjual babi yang memotong babi atau penjual racun dan baja yang semestinya tidak membasuh tangan sebelum pegang duit tersebut. atau mungkin pernah jatuh ke dalam lubang jamban dan diambil semula. tak sanggup rasanya nak cium.

    ReplyDelete
  7. MLM= Mesyuarat Larut Malam

    ReplyDelete
  8. Ajaran sesat pengikut ketua umum pkr...anwar aljuburi...cium duit, cium bontot, cium ketiak anwar. Gambar amk dan wanita pkr diajar oleh nik nazmi & mak lampir cium duit, lepas ni mb selangor akan agihkan berbillion duit selangor kpd penyokong pkr. Sapa sokong pkr akan jumpa kekayaan diidamkan. Kalau nak cium hanjing kena jumpa nurul izzah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1210 mmg terdesak sgt ke tak ada duit. Org upah mencarut pun sapu ke..kesian mak bapak, dpt anak cari rezeki dgn mencarut. Kesian anak, makan hasil mencarut...

      Delete
  9. Sape nak join skim lambat kaya saya? Caranya sangat susah. Kerja dari pukul 8.30 pagi sampai 7 mlm. 8.30 pg tu kira mula bekerja bukan g breakfast. Tak leh hisap rokok, x leh guna hphone waktu kerja. Kalau nak g bank cium duit, boleh gi tp lepas abis keja. Ada sape2 nak join?

    ReplyDelete
  10. Apa hal orang kita membuat kerja tak.masuk akall ni. Memuja duit la pulak. Senangnya syaitan merasuk Islam Melayu kita ni ye. Subhanallah.

    ReplyDelete
  11. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. info adalah bagi mereka yang inginkan kesihatan dan keremajaan terpahat diwajah
      walaupun umur semakin meningkat tidak salah untuk mengembalikan kesegaran.

      Delete
    2. info adalah bagi mereka yang inginkan kesihatan dan keremajaan terpahat diwajah
      walaupun umur semakin meningkat tidak salah untuk mengembalikan kesegaran.

      Delete