KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 22 May 2015

AZMIN BERHARAP PERJANJIAN AIR SELANGOR/PUTRAJAYA DAPAT DIMUKTAMADKAN SEBELUM RAMADAN INI.


Selangor dan kerajaan Persekutuan telah membincangkan langkah-langkah terakhir dalam perjanjian induk industri air dan akan cuba untuk memuktamadkan perjanjian itu sebelum Ramadan, kata Dato' Menteri Besar Selangor YAB Tuan Hj Mohamed Azmin Ali.

Beliau berkata kerajaan negeri dan Kerajaan Persekutuan telah terikat kepada perjanjian induk itu selepas kedua-dua pihak bersetuju untuk melaksanakannya.

Bagaimanapun, Azmin berkata, kos tambahan untuk mengambil alih syarikat konsesi air Selangor tidak dibincangkan dengan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Dr Maximus Ongkili pada mesyuarat pada hari Selasa.

Beliau berkata isu kos yang dibangkitkan oleh Puncak Niaga Holdings Berhad (PNHB) bukan sebahagian daripada keputusan untuk memuktamadkan proses penstrukturan semula industri air di negeri ini.

"Mesyuarat itu adalah produktif walaupun perkara yang dibangkitkan oleh PNHB telah tidak dibincangkan dengan menteri. "Apa yang kita dibincangkan ialah langkah-langkah untuk memuktamadkan perjanjian itu dan kami akan cuba untuk berbuat demikian sebelum bulan Ramadan," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor di sini semalam.

Pada 11 Mei, Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) dan pengerusi PNHB Rozali Ismail berkata syarikatnya akan mengemukakan kos tambahan untuk mengambil alih syarikat air oleh kerajaan negeri. Beliau berkata, langkah itu adalah disebabkan oleh kos tambahan yang ditanggung berikutan kelewatan dalam penyelesaian dari perjanjian di antara kerajaan negeri dan Kerajaan Persekutuan.

Rozali berkata penangguhan juga menyebabkan kelewatan penambahbaikan kepada pengeluaran dan pengedaran air terawat dan syarikat itu juga telah kehilangan peluang pelaburan banyak.

Semalam, Ongkili berkata penstrukturan semula industri air Selangor akan diselesaikan dalam masa 60 hari dengan mengaktifkan semula perjanjian induk antara kementerian dan kerajaan negeri.

50 comments:

  1. kalau tak air pada bulan ramadan nanti mari kita mandi di rumah azmin, dan mari kita beramai2 pergi mb mandi disana , aku tahu azmin akan rumah mb ada air bagi pada syarikat air, mari merusuh dekat sana jika tak air nanti, aku sendiri merusuh di pejabat pkr itu jika tak air nanti . Kalau macai pkr tak bantu angkat air ke tingkat 15 kita merusuh di pejabat pkr dan rumah mb selangor itu berdulik apa aku ini, bukan kah ini di ajar oleh prk hak bersuara

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiiii bengap... ko tak tau baca ker?
      Kan az,im dah kata perjanjian tu akan dimuktamadkan...
      Apasal ngooook sangat?

      Delete
    2. Oiiii Bengap... ko yg tu yg bahlol?
      Azmin ckp akan dimuktamadkan.. bukannya disetujui... jadi ke... tak ke.... tak tau lg.
      Apasalah ngoook Sgt kau ni. Klu setuju skr dia dah jawab tak payahlah nak tunggu 60 hari.

      Delete
    3. kos tmbahan tu patut azmin ali tanggun saja melambat lambatkan
      proses tu puii itu silap siapa TSKI dh buka jalan lagi nk tunjuk hero
      pas ni duit rkyat selangor nak di tarah nya,apa beza BN dgn PKR sama
      melantak duit rakyat puii

      Delete
    4. Oiii.... bengap. Tunggu 60 hari boleh tak? Dulu nak sgt air pahang. Dah nak jadi bising pulak

      Delete
  2. Kerajaan hendak membantu rakyat Selangor menangangi krisis air akan datang, banyak pulak sogeh PKR ni, sepatutnya org yg membantu memberi syarat ini terbalik pula yg di bantu pula melebih2 syaratnya.
    Sebenarnya dia org ni terlalu ego.
    Kalau aku biarkan je ego dia org tu.
    nanti dah tak de air kat Selangor dgn sendiri dia org yg dtg menyembah.
    Masa tu baru dia org tahu.. masa tu juga kerajaan keluarkan syarat baru... baru padan muka dia org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiiii bengap...
      ko tak tau baca ker?
      Kan az,im dah kata perjanjian tu akan dimuktamadkan...
      Apasal ngooook sangat?

      Delete
    2. Akannnn...
      tahun depan pon blom tentu akannnn settle...kehkehkeh

      Delete
    3. cerita mcm bagus betul apa yg 16:06 tulis hahaaha

      Delete
    4. Oiiii....bahlol. jeles ke org negeri aku dpt cilok air dari pahang? Padan muka org pahang.

      Delete
  3. Suruh azmin buat kolam kat blakang rumah puak2 pakatan haram jadah. ..nk mmdi ke minum g sruh azmin korek longkang. ..janda lama dah x interframe....sebok cri laki baru ka......kehkehkeh. .....



    Sekian terima kasih
    GST membangun dan maju bersama. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiiii bengap... ko tak tau baca ker?
      Kan az,im dah kata perjanjian tu akan dimuktamadkan...
      Apasal ngooook sangat?

      Delete
    2. Akannnn...
      tahun depan pon blom tentu akannnn settle...kehkehkeh

      Delete
    3. 14:48 ko tau ke dimuktamadkan tu apa? mcm pandai
      pakai kipas apa ne bnyak kuat kipas puiii

      Delete
    4. Oii 1902. Ko jeles ke negeri aku dpt air pahang? Org pahang padan muka...ko mandi la air longkang

      Delete
  4. Masalah air pun tak boleh selesai.

    Mcm mna nk tadbir mesia.

    Hanya macai bodoh je yang masih nak sokong DAP PR.

    DAP pon dah hentam anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan BN monkey pon tak boleh kasi settle itu prepaid 10 ringgit apa hal ngok.

      Awak tu yang bodoh sokong BN.

      Hj Din pon dah hantam itu piem Hj Najib.

      Awak belum tengok ke itu bidio.

      Kalau belum nanti saya fwd kan bidio nya.

      Diharap lepas ni hilang ngok awak tu

      Delete
    2. dah 2 penggal pegang air tak boleh kasi settle pigkr apa hal ngok :)

      Delete
    3. Sikit hari lg org pahang pulak kena catu air sbb nak bagi air kat org selangor. Padan muka ko. Ko mandi la air longkang

      Delete
  5. HIDUP pati melayu..... HIDUP Pas... HIDUP Umno....
    Yang lain pegi mampossssssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun madey kata lepas pru14 ni kalu tak tukar, boleh mamposssss terus. Mudin pun setujuuuu. Ada video lagi.

      Sekian. Terima kasih

      Delete
    2. Cam ne nak mampusssss. Punahsihat pun nak ambik lim cock wang...

      Delete
  6. Hidup Najib.Umno sokong kepimpinan Najib. Tolak muhyidin. Hidup Najib. Kami anak muda sokong Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No no no.
      kami generasi baru sokong muhidin.
      kami mahu umno kekal.
      kami mahu muhidin jadi pm kami
      Sack mr president

      Delete
  7. Aku sokong BN tapi tolak umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong najib
      Hidup najib
      Hidup 1mdb
      Kasi cantas sama midin

      Delete
    2. Aku sokong najib seperti mana ulamak pas sokong hadi

      Delete
  8. Hoi...ko nape? Aku sokong Muhyidin! Tolak Najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh....
      aku sokong najib.
      Biar umno musnah pun aku tatap sokong najib
      Hidup najib
      Hidup 1mdb
      Hidup gst
      Pembangunan dimdbkan rakyat digstkan

      Delete
    2. Najib patut disokong
      Dia dah bawa balik duit dr pulau cymen
      Sekarang simpan baik2 di singapore
      Duit itu selamat sbb dlm bentuk kertas
      Di singapura bunga tinggi sbb tu tak bawa balik malaysia

      Delete
  9. Dua-dua aku tolak, aku sokong Mahadir lah. Tolak Muhyidin Tolak Najib. Hidup Cek Det

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong najib
      Tapi aku tak pangkah bn
      Aku sokong najib saja
      biar lingkup umno aku tatap sokong najib

      Delete
  10. Inilah org muda...Nak memilih siapa sesuai komen dlm blog Umno! Faham! Ini blog pakatan kita kacau isu mereka bukan tunjukkan kita ada masalah..nanti mereka tahu kita tengah ada masalah besar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikutlah parti kita umno yg tak ada masslah.
      aku sokong muhidin.
      aku tolak najib.
      aku sokong tun mahadir.
      biar umno telungkup aku tatap sokong muhidin.
      hidup umno hidup muhidin
      Kami orang muda tak mau 1mdb
      Kami tak mau otak kami kena macam thgeee

      Delete
  11. Replies
    1. Sejak tengok video muhiden aku tukar sokong muhiden pulak. Aku ikut cakap muhiden pulak. Sack lembaga 1mdb. Sack the presden. Kita nak gst dinaikkan 6% dinaikkan 15%. Kalau gst tak naik bila negara nak habis bayar hutang. Bila pemimpin kita nak kaya

      Delete
  12. Pigkr nk perintah mesia?.. jgn buat lawak.. air skala negeri pun x boleh selesai... ngok saja jdi macai pigkr Dapig dan pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ye.
      aku sokong muhidin
      Muhidin org jujur dan berani
      Hidup muhidin
      Sack the president
      Kami kaum muda mahukan pemimpin muda
      Kami tidak mahu pemimpin tua spt pas
      Hidup muhidin hidup umno

      Delete
  13. Ngok lg sokong jib kedarah duit rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya akan sokong najib sampai bila2
      Tapi saya tak undi bn
      Saya akan terus sokong najib
      Jangan sokong muhidin
      Muhidin cakap besar
      Belakang dia lawan najib
      Muhidin tidak ada kesetiaan pd najib
      Hidup najib
      Hidup 1mdb
      Hidup gst
      Rakyat digstkan pembangunan di1mdbkan

      Delete
  14. Semua kekalutan yg berlaku ni kerana pemerintahan BN yg bercelaru...kerosakan akhlak rakyatnya krn tidak meletakkan islam sbg addin...mengabaikan soal kerohanian dan mengejar kemewahan dan kedudukan dunia....kurang mendapat rahmat illahi....kembalilah semua saudara letakkan islam sbg tunjang utama....letakkan parti masing2 dlm acuan islam bukannya islam dalam acuan parti masing2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan parti bertunjangkan ULARMAK sudahlah......

      Delete
    2. Jangan pilih parti syiok sendiri.
      Nanti kita dipandirkang
      Nanti dia kata dia saja yg betul
      Nanti kita pula dibaruakang
      Nanti dia makang kenyang kita saja makang ikang belukang.

      Delete
  15. TS Muhyidin memang hebat. Melalui video yg kita lihat beliau menunjukkan ciri pemimpin yg jujur dan tidak mengutamakan pangkat serta kekayaan. Isteti beliau juga wanita yg mulia. Sudah tiba masanya pucuk pimpinan parti umno kita ditukar sebelum RM memusnahkannya.

    ReplyDelete
  16. TS Muhyidin memang hebat. Melalui video yg kita lihat beliau menunjukkan ciri pemimpin yg jujur dan tidak mengutamakan pangkat serta kekayaan. Isteti beliau juga wanita yg mulia. Sudah tiba masanya pucuk pimpinan parti umno kita ditukar sebelum RM memusnahkannya.

    ReplyDelete
  17. Hidup Mahathir. Tolak Najib dan Muhyidin. Sokong Mahadhir jadi Presiden Umno semula.
    Say no to najib
    Say no to muhyidin
    Support Mahadhir. Say Yes to Mahadhir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeeee haaaa
      Sokonggggggg
      Hidup mahathir

      Delete
  18. Tolak Team A - Najib
    Tolak Team B - Muhyiddin
    Sokong Team C - Mahadhir <<<------- Hidup Mahadhir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokongggg
      Peletakan jawatan Mahathir dulu adalah satu kesilapan besar
      Satu kaki zzzzzzzzz
      Satu lagi kaki $$$$$
      Mahathir mesti diangkat semula sbg pemimpn kita

      Delete
  19. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete