KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 23 May 2015

KENYATAAN MEDIA GURU KAFA DIPECAT JAIS KERANA TUNTUT KENAIKKAN GAJI DARI AZMIN SEPERTIMANA DIJANJIKAN.




Kenyataan Media: 'Pemecatan takkan Halang Saya Bersuara Demi Kebajikan Guru Kafa'


Pertamanya saya mengucapkan syukur kepada Allah kerana sehingga hari ini saya masih diberi kekuatan untuk terus bersuara demi kebajikan Guru Kafa, meskipun pada hari rabu lepas, 20 Mei, saya telah menerima surat pemecatan daripada pihak JAIS yang berkuatkuasa 1 Jun depan. Pemecatan ini dibuat tanpa ada peluang untuk saya membuat rayuan.

Sesungguhnya, sejak saya memulakan langkah perjuangan membela Guru Kafa ini, saya telah siap untuk berdepan dengan apa juga konsikuensus yang akan berlaku. Maka pemecatan ini memang sudah saya jangkakan dari awal.

Saya tegaskan bahawa saya tidak bersalah. Apakah bersuara untuk membela guru-guru yang susah itu satu jenayah? Apakah membuat sidang media untuk mendedahkan ketidak adilan terhadap para pendidik itu satu jenayah?

Bagi saya, penjenayah sebenar ialah pemimpin yang mempunyai kuasa, tetapi berdiam melihat rakyatnya yang tidak cukup makan. Tetapi malangnya, saya yang bersuara demi rakan-rakan guru dihukum, sedangkan pemimpin yang senyap itu terus berdolak dalih menggunakan kuasa yg mereka ada.

Saya juga merasa agak terkilan kerana Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor dibawah Pimpinan Azmin Ali bukan sahaja gagal untuk menyantuni tuntutan Guru Kafa secara bersungguh-sungguh, tetapi juga gagal untuk memelihara demokrasi dalam negeri Selangor.

Sedangkan saya percaya, Selangor ini adalah gambaran mini Malaysia. Apa yang ingin Pakatan Rakyat laksanakan pada Malaysia seharusnya boleh bermula di Selangor. Tetapi jelasnya, seperti tidak ada 'political will' daripada pihak Kerajaan Negeri untuk mempertahankan hak demokrasi rakyat.

Apakah Azmin Ali mahu mengulangi kesilapan yang dilakukan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Kedah suatu masa dahulu apabila 5 orang mahasiswa KUIN digantung pengajian hanya semata-semata kerana mereka menganjurkan demonstrasi dalam Universiti. Tidakkah Azmin Ali sedar pemecaatan saya ini hanya akan meneruskan 'culture of fear' yang selama ini ditanam UMNO BN dalam jiwa rakyat. Saya khuatir perkara ini hanya akan memperlihatkan sikap hipokrit pemimpin Pakatan Rakyat yang selama ini dianggap pejuang keadilan, tetapi bertindak sebaliknya apabila sudah berkuasa.

Saya juga mahu menasihati Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), supaya bersikap rasional dan bukannya menjadi sebuah entiti yang terus diperkuda. Rakyat meletakkan harapan yang tinggi kepada JAIS sebagai badan yang berautoriti dalam hal ehwal Agama Islam. Saya tidak pasti samada pemecatan ini akan meningkatkan perspektif positif rakyat kepada JAIS, atau JAIS hanya akan dilihat sebagai badan konservatif yang bertindak mengikut emosi dan bukannya berlandaskan agama.

Akhir sekali, pemecatan ini takkan mematikan langkah saya untuk terus mendapatkan keadilan bagi Guru-guru Kafa. Pihak berautoriti, khususnya JAIS dan Kerajaan Negeri perlu sedar, pemecatan ini sebenarnya memberi lebih ruang untuk saya terus bersuara secara bebas.

Saya juga sedang dalam proses mendapatkan nasihat daripada beberapa rakan peguam untuk mencabar keabsahan pemecatan yang dibuat ke atas saya. Oleh itu, Saya tidak menolak kemungkinan untuk membawa perkara ini ke mahkamah.

Sekian, Terima Kasih.

Yang bertanggungjawab,
 

Ekhsan Bukharee B. Badarul Hisham
(Guru Kafa)

42 comments:

  1. Dlm bab ni pr btul.

    Ustaz ni x faham, maybe ambil course agama sbb subjek lain teruk. So nk sng ke ipt pergi maahad atau kuin atau luar negara.

    Guru kafa bukan kerja tetap nak tanggung anak bini. Ia cuma kerja part time. Sbb tu 3x dmggu, xsmpi 8jam srhari. ustat x blh mnta gaji mcm pekerja tetap, nk smpi 1500k, pekerja tetap pun rm900 je badic. Ustat Kne cri kerja lain mcm berniaga. Ini x bila dh dpt kje ttp pndai pulak berniaga mlm ler public gold ler forex ler.

    Jgn jual agama ustat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah pemikiran PKR

      Delete
    2. Org tu cuma mintak tunai janji je...
      klw tak blh buat jgn berjanji...
      itu menipu nama nya...
      penipu yg ada kuasa mcm ni le jadinya..

      Delete
    3. sikit2 pecat sikit2 pecat. jangan buat perangai umno boleh?

      Delete
    4. ada ke umno pecah guru kafa kerajan minta tunaikan janji mereka tak ada kah,
      Yg umno pecat ialah guru kafa itu terengganu itu disebab suka main politik di sekolah .sekolah bukan tempat politik pas dan umno , ustaz pas hasuh budak2 agama masuk politik di penganruh guru pas ,bukan nak ajar murid agama tentang solat, adik aku belajar dekat kelantan dan aku penah pergi kelanta surau dia orang kalau seramah politik tak ingat akhirat, azan Isyak sampai 9.30malam apa jenis surau itu azan isyak 9.30malam cerama politik yg utamakan bukanya solat. Tanya lah ustaz pas itu apa hukum melambat2 solat disebab ceramah politik yg tak kesudahan itu sila jawab ia, 15:59

      Delete
  2. Sabarlah ustaz, yang penting ustaz ada kemahiran dalam mengajar al-Quran. Boleh gunakan ilmu ini untuk mengajar. Buka kelas mengaji, macam kat kampung-kampung. Siang ajar budak kecik mengaji, malam buat kelas mengaji untuk dewasa.
    Boleh cecah RM 8,000 sebulan.
    Hal nak memperjuangkan elaun guru KAFA tu terpulanglah. Apa yang penting, fikirkan juga diri sendiri hal ini. Kawan menangis tak de, Ketawa ramai!

    ReplyDelete
  3. KEPADA MEREKA MERWKA YG BOLEH MEMBACA WAJAH USTAZ INI KONON NYA..YANG DI BERI ALLAH AZZA WA JALLA SEDIKIT ILMU UTK MEMBACA WAJAH BUDAK BOLEH FAHAM AKHLAK USTAZ TU AGAK AGAK ADA KA KAT DIA NI...KENAPA GHAIRAH SESANGAT NAK KONDEM JAIS..KALAU IA PUN APA DIA INGAT UNTUK MENAIK KAN GAJI TU BOLEH BUAT OLEH SEORANG PEMBUAT KEPUTUSAN....HARAP BILA PAGI PAGI LIHAT CERMIN DIRI DAN BACA DOA MASA LIHAT CERMIN TU.....KALAU NAK NAMPAK JALAN PERGI LAH KURSUS DGN DR AZIZAN SWKURANG KURANGNYA BOLEH MENGATAHUI JALAN JALAN KE ARAH KESENANGAN...INGAT PERBENDAHARAAN ALLAH INI LUAS ..BANYAK..BERTIMBUN..MOHON.LAH DGN YANG MAHA KUASA...BUKAN DGN JALAN NIAT NAK KONDEN SESEORANG. MAAF USSETAT...(USTAZ BUKAN INI AKHLAKNYA)

    ReplyDelete
  4. Woi TOLOL

    JAIS tu bwh sultan bukan bwh Azmin

    Ko nak gaji Ferari ko pg jumpa Sultan yg Maha Agung tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jais tu bwh asamin..
      mais tu bwh sultan..ngok..

      Delete
    2. ni lagi satu,jais tu bukan bawah asamin tapi bawah persatuan penyanyi dan mais tu bawah tilam.kah.kah.kah

      Delete
  5. Omak Kau dah dapat peluru untuk tembak Azmin. Terkangkang peluang tu.
    TAPI sayangnya peluru tu salah tembak.
    Guru KAFA ini tetap dan berpencenkah? Ingat saudara Ekhsan Bukharee, kenapa kau tak mahu bertindak mengikut saluran yang betul? Bukankah kau dah dinasihat agar tidak berbuat sesuatu yang dilarang tetapi kerana di atas kedegilan atau ingkar perintah, jadi saudara harus malahan wajib menerima akibatnya. Jangan salahkan orang lain sedangkan kay sendiri dah memecahkan periuk nasi saudara sendiri.
    Satu soalan kemusykilan: Kenapa saudara memilih menjadi GURU KAFA sedangkan kau dah tahu akan amaun bayaran elaunnya? Setahu saya, guru KAFA bukan dibayar gaji tapi elaun (betulkan sy kalau sy tersilap). Bersyukurlah dengan apa yang ada dan berdoa agar Allah swt murahkan rezeki lagi. Tahukah kau bahawa ramai rakyat Malaysia yang bekerja dua / tiga tempat semata-mata untuk menyara keluarga dan mereka tidak bersungut pun.
    Lagi satu ialah sedarkah kau bahawa JAIS selalu sahaja bertentangan pendapat depa dengan Kerajaan Negeri? Kau bekerja di bawah JAIS tetapi yang kau pi serang DUN tu buat apa? Di sini pun dah menunjukkan kau bukan orang yang cerdik. Jadi jangan salahkan orang lain dahulu sebelum kita bermuhasabah diri.
    Kasihan melihat Omak Kau yang begitu benci akan Azmin sehingga berak Azmin pun hang ambil tahu. Yang sedih ialah orang lain yang berak tapi disangkanya kau itu angkara Azmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gaji atas 3k usah bicara la...kenapa klau jd ostat/ustajah ulamak nesti dilebihkan dgn wang ringgit ka? Sifat kasih sayang kalian abaikan..nafsu yg kalian lempiaskan atas nama agama...deii podahh..cntoh dh dh bg macam khalifah Umar AlKhattab cara beliau yg sepatutnya ulamak ostat/ustajah ikut..

      Delete
    2. Gaji atas 3k usah bicara la...kenapa klau jd ostat/ustajah ulamak nesti dilebihkan dgn wang ringgit ka? Sifat kasih sayang kalian abaikan..nafsu yg kalian lempiaskan atas nama agama...deii podahh..cntoh dh dh bg macam khalifah Umar AlKhattab cara beliau yg sepatutnya ulamak ostat/ustajah ikut..

      Delete
  6. Hehehe. . .tapi yg kontrol duit selangor tu dap lah ustaz. Kalau nk mintak naik gaji tukar lah kelas kafa tu jadi srjk(c) ustaz.
    Ustaz mimpi ke ?

    ReplyDelete
  7. Janagn kau kata Omak kau tolol,dia bukan tak tahu tapi dia buat2 tak faham je,tapi bagi akau kalau Khaldi ibrahim masih jadi MB ustaz ini dinaikan pangkat menjagi Ustaz besar,betul tak omak kau ?

    ReplyDelete
  8. Melayu itu susah. Bahalol PR merapik-rapik menghentam member ini, sekadar pengiktirafan gaji ciput di janjikan RM 1,500.00 bila hendakan undi.

    Cuba anda tengok gaji Azmin dan ahli-ahli exco. Montok ! PM pun kalah. Itu Semua gaji bersih, tidak berusik kerana segala kos, makan minum berak duduk dan cangkung di tanggung ! Tuntut saja !

    Aku tidak tahu lah sehingga di tamatkan khidmat ! Jika bergelar manusia, apa masaalah nya ? Hanya untuk yang terpilih ?

    Omakkau gaji dan elaun berapa ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba kau teka brp gaji & elaun omakkau..

      Delete
    2. Gaji dan elaun haram.

      Delete
  9. Ingat guru muda dari Pahang yang dipecat kerana membantah PBS? Tanya semua guru sekolah kerajaan siapa suka PBS.....dia cuma membantah tak serbu parlimen pun tapi dipecat akhirnya menteri pelajaran dari PR ke??? itu nasib seorang guru tetap dan berpencen yang ditutup periuk nasinya oleh siapa??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..stiap kjdian Allah tetap balas dgn kejadian jg..now umngok setan dkenali sibuk bg guaman free ke ostad kafa yg berstatus kontrak ni bila d pecat, yg geng umngok pecah cgu yg tlh sah jawatan berstatus tetap berpencen md nor izzat dlm isu pbs itu yg sbenarnya ZALIM!!!

      Delete
  10. Tak mau toto.
    Magnun no satu ?

    ReplyDelete
  11. Mari kita merusuh bramai2 kat rumah azmin hahahaha....mintak naek gaji......pastu g rumah nenek kipas mnum air sirap. .kkehkehkeh...pastu g ajak janda pegi touch de hanjing. ....


    Sekian terima kasih
    GST maju dan membangun bersama. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni sorang lagi ,tak habis2 kau ni,kalau macam tu kita ramai pergi rumah kau kita touch mak kau punya ,apa macam ?

      Delete
    2. Ko sentap. Sape touch nenek ko punya?

      Delete
  12. Cikgu kafa tu..dulu masa pkr berjanji di jubo anwar ibrahim....skg ni bila pkr dah menang di sgor di jubo assmin pulakkkk.....alahaiiiii....sokong si jubo dapat lah juboooo....ye takkkk kikikiki

    ReplyDelete
  13. Abil saf Team Muhyiddin. Senaraikan orang Najib utk disingkirkan dlm jawatan. Mereka semua perlu diajar. Jangan lupa sekali mereka yang Lalang..ini juga bahaya.

    ReplyDelete
  14. Buta ke...ingat senang ke nak jatuhkan Najib. Kami team Najib tidak sesekali tunduk desakkan dari team B ke C ke. Pergi jahanam korang!!!

    ReplyDelete
  15. aku dah cakap pkr ni kelahiran umno kuat menipu.kahkahkah

    ReplyDelete
  16. aku dah cakap pkr ni kelahiran umno kuat menipu.kahkahkah

    ReplyDelete
  17. aku dah cakap pkr ni kelahiran umno kuat menipu.kahkahkah

    ReplyDelete
  18. Guru dan ustaz ramai nak kerja saja bukan nak berkhidmat untuk masyarakat. Buktinya ramai yang ingkar bila ditugaskan jauh dari celah ketiak ibu bapa dan celah kangkang suami isteri mereka. Ada yang macam saudara cakap sampai je cabut lari or tak lapor diri terus. Malangnya kerajaan celaka kita tidak membuang mereka sebalik diposting pula di sekolah dekat bandar. Manakala yang pergi pula, confirmed sahaja mulalah cari alasan minta tukar. Pernah terbaca seorang celaka yang dihantar ke Sabah untuk berdakwah, mula minta tukar lepas posting, 6 kali minta, lepas 3 tahun oleh kerana celaka ini tiada komitmen maka dipindahkan ke perak, 16 kali pula minta tukar, lepas 8 tahun balik kedah tapi dekat kulim, 4 kali minta tukar sampai sekarang tak dapat balik sp, katanya dalam fb. Berbanding guru dulu first posting dalam ladang sawit or pulau, 5 tahun ke bandar, 8 ke 13 tahun baru balik negeri. Rakyat di luar sana fikir fikirkanlah kenapa kerajaan Selangor buang pekerja PKNS dan pekerja hotel milik pkr? Kerana mereka yang dibuang itu spesis celaka-celaka ini yang disimpan kerajaan BN. Kasihan anak bangsa.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  19. Gwa tengok muka ustaz ni mcm iras Noh Omar pulak. Org suruhan amno kot. Saja nk gempak Azmin. Huhuhu. Kena tau kenapa JAIS pecat dia. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu suka campurkan politikus dan ugama...orang ameno sarkis pas pis pus dan geng2 sekalian kalian bangsat..kalian la penghidup sistem yg merosakkan jiwa2 manusia lain..sepatutnya kita harus bersatu untuk kluar dr sistem yg ada kembalikan keadilan kwmakmuran n kesejahteraan bersama..bukan dgn mengundi penyangak ameno sarkis ganti dgn penyajak pakatan tipu rakyat..smpai mampos la kita merelakan diri di bodohkan dalam sedar..ada ulamak pun haishh gila kuasa dan wang..

      Delete
  20. Heran nye kenapa dia serang azmin. Tk serang Jais yg lantik dia. Agak nye kena penyakit tolol kot. Mcm hadi awang cakap tu. Macai tk payah komen lah. Ashik jubo jubo

    ReplyDelete
  21. Belajarlah syukur ustaz..kalau nak sangat jumpalah najib suruh tetapkan gaji minimum rm1500 sbln. ustz keje pun seminggu 2 hari je cuma beberapa jam je sehari. orang lain ada lagi keje 5hr smggu tetapi gaji tak banyak. Guru kafa bukan tetap cuma kontrak dan gaji kamu dh cukup besar kalau kira hari bekerja..bnyak hr dlm smggu ustz blh cr pendapatn lain mcm guru kafa lain. Ustz kena muhasabah diri dn bljar syukur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu layak la dgn gaji tu..yang kita rakyat biasa kerja sampai kesihatan tak jaga rileks je (redha)

      Delete
  22. Dia ingat blh jd kaya mcm saiful bukhari ke..

    ReplyDelete
  23. Pegawai tentera yg lapor dakwat kekal masa mengundi pun kena pecat. menteri besar pun ada yang digugurkan dr jawatan oleh najib. Ini kan pula kamu yg kontrak. Kamu bermain provikasi politik bukan mewakili guru kafa. Najib pun dulu ada jg janji br1m lebih seribu tetapi tak tunai. Kira baguslh dpt keje wlupun kontrak, jadi jgn naik kepala. Ajar kafa sangat mulia disisi Allah, doalah semoga dipermudahkan urusan dan dimurakn rezeki bknnya buat tindakn membelakangkan majikan, kat mana2 pun org tak terima pekerja mcm ni.

    ReplyDelete
  24. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete
  25. Orang jabatan agama ni mereka serius n ikhlas bekerja masa ada aduan tentang laki n wanita berdua duaan(khalwat) ostat yg sedang berselubung dgn bini pun sanggup turun padang walau pun masa tu dh 3 pagi..klau duit zakat untuk orang Miskin..Mereka pulak yg kne naik turun mengadap korang kt dlm bilik berhawa dingin tu..kebangsatan dalam beragama...

    ReplyDelete
  26. Orang jabatan agama ni mereka serius n ikhlas bekerja masa ada aduan tentang laki n wanita berdua duaan(khalwat) ostat yg sedang berselubung dgn bini pun sanggup turun padang walau pun masa tu dh 3 pagi..klau duit zakat untuk orang Miskin..Mereka pulak yg kne naik turun mengadap korang kt dlm bilik berhawa dingin tu..kebangsatan dalam beragama...

    ReplyDelete