KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 19 May 2015

DAP KINI AKUI YANG SELANGOR DIBAWAH PENTADBIRAN KHALID IBRAHIM JAUH LEBIH CEKAP DARI AZMIN ALI.



PETALING JAYA: DAP mengakui pentadbiran Selangor di bawah mantan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim lebih cekap.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Tunku, Lau Weng San berkata, di bawah Khalid, setiap jawapan yang diajukan oleh wakil rakyat akan dibalas dengan cepat dan lengkap.

Beliau berkata, pentadbiran Selangor di bawah Mohamed Azmin Ali lembap (perlahan) jika dibandingkan Khalid dari segi mendapat maklum balas hal ehwal pentadbiran negeri.

“Dulu zaman pentadbiran Tan Sri Khalid Ibrahim, jawapan yang diberikan secara lengkap.

“Jadi kita harap kerajaan negeri hari ini boleh kemukakan jawapan sama secara spesifik dan tidak terlalu lembap,” katanya seperti dilaporkan Sinar Harian.

Weng San menyuarakan tidak puas hati terhadap pentadbiran Azmin apabila menunggu lebih sebulan untuk mendapat jawapan.

Dia bertanyakan mengenai gaji, elaun khas, keraian, bonus dan ganjaran untuk kakitangan atasan di syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC) di Selangor.

Dia berkata, surat diterima pada 3 April lalu memaklumkan pertanyaan itu tidak boleh didedahkan kerana tertakluk mengikut Akta Perlindungan Maklumat Peribadi 2010 (Akta 709).

ADUN Kinrara, Ng Sze Han berkata, Azmin juga gagal memberikan jawapan berkaitan soalan jumlah bayaran gaji Pemerbadanan Menteri Besar Selangor (MBI).

“Jawapan diterima menyebut gaji dan emolumen tidak boleh didedahkan kerana menyentuh kerahsiaan individu,” katanya.

20 comments:

  1. Pkr....masyukkkkkkk.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masyukkkkk.....kamu.
      Masalah bukan pkr.....

      Delete
  2. Masyukkkkkkk......

    Kot Depn ker Kot Belakang????

    ReplyDelete
  3. DAP sekarang betul2 dah jadi kepala samseng politik cina Malaysia. Dia mahu betul-betul mahu rakan -rakan dalam PR mengikut selera dia saja.Sebelum ni hentam PAS sebab tak setuju pecat Khalid Ibrahim.
    Kemudian maki hukum hudud yang tak ada kena mengena dengan dia. Oleh kerana PKR parti cari makan makan dan parti anak beranak Ketum maka ikut saja apa DAP mau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau pun di hemtam di maki Pas tetap juga dlm PR.
      Pkr parti cari makan dan parti anak beranak.
      Seburuk buruk Pkr dah memang lumrah mereka krn asal mereka dari BN.
      Seburok buruk Pkr, sehina hina Pas sanggup di hemtam, di maki dan masih menempel dgn Dap seperti rela Islam di hentam dan di maki demi ke kuasaan di dunia.
      Kalau benar Pas mempejuang Islam Sila ankat kaki dari Pr atau memang Pas merelakan Dap terus menerus memaki satu satunya parti Islam yg ada dlm negara kita.

      Delete
    2. Bertahaluf dalam PR telah diputuskan dalam Muktamar yang terdahulu. Jika PAS ingin keluar dari PR maka di Muktamar yang akan datang, perwakilan PAS akan menentukannya dengan bahas. Anon 00:03 ahli PAS ke?

      Delete
    3. Hahaha......
      Masalah bukan dap......kenapa bodoh sgt bila berbicara!!! Adakal anak kamu buat hal bapa kamu disalahkan??.? Guna akal!!! Adakah Sebilangan ahli baik yg rendah atau berpangkat tinggi buat hal atau gunakan sindir demi kepentingan terus satu dap kamu amukan??? Malah jgn percayai bulat2 berita 100% sebab tiada berita setulin itu pasti ada dicampur adukan, kecuali kamu ada disitu.
      memang ada ahli dap yg mcm celaka sombong berlagak tetapi tanpa mrk bagaimana dap punyai keberanian menentang berlawan mesti ada baik buruknya dan ada tempat memerlukan mrk begitu juga ahli pas dan pkr juga punyai ahli celaka bukan gitu ke??? Begitu juga bila kita berperang atas jln....tanpa org berlagak dan sombong beranikah menentang air pancutan???? Jgn suka kata org tapi diri sebaik mana???.

