KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 14 May 2015

KETIKA PULAU PINANG DAN TERENGGANU SUDAH IKUT JEJAK LANGKAH JOHOR SERAPKAN GST, NEGERI SELANGOR PEMBANGUNAN BERKUALITI RAKYAT DIPEDULI MASIH LAGI DI PERINGKAT KAJIAN.



Kerajaan Selangor masih menjalankan kajian untuk mengecualikan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) bagi setiap perkhidmatan kerajaan kepada rakyat di negeri itu.

Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali berkata, beliau telah mengarahkan Unit Perancang Ekonomi Negeri (EPU) menjalankan kajian dan semakan impilikasi kewangan jika kerajaan negeri menyerap GST.

Katanya, kerajaan juga akan menulis surat kepada Kementerian Kewangan bagi memohon pengecualian GST untuk setiap perkhidmatan kerajaan kepada rakyat.

“Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) kita membincangkan perkara ini dan kerajaan negeri akan menulis surat kepada Kementerian Kewangan memohon pengecualian GST untuk perkhidmatan kerajaan,” katanya selepas Program Luncheon Talk Ulasan Buku “Khalifah Umar Abdul Aziz” pada Rabu.

Azmin berkata, Selangor mempunyai 12 PBT menyebabkan kerajaan negeri perlu melakukan penelitian implikasi kewangan yang terpaksa ditanggung sebelum sebarang keputusan dibuat berbanding Pulau Pinang yang hanya dua PBT.

Pada Isnin lalu, Kerajaan Pulau Pinang dan Terengganu mengikut jejak langkah Johor apabila mengumumkan menyerap GST bagi semua perkhidmatan kerajaan.

Menerusi serapan GST itu, Kerajaan Johor menanggung sebanyak RM3 juta setahun, Terengganu (RM1.6 juta) dan Pulau Pinang sebanyak RM21.4 juta.

Jumlah itu dibayar balik oleh tiga kerajaan negeri itu kepada Jabatan Kastam.

Pergh!!! Ini dinamakan pemimpin hebat dan cekap.. jenis akur seperti laungan slogan .. akan lakukan apa sahaja demi mempedulikan rakyat.

Itu hari di Kuala Kubu Bharu ketika berucap pada Majlis Penyampaian Borang Notis 5A di Dewan Serbaguna Kompleks Sukan, bukan main kencang sembang kata rizab Negeri Selangor melonjak naik RM3.6 billion


"Rezab yang besar tidak membawa apa-apa makna sekiranya rakyat tidak mendapat manfaat darinya. Jadi ia dikeluar dan diterjemahkan dinikmati rakyat,” .

Bila nak serapkan GST nak buat kajian terelebih dahulu memikirkan implikasi kewangan pula.

Walaupun Pulau Pinang hanya ada 2 PBT tetapi jumlah yang diserap ialah RM21.4 juta ...

Kalau dengan rakyat pun nak berkira .. apa guna slogan RAKYAT DIPEDULI.


Apa-apa pun HIDUP AZMIN ALI!!!! ... WE LOVE AZMIN ALI!!!! .. APA LAGI RAKYAT SELANGOR MAU!!!

10 comments:

  1. Sekali ketuk sekali bergerak...pastu tgk mood rakyat...klu peelu flip flop...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Bagi la chance kat Azmin. Nak harap mama kipas kajang matang lagi take boleh harap.

    Sebab Azmin PKR menang dekat Pmtg Pauh.

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  3. bagus la tu..ade kuasa nk buat itu ini utk rkyat...kau ade?...

    ReplyDelete
  4. Azmin tgh buzy nk korek longkang....mlm nk layan dandut....tahun depan la baru abis kajian.....nenek jijah tgh sebok layan cucu....
    errr janda izzah mane...i rindu la....kkehkehkeh....

    Sekian terima kasih
    GST maju dan membangun bersama.

    ReplyDelete
  5. Acane P.p gst sampai 21 juta walhal pakatN kata ekonomi malaysia teruk sudah bangkrap, bnm cetak duit, hutang bertimbun.
    Lebih menghairankan LGE buat pelbagai projek mega terowong bawah tanah, cable car, kondo merata tempat dalam keadaan malaysia bangkrap. Sapa tipu sapa sebenarnya.

    ReplyDelete
  6. nampak sangat idea GST najib memang menyusahkan rakyat.

    ReplyDelete
  7. Memang wajar di kaji dulu. Yang perlu didapatkan ialah pengecualian GST. Apabila PBT membayarkan untuk rakyat, jumlah wang yang sama tidak dapat dibelanjakan untuk kepentingan rakyat, seolah-olah rakyat jugalah yang bayar GST secara tidak langsung.

    ReplyDelete
  8. Pkr ckp bantah gst tp nape nk pikir lg, siol laaaaaaa

    ReplyDelete
  9. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete