Sunday 31 May 2015

RUPA-RUPANYA NGO YANG TAWARKAN HABUAN RM1 JUTA UNTUK SESIAPA YANG BERI MAKLUMAT KEKAYAAN LUAR BIASA MAHATHIR YANG TERSOROK ADALAH NGO MESRA KETAT MAHATHIR SENDIRI???????



Angin bertiup amat kencang diperingkat akar umbi betapa NGO yang menawarkan habuan RM1 juta untuk mana-mana pihak tampil berikan maklumat mengenai aset dan wang tunai milik Mahathir yang tersorok rupa-rupanya dipimpin oleh seorang individu pendokong tegar Tun Mahathir sendiri dengan memberi gambaran seolah-olah NGO mesra Najib yang melakukan sedemikian.

Alasanya sebagai nak tunjukkan kepada dunia betapa dengan habuan sebanyak RM1 juta pun masih tidak mampu konon nak buktikan kekayaan luar biasa milik Mahathir semasa menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun.

Sebab jelas nak dapatkan habuan beberapa syarat ketat perlu dipenuhi .

Fikir secara hukum akal logik .. kalaulah sungguh NGO ini mesra dan pendokong serta penyokong ketat lagi tegar Najib Razak yang tawarkan, apakah sukar sangat nak perolehi maklumat mengenai Mahathir????? .. Bukankah Najib Razak sebagai Perdana Menteri beliau mempunyai cukup lebar dan luas jaringan akses mengenai seseorang pemimpin negara kita??? .. Perlu apa nak war-warkan tawar RM1juta untuk pemberi maklumat ... nampak sangat sandiwara tinggi yang tidak masuk akal langsung.

Semalam dahlah Mahathir diberitakan kena game dengan adik Najib Nazir isu aset di Pulau Cayman dan Singapura .. kali ini nak guna NGO mesra diri sendiri buat wayang tinggi kononnya diri sendiri tidak gentar disiasat kerana memiliki berbillion ringgit harta semasa menjadi Perdana Menteri selama lebih 22 tahun.

Kamu boleh tipu dan perdaya semua rakyat dalam separa masa , tipu separuh rakyat dalam setiap masa tetapi tidak mungkin dan mampu membodohkan semua rakyat setiap masa... TENKIU.

Mohon NGO terbabit memberikan respon demi pencerahan dan kebenaran .. sekadar penafian pakai air liur rakyat tidak akan termakan apatah lagi nak telan bulat-bulat.


Pertubuhan Warga Untuk Tata Kelola Pemerintahan Bertanggungjawab (CAGM) menawarkan habuan sehingga RM1 juta kepada mana-mana pihak yang tampil memberi maklumat mengenai wang tunai dan aset tersembunyi  Tun Dr Mahathir Mohamad .

Jika itu tidak cukup menggiurkan, CAGM sebenarnya berjanji untuk memberikan habuan lumayan itu kepada setiap individu yang membantu menemukan harta milik bekas perdana menteri selama 22 tahun itu.

Pengerusinya, Md Zainal Abidin berkata, pihaknya akan merahsiakan segala butiran identiti pemberi maklumat terbabit.

"CAGM menjalankan penyelidikan dan merujuk kepada laporan media, Dr Mahathir mampu menjadi perdana menteri selama 22 tahun kerana memiliki kemewahan yang banyak.

"Kebanyakannya disembunyi di luar pesisir pantai melalui pelbagai lapisan proksi," katanya dalam kenyataan hari ini.

Kelmarin, pertubuhan sama menyatakan rancangan mereka untuk menyaman Dr Mahathir sebanyak RM50 bilion kerana membazirkan wang pembayar cukai.

Tidak banyak yang diketahui mengenai pertubuhan itu dan Md Zainol mendakwa, ia baru ditubuhkan sebulanlalu namun mempunyai kira-kira 2,000 ahli.

Kata Md Zainol semakan di Wikipedia pada Disember 2012 juga menunjukkan Dr Mahathir adalah bekas pemimpin negara yang kedua terkaya di dunia selepas Hosni Mubarak.

Kenyataan CAGM bagaimanapun mengingatkan, mereka meletakkan beberapa syarat kepada pemberi maklumat sebelum habuan RM1 juta itu boleh diserahkan.

16 comments:

  1. Melayu dan shortcut berpisah tiada. Mereka tidak percaya kepada usaha keras seperti kaum cina. Sebab itu cina, Pakistan, Indonesia, Myanmar yang baru datang pun boleh kaya dari mereka. Manakala mereka asyik salahkan orang walhal mereka malas dan bodoh.

    Dalam pendidikan mereka nak shortcut, SPM tak mahu score mahu terus ambil degree, sudah dapat ambil degree pakai kuota, tak mahu belajar bersungguh sungguh pula. Attendance minta kawan tanda, assignment buat last minute atau copy paste atau upah orang buat. Malas belajar, ramai ramai datang jumpa lecturer kow tim.

    Nak cari kerja mereka malas bersaing mereka nak shortcut. Pakai cable, saudara mara. Masuk cara zalim dengan rampas tempat orang masuk secara adil. Bila ditanya tipu cakap rezeki walhal cable. Berani fitnah Allah cakap itu rezeki.

    Dalam berniaga mereka nak shortcut. Masuk kerja kerajaan tapi buat bisnes luar maka tak fokus pada kerja, selalu hilang. Suka melabur skim piramid atau jadi ahli untuk paksa beli. Jual ayat Quran dan sunnah oleh kerana madu ada dalam quran maka di kapak habis habis walhal harga madu dan minyak zaitun di giant berapa ja. Letak tanda rm20 bila customer pegang dan tanya terus di up harganya, ini 25 yang lain 20, yang atas promosi yang bawah tak. Dasar penipu! Heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey terok
      Najib lagiiiiiiiiiii terok

      dulu kini dan selamanya terok

      Delete
    2. OMAK KAU....
      NAK BELI Cayenne tak?
      Murah ni. Lagi murah dari harga vellfire din ayam.

      2005 Porsche Cayenne(B)3.2 TIPTRONIC 100%GOOD CONDITION
      RM 89 800

      Boleh tengok iklan boss saya di: http://www.mudah.my/Porsche+Cayenne+B+3+2+TIPTRONIC+100+GOOD+CONDITION-36232348.htm

      Delete
  2. Adakah Mahathir simpan duit berbillion macam Marcos? Kemungkinan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.......
      adakah mahadir lebih kaya dari taib sarawak!!!!!
      siapa diantaranya lebih byk samun harta negara????
      adakah menteri semuanya begitu baik sekali tak pernah samun harta negara dan rakyatnya???
      kalau begitu kenapa nak bising pasal siapa samun lebih byk harta negara???
      kalau najib dan mana2 ngo dan menteri lain kata Tun M dulu pengang kuasa tak nak lepas malah byk juga samun ,adakah ini bererti najib skrg ngaku samun wang negara rakyatnya??? begitu juga yg lainnya. adakah kamu org masih tidak berasa bersalah samun harta negara rakyatnya????

      Delete
  3. Mahathir tak boleh dipercayai, Najib lagi penipu besar. Yang maksum ulul azmi dimataku hanyalah Tan Sri Khalid KIDEX kah kah kah....sejak kau pergi........resah hatiku kian parah kah kah kah....

    ReplyDelete
  4. ntah apa2 si blog omak kau. dah tak dak kualiti.

    ReplyDelete
  5. Taik berdarah adalah pejuang anwar
    Jubur adalah si peliwat tegar
    Main belakang adalah perjuang sebenar
    si Tunjuk bontot adalah tawar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari topic dol...cerita lain cakap lain. BANGANG SIOL..........

      Delete
    2. mamat hari2marah kt anwar sebab dia tahu anwar dah belasah mak dia sampai berdrah bur......t mak dia .tu yang dia marah sangat tu.kesian dia .tak lama biol dia ni

      Delete
  6. OK anti Mahathir anti azmin

    ReplyDelete
  7. Org pas sebenar kenal siapa mahadhir dan siapa najib...org pkr belum kenal sbb diorang panas2 taik kucing ja...sbb dulu diorang pun umno juga kaki libas dan kaki sapu...bila kurang masyuk maka lari lah ia menjadi ahli pkr....asas perjuangan hanya kebencian bkn dasar parti....

    ReplyDelete
  8. Jemputan khas ke :

    http://bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Biarkan dia kumpul sebanyak mana harta yang dia mahu, disana kelak harta yg diperolehi secara haram akan mejadi bahan bakar api neraka. Nauzubilah...

    ReplyDelete
  10. Bangang punya Ngo Umno ni.

    Asal Umno je mesti bodoh.

    Asal bodoh je mesti Umno.

    Tak kan pencuri bila dah mencuri hasilnya nak tunjuk kat orang.

    Banyak bank kat luar sana pemimpin Umno BN boleh simpan duit tampa dapat diakses oleh sesiapa.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  11. sebut pemimpin umno smua kaya duit komisyen dan broker tanah melayu dan kerajaan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...