      Delete
  4. memang benar azmin lemah.tidak seperti khalid kerana azmin tak pandai nak bahagi harta karun bersama kawan2nya.tenguk kahlid memang bijak pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha......
      Ini bukan pasal harta bro....azmin tak lemah cuma baru msk berperang jadi pengalaman belum cukup!!! Namun kata ahli dap itu tak betul sebab khalid sudah lebih satu penggal pengalaman dah cukup tahu selokbeloknya, mana boleh dibanding adil kah begitu!!! Jadi....anjing bernyalak tak nampak org, jadi anjing nyalak sama...... hantu.

      Delete
  5. Khalid memang ada pengalaman megurus dan antara memikir terbaik.. sebab tu dia antara terbaik.
    Azmin hanya pendebat terbaik dan pengalaman pengurusan hampeh.
    Nasib baik bukan jijah yg jadi MB klu tidak ... .... kau org jawaplah sendiri.

    ReplyDelete
  6. Hahaha...

    Nampaknya OK dah klimaks sekarang bila ada orang puji TSKI.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  7. Azmin cekap apa suruh je azmin bersih longkang omak kau pasti dia buat, lupa pesan yg suruh pecah kahlid juga rakan dap juga , yg buruk2 kahlid juga tokang insider juga, sekarang terima azmin pun tak di sukai oleh dap, sebenar dap lama dah tak suka akan azmin dan kahlid sebab itu dap bermati2 nak akan anwar perintah selangor ini ,cuma macai pkr bodoh tak tahu perkara ini. Aku sendiri penah dengar apa ahli dap mereka suka anwar jadi mb selangor dari kahlid dan azmin,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngong aku baca komen dia ni. Lintang pukang tunggang terbalik.

      Delete
    2. Bro ni lambat tangkap lahh!! Hanya ADUN DAP yang terbaek. ???? Politik Bro.

      Delete
  8. Salam 1rasuah,

    Baru-baru ini rumah jiran ana telah dimasuki mat indon jam 4 pagi. 3 orang masuk ikat si suami sorang tunggu dalam myvi kelabu. Kerugian rm13k dalam bentuk barang kemas, hp dan laptop. Suami cedera.

    Celakalah kerajaan BN yang bawa masuk indon. Lebih baik bawa masuk cina. Mereka ini rajin bekerja dan pandai berdikari mampu buka kedai dan sykt sendiri yang memberi pekerjaan kepada Melayu.

    Berbanding Melayu yang hanya ramai di IPT tapi grad jadi beban kepada negara kerana tak pandai berdikari dan juga indon yang jadi perompak, penyamun dan perogol. Heee

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan kuli am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik bawa china doll banyak2 senanglah degree tak boleh pakai bergembira ha.ha.ha.ha.

      Delete
  9. Itu alasan populus kononnya cina lagi pandai tadbir konsert , judi dan pelacuran berbanding orang Melayu..... itu alasan ciptaan cina kapir pecinta syurga dunia supaya menampakkan orang melayu lebih lemah berbanding cina..... Tony phua pun sama gak tak lepasan oxford konon tak penah dgr pun hasil kerja dia beri sumbangan besar buat rakyat malaysia asyik cari kelemahan orang melayu jer...Jgn bg naik kepala lebih2 org cina nih x kira MCA ker DAP ke cina PKR ker ... kalau dah jenis ambik kesempatan tu sampai bila2 pun cengggitu gak...

    ReplyDelete
  10. masa khaid qeqah 6juta aritu ngn kroni dia...DAP ni gi mne...koma kot

    ReplyDelete
  11. mamat 23:31.
    lu memang selalu komen ...kat ujung lu selalu sebut "kedepan". apa lu sakit jiwa ke....kuciwa bangat kut.....gi berubat lah....kalu jiwa sakit payah ubat...kalu hati sakit lagi payah ubat...kalu otak sakit... yg tu ada OBAT....

    ReplyDelete
  12. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete